Ny hydrogen-stasjon åpnet i dag

Slettet bruker
22.11.2018 kl 13:04 1102

Hold på NELaksjene folkens. Mange store og gode nyheter like om hjørnet.

Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
4.324 0.044 1.03% 4.322 4.330 4.282 4.326 4.240 4.280 2 946 559 12 616 685 520
Redigert 21.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
Wanker
22.11.2018 kl 15:03 919

Bra besøkt, mange gode mini-foredrag. Billigsalg på hydrogen i dag: 666 for 10 kg - the number of the Beast!

Etterpå tegnet og forklarte Løkke litt på tavla for representanter fra fylke og kommune hvor viktig det er å samkjøre seg litt. Personbiler, busser, lastebiler, hurtigbåter og tog kan serves ved å bygge en sentralt plassert elektrolysør-installasjon med 8 tonns daglig produksjon.
Dette vil være nok for å dekke dagsforbruket for tusener av personbiler + en haug med lastebiler og busser + et par tog.
(Fikk følelsen av at Løkke hadde hatt relativt konkrete samtaler med ulike parter, men at man kanskje vil ha det offentlige med på støtte både i form av regulatoriske grep og finansielle virkemidler.

E. Flakne fra ENOVA holdt også tale, men hele tiden ligger det under at det man må se det kjøpes hydrogenbiler før de vil sette opp takten.
Jeg føler de ignorerer virkeligheten, kjøpere vil ha et rimelig utvalg og visshet om fyllemulighet før FCV blir et alternativ. Dette er ikke en høna eller egget-situasjon.

Vi har såpass mye penger i Norge at man kunne gjort som i Tyskland og sagt: "Vi bygger X stasjoner raskt, uavhengig av etterspørselen. Da ser vi om det (som med el-bilene) kommer nye modeller, som folk faktisk vil kjøpe". Om da hydrogenbiler etter noen år blir en flopp i Norge, så har man tapt noen hundre millioner, som er en pølse i slaktetida.
Og for å redusere flopp-risikoen kunne man kanskje prioritere støtte til anlegg for buss- og taxi-flåter, som også tillater fylling for personbiler?
Redigert 21.01.2021 kl 01:30 Du må logge inn for å svare