Archer kan være neste som går 30% på dagen

Perdenlure
ARCHER 20.07.2023 kl 16:53 65008

Archer har lenge ligget under emisjonskursen på 1 kr, det har ikke vert så bra fortjeneste som nå i denne bransjen på lang tid. ( se på baker &huges).
Er overrasket om ikke denne står i 1,20 - 1,40 når vi leser september på kalenderen .
SjonkelRolf
30.08.2023 kl 17:29 4033

Hemen og paratus økte sitt eierskap i Archer fra litt under 30% til ca 45% ved emisjonen + div avtaler i den forbindelse.
Ved en emisjon på la oss si 4kr , ville statsene sett annerledes ut.
Med mindre de hadde tatt større del av emisjonen selv. Noe som ville sett rart ut.
Skulle de øke sitt eierskap uten emisjon ville vi vært rike nå.
Samme om refi gikk som i 2020(corona).
Burde vært mulig om viljen var der.
Otra
30.08.2023 kl 16:21 4094

Hva mener du tosken. har tjent 200 K etter at jeg hoppet ut på 1,75 i Archer. En jævla drittfyr hele han som raljerer og lyver og bedrar. Når en ikke kan stole på ledelsen i et selskap som står rakrygget og juger så det er skremmende og GUIDER og lover 35 - 40 % økning i inntjening, hva er vitsen å investere hos slike ? Det blir ingen stygg emmisjion i Archer og guidingen skrytes til himmels. Hele prosessen var svindel , selv en jugeemisjon kunne vært bedre utført.
Gidder ikke gå inn på 0,85 og selge på 0,95 for det er kun slik du tjener penger i møkkaselskaper. Jeg får enda 50 K i utbytter neste måneden så holder meg langt unna storløgnerens sirkusjongleringer. Dette selskapet blir uansett spist opp av griskhetensmørkefyrste, så jeg er ikke med på veien. Sitter og lager egne regler slik at det passer han selv best. Men nå bør kanskje flere se akkurat dette. Gang etter gang i selskap etter selskap.
Redigert 30.08.2023 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
30.08.2023 kl 16:12 4103

Bygger mere tillit om den kan etablere seg over emikurs.
Mer enn nok substans til det.
omans
30.08.2023 kl 15:00 4152

Aksjen og selskapet er ikke samme. Butikken har vel noe for seg. Det er liten vits med oppgang forbi 95 øre om det flopper, så det må ha substans og være tilliten verdig. Så nå gjelder d å utvise tålmod.
Otra
30.08.2023 kl 13:48 4207

Er ingen substans i aksjen allefall, men tradingmessig kan en nok holde på slik. Mer tilfredsstillende å finne aksjer som øker i verdi og eierne ikke er kun ute etter å svindle deg.
Anywhere
30.08.2023 kl 12:36 4293

Hold ut, Sjonkel. Vi er flere som selger på 5,3, faktisk noe under for å være sikker på å komme ut:)
omans
30.08.2023 kl 11:32 4243

Bøygen er 95 øre. Det så ut som det skulle bryte opp ifm den kortvarige boosten som kom, men det var ikke nok substans. Jeg tenker at ved neste 95 øre brudd så blir det mer på substans og derefter test mot 1.10-1.15, igjen.
Redigert 30.08.2023 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
30.08.2023 kl 11:28 4245

Om vi nå får en reprising her?
Ja det vil fremtiden vise-)
Komiske
30.08.2023 kl 09:34 4266

Nei, snarere tvert imot. Dette skrev jeg senest i går, at risikoen ble redusert.
Den finansielle risikoen er betydelig redusert, men selskapet må i løpet av 2024 generere postivt bunnlinje, slik at denne verdien øker den bokførte egenkapitalen til selskapet. Utfra utviklingen til selskapet siden emisjon, så er detfor meg uforståelig at kursen er lavere nå enn ved 07.03. Men selv om jeg mener at kursen er underpriset, så er det flere selgere som mener motsatt. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg tror de som selger gjør feil, men det vil først fremtiden vise. Det er dette som er å gjøre investeringer, man har en hypotese, så får markedet til syvende og sist bestemme hva som er rett.

SjonkelRolf
30.08.2023 kl 09:05 4317

Høres ut på deg som at risikoen er blitt større etter emisjonen….
Ta deg en bolle!!
Komiske
30.08.2023 kl 08:58 4330

Dersom du hadde fulgt investeringene som JF gjør på OSE, og i tilsvarende vekting, så ville du i sum fått en særdeles høy avkastning ift markedet. Det du glemmer er at du nesten gikk all in i den aksjen som han er minst vektet i (basert i investert kapital), og som sannsynlivis har høyest risiko. Når noe har en høy risiko, så gjelder dette også nedsiden. Archer har ikke vært lønnsom, og regnskapstallene viser at EK har falt år over år i de siste 17årene, med unntak når det har vært påfyll fra eiere i form av emisjon. De som investerer i Archer inngår ett veddemål om at selskapet skal øke topplinje og bunnlinje i løpet av de neste årene.
Risikoen er gitt til alle som har noe kunnsakp om å lese års/q-rapport.

Håper virkelig , både for din del og oss andre, at du trekker deg ut av OSE. Spar heller penger i fond.
hofa
29.08.2023 kl 23:02 4524

Otra, hvor har du ret, jeg er nu blevet snigløbet af JF 3 gange, hvor han er gået ind med kapital og "snydt" aktie ejerne. Jeg vil snarest trække mig ud ag OSE/mafiabørsen, idet J.Fedesen efterhånden sidder på alt med hans 3-400 milliarder. Det er simpelthen for meget.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 22:05 4471

Jeg tenker det er opp til deg og resten av de udelt positive.
Sålangt har dere kommet opp med , ja ingenting.
Hva tenker du oppkjøpet av baker hughes vil bidra med i q3?
laser
29.08.2023 kl 21:50 2390

Problemet er at du blir hengende i februar smellen.
Mener du dette er erstatningsbetingende handling….ja så ta det til retten. Du mener jo du har en åpenbar god sak slik du argumenterer og maler på det uke etter uke.
Hvis ikke……Finn på noe mer givende. Vi har hørt deg nå.
Jeg blokkerer ikke noen…..men tenker at jeg har hørt nok av ditt budskap frem til du kommer ut av februar syndromet.
Ser frem til at du bruker mer krefter på det vi nå står oppe i og mulighetene fremover.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 21:24 2381

Som jeg har skrevet mange ganger. LES rapporten fra 28/2 og se hva som skjer 6 dager etterpå.
Når du i tillegg vet at det er gjort 3-4 oppkjøp.
Guidingen siste årene har vært vekst.
De har levert iforhold til guiding.
I tilleg ligger det en konvertibel på ca 4kr.
Boooom 1kr!!!
Om de hadde meldt vansker iforhold til refinansiering ville selvfølgelig aksjen bli gruset.
Men det var selvfølgelig ikke et alternativ.
Legger du på toppen skindlos uttalelser som er på tape,
Ja da.
Og ja du har valget du også . Bare blokker hvis det blir for lite givende-)
Otra
29.08.2023 kl 21:09 2336

Det er lov til å rævkjøre et selskap på
OSE, men du må passe på å gjøre det "lovlig" og tøye grensene innefor strafferammen.Dette gjør "sjefen" sjøl i selskap etter selskap, er slik han er blitt rik. Han elsker også samarbeid med de store meglerhus og låner ut sine aksjer til shorting slik at han selv kan kjøpe billigere. Flere burde avstå fra å kjøpe møkka hans for han styrer det som han vil uansett. To big to jail rett og slett. Er ikke interessert i selskapene som han driver med, er mer inne i spettet for tiden og STSU. Jeg være der det neste året. Heldigvis hentet inn taper i Archer på en annen aksje og solgte da jeg hadde tatt igjen alt. Selv om jeg har troa på selskapet turde jeg ikke satse lengre og mer etter slagsiden jeg fikk av JF. Derfra gikk turen til STSU og der blir jeg lenge, never more JF om det ikke er i selskap som ikke har gjeldsforpliktelser, men selv der kan han vel finne på kjeltringstreker ? Finnes ikke samvittighet hos fyren der jo mer han får kjørt noen jo mer tror jeg han nyter det. Han bør allefall oftere gi tusenlapper til fattige og ikke leve på den ene gangen resten av livet, men det er vel det han har tenkt å gjøre. Svarte så snill en fyr! Blir kvalm bare jeg ser ansiktet hans.
Redigert 29.08.2023 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
laser
29.08.2023 kl 20:56 2346

Og hva tror du hadde skjedd da……Forklar hva du mener.
Greit du er vonbroten, men…….
Du tok i en aksje med høy risiko i form av stor gjeld, som stod overfor refinansiering…..
Jeg synes du nå enten bør si hva du mener selskapets ledelse skulle ha gjort…..på hvilken måte….og hvilke konsekvenser du tror ditt forslag ville lede til….diskuterer gjerne det. Hva hadde vært mer realt?? Overfor hvem hadde det vært mer realt??
Dette er lite nytt, lite interessant og lite givende å høre på.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 18:06 2443

Da ser jeg at admin har vært på ferde.
Er det far eller sønn som rapporterer?
Noen som tror noe om kjøpet av baker hughes? Det skulle ettersigende vises i regnskapet q3.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 14:15 2592

Da hadde det vært mere realt av selskapet å melde dette istedenfor.
Jeg deler ikke din analyse.
At aksjen har en betydelig oppside er jeg enig i. Kan nok strekke meg lengere enn dine begrensninger
Komiske
29.08.2023 kl 13:49 2626

Emisjonen var unngåelig. Långivere ville ikke akseptere en rullering av låneavtale, og det ble inngått et kompromiss. Alternativet ville vært konkurs, og da ville långivere mest sannsynlig fått sine penger, men all EK ville vært tapt (aksjonærer ville fått null niks nada).

Jeg trader nesten ikke noen ting i Archer, men har de i min portefølje. Der foretar jeg meg noen små allokeringer, men ikke noe å skrive hjem om.
Archer er for meg verdt rundt 1,8 gitt nåværende bilde. Men har POTENTIALLE til å være verdt opp mot 3,50-4kr . Min strategi er å selge 60% av min beholdning på 1,8, og resten går på 4 om jeg får rett.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 12:49 2654

Troll_Leff skrev Innlegget er slettet
Aksjen har vært positiv noen dager nå. Er vel viktig å få dette korrigert
omans
29.08.2023 kl 12:09 2544

Kursen kommer nok over 2 kroner igjen, ingen tenker på 2025-2026, men det kommer fort som bare fa..
Ikke lenge siden årtusenskiftet.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 11:37 2577

Foreslår at du bare blokker det jeg skriver.
Sist jeg sjekket var kursen under 1kr. Snart gått 6måneder og du fremholder emisjonen som god.
Fremdeles.
I beste fall er du bare en som trader i Archer
Komiske
29.08.2023 kl 11:28 2582

Enig med at 2 var noe høyt etter å ha sjekket, men jeg viste at jeg solgte siste rest på snitt 1,7, trodde den gikk noe opp etter det, men husket feil.
Uansett det forandrer ikke essensen i det jeg skrev. Man fikk en aksje med mindre finansiell risk og bedre EK, noe som igjen medfører til at man kan ha mer verdier i denne aksjen i en diversifisert portefølje. At du og jeg (med flere) tapte penger på emisjonsmelding må vi nok bare ta som menn. Vi viste at en investering i Archer hadde en høy risk...
Poenget er at man ikke kan dvele for mye på det som er gjort, og dersom du mener Archer har lurt deg, så må du gjøre noe med, feks et søksmål. Tror de færreste av oss andre er interessert i oppgulpet ditt med røtter fra mars23. Tap og vinn med samme sinn:-)

Les forøvrig mitt innlegg skrevet "07.03.2023 kl 14:05" så ser du at det ikke er en backtrade.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 10:33 2664

Synes ikke man kan tillate seg å være lempfeldig med fakta selv om det er anonymt fora. Regner med du husker hva kursen åpnet på etter at Fredriksen fikk sitt?
Men prosenter og kroner er vel ikke nøye i denne øreaksjen
Komiske
29.08.2023 kl 10:25 2672

I tillegg så hadde vi som var eiere av aksjen mulighet til å selge aksjene på rundt 2kr da emisjonen ble kjent, og kjøpe dem igjen på 1kr. Bare dette gjorde at man kunne få en eksponering på lik eierbrøk (pre-emisjon vs post-emisjon) med å tilføre en liten sum penger i et selskap som nå fikk mindre risiko og bedre EK.

De som gråter sine krokodilletårer på hvor urettferdig denne emsijonen var, har ikke kunnskap om aksjemarkedet.
Fint at det kommer inn noe friskpust fra sidelinjen som kan fokusere på fremtiden, og ikke fortiden.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 08:19 2811

Vet jo det. Men når det fremstilles som krise, burde disse pengene være kjærkommen.
Lilleulv477
29.08.2023 kl 08:17 2801

De små har hatt flere måneder til å kjøpe med priser lavere enn emisjonskurs.
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 08:12 2764

Ja betingelsen var så bra at penger fra de små etterhvert ble overflødige.
Lilleulv477
29.08.2023 kl 08:06 2772

Bra at vi som er erfarne kan kjøpe på lave priser.
Selvfølgelig så må en gi gode betingelser når refinansieringen skjer med 562 millioner $ i kortsiktig gjeld.
Redigert 29.08.2023 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.08.2023 kl 07:49 2785

Jeg snakker om den som skulle kunne konverteres på 0,4 dollar. Og før det 2 dollar. Ble konvertert på under 1kr, da lånet ikke var større enn ca 17 mill dollar.
Redigert 29.08.2023 kl 07:57 Du må logge inn for å svare