Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze

Rule
BCS 18.07.2023 kl 12:23 350197

Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:

*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit

Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel

BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.

Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.

Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Jojoen
27.09.2023 kl 10:03 4066

MOUen koster nok ikke mange kaloriene å sette sammen, og det er en gratis opsjon for Koreanerne skulle teknologien slå igjennom.

Dessverre ser aksjen tung ut, er redd for at 10 kr er neste steg på veien.
rockpus
27.09.2023 kl 10:17 4026

"Dessverre ser aksjen tung ut, er redd for at 10 kr er neste steg på veien."

Jeg foreslår at du bytter ut "er redd for" med "håper".

Du er så lett å gjennomskue, at det hele blir god underholdning! ;-))
Molbre
27.09.2023 kl 10:36 3988

Hvis du gidder å lese hele teksten så ser du at jeg er fornøyd med å ligge på ca 14 kroner fremover, og oppgangen har vært helt super. Nå trengs det mer info for å få den videre. At jeg ikke tåler nedgang, at jeg vrir meg i søvne hvor henter du det fra. Det jeg er drittlei er at du skal belære alle som selger og tar gevinst , og fortelle hvor lite pålest de er. Mange av disse har nok gjort det mye bedre enn deg, regner med du har en GAV som er mye høyere enn det den ligger på nå! Konsentrer deg om aksjen ikke de som selger eller kjøper så kanskje du får sove om natten, for så mye som du maser om det så tviler jeg faktisk på at du gjør nettopp det.

Akkurat nå er momentumet ute av aksjen så vi kommer nok til å falle tilbake på lave volum så lenge det ikke kommer info til markedet eller noen snapper opp noe på bakrommet! Når det gjelder Spetalen så solgte han nok når han fikk vite at teknologien ikke var så bra som den ble lovet, å tro at han ikke hadde inside info på dette er ganske naivt!
Slettet bruker
27.09.2023 kl 10:37 3979

Altså aksjen ser tung ut så det har han rett i. Gårsdagen var ingen pen dag og dagen i dag ser ut til å bli like ille, for meg er dette overraskende. Det er jo kortsiktig så jeg er ikke redd, men han skal ha kred han som solgte 50k på 15 og uttalte at den kom til å falle på grunn av gevinstsikring. Vi får håpe på nyheter og at større fisker tiltrekkes aksjen etterhvert.
Wickstrøm
27.09.2023 kl 10:40 3957

Han hadde ikke slike antall.
MacT vil nok legge ut lista i morgen og fredag så får vi se hvilke navn som dukker opp og holde det opp mot øvrig info om kjøp og salg. Så krysser vi ut hvem denne karen er. Jeg har mine tanker om det allerede 😅

Enkelt å legge listene i skriveperioden i sommer på Havila Kystruten opp mot duplikater i BCS til en AI også. Gjort på sekunder.
Redigert 27.09.2023 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
rockpus
27.09.2023 kl 11:04 3915

At momentumet bak den seneste oppgangen er avhengig av brensel for å fortsette, er noe de fleste bør regne med. Anbefaler å holde fokus på selskapet, og i mindre grad på kursen. Om ikke før, så bør vi få en interessant oppdatering på kommende Q3.
Det også verdt å nevne at BCS nå har flere interessenter på gangen, ikke bare Huchems!
FaderGem
27.09.2023 kl 11:12 3896

Er du redd? 😂
Skal vi nå ned dit igjen, så bra at vi får bort de ustødige byggesteinene, tenker nå jeg. De har ingenting i en stødig pyramide å gjøre.
Det kommer kanskje en dag pyramiden står klar i all sin prakt, da kan "grusen" som valgte å rulle av ligge der den ligger og beskue opp de som aldri mistet troen på at BCS fikk livets rett.
Meldinger kan komme fra intet når som helst. Da de som ville vært en motstand ved en senere anledning allerede har hoppet av, så ser det straks mer eksplosivt ut enn det noen gang har vært. Det kommer en dag!
poncho1
27.09.2023 kl 11:29 3820

Folk har forskjellige strategier, og jeg tenker det er helt kurant å selge på dette kursnivået hvis man sitter med en solid gevinst og det er i tråd med den totale risikoen man vil ta. *Jeg* mener det er en bedre strategi å sitte langsiktig – i likhet med et flertall her inne – siden jeg tolker sjansen for at BCS vil lykkes, som svært god, og den potensielle oppsiden i så tilfelle som enestående. Risken er større enn med mange andre selskaper, men den potensielle rewarden står også i stil, og vel så det.

Men kursen før Q2 hadde jo ligget i det samme området i lang tid, ikke så altfor langt over kontantbeholdning, så nedsiden var trolig ikke så stor – samtidig som signalene på Q2-presentasjonen ga grunn til å tro også på kortsiktig oppgang. Så hvis det stemmer at du kjøpte på 9 og solgte på 15, Jojoen, får du ha gratulerer med en smart og særdeles vellykket trade. Hadde jeg ikke vært langsiktig i BCS, ville jeg nok forsøkt på noe lignende etter Strømsnes' signaler på Q2, men sikkert tatt gevinst tidligere.

Det det imidlertid ikke står like mye respekt av, er å skrive «takk for meg» og «lykke til videre», for så å følge opp med daglige poster om at MOU-en med Huchems «betyr absolutt ingenting»; at den «nok ikke [koster] mange kaloriene å sette sammen»; at «de proffe selger, mens retail kjøper» (hvorpå du ble spurt om hvilke proffe som selger, noe du beleilig nok lot være å svare på); at sjansen for at MOU-en blir noe av, er 5–10 prosent; at 10 kroner er neste steg på veien. Om noen dager regner jeg med at listen over påstander er lenger. Det er ikke rocket science å gjennomskue motivasjonen, og samtlige av de kommentarene fremstår som enten overdrevne, udokumenterte eller ren spekulasjon. Å komme med ensidige og overdrevne påstander om det negative er like lite konstruktiv som å gjøre det samme med det positive, uten å ta risikoen med i beregningen.
rockpus
27.09.2023 kl 11:57 3781

Igjen et saklig og godt innlegg fra poncho1.

Når det dog gjelder graden av risiko, er jeg ikke enig i at risikoen nå er spesielt høy. Skal vi tro at ledelsen snakker sant, og det må vi vel gå ut fra så lenge vi er investert, så er jo selskapet omtrent i mål med både kvaliteter og metoder.
FaderGem
27.09.2023 kl 12:05 3767

Hadde alle hatt den samme stødige holdning og tanken, så hadde flertallet kjøpt og holdt, og de store, silende stupene kunne vi sett langt etter. Det er selvfølgelig en uoppnåelig drøm da mennesker er mennekser og blir påvirket av seg selv og andre, og at vi er mange ombord med hver vår strategi. Prøver ikke å belære en kjeft, men jeg må si jeg er stor fan av å holde seg vekk fra salgsknappen da vi har fått den infoen vi har fått.. det bør da være mulig selvom andre velger å ta gevinst. Det er selvfølgelig lov nå, men det KAN jo se litt ergelig ut om ca et halvt år i sammenligning hvis den infoen vi har fått fra selskapet holder vann.
Jeg oppfatter deg som desperat og nauver til tider over nedgang, og slik jeg ser det i min verden så forstår jeg ikke frustrasjonen hvis du tenker tilbake som hva som har blitt sagt fra ledelsen selv. Kursen er en karusell i seg selv akkurat nå, men tenk deg selv den dagen BCS melder om avtale med f.eks. Huchems..
Da kan karusellen virkelig være gøy å ta del i. Men fordi som solgte, mistet håpet, eller var fornøyd med den oppgangen de allerede har fått, blir nok sittende med kjeften gapende i hånden og med store, tårevåte øyne for at de ikke fikk være med på moroa da den først inntreffer for fullt. Jeg har kanskje over gjennomsnittet trua, men det kan være verdt det i dette tilfellet.

poncho1
27.09.2023 kl 13:10 3632

Ja, altså, heller enn risiko er det kanskje mer presist å kalle det usikkerhetsmomenter, for jeg er heller ikke særlig bekymret for den totale risikoen. Sett at MOU-en med Huchems ikke fører noe sted: Da vet ikke jeg hvor mye av arbeidet den siste tiden som er spesifikt rettet mot Huchems spesifikasjoner, uten full overføringsverdi for eventuelle spesifikasjoner for andre; hvor de står med tanke på å ta opp tråden med andre samarbeidspartnere; om det potensielt kan være snakk om de samme vanvittige volumene med en annen samarbeidspartner enn Huchems – og så videre. Og siden jeg ikke har fagkompetansen til fullt ut å forstå detaljene ved BCS' teknologi (selv om jeg selvsagt har lest meg opp så godt jeg kan), er det sikkert også flust av utfordringer og skjær i sjøen jeg lever lykkelig utvitende om. Men med tanke på det vi har fått vite om gjennombruddene de har oppnådd i senere tid; at utviklingen har gått raskere enn Strømsnes selv forventet; at det etter hans eget utsagn vil være overraskende hvis teknologien ikke er kommersialisert innen seks måneder (jeg kunne ramset opp mer her) – så er ikke det noe jeg mister nattesøvnen av. Så der det er usikkerhet, virker det også å være alle mulige forutsetninger for å kunne ha en særdeles solid plan b (og c og d og så videre).
Slettet bruker
27.09.2023 kl 16:16 3494

Huff og huff. Nok en grusom dag. Hva skal stoppe fallet i morgen? Skjønner ikke hvorfor man vil ut nå.
FaderGem
27.09.2023 kl 16:26 3472

Psykologien vil snu før du vet ordet av det. La det puste i dynamiske bølger, innpusten er på vei da KOLS-pasientene har tatt sitt siste åndedrag og forlatt skuta.
Wickstrøm
27.09.2023 kl 16:30 3461

Ser på facebook sidene at Nordnet har lånt ut 120k aksjer - og kl 15 i dag var kun 112.000 stk aksjer omsatt. Dette er kynisk short som foregår. Det ser man også i ordreboken at er tilfelle i dag, Poster jobbes nedover med algoritmer, og aksjer lånt av nordnet livsforsikring as.
Redigert 27.09.2023 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2023 kl 17:12 3396

Ikke bra!! Da blir det noen grusomme dager fremover. Utrolig at dette er lov.
Wickstrøm
27.09.2023 kl 17:17 3371

Det er noe svineri. Nordnet liv er en av de største eierne, og driter i eget reir. Skulle likt at dem tok exit for lenge siden.
Triggly
27.09.2023 kl 18:03 3357

Jeg tror du har misforstått.
Nordnet livsforsikring er en samlepot for alle som har aksjene sine gjennom en nordnet zero-konto.
Zero-konto gir Nordnet rett til å låne ut aksjer til shortere, ofte uten at eieren er klar over at dette er mulig.
Eieren av zero-kontoen må aktivt gå inn på innstillingene for kontoen og krysse av for utlånsnekt for at dette skal stoppes.
Dette er en av baksidene med zero-konto opplegget

Mange har nok satt BCS aksjene sine på en zero-konto med tanke på skatt av store fremtidige gevinster, uten å vite at Nordnet aktivt låner ut aksjene deres til shortere.
M79
27.09.2023 kl 18:19 3334

Han som låner aksje via Nordnet liv er ganske aktiv på FB og legger ut lister daglig på fb siden, adm burde fjernt og blokkert han fra fb siden… gleder meg til han dekke inn igjen ved årsskiftet.. sitt rolig i båten evt kjøp mer når aksjen faller
Wickstrøm
27.09.2023 kl 18:21 3341

Bullshit, dette har jeg snakket med Nordnet om, og har skriftlig. Er selv "Nordnet Active Trader", og har folk jeg kjenner i meglerbord. Nordnet liv låner ut aksjer, og selv fikk jeg nylig tilbud skriftlig om å låne 200.000 aksjer via meglerbord (ja har avtale og belåningsavtale". Alt for mange naive som ikke forstår hva som skjer, og tror det er vanlige folk som selger. Kan dere ikke lese lister som deles rundtom ? Der kan man sammenstille data og se hva som foregår. Uansett hva du mener, er det Nordnet som låner ut aksjer. Dette faller hver gang de låner ut såpass mengder som man nå ser.

PS: Hvor tar Nordnet disse 200.000 aksjene de kunne lånt meg, om det ikke er fra Nordnet Livsforsikring om jeg tørr spørre deg?
Redigert 27.09.2023 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Novak1
27.09.2023 kl 18:23 3362

Det tror jag inte på. Vi vände på 13 förra gången och det tror jag att vi gör nu också.120 000 aktier är ingeting. Det räcker med 2-3 större köp och så vänder dinamiken i aktien och då får shortarna det jobbigt. Nu fick de lite luft under vingarna efter lite vinstsäkring. Men, nu får några andra chansen att komma in, de som missade tåget.

Glöm inte att shortarna har lånat från nordnet förr också och liger i stor minus efter den senaste uppgången. Mina får ingen låna för att jag har satt stopp för det och här säljs det ingeting för denna skall långt upp med tiden.

Se på det fundementala och inte vad de kortsiktiga och shortarna gör, det är mitt tips.
Redigert 27.09.2023 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Wickstrøm
27.09.2023 kl 18:26 3359

Ser dere ikke algoritmene og robothandelen i ordreboka ? Ingen private har slike verktøy. Nordnet har BCS som topp 3 utlånte aksje enda.
Novak1
27.09.2023 kl 18:32 3364

Ja, vi ser det 😀!
Wickstrøm
27.09.2023 kl 18:50 3352

Det er bare irriterende, men man ser at de klarer å trigge SL. Det så man på volumet under 13,60 i dag siste 1,5 time. Da får man en selvforsterkende effekt. Men det fundamentale vil uansett trigge de reelle verdier og vi vil se oppgang. Men utrolig irriterende denne shortingen som aldri tar slutt.
Novak1
27.09.2023 kl 19:12 3325

Håller med dig, väldigt irriterande! Men, man måste ju förstå varför det skedde just idag. Shortarna ligger i deepshit, har lånat en del aktier nere under 10 kroner, trodde säkert att de hade god tid och att BCS inte kommer att lyckas något vidare med det de höll på med. Men, så kom det teknologiska genombrottet under sista kvartalet. Allt det som man önskade åstadkomma lyckades man med, vilket gjorde att aktien tog fart. Så, nu har de väntar på vinstsäkring och så lånade de mer och tryckte ned kursen, det är uppenbart, det ser man från handelen i början och slutet av dagen.

Men, det kommer inte att funka! Det som skedde under sista kvartalet är helt enkelt för viktigt att ignoreras. Tror ni inte att Camaca AS som sålde sina 550 000 aktier mellan 9 och 10 förstått vad som har skett? Tror ni inte GC Reiber som sålde 200 000 aktier innan rapporten sitter och väntar rätt läge?
Det kommer in större spelare snart och då blir det fart!
Redigert 27.09.2023 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
FaderGem
27.09.2023 kl 19:54 3265

Finnes alltid noen som mater short-trollet, så lenge folket lar seg lure av algoritmene, og av sin egen griskhet og usikkerhet. SL er til for å utnyttes, de vet akkurat hvor den er satt, hvor mye aksjer som ligger "på vent" nedover og selvfølgelig hvordan å trigge dem ut av spillet. Systemet er til for å utnyttes, i både opp og nedturer der media er et verktøy som har stor innvirkning. En liten negativ vinkling, så er ballen i gang, eller motsatt. Mennesker er så lett å manipulere, at de til og med lar seg lure av våre egne politikere.
Da sier det seg i grunn selv at dette spillet er ment for de store og rike med f.eks. algoritme-verktøy for hånden, og ikke den svimlende sauflokken som ikke skjønner bæret som kaster ifra seg så fort kursen beveger seg ned med 0,1%. Det må være herlig å å ha en robot som vet å utnytte seg av folks psykologi til enhver tid.
Hadde folk flest kjøpt seg opp, holdt på aksjene, kanskje kjøpt litt til, men gir faen gi å selge noe, så får ikke algoritmene den responsen den forventer, den blir satt ut av spill og blir satt på kjøp istedet, for å følge psykologien ellers i markedet. Nå er folk i KRISE, varsellampene lyser og blinker, hjelp meg, jeg taper penger, jeg må selge med en gang.... Hva passer ikke bedre enn å kjøre på med en short da sauflokken river seg i håret og kaster i fra seg. Da det siste lettpåvirkede folket er ferdig med å rive av seg håret og har kastet i fra seg nok.. ja, så skjønner man alle hva som skjer videre. Shorten dekkes inn, og en ny euforisk stemning tar plass for videre oppgang.. til det samme skjer igjen, og en ny bølge er skapt.
Man kunne sikkert forklart det på en helt annen måte, men ja, dette er en irriterende del av spillet. Jeg ser glatt over det og har godtatt det, får ikke gjort en dritt med hverken det ene eller det andre enn kun å vente på de rette nyhetene som vil snu den verste nedturen til den strake motsetning.
*Eller man kan gamble på å ri bølgen sammen med traderne med teknisk analyse, psykologien går alltid sin gang.. men når meldingene kommer vet ikke selv den mest dyktige trader. Så dyktig vil man aldri kunne bli, med mindre man heter Sindre Finnes, og har den største innsider-dronninga som finnes her i landet som sengepartner.
Redigert 27.09.2023 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rule
27.09.2023 kl 22:02 3061

Just præcist - shorterne ligger i deepshit. BCS har vendt skuden rundt stik imod alle forudsigelser og signaler fra SP/Spette og ex CEO JBS. Alle er taget med buksene nede da BCS opfandt ny renseprocess med genbrug af elektrolyt. Nogle detaljer tilbageholdes fordi de søger patenter. Og kort senere kom PoC. Og FAT test. Og fremskydelse af Q3 event. Og kort senere forlængelse af MoU.....Så ufatteligt mye godt er sket. Ny ledelse og teknikerne har virkelig gjort kjæmpe forskel.
Jeg har selv mange aktier og akkumulerer. Jeg håber at kursen sætter sig yderligere så jeg kan akkumulere flest muligt aktier til billigst mulige penge inden Q3 om sølle 5 uger...efter den event tror jeg der er pæn risiko for at man ikke kan komme ind til billigpenge mere ( under 25 NOK )....lykke til...
Skulle shorterne forsøge at handle aktien højt op med få midler for at sætte en ny short - hvor højt skal de så gå op...? ? ? BCS har nu sadlet hesten, startet raketten, og ingen kan udelukke at her kan komme nyheder anyday der smider os over ATH....
Redigert 27.09.2023 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
MacT
27.09.2023 kl 22:58 2963

Største kjøp

Supertrader dichesbuen er inne. Herjer med kursen i flere aksjer. Fått bøter da han har kjøpt og solgt til seg selv i recsi.
Ser ikke helt poenget med å gå inn i BCS å trade, da han trader med store volum.

1.
DICHESBUEN AS - KONTO #2
+120 000 +100% 120 000 0,2859%
2.
CITIBANK, N.A. - KONTO #1172A
+77 976 +2.560,79% 81 021 0,193%
3.
HENRIK SALVESEN (f. 1978)
+29 530 +552,07% 34 879 0,0831%
4.
GEIR LUNDE (f. 1969)
+14 000 +100% 14 000 0,0334%
5.
ARNE INGE STENBERG (f. 1959)
+10 000 +100% 10 000 0,0238%
6.
JAN MØGSTER (f. 1967)
+10 000 +10% 110 000 0,2621%
7.
KARL ALFRED ARNESEN (f. 1959)
+9 250 +37.000% 9 275 0,0221%
8.
KÅRE BORE (f. 1985)
+8 000 +100% 8 000 0,0191%
9.
GEKKO AS - KONTO #3
+8 000 +10,96% 81 000 0,193%
10.
ØYVIND HÅHEIM (f. 1974)
+6 600 +23,84% 34 283 0,0817%
11.
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB - KONTO #1C
+6 500 +47,23% 20 263 0,0483%
12.
KJELL BAKKE (f. 1965)
+5 700 +100% 5 700 0,0136%
13.
MARIUS LISTERUD AS - KONTO #2
+5 500 +59,98% 14 670 0,035%
14.
SAXO BANK A/S
+5 200 +4,73% 115 219 0,2745%
15.
SVEIN ÅGE SÆTERVIK (f. 1951)
+5 000 +50% 15 000 0,0357%
16.
GAUTE MARSTEIN (f. 1978)
+5 000 +100% 5 000 0,0119%
17.
CLEARSTREAM BANKING S.A. - KONTO #10A
+4 495 +0,48% 938 640 2,2364%
18.
TOMMY HEGGLAND BOLSØY (f. 1978)
+4 300 +20,64% 25 130 0,0599%
19.
AVANZA BANK AB - KONTO #2
+2 933 +1,82% 164 410 0,39%
20.
LINGELEM PETTER (f. 1961)
+2 000 +1,66% 122 340 0,29%
21.
NORDNET BANK AB - KONTO #11
+1 161 +0,24% 478 516
Redigert 27.09.2023 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
MacT
27.09.2023 kl 23:01 2971

Største salg.
Songa ute.

Jojoen mente han solgte 50k. Så jojoen er Ketil Skorstad i Tigerstaden 🤣?
Rimelig flaut jojoen

1.
SONGA CAPITAL AS - KONTO #4
-125 000 -100% 0 0%
2.
MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL
-66 082 -86% 10 757 0,0256%
3.
TIGERSTADEN AS - KONTO #3
-50 000 -20% 200 000 0,4765%
4.
ILLBERG INVEST AS
-25 000 -31,25% 55 000 0,131%
5.
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
-15 428 -0,52% 2 943 539 7,0134%
6.
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
-10 628 -10,13% 94 271 0,2246%
7.
LYKKELI INVEST AS
-10 000 -100% 0 0%
8.
MEHAR GRUPPEN AS - KONTO #5
-10 000 -100% 0 0%
9.
SVEIN LØNDAL (f. 1972)
-9 300 -100% 0 0%
10.
MEGLERKONTO INNLAND DNB BANK ASA - KONTO #75
-6 572 -24,73% 20 000 0,0477%
11.
MERRILL LYNCH INTERNATIONAL - KONTO #1L
-6 386 -63,83% 3 618 0,0086%
12.
SWEDBANK AS - KONTO #2A
-5 000 -65,43% 2 642 0,0063%
13.
OTA AS
-4 930 -32,87% 10 070 0,024%
14.
LONGSTREET SECURITIES AS
-1 000 -0,38% 260
Redigert 27.09.2023 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Taycon
28.09.2023 kl 07:21 2739

Likhetstrekk mellom BCS og HRGI. Forskjellen er at Hrgi nå er der dere var på ATL for ca. 60% siden. https://www.finansavisen.no/forum/thread/161808/view/0/1#

"Sikkert unødvendig å si, men mener HRGI er mye mer interessant selskap med langt større potensial enn både BCS og Pryme:) men dumpingene er et godt eksempel på at den gjengen legger igjen penger på gaten. Satser på at andre for øynene opp og starter å plukke.

Skal gjenta min påstand: Hovedgrunnen til Hrgi`s lave kurs er exit fra Spetalen og Co. Det viste seg igjen at han er ingen langsiktig industribygger eller ansvarlig og seriøs eier - noe Hrgi sikkert trodde han på. Det er etter min oppfatning den største feilen selskapet har gjort.

I realiteten så er det Sagas aksjonærer og spesielt de som ble med på div. emisjoner i Saga som tatt den største del av regningen eller sponsingen her om du vil.

Tipper det er grunnen til at Arne Fredly har 300` her - til snitt ca. 12/13. Han kjenner lusa på gangen og vet vel hvordan kompisen opererer."
Redigert 28.09.2023 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Taycon
28.09.2023 kl 07:40 2704

DICHESBUEN AS: A. Pedersen er vel ute etter å hente inn det Sage Pure gikk ifra. Var innom HRGi for en tid tilbake og forsøkte vel å hente tilbake det Saga ga bort i Hrgi eller BCS. Han er vel topp 6 i Saga. Dumpet alt etter noen dager.
Saga:
6 400 000 PEDERSEN ATLE SANDVIK
https://www.sagapure.com/investor-relations
Redigert 28.09.2023 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Novak1
28.09.2023 kl 07:44 2703

Hrgi? Tack, men nej tack!

Du få gå tillbaka till AKH och försöka ragga upp någon där!

Du har jobbar hårdt under de senaste 6 månaders måste jag säga,man ser dig lite överalt, tyvärr har det inte lönat sig. Men, stå på,det ordnar sig till slut.
Redigert 28.09.2023 kl 07:49 Du må logge inn for å svare
Taycon
28.09.2023 kl 07:51 2678

Det er ikke for å ragga upp.. Poenget er at Bcs/Pryme og Hrgi har blitt usatt for akkurat det samme og Bcs/Pryme har hentet seg inn noe. Regner med at folk uansett følger med. Kapitalen finner alltid veien og hvorvidt den finner Hrgi er ikke sikkert, selv om jeg mener at det er stor oppside der.
Ja, har primært skrevet om likene etter Saga og vært innom AKH. Hvorvidt noe lønner seg er ikke avklart pt. Det har opplagt lønnet seg å handle BCS under kr 8 og det kan tenkes at det vil lønne seg å handle hrgi på 5+. Kristian Falnes mener opplagt det siden han øker og Arne Fredly gikk inn på kr 12-13 og x CEO i Saga Pure har handlet, så vi får se.
Takk det samme. Penger på gaten.
Redigert 28.09.2023 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Jojoen
28.09.2023 kl 08:14 2786

Regner med at en oppegående type som deg selv vet at det er mulig å selge aksjer over flere dager, eller under nom konto.

Videre registrerer jeg at de proffe fortsetter og selge sed ned:
1. Arne Blystad - solgt hele beholdningen
2. Ketil Skorstad - solgt 50k / 250k

Stort sett retail som kjøper. Dichesbuen er en veldig aktiv trader og ser ikke bort i fra at det er han som har solgt seg ut siste 2 dagene.
MacT
28.09.2023 kl 08:22 2768

🥱
Wickstrøm
28.09.2023 kl 08:37 2705

Jojoen er en liten fisk med maks 500 aksjer i BCS. Håper du fikk dekket kurtasjen om ikke annet.
Wickstrøm
28.09.2023 kl 08:40 2833

Vestre deler ut milliarder til det grønne skiftet - han husker nok bcs møte nylig:

https://www.nrk.no/norge/setter-av-15-milliarder-til-gronn-omstilling-1.16574601
Slettet bruker
28.09.2023 kl 08:45 2810

Wow! Siste to punktene:

- 1 mrd. i økt låneramme under Innovasjon Norge
- 1 mrd. kroner over fem år i tilskudd til teknologiutvikling innenfor batteriprosjekter av felleseuropeisk interesse (Innovasjon Norge).
OZZY
28.09.2023 kl 09:36 2684

https://e24.no/

Det har gått over ett år siden regjeringen la frem «Grønt industriløft», og pekte ut syv satsingsområder for norsk industri: Havvind, hydrogen, batterier, maritim industri, CO₂-håndtering, og skog og bioøkonomi. Siden har solenergi og prosessindustri kommet om bord.

Regjeringen har anslått at 60 milliarder kroner må til for å sette fart på utviklingen. 20 milliarder kroner har så langt gått til ulike satsinger, blant annet innen batteri og havvind.
Redigert 28.09.2023 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
rockpus
28.09.2023 kl 09:47 2657

Jeg antar at eventuell støtte fra regjeringen blir først aktuell når BCS kan dokumentere at de er i mål med sin teknologi. Dermed forhåpentlig innen relativt kort tid!