Analyse av MPC Container Ships: Utbytteaksjen Alle Snakker om 🚢

Didrik Lysvoll
MPCC 01.08.2023 kl 14:40 3119

Da jeg så at min analyse av MPC Container Ships var blitt den mest populære artikkelen hos NordNet, bestemte jeg meg for å skrive en ny og mer detaljert analyse av selskapet. I denne analysen sammenlignet jeg det med andre selskaper i samme bransje, og overraskende nok, rangerte det øverst blant over 30 andre shippingaksjer på børsen ifølge modellen min! Hvis du ønsker å lære mer om dette selskapet som virkelig har blitt utbytteaksjen alle snakker om, kan du lese analysen min helt gratis her: https://www.investwiser.net/post/analyse-av-mpc-container-ships-utbytteaksjen-alle-snakker-om
Winter is Here
01.08.2023 kl 15:39 3035

Takk for analysene dine.

Hva tenker du om artiklene som ble publisert igår (e24) og for ca. 2 uker siden (FA). Det er mulig at du har allerede tatt høyde for det du skriver i analysene dine


1.https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/4ogq6G/dobbeltsmell-i-shipping-alarmerende-situasjon

2.https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/23/8024279/hold-dere-unna-denne-sektoren-i-shipping
Redigert 01.08.2023 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
JATO
01.08.2023 kl 16:23 2966

Har solgt alt, invester hvert øre i AMERICAN SHIPPING COMPANY, vent å se hvorfor.?
Slettet bruker
01.08.2023 kl 20:06 2797

Hvorfor må være effekten av Normand Maximus begynner å få betalt fra SOFF, og at dette vil kunne øke inntjeningen til AMSC betraktelig.
Didrik Lysvoll
03.08.2023 kl 09:42 2316

Hei, og tusen takk! Jeg har lest artiklene og ser at de stemmer noe overens med analytikernes estimater for selskapets fremtidige inntjening. Men det er verdt å merke seg at disse artiklene har vart en stund, og det samme gjelder forventningene om lavere rater og dermed redusert lønnsomhet. Det er naturlig at nedgang vil komme, da det er naturen til syklusen, men akkurat når vil jeg ikke prøve å spå, da jeg ikke tror jeg kan gjøre det bedre enn snittet der. Likevel blir det interessant å se hvor lenge lønnsomheten vil vare med de nåværende utbyttebetalingene.
YNWA250505
03.08.2023 kl 10:26 2193

Jeg tenker dere som er skeptiske til MPCC nå bør lese denne meldingen her fra selskapet. Joda det er godt mulig inntektene skal ned i 2024? Men jeg tenker samtidig at selskapet har kjøpt 5 nye skip som vil drive inntekter så muligens skal ikke inntektene så lagt ned som enkelte dommedagsprofeter mener. Ratene muligens ned, hvem vet, men med flere båter vil inntektene muligens holde seg oppe.

16.06.2023 07:28:35
MPCC: OPPJUSTERER GUIDING FOR 2023, KJØPER FEM FARTØYER
Oslo (Infront TDN Direkt): MPC Container Ships oppjusterer guidingen for 2023, der selskapet ser driftsinntekter på 650-670 millioner dollar, mot tidligere 610-630 millioner dollar, og en ebitda på 450-470 millioner dollar mot tidligere 420-450 millioner dollar.


Det fremgår av en oppdatering fra selskapet fredag.


Selskapet skriver at de har kjøpt fem eco-fartøyer til en samlet pris på litt i overkant av 136 millioner dollar. Disse fartøyene har eksisterende charterkontrakter med motparter på toppnivå, noe som ytterligere styrker selskapets inntektsgenererende evner, skrives det.


I forbindelse med kjøpet har MPCC signert en term sheet med attraktive vilkår med en europeisk bank for en senior sikret fasilitet på 50 millioner dollar. I tillegg har selskapet sikret seg en konkurransedyktig leasefinansiering med Bank of Communications (Hong Kong) Limited (BoComm) på 75 millioner dollar.


I henhold til den kommersielle avtalen har selskapet vellykket forhandlet tidlig tilbakelevering av fartøyet "AS Nadia". Dette innebærer en kontantkompensasjon strukturert i tråd med tidligere avtaler, som beskrevet i pressemeldingen fra 13. desember 2022. Tilbakeleveringen forventes å bli fullført innen utgangen av juli 2023.

MPCC kunngjør også en avtale om salg av fartøyet "AS Emma" til en pris på 22 millioner dollar, med overlevering planlagt for november 2023.
Didrik Lysvoll
04.08.2023 kl 22:31 1852

Hei og takk for infoen! Det hadde vært veldig kult å få høre hva du tenker om min nyeste analyse av Siem Offshore. Hvis du har mulighet, kan du gjerne ta en titt på den her om du har tid: https://www.investwiser.net/post/siem-offshore-fra-tap-til-overskudd-og-fremtidsutsikter