Valuation of HKY
Valuation of HKY in the link
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
The share price is down 90% in since April, driven by concerns whether HKY could refinance its debt and raise new equity. It did both. Now is the time for the price to rerate. The first step is to clean out the sellers who bought at a private placement two weeks ago. There should not be that many top 10 investors got 95% of the shares issued.
The share price to double in the short term and triple once all boats are in high utilisations.
There is no valuation on HKY. FitInvestmentIdeas published their valuation today. Link below
Investment thesis and valuation:
https://fitinvestmentideas.com/2023/08/01/havila-kystruten-resolves-debt-and-equity-concerns-share-price-to-double/
Dublinmannen
30.10.2023 kl 16:30
2238
Hvilken båt? Hvor leste du om dette?
Redigert 30.10.2023 kl 16:31
Du må logge inn for å svare
Syden
30.10.2023 kl 16:33
2227
Er vist feil på el motor så Pollus har gått til havn i Trondheim.
Litt synd dette.
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten
Litt synd dette.
https://www.mynewsdesk.com/no/havilakystruten
Redigert 30.10.2023 kl 16:36
Du må logge inn for å svare
desirata
30.10.2023 kl 17:15
2188
Dette er en garantisak og burde ikke føre til at selskapet taper seg 11% I verdi.
Folk er nervøse, altfor mange senge væterer her. Ok det er cruise fart, så du har noe dårlig reklame, etc, men likevel -
Folk er nervøse, altfor mange senge væterer her. Ok det er cruise fart, så du har noe dårlig reklame, etc, men likevel -
Syden
30.10.2023 kl 17:32
2171
Sånne ting kan hende. Men det havner bestandig kostnader på selskapet .Men regner med at en avbruddforsikring dekker mye her.
Tror nok ingen fra topp 10/20 har solgt i dag heller.
Tror nok ingen fra topp 10/20 har solgt i dag heller.
NordicGuy
07.11.2023 kl 13:13
1868
Bullish report from Fearnley today:
Furthermore, HKY provided some positive comments for 3q-4q23 and 2024. The company receives good feedback from travellers and has received high demand for bookings for 4q23, a quarter of which that usually is the seasonally lowest point of the year. We model with 56% occupancy in 4q23 and hence see some upside to our estimates. For 2024, HKY operates with an occupancy target of 80% (vs. FSest 75%) and disclosed in the same press release that bookings already account for 50% of this target.
On current utilisation targets we argue that cash generation will be substantial and hence see current pricing as an enticing option on future bookings.
Furthermore, HKY provided some positive comments for 3q-4q23 and 2024. The company receives good feedback from travellers and has received high demand for bookings for 4q23, a quarter of which that usually is the seasonally lowest point of the year. We model with 56% occupancy in 4q23 and hence see some upside to our estimates. For 2024, HKY operates with an occupancy target of 80% (vs. FSest 75%) and disclosed in the same press release that bookings already account for 50% of this target.
On current utilisation targets we argue that cash generation will be substantial and hence see current pricing as an enticing option on future bookings.
Dublinmannen
09.11.2023 kl 08:59
1783
Må bare si at jeg synes det har vært en god teknisk håndtering av el-motorfeilen som oppstod forrige uke! Rederiet har et lager av reservedeler og El-motoren ble raskt byttet ut med en ny hos Fosen verft 👍👍
NordicGuy
22.11.2023 kl 15:21
1553
Spoke to one of the analysts. They are expecting positive CF already in Q3. That would be very positive for the share price
BLOODLINE
18.01.2024 kl 15:06
1123
kommer en stygg refinansiering her, så vettige folk holder seg unna. Skipene er så dyrt finansiert at selskapet blir levert inn til tingretten om ikke refinans finner sted snarest. Q4 det dårligste kvartalet med alle kostnader på 4 skip. Sist jeg så på dette var utgiftene til finans større en inntektene. Presten vil nok vanne ut småaksjonærene nærmest til kr 0. Jeg er rimelig sikker på at dette blir stygt!
Plix
18.01.2024 kl 17:56
1085
Du må være full av skriveabstinenser rødswix, nå når du er «mutet» fra shareville🤭 meget underholdene ditt negative syn på absolutt alle aksjer du kommenterer. Tenker at dine ytringer blir mindre verdt når det eneste du skriver på alle forumer, er negativitet og baisser aksjer etter den store gullmedaljen. Det er greit at du er negativ. Men må du gjennta deg selv til det kjedsomlige? Nei jeg har ikke rød VPS som er ditt motsvar. Jeg er genuint interessert i caser som kan dobbles på kort sikt. Og da mener jeg at HKY fort kan stå i 1,4kr innen rimelig kort tid, hvis selskapet viser til vekst, gode tall etc. Men det eneste du fokuserer på er baising uten like med ingen belegg for dine påstander. Hvorfor i all verden må det en emisjon til her? De har jo allerede hatt det. Alle båtene er i drift. Super case, med masse pengesterke turister som elsker norge og nordlysturisme. Nei jeg tenker at her ifra er veien opp mot 1 eller 1,5 kr større sannsynlig enn den emisjonen som du maser så til de grader etter.
castro1
18.01.2024 kl 18:29
1062
Huff, det er da ingen som bryr seg om han. Jeg er kkjempebull på caset. 4 miljøvennlige båter opplever stor pågang fra utlendinger nå. Tipper Sævik går inn med penger og refinansierer til langt bedre rente snart. Da blir det rally her!
Plix
18.01.2024 kl 21:24
1003
Jo mulig det. Men jeg har mer tro på oppkjøpsfondet som kjøpte Hurtigruten. Har en tese på at de ønsker å kjøpe HKY også. Om de får lov, det er en annen sak. Tror ikke sævik selger med det første, da han ikke har historikk med opprette selskaper for kjapp gevinst. Men hyggelig for aksjonærene hvis det kommer et bud på alt mellom 1,5 - 3 kr. 3kr pr aksje med refinansiert gjeld tenker jeg ikke er så usannsynlig. Da er mcapen på 2,5 milliarder. De 4 båtene er verdt mer en det.
castro1
18.01.2024 kl 22:11
979
Hva om et amerikansk cruiserederi vil ha båtene. Denne bransjen går meget godt for tiden. Se RCL kursen.
Plix
19.01.2024 kl 06:08
926
Tviler på det. HKY har kontrakt med staten til 2030? Eller lengre. Husker ikke. Så de her båtene blir nok å se langs norskekysten en god stund til. De er jo også designet til å gå kystruten. Da med tanke på kombinasjonen frakt av gods, biler og passasjerer. Selv om de bommet med bilfrakt delen🤭
castro1
19.01.2024 kl 08:51
884
Eneste båtene som går på strøm. Settes det krav om miljøvennlig løsning inn i fjordene våre så er de alene om å tilby det.
Plix
19.01.2024 kl 17:53
832
Så du tenker at et annet rederi bare skal komme å kjøpe alle 4 båtene til Havila kystruten? Slik at selskapet blir uten båter.. snodig tankegang.