Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze
Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:
*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit
Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel
BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.
Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.
Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit
Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel
BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.
Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.
Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14
Du må logge inn for å svare
al-tei
04.02.2024 kl 12:49
3360
Under topp 50 har vel gått ned fra 14,32 millioner aksjer til 14,29 millioner siste måneden, så det er vel så godt som uendret egentlig.
Tipper alle tester er ferdig i Juni/Juli og at det på sensommeren kommer en bindene avtale mellom HUCHEMS og BCS. Les de to børsmeldingene.
Nå på Q4 presentasjonen kan vi ikke forvente noe revlosjunerende nyheter. Vi er rett og slett for nærme nyheten om at HUCHEMS og BCS utvider samarbeidet 1 år til. Men det skal komme oppløftende nyheter tror jeg slik at kursen holder seg men som sakt tror jeg at vi på sensommeren får de virkelige gode nyheteneå. Følg med på kroppsspråket til Strømsnes😀
https://www.nordnet.no/market/news/1007623286
https://www.nordnet.no/market/news/1008384968
https://www.nordnet.no/market/news/1008384954
Nå på Q4 presentasjonen kan vi ikke forvente noe revlosjunerende nyheter. Vi er rett og slett for nærme nyheten om at HUCHEMS og BCS utvider samarbeidet 1 år til. Men det skal komme oppløftende nyheter tror jeg slik at kursen holder seg men som sakt tror jeg at vi på sensommeren får de virkelige gode nyheteneå. Følg med på kroppsspråket til Strømsnes😀
https://www.nordnet.no/market/news/1007623286
https://www.nordnet.no/market/news/1008384968
https://www.nordnet.no/market/news/1008384954
Redigert 04.02.2024 kl 13:47
Der er vi helt enig Rockpus.
rockpus
04.02.2024 kl 11:33
3373
Ledelsen i BCS må vel uansett nå endelig ha fått så mye informasjon fra de pågående tester, at de nå har et meget godt grunnlag til å bli overbevist om de kommer til å komme i mål eller ikke. Og det avgjørende signalet bør vi kunne forvente å få på den kommende Q4 presenteren!
Skal presisere;
Topp 50 sitter utelukkende i ro, utenom nevnte 3-4 fond, og Nordnet. Der er det små endringer, og naturlig, ettersom dette nettopp er fond, noen trekker seg ut, andre inn - de må vektes hver dag.
Under topp 50 så kommer det opp "andre", det er småsparerne, altså de med ca 100k aksjer eller færre. Listene visrer siste uken at det kun er summen av hva det dem under 50 gjør, som ender i rødt, altså de selger netto. Vel og merke små volum, men tallene er klare, røde - de netto selger. Det sammenfaller med skriveriene her om å selge på Q4 om ikke han Ødd leverer, og da er det som du sier, man gir seg 10 meter før målstrek etter ett langt, tungt og hardt marathon. Rare greier spør du meg.
Har man vært med siden JBS hadde 400 beilere, og kurs 80,- så tåler man nok ett Q eller 2 til.
Topp 50 sitter utelukkende i ro, utenom nevnte 3-4 fond, og Nordnet. Der er det små endringer, og naturlig, ettersom dette nettopp er fond, noen trekker seg ut, andre inn - de må vektes hver dag.
Under topp 50 så kommer det opp "andre", det er småsparerne, altså de med ca 100k aksjer eller færre. Listene visrer siste uken at det kun er summen av hva det dem under 50 gjør, som ender i rødt, altså de selger netto. Vel og merke små volum, men tallene er klare, røde - de netto selger. Det sammenfaller med skriveriene her om å selge på Q4 om ikke han Ødd leverer, og da er det som du sier, man gir seg 10 meter før målstrek etter ett langt, tungt og hardt marathon. Rare greier spør du meg.
Har man vært med siden JBS hadde 400 beilere, og kurs 80,- så tåler man nok ett Q eller 2 til.
* Kursen i BCS er kun er resultat av et sammensurium av forskjellige tenkende mennesker (tradere, de med ståltro, de lett påvirkelige)+ algoritmer som vet å utnytte seg av situasjonen. Sitt stille, jo fler, jo bedre.
Må bare skyte inn at man ikke skal la seg lure av algoritmer, kunstig intelligens overgår hver et psykisk tenkende nervøst menneske med stop-loss innabords. Ikke bruk stop-loss.. Sitt stille!
Londonmannen
03.02.2024 kl 20:29
3551
Vel, nå er det langt fra alle småsparere som driver på med salg i disse tider. Det finnes flere av oss som, i likhet med top 50, sitter stille i båten, eller sågar øker beholdningen når det passer.
Men at top 50 sitter stille i våte og sågar øker sin beholdning, det bør andre ta seg ad notam. Det betyr at de største investorene har tro på at selskapet lykkes. Og en del av disse sitter rimelig tett på der det virkelig skjer. Så det er rimelig sikkert at flere av de største investorene har langt bedre innsikt i de pågående prosessene. Og når slik innsikt gjør at de sitter stille og sågar øker, burde det være et rimelig sterkt signal om hvilke sannsynlighet det er for at selskapet vil gjøre suksess.
Men at top 50 sitter stille i våte og sågar øker sin beholdning, det bør andre ta seg ad notam. Det betyr at de største investorene har tro på at selskapet lykkes. Og en del av disse sitter rimelig tett på der det virkelig skjer. Så det er rimelig sikkert at flere av de største investorene har langt bedre innsikt i de pågående prosessene. Og når slik innsikt gjør at de sitter stille og sågar øker, burde det være et rimelig sterkt signal om hvilke sannsynlighet det er for at selskapet vil gjøre suksess.
Godt mulig, jeg er ikke inne på topp 50 lista, så jeg definerer meg som det. Mangler ca 18000 aksjer så er jeg innenfor, men om du henger deg opp i det, så er det ok for meg ! Uansett, om jeg må være pinlig nøyaktig så er det bare de under topp 50 som selger, og de går nok i kategorien småsparere, og om du leste mer rett, jeg skrev jeg skal gå innnder den 5% av småsparerne som skal ha gevinst.
Redigert 03.02.2024 kl 17:17
HokusPokusFill
03.02.2024 kl 17:09
3690
Du mener at alle her er småsparere? Det eneste du bekreftet er vel at du er i den kategorien...
elnomi
03.02.2024 kl 12:27
3831
Det er ikke så mye å snu og vende på. Du er kroniske negativ, men det er helt ok. Om en er positiv eller negativ til BCS spiller mindre rolle. Selskapet må levere denne vinteren/våren, blir spennende å se hvordan dette til slutt ender.
Goliaten15
03.02.2024 kl 11:57
3861
Exciting news! Our team is thrilled to announce that we will be attending the Nano Tech Expo 2024 in Tokyo, Japan. As thought leaders in the technology industry, we are eager to explore the latest advancements in nanotech and its potential applications in green energy. If you're also attending the expo, let's connect and share insights on shaping a sustainable future. hashtag#NanoTechExpo2024 hashtag#Technology hashtag#GreenEnergy hashtag#ThoughtLeaders
Molbre
03.02.2024 kl 11:49
3865
Du vrir og vender på alt😀, og jeg har faktisk ikke solgt en eneste aksje i siden Q2, men økt. Det vil ikke si at jeg ikke er misfornøyd med Odd og BCS! Du snakker jo som om de har lykkes, det har de faktisk ikke! ! Når Odd og BCS har levert skal jeg applaudere, men frem til det så velger jeg å stille spørsmålstegn med både Odd og BCS! Vi ønsker alle at de bekrefter at alt fortsatt går etter planen, gjør de det skal jeg være positiv frem til slutten av mai, som jeg mener BCS bør levere på tekniske specs til Huchems eller andre!
Redigert 03.02.2024 kl 12:22
Er det ikke litt komisk.. hvis du tenker tilbake til Q3, der Odd sa at alt var i rute, til og med forann skjemaet, ingen røde flagg.. hvor lang tid tok det før ordene hans ble glemt, og du begynte å bli usikker og negativ igjen? Tid og hukommelse er nok dine verste fiender, de gjør noe med deg. Why?
Ser på aksjelistene i dag at hele topp 50 sitter i ro gjennom flere uker nå, bare svært mindre endringer på de vanlige som Nordnet, Avansa og andre mikke mus fond. Ellers sitter alle, eller øker.
Linje 51 - småsparerne. Der er det rødt en uke i strekk nå. Altså skribentene her, småsparene. De dropper aksjene sine like før målsnøret, og det er det vanlige. Nordnet hadde vel funnet ut at 95% av alle småsparere alt i alt taper penger på sine aksjeinnvesteringer. Jeg akter å bli i kategorien 5% - selvsagt.
Linje 51 - småsparerne. Der er det rødt en uke i strekk nå. Altså skribentene her, småsparene. De dropper aksjene sine like før målsnøret, og det er det vanlige. Nordnet hadde vel funnet ut at 95% av alle småsparere alt i alt taper penger på sine aksjeinnvesteringer. Jeg akter å bli i kategorien 5% - selvsagt.
Londonmannen
03.02.2024 kl 09:30
3997
Vel, i den grad de skulle meldt i innkallingen at det skulle komme noe banebrytende på Q4 23 presentasjonen, ville det være et brudd med informasjonsplikten. For da ville man gitt tilkjenne at man allerede da satt på banebrytende info, som man bevisst holdt tilbake frem til torsdag 8 feb. Det er faktisk ikke lovlig. Så den konklusjonen der følger jeg ikke, Carbonisten.
Så jeg mener det vil kunne komme nyheter hvilken som helst dag frem til torsdag. Men dette tar jeg helt med ro. Ut fra det som ble meddelt oss på Q3 23 presentasjonen, så er det tidsvinduet frem til 30 juni 24 (første halvår 24) som er gjeldende.
Jeg antar at ledelsen ikke ville deltatt på diverse arrangement og presentert teknologien sin, uten at de var rimelig sikre på at teknologien fungerer og at de vil få fast fisk i markedet til batteriprodusentene. Så ikke ha for høye forhåpninger til Q4 23 presentasjonen. Vi får heller ta det som en positiv overraskelse om gode nyheter skulle treffe oss allerede i feb/mars. Men jeg forventer at vi får en ny bekreftelse på at vi befinner oss inne på oppløpssiden. Og gjør vi det, vil det være lite klokt å hoppe av caset like før målsnøret brytes.
Ha en fortsatt god helg!
Så jeg mener det vil kunne komme nyheter hvilken som helst dag frem til torsdag. Men dette tar jeg helt med ro. Ut fra det som ble meddelt oss på Q3 23 presentasjonen, så er det tidsvinduet frem til 30 juni 24 (første halvår 24) som er gjeldende.
Jeg antar at ledelsen ikke ville deltatt på diverse arrangement og presentert teknologien sin, uten at de var rimelig sikre på at teknologien fungerer og at de vil få fast fisk i markedet til batteriprodusentene. Så ikke ha for høye forhåpninger til Q4 23 presentasjonen. Vi får heller ta det som en positiv overraskelse om gode nyheter skulle treffe oss allerede i feb/mars. Men jeg forventer at vi får en ny bekreftelse på at vi befinner oss inne på oppløpssiden. Og gjør vi det, vil det være lite klokt å hoppe av caset like før målsnøret brytes.
Ha en fortsatt god helg!
Molbre
02.02.2024 kl 23:18
4163
Jeg og 99,9% av alle aksjonærer ønsker oss nok at Odd bekreftet at alt går etter planen. Det vil vel si at de er nærme å nå tekniske specs i løpet av Q1 og når disse i løpet av mai. Dette er det som er kommunisert og da regner jeg med de holder dette, de har jo lært av tidligere ledelse her sies det, så får vi se om det er sant eller ikke! Var vel planen å starte produksjon og i løpet av året, men hvor stort volum har vi vel ikke fått vite!
Molbre, du som "oppfører" deg mest negativt. Hva forventer du på Q-rapporten? Hva vil betrygge deg? Hva er holdepunktet ditt for videre Stressless-tilværelse?
Røde tall vet vi kommer. Strømsnes kan ikke røpe for mye hvis tester enda pågår med Huchems, det vet vi også.
Uansett, følg nøye med på kroppsspråket, det vil si en hel del da den tid kommer, uansett hvilke ord som slipper ut.
Røde tall vet vi kommer. Strømsnes kan ikke røpe for mye hvis tester enda pågår med Huchems, det vet vi også.
Uansett, følg nøye med på kroppsspråket, det vil si en hel del da den tid kommer, uansett hvilke ord som slipper ut.
Jasså, er det jeg eller du som skal gå til optikeren ,?
Siden jeg ikke hørte mer, antar jeg du ser at du bommet på påstanden og lærer deg å lytte til folk som følger bedre med enn deg selv.
Siden jeg ikke hørte mer, antar jeg du ser at du bommet på påstanden og lærer deg å lytte til folk som følger bedre med enn deg selv.
Redigert 02.02.2024 kl 13:17
Dette er hva jeg kaller riktig tankegang, de som er uenig har muligheten til å selge når som helst. Er det ikke flott, dere?
Eller kanskje det kan være lurt å sitte stille til BCS er i mål? De kommer dit en dag. En dag, når som helst. Da var det kanskje ikke så flott å selge likevel...
Eller kanskje det kan være lurt å sitte stille til BCS er i mål? De kommer dit en dag. En dag, når som helst. Da var det kanskje ikke så flott å selge likevel...
al-tei
02.02.2024 kl 08:53
4579
Slettet brukerskrev Carioca med nytt kjøp på dagens liste.
Nei, det har de ikke. De har ikke økt noe siden listene som kom på tirsdag kveld.
Ingenting er til hinder for at man samme dag etter presentasjon kan få gigamelding om oppkjøp, produksjonsspek i mål, Huchen JV med mer. Det kan komme når som helst.
Man kan snu på det, at de er så nær melding at nytt styremedlem og andre innsidere ikke får kjøpt aksjer pga de sitter på innsideinfo. Man skal være forsiktig med tolkning. En ting er sikkert, hver dag uten melding, er en dag nærmere kursdrivende info.
Man kan snu på det, at de er så nær melding at nytt styremedlem og andre innsidere ikke får kjøpt aksjer pga de sitter på innsideinfo. Man skal være forsiktig med tolkning. En ting er sikkert, hver dag uten melding, er en dag nærmere kursdrivende info.
Slettet brukerskrev Carioca med nytt kjøp på dagens liste.
Herlig! Småsparerne hiver i fra seg, de store vil ha mer. Same old, same old.
Carioca med nytt kjøp på dagens liste.
Da kommer det altså ingenting banebrytende som er meldepliktig før eller på Q4, det ville det stått om her i innkalling. Vi får sannsynligvis bare status fra Odd. Spennende hva han kommer til å si.
For å si det sånn, så synes jeg engelsk-uttalen til Øksnes er hakket bedre enn Strømsnes, den er litt i overkant krise. Men uansett, han gjør seg forstått og det er det som gjelder. Iforhold til en Sør-koreaner så er han sikkert en ræser i engelsk uttale.
Stoltenberg er en vits i seg selv, hele fyren. Duker opp til 3. verdenskrig på løpebånd.
Stoltenberg er en vits i seg selv, hele fyren. Duker opp til 3. verdenskrig på løpebånd.
aud590
01.02.2024 kl 17:58
4914
Invitation to presentation of BCS’ operational update including financial results for Q4 2023
(Bergen, 01 February 2024): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE: BCS)
Bergen Carbon Solutions AS will publish an operational update and financial results for fourth quarter 2023 on Thursday 8th of February at 07:00 a.m. (CET) on bergencarbonsolutions.com and newsweb.oslobors.no.
On Thursday 8th February 2024 at 08:00 a.m. (CET) there will be a live presentation of the Company's operational update and financial results.
You are welcome to join the presentation in person at Norne Securities’ premises in Bergen (Jonsvollsgaten 2) or attend online.
Please meet at 07:30 at Jonsvollsgaten 2.
A recording of the presentation will be available on our website after the session
(Bergen, 01 February 2024): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE: BCS)
Bergen Carbon Solutions AS will publish an operational update and financial results for fourth quarter 2023 on Thursday 8th of February at 07:00 a.m. (CET) on bergencarbonsolutions.com and newsweb.oslobors.no.
On Thursday 8th February 2024 at 08:00 a.m. (CET) there will be a live presentation of the Company's operational update and financial results.
You are welcome to join the presentation in person at Norne Securities’ premises in Bergen (Jonsvollsgaten 2) or attend online.
Please meet at 07:30 at Jonsvollsgaten 2.
A recording of the presentation will be available on our website after the session
Molbre
01.02.2024 kl 17:22
3023
I stede sender de to juniorer til Japan, Øksnes lurer jeg alvorlig på hva selskapet ser i😀! Får Stoltenberg til å høres ut som en engelskmann, sånne folk sender vi for å selge oss ute i verden😂!
rockpus skrev Jeg foreslår at du spør NakkenBaron..
Ja, eller Skipssjefen / Hammers / TrulsO
Fadde: Q og A er en vits. Øksnes sorterer på bissniss clas til Japan hvilke brysomme spørsmål som må bort før de spiller inn opptak.
Fadde: Q og A er en vits. Øksnes sorterer på bissniss clas til Japan hvilke brysomme spørsmål som må bort før de spiller inn opptak.
Redigert 01.02.2024 kl 17:22
Molbre
01.02.2024 kl 17:20
3012
Fått ut frustrasjonen nå, får vente til torsdag nå og se om det blir dommedag eller om vi kan puste lettet ut!
Jeg har utelukket lommetennis og bjørkebark, i alle fall. Resten får han stå for selv, jeg er ingen spion og har heller ikke innsyn gjennom vegger eller spyware på telefon og e-post, ingen overvåkning av webcam på laptopen hans, eller mobilkameraet og mikrofonovervåkning. Skulle gjerne hatt det, selvfølgelig. Da slipper man kanskje å tro uten å vite. Derfor holder jeg ikke på med sånt. Det er nonsense.
Du spør meg om hva jeg tror? Jeg vet ikke, jeg tror ikke, fordi jeg aner ikke. Da blir det feil å gjette. Det vet han best selv, du bør spørre han på Q&A. Hadde vært moro å hørt svaret direkte fra han.
Vel, det er 38-40 timer i ett ukesverk. Ingen ansettelser, ingen fabrikk å planlegge, intet produkt å selge, og han går ikke med laborantfrakk. Hva gjør han da ?
Det som er litt gøy, er at det bare er BCS som sitter på deler av fasiten på hva som faktisk er reellt eller kan bli det med tiden. Alt vi foretar oss er bare synsing og tro forbundet med følelser, noen sterke enn andre.
Da følelsene begynner å tro ting for oss, da er vi på utur. Jeg venter på fakta, tror det kan lønne seg. Alt annet er lite verdt i denne sammenheng.
Løkke ønsket seg at BCS ble sett av verden med det revolusjonerende arbeidet de gjør, jeg tror han tenkte litt på Odd også i den uttalelsen. Han sitter nok ikke bare og spiller lommetennis og studerer bjørkebark med forstørrelsesglass.
Da følelsene begynner å tro ting for oss, da er vi på utur. Jeg venter på fakta, tror det kan lønne seg. Alt annet er lite verdt i denne sammenheng.
Løkke ønsket seg at BCS ble sett av verden med det revolusjonerende arbeidet de gjør, jeg tror han tenkte litt på Odd også i den uttalelsen. Han sitter nok ikke bare og spiller lommetennis og studerer bjørkebark med forstørrelsesglass.
Hvordan ser arbeidsdagene ut for en mann med 2.200.000 i lønn uten produkt å selge, reklamere for. Regner ikke med han står i laborantfrakk om dagene og pønsker på optimalisering der oppe på Flesland.
HokusPokusFill
01.02.2024 kl 15:40
2916
Den nye ledelsen er ikke inkompetent. Når man ser på selskapets histore hadde det vært å oppfatte som meget uvørent og lite strategisk å antyde en frist , om denne skulle være tatt ut av luften uten en solid indikasjon internt på at denne var veldig oppnåelig.
At folk blir bekymret for at fristen ikke overholdes , og at det kommer en melding om utsettelse e.l. , det kan jeg forstå. Men det foreligger ikke noe som tilsier dette. Med mindre jeg har gått glipp av noe.
Med andre ord, jeg tror ikke at de pisser i buksen for å holde seg varm.
At folk blir bekymret for at fristen ikke overholdes , og at det kommer en melding om utsettelse e.l. , det kan jeg forstå. Men det foreligger ikke noe som tilsier dette. Med mindre jeg har gått glipp av noe.
Med andre ord, jeg tror ikke at de pisser i buksen for å holde seg varm.
Molbre
01.02.2024 kl 15:24
2946
Jeg skulle gjerne solgt deler av beholdningen jeg, men skal jeg bli kvitt mesteparten før Q4 så må jeg dumpe den til langt under 11 og det gidder jeg ikke. Hvis ikke Odd kommer med noe positivt ja, da stikker jeg og om det er på 11 kroner eller 6! Regner med at ut i fra den infoen han har fått av sine ansatte så skal de levere nå snart, hvis ikke de klarer det og han hele tiden må skyve på tidsfrister hvor lenge kan han sitte eller ha de ansatte som ikke leverer?Husby er vel nøkkelen her, hvis han ikke leverer så er det jo ikke bare å hente nye folk her heller, hvor lang tid tar det da å utvikle teknologien? Alle disse teoriene og synsingene blir jo til fordi selskapet velger å kjøre på med null kommunikasjon til markedet, og enn hvor mye folk etterspørre info så velger de å fortsette med dette! Er de arrogante og har full kontroll eller er de på vei til å mislykkes? Vi får se om 1 uke, får vel noen svar da!
Redigert 01.02.2024 kl 15:40
Slik du da leser situasjonen og her oppsummerer det burde du definitivt høre på deg selv og selge deg ut med hele eller store deler av beholdningen. Alt annet er jo selvmotsigende. At innsider ikke kjøper tenker jeg kan ha med at de har opsjoner på langt lavere kurser enn idag (9 kr) som varer til langt ut i 2025. Da er det bedre å komme med gode nyheter først og se an hvordan markedet reagerer før man eventuelt innløser opsjonene. Jeg er ikke utelukkende positiv jeg heller, men holder det som mest sannsynlig av Odd presenterer gode ting neste uke. Dersom han ikke evner det så er jeg ferdig her.
Redigert 01.02.2024 kl 15:14
rockpus
01.02.2024 kl 13:29
3079
Vi får bare håpe at ikke Strømsnes sier noe eller har et kroppsspråk som kan tolkes negativt ;-)
Når det gjelder eventuell oppstart av produksjon, er mitt største håp at det blir satset i Sør-Korea!
Når det gjelder eventuell oppstart av produksjon, er mitt største håp at det blir satset i Sør-Korea!
Molbre
01.02.2024 kl 13:21
3100
Etter det Strømsnes nevnte på Q3 så er vel mai en tid vi kan forvente oss ett gjennombrudd/ nå tekniske specs.Skal de starte produksjon i løpet av året som han nevnte og så er vel ikke det en dag for tidlig. Som sagt jeg forventer ikke svar på at tekniske specs er nådd 8 februar, men jeg tror det kommer en utsettelse både på når de når tekniske specs og når de skal starte en større produksjon, håper inderlig jeg tar feil!
Redigert 01.02.2024 kl 13:22
rockpus
01.02.2024 kl 13:14
3114
"og anser det som 90% sikkert at de ikke holder guidingen som lovet, begrunner det med at jeg tror at vi da allerede hadde fått en børsmelding!"
Dette blir jo feil. Guidingen sier innen utløpet av første halvår.
Det mest avgjørende for kursen på torsdag 8/2, blir om Strømsnes evner å gi grunnlag for stor nok optimisme til at BCS virkelig klarer å komme i mål innen H1. Så langt har vi i alle fall ikke fått noen negative signaler.
Dette blir jo feil. Guidingen sier innen utløpet av første halvår.
Det mest avgjørende for kursen på torsdag 8/2, blir om Strømsnes evner å gi grunnlag for stor nok optimisme til at BCS virkelig klarer å komme i mål innen H1. Så langt har vi i alle fall ikke fått noen negative signaler.
De er i oppstartsfasen til nyskapende storindustri. Ting tar tid i bunnen av pyramiden, det må vi bare akseptere, selvom vi vil ha alt servert på sølvfat rett forann nesa på oss, helst på fanget. Mange tåler nok ikke vente, det er helt ok, men slutt å gnål om det. Vi får ikke gjort en dritt med det, ting kommer da de kommer hvis vi har tid til å vente på det.
rockpus
01.02.2024 kl 13:10
3006
"Neste fredag er det Q4 presentasjon"
Det riktige er vel neste torsdag?
Det riktige er vel neste torsdag?
Molbre
01.02.2024 kl 12:46
3052
En ting er om det ikke kommer noen melding før Q4, det kan jeg holde ut, men kommer det noen som helst negative signaler på Q4 så tror jeg også du skjønner st dette får konsekvenser for kursen på kort/ mellomlang sikt! At de er tause tolker jeg som de ikke har noe, jeg tror at de har utrolig lyst og føler at aksjonærene fortjener noe som får kursen opp. Med andre ord så hadde de kommet med noe med en gang de kunne, men virker ikke som de har det dessverre! De fyker rundt på små arrangementer etc, hvorfor? Jalla konferansen Odd var på i går fatter jeg ikke at de bruker tid på, men er vel av mangel på ting å gjøre kanskje?
Redigert 01.02.2024 kl 12:47
Hvorfor gjette hva fremtiden bringer, tro det verste, gjøre andre usikre pga sin egen usikkerhet..? Hva får du igjen for det?
Det kan vise seg at BCS er på rett spor, uansett om vi får en børsmelding før Q-presentasjonen eller ikke.
Vi mangler info og input, det er ikke dermed sagt at ting går til Satan sjøl selvom BCS velger å være tause. BCS kan ha mange baller i luften vi ikke vet om, samarbeid på kryss og tvers av verdikjeder og organisasjoner i land både i Europa og i Asia.
Alt vi ikke vet eller har tilgang til, blir automatisk negativt, bare fordi man ikke vet. Hvorfor behøver det å være sånn?
Hva er greia?
Det kan vise seg at BCS er på rett spor, uansett om vi får en børsmelding før Q-presentasjonen eller ikke.
Vi mangler info og input, det er ikke dermed sagt at ting går til Satan sjøl selvom BCS velger å være tause. BCS kan ha mange baller i luften vi ikke vet om, samarbeid på kryss og tvers av verdikjeder og organisasjoner i land både i Europa og i Asia.
Alt vi ikke vet eller har tilgang til, blir automatisk negativt, bare fordi man ikke vet. Hvorfor behøver det å være sånn?
Hva er greia?
Molbre
01.02.2024 kl 12:15
3047
Blir det utsettelser nå så håper jeg noen forsvinner ut av selskapet i samme slengen. På tide at de da begynner å rydde opp i selskapet, mange som har vært der fra den spede begynnelse og som er medansvarlig for at ting ikke lykkes. Har ingen tro på noen melding før Q4, og anser det som 90% sikkert at de ikke holder guidingen som lovet, begrunner det med at jeg tror at vi da allerede hadde fått en børsmelding!
At selskapet ønsker en kontrakt like mye som oss aksjonærer betviler jeg ikke, men redd for at de ikke evner å komme i mål! En annen ting som bekymrer meg er at det er ingen utenom Carioca som øker og ingen nye store aksjonærer, igjen hvorfor ikke om ting er nært forestående? Familien Blydt virker og ferdig kjøpt! Mye røde lamper her og null info fra selskapet bekymrer meg!
Håper inderlig jeg tar feil og at selskapet leverer en melding før Q4 samt er super positive på presentasjonen!
At selskapet ønsker en kontrakt like mye som oss aksjonærer betviler jeg ikke, men redd for at de ikke evner å komme i mål! En annen ting som bekymrer meg er at det er ingen utenom Carioca som øker og ingen nye store aksjonærer, igjen hvorfor ikke om ting er nært forestående? Familien Blydt virker og ferdig kjøpt! Mye røde lamper her og null info fra selskapet bekymrer meg!
Håper inderlig jeg tar feil og at selskapet leverer en melding før Q4 samt er super positive på presentasjonen!
Redigert 01.02.2024 kl 12:31
Jeg tenker at det ikke finnes selgere i markedet og kjøperne sitter på vent. Det betyr at dersom vi får positive nyheter før eller i forbindelse med presentasjon på onsdag vil kursen presses opp. Dersom vi får nølende tilbakemeldinger som indikerer et snev av uvisshet eller tegn til utsettelser/mer tid så vil kursen gjøre et solid svalestup ned mot ATL. Dersom det ikke sies noe tror jeg også kursen vil falle drastisk. Jeg har satt en solid stop loss for å si det sånn. Det blir en spennende uke vi går i møte hvor BCS sin vei videre på mange måter skal avgjøres. Her skal man definitivt ha gode nerver.