Successfull PoC of new Pilot line - mulig short squeeze

Rule
BCS 18.07.2023 kl 12:23 350853

Denne tråd titel er ment som en lille service/info meddelelse till dem som måske ikke følger med på tæt hold og ikke gider læse op på BCS hoved tråden:

*At Bergen Carbon Solutions we are thrilled to announce successful proof of concept of our new separation pilot line. This is an important pre-requisite to ensure our cost competitive advantage as the green supplier of the supermaterial of the future!
*EU batteri-pas ordning er lige ned i BCS turban
*Patent ansøgning indgivet på ny renseprocess med genbrug af elektrolyt
*Samarbejde med Broadbit

Jeg har selv aktier i BCS og er long, da BCS har fat i en mulig del-løsningen til et helt fundamentalt problem ved batterier til alt elektricificering:
- produktion af carbon nano fibre og grafit på konventionel vis forurener big-time ( carbon/grafit er et super vigtigt materiale i batterier )
- produktion med BCS metode er Co2 neutralt
- carbon nano fibre kan forbedre performance af batterier og grafit er en væsentlig bestanddel

BCS står nu utroligt stærkt og i mine øjne langt langt langt stærkere end ved IPO på kurs 16-18 NOK og end ved den gamle kurs bund på 30 NOK.

Update 21/7-23:
Dagens kurs her kl 13:55 - 9:40 NOK. Ser ud til markedet tager positivt imod BCS ny ledelse, strategi, fremskridt og ny PoC.
Hvis BCS lykkes med at lave god butik ud af deres teknologi kan der komme en voldsom rekyll.
BCS har været på Nordnets lister over Top-10 fortjeneste på udlån i flere kvartaler. Derfor adderet "mulig short squeeze" på titel.

Update 28/7-23:
Der kommer nu et giga press på at reducere brugen af fossil fuels:
---------------------
https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article16316343.ece
FN-chef: Vi går fra global opvarmning til global kogning
Guterres opfordrer verdens politikere til straks at tage vidtrækkende skridt for at bremse klimaforandringer.
---------------------------
Konventionel teknologi til produktion af carbon nano fibre er CVD: Chemical Vapor Decomposition.
CVD bruger 5x-10x mere energi end BCS metode og BCS metode forbruger Co2 som et input.
Den politiske agenda er et faktum her - om det er menneskeskabt eller ej - så er den politiske agenda fakta.
Redigert 05.05.2024 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Greenlook
07.05.2024 kl 14:59 2255

Vi er allerede i nærheten av hva de har av cash og det er penger som renter seg godt om dagen slik at pengene ikke brenne like fort som de kunne ha gjort. Det vil si at fallhøyden er marginal. Uten nyheter eller negative tror jeg vi ser 6 tallet raskt, men ikke 5 tallet.
Molbre
07.05.2024 kl 14:57 2220

Nå har det i hvert fall ikke vært noe FOMO før presentasjonene som det har vært i det siste, heller omvendt. Vi har falt som en stein siden Q4 presentasjonen. Hvis de kommer med noen utsettelser i morgen eller hint om det, så tør jeg ikke tenke på hva som skjer, kommer det hint om at alt er i orden og at guidingen holder så bør vi få en oppgang. Ordet røde flagg orker jeg ikke høre en gang til, det vil bare si at de ikke vet noe og det tolker jeg som negativt!
Greenlook
07.05.2024 kl 14:16 2251

Gleder meg til presentasjon og oppdatering i morgen. Vi må regne med at det kommer klare signaler om hvor vi står ettersom utgangen av 1 halvår ikke er langt unna. Veldig spennende!
Heggøyen
07.05.2024 kl 10:52 2390

Spilles presentasjonen inn fra Hjemmekontoret og spilles av fra Norne ?
FaderGem
07.05.2024 kl 09:58 2470

Demens kan ramme oss alle.. Pytt pytt, Q-presentasjon hadde det blitt uansett. Nå er det bare å fokusere på innholdet, og ikke glemme hva som blir sagt.
Molbre
07.05.2024 kl 09:43 2484

Har nok sjekket forumet her og funnet ut at de hadde glemt det. Bra Heggøyen var på jobb her :-)!
FaderGem
07.05.2024 kl 09:37 2491

Slapp av, invitasjonen ligger ute nå. Rosemaling er ikke din sterkeste side, men svartmaling der imot, der er du god. ❤️
aud590
07.05.2024 kl 09:37 1215

Invitation to presentation of BCS' operational update including financial results for Q1 2024
(Bergen, 07 May 2024): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE: BCS) Bergen Carbon Solutions AS will publish an operational update and financial results for first quarter 2024 tomorrow, Wednesday 8th of May at 07:00 a.m. (CET) on bergencarbonsolutions.com and newsweb.oslobors.no.


On Wednesday 8th May 2024 at 08:00 a.m. (CET) there will be a live presentation of the Company's operational update and financial results. You are welcome to join the presentation in person at Norne Securities' premises in Bergen (Jonsvollsgaten 2) or attend online. Please meet at 07:40 at Jonsvollsgaten 2. A recording of the presentation will be available on our website after the session.


Presentation details: Date: Thursday 8th of May 2024 Time: 08:00 a.m. (CET) Language: English Address for attendance in person: Norne Securities, Jonsvollsgaten 2, Bergen Q&A: may be submitted in advance to fredrik.oksnes@bergencarbonsolutions.com or live during the session Link to webcast: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Y2IxZDQ5ZTAtM2VmYi00YmQ4L TkwNGUtZjEyMjM1Y2E5MjE1%40thread.v2/0?context=%7B%22Tid%22%3A%2209541643-bfcd-44 58-b6c4-62dffd52c81a%22%2C%22Oid%22%3A%220bcbeaca-9d8c-479e-99d2-ec493f01ce1e%22 %2C%22IsBroadcastMeeting%22%3Atrue%2C%22role%22%3A%22a%22%7D&btype=a&role=a
Molbre
07.05.2024 kl 09:10 1230

Er du sikker, da selger jeg :-)! Dette er jo nok en bekreftelse på at selskapet ikke er en seriøs aktør, noen som fortsatt lurer på hvorfor kursen stuper? Rart ikke noen har kommet med at de ikke har tid til å lage den, da de sitter i forhandlinger med kunder om kontrakt som skal signeres før Q1 presentasjonen :-)!
Heggøyen
07.05.2024 kl 09:09 1195

Molbre - hører du med Øksnes hvorfor ikke dette sendes ut ?
vulgata
07.05.2024 kl 07:54 1287

Da gjenstår det å se om det faktisk kommer en invitasjon ila. dagen.
vulgata
06.05.2024 kl 19:27 1442

Begynner å lure på hva de rotler med. Har vært med på at rapporter utsettes om ledelsen ikke klarer å komme i mål med noe, f.eks forhandlinger. Men regner ikke med det nå.
Heggøyen
06.05.2024 kl 19:09 1456

Neppe noen voksne hjemme der oppe lengre. Øksnes styrer hele sjappa 😅
vulgata
06.05.2024 kl 18:32 1483

Hvorfor ingen invitasjon til presentasjonen som er satt til 08/05 - som er onsdag om to dager?

Tidligere invitasjoner;

Q4 invitasjon: 01/02
Q4 presentasjon: 08/02

Q3 invitasjon: 25/10
Q3 presentasjon: 01/11

Q2 invitasjon: 24/08
Q2 presemtasjon: 30/08

Redigert 06.05.2024 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Heggøyen
06.05.2024 kl 17:22 1522

Odd tatt sommerferie ?
fjellape
05.05.2024 kl 16:08 1867

Broadit er et oppstartselskap som utvikler elektrolytter, og de må ha en smart oppfinner som øker levetida på lithiumceller drastisk:

ProLionTM electrolyte gjør LMFP-batterier konkuransedyktige på levetid, og man har 80% av intiell kapasitet etter 1800 sykluser, og man får celler med 20 høyere energitetthet og 20-22% lågere pris/kwt enn med LFP.

En kudes NMC-batterier har 80% gjenværende kapasitet etter 400 sykluser med tradisjonell eletrolytt. Med Broadbit's ProLion eletrolytt har man 95% av kapasiteten etter 1000 sykluser.

Broadbit har teknologi for natrium-batterier til reservekraft, UPS.

I 2023 vinner Broadbit BASF innovation Hub contest.




fjellape
05.05.2024 kl 15:48 1871

Mener han nevnte kommersiell spec i 2. kvartalspresentasjonen, muligens i en bisetning uder spørsmål og svar, og hvor han antyda at det kunne gå et halvt år å oppnå.
Seinere har han presisert det til at han mente ca april, og at det tar tid å få de siste brikkene på plass, og han virka trygg på at det vil være på plass før sommeren, om ikke før.
Etter hvert kom det mer presisering av milepeler:
Huchems skulle komme med de første restresultatene i februar, og en rekke andre aktører av ulike slag skulle komme med resultateter i mars.
Tidlig i april slapp man nyhet om videre testsamarbeid med Broadbit etter gode resultater så langt.

Det kan være litt diffust hva som menes med kommersiell spec. Kundene utvikler forskjellige bateritegnologier og har hver sin bruk. Og det er vel vanlig at det tar mer enn 18 måneder å teste anodematerialer,og det kan testes i kombinasjoner med ulike kjemier.


PrivatInvestor
04.05.2024 kl 18:24 2189

Uansett hvordan det går med Huchems og andre batteri produsenter så bør det vell være ett marked for deres cnt og cnf produkter. Når råvarene er røykgass som de får betalt for å motta ,da skal det mye til for å tape penger på sluttproduktet.
Så galt kan det ikke gå. De færreste carbonfangstselskaper har ingen sluttprodukter som genererer inntekter.
Rule
04.05.2024 kl 05:20 2387

Bingo - helt enig. Kan de få fodfæste inden for batterier er det gull gull gull. Jeg tror at BCS er hen over det mest kritiske punkt for dette. Se nu grundig på den melding om Broadbit venner:
This strategic partnership follows PROMISING INITIAL RESULTS with BCS material in BroadBit LFP-batteries, paving the way for further advancements. Our joint objective is to showcase the beneficial effects of incorporating BCS Green Carbon Nanotubes as a conductive additive in Lithium Iron Phosphate batteries (LFP).

Broadbit og LFP:
Broadbit har vundet en innovations konkurrence med BASF
Og så kan man ellers se at Broadbit samarbejder med "Alees" som er en af verdens førende batteri producenter og tech providers - Alees man ! ! !
LFP batterier er det nye sort - er sikker på det er den type Tesla bruger som mainstream - google:
....Tesla og BYD er de to bilmærker, der oftest bruger LFP-batterier, men også Geely, MG og andre bruger dem nu....

TTT men her er lagt i støbeskeen til noget der kan blive helt utroligt stort.
Om BCS også kan få hul igennem med HuChems (uden at vi ved mye om hvad type batterier de skal levere til) er nok mere tvivlsomt og nok også det markedet reagerer på frem for at reagere på BCS fremdrift sin og deres news meldinger.
Markedet for CNF+CNT er jo GIGA og der er masser af segmenter....

Batteri segment og BCS:
...the anatomy of batteries reveals the criticality of carbon in their components: the anode, cathode, and electrolyte. ...
...the use of clean carbon materials as a pivotal input factor in green battery manufacturing....
....At its core, clean carbon stands as a beacon of hope for reducing the carbon footprint associated with battery production....

LFP: Lithium Iron Phosphate battery.
Denne lithium battery har jern i sit mix. Mon ikke BCS også har jern i sin mix når man nu bruger elektroder til at spalte CO2 til Carbon og Ilt. ? ? ?
Her tror jeg derfor at der kan være endnu et gevaldigt lykketræf - svineheld her.....og de får et udstillingsvindue igennem Broadbit og Alees....

Lad os nu bare få alt dette forklaret nærmere på Q1 her 8 Maj og så er det vist tid til at BCS skal begynde at rejse sig som fugl phønix her fra...
TTT - Stille og roligt vil flere og flere med reel interesse for hvad BCS driver med søge ind i aktien her...
Redigert 04.05.2024 kl 05:38 Du må logge inn for å svare
FaderGem
03.05.2024 kl 23:11 2410

De tenker nok ikke lenger enn trader-nesa rekker. Men heisann, her er det nok flere med IQ over 50 som ser ting i et mye større perspektiv enn de selv noengang kan drømme om.
MacT
03.05.2024 kl 23:00 2398

Topp 50 har nesten økt med 400k siden januar. Ingen røde flagg på salgslistene. Noen her på forumet tror at BCS ikke er liv laga pga kursen går ned. Skulle tro det var en gjeng fjortiser bak de fleste av brukerne her.
MacT
03.05.2024 kl 22:48 2420

Gullhaugen er tilbake ja. Et råd til alle- ikke svar han der.
Gullhaugen
03.05.2024 kl 21:07 2489

Toget gikk for 3 år siden dessverre.. Nå er der flere andre som har modernisert teknologien. Jeg tror at BCS ikke eksisterer om 3 år.
GAME IS OVER DESSVERRE
Bilentusiasten
03.05.2024 kl 19:41 2537

Verden er i ferd med å omstille fra kjøretøy med fossilt brennstoff, over til batteridrevne, noe som for alvor vil skje de neste årene. At BCS med sin teknologi kan skape komponenter til batteri, på en grønn og miljøvennlig måte, ved hjelp av CO2, er jo en potensiell "gullgruve". BCS må nå bare klare å få bekreftet teknologien sin og få signert noen kontrakter med større aktører i bransjen. Bare én fabrikk hos Huchem, med BCS sin teknologi, vil gi enorm verdiauke!
Rule
03.05.2024 kl 15:17 2675

Bingo - helt enig:
"PS! Til de som er irritert kan jeg bare si. Jeg følger fortsatt med i BCS og noen andre selskaper der karbonfangst eller positiv bruk av karbon er på agendaen. Det er utvilsomt et segment som vil få bredere plass fremover etter mitt syn."

Sentimentet og det grundliggende paradigme skifte BCS jobber på vil utvivlsomt finde sin vej. Processor:

(1) C02 + vand + sollys --> træer = carbon/kullstoff ( luft forvandles til kulstof )
(2) C02 + elektrlyt + elektricitet --> carbon + ilt ( luft forvandles til kulstof og ilt )

og i (1) er det komplet gratis og binder C02 og spytter ilt ud
og i (2) er det mye lavt strømforbug og CO2 neutralt

mængden af segmenter hvor der bruges carbon nanofibre er enorm. Se tidligere indlæg. Batteri segment er særligt attraktivt og i høj høj vækst...
Redigert 03.05.2024 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
FaderGem
03.05.2024 kl 13:25 2776

Noen er sugen på aksjene dine! Hvorfor?
Selg nå, fort deg! 😅
upsidedown
03.05.2024 kl 12:51 2810

Det som er mest betenkelig er at de ikke fikk rapp over fingrene for å engasjere Norne Securities til å handle opp kursen før Saga Pure solgte en pen slump på 70-tallet.

Og hvis noen ønsker å sjekke kan de lese kursutviklingen i BCS fra den dagen meldingen kom at Norne Securities oppdrag var terminert på kurs rundt 82.

Jeg begynte å følge med Spetalens krumspring fordi jeg akkurat da var inne i ACC etter å ha fått utbytteaksjer i AKSO. Spetalen hadde et innsmett på TV der han dømte tradisjonell karbonfangst nord og ned i forbindelse med lanseringen av BCS. Et syn jeg ikke delte eller deler selv om det er lenge siden jeg solgte meg ut av ACC.

I ettertid har Spetalen startet opp nytt selskap med karbonfangst og lagring på agendaen, så kan enhver dra sine egne slutninger om seriøsiteten i det som hendte i BCS - vel dokumentert med meldinger på Newsweb fra start.

Litt morsomt, men likevel tragisk! Da jeg advarte på det sterkeste midt på 30-tallet. Fikk jeg en melding fra Admin om at jeg måtte være snillere med de andre debattantene i BCS da de ble så opprørte.

PS! Til de som er irritert kan jeg bare si. Jeg følger fortsatt med i BCS og noen andre selskaper der karbonfangst eller positiv bruk av karbon er på agendaen. Det er utvilsomt et segment som vil få bredere plass fremover etter mitt syn.
Redigert 03.05.2024 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
FaderGem
03.05.2024 kl 12:49 2816

"skremmeposten" på 48K dukket opp i går også, før den forsvant som dugg for solen. Blir du stresset av å se den? Bør du kaste deg ut forann den? Er det gjennomtenkt å selge på ATL da tester pågår og juridisk kompetanse for kontrakter osv er innabords.. hva er det du tenker med? Følelser? Det må du gjøre, du er isåfall langt ifra alene, og det er helt ok for de som ønsker å fylle på! :-)
Molbre
03.05.2024 kl 12:34 2815

Nå er det jo andre ting som kan brukes i batterier, ser at Polestar skal bruke silisium i stede for grafitt, kan lade raskere sies det. Begge deler vil det jo være brukt for det er klart. Håper de kommer med en positiv nyhet før 8 mai så møte kan bli en positiv greie :-)?
solb
03.05.2024 kl 12:21 2816

Ville bare nevne det en gang til:
Bergen Carbon Solutions er fullfinansiert med en solid kontantbeholdning på ca 230 millioner NOK og ingen rentebærende gjeld. Selskapet retter seg nå mot markedet for solid karbon til batterier for elektriske kjøretøy. Dette er spesielt relevant etter at EU Batteries and Waste Batteries Regulation ble formelt vedtatt og trådte i kraft i juli 2023. Et av hovedkravene i reguleringen er at alle batterier som plasseres på det europeiske markedet, skal ha en batteripass som inneholder informasjon om materialekomposisjon, karbonavtrykk og annen nøkkelinformasjon om batteriet. Dette vil fremme bruken av rene karbonmaterialer i batteriproduksjonen.
FaderGem
03.05.2024 kl 12:12 2802

Er det short som plutselig skal dekkes inn? Ordrebildet har snudd seg.. hvor mange lot seg lure, og vil fortsette med å la seg lure? Ingenting her i verden kan vel manipulere oss, ikke en gang Bent Høie og Erna Solberg.
Kakemons
03.05.2024 kl 11:56 2769

Mener å huske Strømsnes snakket om kommersielle specs, ikke tekniske. Hvilken presentasjon var det igjen?
Kakemons
03.05.2024 kl 11:56 2768

Mener å huske Strømsnes snakket om kommersielle specs, ikke tekniske. Hvilken presentasjon var det igjen?
Molbre
03.05.2024 kl 08:56 2958

Vi er blitt bløffet, rundlurt eller nå enn hva du vil kalle det av selskapet. Lurer på hva Awilco tenker på nå i ettertid når de var med på emisjonen på 50 tallet. De er blitt rundlurt på samme måte som resten av oss, eneste som har tjent på dette er kompaniskapet Sagmo/Spetalen. Det tekniske har ikke så mye å si i denne aksjen det skal FaderGem ha, men at selskapet ikke har eller leverer på guiding er det verste, og det har fortsatt etter at Sagmo forsvant. Dog ikke i samme skala men stadige endringer på guidingen får vi. Nå er det under 2 måneder igjen til de har lovet oss at de skal oppnå tekniske specs, hva skjer om de ber om mer tid? Sjansen er vel større for det enn ikke , hvis en ser på historien. En forlengelse med Huchems vil jo og si at de ikke er nære å nå tekniske specs med de, så kommer det så er det heller ikke positivt! Det lyser tødt her nå, så får vi bare håpe dette ikke er tilfellet og at selskapet har full kontroll!
al-tei
03.05.2024 kl 08:18 2998

Åssen synes du det går i Ultimovacs egentlig? Bitterheten for et tap der sitter igjen skjønner jeg.
Gullhaugen
03.05.2024 kl 08:10 3009

Ja denne vil nok fortsette fallet i takt med at kassen tømmes sakte men sikkert. Nå prises aksjen alt for høyt i forhold til kontantene.