Strongpoint #2-23 🇳🇴🇸🇪🇪🇸🇪🇪🇱🇹🇱🇻🇬🇧🇮🇪🏳️🌈
Strongpoints potensiale er stort!
Ledelsens har en målsetting om omsetning på 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble først presentert våren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nå i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om målsettinger ikke oppnås bør det være lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributører i flere andre land i Europa, og noen få utenfor.
Oppfordrer til å lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og målsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Ledelsens har en målsetting om omsetning på 2,5 mrd med 13-15% Ebitda i 2025.
Denne ble først presentert våren 2019 og ble gjentatt ved siste kvartalspresentasjon nå i sommer.
Slike tall kan kanskje gi en 3-sifret kurs!?
Kursen p.t. priser ikke inn potensiale.
Selv om målsettinger ikke oppnås bør det være lite nedside i kursen, og jeg mener derfor at investeringen gir en god risk/reward.
Strongpoint har egne kontorer i landene i overskriften, og har distributører i flere andre land i Europa, og noen få utenfor.
Oppfordrer til å lese/se presentasjoner fra selskapet, blant annet disse om strategi og målsetting:
https://channel.royalcast.com/strongpoint/#!/strongpoint/20230213_2
https://www.strongpoint.com/app/uploads/2023/02/strongpoint-strategy-update-session-13-february-2023.pdf
Redigert 05.08.2023 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
Otto40
27.09.2023 kl 18:01
5651
Om du ikke klarer å dy deg, så kan jeg fortelle deg at det er ikke produktet det spekuleres rundt. Men omfanget av en evt. kontrakt dette produktet kan gi SP.
Om dette hjelper på din latter?
Om dette hjelper på din latter?
Og der har vi spekulert allerede? 1. Iberia er mer enn Spania. JT selv sier "betydelig". 2. UK bør levere minst en større ordre før jul. 3. Hjemmemarkedene skal levere bedre andre halvår. I sum og samtidig med å levere på eb Pricerordre allerede er at få aksjer selger oss ned så å si hver dag.
For meg komplett uforståelig. Hva kommer først? 16 tallet eller ordre?
For meg komplett uforståelig. Hva kommer først? 16 tallet eller ordre?
Elgjohansen
27.09.2023 kl 19:16
5600
Elgjohansen skrev "Om kort tid" har fått en ny mening for meg...
Selv om kort tid har fått ny mening gir jeg meg ikke, har vært med her alt for lenge til å gi opp nå;)
kössa
28.09.2023 kl 07:08
5477
Slutförandet av transaktionen förväntas vara slutfört den 31 oktober 2023, allt under förutsättning av bland annat en framgångsrik due diligence-process.
Ols123
28.09.2023 kl 11:04
5360
Tror ändå på Jacob o att han börjar leverera. Men avsaknad av insiderköp återköp o orders skrämmer endel
De er i perioden hvor de ikke kan kjøpe aksjer.
Ols123
28.09.2023 kl 21:02
5170
bernes
29.09.2023 kl 13:27
4985
Kun timer igjen til den store ordren han lovet i 3Q skal meldes.
Satser på han levere og fyller opp på 17,20
Satser på han levere og fyller opp på 17,20
Otto40
29.09.2023 kl 14:02
4950
Hahaha. Dette tror jeg skal holde hardt. Tviler sterkt på at det kommer noen børsmeldinger av tyngde før tidligst oktober gitt
JT håpte å kunne meddele oss i løpet av Q3. Så har vi med Spania å gjøre da... Har jobbet der selv, og ting tar tid. En melding etter børsslutt i dag hadde ikke gjort noe.
Storebetong
29.09.2023 kl 16:00
4856
Vi får en redegjørelse for Iberia-prosjektet 23. oktober om det ikke blir en ordre før dette. Det er ikke så lenge til...
God helg:)
God helg:)
God helg. Nyt.
Husk sjakkfinale klokka 17 i dag for de som liker slikt.
Husk sjakkfinale klokka 17 i dag for de som liker slikt.
Estland er på mange måter Europas Silicon Valley.
Hausta selger og kjøper igjen... Som utallige ganger i år.
Hausta selger og kjøper igjen... Som utallige ganger i år.
Redigert 02.10.2023 kl 09:10
tunktee
03.10.2023 kl 18:43
4124
SAS reddet.
Kursen til Norwegian har vært under press i det siste, man kunne eventuelt gått inn der i en spekulasjon om at SAS gikk over ende.
Hvordan går nå det med NAS i morgen mon tro med en allerede teknisk svak kurs?
På tide å bruke eurobonuspoengene hvis fly med annet enn SAS!
Med tiden skal de avslutte aliansen med gode selskap som Lufthansa og Brussels airways, og alliere seg med blant annet Air France-KLM 🫣
Kursen til Norwegian har vært under press i det siste, man kunne eventuelt gått inn der i en spekulasjon om at SAS gikk over ende.
Hvordan går nå det med NAS i morgen mon tro med en allerede teknisk svak kurs?
På tide å bruke eurobonuspoengene hvis fly med annet enn SAS!
Med tiden skal de avslutte aliansen med gode selskap som Lufthansa og Brussels airways, og alliere seg med blant annet Air France-KLM 🫣
Kjenner han som fikk gjennom KLM-fusjonen. Møtt Kjos et par ganger, og der stopper min flyaksjeinteresse. Nå er det på tide med noe nyheter i Strong synes jeg.
Elektrikeren
04.10.2023 kl 00:17
4008
Topp 50.
Nye navn på lista:
TOHATT AS med 165 700 aksjer
SWEDBANK AS med 157 300
Ut av lista:
BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM 157 000
Sverre Frankmo 150 000
Forøvrig har Bernhard Næss økt med 5 500 aksjer fordelt over flere dager i den senere tid.
VERDIPAPIRFONDET DNB SMB har redusert med 7 558
For ordens skyld: Endringene har ikke kommet samtidig på dagens liste, men har skjedd i perioden siden sist jeg oppdaterte
Nye navn på lista:
TOHATT AS med 165 700 aksjer
SWEDBANK AS med 157 300
Ut av lista:
BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM 157 000
Sverre Frankmo 150 000
Forøvrig har Bernhard Næss økt med 5 500 aksjer fordelt over flere dager i den senere tid.
VERDIPAPIRFONDET DNB SMB har redusert med 7 558
For ordens skyld: Endringene har ikke kommet samtidig på dagens liste, men har skjedd i perioden siden sist jeg oppdaterte
Redigert 04.10.2023 kl 00:25
Takk for oppdatering. Hatteland solgte i Autostore og kjøper Strong. Foreløpig lite, men spennende ja.
Angående dumheter, SAS er ikke mer enn 80% ned så langt ned i dag.
SAS ble omsatt til langt over dobbel børsverdi av Strong. I den dammenh3ng skal jeg være med å snakke om høy prising.
Angående dumheter, SAS er ikke mer enn 80% ned så langt ned i dag.
SAS ble omsatt til langt over dobbel børsverdi av Strong. I den dammenh3ng skal jeg være med å snakke om høy prising.
Redigert 04.10.2023 kl 13:08
HitIT
04.10.2023 kl 15:50
3669
strongpoint iberia
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0MUzyu3eUj5Bb6fHHaKxpQmD8dbYMWsrfULuD3d8oYPnzcLoU1XU2hYPreo1AccERl&id=100063867344842
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0MUzyu3eUj5Bb6fHHaKxpQmD8dbYMWsrfULuD3d8oYPnzcLoU1XU2hYPreo1AccERl&id=100063867344842
Redigert 04.10.2023 kl 15:53
Kan se mulighetene av noe stort her?.. Aner vi en svær Autostoreordre samtidig? Håper det ikke er lenge igjen nå.
Storebetong
06.10.2023 kl 08:14
3150
Aksjonærlisten for september er klar:
https://www.strongpoint.com/investor/share-information/shareholders/
Lite spennende denne gang. Topp 50 øker med 0,1% fra august til 73,2%. Vi mister 14 aksjonærer i september og er nå kun 2.433.
Aksjekursen holdt seg ca i null i september rundt 17,50. De siste 4 månedene (mai-aug) falt aksjekursen henholdsvis ca 10%, 5%, 7% og 7%.
EDIT: I april falt for øvrig kursen også ca 7% og tilbake i mars (før Q1 ble lagt fram 27.04.2023) steg den ca 2% til kr 25,50 pr 31.03.2023.
Ikke lenge til Q3 den 23.10, så får vi se om det skjer noe spennende før den tid eller ikke.
God helg alle sammen:)
https://www.strongpoint.com/investor/share-information/shareholders/
Lite spennende denne gang. Topp 50 øker med 0,1% fra august til 73,2%. Vi mister 14 aksjonærer i september og er nå kun 2.433.
Aksjekursen holdt seg ca i null i september rundt 17,50. De siste 4 månedene (mai-aug) falt aksjekursen henholdsvis ca 10%, 5%, 7% og 7%.
EDIT: I april falt for øvrig kursen også ca 7% og tilbake i mars (før Q1 ble lagt fram 27.04.2023) steg den ca 2% til kr 25,50 pr 31.03.2023.
Ikke lenge til Q3 den 23.10, så får vi se om det skjer noe spennende før den tid eller ikke.
God helg alle sammen:)
Redigert 06.10.2023 kl 09:10
kössa
06.10.2023 kl 15:21
2954
Toppen! Nu kan Strongpoint nå ut till centrallsreuropa!
SUCCESS STORY
Established in 1988, in Athens Greece, Printec’s initial business focused on providing computer peripherals. Realizing the potential of payment technologies, the company’s founders soon expanded the business scope and introduced electronic payments in the Greek market, making Printec one of the most innovative IT companies in the country. We soon transcended state boundaries. The strategy to form partnerships with leading global IT vendors, in tandem with the commitment towards the enhancement of our in-house expertise, soon enabled us to extend our reach, exploit our core potential and enter the markets of Central East Europe.
Through our solutions and services, we enable businesses to leverage innovative technology in order to provide superior customer experience and at the same time achieve operational efficiencies and regulatory compliance.
Today, we operate in 16 countries, we employ over 900 people and are proud to have more than 500 satisfied customers using our technology solutions. Through our solutions and services, we enable businesses to leverage innovative technology in order to provide superior customer experience and at the same time achieve operational efficiencies and regulatory compliance.
SUCCESS STORY
Established in 1988, in Athens Greece, Printec’s initial business focused on providing computer peripherals. Realizing the potential of payment technologies, the company’s founders soon expanded the business scope and introduced electronic payments in the Greek market, making Printec one of the most innovative IT companies in the country. We soon transcended state boundaries. The strategy to form partnerships with leading global IT vendors, in tandem with the commitment towards the enhancement of our in-house expertise, soon enabled us to extend our reach, exploit our core potential and enter the markets of Central East Europe.
Through our solutions and services, we enable businesses to leverage innovative technology in order to provide superior customer experience and at the same time achieve operational efficiencies and regulatory compliance.
Today, we operate in 16 countries, we employ over 900 people and are proud to have more than 500 satisfied customers using our technology solutions. Through our solutions and services, we enable businesses to leverage innovative technology in order to provide superior customer experience and at the same time achieve operational efficiencies and regulatory compliance.
Veldig spennende som alt annet i Strong om dagen. Ketchupeffekten kommer nok, men vi må innrømme at aksjekursen er utålmodig på nyheter.
Mangelen på kjøpere til verdsettelse 700 mill rundt regnet overrasker meg mer, enn de som selger på best hver eneste dag.
Mangelen på kjøpere til verdsettelse 700 mill rundt regnet overrasker meg mer, enn de som selger på best hver eneste dag.
bernes
07.10.2023 kl 13:56
2693
Overraker ikke meg. Mange kommer i skvis når kursen faller over lang tid som for STRO. De må da gjøre et valg for å unngå tvangsalg.
Bedre å ta tapet enn å fange en fallende kniv.
Bedre å ta tapet enn å fange en fallende kniv.
Ukas merkeligste handler så vi i SAS, til verdsettelse ganger tre av Strong, etter nulling.
Elektrikeren
07.10.2023 kl 16:24
2606
Topp 50
Tohatt AS har økt med 4 295 aksjer, så de var / er kanskje ikke helt ferdig med å ta posisjon. De har nå 170 000
Tohatt AS har økt med 4 295 aksjer, så de var / er kanskje ikke helt ferdig med å ta posisjon. De har nå 170 000
Storebetong
08.10.2023 kl 11:58
2449
Takker for oppdatering. Det er spennende å følge med på nye aktører sin posisjon på topp 50:)
Ols123
09.10.2023 kl 11:16
2194
Spännande vilken produkt detta är
StrongPoint is going to EuroCIS - The Leading Trade Fair for Retail Technology Feb 2024!
In our booth we will be showing our broad solution portfolio, including unveiling a new product that has never been seen before 🆕
Read more and schedule a meeting with StrongPoint at EuroCIS here 👉 https://lnkd.in/dKW4WQtW
#eurocis2024 #retailtechnology #retailtech #foodretail #EuroCIS
StrongPoint is going to EuroCIS - The Leading Trade Fair for Retail Technology Feb 2024!
In our booth we will be showing our broad solution portfolio, including unveiling a new product that has never been seen before 🆕
Read more and schedule a meeting with StrongPoint at EuroCIS here 👉 https://lnkd.in/dKW4WQtW
#eurocis2024 #retailtechnology #retailtech #foodretail #EuroCIS
tunktee
09.10.2023 kl 13:52
2068
Forsiktig sagt er det uheldig for ledelsen i selskap å forespeile ting som ikke materialiserer seg.
Jeg ser stor forskjell i praksisen rundt det i forskjellige selskap, enkelte holder kortene svært tett. (og får da gjerne kritikk for det…)
Jeg antar ar JT gjør det som står i hans makt for å kunne melde en større nyhet før Q3-presentasjon.
Ellers bør han regne med noen missfornøyde spørsmål den dagen.
Min våte drøm er en avtale om plukkeløsningen med en av de store Britiske kjedene.
Cashguard-løsningen i Iberia tror jeg kommer uansett, mens vareplukking (og eventuell hjemlevering) med tilhørende SAAS kan gi langt bedre marginer.
Satser på at en eller annen nyhet er like om hjørnet!
Jeg ser stor forskjell i praksisen rundt det i forskjellige selskap, enkelte holder kortene svært tett. (og får da gjerne kritikk for det…)
Jeg antar ar JT gjør det som står i hans makt for å kunne melde en større nyhet før Q3-presentasjon.
Ellers bør han regne med noen missfornøyde spørsmål den dagen.
Min våte drøm er en avtale om plukkeløsningen med en av de store Britiske kjedene.
Cashguard-løsningen i Iberia tror jeg kommer uansett, mens vareplukking (og eventuell hjemlevering) med tilhørende SAAS kan gi langt bedre marginer.
Satser på at en eller annen nyhet er like om hjørnet!
Otto40
09.10.2023 kl 21:19
1815
Er det noen som har tenkt noe på talla for q3, eller har vi lagt tippinga på hylla etter flere grove bom de siste q´ene?
For meg er dette et kvartal som er vanskelig å ha noe kvalifisert formening om.
For meg er dette et kvartal som er vanskelig å ha noe kvalifisert formening om.