ABTEC - agrees to acquire Skinteam Norge AS
With the acquisition of Skinteam, ABT becomes a main producer and supplier of the entire value chain within all of Skinteam's skincare salons and hair care salons. ABT is confident that it will also be able to source, produce and supply
high quality hair care products to Skinteam's value chain for the hair salons. ABT is thus entering a new market which is both large and lucrative.
ABTs CEO Håvard Lindstrøm says:
* This is a milestone for ABT, Skinteam and their combined shareholders. With this acquisition, ABT establishes itself as a major supplier and distributor in both skincare and hair care in Norway. The acquisition is part of ABT's consolidation strategy and will be strategically correct for both companies as Skinteam has strengths as an innovative distributor while ABT holds and provides valuable IPR and cosmetic ingredients, controls the production of its product series and will over time supply Skinteam with all the products that its needs. The ambition is to establish ourselves as a major and important player in the Nordic region during 2024. Together, we are building a larger distribution network that will be profitable in itself, but also interesting for other players in skin and hair care.
ABT expects that the acquisition will impact the forward-looking statements for 2023 as follows:
* Skinteam's revenues as of 30 June was above 25 MNOK and following the acquisition it is expected that ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will have more than 100 MNOK in revenue on 12 months rolling basis from August 2023.
* During the same period it is expected that both ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will reach a positive EBITDA
high quality hair care products to Skinteam's value chain for the hair salons. ABT is thus entering a new market which is both large and lucrative.
ABTs CEO Håvard Lindstrøm says:
* This is a milestone for ABT, Skinteam and their combined shareholders. With this acquisition, ABT establishes itself as a major supplier and distributor in both skincare and hair care in Norway. The acquisition is part of ABT's consolidation strategy and will be strategically correct for both companies as Skinteam has strengths as an innovative distributor while ABT holds and provides valuable IPR and cosmetic ingredients, controls the production of its product series and will over time supply Skinteam with all the products that its needs. The ambition is to establish ourselves as a major and important player in the Nordic region during 2024. Together, we are building a larger distribution network that will be profitable in itself, but also interesting for other players in skin and hair care.
ABT expects that the acquisition will impact the forward-looking statements for 2023 as follows:
* Skinteam's revenues as of 30 June was above 25 MNOK and following the acquisition it is expected that ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will have more than 100 MNOK in revenue on 12 months rolling basis from August 2023.
* During the same period it is expected that both ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will reach a positive EBITDA
Redigert 24.07.2023 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
IncognitoPamda
05.09.2023 kl 16:15
2638
De får dem i det minste til 5-5,3kr, så de har ingen insentiv til å selge nå
uritse
05.09.2023 kl 16:11
2632
NASLover skrev Nei det skal være 22.56mil som jeg prøvde å skrive tidligere
Ja, da er det bare med repemi aksjene. Men når alt av emi aksjene er utdelt det blir ca. 46 mil aksjer i selskapet.
NASLover
05.09.2023 kl 14:57
2649
uritse skrev Er det ikke ca. 46mil totalt?
Nei det skal være 22.56mil som jeg prøvde å skrive tidligere
NASLover
05.09.2023 kl 13:19
2667
Ja det samme jeg lurte på å.....total aksjer er fortsatt samme men top 20 har økt sine aksjer....kanskje det blir oppdatering ila morgen. Vi får se.
Skulle være total ca. 222mil aksjer
Skulle være total ca. 222mil aksjer
Redigert 05.09.2023 kl 13:20
uritse
05.09.2023 kl 13:15
2618
Hvorfor har ikke aksjene som er tildelt hovedaksjonærer kommet ut? Ser at repemi aksjene er delt ut og oppdatert i topp 20 men ikke de som er utstedt i hoved emisjonen.
IncognitoPamda
04.09.2023 kl 09:52
2719
Jeg hadde tenkt til å kjøpe mer, men kan virke som jeg er for seint ute allerede. Får se om den går under kr 4 igjen, da laster jeg opp
janhen
04.09.2023 kl 09:39
2719
Ja det blir bra, blir vel litt urolig først, men så skal vi vel oppover igjen.
NASLover
04.09.2023 kl 09:34
2725
Helt enig den småsparer som ville å ta gevinst med en gang etter emisjon blir borte ila uka. Da blir det bedre og rolige tider
uritse
04.09.2023 kl 09:15
2734
Nå er flippingen igang. Så fort vi blir kvitt av dem, jo bedre blir dette...
NASLover
04.09.2023 kl 08:52
2745
IncognitoPamda skrev På fredag. Nordnet.
Merkelig, har ikke fått enda 😡
NASLover
04.09.2023 kl 07:58
2780
IncognitoPamda skrev Motta? Jeg har allerede fått mine til 3kr
Hva? Når fikk du? I dag eller på fredag?. Jeg har ikke fått tom i dag?
Hvilken bank benytter du, Dnb?
Hvilken bank benytter du, Dnb?
Redigert 04.09.2023 kl 08:11
NASLover
03.09.2023 kl 21:15
2801
Vær klar å motta billig alsjjer i morgen. Ny kapital er allerede registrert på fredag
NASLover
02.09.2023 kl 17:00
1193
IncognitoPamda skrev Får håpe korreksjonen er over for denne gang
Ja det må det, emisjonen er i boks så nå må det gå oppover....
IncognitoPamda
31.08.2023 kl 17:29
1318
NASLover skrev Er det noen som har fått aksjer ....skulle ha kommet i dag 🤔
Nei, men det stod vel "on about the same day". Så ingen grunn til uroligheter, slik jeg ser det.
Dog aksjen har fått litt juling de siste dagene.
Dog aksjen har fått litt juling de siste dagene.
Redigert 31.08.2023 kl 17:30
IncognitoPamda
31.08.2023 kl 11:31
1351
Helt enig.
Det største usikkerhetsmomentet for min del også er det kortsiktige, da selskapet ikke sitter på cash og må vanne jt aksjer for å gjøre kjøp. Det er ikke spesielt gunstig for oss aksjonærer. Vi må håpe på et byks på tross av det.
Det største usikkerhetsmomentet for min del også er det kortsiktige, da selskapet ikke sitter på cash og må vanne jt aksjer for å gjøre kjøp. Det er ikke spesielt gunstig for oss aksjonærer. Vi må håpe på et byks på tross av det.
bjay
31.08.2023 kl 10:31
1366
Det er mange scenario når det kommer til aksjer og kursutvikling. ABTEC sin oppgave nå er og vise at de kan tjene penger, noe selskapet ikke har gjort så langt. Selskapet har i perioder levd på og av sine aksjonærer(spesielt noen av de store med lån etc, som nå også er konvertert til aksjer). De har videre kjøpt nye selskaper med ABT aksjer. De har kjørt en ganske stor emisjon på 3NOK. Hvor mange aksjer vi ender opp på til slutt nå, har jeg faktisk ikke helt oversikt over, men det må vel bli i området 35m når alt er inkludert.(det blir vel oppdatert på listene om litt). Så kan man begynne å vurdere prising av selskapet, når vi ser hva oms, inntekter osv blir fremover. Nye kjøp kommer, og skal vi tro ledelsen så er det mange selskaper som ønsker seg inn under ABT sin "fane". Det er positivt. Risikoen er at de gaper over for mye på for kort tid, men vi får satse på at de kun tar inn sunne og gode selskaper, samt at ikke konvertering blir gjort på dagens kurser. Cosmed Beauty gjengen skal også ha flere aksjer de neste årene, basert på hvor bra den delen av selskapet gjør det. Jeg tenker det er lov å være positiv på lang sikt her, men er veldig usikker på kursutviklingen på kort sikt. I dag evt i morgen kommer alle de nye aksjene på 3nok. De fleste av de kommer ikke ut i markedet, men det vil overraske meg om en del ikke blir solgt ut. Det var vel ca 200.000 stk som kom på hender som ikke hadde tegningsretter. Så får vi se om det er flippere eller langsiktige. Så mange faktorer som spiller inn her, men tror veien de har staket ut og selskapene de har tatt inn er gode kjøp. Vi er også avhengig av at den generelle int for ABT øker, skal det blir noe fart i kursen de neste mnd. Jeg har som sagt troen, men tror fortsatt det kan svinge en del på veien.
NASLover
31.08.2023 kl 09:15
1377
Man kan ikke spå noka om man er i tvil eller om det er 50/50.
Her snakker vi om sannhet.....med bakgrunn av jobben som ledelsen har utført og blir bedre hver dagen som går.
Har stål trua på ABTEC nå etter at dem har oppkjøpt Skinteam og har opprettet mange avtaler og jeg tipper at et par flere slike oppkjøp vil trolig være meget positivt til selskapet og ikke minst til aksjonærene
Her snakker vi om sannhet.....med bakgrunn av jobben som ledelsen har utført og blir bedre hver dagen som går.
Har stål trua på ABTEC nå etter at dem har oppkjøpt Skinteam og har opprettet mange avtaler og jeg tipper at et par flere slike oppkjøp vil trolig være meget positivt til selskapet og ikke minst til aksjonærene
IncognitoPamda
30.08.2023 kl 23:34
1401
Jeg er enig i at det er lyse tider fremover, me. "gull" er feil ord å bruke. Ledelsen spår å være cash-positive i løpet av neste år. Det er ikke et faktum, det er en spådom av ledelsen.
Mange av oss håper på at dette er god butikk om to år. Ja, alt ser ut til å gå i riktig retning, men enhver god aksje; ethvert godt selskap vil bli vurdert av sitt styrke. De dagene hvor aksjeanalyser kunne slenge ut en melding om at aksjen står fremfor et rykk og den gikk ifra 5-15 på en uke er over. Det er synd for tradere, men også et sunnhetstegn.
Mange av oss håper på at dette er god butikk om to år. Ja, alt ser ut til å gå i riktig retning, men enhver god aksje; ethvert godt selskap vil bli vurdert av sitt styrke. De dagene hvor aksjeanalyser kunne slenge ut en melding om at aksjen står fremfor et rykk og den gikk ifra 5-15 på en uke er over. Det er synd for tradere, men også et sunnhetstegn.
NASLover
30.08.2023 kl 18:10
1445
Jeg personlig synes at aksjen skal mye opp på samme måte den har falt i det siste et par år.
Ser bare gull fremover. Nye oppkjøp og utvikling er på vei.
Gode nyheter kan sette fyr på aksjen. Den har falt lit tilbake men slik er det i aksjemarkedet, gjør lit korreksjon i dag.
Aksjen har etablert seg godt nær 5 kr og neste mål er 6-6.5kr som er ikke så lang unna, tipper innen et par uker.
Ser bare gull fremover. Nye oppkjøp og utvikling er på vei.
Gode nyheter kan sette fyr på aksjen. Den har falt lit tilbake men slik er det i aksjemarkedet, gjør lit korreksjon i dag.
Aksjen har etablert seg godt nær 5 kr og neste mål er 6-6.5kr som er ikke så lang unna, tipper innen et par uker.
NASLover
30.08.2023 kl 15:57
1472
IncognitoPamda skrev Betalingsmur. Kan du oppsummere?
For én uke siden var Britt Hagen Hoff største tegner i en emisjon mot aksjonærene i Skinteam Norge, som ble kjøpt opp av børsnoterte Aqua Bio Technology. Emisjonen skjedde til 3 kroner aksjen.
Gjennom selskapet Habu tegnet Hagen Hoff Aqua Bio Technology-aksjer for 3 millioner kroner. Reinslakter Thor Aage Pedersen tegnet samtidig for 1,5 millioner kroner.
På få dager har Aqua Bio Technology skutt til værs, og tirsdag stengte kursen på 5,24 kroner. Det betyr nær dobling av pengene, før kursen hadde falt litt tilbake onsdag formiddag.
Marerittaksje
Aqua Bio Technology har vært et børsmareritt for kjendiseier Roger Hofseth som største aksjonær, samt fotballnavnene Ole Gunnar Solskjær og Jim Solbakken. Det var før kjøpet av hudpleiesatsingen Skinteam, ledet av bergenseren Per Egil Borge og SATS-gründer Bjørn Sigurd Johansen.
Selskapet hadde etablert 15 salonger, men hadde satt seg som mål å øke til 100 hudpleiesalonger og 200 frisørsalonger basert på en abonnementsmodell ikke ulikt SATS-abonnementet.
Har økt 30 mill.
Kjøpet av Skinteam skjedde til en prising på 45 millioner kroner med oppgjør i ABT-aksjer til 3 kroner stykket. På kurs 5 har plutselig aksjonærene fått aksjeverdier for 75 millioner kroner.
Skinteam-eierne var i tillegg til nevnte Borge og Johansen også Einar Staff, Håkan Tellefsen, Thor Aage Pedersen, Ernst Ravnaas, sønnen Niels Ruben Ravnaas og Stein Erik Hagens søster, Britt Hagen Hoff.
Gjennom selskapet Habu tegnet Hagen Hoff Aqua Bio Technology-aksjer for 3 millioner kroner. Reinslakter Thor Aage Pedersen tegnet samtidig for 1,5 millioner kroner.
På få dager har Aqua Bio Technology skutt til værs, og tirsdag stengte kursen på 5,24 kroner. Det betyr nær dobling av pengene, før kursen hadde falt litt tilbake onsdag formiddag.
Marerittaksje
Aqua Bio Technology har vært et børsmareritt for kjendiseier Roger Hofseth som største aksjonær, samt fotballnavnene Ole Gunnar Solskjær og Jim Solbakken. Det var før kjøpet av hudpleiesatsingen Skinteam, ledet av bergenseren Per Egil Borge og SATS-gründer Bjørn Sigurd Johansen.
Selskapet hadde etablert 15 salonger, men hadde satt seg som mål å øke til 100 hudpleiesalonger og 200 frisørsalonger basert på en abonnementsmodell ikke ulikt SATS-abonnementet.
Har økt 30 mill.
Kjøpet av Skinteam skjedde til en prising på 45 millioner kroner med oppgjør i ABT-aksjer til 3 kroner stykket. På kurs 5 har plutselig aksjonærene fått aksjeverdier for 75 millioner kroner.
Skinteam-eierne var i tillegg til nevnte Borge og Johansen også Einar Staff, Håkan Tellefsen, Thor Aage Pedersen, Ernst Ravnaas, sønnen Niels Ruben Ravnaas og Stein Erik Hagens søster, Britt Hagen Hoff.
Redigert 30.08.2023 kl 15:59
uritse
30.08.2023 kl 14:43
1486
Hyggelig å se noe positivit media dekning om ABTEC, det skulle bare mangle etter de oppkjøpne som ble gjort i det siste.
Og mer blir det snart...bare å lese snittet her fra Halvårsrapporten.
"Gjennom første halvår av 2023 har ABT blitt kontaktet og vært i flere prosesser med selskaper som ønsker å være en del av ABTs konsolideringsprosess. Interessen for å være med på, og som en del av en konsolideringsprosess, virker å være attraktiv. Det er mange selskaper som er unoterte og som ser det som en gunstig mulighet å bli konsolidert inn i ABT og derigjennom motta ABTs noterte aksjer som oppgjør. Vi tror det er sannsynlig at ABT vil foreta ytterligere oppkjøp i tiden som kommer."
Og mer blir det snart...bare å lese snittet her fra Halvårsrapporten.
"Gjennom første halvår av 2023 har ABT blitt kontaktet og vært i flere prosesser med selskaper som ønsker å være en del av ABTs konsolideringsprosess. Interessen for å være med på, og som en del av en konsolideringsprosess, virker å være attraktiv. Det er mange selskaper som er unoterte og som ser det som en gunstig mulighet å bli konsolidert inn i ABT og derigjennom motta ABTs noterte aksjer som oppgjør. Vi tror det er sannsynlig at ABT vil foreta ytterligere oppkjøp i tiden som kommer."
NASLover
29.08.2023 kl 16:31
1550
Da er vi på nivå som jeg spådde uke siden rett på sak.
Jeg ser flerdobling av aksje i ganske kort tid
Fantastisk stemning i går og i dag.
Jeg ser flerdobling av aksje i ganske kort tid
Fantastisk stemning i går og i dag.
Redigert 29.08.2023 kl 16:32
NASLover
29.08.2023 kl 13:13
1585
Helt klart....stor interesse er på vei tilbake.
Uten tvil ledelsen har gjort utrolig bra jobb i det siste et par år.
Jeg husket godt dem tok en emisjon i fjor eller året før på 14kr per aksje og jeg ser en bra utvikling av aksje mot Jul...
Bare løp og kjøp
Uten tvil ledelsen har gjort utrolig bra jobb i det siste et par år.
Jeg husket godt dem tok en emisjon i fjor eller året før på 14kr per aksje og jeg ser en bra utvikling av aksje mot Jul...
Bare løp og kjøp
Redigert 29.08.2023 kl 13:14
uritse
29.08.2023 kl 12:56
1583
Folk begynner å inse at det er nå mann skal posisjonere seg i ABTEC. Det meste av emi aksjene gikk til de største aksjonærene og ingen av dem kommer til å selge på dette nivået. Det betyr at kjøperne må strekke seg opp over hvis de skal akkumulerer noe betydelig volum. Gleder meg til fortsettelsen her:)
IncognitoPamda
28.08.2023 kl 23:50
1633
Tusen takk! Gikk glipp av den infoen. Ser frem til litt lavere gav.
NASLover
28.08.2023 kl 22:15
1646
Her er svare du lurte på
"The share capital increase is expected to be registered as soon as possible and the Offer Shares are expected to be delivered to the subscribers' respective VPS accounts on or about 31 August 2023 and be tradeable on the Oslo Stock Exchange on or about the same day."
"The share capital increase is expected to be registered as soon as possible and the Offer Shares are expected to be delivered to the subscribers' respective VPS accounts on or about 31 August 2023 and be tradeable on the Oslo Stock Exchange on or about the same day."
uritse
28.08.2023 kl 15:41
1694
Ok, kjenner. Selskapet skal utstede 356 688 frittstående tegningsretter ("Warrants") til Skin team ansatte og 1200000 frittstående tegningsretter til ABTEC ansatte. Tegningskurs for nye aksjer er NOK 5,00 per aksje til ABTEC og NOK 5,30 per aksje til Skin team ansatte.
De kan konvertere disse warrantsene innen 31 dec. 2024.
De kan konvertere disse warrantsene innen 31 dec. 2024.
NASLover
28.08.2023 kl 15:21
1702
Ikke noe onkelig emisjon men registrering av aksjer gjennom warrants.
https://newsweb.oslobors.no/message/597829
https://newsweb.oslobors.no/message/597829
NASLover
28.08.2023 kl 14:23
1726
IncognitoPamda skrev Det ser fint ut det, men hva var poenget ditt med lenken? At wow gjør det godt?
Som sagt selskapet er jo i ferd med å tjene penger som gjør det attraktivt. De jobber på spreng og tar inn nye avtaler som de nevnte i halvårsrapport at mange som vil være en del av ABTEC. Det er stor pågang av slike avtaler som kan fort komme og kan gi aksjen fart.
Gratulerer til alle som tegnet emisjon på 3kr da det er noe tusen lapper allerede i lomma. Neste emisjon i sep som er satt foreløpig på 5.3kr/aksje
Gratulerer til alle som tegnet emisjon på 3kr da det er noe tusen lapper allerede i lomma. Neste emisjon i sep som er satt foreløpig på 5.3kr/aksje
IncognitoPamda
28.08.2023 kl 13:31
1710
Det ser fint ut det, men hva var poenget ditt med lenken? At wow gjør det godt?