đđđTĂYSETIRSDAGđđđ
GrĂžntgress
11.08.2023 kl 14:32
4739
BĂžrsmelding til uken hadde passet fint med den positive kurstrenden. Helst mandagsmorgen :)
Redigert 11.08.2023 kl 14:34
Du mÄ logge inn for Ä svare
Da gleder vi oss til uka.
protagoras
11.08.2023 kl 14:39
4687
Jeg er spent pÄ hvor hÞyt kjÞpssignalet peker - det bÞr ihvertfall dra seg mot 10 og gjerne over.
Oppdatering skjer vel i kveld. Kanskje noen her har regnet pÄ det tekniske potensialet?
Oppdatering skjer vel i kveld. Kanskje noen her har regnet pÄ det tekniske potensialet?
Kontur
11.08.2023 kl 14:39
4855
Stiger fint selv uten kontraktsmeldinger, klatrer jevnt og trutt. NĂ„r kontrakter kommer, bykser vi.
Husk at de beste kvartalene i Äret fortsatt er foran oss, tenk pÄ det..
Husk at de beste kvartalene i Äret fortsatt er foran oss, tenk pÄ det..
elnomi
11.08.2023 kl 14:41
4812
Det er veldig trist nÄr du befinner deg pÄ utsiden av PGS og dermed mister mye av den jevne oppgangen rischioso.
Kanskje du skal prĂžve Ă„ vĂŠre langsiktig en periode? Hva med Ă„ sitte i PGS denne hĂžsten?
Kanskje du skal prĂžve Ă„ vĂŠre langsiktig en periode? Hva med Ă„ sitte i PGS denne hĂžsten?
Redigert 11.08.2023 kl 15:15
GullHĂ„rAllOve
11.08.2023 kl 16:13
4002
Helt enig. Mye bedre Ă„ ta smĂ„ %er uke for uke og noen fĂ„ byks inn i mellom nĂ„r meldinger kommer. Og de vil jo komme. Har en tendens til Ă„ vĂŠre mest bĂŠrekraftig med slik utvikling.... SĂ„ flere uker som denne takk đ Da tror jeg faktisk ogsĂ„ at korreksjoner som vil komme vil bli mindre. Hadde vĂŠrt fint Ă„ slippe de voldsomme utsvingene etter hvert......
VantageVolante
11.08.2023 kl 16:14
4289
Tja. Hvem vet hvor haren hopper. Akkurat det med tidspunkter er vanskelig. Selv om bÄde Brasil, New York og Egypt x2 ble sagt Ä komme her inne av forskjellige, sÄ ble de bÞrsmeldt senere enn ihvertfall jeg sÄ for meg.
SÄ den risikosporten det er Ä komme med noen form for tidspunkt(er) for meldinger vil jeg ikke begi meg inn pÄ.
Men igjen, det omrÄdet er en heit potet. Men krevende.
SÄ den risikosporten det er Ä komme med noen form for tidspunkt(er) for meldinger vil jeg ikke begi meg inn pÄ.
Men igjen, det omrÄdet er en heit potet. Men krevende.
rischioso
11.08.2023 kl 16:26
4237
Du ogsÄ vet at jeg long (80%) - det er traderhÄven (20%) som tidvis plukker fomo aksjer fra kortsiktige tradere og feilinnstilte roboter med god hjelp av frustrerte shortere ...;)
God helg Ăžnskes ALLE - ingen nevnt ingen glemt!
HĂ„vmesteren
God helg Ăžnskes ALLE - ingen nevnt ingen glemt!
HĂ„vmesteren
kongsberg1
11.08.2023 kl 16:30
9301
Hardly skrev Der tok du nok feil.
Ikke mye da, var en bra PGS dag i dag.
Tipper nĂ„ Peggy gĂ„r litt av seg selv etter Q2 , hyggelig blir det nĂ„r kontraktene kommer for de kommer fĂžr eller siden đđ.. God helg
Troverdighet som en som stÄr med knekk i knÊrna pÄ plata og selger rÊva si for en hundrings.
Husk alle nye, dette nicket forandrer mening flere ganger i uka.
Og kun ute etter Ä tjene cash ved Ä pÄvirke andre til Ä selge eller kjÞpe avhengig av hva som gagner hen best.
Se bort ifra dette nicket, han er uredelig og er sleipere enn en slimÄl.
Ellers masse lykke til alle som leser uten Ă„ skrive herđ
Husk alle nye, dette nicket forandrer mening flere ganger i uka.
Og kun ute etter Ä tjene cash ved Ä pÄvirke andre til Ä selge eller kjÞpe avhengig av hva som gagner hen best.
Se bort ifra dette nicket, han er uredelig og er sleipere enn en slimÄl.
Ellers masse lykke til alle som leser uten Ă„ skrive herđ
kongsberg1
11.08.2023 kl 18:00
9182
Bortsett fra det sÄ Þnsker jeg meg en melding pÄ mandag kl 0800.
Da fÄr vi fyr i short motoren for alvor, god helg alle Peggy aksjonÊrer.
Da er nok ogsÄ Hvalross hjemme fra Break Down ferien sin fÄr vi hÄpe..
Det var sef for oss som venter pÄ hjemmkomsten, bare for Ä pressisere. HÄper ferien har hvert super for Rossen.
Da fÄr vi fyr i short motoren for alvor, god helg alle Peggy aksjonÊrer.
Da er nok ogsÄ Hvalross hjemme fra Break Down ferien sin fÄr vi hÄpe..
Det var sef for oss som venter pÄ hjemmkomsten, bare for Ä pressisere. HÄper ferien har hvert super for Rossen.
Redigert 11.08.2023 kl 18:11
Blue Cow Group
11.08.2023 kl 18:11
9433
60% opp pÄ 6 uker uten Ä lÞfte sÄ mye som en finger :)
Ja bortsett fra en og annen langfinger til hustrollet vÄrt pÄ trÄden her :) gode dager for oss som sitter long, slipper Ä bli sÄ andpusten av Ä mÄtte lÞpe fra perrong til perrong fordi man har mista toget :) god helg godtfolk!
Ja bortsett fra en og annen langfinger til hustrollet vÄrt pÄ trÄden her :) gode dager for oss som sitter long, slipper Ä bli sÄ andpusten av Ä mÄtte lÞpe fra perrong til perrong fordi man har mista toget :) god helg godtfolk!
Londonmannen
11.08.2023 kl 18:19
9424
Dere som bir gratulert for Ä ha solgt pÄ 8+ i dag, fÄr nyte det sÄ lenge dere kan. PÄ mandag kan det vÊre at vi andre vil kondolere over salget dere gjorde i dag. ForhÄpentligvis i god tro. Det er rimelig greit trykk i PGS om dagen og det er ikke noe som tilsier at kursen skal falle tilbake kommende uke, snarere tvert imot. God helg og sug pÄ karamellen mens den fortsatt er der.
Londonmannen
11.08.2023 kl 18:21
9384
Hardly skrev Der tok du nok feil.
Joda, men Ä bomme med et Þre, det regner jeg som innenfor. Verre med dem som gikk rundt med en vÄt drÞm om Ä handle PGS pÄ lavt 7-tall eller sÄgar nede pÄ 6-tallet. Da sanner vi om en real skivebom. Men de lever viosstnok godt med en skivebom, slik jeg leser det. Mulig at det blir lettere Ä leve med skivebom nÄr det Ä oppnÄ skivebom blir en vanesak.
GullHĂ„rAllOve
11.08.2023 kl 18:23
9495
Olja og OSX leker seg ser jeg đ„đ„ Ikke mye helg der helt enda đ€©đ€©
Alby
11.08.2023 kl 18:23
9740
Da fĂ„r vi hĂ„pe pĂ„ en melding pĂ„ mandag, det hadde passet fint . God helg đđ
Nickhead
11.08.2023 kl 18:26
9821
Ja,helt enig
JĂŠvla sleip!!!!
Selv om han bruker hode og tjener 5 ganger sÄ mye som oss.
Sleiping!!! đ
JĂŠvla sleip!!!!
Selv om han bruker hode og tjener 5 ganger sÄ mye som oss.
Sleiping!!! đ
BIFFogBĂRNĂ
11.08.2023 kl 18:30
9936
Digger Heimstaden. Han gÄr rett opp i ringen og KNOCKER ned dnb analyse.
Rop gÄr mer stille i dÞrene. Jeg er ikke noen expert. Men angrep er det beste forsvar sies det.....
FÄ frem verdiene! For sva.... Hadde vÊrt gÞy Ä sett stÞrrelsen pÄ de store kontraktene. Samle ogsÄ opp alle de "smÄ" og syng ut. Uten blygsel!!
Rune can y hear mee?!!
Rop gÄr mer stille i dÞrene. Jeg er ikke noen expert. Men angrep er det beste forsvar sies det.....
FÄ frem verdiene! For sva.... Hadde vÊrt gÞy Ä sett stÞrrelsen pÄ de store kontraktene. Samle ogsÄ opp alle de "smÄ" og syng ut. Uten blygsel!!
Rune can y hear mee?!!
Redigert 11.08.2023 kl 18:38
đŻ
Beklager du har vĂŠrt rĂžd i 6 mndđ
Nestoren
11.08.2023 kl 18:49
9850
CEO i et stort bĂžrsnotert selskap burde absolutt ikke kommentere analytikere. Bedre Ă„ gjĂžre som PGS har gjort. La resultatene tale for seg selv og la analytikerne lĂžpe etter.
Tror Rune og Gottfred har full kontroll pĂ„ drift. Desperate selskaper melder for ofte. Jeg er glad for hver dag uten melding. Akkurat nĂ„ er selskapet 95% utsolgt ut Ă„ret og neste Ă„rs drift sikres de neste mĂ„nedene. Vi fĂ„r ikke ferden fra 8-10kr pĂ„ nye kontrakter, men pĂ„ bedret sentiment. Se bare pĂ„ siste seks ukers utvikling - tror vi er opp 50-60%. Sentimentet er i emning, kapital strĂžmmer tilbake til osx. Tiden er pgsâ beste venn. Kursmessig kan en Ăžnsket utvikling vĂŠre
10-tallet pÄ sentiment fÞr det hagler med kontrakter fra
okt-des.
SĂ„ at Ris kom seg innn igjen med longpotten i sluttauksjonen, hehe
10-tallet pÄ sentiment fÞr det hagler med kontrakter fra
okt-des.
SĂ„ at Ris kom seg innn igjen med longpotten i sluttauksjonen, hehe
"Da er nok ogsÄ Hvalross hjemme fra Break Down ferien sin fÄr vi hÄpe..
Det var sef for oss som venter pÄ hjemmkomsten, bare for Ä pressisere. HÄper ferien har hvert super for Rossen"
- Dette gjĂžr Den SĂžttannede vel sĂ„ bra. Ă sitte pal med esende PGS portis er uansett en eviglang ferie đ. NĂžyer meg med Ă„ tegne en heldigâšïž krusedĆŻll dann og vaññđ over pĂ„ trĂ„den min, skjĂžnt en og annen slenger da innom ogsĂ„ i Rossebua.
Det var sef for oss som venter pÄ hjemmkomsten, bare for Ä pressisere. HÄper ferien har hvert super for Rossen"
- Dette gjĂžr Den SĂžttannede vel sĂ„ bra. Ă sitte pal med esende PGS portis er uansett en eviglang ferie đ. NĂžyer meg med Ă„ tegne en heldigâšïž krusedĆŻll dann og vaññđ over pĂ„ trĂ„den min, skjĂžnt en og annen slenger da innom ogsĂ„ i Rossebua.
kongsberg1
11.08.2023 kl 19:43
9854
God Ä hÞre, ikke dÄrlig av Peggy til Ä feriere for Rossen Ä oss andre Peggy fan.
Dr Botox sier att d blir short skvis nĂ„..dead line er trĂ„kket over...dette blir artig...hurra for pgs.đđđ
geo01
11.08.2023 kl 23:32
9387
Oppgang som gir mersmak,ja.
Kanskje slÄr det sykliske inn at vi trenger oljeinvesteringer i mange Är fremover og Seismikk er ogsÄ en nÞkkel for og holde produksjonen oppe i flere brÞnner.
Jeg tenker at det er viktig og se hva en ut fra dagens regnskap vil kunne utrette i et perspektiv pÄ 1-10Är.
Blir nto res usd 120 mill pr Är vil usd 60 mill gÄ i utbytte og resten i gjeld til de er gjeldfrie.
Inntjeningen vil Þke nto da gjelden nedbetales pÄ 4-5 Är og utbyttene vil vÊre ca 1-2 kr pr aksje i samme periode,dette er om markedet er som i dag.
Rentene vil falle fort fra 2024 mars og 2025 og 2027 til nesten null.
FÄr vi 10% Þkning i kontraktene vil nto res idag usd 65-100 mill sterkere en sÄkalt supersyklus.
Cash og utbytter vil skyte til vĂŠrs.
Netbetaling av gjeld vil nesten dobles eller cash situasjonen.
Pgs slipper selskapsskatt grunnet enormt fremfĂžrbart underskudd i flere 10 Ă„r fremover dette er en gave og vises ikke i balansen idag.
I perspektive mot aksjekurs idag som ikke er av annen betydning enn at alle kan kjÞpe fÞr dette skjer om aksjen er som den er,for min del spiller det ikke noen rolle fÞr de neste 3-4 rapportene viser fremgang og danner grunnlaget i 5-10 Är med sikkert hÞyere kurser men viktigst store utbytter hvis en er inne pÄ disse aksjekurser som er nÄ.
Traderne blir her uansett,de fÄr sikkert rett av og til.
.
Kanskje slÄr det sykliske inn at vi trenger oljeinvesteringer i mange Är fremover og Seismikk er ogsÄ en nÞkkel for og holde produksjonen oppe i flere brÞnner.
Jeg tenker at det er viktig og se hva en ut fra dagens regnskap vil kunne utrette i et perspektiv pÄ 1-10Är.
Blir nto res usd 120 mill pr Är vil usd 60 mill gÄ i utbytte og resten i gjeld til de er gjeldfrie.
Inntjeningen vil Þke nto da gjelden nedbetales pÄ 4-5 Är og utbyttene vil vÊre ca 1-2 kr pr aksje i samme periode,dette er om markedet er som i dag.
Rentene vil falle fort fra 2024 mars og 2025 og 2027 til nesten null.
FÄr vi 10% Þkning i kontraktene vil nto res idag usd 65-100 mill sterkere en sÄkalt supersyklus.
Cash og utbytter vil skyte til vĂŠrs.
Netbetaling av gjeld vil nesten dobles eller cash situasjonen.
Pgs slipper selskapsskatt grunnet enormt fremfĂžrbart underskudd i flere 10 Ă„r fremover dette er en gave og vises ikke i balansen idag.
I perspektive mot aksjekurs idag som ikke er av annen betydning enn at alle kan kjÞpe fÞr dette skjer om aksjen er som den er,for min del spiller det ikke noen rolle fÞr de neste 3-4 rapportene viser fremgang og danner grunnlaget i 5-10 Är med sikkert hÞyere kurser men viktigst store utbytter hvis en er inne pÄ disse aksjekurser som er nÄ.
Traderne blir her uansett,de fÄr sikkert rett av og til.
.
rischioso
12.08.2023 kl 21:03
8741
Aksjekursens utvikling fra 13 ....
https://www.youtube.com/shorts/Blu4KhZDQCA?feature=share
Neste ukes kursutvikling - stig pÄ, stig pÄ:
https://www.youtube.com/watch?v=pmJeFyrUL5A
Fortsatt god helg!
https://www.youtube.com/shorts/Blu4KhZDQCA?feature=share
Neste ukes kursutvikling - stig pÄ, stig pÄ:
https://www.youtube.com/watch?v=pmJeFyrUL5A
Fortsatt god helg!
Redigert 12.08.2023 kl 21:04
Den hurtige oppfetningen har begynt. Eskalerer det enda ytterligere med stÞrre fart? - Vi fÄr bare se hva enn hver av oss mÄtte hÄpe pÄ
Redigert 12.08.2023 kl 21:37
rischioso
12.08.2023 kl 21:14
8940
Ikke samme - til uken blir det mest sannsynlig (med god hjellp av shorterne) jubel pÄ perrongen hvor noen gamle gÄr av og noen nye gÄr pÄ fÞr neste etappe ..;)
Redigert 12.08.2023 kl 21:19
Thesistulling
12.08.2023 kl 21:18
8938
Det er den samme, ble litt forvirret.....
Som om DET er noe nytt.....
đ
Neida,som regel godt skjerpet.
Som om DET er noe nytt.....
đ
Neida,som regel godt skjerpet.
SĂ„ du forventer nedgang til uka, Ris?
Londonmannen
12.08.2023 kl 21:45
8764
Det er jo lov Ä drÞmme. Men sant og si sÄ vil det i mÄnedene som kommer vÊre smartest Ä ha en solid posisjon pÄ innsiden og pÄ den mÄten sikre seg mot Ä bli sittende igjen pÄ perrongen Ä surmule nÄr toget tÞffer videre nordover.
Piloten
12.08.2023 kl 22:40
9754
Aksjen har brutt nedtrenden og er i en opptrend. Aksjen brÞt over 20 MA i starten pÄ juli. 20MA ble retestet i dagene fÞr Q2fremleggelse og med 27 prosenten pÄ Q2 brÞt aksjen over 50 MA. NÄ pÄ torsdag/fredag brÞt aksjen over 200 MA. My bet er at aksjen er inne i en langvarig opptrend og vil finne stÞtte pÄ 20 MA ved evt korreksjoner og bounce derfra. I slutten pÄ juli brÞt 20 MA over 50 MA og om ikke lenge fÄr vi forhÄpentligvis et et nytt kjÞpssignal (de luxe) nÄr 50 MA bryter over 200 MA (Golden moneymaking Cross)
The Trend is your friend....đ
The Trend is your friend....đ
Edgar A
12.08.2023 kl 22:56
9651
Risktotto blytung materie Ă„ fordĂžye.
Har spammet sÄ lenge jeg kan huske.
Forferdelige greier,som en klegg du aldri blir kvitt.
Har spammet sÄ lenge jeg kan huske.
Forferdelige greier,som en klegg du aldri blir kvitt.
Nestoren
13.08.2023 kl 01:43
9098
Hvis dere vil vite litt historikk om riskokern sÄ sjekk hans aktivitet i PGS da vi gikk fra 10 til 13 kr.
Mellom 1 mars til 8 mars hadde riskokern bare 3-4 innlegg om PGS. Dagene fĂžr 1-8 mars og dagene etter var det fort 10-20 innlegg per dag.
1 mars var aksjekursen 10 og han snakket om at 9 tallet ikke var ferdig. SĂ„ gikk aksjen opp til 13 kr.
I mellommtiden var det total radio silence fra riskokern fram til 9 mars da aksjen falt fra 13 til 11. Da kom han med denne godbiten:
"10 tallet kan komme fort og raskere enn mange kunne se for seg godt hjulpet av flere tusen kortsiktige lykkejegere som mister interessen sÄ snart nesa snur ned topet med shortposisjoner. Det er nok ikke lenge til at det blir etablert flere shortposisjoner for nedsiden - ja, den er stor pÄ oversiden av 10 tallet slik caset fremstÄr i dag uten refinansieringen pÄ plass som kanskje vil overraske negativt toppet med en emisjon"
Deretter fortsatte han med sine for og mot argumenter basert pÄ egen inngang. Null moral. Hvor var du mellom 1-8 mars kokern?
Kilde:
https://www.finansavisen.no/forum/user/106972/view?page=96
Mellom 1 mars til 8 mars hadde riskokern bare 3-4 innlegg om PGS. Dagene fĂžr 1-8 mars og dagene etter var det fort 10-20 innlegg per dag.
1 mars var aksjekursen 10 og han snakket om at 9 tallet ikke var ferdig. SĂ„ gikk aksjen opp til 13 kr.
I mellommtiden var det total radio silence fra riskokern fram til 9 mars da aksjen falt fra 13 til 11. Da kom han med denne godbiten:
"10 tallet kan komme fort og raskere enn mange kunne se for seg godt hjulpet av flere tusen kortsiktige lykkejegere som mister interessen sÄ snart nesa snur ned topet med shortposisjoner. Det er nok ikke lenge til at det blir etablert flere shortposisjoner for nedsiden - ja, den er stor pÄ oversiden av 10 tallet slik caset fremstÄr i dag uten refinansieringen pÄ plass som kanskje vil overraske negativt toppet med en emisjon"
Deretter fortsatte han med sine for og mot argumenter basert pÄ egen inngang. Null moral. Hvor var du mellom 1-8 mars kokern?
Kilde:
https://www.finansavisen.no/forum/user/106972/view?page=96
Redigert 13.08.2023 kl 01:44
cm punk
13.08.2023 kl 01:52
9078
Er nok en grunn til at han ikke bor i hjemlandet lengre, kostnadsnivÄet ble ulevelig etter alle disse mislykkede tradene
Nestoren
13.08.2023 kl 01:55
9077
En person uten moral kommer aldri til Ă„ bli fornĂžyd uansett hvor han er
Life viddy
13.08.2023 kl 02:26
9038
NĂ„r Risen er negativ er det verdt og fĂžlge med....
Men vi skal uansett opp sammen med Risen... ;)
Men vi skal uansett opp sammen med Risen... ;)
Thesistulling
13.08.2023 kl 10:43
8313
Les det siste innlegget nĂžye, han er ikke negativ......
Han er positiv som F.
En liten forferdelig historie jeg tenkte Ă„ komme med til skrekk og advarsel.....
IKKE BRUK ULLSOKKER HVIS DU HAR DET TRAVELT MED Ă KOMME DEG PĂ DO!!!!
FOR en smerte......En fĂždsel er ingenting i forhold.
I disse tider kan man vel pÄstÄ at man klarer Ä sette seg inn i det selv om man er mann og definerer seg som en pappeske....
Tilbake til ullsokker, og doringer som er oppe......
Ned med ringen, fort! Og den spretter opp igjen akkurat nÄr jeg sklir med ullsokkene, og mine edlere deler havner imellom.....
Doringen og skĂ„lađ€ąđ€źđ€đ€Ż
Du sitter der..........
SlÄ DEN da folkens!
đ
Han er positiv som F.
En liten forferdelig historie jeg tenkte Ă„ komme med til skrekk og advarsel.....
IKKE BRUK ULLSOKKER HVIS DU HAR DET TRAVELT MED Ă KOMME DEG PĂ DO!!!!
FOR en smerte......En fĂždsel er ingenting i forhold.
I disse tider kan man vel pÄstÄ at man klarer Ä sette seg inn i det selv om man er mann og definerer seg som en pappeske....
Tilbake til ullsokker, og doringer som er oppe......
Ned med ringen, fort! Og den spretter opp igjen akkurat nÄr jeg sklir med ullsokkene, og mine edlere deler havner imellom.....
Doringen og skĂ„lađ€ąđ€źđ€đ€Ż
Du sitter der..........
SlÄ DEN da folkens!
đ
Redigert 13.08.2023 kl 10:54