USA - støtte til batteri produktions kæden

Kvike11
ENSU 24.07.2023 kl 18:52 67262

ENSU er en oplagt produktions virksomhed til at modtage støtte fra USA regering.
det undrer mig meget at ledelsen ikke offentliggøre hvad de søger og hvornår de har søgt produktionsstøtte.
Kunne det være en mulighed for ENSU, til at komme med overskud.
Hele produktions kæden er intakt, batterierne er nu gennemtestet og er klar til levering
Jeg har selv købt flere aktier igennem den sidste uge, til trods for der kommer ny emission, muligvis i August, men med de lave kurser betyder det intet.
Tidligere mr tandberg, skal ind og bevise hans værd, og det skal gå hurtigt.
Kursen kan stige lige så hurtigt som den er faldet, og være over kurs 1,00 inden for kort tid.

Vi mangler at få flere oplysninger om den første ordre på de 150.000 stk batterier som skulle være leveret.
tynnidioten
21.12.2023 kl 07:55 621

Poenget er at det aldri blir slik selskapet melder..
Det bør du ha fått med det.
Melder de om produksjon i 2023 så blir det ikke det.
Du har fantasert mye i QEC også.
Redigert 21.12.2023 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Kvike11
21.12.2023 kl 04:29 698

Jeg syntes du skal kontakte selskabet og sige de fantaserer, for de har flere gange skrevet de starter produktionen op i 2023.
tar til sikte på full produksjon i 2023.
Publisert 14. sep. 2023 kl. 08.52
Du må slutte med at fantaserer , når selskabet skriver de tager sigte på fuld produktion i 2023.
Ved ikke om du er en sur gammel medarbejder eller bare ikke aktionær, eller du er short.
Forholder mig til meddelelser fra selskabet.
BULL BULL BULL
Gullit
18.12.2023 kl 13:43 1131

Begynner å haste litt.. men har stor tro på fremtiden. Kursen stikker den straks levering av første ordre er gjennomført.
Kvike11
18.12.2023 kl 10:58 1326

Første ordrer skal leveres i år.
Tynnidiot du får også en julegave i form af højere kurs.
Natig
07.12.2023 kl 09:01 2039

Six5 skrev Innlegget er slettet
Ser ut til at Tigerstaden har akkumulert! Se oversikten på FA i dag!
tynnidioten
07.12.2023 kl 08:25 2131

Akkurat som du holder på i QEC.
Hva får deg til å tro at noe er på plads inden jul ?
Redigert 07.12.2023 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Kvike11
07.12.2023 kl 07:33 2224

Glæder mig til kursen stikker af, inden jul ,første ordrer på plads og meddelse om leveret.
Fremtidige ordrer kommer som perler på en snor.
Snart slut med coins kurs
True
24.11.2023 kl 15:38 3025

Bryr meg mildt sagt ikke om hva du mener og gadd ikke en gang å lese den lange stilen din…
kaunis
23.11.2023 kl 10:02 3359

Du kan gjerne ha frykt og veeeeeeeeeeeeeldig dårlig tru på ENSU, men du trenger ikke å skrive det på tråder her inne dag ut og dag inn. Når en kjøper aksjer i nye selskaper som vil være i en utviklingsfase over flere år så er det for å sikre seg mange aksjer til en så lav kurs som mulig. En må regne med at det går opp og ned in i mellom, men det er ingen grunn til å tegne FANDEN på veggen for det. For Ensu med flere, har det gått lang tid og da må en jo vurdere om en skal kaste kortene og ta tapet, det hjelper lit for egen del å bare se det negative i en hver anledning. DU True er en slik person, du elsker visst å få frem alle negative ting med Ensu om en det er en posetiv utvikling som har skjedd. Fint om du kunne se noe posetivt uten å måtte avslutte med noe negativt og så tidfeste det alltid. Du snakker om å se realiteter med mer, du ser aldri at Ensu er kommet veldig langt i sin utviklings-periode med mange nedturer og står på terskelen til å kunne erobre verden med en ny generasjon batterier. Vi som har lang erfaring med å vente på utvikling av slike selskaper, ser ingen grunn til at noen hele tiden trekker fem fortiden som vi har lagt bak oss. .Børs er tolmodighet og å ha troen, uten dette som bakgrunn skal ikke være på børs og heller ikke fylle tråder her inne med unødvendig støy. En del skribenter tro at aktiv drittkasting kan senke kursen i et selskap, i så måte gjelder det for svart få lettlurte sjeler.
True
22.11.2023 kl 18:27 3564

Det er forresten veldig snodig at kursen nok en gang har gått under 10 øre etter en fantastisk melding fra ENSU. Ironisk som alltid, men ikke noe som helst nytt. Dersom det ikke kommer noen produksjonsmelding før året er omme, frykter jeg dessverre det verste.

Verden vil bedras.
Herman*
22.11.2023 kl 18:15 3586

Jeg har bevisst ikke nevnt kurs/kursmål, men det er jo opplagt at viktige inntektsbringende avtaler vil sende kursen oppover og fraværet av disse vil legge press på kursen. Når det gjelder skattemotivert salg, er det ikke slik at dette skjer i alle aksjer. Det er jo folk som vi realisere betydelige tap som selger for å spare skatt, ikke de som vil skynte seg å ta gevinst på slutten av året…:-) Taperaksjer får derfor ofte en nedtur i desember og en opptur i januar.
Seriøs
22.11.2023 kl 18:02 3604

Ja enig. Dette mangler mye rot i virkeligheten og helt hinsides ut av ingenting. Kursen vil nok som Herman sier ha maks 0,5 kr men da skal der komme en melding om parter med navn og produksjon. Uten det er det som de siste 10 årene. Emisjoner og spleis.
True
22.11.2023 kl 17:59 3610

Og så mye som jeg vil at ENSU fortsatt skal lykkes, er det viktig å se realiteten i øynene. Det er kun de som har penger å tape og som har investert på ørenivå som potensielt vil få stor nytte ut av dette. Sånn er det bare.
Herman*
22.11.2023 kl 16:33 3696

Det er forskjell på å være optimistisk og å mangle tallforståelse. 6 kroner gir en market cap på ca 14 milliarder, og det er før alle opsjonene er løst inn. Helt virkelighetsfjernt. Husk at antall aksjer er ekstremt mye høyere i dag enn da kursen var 6 kroner.
True
22.11.2023 kl 16:07 3726

Nei, nei, nei! For det første er det null sjanse for at kursen blir 6 kr i år. For det andre var kursen 6 kr i fjor, ikke i år. Skal være særdeles heldig dersom kursen er 0,5 kr i slutten av året MED en produksjonsmelding.
Kvike11
22.11.2023 kl 15:41 3773

Jeg skriver ikke kursen skal gå i kurs 6,
jeg skriver kan den gå i kurs 6 i 2023
Der er en væsentlig forskel.
Har været over kurs 6 i år
Hvad er en aktie værd hvis og når de leverer batterier ?? for et år siden mere end kurs 6.
Husk på de penge de har fået fra emissioner
er brugt på udvikling og udvidelser af faciliteter til produktion.
Nu er de tæt på at være i mål
Herman*
22.11.2023 kl 15:10 3803

Jeg er ikke negativ til Ensu, men det du skriver er fullstendig urealistisk. Du antyder at kursen skal gå 5900% i løpet av noen uker. (Fra 10 øre til 6 kroner). Slike innlegg hjelper ikke selskapet.
Kvike11
22.11.2023 kl 13:04 3898

Der er skattemotiveret salg i alle aktier mod år skiftet,
men i ENSU køber de kloge tilbage med det samme.
Egen produktionen, vil være nok til de tjener penge,
de har faciliteterne til det.
Første ordrer som skal leveres i år, bliver starten på noget stort.
De er allerede blandt de 6 bedste selskaber i år, der er fremtids sikret med ny teknologi, om de bliver nr 1 eller nr 6 er underordnet,
for alle selskaber vil få succes med deres produkt, ellers var de ikke nået så langt.
marked er så stort at alle der er plads til alle 6 selskaber,
de andre 500 - 1000 der står udenfor har mere travlt nu, for de vil miste kunder på stribe.
ENSU har været i kurs 6 i år, kan den nå tilbage når første ordrer leveres..
Intet er umuligt med ENSU,
de har fået en aggressiv leder i Rogne, der ser muligheder i selskabet og som gør det godt
Herman*
21.11.2023 kl 21:45 4138

Slik jeg forstår det, vil det ta noen år før de kan gå break even fra egen produksjon-gitt at de lykkes og gitt at de velger å legge seg på et veldig moderat kostnadsnivå. Jeg tipper de blir et rent teknologiselskap, og at egen produksjon hovedsakelig vil beholdes for å opprettholde kompetansen. Inntektene vil hovedsakelig komme fra salg av lisenser og royalties. Det er mer enn nok å hente her hvis de lykkes. Det mest spennende fremover er om de klarer å dra i land noen store avtaler før kontantbeholdningen tar slutt. Her må aksjonærene ta et bet på Rogne og Co. Frem mot jul vil det nok være en del skattemotivert salg, men eventuelle lisensavtaler i Q1/Q2 vil selvsagt være svært kursdrivende. Selv har jeg ingen aksjer i selskapet, men det skader ikke å følge med.
Redigert 22.11.2023 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.11.2023 kl 21:22 4185

Det du skriver har ingen rot i virkeligheten. Det betyr ikke at selskapet er en dårlig investering. Batterimarkedet er enormt, og det blir ikke mindre de neste årene. De aktørene som lykkes best vil uten tvil skape store verdier for sine eiere.
True
21.11.2023 kl 16:02 4336

Slutt å påstå ting som ikke har skjedd ennå. Du kan ikke spå fremtiden og ENSU har et rykte på å ikke levere noe som helst. Tiden alene vil vise om de leverer denne gangen eller ikke.
Kvike11
21.11.2023 kl 15:24 4373

Tillykke til ENSU, de har vundet..
Meget flot de er blandt de 6 bedste med et nyt patenteret produkt, giver allerede genlyd i branchen.
Misundelse er en grim ting, Herman, hvis du ikke ville sprede misinformationer om CEO og nbedgøre hans arbejde ville det være fint.
for min skyld, må han godt få lån som alle andre, noget tyder på han er på rette vej med selskabet og viser resultater.
Snart letter kursen og inden 1 januar aer første ordrer leveret.
De kan hurtigt få sat maskiner op hos kunderne, derefter er det licens produktion, noget at det bedste for selskabet.
Derudover vil de selv producerer alt de magter, hvem vil ikke have disse batterier i fremtiden.
De har allerede klaret det,
produktionen er gennemtestet
Redigert 21.11.2023 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Herman*
20.11.2023 kl 22:56 4717

Det er delvis feil. Det er ingen nåværende eller fremtidige partnere som raskt kan bygge opp produksjonskapasiteten. Dette skyldes at det er helt ny teknologi. På noen års sikt vil de kunne produsere store volumer mens ensu beholder en moderat produksjon inhouse. Selskapet vil derfor ikke kunne leve av salg og royalties på ganske lenge, men lisensavgifter og f eks forskuddsbetaling kan kompensere for dette hvis de får noen større aktører på kroken. Tiden vil vise om de klarer det.

Ellers, så ser jeg at CEO har fått 30 millioner tegningsretter/opsjoner på 10 øre i dag. Det vil si at han vil tjene 3 millioner på at kursen går i 20 øre. Må være litt bittert for de med et snitt nærmere krona.
Redigert 20.11.2023 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
20.11.2023 kl 20:02 4919

De skal ikke bygge stor produksjonskapasitet, men satse på lisensiering av produksjonen. Da kan det kunne komme store volumer relativt raskt, når det først tar av, med betydelige lisensinntekter.
Herman*
20.11.2023 kl 19:49 4959

Det var noen som nevnte at Ensus batterier kan være aktuelle i mobiltelefoner. Det siste batteriet til Ensu, dvs det de nå skal begynne å levere, er etter det jeg forstår 7 milliamp. Et Iphone 14 batteri er 3200 miliamp. Det er jo en grunn til at de kalles mikrobatterier. Om vi går en rekke produktgenerasjoner frem i tid, kan en ikke utelukke at Ensu har en teknologi som kan bruler i mobiltelefomer, men de neste årene er det jo svært små elektroniske enheter som er markedet slik jeg har forstått. De leverer nok noe vareprøver eller et lite kommersielt volum mot slutten av året, med økende produksjon utover i Q1. Det vil dog ta et par år før selskapet og fremtidige partnere klarer å bygge opp en produksjonskapasitet som gjenspeiler litt av etterspørselen. I mellomtiden vil de leve av lisensinntekter og støtteordninger.
Seriøs
20.11.2023 kl 18:04 5059

Noen tror algoritmene vil dem vondt og derfor kursen ikke stiger.
True
20.11.2023 kl 17:50 5093

Helt enig. Sannheten og de virkelige resultatene gjenspeiles alltid i kursen.
True
20.11.2023 kl 17:39 5127

That's True. I was very positive and optimistic about the firm when I first made my investment and disregarded tynnidiotiens negative attitude and warnings about the firm despite him being 100% correct all the way.

Gullhaugen on the other hand who constantly "hausset" ENSU up in the sky was dead wrong. He doesn't do that anymore for obvious reasons. There's something called "learning from the past to not make the same mistakes". And this is why relying on facts only and not emotions and make-belives is so important.

You can disregard my comments as you please because I want ENSU to win either way. I'm just looking out for gullible people who don't know any better and who MAY throw away their money all for nothing. And that's an honorable thing to do.
Seriøs
20.11.2023 kl 17:34 5145

Det er smart. Ensu kan fint trades på denne kursen og få med noen prosenter men å sitte å tro på mirakler , Nope. Kommer vel en melding snart om ny emisjon. Denne meldingen som enkelte mente ville gi 100% - 150% gevinst i dag tok feil. Endte nesten i minus
True
20.11.2023 kl 17:29 5169

Virker nesten som du har et personlig agenda mot meg. Jeg forholder meg kun til det jeg hører og leser (fakta) og intet mindre. Og så langt, i alle år som har vært, har de kun levd på emisjoner og ikke levert noe som helst.

Hvor var du i fjor når "alt gikk etter planen" og det fortsatt gikk til helvete? Snakket du like godt om ENSU da? Forstår du bedre enn oss andre? Nei, det gjør du ikke. Kun ledelsen i ENSU sitter med alle svarene og jeg vil like mye at de skal lykkes som alle andre. Jeg har bare sett meg lei på folk som hausser denne aksjen uten videre. Dette er fortsatt en SKYHØY risiko aksje man aldri bør investere i med mindre man har penger å tape.