Hegnar er en dust

Bullfight
HEGNAR 31.07.2023 kl 11:01 10612

Blir tråden slettet ?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/kEGava/lise-klaveness-hardt-ut-mot-trygve-hegnar, ganske utrolig med tanke på at Hegnar har en bakgrunn fra idretten selv, han var da en habil utøver i sin dager ?
Redigert 31.07.2023 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Sequia
01.08.2023 kl 10:24 3440

He he...mulig du har sett på et annet mesterskap da. Av en eller annen grunn sitter jeg med følelse at de som hevder dette er kjempe fotball og er imponert er sosialister og WOKE 100%.
Fluefiskeren
01.08.2023 kl 11:17 3383

Tiden har gått fra deg som gammel mannssjåvinist. Det var solgt 99 000 billetter til den spanske ligafinalen mellom Barcelona og Madrid. Tror du samtlige var sosialister? Mitt inntrykk er at de er under middels interessert i fotball.

I April spilte England mot Brasil på Wembley. Omtrent 90 000 tilskuere der også.

Noe jeg ikke trodde skulle skje så raskt har gjort det likevel.
Sequia
01.08.2023 kl 11:23 3362

Det har den heldigvis ikke. Problemet er at mange ikke vil innse realitetene og fremhever oppfatninger som ikke kan forankres hos folk flest. Jeg i likhet med mange mener det er forferdelig fotball og amatørmessig, og jeg respekterer at andre har en annen oppfatning. Argumentasjon om at man er gammel massjåvinist forsterker bare inntrykket om at du er sosialist og bruker den gode gamle tynne argumentasjonen.
Fluefiskeren
01.08.2023 kl 11:34 3338

Poenget mitt var at det er mange som ser på kvinnefotball i de store fotballnasjonene. Enten du liker det eller ikke. Så får du bare snakke videre om sosialister slik du har gjort i samtlige av dine innlegg på denne tråden. Antakelig din form for hersketeknikk. Hva er du så redd for?
Redigert 01.08.2023 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Sequia
01.08.2023 kl 11:44 3299

Herseteknikk? Igjen, såpe av argumentasjon, og jeg er ikke redd for noe. Jeg bare fremhever min mening. Jeg lurer på om du har en utdannelse, for måten du argumenterer på med å vise til massjå og herseteknikk er syltynt. Respekterer at andre har en annen oppfatning enn deg uten å bruke usaklig argumentasjon. Men nå ble jeg nysgjerrig på hva du er redd for?
Fluefiskeren
01.08.2023 kl 11:59 3274

Når du og dine likesinnede drar dette sosialistkortet mot alle som ikke er enige med dere blir jeg litt oppgitt bare.
Bullmarked
01.08.2023 kl 12:18 3215

Noe annet folk snakker for lite om er presisjon og treffsikkerhet. Hjelper ikke ha corner når halvparten av skuddene blir helt vilkårlige, andelen "lompeskudd" er alt for høy. Nesten flaks at man treffer inn i klyngen : )
*JBJB
01.08.2023 kl 12:26 3211

Hei folkens:))

Og...slik gikk det da damelandslaget i fotball prøvde seg mot 14-16 års guttelag, folkens - say no more...ZnageZz...

https://www.smp.no/sport/i/QxgwaA/seier-og-tap-for-fotballjentene-mot-guttelag

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sequia
01.08.2023 kl 13:35 3140

Du må lære deg kontradiksjon. Hvis dette gjør det oppgitt er jeg bekymret på dine vegne, da kan du ikke ha det lett i hverdagen. Få deg en utdannelse, så blir det lettere å argumentere og respektere at det finnes flere oppfatninger om en sak.
Føre var
01.08.2023 kl 13:44 3117

Litt av en diskusjon, tror ikke jeg skal la meg rive med så mye.

Men for meg blir det feil å sammenligne, å sette de opp mot hverandre. Det blir som å sammenligne bananer å fersken.

Fluefiskeren
01.08.2023 kl 13:57 3123

Jeg har Mastergrad i naturvitenskap siden du lurer så mye på det.

Sequia
01.08.2023 kl 13:59 3168

Akkurat, veldig bekreftende på din argumentasjon ovenfor.
nopetter
01.08.2023 kl 14:14 3137

hegnar er blitt en verdenssynser og han mener alt mulig rart uansett om det er troverdig eller ei lurer på om gamlehjemmet snart er nøkkelen for han, brukte å se på hegnartv for en tid tilbake og stort sett pratet han direkte tull, bla så mente han for ca 20 år siden at online rekrutteringsselskaper måtte være direkte tap da bedriftene hadde arbeidsformidlingen den tidens NAV som var gratis. han dømte det første selskapet som den gang ble børsnotert stepstone nord og ned, selskapet ble kjøpt flere tusen prosent over tegningskurs på børsen av et tysk selskap. vi som har levd en stund vet at han har hatt flere store svin på skogen da han drev som aksjeinvestor, merkelig at ingen i FA har satt han til veggs den gamle sulliken
Dark Energy
01.08.2023 kl 14:14 3130

Det er veldig stor forskjell på menn og kvinner. Dette er grunnen til at de ikke konkurrerer mot hverandre i noen idretter.
Da Jakob Ingebrigtsen var 14 år løp han 1500 meter på 3:50.06.
Verdensrekorden for kvinner er 3:49.11
Europarekorden for kvinner er 3:51.95
Norgesrekorden for kvinner er 4:00.55
*JBJB
01.08.2023 kl 14:48 3092

Hei Dark/folkens:))

Og...du slår inn åpne dører, Dark - når damelandslaget i fotball er på nivå med lokale 14-16 års guttelag er kvaliteten på spillet, de taktiske og tekniske egenskapene omtrent på dette nivået - men når det gjelder resultater og hvem som vinner kampene er spenningen lik i herre og damefotball - andre kvalitetsmessige sammenlikninger blir bare av akademisk interesse...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
*JBJB
05.08.2023 kl 12:33 2772

Hei folkens:))

Og...snipp, snapp, snute - da er eventyret ute etter tap 3-1 mot Japan, folkens - nå venter en ny runde med oppvask og mye støy når laget vender tilbake til Gardermoen...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Commodore27
05.08.2023 kl 13:28 2700

Virker som Norge ikke er samkjørte nok enkelt sagt. Når de japanske jentene fikk ballen så visste alle hva de skulle gjøre. Omtrent som de var programmerte.
Hvis Riise skulle prøvd på noe lignende ville nok de norske individualistene reist bust og blitt negative
Ett par stygge personlige feil gjør det ikke lettere
Litt manglende tekniske ferdigheter hos enkelte norske også. Men det kan oppveies av høyde og kraft.
Fristende å foreslå at de spiller Drillofotball slik det ser ut nå- til tross for Reiten og Hegerberg
Det ble faktisk flere sjanser da de begynte å slå langt. Å spille seg igjennom fra eget mål har ikke Norge ballsikre nok spillere til å gjøre
Rettferdig rsultat.
P.S
Norge er et lite land, og slik sett har vel damelandslaget så vel som herrelaget funnet sin naturlige plass
Og det er trolig ikke mange nok hverken på herre-eller damesiden som er villige til å ofre nok. fra barndommen av. Slik som eksempelvis Hålaand & Hegerberg har gjort.
Redigert 05.08.2023 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.08.2023 kl 13:46 2652

Ja og på kampene i ligaen i Norge er det et snitt på 47 tilskuere inkl de som selger vafler og pølser. Heia Japan. De knuste Norge i alt. Fart, teknikk, spilleforståelse og intensitet. Norge var "gode" for 20-30 år siden før kvinner i andre land også begynte å spille fotball.
Fluefiskeren
05.08.2023 kl 14:03 2625

Det viser jo bare at kvinnefotball har stor oppmerksomhet i mange andre land, men ikke i Norge. Har aldri sagt at det er mye publikum på kvinnekamper i Norge. Jeg interesser meg ikke for norsk liga hverken for damer eller menn. Jeg heier imidlertid på landslaget som en god nordmann som ikke har et brennende ønske om å trykke de ned.
Redigert 05.08.2023 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.08.2023 kl 17:06 2500

"Du må lære deg kontradiksjon."

Hva du mener om fotball og sosialister har da ingenting med kontradiksjon å gjøre.
Dølle
05.08.2023 kl 17:15 2471

Tull og tøys. Tror det er du som spiser vafler. Heia på Japan fordi de vant. Hva er du for en elendig stakkar da. Sannheten er at Japan ikke skapte en eneste reell målsjangs selv. Desverre er det to kløne feil i vårt forsvar som gir to mål bakover. Norge hadde vassere målsjangser og utrolig synd våre jenter ikke er mer iskalde foran kassa. De burde ledet 3-2 og da hadde vi vunnet. Slutt og disse våre jenter. Dette landet er blitt en tragedie med drittstøvler som pisser på sine egne.
Oldking
05.08.2023 kl 17:31 2450

Dagens kamp ga vel Hegnar rett. Japanerne rundspilte oss. Samtidig viste de oss teknisk og taktisk brilliant fotball. Gøy å se på. Heia Japan!
Dølle
05.08.2023 kl 17:33 2440

Elendige sau.
Sequia
05.08.2023 kl 17:37 2412

Du skjønte åpenbart ikke hva jeg refererte til. Blir vanskelig å diskutere hvis dette er nivået
oivindl
05.08.2023 kl 18:18 2355

Du svarte på et innlegg, ganske klart hva innholdet der var. Om du egentlig svarte på noe annet, burde du uttrykke deg klarere.
Retten til kontradiksjon er jo ikke relevant på et anonymt forum hvor ingen foruten admin kan hindre deg i å skrive hva du vil.
Redigert 05.08.2023 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
keisam
05.08.2023 kl 21:31 2205

Ganske interresant denne føljetongen som Hegnar skapte. Jeg forstår ikke den ensidige hetsen av Hegnar, men det virker som venstresiden i det norske samfunnet har mobilisert. Rent sportslig sett fra mitt syn så er jeg enig med Hegnar, og det har medført at jeg ikke gidder å se hele kamper av kvinnelandslaget. Så en finalekamp mellom England og USA for noen år siden og kvaliteten var på et helt annet nivå en det norske laget presterer de seneste årene. Norske laget har sakket akterut i en lang periode og har ikke prestert så mye etter Høgmo og Pellerud. Selvom både dame og herrelandslaget har et par verdensklassespillere blir ikke laget bedre en det svakeste ledd og begge disse lagene har store utfordringer bakover og spesielt i sentralleddet.

Hvis det skal bli slik i samfunnet at det ikke tolereres at Hegnar uttaler seg om kvinnelandslaget så er samfunnet enda mer ødelagt en jeg trodde. Welhaven var god kommentator omkring doping hos Johaug og Sundby og åpenhetsdebatten hos NIF, dessverre er han ikke like interresant i dag. Birger Løfdali i adressa er uinteressant og spesielt etter Rekdalexiten. Arild Rønsen er total uinteressant. Norsk kvinnefotballjouralistikk kan sammenlignes med norsk bistandsjournalistikk, er veldig forsiktig.

Og hvis det skal bli slik at det er kun kvinner med landslagserfaring som skal uttale seg om kvinnefotball så må man spørre seg hvem som skal uttale seg om selvmord.
tapogvinn
05.08.2023 kl 22:44 2106

Jeg vet ikke om du har lest innlegget til Hegnar, men for meg er det ikke hans meninger om kvaliteten på landslaget som er skivebom. Derimot den harselerende og nesten slemme måten han formulerer seg. Hans varemerke er å sette ting på spissen, men i enkelte tilfeller går han over streken. Hegnar kjenner neppe noen av de norske spillerne og sannsynligvis har ingen av dem interesse av å bli kjent med ham. Personkarakteristikker er kun basert på det han har sett på tv, uten at han har inngående kjennskap til de aktuelle sakene. Blant annet omtaler han Hegerberg som en primadonna fordi hun ikke ofrer seg for landet og spiller mot Sveits til tross for at hun er skadet.

Det er flere journalister som har omtalt VM-prestasjonen som svak, uten å ha fått tilsvarende tilbakemeldinger som Hegnar. Heldigvis finnes det dem som forsøker å være saklige og gi konstruktiv kritikk i sine artikler.

Å koble kritikk av Hegnars skriblerier til politisk ståsted tror jeg du kan se bort fra.











bravi
05.08.2023 kl 23:28 2027

Uansett hva enkelte mener om Hegnar, han fikk helt rett i sin vurdering av dame landslaget, At enkelte ikke tåler det er en annen sak, damelandslaget blir ikke bedre for det.
optimist68
05.08.2023 kl 23:35 2005

De norske jentene kan spille fotball men har dårlige spillere i forsvar. De er rett og slett klønete noen av de. Men hvorfor skulle Norge slå Japan som slo Spania 4-0. ? De må få spillere med ballfølelse bakerst. De har mye bedre spillere i angrep og scoret mange fine mål. Ett par for lite mot Japan og for dårlig forsvar
Redigert 05.08.2023 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Investman
06.08.2023 kl 10:09 1717

Når virkeligheten og ærligheten blir fremlagt så er det vanskelig for mange å ta i mot. Tenker Hegnar treffer ganske så bra i sine uttalelser så får heller de som reagerer si ifra så mye dem vil ;)
keisam
06.08.2023 kl 11:17 1592

Selvsagt har jeg lest mye av denne føljetongen. Ja han er kjent for sine spissformuleringer om mye og en sjelden gang bommer han sett i ettertid. Ada har en forhistorie hvor hun ikke ønsket å spille for landslaget og har gitt sin versjon i Josimar før et mesterskap for noen år siden. Det er helt betimelig å stille spørsmål om hennes vilje til å prestere på landslaget, men vi kommer aldri til å få et konkret svar på dette. Ada på 90% kan være bedre en alternativet, bare hennes tilstedeværelse på banen kan oppholde og låse begge midtstopperne. Har forstått det slik at hun ikke har fått fornyet kontrakt med Lyon og landslaget er kanskje ikke rette arena for å vise seg frem før kontraktsforhandlinger.

Er uenig, tror politisk ståsted er vesentlig og hele gjengen på Ekeberg som kritiserte Hegnar tilhører eller har tilhørt Arbeiderpartiet. Arild Rønsen tilhører vel ytre venstre.
Fluefiskeren
06.08.2023 kl 11:33 1573

Forslag til gave for alle de her som dyrker Hegnar. Samling av 600 av hans lederartikler ordnet etter emner.

https://www.antikvarius.no/produkt/hegnar-trygve-hva-var-det-jeg-sa-600-lederartikler-ordnet-etter-emner/

Lykke til!
Kvike11
06.08.2023 kl 11:48 1528

Selvfølgelig skal kvinderne have samme løn for at stille op for Norge .
Selv alle de dårlige spiller af mændene får vel det samme som den ene der kan spille hvis han bliver fodret inden foran mål,
han kan jo heller ikke drible med bolden forbi 2 modspillere , så bedre er han ikke.
Kvinderne får vel lært det engang, de har heller ikke en god træner
Dølle
06.08.2023 kl 11:55 1500

vlllig til å sette en bra sum på at Japan ryker i neste match. Utifra egne produserte sjangser skulle Norge( altså våre jenter) vunnet.
Fluefiskeren
06.08.2023 kl 12:12 1455

De fleste er vel enig i at de vant fortjent. De var ballsikre og effektive.

Vi får se. Liker hvis denne tråden handler mer om fotball enn Hegnar som er en synkende stjerne.
*JBJB
06.08.2023 kl 12:42 1398

Hei flue/folkens:))

Og...nesten bemerkelsesverdig at du frekventerer Hegnars forum big time med ditt politiske utgangspunkt, flue - du føler deg stadig krenket av Hegnars kommentarer og lederartikler, men er svært aktiv på alle tråder som ikke er politisk korrekt og bruker mye energi på å imøtegå en "synkende stjerne" - sånn er det med den saken også...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Oldking
06.08.2023 kl 13:13 1366

Dølle! Det handler ikke om produserte sjanser. Det handler om produserte mål. Derfor reiser de norske hjem. De japanske blir. Jeg heier på dem …
Sequia
06.08.2023 kl 13:21 1336

Hvordan har en sosialist havnet på Hegnar forumet? Hegnar gir bare uttrykk for faktiske forhold og hva mange mener hva gjelder flyvertinnen i Lo og fotballen.
Fluefiskeren
06.08.2023 kl 14:10 1301

Hvis dette var et svar til det jeg skrev så var det 100 % irrelevant.