Valuation of HKY
Valuation of HKY in the link
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
NordicGuy
01.08.2023 kl 14:31
7056
Today for the first time since the new shares were issued on Friday, you see more buyers than sellers. Looks like the sellers from the capital raise have been taken out.
Good situation for the shares to start to rebound.
Good situation for the shares to start to rebound.
X-43 scramjet
02.08.2023 kl 10:27
6854
Im in. Et godt kjÞp nÄ. Utbombet HKY nÄ. Ser muligheten for reprising
Dublinmannen
02.08.2023 kl 10:45
6827
Hadde det ikke vÊrt for den derre Fitch greia, hadde vi sett mye friskere oppgang enn 10 prosent. Det er fokus pÄ det i dag- i morgen ikke sÄ mye, hehe
Dublinmannen
02.08.2023 kl 12:46
6741
Hvilke tall bruker dere pÄ NAV utregning ? Jeg bruker skipsverdier pÄ 600 MEUR + kontanter pÄ 65 MEUR fratrukket gjeld pÄ 325 MEUR (305 til Londonfirma og 20 til SÊvik og co) og 833 300 000 aksjer og euro kurs pÄ 11,21
Havner pÄ 4,5 nettoverdi pr aksje medregnet kontanene fra emisjonen , 3,6 uten kontanter
Her er det F##N meg oppside delux
Havner pÄ 4,5 nettoverdi pr aksje medregnet kontanene fra emisjonen , 3,6 uten kontanter
Her er det F##N meg oppside delux
Syden
02.08.2023 kl 12:56
6721
Har veldig tro pÄ denne nÄr nye skip kommer i drift om noen uker vel.
Tror vi fort kan se kurs kr 3-4 fĂžr jul.
Mange som Þnsker Ä kjÞpe nÄ pÄ kurs rundt kr.1,20
Tror vi fort kan se kurs kr 3-4 fĂžr jul.
Mange som Þnsker Ä kjÞpe nÄ pÄ kurs rundt kr.1,20
X-43 scramjet
02.08.2023 kl 13:10
6703
MÄtte riste ut noen andre aksjer til fordel for mer her. Denne er utrolig billig nÄ 1.20 kr. Kan fort bli verdier for 3 kr aksjen her om 5 mÄneder
NordicGuy
02.08.2023 kl 14:37
6646
The bankers in the capital raising told me it takes 17 days for the ships to sail from Turkey to Norway. Arrival will be another big catalyst.
Is Havila already taking bookings for these two ships?
Is Havila already taking bookings for these two ships?
desirata
02.08.2023 kl 15:10
6639
Mostly fully booked. Even next year 2024 is 64% booked already.
Read prospectus
Read prospectus
Syden
03.08.2023 kl 09:43
6314
Er bÄtene kommet til Norge? Eller er dem bare overlevrt fra Verft i gÄr?
Noen som vet nÄr bÄtene kommer inn i rute?
Nyhetssenter Troms og Finnmark
2. august 2023 kl. 07:41 Havila overleverte to nye bÄter
Havila Kystruten fikk overlevert de to siste skipene som skal gÄ hurtigruteleia i Ärene framover.
Det skriver rederiet i en pressemelding.
BÄtene har vÊrt sterkt forsinket, men med tirsdagens leveranse er alle de fire skipene som skal inn i kystruteflÄten pÄ plass.
Redigert 03.08.2023 kl 09:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
NordicGuy
03.08.2023 kl 10:40
6262
The bankers at the IPO told me the boats should be in NOrway in 17 days from the payment. So in about two weeks. Major catalysts for the stock
NordicGuy
04.08.2023 kl 14:38
6100
Norse Atlantic published their booking results today. Share price up8%. Will HKY publish also its booking update? I wrote to the company to do so.
Dublinmannen
07.08.2023 kl 09:54
5860
DnB skriver at bokfĂžrte verdier pr. aksje er 3,6 uten kontanter
Nisse 68
07.08.2023 kl 10:53
5806
Tror ikke folk fÞlger med her.......Har blitt solgt aksjer for over 11 millioner pÄ 2 timer pÄ kurs mellom 1,25-1,39. Gratulerer til nye eiere, og dere som selger pÄ disse nivÄene, burde lese dere opp.
Redigert 07.08.2023 kl 11:16
Syden
07.08.2023 kl 11:13
5780
Dublinmannen skrev DnB skriver at bokfĂžrte verdier pr. aksje er 3,6 uten kontanter
Tror nok denne blir en vinner nÄ fremover .
HÄper bare bÄtene fungerer bra uten stÞrre problemer nÄr dem snart kommer i drift.
Kan fort ser 3-5 kr fĂžr jul her.
HÄper bare bÄtene fungerer bra uten stÞrre problemer nÄr dem snart kommer i drift.
Kan fort ser 3-5 kr fĂžr jul her.
Potet
07.08.2023 kl 12:42
5749
BÞr ikke vÊre noe problem, dette er bÄter nummer 3 og 4 pÄ samme design.
Dublinmannen
08.08.2023 kl 11:38
5561
Gasslagrene er 87% fulle og gassprisen er ned 3-4 % siden i gÄr! Bra for Havila! (Bloomberg)
Dublinmannen
08.08.2023 kl 12:03
5534
NĂ„r jeg har hatt mine stĂžrste gevinster i aksjemarkedet har det vĂŠrt i aksjer der jeg har sett stort avik mellom kurs og reelle verdier! Det har vĂŠrt en del gevinster og noen har vĂŠrt over 500%! Her har jeg personlig jobbet med Ă„ finne ut om dette caset er underpriset med nok sikkerhetsmargin til Ă„ satse en god slump av min kapital! Svaret var helt klart ja - faktisk sĂ„ soleklar at jeg solgte Norbit (med gevinst pĂ„ 220%) for Ă„ putte inn i HKY! Det sier litt om hvor stĂ„lbull jeg er kjĂžpte de fĂžrste HKY pĂ„ emikurs og har et ganske lavt snitt. NĂ„ har jeg en ganske bra urealisert gevinst og har grei sikkerhetsmargin til Ă„ tĂ„le svingningene som traderne lager! Dublinmannen er long đ€
BLOODLINE
08.08.2023 kl 13:24
5463
Ja og mine stĂžrste gevinster er blitt til ved Ă„ tolke slike caser som Hky og lignende selskaper. Skulle tro det var matematikk i 1 klasse som gjelder for Hky/Dublinmann. Underpriset betyr et regnestykke uten at en tar med den utfordrende gjelden og rep emisjon
Syden
08.08.2023 kl 13:52
5441
Ja hyggelig med bra Gevinster.
Og hva mener du HKY vil stÄr i til nyttÄr ? eller neste sommer?
Hva ikke emikursen 1 kr,
Jeg ser interdag lav er .0,97 laveste sluttkurs 1.03.
Og hva mener du HKY vil stÄr i til nyttÄr ? eller neste sommer?
Hva ikke emikursen 1 kr,
Jeg ser interdag lav er .0,97 laveste sluttkurs 1.03.
Redigert 08.08.2023 kl 14:06
desirata
08.08.2023 kl 14:04
5406
Kursen i den rettede emisjon var 1kr blank, men kr. 1,10 i rep emisjon.
Jeg tror den kan stige med femti Þre per halvÄr, dvs 1,50 nyttÄr, 2kr mid 2024 unt so weiter -
Andre ?
Jeg tror den kan stige med femti Þre per halvÄr, dvs 1,50 nyttÄr, 2kr mid 2024 unt so weiter -
Andre ?
Nisse 68
08.08.2023 kl 14:17
5360
2 kr neste uke, nÄr fÞrste bÄt gÄr ut (17 august) og 3 kr uken etter nÄr bÄt nr 2 gÄr ut :)
Dublinmannen
08.08.2023 kl 14:20
5347
Har snitt pĂ„ 1,10! NĂ„ er det faktisk barneskolematte og regne ut NAV - og den er det fler her servert oss her pĂ„ trĂ„den! Ut i fra den er oppsiden 200 prosent, men det er er klart at selskapet mĂ„ levere! Jeg fĂžlger med pĂ„ skipene som skal inn i rute pĂ„ "Ship-Tracker" og har snakket med booking hos Havila i dag - intet ledig fĂžr slutten av september - ikke en eneste lugar - og de koster flesk i hĂžysesong! Veldig hyggelig og lĂžsningsorientert kvinne jeg snakket med da jeg presenterte meg som en som var litt usikker pĂ„ hvor bryllupsreisen skulle gĂ„ đ€ Har en god fĂžlelse - men det er viktig at de holder alle lĂžfter og at ting gĂ„r pĂ„ skinner med de to nye skipene! Ellers leser jeg anmeldelser og artikler som skryter veldig av Havila!
Bra jobbađđđ
Jeg har trua, kvalitet over hele linja. Neste Är pÄ denne tida tenker jeg vi ser helt andre kurser.
Havila Kystruten vil bli den foretrukne, med nye flotte skip. Dette er rederiet som vil tiltrekke seg pengesterke turister og andre reisende.
Jeg har trua, kvalitet over hele linja. Neste Är pÄ denne tida tenker jeg vi ser helt andre kurser.
Havila Kystruten vil bli den foretrukne, med nye flotte skip. Dette er rederiet som vil tiltrekke seg pengesterke turister og andre reisende.
Redigert 08.08.2023 kl 14:32
desirata
08.08.2023 kl 14:38
5343
Nisse 68,
Tror du pÄ julenissen ogsÄ. Eller at det er en dame og Elvis lever.
Hadde flere enn du trodd dette, ville ikke aksjen fall. Folk ville kjÞpt med begge hender, men nei kun omsatt noen fÄ millioner.aksjer.
Tror du pÄ julenissen ogsÄ. Eller at det er en dame og Elvis lever.
Hadde flere enn du trodd dette, ville ikke aksjen fall. Folk ville kjÞpt med begge hender, men nei kun omsatt noen fÄ millioner.aksjer.
Syden
08.08.2023 kl 14:43
5322
Ser ut som Polaris ankommer Cartagena Spania 0.6.00 imorgen
Og Pollux kl 19 imorgen. SĂ„ da er dem vel i rute.
Syden
08.08.2023 kl 14:45
5316
Ser ut som Polaris ankommer Cartagena Spania 0.6.00 imorgen
Klart aksjen kan mangedoble seg, eksempelvis er det ikke sÄ lenge siden Havi og Soff ble handlet for 3kr.
Syden
10.08.2023 kl 17:12
4954
Stille pÄ denne idag .
Kan vel se ut som gulvet nÄ ligger pÄ 1,20.
Vi fÄr nok ikke noe oppgang her fÞr dem siste bÄtene
kommer i drift. Men dem er jo godt pÄ vei til Bergen nÄ
SÄ vi fÄr bare hÄpe at gÄr som plan med ruter fra 17 og 23 Aug..
For selskapet trenger nok inntekter fort nÄ.
Kan vel se ut som gulvet nÄ ligger pÄ 1,20.
Vi fÄr nok ikke noe oppgang her fÞr dem siste bÄtene
kommer i drift. Men dem er jo godt pÄ vei til Bergen nÄ
SÄ vi fÄr bare hÄpe at gÄr som plan med ruter fra 17 og 23 Aug..
For selskapet trenger nok inntekter fort nÄ.
Redigert 10.08.2023 kl 17:13
Dublinmannen
10.08.2023 kl 19:25
4899
Det er fullbooket ut september og holder pĂ„ Ă„ fylles opp videre ut over hĂžsten! Blir max inntjening fra dag en âšđ
d12m
13.08.2023 kl 09:56
4591
Litt forsinket og rekker ikke seilingsdato 17 august, men men. Kommer seg ihvertfall avgÄrde pÄ jomfrutur og tar igjen det tapte pÄ veien opp. Gjestene fÄr sikkert en kompensasjon og totalt sett syns jeg dette ser greit ut
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten/news/starter-i-rute-fra-tromsoe-470658?
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten/news/starter-i-rute-fra-tromsoe-470658?
Syden
16.08.2023 kl 14:16
4420
NÄ er siste bÄt utenfor Norske kysten ,sÄ nÄ er det bare opp til selskap Ä levere god service og god tall fremover .
HÄper da pÄ ett bra Q3 .
HÄper da pÄ ett bra Q3 .
Nisse 68
17.08.2023 kl 11:17
4339
Alle skip er pÄ plass :) NÄ begynner oppturen, dette blir fantastisk. STOR KjÞps anbefaling......
Syden
17.08.2023 kl 11:42
4317
Vi hÄper pÄ det.
Skal vi tippe kurs fÞr nyttÄr?
Tror vi kommer rundt 2,4 kr
Skal vi tippe kurs fÞr nyttÄr?
Tror vi kommer rundt 2,4 kr
desirata
17.08.2023 kl 12:00
4334
Har hÞrt du har sagt det noen uker, men kursen forblir pÄ kr. 1,20. ?
Muleg neste Ă„r kan bli bedre -
Muleg neste Ă„r kan bli bedre -
Nisse 68
17.08.2023 kl 12:27
4363
Har vÊrt sÄ mye negativt rundt dette selskapet de siste Ärene. NÄ er det lagt bak oss, og positive ting skjer........Da skal denne mye opp :)
Dublinmannen
17.08.2023 kl 14:53
3931
Havila Pollux gjÞr kystruteflÄten komplett
Natt til torsdag kom Havila Pollux hjem til Norge fra Tersan-verftet i Tyrkia, og med det er kystruteflÄten til Havila Kystruten komplett. Noen timer senere la hun seg til kai rett bak sÞsterskipet Havila Polaris.
Et drÞyt dÞgn etter sÞsterskipet Havila Polaris, la Havila Pollux til kai i Bergen natt til torsdag. Skipet vil ligge pÄ Festningskaien i Bergen frem til 23. august, da hun skal i rute langs norskekysten.
- Dette er naturlig nok en ny merkedag for rederiet vÄrt, og det er veldig tilfredsstillende at vi nÄ har alle skip hjemme i Norge, sier administrerende direktÞr Bent Martini.
- Det er flott Ä se vÄre to siste skip ligge sammen her i Bergen, og mannskaper pÄ tvers av skipene og mange ressurser fra landorganisasjonen vÄr er i full sving med Ä klargjÞre skipene til drift pÄ kysten.
Havila Pollux er tilnĂŠrmet identisk til sine sĂžsterskip, og vil gjĂžre at kystruten fra og med 23. august er fulltallig.
- Samferdselsdepartementet, vÄr oppdragsgiver, har heldigvis stÞttet oss i en komplisert prosess og vist stor forstÄelse for vÄre utfordringer som dessverre har bydd pÄ store forsinkelser. Den stÞtten er vi takknemlig for, sier Martini.
- Vi mĂ„ ogsĂ„ takke alle som har heiet pĂ„ oss, og som har utvist en enorm tĂ„lmodighet og ikke minst forstĂ„else for at vĂ„re utfordringer har vĂŠrt utenfor vĂ„r kontroll. NĂ„r vi nĂ„ er fulltallige starter den virkelig jobben â vi skal levere et fantastisk produkt langs kysten, for kystsamfunnene og alle vĂ„re gjester, avslutter Martini.
Natt til torsdag kom Havila Pollux hjem til Norge fra Tersan-verftet i Tyrkia, og med det er kystruteflÄten til Havila Kystruten komplett. Noen timer senere la hun seg til kai rett bak sÞsterskipet Havila Polaris.
Et drÞyt dÞgn etter sÞsterskipet Havila Polaris, la Havila Pollux til kai i Bergen natt til torsdag. Skipet vil ligge pÄ Festningskaien i Bergen frem til 23. august, da hun skal i rute langs norskekysten.
- Dette er naturlig nok en ny merkedag for rederiet vÄrt, og det er veldig tilfredsstillende at vi nÄ har alle skip hjemme i Norge, sier administrerende direktÞr Bent Martini.
- Det er flott Ä se vÄre to siste skip ligge sammen her i Bergen, og mannskaper pÄ tvers av skipene og mange ressurser fra landorganisasjonen vÄr er i full sving med Ä klargjÞre skipene til drift pÄ kysten.
Havila Pollux er tilnĂŠrmet identisk til sine sĂžsterskip, og vil gjĂžre at kystruten fra og med 23. august er fulltallig.
- Samferdselsdepartementet, vÄr oppdragsgiver, har heldigvis stÞttet oss i en komplisert prosess og vist stor forstÄelse for vÄre utfordringer som dessverre har bydd pÄ store forsinkelser. Den stÞtten er vi takknemlig for, sier Martini.
- Vi mĂ„ ogsĂ„ takke alle som har heiet pĂ„ oss, og som har utvist en enorm tĂ„lmodighet og ikke minst forstĂ„else for at vĂ„re utfordringer har vĂŠrt utenfor vĂ„r kontroll. NĂ„r vi nĂ„ er fulltallige starter den virkelig jobben â vi skal levere et fantastisk produkt langs kysten, for kystsamfunnene og alle vĂ„re gjester, avslutter Martini.
Redigert 17.08.2023 kl 14:55
NordicGuy
18.08.2023 kl 08:48
3909
Boats are in Bergen. First voyage in five days!
The fleet is complete!
Early Thursday morning, Havila Pollux arrived in Norway from the Tersan shipyard in Turkey, completing the fleet of Havila Voyages. A few hours later she docked behind her sister ship, Havila Polaris.
Just over a day after her sister ship Havila Polaris, Havila Pollux docked in Bergen early Thursday morning. The ship will remain at Festningskaien in Bergen until August 23rd when she is set to start in route along the Norwegian coast.
âNaturally, this is a new milestone for our company, and it's very satisfying that we now have all our four vessels in Norway," says CEO Bent Martini.
âIt is wonderful to see our two latest vessels side by side here in Bergen, and crews from both ships along with many resources from our onshore organization are fully engaged in preparing them for operation along the coastâ.
Havila Pollux is nearly identical to her sister ships, and she will ensure that the historical coastal route is complete starting in route from August 23rd.
âThe Ministry of Transport, our contracting authority, has fortunately supported us throughout a complex process and demonstrated great understanding of the challenges we've faced, which unfortunately resulted in significant delays. We are grateful for that support," says Martini.
âWe also have to thank everyone who has cheered us on and shown incredible patience and, most importantly, understanding that our challenges have been beyond our control. Now that we are complete, the real work begins - we are going to deliver a fantastic product along the coast, for the coastal communities and all our guests," Martini concludes.
The fleet is complete!
Early Thursday morning, Havila Pollux arrived in Norway from the Tersan shipyard in Turkey, completing the fleet of Havila Voyages. A few hours later she docked behind her sister ship, Havila Polaris.
Just over a day after her sister ship Havila Polaris, Havila Pollux docked in Bergen early Thursday morning. The ship will remain at Festningskaien in Bergen until August 23rd when she is set to start in route along the Norwegian coast.
âNaturally, this is a new milestone for our company, and it's very satisfying that we now have all our four vessels in Norway," says CEO Bent Martini.
âIt is wonderful to see our two latest vessels side by side here in Bergen, and crews from both ships along with many resources from our onshore organization are fully engaged in preparing them for operation along the coastâ.
Havila Pollux is nearly identical to her sister ships, and she will ensure that the historical coastal route is complete starting in route from August 23rd.
âThe Ministry of Transport, our contracting authority, has fortunately supported us throughout a complex process and demonstrated great understanding of the challenges we've faced, which unfortunately resulted in significant delays. We are grateful for that support," says Martini.
âWe also have to thank everyone who has cheered us on and shown incredible patience and, most importantly, understanding that our challenges have been beyond our control. Now that we are complete, the real work begins - we are going to deliver a fantastic product along the coast, for the coastal communities and all our guests," Martini concludes.
desirata
18.08.2023 kl 11:25
3878
Den faller videre.
Muleg kan vÊre et bra kjÞp i omrÄdet kr. 1,10 - 1,15 og sitte til neste Är.
Men veldig liten interesse og omsetning i HKY nÄ -
Muleg kan vÊre et bra kjÞp i omrÄdet kr. 1,10 - 1,15 og sitte til neste Är.
Men veldig liten interesse og omsetning i HKY nÄ -
Nisse 68
18.08.2023 kl 11:45
3855
Den var pÄ 1,35 for et par uker siden og nÄ som alt skal gÄ pÄ skinner og gode nyheter vil komme, sÄ burde den vÊrt hÞyere enn dette. Jeg sitter pÄ mine 600.000 aksjer og venter pÄ nyheter fra bÄde kunder og ledelse.
Dublinmannen
18.08.2023 kl 11:56
3853
Dette er drÞmmereisen for veldig mange, nÄ har Havila de fire desidert nyeste og fineste skipene av totalt 11 skip pÄ kystruta- Hvem ville valgt et eldre skip pÄ drÞmmereisen, nÄr man kan velge et nytt?
Syden
18.08.2023 kl 12:02
3943
Tror nok driften pÄ dem siste mÄ komme godt i gang fÞrst fÞr det kommer noe bra oppgang her..
Dublinmannen
21.08.2023 kl 12:42
3751
NÄ lÞsner det, skal ikke spÄ noe annet enn oppgang, ikke hvor hÞyt vi skal eller hvor fort det skal gÄ! Men her er det liten tvil om at det er penger pÄ gaten akitg prising!
NordicGuy
24.08.2023 kl 14:21
3541
All Four Ships Are Sailing! đąđ
We are thrilled to announce that, as of Wednesday, August 23rd, our entire fleet of four top-modern coastal ships is now sailing the breathtaking Norwegian coastal route. Havila Pollux was the last to join, setting sail from Bergen Wednesday to unite with her sisters in offering unforgettable voyages and scenic adventures.
Words can hardly describe the joy and pride we feel at this moment. After weathering challenging waves of adversity and overcoming every obstacle, we've reached a significant milestone: having all four ships operational to fulfill our mission.
We are thrilled to announce that, as of Wednesday, August 23rd, our entire fleet of four top-modern coastal ships is now sailing the breathtaking Norwegian coastal route. Havila Pollux was the last to join, setting sail from Bergen Wednesday to unite with her sisters in offering unforgettable voyages and scenic adventures.
Words can hardly describe the joy and pride we feel at this moment. After weathering challenging waves of adversity and overcoming every obstacle, we've reached a significant milestone: having all four ships operational to fulfill our mission.