Valuation of HKY
Valuation of HKY in the link
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
Plix
19.01.2024 kl 17:53
833
Så du tenker at et annet rederi bare skal komme å kjøpe alle 4 båtene til Havila kystruten? Slik at selskapet blir uten båter.. snodig tankegang.
castro1
19.01.2024 kl 08:51
885
Eneste båtene som går på strøm. Settes det krav om miljøvennlig løsning inn i fjordene våre så er de alene om å tilby det.
Plix
19.01.2024 kl 06:08
927
Tviler på det. HKY har kontrakt med staten til 2030? Eller lengre. Husker ikke. Så de her båtene blir nok å se langs norskekysten en god stund til. De er jo også designet til å gå kystruten. Da med tanke på kombinasjonen frakt av gods, biler og passasjerer. Selv om de bommet med bilfrakt delen🤭
castro1
18.01.2024 kl 22:11
980
Hva om et amerikansk cruiserederi vil ha båtene. Denne bransjen går meget godt for tiden. Se RCL kursen.
Plix
18.01.2024 kl 21:24
1004
Jo mulig det. Men jeg har mer tro på oppkjøpsfondet som kjøpte Hurtigruten. Har en tese på at de ønsker å kjøpe HKY også. Om de får lov, det er en annen sak. Tror ikke sævik selger med det første, da han ikke har historikk med opprette selskaper for kjapp gevinst. Men hyggelig for aksjonærene hvis det kommer et bud på alt mellom 1,5 - 3 kr. 3kr pr aksje med refinansiert gjeld tenker jeg ikke er så usannsynlig. Da er mcapen på 2,5 milliarder. De 4 båtene er verdt mer en det.
castro1
18.01.2024 kl 18:29
1063
Huff, det er da ingen som bryr seg om han. Jeg er kkjempebull på caset. 4 miljøvennlige båter opplever stor pågang fra utlendinger nå. Tipper Sævik går inn med penger og refinansierer til langt bedre rente snart. Da blir det rally her!
Plix
18.01.2024 kl 17:56
1086
Du må være full av skriveabstinenser rødswix, nå når du er «mutet» fra shareville🤭 meget underholdene ditt negative syn på absolutt alle aksjer du kommenterer. Tenker at dine ytringer blir mindre verdt når det eneste du skriver på alle forumer, er negativitet og baisser aksjer etter den store gullmedaljen. Det er greit at du er negativ. Men må du gjennta deg selv til det kjedsomlige? Nei jeg har ikke rød VPS som er ditt motsvar. Jeg er genuint interessert i caser som kan dobbles på kort sikt. Og da mener jeg at HKY fort kan stå i 1,4kr innen rimelig kort tid, hvis selskapet viser til vekst, gode tall etc. Men det eneste du fokuserer på er baising uten like med ingen belegg for dine påstander. Hvorfor i all verden må det en emisjon til her? De har jo allerede hatt det. Alle båtene er i drift. Super case, med masse pengesterke turister som elsker norge og nordlysturisme. Nei jeg tenker at her ifra er veien opp mot 1 eller 1,5 kr større sannsynlig enn den emisjonen som du maser så til de grader etter.
BLOODLINE
18.01.2024 kl 15:06
1124
Jojoen skrev 1,10 kr is the next stop on the way.
kommer en stygg refinansiering her, så vettige folk holder seg unna. Skipene er så dyrt finansiert at selskapet blir levert inn til tingretten om ikke refinans finner sted snarest. Q4 det dårligste kvartalet med alle kostnader på 4 skip. Sist jeg så på dette var utgiftene til finans større en inntektene. Presten vil nok vanne ut småaksjonærene nærmest til kr 0. Jeg er rimelig sikker på at dette blir stygt!
NordicGuy
22.11.2023 kl 15:21
1554
NordicGuy skrev HKY is reporting in one week from tomorrow : on 1/12/23
Spoke to one of the analysts. They are expecting positive CF already in Q3. That would be very positive for the share price
Dublinmannen
09.11.2023 kl 08:59
1784
Må bare si at jeg synes det har vært en god teknisk håndtering av el-motorfeilen som oppstod forrige uke! Rederiet har et lager av reservedeler og El-motoren ble raskt byttet ut med en ny hos Fosen verft 👍👍
NordicGuy
07.11.2023 kl 13:13
1869
Bullish report from Fearnley today:
Furthermore, HKY provided some positive comments for 3q-4q23 and 2024. The company receives good feedback from travellers and has received high demand for bookings for 4q23, a quarter of which that usually is the seasonally lowest point of the year. We model with 56% occupancy in 4q23 and hence see some upside to our estimates. For 2024, HKY operates with an occupancy target of 80% (vs. FSest 75%) and disclosed in the same press release that bookings already account for 50% of this target.
On current utilisation targets we argue that cash generation will be substantial and hence see current pricing as an enticing option on future bookings.
Furthermore, HKY provided some positive comments for 3q-4q23 and 2024. The company receives good feedback from travellers and has received high demand for bookings for 4q23, a quarter of which that usually is the seasonally lowest point of the year. We model with 56% occupancy in 4q23 and hence see some upside to our estimates. For 2024, HKY operates with an occupancy target of 80% (vs. FSest 75%) and disclosed in the same press release that bookings already account for 50% of this target.
On current utilisation targets we argue that cash generation will be substantial and hence see current pricing as an enticing option on future bookings.
Syden
30.10.2023 kl 17:32
2172
Sånne ting kan hende. Men det havner bestandig kostnader på selskapet .Men regner med at en avbruddforsikring dekker mye her.
Tror nok ingen fra topp 10/20 har solgt i dag heller.
Tror nok ingen fra topp 10/20 har solgt i dag heller.
desirata
30.10.2023 kl 17:15
2189
Dette er en garantisak og burde ikke føre til at selskapet taper seg 11% I verdi.
Folk er nervøse, altfor mange senge væterer her. Ok det er cruise fart, så du har noe dårlig reklame, etc, men likevel -
Folk er nervøse, altfor mange senge væterer her. Ok det er cruise fart, så du har noe dårlig reklame, etc, men likevel -
Syden
30.10.2023 kl 16:33
2228
Er vist feil på el motor så Pollus har gått til havn i Trondheim.
Litt synd dette.
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten
Litt synd dette.
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten
Redigert 30.10.2023 kl 16:36
Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
30.10.2023 kl 16:30
2239
Hvilken båt? Hvor leste du om dette?
Redigert 30.10.2023 kl 16:31
Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
30.10.2023 kl 16:18
2304
den ene båten må avlyse planlagt avgang for å bytte motor og blir ute av trafikk til 8 november..derfor dagens fall
Dublinmannen
30.10.2023 kl 16:14
2316
Veldig kjedelig å ikke finne noen grunn, annet enn at det tydeligvis er aktører som vil ut! Er forståelig at folk vil beskytte pengene sine - er jo ikke tvil om at det er risiko i denne aksjen - men det er jo verdier langt over kurs og en refinansiering med langt bedre betingelser forventes
desirata
30.10.2023 kl 15:57
2344
Dublinmannen skrev Noen som vet hva som skjer?
Nei, vet ikke, men to negative ting idag.
1. Største fallet siden siste emisjon
2. Stor omsetning
1. Største fallet siden siste emisjon
2. Stor omsetning
Dublinmannen
30.10.2023 kl 15:55
2357
Dublinmannen skrev Noen som vet hva som skjer?
De skal jo med på flere episoder med et TV program som har vært oppe i 68 millioner seere
desirata
26.10.2023 kl 09:55
2497
Jeg avventer Nordic guy i overskriften:
" The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations."
" The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations."
Syden
26.10.2023 kl 09:51
2507
Dublinmannen skrev Så reklame for Havila kystruten på TV 2 nyhetskanalen! 👍
Ja hjelper ikke med fin reklame når kursen går nedover.
Men det våren og sommer sesong som disse båtene pleier å være full booket.
Men det våren og sommer sesong som disse båtene pleier å være full booket.
Redigert 26.10.2023 kl 09:51
Du må logge inn for å svare
Syden
09.10.2023 kl 14:58
2790
Dublinmannen skrev Så reklame for Havila kystruten på TV 2 nyhetskanalen! 👍
Fin reklame .
Kursen kommer nok greit opp til våren .
Så det er bare å legger aksjen i skuffen å vente👍
Kursen kommer nok greit opp til våren .
Så det er bare å legger aksjen i skuffen å vente👍
Syden
06.10.2023 kl 09:22
3010
Nei den har vel ikke gått helt som forvente, men det ser ut som flere investorbanker kjøper samt at noen på topp 10 øket litt på sitt antall.Så vi får ser hvordan Q3 kommer ut ,om underskuddet går ned så er nok det veldig positiv for aksjekursen.
Har vel tro på denne om tenker å sittet min en god tid fremover
For omsetting på aksjen har også tatt seg opp den siste tiden,så det virket som interessen for selskapet øker.
Det bør også være en trigge sikt.
Har vel tro på denne om tenker å sittet min en god tid fremover
For omsetting på aksjen har også tatt seg opp den siste tiden,så det virket som interessen for selskapet øker.
Det bør også være en trigge sikt.
Redigert 06.10.2023 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
desirata
06.10.2023 kl 04:55
3076
Men ser ikke ut som aksje kjøperne deler denne oppfatningen. Det har vært et stort fall siste ukene. Trodde bunnen var rundt 1kr, men ser ikke slik ut nå. Markedet ser visst ikke lyset i tunnellen enda. ? Samr vinter / lav sesong nærmer seg.
NordicGuy
06.10.2023 kl 02:04
3090
Fearnley and Arctic bullish on Havila Kystruten
Details below
https://fitinvestmentideas.com/2023/10/05/fearnley-and-arctic-bullish-on-havila-kystruten/
Details below
https://fitinvestmentideas.com/2023/10/05/fearnley-and-arctic-bullish-on-havila-kystruten/
desirata
20.09.2023 kl 16:16
3526
Ikke så mye klingende mynt av dette.
Kan virke som aksjen bunner ut her på 1,10. Må da vente på:
Positive triggere
Eller store kjøpere som ser upside.
Kan virke som aksjen bunner ut her på 1,10. Må da vente på:
Positive triggere
Eller store kjøpere som ser upside.
Syden
15.09.2023 kl 18:05
3906
desirata skrev Ligger på newsweb.no Stort tap, men lys i tunnellen !
Ser ikke galt ut 50% bokning for 2024
At først halv år ble dårlig er lagt inn i kursen.
Dem mener ar Q3 og 4 skal være positive .
N
At først halv år ble dårlig er lagt inn i kursen.
Dem mener ar Q3 og 4 skal være positive .
N
Dublinmannen
15.09.2023 kl 17:00
3965
Noen som vet hvor jeg finner rapporten? Finner ingen link som er mulig å åpne på IR på hjemmesiden til Havila Voyages?
NordicGuy
14.09.2023 kl 12:26
4078
HKY is reporting tomorrow. First quarterly report since the boats are in operation.
Syden
13.09.2023 kl 17:23
4215
Ser FARVATN II AS har fått registrert 15 mil aksjer den 12/9
Og har nå 2% Det er vel Odfjell i Bergen som står bak dette selskapet.
Og har nå 2% Det er vel Odfjell i Bergen som står bak dette selskapet.
Redigert 13.09.2023 kl 17:46
Du må logge inn for å svare
desirata
13.09.2023 kl 17:00
2222
Svaret på siste spørsmålet ditt kan kun være FOMO og at noen tror halvår resultatet på fredag blir mindre tap enn forventet. Resultatet blir nok dårlig, men guiding og outlook betyr mye også.
Nå har aldri Havila & Sævik vært kjent for aksjonær info og gode rapporter, men gjerne Martini er bedre. Han styrer vel sjappa her.
Nå har aldri Havila & Sævik vært kjent for aksjonær info og gode rapporter, men gjerne Martini er bedre. Han styrer vel sjappa her.
Syden
13.09.2023 kl 16:54
2230
Er det 60mil aksjer nå rep emisjonen
Blir vel rundt 8 % av total.
Men opp 7% på rundt 4 mil i omsetting idag?
Noen som har en forklaring på dette?
Blir vel rundt 8 % av total.
Men opp 7% på rundt 4 mil i omsetting idag?
Noen som har en forklaring på dette?
desirata
13.09.2023 kl 16:11
2265
Blir masse utgifter første halvår også Q3.
Ferdigstillelse båter, advokat utgifter, refinans, m.m.
Uten de store inntektene. Håpet er at kursen kan holdes oppe pga NAV og FOMO inntil de begynner å tjene penger. Dette dersom vi er ferdig med emisjoner, får håpe ?
Ferdigstillelse båter, advokat utgifter, refinans, m.m.
Uten de store inntektene. Håpet er at kursen kan holdes oppe pga NAV og FOMO inntil de begynner å tjene penger. Dette dersom vi er ferdig med emisjoner, får håpe ?
NordicGuy
13.09.2023 kl 15:40
2268
HKY reporting this Friday! Could be a catalyst
Financial year 2023
15.09.2023 - Half-yearly Report
Financial year 2023
15.09.2023 - Half-yearly Report
Gullhaugen
09.09.2023 kl 19:43
2487
ulfses skrev https://newsweb.oslobors.no/message/599071
De er desperat etter kontanter. Vi denne dundre under 1 kr snart?
ulfses
09.09.2023 kl 19:23
2477
Syden
05.09.2023 kl 16:33
2628
Ja den holder seg da på kr 1,10 nå da.
men foresatt lav omsetning , men det har bedret seg litt nå.
Får vel bare legge den i skuffen og håpe på bedre tider her etterhvert .
men foresatt lav omsetning , men det har bedret seg litt nå.
Får vel bare legge den i skuffen og håpe på bedre tider her etterhvert .
Redigert 05.09.2023 kl 16:35
Du må logge inn for å svare
Nisse 68
04.09.2023 kl 19:16
2743
Før de nye båtene kom til Norge så gikk aksjen som bare det, uten at det var noen selvfølge. Men når båtene har kommet og går som planlagt og i tillegg har mange meget godt fornøyde kunder om bord, ja da har den gått ned. Mye mulig jeg har tatt feil, men det er nå den skal gå.........Har fortsatt stor tro på at det kommer positive nyheter nå, og at denne skal opp mye fremover.
Syden
04.09.2023 kl 09:28
2808
Har vært stile på aksjen nå en stund med lav omsetning og nedgang på kursen.
I dag er det "litt" fart neste 800.000 i omsetning første 25 min, har vært opp i 1,14 Men ned til 1,10 igjen nå.
Vi får bare håpe på litt bedre tider. Tror vel selskapet også skulle komme med litt mer oppdatering nå som alle fire skip er i rute.
Men det er veldig stille fra dem.
I dag er det "litt" fart neste 800.000 i omsetning første 25 min, har vært opp i 1,14 Men ned til 1,10 igjen nå.
Vi får bare håpe på litt bedre tider. Tror vel selskapet også skulle komme med litt mer oppdatering nå som alle fire skip er i rute.
Men det er veldig stille fra dem.
Redigert 04.09.2023 kl 09:31
Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
30.08.2023 kl 15:25
3054
Blir litt nyskjerrig Bloodline, har sett bittelitt på hva du har skrevet om andre aksjer - Er det bare baissing du driver med? Klarte ikke finne at du skrev noe positivt om noe selskap på de fire minuttene jeg brukte
Enten er du short (eller har kunder som er) , eller du er bitter etter tap. Du har en egen baissebruker, har du en haussebruker også?
Enten er du short (eller har kunder som er) , eller du er bitter etter tap. Du har en egen baissebruker, har du en haussebruker også?
Dublinmannen
30.08.2023 kl 15:09
3049
15 måneder til forfall på obligasonslånet og bookingsituasjon er veldig bra - så bra handlingsrom nå når alle skipene går i rute og turistene stortrives på fulle skip
BLOODLINE
30.08.2023 kl 14:22
3031
Mente at alle som kan regne, ikke alle andre som tipper. Rep emisjon kommer på kr 1, etter det kommer tyngdekraften som minusbåtene gjør aksjekursen til langt under kr 1. Virker som mange er nye her så ta det som et godt råd.
desirata
30.08.2023 kl 14:18
3021
Noterer at noen av hausserne er blitt rolegere nå.
De trodde at aksjen skulle stige 1kr så snart båtene ankomme Bergen. Deretter 1kr til når de var kommet i drift. Unt so weiter -
De trodde at aksjen skulle stige 1kr så snart båtene ankomme Bergen. Deretter 1kr til når de var kommet i drift. Unt so weiter -