Strongpoint #2-23 đłđŽđžđȘđȘđžđȘđȘđ±đčđ±đ»đŹđ§đźđȘđłïžâđ
Strongpoints potensiale er stort!
Ledelsens har en mÄlsetting om omsetning pÄ 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble fÞrst presentert vÄren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nÄ i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om mÄlsettinger ikke oppnÄs bÞr det vÊre lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributÞrer i flere andre land i Europa, og noen fÄ utenfor.
Oppfordrer til Ä lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og mÄlsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Ledelsens har en mÄlsetting om omsetning pÄ 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble fÞrst presentert vÄren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nÄ i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om mÄlsettinger ikke oppnÄs bÞr det vÊre lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributÞrer i flere andre land i Europa, og noen fÄ utenfor.
Oppfordrer til Ä lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og mÄlsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Redigert 05.08.2023 kl 14:11
Du mÄ logge inn for Ä svare
tenketanken
23.09.2023 kl 15:51
4169
Noe tilbake, sÄ ytret jeg med rimelig god dokumentasjon, pÄ det forlÞpet
som vi ser i dag. Jeg fulgte opp det jeg da hevdet, og solgte meg ut.
NÄr problemet er at topplinjen stiger og bunnlinjen synker, da mÄ fornuften
fÞr eller siden slÄ alarm. Hvorfor skal vi tro dette blir bedre ut i -25
Ledelsen mÄ varsle full gjennomgang av hele selskapet, ellers ryker tilliten.
Euforien har priset selskapet, og ikke resultata. Det vet vi at kursen ikke liker.
som vi ser i dag. Jeg fulgte opp det jeg da hevdet, og solgte meg ut.
NÄr problemet er at topplinjen stiger og bunnlinjen synker, da mÄ fornuften
fÞr eller siden slÄ alarm. Hvorfor skal vi tro dette blir bedre ut i -25
Ledelsen mÄ varsle full gjennomgang av hele selskapet, ellers ryker tilliten.
Euforien har priset selskapet, og ikke resultata. Det vet vi at kursen ikke liker.
Det er nok samme aktÞr som har shortet aksjen en rekke ganger som er pÄ igjen. 70k aksjer hver gang og det drar noen med dÄrlige nerver utenfor stupet, og de selger... Vi fÄr svaret om noen dagers tid.
NÄ er vi snart inne i siste uka av Qet og jeg er i alle fall spent. Ja, de fÄr bare selge de som ikke helt vet hva de har kjÞpt?
NÄ er vi snart inne i siste uka av Qet og jeg er i alle fall spent. Ja, de fÄr bare selge de som ikke helt vet hva de har kjÞpt?
kössa
23.09.2023 kl 18:50
4105
MÄnga fina Pricer-ordrar framöver i Storbritannien, Finland och Norge och Kontanthanteringsprojektet i Spanien samt flera projekt som ligger i pipelinen kommer att höja EBITDA.
Strongpoint jobbar med sina partners i det det tysta för att i detta högteknologiska paradigmskifte kunna ha de starkaste lösningarna som bl a inkluderar AI, frysta kublagerutrymmen m.m. Det skall bli intressant att se om de stora kedjorna kommer att satsa pÄ Autostores och Strongpoints lagerlösningar framför Ocados lösning. Kanske dÀrför Kroger i USA stoppat upp sina planer pÄ fler Ocadolagerlösningar för att de insett att Autostore Àr en mer komplett och konkurrenskraftig leverantör pÄ sikt?
SpÀnnande fortsÀttning följer!
Strongpoint jobbar med sina partners i det det tysta för att i detta högteknologiska paradigmskifte kunna ha de starkaste lösningarna som bl a inkluderar AI, frysta kublagerutrymmen m.m. Det skall bli intressant att se om de stora kedjorna kommer att satsa pÄ Autostores och Strongpoints lagerlösningar framför Ocados lösning. Kanske dÀrför Kroger i USA stoppat upp sina planer pÄ fler Ocadolagerlösningar för att de insett att Autostore Àr en mer komplett och konkurrenskraftig leverantör pÄ sikt?
SpÀnnande fortsÀttning följer!
HitIT
23.09.2023 kl 18:51
4128
Otto40
23.09.2023 kl 19:00
4139
Spennende tider fremover og jeg har selv kjÞpt meg opp, samtidig mÄ jeg si at det er viktig at det rettes kritiske spÞrsmÄl til det som gjÞres i selskapet pÄ denne trÄden.
Og takk til de som gjĂžr dette. Ikke alltid at det blir like godt mottatt av enkelte her inne.
------------------------------
Over til noe annet og grunnen til at jeg gjĂžr dette er pga det er mange kloke hoder her inne.
Noen som har sett pÄ Xplora og regnet litt pÄ hva som er fornuftig prising her?
Om noen har tid og interesse, vil jeg sette pris pÄ deres tanker. Svar gjerne i Xplora trÄden.
Og takk til de som gjĂžr dette. Ikke alltid at det blir like godt mottatt av enkelte her inne.
------------------------------
Over til noe annet og grunnen til at jeg gjĂžr dette er pga det er mange kloke hoder her inne.
Noen som har sett pÄ Xplora og regnet litt pÄ hva som er fornuftig prising her?
Om noen har tid og interesse, vil jeg sette pris pÄ deres tanker. Svar gjerne i Xplora trÄden.
tunktee
23.09.2023 kl 19:37
4112
Syns du fortsatt at selskapet er hĂžyt priset?
Jeg er ikke ukritisk til Strongpoint og dets mÄlsettinger, men har valgt Ä vekte opp igjen etter Ä ha solgt en del aksjer bÄde etter Q1 og Q2-tall.
PÄ P/E tall fremstÄr kursen som hÞy p.t., men bunnlinjen kan endre seg rask i lÞpet av fÄ kvartaler.
BĂ„de pris/bok og pris/omsetning tilsier derimot en lav prising.
Vesentlige endringer i egenkapital og omsetning gÄr normalt over et mye lengre perspektiv, og dersom selskapet var priset hÞyt pÄ disse multipplene ville jeg vÊrt mer varsom.
Dette er noe av bakgrunnen for at jeg mener at investeringen p.t. gir en god risk/reward.
Har vÊrt med gjennom flere dÄrlige kvartal tidligere, de har til en viss grad oppstÄtt som fÞlge av tilfeldigheter, og de dÄrlige periodene har vÊrt kortvarige de Ärene jeg har vÊrt med. (2015)
Jeg er ikke ukritisk til Strongpoint og dets mÄlsettinger, men har valgt Ä vekte opp igjen etter Ä ha solgt en del aksjer bÄde etter Q1 og Q2-tall.
PÄ P/E tall fremstÄr kursen som hÞy p.t., men bunnlinjen kan endre seg rask i lÞpet av fÄ kvartaler.
BĂ„de pris/bok og pris/omsetning tilsier derimot en lav prising.
Vesentlige endringer i egenkapital og omsetning gÄr normalt over et mye lengre perspektiv, og dersom selskapet var priset hÞyt pÄ disse multipplene ville jeg vÊrt mer varsom.
Dette er noe av bakgrunnen for at jeg mener at investeringen p.t. gir en god risk/reward.
Har vÊrt med gjennom flere dÄrlige kvartal tidligere, de har til en viss grad oppstÄtt som fÞlge av tilfeldigheter, og de dÄrlige periodene har vÊrt kortvarige de Ärene jeg har vÊrt med. (2015)
HitIT
23.09.2023 kl 20:43
4105
Med utbytte 13Är pÄ rad eller noe har vel ledelse og styre iallefall gjort noe riktig. En og annen bomert har det jo blitt (blant annet repant, asia satning og spania rot). Men i det store bilde gÄr det pÄ frem. Kjedelig Ä ligge Ä surre rundt pÄ 17-18kr sÄklart, men har vÊrt ute for vÊrre. Har fortsatt tro pÄ at det blir lukrativt Ä vÊre strongpoint aksjonÊr i Ärene som kommer.
Redigert 23.09.2023 kl 20:43
tenketanken
23.09.2023 kl 21:46
4110
Ja, tallenes tale er klar! FĂžrst vil jeg si at den generelle utviklingen er at
de selger stadig mer, og taper stadig mer. Det er selvsagt hovedproblemet.
Denne utviklingen har bare fortsatt siden jeg gjekk ut pÄ P/E 40,
NÄ er den P/E 95 pÄ kurs 18. (P/E 10 er kurs Kr 3,-)
Ă rs Prognose 1,272 Mill til 1,437 Mill Revenue og fra 26 Mill til 8,5 Mill netto.
Her er situasjonen fra Ă„rs prognosen, topplinjen opp og bunnlinjen fortsetter ned.
Det er denne utviklingen over tid, som herifra vil sette kursen under press.
Noen Prefix.
ROE 1,66 / ROE (LTM) 0,88 (svĂŠrt lavt) EV-EBITDA 41 (10 NĂžytral)
P/B er 1,58 (PÄ kursen Kr 11,4 sÄ ville P/B vÊre 1 nÞytralt overpriset)
Du sier P/B er lavt priset. Nei ikke spesielt lavt, men prisingen av
egenkapital mot Mcap er i denne sammenheng nesten underordnet.
Samme med Equity Ratio pÄ 50,7% og Gjeldsgraden 0,97 (er ok)
Det som her er satt i spel det er at bedriften er i ferd med Ă„ misse evnen til
Ä oppholde egenkapitalen. ROE er bare 1,66 (Annulized) noe vi og ser pÄ
EBITDA pÄ 2,16% og EPS 0,09 (Fortjenesten er nÄ nesten fravÊrende)
Dere sier det snur? SĂ„ lenge ALT peker feil, vil kursen dessverre peke ned,
til det motsatte er bevist!
de selger stadig mer, og taper stadig mer. Det er selvsagt hovedproblemet.
Denne utviklingen har bare fortsatt siden jeg gjekk ut pÄ P/E 40,
NÄ er den P/E 95 pÄ kurs 18. (P/E 10 er kurs Kr 3,-)
Ă rs Prognose 1,272 Mill til 1,437 Mill Revenue og fra 26 Mill til 8,5 Mill netto.
Her er situasjonen fra Ă„rs prognosen, topplinjen opp og bunnlinjen fortsetter ned.
Det er denne utviklingen over tid, som herifra vil sette kursen under press.
Noen Prefix.
ROE 1,66 / ROE (LTM) 0,88 (svĂŠrt lavt) EV-EBITDA 41 (10 NĂžytral)
P/B er 1,58 (PÄ kursen Kr 11,4 sÄ ville P/B vÊre 1 nÞytralt overpriset)
Du sier P/B er lavt priset. Nei ikke spesielt lavt, men prisingen av
egenkapital mot Mcap er i denne sammenheng nesten underordnet.
Samme med Equity Ratio pÄ 50,7% og Gjeldsgraden 0,97 (er ok)
Det som her er satt i spel det er at bedriften er i ferd med Ă„ misse evnen til
Ä oppholde egenkapitalen. ROE er bare 1,66 (Annulized) noe vi og ser pÄ
EBITDA pÄ 2,16% og EPS 0,09 (Fortjenesten er nÄ nesten fravÊrende)
Dere sier det snur? SĂ„ lenge ALT peker feil, vil kursen dessverre peke ned,
til det motsatte er bevist!
Du har misset poenget og som tunktee er inne pÄ. Det blir en real u-sving med raskt Þkende lÞnnsomhet. Har nevnt det fÞr, til dÞve Þrer: dette er det samme Amazon har gjort. Den store ordren vi venter pÄ, har kostet mye, og det gÄr over resultatet. Ikke rart kursen er der den er nÄr folk ser sÄ skrÄtt pÄ selskapet. ForÞvrig har vi en utbytte-yield, uten vekst, pÄ over 5%. Det er i toppen pÄ OSE. SÄ noe cash genereres og tas ut.
Den stÞrste verdien i Strong, ligger uten for balansen, for de som fÄr Þye pÄ den?.. Ellers har du helt rett nÄ, markedet har talt. Men som ogsÄ nevnt fÞr: hvem utgjÞr "markedet"?
Den stÞrste verdien i Strong, ligger uten for balansen, for de som fÄr Þye pÄ den?.. Ellers har du helt rett nÄ, markedet har talt. Men som ogsÄ nevnt fÞr: hvem utgjÞr "markedet"?
kössa
24.09.2023 kl 09:36
3981
Genom att förÀndra sin framtida lagerhÄllning enligt nedanstÄende 5 punkter menar Autostore att företagen fÄr stora konkurrentvinster
âą Omfamna automatisering
⹠AnvÀnd teknik
⹠FörbÀttra lagerhantering
âą Optimera ditt utrymme
âą Optimera plockningen
Att ta till sig dessa strategier positionerar ditt företag för framgÄng pÄ en konkurrensutsatt marknad och sÀkerstÀller att du effektivt kan möta kundernas förÀnderliga krav. Detta innebÀr att effektivisera lagerverksamheten, sÀnka kostnaderna, öka produktiviteten och leverera.
SpÀnnande framöver nÀr Autostore och Strongpoint börjar leverera!
âą Omfamna automatisering
⹠AnvÀnd teknik
⹠FörbÀttra lagerhantering
âą Optimera ditt utrymme
âą Optimera plockningen
Att ta till sig dessa strategier positionerar ditt företag för framgÄng pÄ en konkurrensutsatt marknad och sÀkerstÀller att du effektivt kan möta kundernas förÀnderliga krav. Detta innebÀr att effektivisera lagerverksamheten, sÀnka kostnaderna, öka produktiviteten och leverera.
SpÀnnande framöver nÀr Autostore och Strongpoint börjar leverera!
Elektrikeren
24.09.2023 kl 13:11
3904
Hausta Investor AS tok tilbake 64 000 aksjer denne uka av de 70K de kvittet seg med en drĂžy uke tidligere.
ForÞvrig har det utviklet seg et mildt sagt gjennomskuelig kjÞp og salgsmÞnster i aksjen i en periode, hvor det pÄ begge sider til stadighet gjennomfÞres en mengde smÄ transaksjoner pÄ alt i fra 1 aksje opp til noen ti-talls. Dette gir en kurtasje langt over handelens egenverdi, og har kun som mÄl Ä flytte kursen opp eller ned. Det er pr. tiden alt for lavt volum i aksjen, sÄ slike tullehandler kan alene flytte kursen flere %. Men det betyr selvfÞlgelig ikke noe i litt lengre perspektiv.
ForÞvrig har det utviklet seg et mildt sagt gjennomskuelig kjÞp og salgsmÞnster i aksjen i en periode, hvor det pÄ begge sider til stadighet gjennomfÞres en mengde smÄ transaksjoner pÄ alt i fra 1 aksje opp til noen ti-talls. Dette gir en kurtasje langt over handelens egenverdi, og har kun som mÄl Ä flytte kursen opp eller ned. Det er pr. tiden alt for lavt volum i aksjen, sÄ slike tullehandler kan alene flytte kursen flere %. Men det betyr selvfÞlgelig ikke noe i litt lengre perspektiv.
Redigert 24.09.2023 kl 13:20
Storebetong
24.09.2023 kl 13:14
3901
Antagelig kansellert plan om short.
EDIT: SmÄhandlene i aksjen som Elektrikeren nevner betyr 0 for de fleste av oss. Det kan dog ha betydning for andre aktÞrers portefÞljer pÄ kort sikt, men generelt er det bare tull.
EDIT: SmÄhandlene i aksjen som Elektrikeren nevner betyr 0 for de fleste av oss. Det kan dog ha betydning for andre aktÞrers portefÞljer pÄ kort sikt, men generelt er det bare tull.
Redigert 24.09.2023 kl 13:32
Tenker vi fÄr svar pÄ short/ikke short i morgen eller tirsdag allerede. Men det emhar jo egentlig ikke betydning. Kan hende kommunikasjonen til "markedet" er problemet? FÞrste storordren av flere storordrer vil gjÞre noe med den seigpininga vi er oppe i.
Edit:.i New York sÄ lÄser de inn alt fra tannbÞrster, tannkrem til barberblad. Inne i butikken er det en ringeklokke man mÄ ringe pÄ for Ä tilkalle en ansatt som mÄ lÄse opp.
Venstre?..
Edit:.i New York sÄ lÄser de inn alt fra tannbÞrster, tannkrem til barberblad. Inne i butikken er det en ringeklokke man mÄ ringe pÄ for Ä tilkalle en ansatt som mÄ lÄse opp.
Venstre?..
Redigert 24.09.2023 kl 23:30
Ols123
25.09.2023 kl 14:05
3675
AffÀren i Finland ska vara slutförd innan 30 september https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-enters-finland-with-the-acquisition-of-brand-id-hamari-group-oy/
Ols123
25.09.2023 kl 14:09
3743
Storebetong
25.09.2023 kl 18:58
3641
Samling i bÄnn?
17,20 er kanskje et fint nivÄ, selv om jeg liker 16,80 bedre.
Det viktige er om vi er komfortable med hva vi kjĂžper til en gitt pris. Alternativene er jo Ă„ sitte i ro eller selge.
Vi fÄr se:)
17,20 er kanskje et fint nivÄ, selv om jeg liker 16,80 bedre.
Det viktige er om vi er komfortable med hva vi kjĂžper til en gitt pris. Alternativene er jo Ă„ sitte i ro eller selge.
Vi fÄr se:)
tenketanken
26.09.2023 kl 09:45
3384
Nei, har ikke misset pÄ det tunktee sier, tvert imot sÄ har han et poeng.
Uansett kan en ikke over lengre perioder, prioritere vekst foran lĂžnnsomhet.
Vekstbegrepet i bedriften er etter mitt syn, sÄ pÄtagelig alt omgripende, at de
ikke evner og bli god pÄ noe, fÞr de griper det neste. Dette drar progressive
kostnader inn i omsetningen, og EBITDA gÄr ned selv pÄ hÞyere volum.
Tilbake til Tunktee, her nevner han noe om at bunnlinjen kan endre seg raskt,
Implisitt komme fort ned pÄ lavere P/E. Det har han helt rett i, som jeg
her vil bevise pÄ fÞlgende mÄte:
Jeg har regnet pÄ dagens resultat. Selskapet trenger «bare» omsatt 17 Mill
ekstra tot. 21,2 Mill, sÄ ville P/E vÊre 18 (95) pÄ kurs 17 kr. à rsaken er at
selskapet har lite aksjer i omlÞp, sÄ selv pÄ begrenset netto gir det hÞy EPS.
Denne betraktningen, kan utmerket godt forsvare god Risk/Reward,
slik tunktee hevder, da selv «beskjedent» overskudd gir stÞrre utslag.
Jeg som dere, hÄper og tror markedet ser selskapet pÄ de muligheter og
betraktningene, vi her har diskutert. Motstandspunkt 18,70 -15,70
Jeg Þnsker dere lykke til, takk for «samtalen»!
Uansett kan en ikke over lengre perioder, prioritere vekst foran lĂžnnsomhet.
Vekstbegrepet i bedriften er etter mitt syn, sÄ pÄtagelig alt omgripende, at de
ikke evner og bli god pÄ noe, fÞr de griper det neste. Dette drar progressive
kostnader inn i omsetningen, og EBITDA gÄr ned selv pÄ hÞyere volum.
Tilbake til Tunktee, her nevner han noe om at bunnlinjen kan endre seg raskt,
Implisitt komme fort ned pÄ lavere P/E. Det har han helt rett i, som jeg
her vil bevise pÄ fÞlgende mÄte:
Jeg har regnet pÄ dagens resultat. Selskapet trenger «bare» omsatt 17 Mill
ekstra tot. 21,2 Mill, sÄ ville P/E vÊre 18 (95) pÄ kurs 17 kr. à rsaken er at
selskapet har lite aksjer i omlÞp, sÄ selv pÄ begrenset netto gir det hÞy EPS.
Denne betraktningen, kan utmerket godt forsvare god Risk/Reward,
slik tunktee hevder, da selv «beskjedent» overskudd gir stÞrre utslag.
Jeg som dere, hÄper og tror markedet ser selskapet pÄ de muligheter og
betraktningene, vi her har diskutert. Motstandspunkt 18,70 -15,70
Jeg Þnsker dere lykke til, takk for «samtalen»!
HitIT
26.09.2023 kl 16:29
3250
Registrerer at som vanlig mÄ bare noen selge et ensifret antall aksjer for Ä fÄ trÞkket oss ned en 10Þring extra.
Takk for dine betraktninger. Det siste er at Strong som sÄ mange andre drar inn AI. Motebegrepet. Vi husker det fra slutten av nitti. Det er ikke AI. Der er mer eller mindre normal koding med "AI" slengt pÄ. Fenger ikke aksjekursen. Det heller. Men det er kanskje verdt det?
HitIT
26.09.2023 kl 23:59
3100
Bud som overveiende sannsynlig gÄr igjennom pÄ Q-free i kveld (med 100% budpremie).
Kahoot i sommer (ikke i mÄl enda), fikk en ok gevinst der forÞvrig;p
FÄr meg til Ä undre pÄ hva et evt. bud vil ligge pÄ i Strongpoint...
HĂ„per JT drar flere kontrakter opp av hatten snart.
Kahoot i sommer (ikke i mÄl enda), fikk en ok gevinst der forÞvrig;p
FÄr meg til Ä undre pÄ hva et evt. bud vil ligge pÄ i Strongpoint...
HĂ„per JT drar flere kontrakter opp av hatten snart.
HrDuck
27.09.2023 kl 07:36
3033
Det er rimelig Ä forvente bud pÄ flere av de mindre selskapene pÄ Ose (uten pÄ noen mÄte si om det kommer bud pÄ strong). Indeksinvestering priser store selskap pÄ dyre multipler. Blant de mindre selskapene som ikke danner de store indeksene kan man fortsatt finne mye til det som synes Ä vÊre gunstige priser. I tillegg er Oslo BÞrs spesielt attraktiv pga betydelig kronesvekkelse over flere Är nÄ.
tunktee
27.09.2023 kl 10:10
2942
Men hvem andre enn Collin er det som har sagt det?
NÄ er kursen pÄ et nivÄ der jeg tror fÄ vil selge, med en stÞtte som gÄr tre Är tilbake i tid.
Tror det mÄ bÄde dÄrlige Q3-tall og manglende nyheter til for Ä sende kursen stort lavere.
NÄ er kursen pÄ et nivÄ der jeg tror fÄ vil selge, med en stÞtte som gÄr tre Är tilbake i tid.
Tror det mÄ bÄde dÄrlige Q3-tall og manglende nyheter til for Ä sende kursen stort lavere.
HrDuck
27.09.2023 kl 10:10
2962
Qfree er en god illustrasjon pÄ hva dette handler om. Jeg sitter selv pÄ en del aksjer der fra et par Är tilbake (og det kan ikke utelukkes at dette er midler som etter hvert havner i strong...). Siden Rieber sitt oppkjÞpsbud for et Är eller to siden (6,30 kr pr aksje) har det skjedd absolutt ingenting. Men sÄ lenge verdien er der i selskapet sÄ mÄ man bare vÊre tÄlmodig. NÄ fÄr vi en grei pris for aksjene i qfree, en annen dag et annet selskap.
Det var ikke vanskelig Ä finne utÄlmodige og frustrerte qfr-aksjonÊrer pÄ forumet, men det kommer av for mye kortsiktig fokus pÄ aksjekursen. Kursen lever sitt eget liv og alt blir lettere om man heller fokuserer pÄ hva som skjer i selskapet. PÄ kort sikt er det null korrelasjon mellom aksjekursen og det som skjer i selskapet. PÄ lang sikt er korrelasjonen sÄ godt som 100%.
Det var ikke vanskelig Ä finne utÄlmodige og frustrerte qfr-aksjonÊrer pÄ forumet, men det kommer av for mye kortsiktig fokus pÄ aksjekursen. Kursen lever sitt eget liv og alt blir lettere om man heller fokuserer pÄ hva som skjer i selskapet. PÄ kort sikt er det null korrelasjon mellom aksjekursen og det som skjer i selskapet. PÄ lang sikt er korrelasjonen sÄ godt som 100%.
tunktee
27.09.2023 kl 10:20
2967
Nja, det er nok eksempler pÄ selskap som er bÄde dyr og billig i mange Är.
Ta Tomra som eksempel pÄ det fÞrste og B2Holding pÄ det andre.
Grattis med Qfree MisterDuck!
Ta Tomra som eksempel pÄ det fÞrste og B2Holding pÄ det andre.
Grattis med Qfree MisterDuck!
HrDuck
27.09.2023 kl 10:29
2948
Tomra har alltid vÊrt dyr pÄ multiplene, men det har vÊrt gode grunner til det.
Jeg tenkte Ä skrive litt om qfree sammenlignet med strong. De har ogsÄ hatt en 2025 ambisjon (1,3-1,5 mrd omsetning og 15-20% ebitda-margin). Satser pÄ Ä komme tilbake med det om litt.
edit: og takk :) ikke den stĂžrste posten, men uansett...
Jeg tenkte Ä skrive litt om qfree sammenlignet med strong. De har ogsÄ hatt en 2025 ambisjon (1,3-1,5 mrd omsetning og 15-20% ebitda-margin). Satser pÄ Ä komme tilbake med det om litt.
edit: og takk :) ikke den stĂžrste posten, men uansett...
Redigert 27.09.2023 kl 10:30
HrDuck
27.09.2023 kl 10:54
2918
FÄr skrive litt om strong vs qfree nÄ. Det man ikke gjÞr raskt blir jo stort sett ikke gjort :)
I 2020 presenterte Qfree sin 2025 ambisjon. MÄlet var 1,3-1,5 mrd i omsetning og ebitda-margin pÄ 15-20%. Som kjent har strong en ambisjon om 2,5 mrd omsetning og ebitda-margin pÄ 13-15% i 2025.
I 2020 omsatte Qfree for 889 mill, tilsvarende for strong var 957 mill (alle tall er for retail tech, for enkelhet ser jeg bort fra evt inntekter fra labels)
I 2022 omsatte Qfree for 949 mill og strong 1372 mill (ca 1480 mill om man proforma inkluderer ALS for hele 2022).
Tallene for ebitda har i perioden fra 2020 til 2022 vÊrt preget av litt stÞy for begge selskap. Qfree har hatt en del nedskrivninger pÄ balansen (de har aktivert en del utvikling pÄ balansen, strong kostnadsfÞrer alt direkte og har dermed ikke eksponering mot dette). Strong har hatt noen ekstraordinÊre inntekter. Tatt fra hukommelsen sÄ tenker jeg pÄ salg av labels og erstatning fra banenor (var det ikke i 2020?).
Qfree har ogsÄ hatt en del lÄnefinansiering, jeg tipper ca 200 mill nok en gang basert pÄ hukommelsen. Strong har vÊrt og er fortsatt uten lÄnefinansiering av betydning.
Mcap for strong er i dag knappe 800 mill. Gjennom budet pÄ 12 kr er qfree verdsatt til drÞyt 1,3 mrd (ex gjeld).
I 2020 presenterte Qfree sin 2025 ambisjon. MÄlet var 1,3-1,5 mrd i omsetning og ebitda-margin pÄ 15-20%. Som kjent har strong en ambisjon om 2,5 mrd omsetning og ebitda-margin pÄ 13-15% i 2025.
I 2020 omsatte Qfree for 889 mill, tilsvarende for strong var 957 mill (alle tall er for retail tech, for enkelhet ser jeg bort fra evt inntekter fra labels)
I 2022 omsatte Qfree for 949 mill og strong 1372 mill (ca 1480 mill om man proforma inkluderer ALS for hele 2022).
Tallene for ebitda har i perioden fra 2020 til 2022 vÊrt preget av litt stÞy for begge selskap. Qfree har hatt en del nedskrivninger pÄ balansen (de har aktivert en del utvikling pÄ balansen, strong kostnadsfÞrer alt direkte og har dermed ikke eksponering mot dette). Strong har hatt noen ekstraordinÊre inntekter. Tatt fra hukommelsen sÄ tenker jeg pÄ salg av labels og erstatning fra banenor (var det ikke i 2020?).
Qfree har ogsÄ hatt en del lÄnefinansiering, jeg tipper ca 200 mill nok en gang basert pÄ hukommelsen. Strong har vÊrt og er fortsatt uten lÄnefinansiering av betydning.
Mcap for strong er i dag knappe 800 mill. Gjennom budet pÄ 12 kr er qfree verdsatt til drÞyt 1,3 mrd (ex gjeld).
Redigert 27.09.2023 kl 11:05
JT. God morgen i Strongland.
Osvaldsen
27.09.2023 kl 11:41
2870
Var det ikke deg tunktee jeg gav et tips om Q-Free for en tid tilbake? Kom du deg inn?
Uansett hyggelig med Q-Free og det viser at tÄlmodighet lÞnner seg. Mulig noen av Q-Free kontantene benyttes til Ä Þke i SP. TÄlmodighet er igjen stikkordet og belÞnningen kommer nok her ogsÄ :)
Osvaldsen
Uansett hyggelig med Q-Free og det viser at tÄlmodighet lÞnner seg. Mulig noen av Q-Free kontantene benyttes til Ä Þke i SP. TÄlmodighet er igjen stikkordet og belÞnningen kommer nok her ogsÄ :)
Osvaldsen
tunktee
27.09.2023 kl 11:45
2905
Jo!
Studerte selskapet aldri grundig og kom meg ikke inn đ„Č
Men takk for et godt tips i det minste!
Studerte selskapet aldri grundig og kom meg ikke inn đ„Č
Men takk for et godt tips i det minste!
tunktee
27.09.2023 kl 11:45
2901
Slettet brukerskrev JT. God morgen i Strongland.
Hvor sier han det?
kössa
27.09.2023 kl 12:17
2870
Sista veckan pÄ 3:e kvartalet nu. J.T. NÀmnde vid presentation av 2:a kvartal att han skulle Äterkomma inom snar framtid med info om det stora Kontanthanteringsprojektet i Spanien. Denna vecka?
Otto40
27.09.2023 kl 12:35
2842
Det skrives i q2 presentasjonen at SP skal levere en pilot ila q3 hva gjelder en pengesikringslĂžsning(cashguard) til en Iberian leverandĂžr.
Jeg hÄper ikke det er dette som vi omtaler som den store ordren som skal komme.
Jeg hÄper ikke det er dette som vi omtaler som den store ordren som skal komme.
tunktee skrev Hvor sier han det?
Se presentasjonen en gang til. Han sier mye der. Very soon er et av de. Han sier innen utgangen av Q3. Han sier ogsÄ: aksjekursen reflekterer ikke....
I presentasjonen nevner Han fornyelse av Pricer, at det bare logisk "mÄ komme". Og vi fikk den fÞrste nÄ nylig. Videre venter vi pÄ en?to? ordrer i UK av stÞrrelse. Osv. Igj3n: tror .ange bÞr hÞre webcasten fÞr de "gir opp".
Fra Q2 rapporten:
...and I gladly repeat my expectations to announce at least one major deal with a StrongPoint affiliated solution in the UK in 2023. In Iberia we are getting closer to the acid test of our groundbreaking next generation cash management solution for one of the leading Iberian grocery retailers. During the third quarter we should have definite answers and more information to share with the market about the solution and roll-out plans. The market for this new cash management solution is vast. Even with this one first lead customer the opportunity is massive on its own.
I presentasjonen nevner Han fornyelse av Pricer, at det bare logisk "mÄ komme". Og vi fikk den fÞrste nÄ nylig. Videre venter vi pÄ en?to? ordrer i UK av stÞrrelse. Osv. Igj3n: tror .ange bÞr hÞre webcasten fÞr de "gir opp".
Fra Q2 rapporten:
...and I gladly repeat my expectations to announce at least one major deal with a StrongPoint affiliated solution in the UK in 2023. In Iberia we are getting closer to the acid test of our groundbreaking next generation cash management solution for one of the leading Iberian grocery retailers. During the third quarter we should have definite answers and more information to share with the market about the solution and roll-out plans. The market for this new cash management solution is vast. Even with this one first lead customer the opportunity is massive on its own.
Redigert 27.09.2023 kl 13:16
kössa
27.09.2023 kl 13:12
2873
Mycket bra tips frÄn Collin, lyssna en gÄng till pÄ presentationen av andra kvartalet!
Ja, det er akkurat som vi sitter med helt forskjellige briller pÄ. Og det er negativitet Ä spore i de fleste kommentarene her. Noen av oss har gal virkelighetsoppfattelse, jeg skal ikke si at jeg har rett, men se nÄ presentasjonen en gang til. Og, vi venter... I tÄlmodighet.
Norviking
27.09.2023 kl 15:25
2760
Klarer ikke dy meg sÄ mÄ bare si at "ibera-produktet" har delvis vÊrt vist fram av JT og likevel sitter dere her Ä spekulerer.
Ler meg skakk...
Ler meg skakk...
Redigert 27.09.2023 kl 15:25
Ols123
27.09.2023 kl 15:36
2774
Starka till apotek i Finland đȘ men nu ska ju affĂ€ren vara klar enligt tidigare kommunicerad plan https://www.linkedin.com/posts/terhi-hamari_apteekki-esl-hintanaeuytaemt-activity-7112184062882062336-jixE?utm_source=share&utm_medium=member_ios