"Nye" SBX i 2023-2025 - triggere

Slettet bruker
SBX 03.08.2023 kl 15:22 83388

"Nye" SBX

SBX har en lang og brokete historie, men om en skal vurdere SBX herfra så er dagens situasjon ganske annerledes, med triggere som kommer anmarsj.

- GF idag, hvor det stemmes over bl.a. fullmakt til tilbakekjøp av aksjer, og nytt styremedlem med lang og tung industriell bakgrunn fra PGS
- Eagle er ettertraktet i et stramt marked, nye kontrakter kan oppnås og meldes når som helst, Fulmar er allerede på toårs kontrakt
- halvårsrapport og presentasjon den 25.08
- antar at analytikere oppdaterer etter den 25.08
- risk/reward har bedret seg betydelig siden Fearnley hadde base case kursmål på 6,50 og bull 11,5, nytt kursmål etter den 25.08
- selskapet oppnår negativ netto rentebærende gjeld innen utgangen av Q1
- innvannende M&A/konsolidering
- tunge investorer har posisjonert seg, nye og tidligere investorer har vektet seg betydelig opp i emisjoner og gjennom kjøp i markedet
- starten på en supersyklus innen olje/seismikk

Styret og ledelsen har fått kritikk, men realiteten er at nye Seabird er en friskmeldt gammel historie og hvor statusen på drift, forutsigbarhet og finanser er bedre enn noen gang. Gjør opp deres egne betraktninger, men dette er mine grove antagelser:

- estimert NIBD (netto rentebærende gjeld) på 0 i løpet av Q124
- estimert EBITDA i 2024 og 2025 hhv på 200M og 250M
- estimert EBIT i 2024 og 2025 hhv på 150M og 200M
- estimert sum overskuddslikviditet i 2024 og 2025 på 400M (utbytte kapasitet)
- estimert EV per year end 2025 er 6 x EBIT = 1.200M
- estimert market cap tilsvarende EV, med 0 i NIBD, og overskuddslikviditet delt ut som utbytte, 1.200M
- estimert akkumulert utbytte og market cap per YE 2025 på 400M + 1.200M = 1.600M
- tilsvarer utbytte på 5 per aksje over to år og en aksjekurs på 15, sum 20 per aksje over tid (ikke les som kortsiktig kursmål)

Risiko? Absolutt! Men nye SBX er bedre stilt enn noen gang, både vedrørende drift og finansielt. Ytterligere oppside ved flex charter og utnyttelse av utstyrspakker, er holdt utenfor. Reprising, tilbakekjøp og utbytter kan starte når som helst.
Redigert 03.08.2023 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2024 kl 11:24 3689

Ser nå at det ble annonsert ved årsskiftet at Q4-fremleggelsen er utsatt fra 16.februar til 23.februar
Slettet bruker
15.02.2024 kl 11:24 3696

Ser nå at det ble annonsert ved årsskiftet at Q4-fremleggelsen er utsatt fra 16.februar til 23.februar
fjellape
15.02.2024 kl 20:31 3624

Jeg har sett et par andre selskaper i det siste som også har flytta dato for kvartalspresentasjoner, uten noen begrunnelse. Det kan være praktiske hensyn som er uinteressante å snakke om. Men det kommer gjerne spekulasjoner på ulike fora om hva det kans skyldes, og i ettertid kan man se at ingen av spekulasjonene holder stikk.

For å spekulere litt:
Det er et hensyn som jeg synes ville gjøre det rart å presentere kvartalet denne uka.
For et kvartal siden guidet selskapet en mulighet for å vurdere utbytte til 4.kvartlsrapporten.
Jeg synes det er rart å vurdere utbytte, før begge båtene er på langtidskontrakter, og det må være et dårlig tidspunkt nå, dersom Eagle er arbeidsledig om 2 uker. Derfor lurer jeg på om man har håp om kontraktsavklaring i Malaysia før kvartspresentasjonen. Nå har jeg ingen anelse om når tid på året at Malaysia vil gjøre ferdig anbudsrunden 2024, og på enkelte måter er det rart om det skjer før Eagle er ferdig med oppdraget sitt.
Men er det håp om at man venter en eller annen avklaring i løpet av ei uke nå, på en kontrakt ett eller annet sted i verden?

Redigert 15.02.2024 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2024 kl 09:46 3541

GEM legger frem Q4 den 22.februar, dagen før SBXs fremleggelse. Vi skal ikke se bort i fra at det er en sammenheng her, og at dette er grunnen til utsettelsen på èn uke.
Redigert 16.02.2024 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2024 kl 11:42 3343



Fra Q3-23:
Strong operational performance
• Backlog length and quality improving
• Focus on cash conversion and free cash flow to equity
• Actively monitor value accretive opportunities
• Backlog quality and debt refinancing sets the Company up for the
next phase – capital distribution
– Capital will be returned through dividends and/or share buybacks. General preference towards dividends, but at current
share price and outlook buy-backs will be considered
– Expect to announce first dividend with the Q4 2023 report
February 16th 2024 (utsatt til 23.02.24 - i morgen)
Odi.1
22.02.2024 kl 11:46 3351

Spent på hva det har bringet inn nå av Dollar? :)
Capital will be returned through dividends and/or share buybacks , som vi får ha øynene på , og om det blir noe mer fremover for Eagle ?? MUST!
Macninja
22.02.2024 kl 15:37 3270

De må jo ha en kontrakt for den. Kan ikke skjønne annet. Spent på utbytte, kanskje salg av hele selskapet?
Odi.1
22.02.2024 kl 16:17 3279

Ja i følge dem tidligere så kunne en velge å vrake, nærmest.
Bør vel få noen tall på eventuelt utbytte i morgen, alt blir vel ikke brukt til tilbakekjøp.
Ser Eagle er ut igjen nå , så det er nok ting som foregår. ankomst 23.
Er det 3+2 måneder vi har fartstid i Q4? Da bør det jo "synge" litt på Revenue:)
BeeInvest
23.02.2024 kl 08:21 3125

Seabird Exploration Plc: Fourth-Quarter Results 2023

23.2.2024 08:00:01 CET | Seabird Exploration Plc | Additional regulated
information required to be disclosed under the laws of a member state

Pafos, Cyprus - 23 February 2024 - Seabird Exploration Plc ("the Company")
announced today results for the fourth quarter of 2023 which ended 31 December
2023.



Q4 HIGHLIGHTS AND SUBSEQUENT EVENTS:

* Revenues of USD 8.5
* Operational EBITDA of USD 1.7
* Net interest-bearing debt was USD 13.9 million
* Utilisation of 76% - including SPS for Eagle Explorer
* Continued strong market outlook
* Divided of NOK 0.25 per share recommended

Please find the full report and a presentation attached.

AUDIOCAST INFORMATION:
Date: 23 February 2024
Time: 10:00 CEST
Link: https://msteams.link/1DWU

There will be a Q&A session at the end of the presentation, and written
questions can be submitted through the audiocast solution. To join the live
audiocast, follow the link above. Please note that a recorded version will be
available shortly after the presentation on the Company's webpages.

DISCLOSURE REGULATION

This information is subject to the disclosure requirements in article 19 of the
Market Abuse Regulation and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading
Act.

CONTACTS

* Finn Atle Hamre, CEO, Seabird Exploration Plc, +47 958 35 991,
finn.atle.hamre@sbexp.com
* Sveinung Alvestad, CFO, Seabird Exploration Plc, +47 952 90 460,
sveinung.alvestad@sbexp.com

ABOUT SEABIRD EXPLORATION PLC

Seabird Exploration Plc and its subsidiaries ("SBX" or "the Company") is a
global provider of marine 2D seismic acquisition and source vessel services to
the Oil & Gas industry. SBX strive to maximize shareholder value through
relentless focus on Quality, Health, Safety and Environment (QHSE), innovation
and technical excellence in the efficient collection of high-quality seismic
data and dedication to delivering the highest possible client satisfaction. The
fleet consist of two vessels that are upgraded and outfitted with
state-of-the-art equipment, in addition the Company has available equipment to
outfit additional third party vessels. The Company is registered in Cyprus, with
branch office in Bergen (Norway). The SBX share is listed on the Oslo Børs
(ticker: SBX). For more information, please visit https://www.sbexp.com/.

ATTACHMENTS

Download announcement as PDF.pdf -
https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17848273/2931/4109/Download%20announcement
%20as%20PDF.pdf

2023 Q4 Seabird Exploration _ presentation.pdf -
https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17848273/2931/4107/2023%20Q4%20Seabird%20E
xploration%20_%20presentation.pdf

2023 Q4 Seabird Exploration _ report.pdf -
https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17848273/2931/4108/2023%20Q4%20Seabird%20E
xploration%20_%20report.pdf
Odi.1
23.02.2024 kl 08:21 3174

,25 øre utbytte

" Q4 HIGHLIGHTS AND SUBSEQUENT EVENTS:

* Revenues of USD 8.5
* Operational EBITDA of USD 1.7
* Net interest-bearing debt was USD 13.9 million
* Utilisation of 76% - including SPS for Eagle Explorer
* Continued strong market outlook
* Divided of NOK 0.25 per share recommended "

Webcast kl 10.00 Link: https://msteams.link/1DWU



" • Strong operational performance
• Strong market outlook
• Focus on cash conversion and free cash flow to equity
• Actively monitor value accretive opportunities
• Company has entered capital distribution phase
– Dividend of NOK 0.25 per share
– Aim to distribute all excess cash to shareholders through
dividends on a quarterly basis without jeopardizing Seabirds
sound financial position "
Redigert 23.02.2024 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
BeeInvest
23.02.2024 kl 09:37 3129

Ned 5% på melding om utbytte. Unnskyld uttrykket , men hva i hel**** skal til for at kursen går opp.
Jeg mener fortsatt at de burde kjøpt egne aksjer kontra utbytte på disse nivåene. Men slik ble det altså ikke.
Jack
23.02.2024 kl 09:50 3118

Det de mangler er en ny kontrakt på Eagle Explorer.
Jakal
23.02.2024 kl 09:56 3182

Absolutt. Venter mer info på web presentasjonen. Men veldig overrasket over dagens kursreaksjon, er det hold i påstand om et sterkt marked skal kontrakt for Eagle være "bankers". Men tilliten til SBX er tydeligvis fortsatt mangelfull. På den annen side sliter stort sett hele seismikk-sektoren med pris-settingen.
Jakal
23.02.2024 kl 10:39 3196

Jack skrev Innlegget er slettet
Noen hvedpunkter etter web-presentasjon:
- Eagle flyttes til docking i Østen i påvente av nytt oppdrag. De har mange leads. OBN-markedet har hatt en kraftig vekst de siste 10 år, utgjør nå 40 % av hele seismikk-markedet. Men - siden ledelsen fortsatt vurderer leads - kan vi håpe på en lengre kontrakt og 80 % utnyttelse av Eagle i 24?
- Cold stack / utstyr for et par skip: Mer utfordrende siden færre relevante skip tilgjengelig - liten tro på at noe vil skje her med det første.
- All overskuddskapital sluses tilbake til aksjonærene som utbytte, dvs ledelsen prioriterer dette før tilbakekjøp.
- Gjelden betales jevnt og trutt - litt usikker men forstod jeg det riktig som at SBX er gjeldfri i løpet av 2026?
- Utsiktene i OBN-markedet, hvor SBX er spesialisert, vil være sterkt i mange år fremover.
- Utbyttene vil fremover være kvartalsvis.
- Forutsatt at Eagle er på en lengre kontrakt innen et par måneder, vil SBX være et spinnvilt utbytte-case, gitt dagens kursnivå.
Sweeeeeed
23.02.2024 kl 11:35 3179

Ble det noen utdypning gjeldende "Legal provisions and other".
Vet at for noe år siden så ble en kontrakt kansellert rimelig tett innpå oppstart. Har dette noe sammenheng?
Jakal
23.02.2024 kl 11:51 3159

Nei, ingen kommentar omkring det. Husker også kanselleringen av kontrakten, som egentlig gikk i glemmeboken selv om de sa de var i forhandlinger om en kompensasjon. Det er klart - SBX er sårbar med så liten kapasitet. Og det reflekteres i kursen... Likevel, for meg fremstår 20 % kursfall de siste månedene som rimelig uforståelig. Ja, det er noe usikkerhet omkring Eagle. Og ja; fleksibelt charter- strategien har feilet. Men utbyttestrategien er bekreftet og fremtidsutsiktene generelt er lyse. Med kontrakt på Eagle og løpende kvartalsvise utbytter kan en kurs oppimot 10,- lett forsvares.
Odi.1
23.02.2024 kl 12:28 3166

Er ikke tiden inne snart å ekspandere ,eventuelt se på andre sektorer osv?
En hadde jo dette GEM prosjektet gående, men hva om en satset på Gass transport eller tilsvarende ?
SBX har jo allerede organisasjonen og skips erfaring på bok.
Greit med disse to seismikk båtene, men det virker som markedet er toppet, de lister denne plansjen om stort forfall av seismikk skip fra 2014 osv... men
dette er jo naturlig når mye av OBN båtene er vanlige service båter som har overtatt kapasiteten. Bare en tank.
Macninja
24.02.2024 kl 08:21 2955

Ja mer båter må nok til. De snakket om konsolidering i bransjen får å få optimalisert bransjen. Dette sa de helt i starten av Q&A. De følger dette tett, og vi håper jo det skjer! Ville vært større trygget for firma og ikke være så sårbart når en båt ikke har jobb.
fjellape
25.02.2024 kl 20:12 5590

Denne gangen nevnte man at OBN-bransjen trenger konsolideringer.
Ved en tidligere anledning, forstod jeg det som at det var ved spørsmål om anskaffelse/utstyring av båt 3, og muligens 4, at konsolidering er et alternativ.
Jack
26.02.2024 kl 11:43 5473

Konsolidering kommer sikkert ganske snart.

Første runde med utbytte kommer i juni.
Når kan vi forvente nytt utbytte etter det?
De har nevnt kvartalsvise utbytter. Så kanskje det to utbytter til i år?
BeeInvest
26.02.2024 kl 11:48 5537

Skal de utbetale kvartalsvis som antydet, så skal det betales ut hver 3 mnd. Jokeren for dette er vel om det får landet en ny kontrakt på Eagle
Redigert 26.02.2024 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Jack
26.02.2024 kl 11:54 5581

Vi kan være sikker på ny Eagle kontrakt. Blir nok en OBN kontrakt med oppstart april/mai.
Hvis Eagle blir på kontrakt resten av året så må det være realistisk med 0.25 i utbytte pr kvartal.
BeeInvest
28.02.2024 kl 09:05 5422

Når går nåværende kontrakt på Eagle ut?
Jakal
28.02.2024 kl 09:21 5414

Den går ut i disse dager, slutten av februar. Mulig at Eagle allerede er gått i "docking". Så kommer garantert ny kontrakt i løpet av kort tid. Spenningen ligger mer i hvor lang kontrakten blir. En kontrakt som i hvert fall strekker seg ut året, vil kanskje bety litt lavere marginer men grunnfeste utbytte-caset som SBX lager an til å bli. Aksjen selges nå til en pris som jeg trodde ikke var mulig for noen måneder siden.
BeeInvest
28.02.2024 kl 10:13 5374

Jeg merker at det er en enorm sikkerhet blant brukerne her på dette forumet at en ny kontrakt kommer. Men det er jo helt tydelig at markedet ikke deler denne sikkerheten. Ut i fra dagens kurs. Markedet priser aksjen som at det ikke vil komme ny kontrakt og bare Fulmar vil være i jobb fremover.
Jakal
28.02.2024 kl 10:22 5360

Absolutt. Men hvem har rett? Slakteverdien på de to skipene til SBX er hinsides markedsverdien av selskapet. Styre / ledelse har varslet ny kontrakt i nær fremtid, det vil være et tillitsbrudd av dimensjoner dersom det drøyer mange måneder før ny kontrakt på Eagle. Historikken til SBX ligger som et gedigent lodd på markedstilliten til selskapet, men er det ikke nettopp da gode investorer tjener penger? De store investorene sitter enda, og seismikk-markedet fortsetter å bedre seg. Ingen innside-kjøp den siste tida - hvorfor?
Jack
28.02.2024 kl 11:09 5393

Ledelsen i SBX sa senest i går at det kommer ny kontrakt på Eagle. De hadde mange leads.
SAMISKBONDE
28.02.2024 kl 11:15 5392

Innsidere kan vel ikke kjøpe nå om de er veldig nærme ny kontrakt og den meldes f.eks i morgen.
Jakal
28.02.2024 kl 12:05 5595

Nettopp - så hvis vi er nærmere 100 % sikker på kontrakt Eagle i nær fremtid, hva er da risikoen ved dagens kursnivå? I tilfelle langtidskontrakter på begge båtene, ligger det an til en utbyttegrad på minst 20 % gitt dagens kurs (antagelig langt mere siden ledelsen sier at overskuddskapital vil tilbakeføres til aksjonærene...).
Redigert 28.02.2024 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
BeeInvest
12.03.2024 kl 09:17 5179

Snart halvveis gjennom mars nå og klokka tikker fortsatt…
Dersom styret ikke skal nok en gang miste all tillit, må en ny kontrakt meldes før midten av april.
Jakal
12.03.2024 kl 09:32 5150

Absolutt. Jeg har solgt unna andre aksjer og bunnfisket ytterligere i SBX - i påvente av snarlig kontrakt. Jeg, og sikkert mange med meg, stusser over at ledelsen ikke proaktivt sikret ny kontrakt før utløpet av forrige i februar 2024. Tillit skapes ved at handling følger ord - "mange leads" / ny kontrakt i "near future" - med andre ord: Vi forventer en langtidskontrakt på Eagle hver dag som helst.
Fansbx
12.03.2024 kl 13:51 5253

Har vært inne i Sbx nå i fem år, selskapet har over disse fem årene skuffet enormt i hht hvordan markedet har utviklet seg det siste året. At de kommer med et utbytte på 0,25 pr aksje latterlig. Kunne heller brukt de pengene for å kjøpe ny båt , leie båt for å vise at de faktisk kan drive med light utvikling på det allerede eksisterende utstyr som de har.
fjellape
12.03.2024 kl 21:55 5201

Ja, en flåteutvidelse var noe jeg også drømete om da jeg gikk inn i selskapet.

Men blei det ikke sagt nylig at det ikke er så lett å finne passende skute?
Jakal
13.03.2024 kl 09:54 5075

Skjønner frustrasjonen din, Fansbx, men likevel ikke helt enig. Light-strategien har de bommet på, det skyldes knapphet på båter - som jo har sin motsats i et knapt tilbudsmarked med stigende rater. Teoretisk.
Mange har det siste året spådd seismikk som en av de store vinnerne, fordi oljeselskaper øker letebudsjettene sine. Men det har ikke slått til - ref PGS, TGS, Subsea7 (som riktignok har en positiv utvikling, men kursen ligger i sjiktet for et halvt år siden), med flere. Og øker egentlig ratene, eller ligger det fortsatt en forventning om det?
SBX mer eller mindre lover 25 øre i kvartalsvise utbytter. Dette utgjøre en direkteavkastning på nesten 25 % ift dagens kurs. Dette selvsagt betinget av løpende kontrakt på Eagle, det vil være et mageplask av dimensjoner dersom Eagle ikke er aktiv i løpet av tidlig vår 2024 (PS! I Seabird-sammenheng er jo mageplask ikke heeelt uvanlig). Men viktigere: Rodahl bekrefter at overskuddskapital skal pløyes tilbake til aksjonærene. Antagelig i visshet om aksjonærenes inngrodde mistillit til selskapet, som styre / ledelse kun kan overvinne gjennom handling. Så ja - ny, snarlig kontrakt på Eagle og det er ikke urimelig med en utbytteandel på 40 % (eller endog mere). Husk at aksjonærenes utbytteandel måles på investert kapital, eks i forhold til dagens kurs hvis man kjøper aksjer i dag. En del av oss har lavere snittpris.
I tillegg kommer kursøkning ved stabile langtidskontrakter på begge skip. 6 kr eller mer burde være overkommelig relativt snart (men aksjemarkedet oppfører seg tildels helt ulogisk for tiden, så hvem vet...).
Så jeg er nok ikke enig i at utbytte-strategien er latterlig - det er vanskelig å finne mer attraktive utbytte-aksjer på Oslo Børs. Hvis SBX innfrir sine egne planer - som burde være troverdige - men som markedet tilsynelatende ikke har tillit til. Min bekymring ligger i om ledelsen venter på den store "peak" i ratene, og risikerer lang liggetid sammenlignet med stabile inntekter. Med aksjonærene i fokus forventer jeg imidlertid snarlig nyhet (men har jo blitt skuffet før...).
Redigert 13.03.2024 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Fansbx
13.03.2024 kl 10:09 5166

Er enig med du skriver Jakal, men fem år og inn og ut av aksjen har tæret på. Personlig har jeg null tillit til styre og stel de har vist stang ut i et marked som burde ha vært overkommelig for en med null kompetanse. Det er vel som de fleste av oss som siter i samme båt så er det synk eller himmel. Rottene har allerede forlatt skipet.
BeeInvest
14.03.2024 kl 10:02 5061

Dersom de venter på «peak rater» som du skriver. Fremfor det å lande en langtidskontrakt som kan bekrefte utbytte strategien for markedet.
Da bekrefter de jo det markedet har priset inn.
Nemlig det at selskapet ledes av grådige idioter
Jakal
14.03.2024 kl 10:03 5110

Kort kommentar : Er det ikke når man går motstrøms at fortjenesten kan bli størst? Som jeg ser det: Svikter ledelsen totalt med lav utnyttelse på båtene, så vil slakteverdien av selskapet (båter + utstyrspakker) langt overskride dagens markedsverdi. Så - i tilfelle worst case - hva er egentlig risikoen?
Fansbx
14.03.2024 kl 10:26 5127

Risikoen er at vi som er små aksjonærer sitter igjen med null. Selskapet har flere ganger gjennom de siste femårene vist gang på gang at de jobber kun for seg selv og berike seg selv og sitt hoff. Rotter har kommet til og forlatt etter å utnyttet de gavepakkene som styre å stell har gitt gratis til nye invenstorer.
Jakal
14.03.2024 kl 11:07 5120

Litt usikker på hva du egentlig mener. Siste emisjon på 3 kr ble tilbudt alle aksjonærer, og ved splitten av GEG ble GEM tildelt alle aksjonærer som utbytte. Vi som har sittet i SBX noen år har derfor et greit snitt. Med forbehold om at jeg ikke kjenner styre / ledelse-honorarer pt, ser jeg at de store investorene stille stille. Men ellers enige - historisk har det vært mye urent trav i Seabird. Egentlig dristig at de valgte å fortsette med dette navnet.
PimJo
14.03.2024 kl 23:32 5022

At de ikke fikk til FC strategien handler ikke om knapphet i markedet (båter), men inkompetanse. De klarte td. å rote bort Voyager (og flere båter).
Ingen lanserer en light asset strategi, uten å vite om de klarer å sikre seg tilstrekkelig kapasitet (med mindre de er inkompetent).

Det blir nesten tragikomisk å se at de forsøker å pushe selskapet med å tilskrive båtene en verdi de er langt unna. Spesielt når det er kort tid siden den solgte Petrel til dumpingpris (for å finansiere utstyrspakken de like klønete klarte å shoppe).

Dette er overbetalte amatører, i fri dressur.
BeeInvest
15.03.2024 kl 09:04 4944

Jeg forstår argumentet til mange her inne om at dersom de lykkes med strategien , så er selskapet underpriset. Det er klart.
Det jeg fant merkelig var den utelukkende positive stemningen her på forumet. Til tross for at de ikke hadde klart å lande arbeid til Eagle før kontrakten utløp.
Jeg har ventet med å kjøpe og forventet en bekreftelse på ny kontrakt for Eagle nå i Q1. Da var planen å kjøpe og høste utbytter i de neste årene.
Som jeg skrev over tidligere har det lite betydning hva som faktisk er grunnene til at de ikke har fått ny jobb til båten. Det essensielle er at den konstante usikkerheten rundt selskapets fremtid holder kursen nede, og skaper mistillit til ledelsen og selskapet.
Fulmar landet 2års kontrakt i juli 2023. Noe som i praksis betyr at de på 9mnd ikke har klart å finne neste jobb til 1 av 2 båter. Det er helt patetisk.
Faller den under 4kr kommer jeg til å plukke litt for da blir 0.25kr utbytte fortsatt ganske bra. Spesielt om de kan utbetale utbytte mer enn 2 ganger.
Fansbx
19.03.2024 kl 11:54 4734

Null interesse i aksjen, null interesse fra forumet. Går den i null, tror ikke det. Merkelig at det skal være så lite omsetning i aksjen.
Odi.1
19.03.2024 kl 12:23 4748

hvor ble jobb til Eagel av da🫣🤔
Fansbx
19.03.2024 kl 12:26 4754

Borte vekk, titt tei……
Odi.1
20.03.2024 kl 09:22 4610

Om de ikke får noe betalt er det jo regelrett elendig gaiding fra ledelsen nok en gang. "velge å vrake" omg... "tenke gjennom om de små bedre kontraktene var best eller lange sikre med litt mindre betalt" :)) Nå har Ørna hvilt i snart en måned i Singapore.. kom dit 26.2 .
Alltid noe som skal fikses/pusses osv... men det måtte de nå i det minste gitt en lyd om.

Edit: skal vi krysse fingrene at det kommer en solid kontrakt på den innen Påskeaften??
Redigert 20.03.2024 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Odi.1
20.03.2024 kl 09:31 4613

litt kurositet :) fra den ene til den andre...
Petrel nå CF Explorer ligger i Kleven og bygges om til "kabel" fartøy, om jeg forsto det rett har en Japaner handlet denne nå.
Jakal
20.03.2024 kl 09:41 4595

Vel, vi får være glad for lite omsetning i aksjen. De fleste aksjonærene sitter på gjerdet og venter (og venter...) på kontrakt Eagle. Ledelsen har hatt 3-4 måneder på å planlegge fremtiden for Eagle. Ny kontrakt bør komme snart og den bør være av lang karakter, noe annet vil være et mageplask. Rodahl har brettet ut om utbytte-prognoser mellom 20-60 %, det fordrer 2 båter med stabil inntjening. Og igjen - SBX må bygge tillit, den er fortsatt tynnslitt.