$$$PGS$$$ 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢 Brudd opP
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
31.08.2023 kl 23:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
bergsmofs
VantageVolante skrev Olja går. Spent på om det blir brudd denne gangen. Normalt sett går da også pgs, bortsett fra etter ..
Positive tendenser for olja ja på august,s siste dag. Det ligger vel litt i kortene at et brudd opp kan komme nå fremover. Peggy er jo DNB sementert nå på 7 tallet så da er det vel naturlig å tenke at om olja reagerer oppover nå så følger Peggy på. Dessuten kommer Q 3 nærmere for hver dag. Med høyt aktivitetsnivå og mange båter i arbeid så renner det nu inn en del grunker. Kan bli en fin høst og ikke minst at vi kan slippe litt ut av det klamme grep nu utover 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢
VantageVolante skrev Olja går. Spent på om det blir brudd denne gangen. Normalt sett går da også pgs, bortsett fra etter ..
Positive tendenser for olja ja på august,s siste dag. Det ligger vel litt i kortene at et brudd opp kan komme nå fremover. Peggy er jo DNB sementert nå på 7 tallet så da er det vel naturlig å tenke at om olja reagerer oppover nå så følger Peggy på. Dessuten kommer Q 3 nærmere for hver dag. Med høyt aktivitetsnivå og mange båter i arbeid så renner det nu inn en del grunker. Kan bli en fin høst og ikke minst at vi kan slippe litt ut av det klamme grep nu utover 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢
Redigert 31.08.2023 kl 22:38
Du må logge inn for å svare
Utbytte123
12.08.2023 kl 09:37
5282
Du trenger vel ikke scrolle så mange meldinger ned før du finner personangrep og mye som ikke har med pgs å gjøre. Tråden bør vel handle om, nettopp, pgs og saklige diskusjoner rundt kursmål, begge veier.
Så inderlig enig med deg. Overse de totalt og aller helst blokker de.
Hardly
12.08.2023 kl 09:27
5358
Er det mye skittkasting og useriøst pjatt her inne?
Merkelig. Hos meg er det stort sett bare røde innlegg og alle skriver nøyaktig det samme.
Merkelig. Hos meg er det stort sett bare røde innlegg og alle skriver nøyaktig det samme.
Samsung11
12.08.2023 kl 09:26
5364
Jeg tror faktisk at PGS Apollo er mest aktuell dersom det er nye vindprosjekter. En Ramform har et enormt drivstoff forbruk, selv de gamle, sammenlignet med andre småbåter. For de som husker størrelsen på spread'et fra PGS sitt webinar, er det 50-100m per kabel og 8-12 streamere. Man trenger ikke rare skuta for å verken trekke det, eller deployere det. Mer sannsynlig at Apollo tar seg av dette, om den ikke brukes til andre ting, eller masse av disse gamle båtene til konkurentene (husk det var 60 båter før, 2014 eller noe) som kan leies. En av dem er blant annet i drift. Men for all del, man kan jo kjøre Ramform Explorer som vindundersøkelse båt, grunnet mange andre faktorer som at den er klasset osv, men å trekke et mini spread, som er 100 ganger mindre enn et 10.000 x 12 spread med en Ramform, hvorfor ikke. Man kan og trekke campingvogna med ein trailer.
Utbytte123
12.08.2023 kl 09:23
5361
God morgen godtfolk. Jeg legger merke til mye skittkasting og useriøst pjatt her inne. Det er stort sett et par tre individer, også kalt Nettroll. Disse typene finner man overalt, og medisinen for å bli kvitt dem er å overse totalt. Disse er kun ute etter kverulering og oppmerksomhet. De har sannsynligvis ikke aksjer, selv om de alltid kjøper på bunn og selger på topp, hver gang. Skal vi bli kvitt dem så overse totalt. Ikke la dere provosere, ikke svar eller gå i diskusjon med de. Da vil de gi opp til slutt. Ha en strålende lørdag, hilsen optimistisk pgs aksjonær.
Et du i aksjemarkedet i det hele tatt..? Sykt behov for å krangle og kverulere. Finnes vel bedre forumer for den slags.
VantageVolante
12.08.2023 kl 01:36
5856
WillyWonka
12.08.2023 kl 00:19
5550
Hørte nettopp på Q2 for oppfriskning, og dem sa at asia/oseania ikke var særlig aktuelt grunnet enorm streaming. Men hvis det er på en heftig stor kontrakt over tid så kan det vel hende at det blir aktuelt. Råeste ville kanskje vært å reaktivert Ramform Explorer og satt på vindutstyr og rett på kontrakten.
Da har man også et 3D skip tilgjengelig etter kontrakten, men det blir jo et spørsmål om reaktiveringskostnader vs kontraktsverdien. Leie inn et skip til en billigere penge er også aktuelt, eller som du sier og utstyre Apollo og sende av gårde den.
Men jo større etterspørsel jo bedre. Skulle Shearwater ta den så er det uansett ett mindre skip tilgjengelig, som drar opp ratene :)
Da har man også et 3D skip tilgjengelig etter kontrakten, men det blir jo et spørsmål om reaktiveringskostnader vs kontraktsverdien. Leie inn et skip til en billigere penge er også aktuelt, eller som du sier og utstyre Apollo og sende av gårde den.
Men jo større etterspørsel jo bedre. Skulle Shearwater ta den så er det uansett ett mindre skip tilgjengelig, som drar opp ratene :)
VantageVolante
11.08.2023 kl 23:30
5689
Litt pussig at du har tid til dette rett før vorspielet er slutt, og byen venter.
Men du satt gjerne alene. Da så.
Men du satt gjerne alene. Da så.
Rubin
11.08.2023 kl 23:25
5708
Kanskje en god ide å utruste alle PGS skutene med seil ⛵️⛵️⛵️⛵️⛵️⛵️⛵️⛵️⛵️ for å redusere driftsutgiftene og for å få en grønnere profil…🤣😂😅
Nickhead
11.08.2023 kl 23:17
5721
Og nå blir visst villa volantila tatt sv vinden.
Han lærer aldri,,:)
Han lærer aldri,,:)
Nickhead
11.08.2023 kl 23:14
5555
Og du kjære Per Ulv den Ensomme
Der du sitter i teltet ditt og drikker ox og med mere.
Så jævla stusselig.
Etter noen fine tradindager og knallhard fysisk trening erjeg klar for en kveld på byn.
Fyll opp glasset,så tar jeg meg av damene!!!!
Der du sitter i teltet ditt og drikker ox og med mere.
Så jævla stusselig.
Etter noen fine tradindager og knallhard fysisk trening erjeg klar for en kveld på byn.
Fyll opp glasset,så tar jeg meg av damene!!!!
VantageVolante
11.08.2023 kl 22:46
5692
Tja.
Tror egentlig Sanco "fortsetter i usa etter usa med mer vind".
PGS Apollo derimot...........kan fort bli utrustet med 3D vindstreamere og ta turen over til Australia.
Absolutt plausibelt, og det baserer jeg på hva PGS selv sa under Q2. At de ikke utelukker et nytt skip utrustet med 3D streamere. For vind.
Tiden der PGS var dønn avhengig av oljeprisen og oljeselskapenes vilje til å kjøpe ordinære seismikk tjenester tenker jeg er over innen 2024.
Det er igrunn bare å lese litt mellom linjene det.
Når de forhåpentligvis har 2 skuter gående på vind nær sagt kontinuerlig fra og med Q2-Q3 neste år, og tallene siger inn i hue på DnB og gjengen, skal du få se andre tilnærminger til kursmål enn hva du er vant med fra den kanten.
Mark. My. Words.
Tror egentlig Sanco "fortsetter i usa etter usa med mer vind".
PGS Apollo derimot...........kan fort bli utrustet med 3D vindstreamere og ta turen over til Australia.
Absolutt plausibelt, og det baserer jeg på hva PGS selv sa under Q2. At de ikke utelukker et nytt skip utrustet med 3D streamere. For vind.
Tiden der PGS var dønn avhengig av oljeprisen og oljeselskapenes vilje til å kjøpe ordinære seismikk tjenester tenker jeg er over innen 2024.
Det er igrunn bare å lese litt mellom linjene det.
Når de forhåpentligvis har 2 skuter gående på vind nær sagt kontinuerlig fra og med Q2-Q3 neste år, og tallene siger inn i hue på DnB og gjengen, skal du få se andre tilnærminger til kursmål enn hva du er vant med fra den kanten.
Mark. My. Words.
portion
11.08.2023 kl 22:12
5867
BREAKING NEWS!! Kan det være sånn at Sanco swift skal til Australia etter USA??
Da setter jeg ganske mye penger på at vi får en vindkontrakt i Australia før jul!
Rapportert destinasjon: MONA/MORGAN OWF
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:204290/mmsi:236111851/imo:9630494/vessel:SANCO_SWIFT
https://www.dcceew.gov.au/energy/renewable/establishing-offshore-infrastructure/gippsland
The declared area off Gippsland covers approximately 15,000 square kilometres, and runs from offshore of Lakes Entrance in the east, to south of Wilsons Promontory in the west.
Da setter jeg ganske mye penger på at vi får en vindkontrakt i Australia før jul!
Rapportert destinasjon: MONA/MORGAN OWF
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:204290/mmsi:236111851/imo:9630494/vessel:SANCO_SWIFT
https://www.dcceew.gov.au/energy/renewable/establishing-offshore-infrastructure/gippsland
The declared area off Gippsland covers approximately 15,000 square kilometres, and runs from offshore of Lakes Entrance in the east, to south of Wilsons Promontory in the west.
Redigert 11.08.2023 kl 22:14
kongsberg1
11.08.2023 kl 21:28
6140
Det er neimen ikke bare analytiske evner du har PerUlv, dette var jo et høyst verbalt innslag.
PerUlv Den ene
11.08.2023 kl 20:43
6403
Tja....
Registrerer at Riskoker`n har iført seg piggsko og Nickhead nok ikke får råd til de fremtidige turene til "Meieriet, hehe Så.. Grei som jeg er har jeg dedikert disse diktene til dem..
Kjære Riskoker...
En vandrer gikk på skinnen lang og hørte toget ule..
Og så kom konduktøren frem...
Og skrapa`n vekk fra hjulet...
Moralen her er å ikke hoppe ut i sporet før toget men ta plass når det står ved perrongen, hehe
Og kjære Nickhead..
Du hoppet ut fra Elvebru... Du trodde det var Whisky..
Men du tok feil din arme tosk...
Det var jo vann med fisk i..
Og fisken det var sild..
Og du er herved lagt i dill..
Så dermed bør du velge Abba.. (Hermetisk sild)
Og lytte litt til Zappa... Legger ved en låt som passer, hehe
https://www.youtube.com/watch?v=B1eQooBq10k
Registrerer at Riskoker`n har iført seg piggsko og Nickhead nok ikke får råd til de fremtidige turene til "Meieriet, hehe Så.. Grei som jeg er har jeg dedikert disse diktene til dem..
Kjære Riskoker...
En vandrer gikk på skinnen lang og hørte toget ule..
Og så kom konduktøren frem...
Og skrapa`n vekk fra hjulet...
Moralen her er å ikke hoppe ut i sporet før toget men ta plass når det står ved perrongen, hehe
Og kjære Nickhead..
Du hoppet ut fra Elvebru... Du trodde det var Whisky..
Men du tok feil din arme tosk...
Det var jo vann med fisk i..
Og fisken det var sild..
Og du er herved lagt i dill..
Så dermed bør du velge Abba.. (Hermetisk sild)
Og lytte litt til Zappa... Legger ved en låt som passer, hehe
https://www.youtube.com/watch?v=B1eQooBq10k
Redigert 11.08.2023 kl 20:49
Nickhead
11.08.2023 kl 20:32
6507
Ho ho
Nå kommer det til å vokse mye grønt ugress framover
Noen lærer aldri
Nå kommer det til å vokse mye grønt ugress framover
Noen lærer aldri
Grøntgress
11.08.2023 kl 20:22
6558
Bare å se på sluttauksjonen i dag. Kjøpsviljen var langt større enn å selge før vi tok helg. Helt realistisk tror jeg vi er på rundt kr 13 FØR Q3 presentasjon. Etter denne en plass mellom 15-17+ og flere vil få opp øynene etter det. Forhåpentligvis noen større investorer/fond. Fremtiden ser lys ut.
Redigert 11.08.2023 kl 20:28
kongsberg1
11.08.2023 kl 20:17
3722
Kontur skrev Oljen over 87🤩
kongsberg1
I dag kl 08:07
2380
Om olja holder seg rundt 86- 87 vil nok robotene til røverne bli stilt inn på tilbakekjøp nå.
Men det er trenden til PGS som er positiv som vil drive kursen, short hjelper bare litt til på veien tenker jeg.
Limer inn denne fra i dag tidlig, olja over 87 vil bli meget bra Kontur, tror mandag blir helt KONGE for oss longere.
I dag kl 08:07
2380
Om olja holder seg rundt 86- 87 vil nok robotene til røverne bli stilt inn på tilbakekjøp nå.
Men det er trenden til PGS som er positiv som vil drive kursen, short hjelper bare litt til på veien tenker jeg.
Limer inn denne fra i dag tidlig, olja over 87 vil bli meget bra Kontur, tror mandag blir helt KONGE for oss longere.
observer009
11.08.2023 kl 19:04
3979
Ved å konfrontere kritikken direkte og korrigere feil, viser Heimstaden hvordan man effektivt beskytter aksjonærenes interesser...
Redigert 11.08.2023 kl 19:25
Rubin
11.08.2023 kl 17:43
4419
Hadde OSE vært en normal lovlydig børs hadde kursen til PGS rundet 20kr i disse dager…
Rubin
11.08.2023 kl 17:40
4230
Mafiahuset fornekter seg ikke…
Hvor mange ganger skal de bli tatt med buksene nede før Økokrim tar affære…?
Obs, jeg glemte at de også er lønnet av statsmafian…😡
Hvor mange ganger skal de bli tatt med buksene nede før Økokrim tar affære…?
Obs, jeg glemte at de også er lønnet av statsmafian…😡
Piloten
11.08.2023 kl 17:21
4376
60% PGS/40% Shelf porteføljen begynner virkelig å bære frukter🍒🍓🍇 Ha en fortreffelig helg
Trollstuket
11.08.2023 kl 17:18
4410
Dersom short begynner å dekke for fult ser vi 10 neste uke, om ikke innen onsdag.
Får vi kontrakt vil vi gå 2 sifret umiddelbart.
Pilene peker kun oppover nå, godt moment og lite selgere.
Forundrer meg ikke om noen hus kommer med oppdaterte kursmål på mandagsmorgen.
Får vi kontrakt vil vi gå 2 sifret umiddelbart.
Pilene peker kun oppover nå, godt moment og lite selgere.
Forundrer meg ikke om noen hus kommer med oppdaterte kursmål på mandagsmorgen.
BIFFogBÆRNÉ
11.08.2023 kl 16:56
4520
For en fin uke! Deilig å sniffe på 8 tallet igjen. Vi skal nok bli mer kjent med åtto og kansje nils neste uke. 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Klarer du tippe feil tre dager på rad? Vi får se neste uke🫵
WillyWonka
11.08.2023 kl 16:39
4567
Litt off topic men sjekk ut det her, DNB Markets skulle vært tatt ned som meglerhus. Garantert akkurat det her dem har holdt på med i PGS også, med drittpakkene som har vært tidligere.
https://www.finansavisen.no/naeringseiendom/2023/08/11/8028422/heimstaden-slakter-dnb-markets-slakt
Kamangars rapport var ikke en offisiell analyse fra DNB Markets, og megleren sier til DN at den representerer hans syn, ikke meglerhusets.
– Det er en måte å generere oppmerksomhet om oss, få i gang en diskusjon med kundene, få i gang omsetning og skape «affærer», sier han til avisen.
Kamangar sier han ikke har fått negative tilbakemeldinger fra sine overordnede etter utsendelsen, og kommunikasjonsavdelingen i DNB vil ikke kommentere saken ytterligere.
https://www.finansavisen.no/naeringseiendom/2023/08/11/8028422/heimstaden-slakter-dnb-markets-slakt
Kamangars rapport var ikke en offisiell analyse fra DNB Markets, og megleren sier til DN at den representerer hans syn, ikke meglerhusets.
– Det er en måte å generere oppmerksomhet om oss, få i gang en diskusjon med kundene, få i gang omsetning og skape «affærer», sier han til avisen.
Kamangar sier han ikke har fått negative tilbakemeldinger fra sine overordnede etter utsendelsen, og kommunikasjonsavdelingen i DNB vil ikke kommentere saken ytterligere.
Kontur
11.08.2023 kl 16:22
4697
Klart PGS oppgangen kommer til å fortsette. Alt tyder på det. Usikkerheten tatt helt bort.
Kjøp PGS og bli med på oppturen alle sammen.
Kjøp PGS og bli med på oppturen alle sammen.
MaxMekker
11.08.2023 kl 16:20
4699
Sweetspot skrev 8.14 tenker jeg ;)
Ser ikke ut som vi får rett noen av oss :)
Da satser vi på at 7 blir historie neste uke. God helg !!
Da satser vi på at 7 blir historie neste uke. God helg !!
Hvis dette stemmer smeller jeg belåningen på igjen. For da går det fort!!! 🌊🌊🌊
Londonmannen
11.08.2023 kl 16:05
4801
Ok, du om det. Ingen av oss vet hva som skjer til uken. Men dersom man tar en titt på kurskurven fra tilbake i juli, så har den gjennom hele august så langt, hatt en jevn og hyggelig stigning. Hvorfor skulle dette ta slutt til kommende uke? Vi vet det jobbes med en rekke tilbud og at enkelte av disse kan ende med kontrakt. Hva om noe slikt blir meldt kommende uke? Om det skjer vet jeg ikke, men ingen kan heller utelukke det.
WillyWonka
11.08.2023 kl 15:43
4744
Trollstuket skrev Short 3,22%
Samtlige er også nærme 0,5% som avgjør synlig/usynlig short. Bittelitt inndekning til så er plutselig all synlig short borte.