ABTEC - agrees to acquire Skinteam Norge AS
With the acquisition of Skinteam, ABT becomes a main producer and supplier of the entire value chain within all of Skinteam's skincare salons and hair care salons. ABT is confident that it will also be able to source, produce and supply
high quality hair care products to Skinteam's value chain for the hair salons. ABT is thus entering a new market which is both large and lucrative.
ABTs CEO Håvard Lindstrøm says:
* This is a milestone for ABT, Skinteam and their combined shareholders. With this acquisition, ABT establishes itself as a major supplier and distributor in both skincare and hair care in Norway. The acquisition is part of ABT's consolidation strategy and will be strategically correct for both companies as Skinteam has strengths as an innovative distributor while ABT holds and provides valuable IPR and cosmetic ingredients, controls the production of its product series and will over time supply Skinteam with all the products that its needs. The ambition is to establish ourselves as a major and important player in the Nordic region during 2024. Together, we are building a larger distribution network that will be profitable in itself, but also interesting for other players in skin and hair care.
ABT expects that the acquisition will impact the forward-looking statements for 2023 as follows:
* Skinteam's revenues as of 30 June was above 25 MNOK and following the acquisition it is expected that ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will have more than 100 MNOK in revenue on 12 months rolling basis from August 2023.
* During the same period it is expected that both ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will reach a positive EBITDA
high quality hair care products to Skinteam's value chain for the hair salons. ABT is thus entering a new market which is both large and lucrative.
ABTs CEO Håvard Lindstrøm says:
* This is a milestone for ABT, Skinteam and their combined shareholders. With this acquisition, ABT establishes itself as a major supplier and distributor in both skincare and hair care in Norway. The acquisition is part of ABT's consolidation strategy and will be strategically correct for both companies as Skinteam has strengths as an innovative distributor while ABT holds and provides valuable IPR and cosmetic ingredients, controls the production of its product series and will over time supply Skinteam with all the products that its needs. The ambition is to establish ourselves as a major and important player in the Nordic region during 2024. Together, we are building a larger distribution network that will be profitable in itself, but also interesting for other players in skin and hair care.
ABT expects that the acquisition will impact the forward-looking statements for 2023 as follows:
* Skinteam's revenues as of 30 June was above 25 MNOK and following the acquisition it is expected that ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will have more than 100 MNOK in revenue on 12 months rolling basis from August 2023.
* During the same period it is expected that both ABT, Cosmed Beauty and Skinteam will reach a positive EBITDA
Redigert 24.07.2023 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
NASLover
26.09.2023 kl 16:21
2399
Herre min hva som skjer her.....den utvikler på feil side.....renta har fyktet hele aksjemarkedet
Redigert 26.09.2023 kl 16:22
IncognitoPamda
26.09.2023 kl 17:03
2402
Abtec er ingen trygg havn. Lite selskap og en fremtid som ser fin ut på papir, men som har lite konkret å bygge på. I dårlige tider blir de usikre aksjene solgt ut, og de trygge fyllt opp. Jeg er egentlig ikke overrasket. Denne vil være ustabil helt til de klarer å holde det de har spådd angående 2024. Kommer inntjeningen, kommer verdien, men denne er fortsatt usikker.
NASLover
26.09.2023 kl 19:59
2383
Ja kan ikke uenig med deg. Ser fint selskap ut på papir og spådom er at de kommer til å tjene penger som må bevises før folk begynne å ha tro på aksje.
NASLover
28.09.2023 kl 16:40
2304
Aksjen har falt tilbake ca. 40% siden slutten av siste måned.
Får se om det blir en rekyl oppover. Tror de cheap investorer er meste parten ute de som var med på 3kr emisjonen.
Krysser fingrene
Får se om det blir en rekyl oppover. Tror de cheap investorer er meste parten ute de som var med på 3kr emisjonen.
Krysser fingrene
herrgrå
30.09.2023 kl 14:27
2205
en merkelig tid for askjen å falle. fra halvårsrapport august 2023:
"ABT forventer at oppkjøpet vil påvirke de fremtidige resultatene positivt. ABT forventer at ABT konsolidert vil ha en betydelig økning i omsetning på 12 måneders rullerende basis fra august 2023. I samme periode forventes det at både ABT, Cosmed Beauty AS, Ultrabody AB og Skinteam Norge AS vil nå en positiv EBITDA.
Som en konsekvens av oppkjøpet vil Skinteam Norge AS`s økonomiske resultater bli konsernregnskap i ABT fra 1 september 2023."
"ABT forventer at oppkjøpet vil påvirke de fremtidige resultatene positivt. ABT forventer at ABT konsolidert vil ha en betydelig økning i omsetning på 12 måneders rullerende basis fra august 2023. I samme periode forventes det at både ABT, Cosmed Beauty AS, Ultrabody AB og Skinteam Norge AS vil nå en positiv EBITDA.
Som en konsekvens av oppkjøpet vil Skinteam Norge AS`s økonomiske resultater bli konsernregnskap i ABT fra 1 september 2023."
Redigert 30.09.2023 kl 14:28
IncognitoPamda
30.09.2023 kl 14:58
2203
Aksjen er blitt vannet tungt ut, noe som forklarer over en halvering av verdien. Det er også godt mulig det blir flere emisjoner, per ledelsen selv.
Sett vekk ifra det er jeg noe enig. Fremtiden ser lys ut, men jeg skjønner mange er skeptiske inntil selskapet har visst de klarer å tjene penger, noe de ikke har gjort så langt. Jeg tror det må skje før det blir noe lignende rekyl her.
Sett vekk ifra det er jeg noe enig. Fremtiden ser lys ut, men jeg skjønner mange er skeptiske inntil selskapet har visst de klarer å tjene penger, noe de ikke har gjort så langt. Jeg tror det må skje før det blir noe lignende rekyl her.
herrgrå
30.09.2023 kl 15:20
2195
Kanskje poenget ditt har hatt gyldighet tidligere, men ikke på dette MCAP-nivået, og ikke etter de siste utviklingene. Enhver investor med en rimelig risikovurdering bør ikke finne denne aksjeprisen avskrekkende på noen måte. Jeg tok en titt på utstedelsen av opsjoner (EGM aug 2023) og ser der at grensene deres er fra 5,00-5,30 NOK. Disse opsjonene har utstedelse frem til desember 2024, hvorav man kan konkludere med at selskapet forventer at MCAP vil være betydelig høyere - i det minste på nivå med opsjonene, helt sikkert.
IncognitoPamda
30.09.2023 kl 17:16
2211
Jeg tror det er flere årsaker. Men mcapen gikk ifra 80M til 150M veldig raskt, uten stor endring av aksjepris.
Det er også bare generelt dårlige tider. Jeg vet ikke om folk ser prisen 5kr ut 2024 og forventer derfor det tar halvannet år før den når den prisen, men jeg tror ikke det hjelper så mye.
Sist jeg sjekket sitter også de største eierne stille i båten, men pga mange nye utstedte aksjer er det t fler som selger enn det har vært tidligere.
Jeg tror også bare ikke så mange kjenner til denne aksjen. Med ett ettårsperspektiv tenker jeg også denne aksjen er bunnsolid, men det hjelper lite om ingen kjenner til den.
Det er også bare generelt dårlige tider. Jeg vet ikke om folk ser prisen 5kr ut 2024 og forventer derfor det tar halvannet år før den når den prisen, men jeg tror ikke det hjelper så mye.
Sist jeg sjekket sitter også de største eierne stille i båten, men pga mange nye utstedte aksjer er det t fler som selger enn det har vært tidligere.
Jeg tror også bare ikke så mange kjenner til denne aksjen. Med ett ettårsperspektiv tenker jeg også denne aksjen er bunnsolid, men det hjelper lite om ingen kjenner til den.
NASLover
09.10.2023 kl 22:41
1995
Ja da er vi nærmere til samme nivå som emisjonen. Tipper den faller under 3 nå eller siden
IncognitoPamda
10.10.2023 kl 12:07
1952
Ganske sprøtt. Bare å vente til neste nyhet for å se endringer igjen
uritse
10.10.2023 kl 13:50
1952
Noen som vet hvorfor det tar så mye tid for å få topp 20 liste oppdatert etter oppkjøpet av skinteam? Aksjene ble jo registert den 14.09.
NASLover
10.10.2023 kl 17:49
1915
Faktisk et veldig godt spørsmål. Må ha noe god nyheter for å løfte kursen lit som bare faller
IncognitoPamda
10.10.2023 kl 21:44
1885
Den gode nyheten er at det er lite omsetning. Store eiere sitter rolig. Når den først går kan det gå fort
bjay
13.10.2023 kl 10:45
1795
Det lurer faktisk jeg på også. Listen på ABTEC sine sider står oppdatert pr 12/10, så er det sikkert +2 d på reg. Dvs at man skal kunne anta at alle aksjer pr ca 10/10 er reg på topp 20. Det er de ikke. Det ser ut til at alle aksjene fra hovedemi mangler på listen enda. Så da lurer jeg på om listen er 30d forsinket + 2d. Dvs om det stemmer så er de inkludert i listen som er pr 16.10. Dvs mandag/tirsdag. Men jeg tror ikke helt på det selv, for jeg mener på rep emi aksjene ble synlig på listen etter kun 3-4d. Skinteam bør jo ligge som største aksjonær, samt RH indu+ et par andre bør ha langt flere aksjer.
bjay
13.10.2023 kl 10:48
1801
Skinteam skal stå med 15,4 m aksjer, samt at RH ind+ 3/4 andre skal ha 9,5m fordelt mellom seg. Så alle de 15,4+9,5 burde være på topp 20 listen nå.
NASLover
13.10.2023 kl 16:08
1794
Det ser lit rart ut at top 20 har ca.36% av total 47mil aksjer. Restrende aksjer er fordelt mellom småsparene. Eller total aksjer blant top 20 er ikke synlig på lista
bjay
17.10.2023 kl 10:56
1673
Topp 20 vil bli oppdatert så snart det er behandlet av Oslo Børs. De som deltok i hovedemi + Skinteam vil komme inn på listen så snart Oslo Børs har behandlet dokumentet. Ved kjøp av Skinteam gikk man under 20% av aksjekapitalen.(noe som medfører at man må informere Oslo Børs og få signert dokumentasjonen) Aktørene har fått kvittering på aksjene sine (de er synlige), så det er bare formaliteter før listen ser ut som den skal. Det er Oslo Børs som må sluttføre formaliteten, så det ligger ikke hos ABT. Så det bør ikke være så lenge til vi se en "riktig" liste.
Da vil vi nok se at topp 20 sitter på % enda større andel enn tidligere. Da feks Skinteam sitter med 15,4m alene. Håper det var oppklarende for de fleste :)
Da vil vi nok se at topp 20 sitter på % enda større andel enn tidligere. Da feks Skinteam sitter med 15,4m alene. Håper det var oppklarende for de fleste :)
Redigert 17.10.2023 kl 10:57
NASLover
17.10.2023 kl 21:59
1674
Bra oppsummert. Takk for forklaring. Satser vi at det går riktig vei fremover.
uritse
18.10.2023 kl 14:50
1620
Hyggelig å se kjøperne er tilbake til ABTEC. Det skal ikke så mye til før den blåser gjennom 4kr og videre opp.
murpy
18.10.2023 kl 15:46
3470
Mistanke om at det er noe på gang, kanskje ta noen lodd for å være sikker. ?
NASLover
18.10.2023 kl 21:27
3448
Det er leng siden noe gode nyheter kom frem tipper at noen insider som hamstrer aksjer
IncognitoPamda
19.10.2023 kl 11:44
3426
Basert på tidligere bevegelser, så tipper jeg denne synker igjen ganske fort.
uritse
19.10.2023 kl 13:54
3428
Er bare happy at omsetningen er tilbake i aksjen, så får vi vente til tallene kommer på bordet. Rimelig sikker at vi er på riktig spor her.
Redigert 19.10.2023 kl 14:03
IncognitoPamda
19.10.2023 kl 14:54
3441
Det er hyggelig å se. Jeg håper det varer og at det snur snart. Men jeg velger å ikke leve på håp. Jeg tror det når jeg ser det.
Imens drømmer jeg om at den kommer tilbake på 30-tallet igjen hehe.
Imens drømmer jeg om at den kommer tilbake på 30-tallet igjen hehe.
NASLover
19.10.2023 kl 15:48
3419
30 tallet kan vel være lang sikt men ikke kort sikt.
Mulig 30 tallet i kort sikt om aksjeanalyser være snill og hause lit på aksje
Mulig 30 tallet i kort sikt om aksjeanalyser være snill og hause lit på aksje
IncognitoPamda
19.10.2023 kl 16:09
3415
Jeg siktet ikke til at jeg trodde 30 skjer på kort sikt. Jeg tror vi kanskje er på 10 innen et år.
Men ja, den har gått ifra 5 til 30 på få dager før etter aksjeanalyser hausset den, men tror ikke det skjer igjen.
Men ja, den har gått ifra 5 til 30 på få dager før etter aksjeanalyser hausset den, men tror ikke det skjer igjen.
NASLover
19.10.2023 kl 17:55
3381
Vel det kan du ikke si det sikkert. man vet aldri når han beygnne å dekke ABTEC som jeg ser at han vil komme tilbake til dette selskapet nå eller senere. bare evnt å se
IncognitoPamda
19.10.2023 kl 20:22
3366
Neida, men kundebasen hans har gått med på haussingen noen ganger nå, og den dupper alltid ned igjen. Ville ikke tro han holder på med den slags så lenge.
NASLover
19.10.2023 kl 22:06
3344
Jeg føler ham eller får info når han publisere noe innlegg. Han hauser alltid, plukker en aksje i 2-3 uker doble sine penger og går videre.
IncognitoPamda
19.10.2023 kl 22:14
3340
Det som ante meg var strategien hans. Hærskaren hans følger han og de første vil da få en økning siden hele hærskaren kjøper. Så selger de seg ut på toppen og en del av hærskaren vil sitte i pluss.
Hadde uansett vært hyggelig om han hadde kommet tilbake haha.
Hadde uansett vært hyggelig om han hadde kommet tilbake haha.
NASLover
30.10.2023 kl 12:30
3092
To utrolige bra nyheter, en før og en etter helg i dag.
Nye avtaler foregår og det betyr penger i lomma til ABTEC.
Bra utvikling og tror neste halv års rapport blir ganske bra.
Nye avtaler foregår og det betyr penger i lomma til ABTEC.
Bra utvikling og tror neste halv års rapport blir ganske bra.
uritse
30.10.2023 kl 12:35
3113
ABTEC har hatt så mye positiv utvikling i det siste og som du sier neste halvårs rapport blir vendepunktet i denne aksjen. Spørs om hvor mye mann skal vente før en posisjonerer seg fordi det blir forsent etter talene er på bordet.
NASLover
30.10.2023 kl 21:20
3082
Helt klart at selskapet er i ferd med å kjenne penger.
Jeg har stål tro på at Aksjeanalyser begynne å snuse på ABTEC og det kan komme i han sin portefølje nå eller siden. Og når det skjer da blir flerdobling av aksje ved bare øyeblikk.
Jeg har stål tro på at Aksjeanalyser begynne å snuse på ABTEC og det kan komme i han sin portefølje nå eller siden. Og når det skjer da blir flerdobling av aksje ved bare øyeblikk.
murpy
31.10.2023 kl 07:25
3018
Helt gull å små plukke om dagen lite volum men muligheter til å plukke over tid. Typisk aksje som plutselig går.
NASLover
31.10.2023 kl 08:07
3083
IncognitoPamda skrev Når er halvårsrapport?
Det er nok tid til det men tipper rundt mars eller april neste år
NASLover
10.11.2023 kl 14:16
2868
Tja. Synd å se noe utålmodige aksjonær her som greie ikke å vente og alltid går under handlekursen. Fint om de klarer å holde så kommer kjøperne opp til pris som de vil.
murpy
10.11.2023 kl 14:25
2854
Her er det bare å fiske på folkens, men s man har mulighet. Typisk aksje som plutselig tar tak, dette har vi sett mange ganger i slike aksjer. plukke litt daglig uten å presse kursen nevneverdig opp.
murpy
10.11.2023 kl 14:32
2848
Gjorde akkurat det samme i BW Ideol, ligget å fisket i over 1 mnd, fikk fisket til meg over 50K. snitt 8,37 i dag fikk jeg gevinsten 👌
IncognitoPamda
18.11.2023 kl 13:28
2581
Øyeblikket man tenker det begynner å bygge seg opp så deiser det ned igjen
NASLover
19.11.2023 kl 11:24
2520
Problemet er jo noe utålmodige aksjonær som vil ha fort og minst mulig gevinst. På fen andre side er Nordnet en av top 20 aksjonær som har endret aksjer hver eneste dag og har stor innspill med pump og dump, tror jeg.
NASLover
20.11.2023 kl 13:26
2465
Enda en ny avtale 🤑🤑🤑
20.11.2023 13:05:05
Aqua Bio Technology ASA enters into an distribution agreement with Cover Brands AS
20.11.2023 13:05:01 CET Aqua Bio Technology ASA Non-regulatory press
releases
Aqua Bio Technology ASA (ABT) has entered into an distribution agreement with Cover Brands AS (Cover Brands) for Seidr and Seidr clinique and development of private label products for the Nordic market.
Cover Brands, based in Oslo and Kristiansand, was established in 2006 and is a privately owned distribution and brand management company in the beauty industry. Cover Brands was ahead of its time and won several awards for its innovativeness and business idea. Cover Brands received the Gazelle Award in 2013 and 2014, "Folkets Nettfavoritt 2017" (SMB), as well as various prestigious awards from magazines and cosmetics experts. Today, they work closely with several of the Norway's biggest influencers to keep customers and visitors up to date on what the biggest profiles are doing, and that the profiles come with tips and new exciting products that they have helped produce. In addition Cover Brands is the general partner of the festival Palmesus.
https://newsweb.oslobors.no/message/604427
20.11.2023 13:05:05
Aqua Bio Technology ASA enters into an distribution agreement with Cover Brands AS
20.11.2023 13:05:01 CET Aqua Bio Technology ASA Non-regulatory press
releases
Aqua Bio Technology ASA (ABT) has entered into an distribution agreement with Cover Brands AS (Cover Brands) for Seidr and Seidr clinique and development of private label products for the Nordic market.
Cover Brands, based in Oslo and Kristiansand, was established in 2006 and is a privately owned distribution and brand management company in the beauty industry. Cover Brands was ahead of its time and won several awards for its innovativeness and business idea. Cover Brands received the Gazelle Award in 2013 and 2014, "Folkets Nettfavoritt 2017" (SMB), as well as various prestigious awards from magazines and cosmetics experts. Today, they work closely with several of the Norway's biggest influencers to keep customers and visitors up to date on what the biggest profiles are doing, and that the profiles come with tips and new exciting products that they have helped produce. In addition Cover Brands is the general partner of the festival Palmesus.
https://newsweb.oslobors.no/message/604427
Redigert 20.11.2023 kl 13:27
murpy
21.11.2023 kl 13:31
2367
Bare pass på å handle nå, plukk daglig uten å presse nevneverdig opp. Denne kommer plutselig. Vet fler esmåkjøper her om dagen. Samle over lengre tid er en god strategi.
NASLover
21.11.2023 kl 13:58
2353
Æ er helt enig med deg. Når den skal få fart kan det flerdobble. Jeg tipper at de nye oppkjøp av avtaler i det siste et par årene stiller selskapet å bli kjøpt opp av en større aktør. Bare vent å se. Et oppkjøpsbud på muligens 9 kr er på kortene
IncognitoPamda
21.11.2023 kl 14:47
2330
Det er åpenbart bra, men det er ikke lenge side denne var i 30, så håper egentlig ikke på salg med det første
NASLover
21.11.2023 kl 20:39
2300
Det er et fornuftig valg. Her gjelder det å sitte rolig i båten foreløpig. Time will show. Tror den får fart fra starten av neste år når halv årsrapporten nærmer seg i Mar/Apr
Redigert 21.11.2023 kl 20:39
NASLover
24.11.2023 kl 16:17
2144
Det er helt sykt som foregår nå i dag. Den har brutt 3 grensa også og ingen kjøper bortsatt fra en . Utrolig 😡
NASLover
06.12.2023 kl 16:10
1892
Noen som har peiling hvorfor faller den som stein. Er det pga. nye aksjer som ble tildelt og registrert?