Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze

Rule
BCS 18.07.2023 kl 12:23 354263

Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:

*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit

Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel

BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.

Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.

Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Zolly
13.08.2023 kl 09:05 4549

Det er ingen short å snakke om i BCS, så short squeeze - NEI
Londonmannen
13.08.2023 kl 09:02 4549

Enig i det. Selv om dette blir en fabrikk BCS ikke eier, men får betalt for at deres teknologi benyttes, så vil en slik avtale gi selskapet et solid økonomisk fundament til selv å kunne etablere fabrikker i Norge til å produsere kundespesifisert CNT/CNF. Men det er viktig at BCS kan bekrefte at deres teknologi kan benyttes til storskalaproduksjon. En avtale med sør-koreanske samarbeidspartner er så ledes nøkkelen til suksess. Så dersom den kommer på plass vil konsekvensen være at kursen går rett ut i stratosfæren. Og den dagen er det nok noe i seneste laget å bestemme seg for å bli aksjonær. Den oppturen kan skje på minutter og volumet man vil få tak i vil være minimalt.
Joda, mulig det vil komme en emisjon i etterkant av dette, men den vil skje på et helt annet og mye høyere nivå enn det vi i dag befinner oss på.
PrivatInvestor
13.08.2023 kl 07:56 4592

Prisene på nettet er ikke relevant å sammenligne med.
Renheten på carbonet har mye å si for kvaliteten og prisen.
Hvor rent klarer BCS å lage carbonet?
Rule
12.08.2023 kl 21:44 4726

Der er meget special produktion og der er stor volumen produktion. Carbon nano tubes tilsættes i forskellige industri processer og sågar malinger. Indgår i komposit materialer. De helt små volumner du finder på nettet har MYE VILDE kilo priser. Dem kan vi ikke påregne til udmeldt target volumen på 10.000 ton med HuChems. Batterier til mobility og storage masseproduceres i store volumener.
upsidedown
12.08.2023 kl 14:14 4894

Måten å gjøre dette på har vært viden kjent siden 2013 da et amerikansk vitenskapelig tidsskrift skrev om metoden. Det var også ut fra den artikkelen tre studenter i Bergen i 2016 fikk ideen om å starte produksjon i Norge. Studenten, som fant artikkelen, ble aldri med på oppstarten av BCS og forsvant i glemselens slør. Så dette er ikke noe hokus pokus. Der tar Spetalen feil.

Problemet innenfor produksjon av karbonmaterialer er at markedet er sært. Det er ofte små serier der kundene har spesifikke krav. Sist Guideline utviklet sin nyeste stangserie (På markedet i 2023) måtte de til japanske Toray for å få den kvaliteten de ønsket.

CEO nevnte nylig at de jobbet mye med å forstå markedet da det var komplisert. Og her ligger noe av forklaringen på at ting tar tid. Det nevnes ofte store produksjonsvolumer som om det bare er å starte maskineriet og så renner pengene inn. Men slik jeg forstår markedet må man ha et system der man kan produsere små volumer etter kundens spesifikke krav og fortsatt klare å regne hjem profitt.

Toray er med på bygging av en batterifabrikk i Ungarn, så de ser i hvert fall muligheter innenfor det spesifikke området.

Redigert 12.08.2023 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Rule
12.08.2023 kl 13:58 4913

ja, det bliver helt sygt godt hvis en firm aftale med HuChems kan falde på plads...
PrivatInvestor
12.08.2023 kl 11:48 4968

Etter Spetalen sin exit ,har det kommet nye folk i selskapet som går igjennom ,forbedrer og optimaliserer produksjonsprosess/produksjonsutstyr.
Her har kloke hoder sett mulighetene. Potensiale er så enormt at jeg ikke tør å stå utenfor.
rockpus
12.08.2023 kl 11:13 74117

Ja, jeg vil absolutt anbefale deg å heller finne en annen aksje. Dette er nok ikke noe for deg.
Slettet bruker
12.08.2023 kl 11:11 74148

vi må for guds skyld ikke glemme at BCS har meldt til markedet at de snuser på en avtale med produksjon av 10.000 tonn med karbonprodukter.
elnomi
12.08.2023 kl 11:00 74160

Nå med fasit i hånd sitter vi med BCS aksjer til 8-9 kr stk og er like uviten. Det hevdes at vi er på rett kurs, men vi vet faktisk ingenting»

Det er et veldig godt poeng og det virker som både den nye daglige lederen og styreformannen ikke heller klarer å formidle det til markedet. Spetalen som kanskje er den skarpeste investorene Norge og virkelig kan regne og forstår teknologi mente vel det var noe «hokus pokus»?

Og hvor blir det av nye avtaler med kunder?
Det har jo stoppet helt opp med meldingstørke?

Det kan jo kanskje gå bra om noen år (og det trengs kapital for å bygge produksjon), men det virker langt frem?

Hvem vet!
Redigert 12.08.2023 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Rule
12.08.2023 kl 10:42 74178

"Lykkes BCS, hurra for oss som ikke ble påvirket eller mistet troen på veien" --> ha, ha - just præcist. ! ! !
Jeg tror at alle kan se og er enige om at BCS har fantastisk muligheder for at lykkes med at skabe butik ud af deres teknologi.
Særlig vi fik PoC på metode til genbrug af elektrolyt. Det var knal bra. Og tidernes trend er med os. Verden trænger miljø rigtige carbon nano produkter.
Om de lykkes og hvor godt de lykkes bliver spændende. Selvfølgelig er der risk for at de kun lykkes at skabe butik marginalt.
Lykke til....
FaderGem
12.08.2023 kl 00:23 74373

Godt poeng å understreke.
Har stor tro på egeninnsats og fornuftig tolkning av framtid.
Da får jeg i alle fall bevist for meg selv at jeg tar feil uten noe som helst påvirkningskraft; da er det bare min egen skyld, det skal jeg leve veldig godt med. Virsa-versa.
Slettet bruker
11.08.2023 kl 23:58 74398

Vi får vel nevne i samme slengen at Spetalen solgte NEL på kr 2,30 og et par tre år etterpå sto NEL i 30 kroner.
FaderGem
11.08.2023 kl 18:10 74642

Jeg tror du kommer liten, eller ingen vei med din skremselspropaganda. Det har null effekt, det blir rett og slett bare for teit.
Hva andre gjør, sier eller anbefaler bryr jeg meg katta om og kjenner ingen plass jeg lar meg selv bli påvirket, uansett om han heter Espen Nakstad, Harry Potter eller Spetalen. Å følge flokkens fotspor og ta råd i fra andre kan vise seg å være jævlig feil ettersom tida går. Hvem skal man stole på?
I hvertfall ikke en "Grønnskalle" på et forum. Jeg har gjort leksa mi, og evig fornøyd med det; det stoler jeg på.
Lykkes BCS, hurra for oss som ikke ble påvirket eller mistet troen på veien.
Rule
11.08.2023 kl 17:00 74711

På de sidste godt 3 uger er kursen gået op med 15%. Jeg håber at den positive trend fortsætter frem imod Q rapportering om lidt under 3 uger. Til Q-rapportering tror jeg at det bliver vigtigt at vi får en bekræftigelse at alt går som planlagt. Jeg håber vi får lidt mere viden om hvor langt de er fra at nå nogle kommercielle mål.
Slettet bruker
11.08.2023 kl 14:45 74854

Hva tenker du om kursutviklingen Rule? Burde man kjøpe eller selge? Tenker du den kommer til å gå opp eller ned kommende uke?
Slettet bruker
11.08.2023 kl 14:07 74899

I dag er det 1 års dagen siden Spettet bolksolgte store mengder aksjer til kr 37 til Fredly etter stengetid. Vi skjønte like lite den gangen som vi gjør i dag. Vi var den gang overbevist om at Spettet hadde mistet forstanden og at aksjen raskt skulle minst gå 10X, flere hevdet også 100X om BCS gjorde ting i riktig rekkefølge. Det er de samme aktørene som i dag rent bortsett fra at flere har fått nye nick her på forumet. Nå med fasit i hånd sitter vi med BCS aksjer til 8-9 kr stk og er like uviten. Det hevdes at vi er på rett kurs, men vi vet faktisk ingenting. Lykke til utover høsten folkens, men jeg mener det helt seriøst, husk å sett av litt penger til det som kommer for dette blir en turbulent reise.
Redigert 11.08.2023 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
rockpus
09.08.2023 kl 17:50 75244

Konstaterer at Admin har slettet alle innlegg relatert til dagens unødvendige og idiotiske krangel.

Håper vi fra nå av kan få mer konstruktive innlegg, og at de det gjelder kan slutte å forsøke å manipulere kursen til fordel for egen trading basert på forsøk på å spre frykt på misvisende grunnlag.
Vi har en spennende høst i møte!
Slettet bruker
09.08.2023 kl 09:33 75710

Jeg ser en svak tendens til at denne ikke stiger 1,5 kr per uke slik du var overbevist om for 4 uker siden. Den har snarere falt 0,5 kr siden den gang. Foreslår at du holder deg lang unna teorier og antagelser til vi har noe konkret på bordet.
Redigert 09.08.2023 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Rule
08.08.2023 kl 17:13 75923

I forhold til shorting har der også været nogen med teori om at der foregår og har foregået intra-day shorting. Har set et par dage nu med intra-day "dump" og så full recovery til nøjagtig samme kurs til luk som åben ( 9 NOK ). Er de løbet tør for småsparere som hopper på limpinden, hvis det var tilfældet...?
Rule
08.08.2023 kl 11:58 76084

Ja, funny hvordan GS påstår at være long men basher løs...
Der er intet til hinder for at BCS kommer med en commerciel ramme-aftale med HuChems - kan ske imorgen baseret på PoC. Det kan også tage længere tid.
Vi venter pænt på Q-update om 3 uger. BCS har haft en tendens til at komme med news lige inden Q-update's, så måske igen. :-)
rockpus
08.08.2023 kl 10:31 76144

En rettet emisjon til å finansiere enorm vekst, er ingen ting å frykte, selv om jeg skulle bli utvannet. Tvert imot! Dette vet du selvsagt like godt som meg. Om ikke, bør du slutte med aksjeinvesteringer.
Slettet bruker
08.08.2023 kl 10:23 76167

Mer kapital betyr sannsynligvis rettet emisjon og da blir småaksjonærer som deg utvannet. Håper du uansett har spart noe av feriepengene hvis du skulle være heldig å få ta del. Ha en fortsatt fin sommer.
rockpus
08.08.2023 kl 10:15 76177

Du er flink til å pakke inn baissing i et tilsynelatende "balansert" innlegg.
Tror de aller fleste aksjonærer i dette selskapet er klar over at dersom selskapet skal kunne ekspandere i henhold til egne målsetninger, så vil det kreves mer kapital. Poenget er jo at dette på ingen måte er negativt så lenge selskapet har nok kapital til først å få ferdig utviklet sin nye teknologi. Den vil da også gi troverdig grunnlag for mer forpliktende type avtaler med mulige partnere.
Slettet bruker
08.08.2023 kl 08:45 76330

3 uker til oppdatering av markedet. Det blir spennende å høre, men jeg tror nok ikke vi skal bli overrasket om tidslinjen blir forlenget noe.
Kan vi håpe på et gjennombrudd med "Hokus Pokus" greiene de holder på med eller blir det nok en gang glansbilder og ventesuppe?
Er det på denne presentasjonen man starter antydningen av at hvis og dersomatte så trengs det noe mer penger i en emisjon for å komme helt i mål?
Redigert 08.08.2023 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
04.08.2023 kl 15:20 76671

For å følge opp din logikk, så håper jo du at kursen skal etablere seg så langt ned som mulig.
Rule
04.08.2023 kl 13:43 76767

Vi er stadig på 9-tallet, men det vil da være dejligt. Hvornår ? og hvor længe ? etablerer vi os godt nede ( under 8.5 ? ) på 8 tallet igjen ?

Så kan jeg kigge i min krystal kugle og svare dig - men som du har påpeget har den kugle ikke virket super godt fremad endnu :-)
Jeg har dog typisk kommenteret bagud og sagt at det bliver spændende at følge. Min holdning er at vi er godt underpriset ifht. IPO.
BCS står mye mye stærkere. Men kun hvis de lykkes vil kursen komme til at vise det.

Jeg har solgt en lejlighed så håber ikke at nogen får kørt kursen svært højt op inden jeg kan snitte godt og grundigt ned :-)
Redigert 04.08.2023 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2023 kl 09:48 76895

Ser ut som vi skal etablere oss godt nede på 8 tallet igjen. Det er få kjøpere og shorten sitter som et skudd. Har du forutsett dette også Rule?
Rule
02.08.2023 kl 23:11 77150

De sidste 7 kvartaler i træk har BCS været blandt bedst afkast for udlån på Nordnet.
Aksjene lånes ut via vår låneagent Citi til store internasjonale kapitalforvaltere og banker. Hvilke aksjer som lånes ut bestemmes ut ifra etterspørselen.
https://www.nordnet.no/no/tjenester/kontoer/investeringskonto-zero/utlan-aksjer#tidligere-utbetalinger