Archer kan være neste som går 30% på dagen

Perdenlure
ARCHER 20.07.2023 kl 16:53 64445

Archer har lenge ligget under emisjonskursen på 1 kr, det har ikke vert så bra fortjeneste som nå i denne bransjen på lang tid. ( se på baker &huges).
Er overrasket om ikke denne står i 1,20 - 1,40 når vi leser september på kalenderen .
Montana1
06.08.2023 kl 18:08 7395

Har sitter lenge i denne aksjen, vært med på mest nedturer. Tapte mye (som så mange andre her inne), kjøpte meg inn igjen under svine-emi-pris, med dagens kurs ligger jeg på et null spill. Når det er sagt, uken som kommer før kvartalspresentasjonen er jeg spent på og positiv til. Archer går som det griner, har solide kilder på det. Spørsmålet er, skal vi snart få som fortjent? Om ikke i pose&sekk, kan vi nå få tildelt «posen» om ikke annet..
Shikibetsu
05.08.2023 kl 16:31 7910

Norskbulls med bekreftelse på sterkt signal den 04.08.23:

Our system’s recommendation today is to BUY. The BULLISH HARAMI pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 0.9260, and our valid average buying price stands now at 0.9390. The previous SELL signal was issued on 28.07.2023, 7 days ago, when the stock price was 0.9170. Since then ARCH.OL has risen by +2.40%.
Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. Today’s candlestick has a white body and its close is above the confirmation level. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The trend is also bullish and perhaps it is the right time to participate in bullish fervor. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity.
This pattern consists of a black body and a small white body that is completely inside the range of the black body. If an outline is drawn for the pattern, it looks like a pregnant woman. This is not a coincidence. “Harami” is an old Japanese word for “pregnant”. The black candlestick is “the mother” and the small candlestick is “the baby”.

2 siste handelsdager har ikke alle som ønsket å handle i sluttauksjonen fått kjøpt det de ville, noe som også tegner godt. Q2 på trappene straks, er det nå Archer snur. La oss håpe kommende uke vil vise oppadstigende trend og Archer endelig kommer seg godt over emi-kurs. Ha en god helg!
SjonkelRolf
04.08.2023 kl 23:43 8319

Tvilsomt om du finner gratis penger her
suspekt
04.08.2023 kl 23:33 8285

Burde ikke vert lovlig med slike emisjoner, i archer var det enda verre, fra 5 kr til 1 kr. Kjøpte heldigvis havila til litt under krona og hadde ingen fra før. Har tro på at denne klatrer videre.
SjonkelRolf
04.08.2023 kl 22:29 8208

Stille som i graven her inne. Bra!
SjonkelRolf
04.08.2023 kl 11:10 8487

Også spent på resultat ved q2 16 august.
Guidingen selskapet er det ikke noe galt med hvertfall.
Nærmer seg nok 300 mill dollar i omsetning.
SjonkelRolf
04.08.2023 kl 09:54 8585

Omsetningen er sålangt helt fraværende.
Bare å holde på hatten.
Martin10
04.08.2023 kl 09:40 8616

Stor interesse for denne nå. Sjekk kjøperside.
SjonkelRolf
02.08.2023 kl 13:58 8970

Onsdag 16.august kommer oppdatering fra selskapet.
Tollar
02.08.2023 kl 10:45 9112

Helt tydelig motstand 0,95. Dette tar tid og krever tålmodighet, virker det som. Skulle likevel tro at når vi ligger på disse nivåene og det nærmer seg rapport, er det noe overraskende at den ikke spretter over emikurs
Billyjojimbob
01.08.2023 kl 13:43 9328

Aksjonærene ble ivaretatt,fikk tilbud om delta i emi,ble ikke nullet ut,kunne snitte seg ned til 0,70 tallet om de ville,siden startet fet opptur,snart nådd emi pris på 1 nok😁👍Fremtiden ser bright ut.Skindlo er mannen.
elnomi
01.08.2023 kl 13:36 9328

Fikk dere med dere hvordan aksjonærene ble gitt helt f. I av ledelsen/Skindlo ved den siste emisjonen som barberte kursen fra over kr 5 til kr 1 over natta?
Jeg bare nevner det. Ledelsen og Skindlo har null tillit etter det krumpspringet.
Tollar
01.08.2023 kl 13:19 9332

Kursen synes å ligge i et meget smalt intervall om dagen. Er dette fordi man utelukkende venter på presentasjonen den 18? Om folk tror tallene og utsiktene er på bedringens vei, er det vel på tide å gå inn nå?
SjonkelRolf
31.07.2023 kl 10:38 9548

Til nå har du omtrent 100% feil med dine fete gains.
Vi får se denne gangen.
Billyjojimbob
31.07.2023 kl 10:18 21602

Klar for fet reprising,merker dere positiviteten😁🌞👍Skindlo leverer varene.
laser
30.07.2023 kl 12:46 22272

Jeg henger ikke ut noen andre enn meg selv….og har nok med det og de beslutningene jeg selv tok. Jeg søker ikke trøst elle støtte fra noen…..jeg søker fakta og ser fremover. Mine beslutninger er mine beslutninger. Hittil har disse trådene i svært liten grad bidradd med fakta, bare masse følelsesladde påstander rundt selskapshandlinger.

Men jeg leste meldingene fra selskapet og CEO rundt årsskiftet. De var fra meg en del av faktagrunnlaget….sammen med det øvrige i det jeg skrev i forrige innlegg. Det var fakta som for meg tydet på at selskapet burde kunne finne en finansiell løsning som også var tilfredsstillende for eksisterende aksjonærer. Men likevel viste situasjonen seg vesentlig mer komplisert og sammensatt enn det ihvertfall jeg overskuet.

For en CEO å forskjellsbehandle kreditorer …det være seg lånedebitorer, andre debitorer eller aksje eiere… er straffbart og erstatningsbetingende og det har alle og enhver CEO klart for seg.

Så….hvilke handlingsalternativer hadde CEO?
Holde tilbake fakta om økt Ebitda? Da fikk han trolig problem med å gi opplysningene om det til bankene som han søkte en løsning med.
Varsle at det kom en sterkt utvannende emisjon? - med formål å redde et par av oss forhåpningsfulle aksjonærer og senke selskapet?

Poenget er jo at vi ikke vet hva han viste og når han visste, men av forsvarligshetshensyn skal det meldes så snart realiteten foreligger og uten at noen får mulighet til å berike seg gjennom salg eller kjøp i papiret.

Ta et eksempel - i dag knives man om å kjøpe Frontline - Frontline er en rekonstruksjon av gamle Frontline som kræsjet. For mye gjeld i forhold til verdier og inntekter.
Archer solgte og børsnoterte i USA deler av sin virksomhet for å kutte gjeld. Istedenfor å selge seg ut etter lock-up gikk Archer inn med mer midler. De kan ha gjort det for å støtte sine verdier eller for å øke verdiene…ikke vet jeg, realiteten er at mye av det nå er borte og restene er fusjonert inn i KLX.
Seadrill var stor eier i Archer. Seadrill måtte også rekonstrueres. Hadde de solgt Archer aksjene i den forbindelse og krevd inn sine retter i en tid med presset kontraktsmarked for Archer….så hadde dette også blitt stygt for Archer.

Hva fortsettelsen blir er opp til selskapets kunder og deres tro på Archers evne til å løse oppgaver og friskmelding av oljeservice næringen. Får de kontrakter fremover - hvilket jeg tror - så kan dette bli sterkt og selskapet vil fremstå finansielt solidt. Gjør de ikke det i tilstrekkelig monn….så vet vi når neste refinansiering kommer og håper da at selskapet til da har brukt overskudd til å redusere gjeld og tilpasse seg en ny virkelighet.

Jeg tror ikke CEO passer på meg. Jeg tror han tenker på selskapet, de ansatte, deres kunder, deres låneforbindelser og debitorer og så oss. Og når det kommer til oss….ja så er vi i den privilegerte stilling at går det bra så kan vi både få verdistigning og utbytte, går det dårlig så er vi første til å bære tapet.

Men igjen jeg forstår at mange er vonbroten, men det er etter min mening tid å se fremover. Kort tid til resultatframleggelsen. Spennende.


hofa
30.07.2023 kl 12:23 22299

Godt opsummeret laser og jeg kan forsikre dig om at jeg er bitter over, hvad vi har været igennem. Jeg har talt og skrevet med Dag Skindlo flere gange og alt var fryd og gammen. Jo vel er vi refinansieret , men gældsbetalingen er i samme niveau som tidligere og at man reducerer aktieværdien med over 80% for at spare under 20 % på hovedstolen er direkte en svinestreg. Jeg stoler overhovedet ikke på Dag Skindlo mere og har derfor også reduceret min andel i Archer til en lille post.
Codex63
30.07.2023 kl 11:26 22377

Du har en grei oppsumering, men at CEO ikke nevnte noe som helst før det smalt kommer man ikke unna. (alt var bare fryd og gammen) Så er det Storeulv som stikker av med fortjenesten med sine rentebetingelser. Så mitt spørsmål er: Kommer Archer noen gang ut av sumpen?

Også er det jo lov til å komme med synspunkter uten at man skal bli kalt både det ene eller det andre.
Redigert 30.07.2023 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
laser
30.07.2023 kl 09:27 22436

Jeg var også med før og etter smellen. Har sittet der lenge.
Trodde ….eller kanskje heller ….håpet…. virkelig at Archer skulle klare å kjøre videre på egen balanse med de inntektsmulighetene som lå for dem fremover - både som selskap og som bransje.
Troen og håpet ble styrket av oppkjøpene både på Island og britisk sektor og den usedvanlige sterke økningen i forventet ebitda.
Jeg visste at refinansieringen av lån stod på trappen.
Jeg var klar over at lånemarkedet var stramt…..men ikke at det var i oppløsning og råttent.
Jeg forutså ikke bankkollapsene i USA og at vi uten statlig inngripen var rett på vei inn i et nytt 2008.
Hvem gjorde det ? Gjorde dere det ?
Hadde jeg gjort det hadde jeg trukket meg pent ut på 4.50 - 5 kr.
Men jeg gjorde ikke det.
Meglerhusene - og man kan mene mye om dem - priset Archer som en opsjon. Få eller ingen verdsatte den eller kom med anbefalinger.
Archer har en solid kontraktsportefølje. Nye store kontrakter både i Nordsjøen og Argentina ligger ute.
Archer er refinansiert og har nå en balanse som kan bære forpliktelsene og tåler mer volum.
Archer er og har hele tiden vært konkurransedyktig på kvalitet, nytt er at de nå også er det på soliditet.
De aksjonærene som var investert før emisjonen….eller smellen….fikk muligheten til å sikre sitt fundament gjennom å finansiere selskapet.
Jeg håpet og trodde at forventet emisjon skulle kursmessig bli trukket opp av markedet, med minimal rabatt.
Men.
Jeg - eller trolig ingen av oss andre småfisker her på forumet - hadde kapital, eller risikoappetitt til alene å sikre selskapet.
På målstreken, et ran, svindel osv.,osv., hevdes det. Bittert kanskje, for det er jo lov å drømme, men realitetene har ofte en litt mer bitter smak enn honning.
Vi fordelte oss på 148 mill aksjer, som med markedet slik det utvikler seg innen oljeservice, hadde en eventyrlig gevinstmulighet rett på trappen. Archer var overmoden for reprising…….men også fattig og manglet tillit hos banker og finansieringsmiljøer.
Da spør jeg meg….var du oppdragsgiver i Nordsjøen eller Argentina eller annet sted…..ville du tildelt en milliardkontrakt til en kontraktspart som du ikke følte var finansielt solid nok? Før store lån var refinansiert? Ville du tildelt kontrakten før finansieringen var på plass? Neppe. Like lite som jeg ville ha bygget meg et hus og gitt kontrakten til en ellers rik byggmester som var ute å kjøre økonomisk i det håp at dette ville redde selskapet hans(som han selv ikke ville redde) - og med den risiko at jeg ble stående igjen som taperen??.
Så får vi se om operatørene lar seg overbevise og tildeler Archer kontraktene i Nordsjøen og Argentina fremover. Kvaliteten har det aldri stått på og soliditeten er nå prima.
Jeg tror oppsummert at dette skjedde brått fordi finansmarkedet plutselig råtnet med bankkollaps i USA og Sveits og med innledende kontraktsforhandlinger på kundesiden der det ble åpenbart at selskapets soliditet ble tema. Da var det det tid for action.

Jeg håper denne surmulingen og sutre tiden med idiotforklaringer av andre nå snart tar slutt og at forumet fokuserer fremover.

Time will show.

Redigert 30.07.2023 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
hofa
29.07.2023 kl 11:03 22815

Det er ret imponerende, at dem der stadig er positive på Archer, efter "svindelnummeret" , tror det er bedre at dele et eventuelt overskud på 160 milliarder aktier end på 145 millioner aktier. 😂😂😂😂
Troll_Leff
29.07.2023 kl 10:47 22849

Jeg bruker ikke tid, og åpner overhode ikke noen tråder i selskaper jeg ikke har en interesse i, det har jeg faktsk ikke tid til. Men noe gjør at enkelte blir tiltrukket et selskap uten «egen interesse» merkelig dette, da det finnes 100vis av selskaper å velge mellom, veldig rart.. Tror ikke de bruker kostbar tid på dette, i frykt at andre ukjente taper pengene sine, de har sin egrn agenda for å berike seg selv og sin klan, på andres bekostning. Noen klarer å time både kjøp og salg mistenkelig bra.
Redigert 29.07.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Codex63
29.07.2023 kl 08:48 22918

Var du med før eller etter mars i år. Dersom du var med før, må du da ha fått med deg at CEO ikke antydet noe som helst før boblen sprakk. og alle såkalte eksperter her inne ventet bare på at Archer skulle gå til himmels. Så kan man spørre seg. Var dette ranet nødvendig? Og hva tilsier at dette ikke skjer om igen? Så du får bare kjøpe alle aksjer du føler er nødvedig, men at du gulper av deg at vi andre / meg fortjener å miste mest mulig akjer sier bare noe om hvor Blåøyd du er. Lykke til.!
Troll_Leff
28.07.2023 kl 21:24 22912

SjonkelRolf skrev Innlegget er slettet
Marka er både harvet og sådd i, og i tillegg leser «eksperter» som Codex uttaler seg, er det bare å stikke av med aksjene, disse «ekspertene» fortjener å miste mest mulig aksjer. 😊
Troll_Leff
28.07.2023 kl 20:03 22888

SjonkelRolf skrev Innlegget er slettet
Ja, når jeg så idiot innlegget til Codex, så må jeg innrømme at jeg lastet litt Archer idag jeg også. Når vi ser slike «eksperter» uttaler seg, er det bare å kjøpe😊
Codex63
28.07.2023 kl 13:30 23041

Ja frykter for at dette er det mest sannsynlige senarioet. Men når kommer dette spøkelse? Før eller etter Q2 Halvårsrapporten
hofa
28.07.2023 kl 11:44 23148

Selvfølgelig kan det ske igen. 80 % reduktion af aktiekursen og 20 % reduktion af gælden, men samme løbende udgifter. Hvis i er heldige sker der måske kun en 50 % reduktion af aktiekursen. Dag Skindlo og fedesen er ligeglade med dig og mig.
Perdenlure
28.07.2023 kl 10:13 23249

Bare liten kjøpsinteresse! Samtidig liten salgsvillighet _ så da så👍
Codex63
28.07.2023 kl 10:08 23268

Kan det være en spleis 10/1 og så 80% rabatt til ny emisjon :-)
Tollar
28.07.2023 kl 09:59 23098

Hva skjer? 0 interesse? Er det en melding på gang som vi småsparere skal frykte. Ulven er skummel og kan finne på noe når som helst for å ødelegge for småfolket
Perdenlure
28.07.2023 kl 09:35 23076

Ingen omsetning den første halve time ??? Merkelig , er det børstoppen Pg av kommende melding? Noen som vet noe her inne?
Billyjojimbob
26.07.2023 kl 18:37 23451

Archer er 1 fantastisk selskap,aksjen har gått 19,07% siste mnd,her er det kun oppgang å spore👍😁🌞
laser
26.07.2023 kl 18:28 23474

Har brutt gjennom motstanden på 0,924 - nå test om det holder som ny bunn.
hofa
26.07.2023 kl 17:18 23401

Archer er meget trist og hvordan skal 1,6 milliarder aktier tjene penge, når 145 millioner ikke kunde.