$$$PGS$$$ 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢 Brudd opP

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
31.08.2023 kl 23:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.08.2023 kl 13:46 351009

bergsmofs

VantageVolante skrev Olja går. Spent på om det blir brudd denne gangen. Normalt sett går da også pgs, bortsett fra etter .. 

Positive tendenser for olja ja på august,s siste dag. Det ligger vel litt i kortene at et brudd opp kan komme nå fremover. Peggy er jo DNB sementert nå på 7 tallet så da er det vel naturlig å tenke at om olja reagerer oppover nå så følger Peggy på. Dessuten kommer Q 3 nærmere for hver dag. Med høyt aktivitetsnivå og mange båter i arbeid så renner det nu inn en del grunker. Kan bli en fin høst og ikke minst at vi kan slippe litt ut av det klamme grep nu utover 😊🌬🌬🦅🦅🚢🚢

Redigert 31.08.2023 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
15.08.2023 kl 15:22 3541

For 2-3 dager sida var det 6tallet vi skulle få se, vi så ingen 6tall. Idag er det 7tallet vi ikke får se. Neste uke er det jatting om 8tallet. Dyrt å løpe etter for våre selvutnevnte mestere, eller nettroll som resten av verden kaller dem..
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:26 3517

Du har vel fortsatt ikke fått svar.

Jeg tror INGEN her på tråden har sett presentasjonen av nettoverdiene, enda han mener at det er offentlig informasjon.
Da tror jeg noen for lenge lenge lenge siden hadde fanget det opp og lagt det ut. Om noen har den, så korriger meg mer enn gjerne. Det er absurd om DNB, PAS, obligasjons investorene har denne, men ikke aksjonærene og markedet skal få se den. Betydning for prisingen og verdsettingen av aksjen, i HØYESTE grad.

Det er kun en som har vært på en presentasjon som har fanget opp noen tall. Og sa så her. Det er den eneste grunnen til at jeg kjente til dette.

Det er helt sprøtt at PGS visstnok har nettoverdier i mediantilfellet på 18 kr. (i tillegg kommer det fremførbare underskuddet) og kursen omsettes på 8-tallet. Det er KONKURSPRISING, assets kan selges og 18 kr. kan deles ut til aksjonærene. Ikke som nå når de får 8 kr pluss for aksjene. Det er bare SYKT.
Redigert 15.08.2023 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Life viddy
15.08.2023 kl 15:27 3516

Du må komme deg inn igjen nå Risen for du kjøpte jo villig på 8,04 tidligere så blir det mye bedre stemning her inne :)
Tigerberget
15.08.2023 kl 15:28 3513

«Begynner å lure på om du begynner å bli glemsk. Om du er på vei til å miste hukommelsen.»

Dementioso 😂
Sweetspot
15.08.2023 kl 15:33 3478

Onkel, hvorfor reduserer short???
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:34 3462

I går var du MATT og i dag er det SYKT.
Det er lett å bli både matt og sjakk matt når man ikke forstår spillereglene, hehe.

Men du feiler med kunnskap som er vel under medianverdien..
Tror du virkelig at det er automatikk i at aksjekursen er 18kr fordi noen har regnet ut at assets har nettopp den verdien?
I så tilfelle forstår jeg frustrasjonen din. Mangel på kunnskap er grunnen gutt. Du lever i villfarelse.
Selv er jeg rimelig tungt inne, og ser logikken i det som skjer nå (og ikke minst har skjedd frem til nå).
Redigert 15.08.2023 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:36 3447

Samla registrert short videre ned:
ACC. SHORT #
22 743 721

ACC. SHORT %
2,48%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
14.08.2023^

Tre store reduserer.
Det er kun GSA CAPITAL PARTNERS LLP som med et salg av stusselige ca. 200 k. aksjer som prøver å holde igjen.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:38 3407

Kunne du holdt deg på den sperrede tråden din? Og slutte å forsøke å skrike aksjekursen opp? Får vondt i ørene, hehe.
Hold konspirasjonsteoriene dine på lukket tråd og slutt å avfeie andres tanker som tull og tøys, gutt.
Piloten
15.08.2023 kl 15:40 3416

Ifm med refinansieringen i mars ble det i tråden her lagt ut link til presentasjonen gitt til obligasjonseierne. Jeg så den. Du kan saumfare tråden fra starten på mars så finner du den kanskje.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:44 3338

??? ... hmmm. Game Over shorting pigs

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲
VantageVolante
15.08.2023 kl 15:45 3305

1. Det vet mrX tror jeg. Er usikker selv

2. Adskillig kortere og billigere enn 3D. En helt annen verden. Tror det er 3 forskjellige 3D systemer her, der P Cable er ett av dem.

3. Stemmer.

4. Tror neppe det finnes mye data på dette tilsvarende hva PGS tilbyr f.eks etter P Cable-jobb i Irskesjøen, og nå snart New York. Jeg tipper TGS isåfall må leie inn stål for dette. De ser sikkert potensialet de også. Men ta dette med en klype salt.

PS. En streamerpakke ifm vind består av kun en brøkdel av antall seksjoner en ordinær 3D pakke gjør.
Men såvidt meg bekjent, krever vindseismikk ekspertise på datasiden, og muligens geologer med spisskompetanse. Vokser ikke på trær. Seismikk er uhyre komplekst.
De holdt på i Irskesjøen i mange uker før et produkt til kunde var klart. Først da kom meldingen om USA.
Nybrottsarbeid.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:46 3281

Jeg har enda ikke sett ETT eneste ett innlegg med substans fra din side. Kun omtale av at du er inne. Hvor? Lukka avd.

Du kan lære litt av denne: https://e24.no/boers-og-finans/i/wEoaQd/peter-hermanrud-slik-timer-jeg-topp-og-bunn
Der står det om betydning av Pris/Bok.

Så kan du lytte til Proffa. Deretter kan du sette opp dine anslag på P/E og P/B for PGS.
Det er vel lave tall på dette som gir en grunn til å investere.
Hva er din begrunnelse for å investere?

Hermanrud: - Pris/ bok forteller om noe er billig eller dyrt på sikt. Jeg mener intervallet må bør ligge mellom pris/ bok på 1,5 og 2,1, der man kjøper på 1,5 og selger på 2,1.

Fredly foreslo å kjøpe når pris/bok, justert for avskrivninger og goodwill, er på 1,3 og selge når pris/bok er på 2,2.

Til sammenligning har PGS med tenkt verdi på assets på 18 kr. i medianfilfellet en tenkt Pris/Bok 8,2/18 = 0,45
DET ER BILLIG DET.

Kanskje du kan prøve å tilføre noe substans. For engangs skyld. Det blir første gang.

Egentlig tror jeg at du og koker'n ikke er så langt unna hverandre. Dere har mye felles. Den tomme mengde.

Dersom du ikke har et substansielt svar, så svarer jeg aldri mer deg. Og hiver deg inn i filteret - etterhvert. Der får du selskap av: Tomme trettende trollete tullinger
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:49 3250

Takk for flott svar.

Om andre har noe å legge til, så er det flott for forståelsen av vindseismikk markedet.
Tror det kan bli ei grønn gull gruve og rene Klondyke for PGS. I en periode.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:52 3204

Der skorter hardt på å dele noe som helst med deg baktus, hehe.

Ønsket bare å forsøke å fortelle deg at du har mangelfull forståelse. Kos deg med Hermannruds uttalelser på e24 du, hehe.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:54 3154

Ingen seismikk til flytende havvind.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:56 3115

Du har mao. INGEN substans å komme med. Foreslår at du holder deg til å lese her, for du tilfører jo - ingenting. Annet enn støy.

Du har tilsynelatende INGEN god begrunnelse for investeringen i PGS heller.

Så oppfordringen til deg blir:
- Det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være en idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil.

Maurice Switzer

Slettet bruker
15.08.2023 kl 15:56 3125

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲

Kom dere til helvete ut shortjævler. Det blir bare verre. Og det er ingen ting dere kan gjøre for å stoppe det

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲

Grådighetens pris. Dere kunne gitt dere på forsommeren og faktisk tjent penger for en gangs skyld

🟦🟦🟦🟦✈️
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💥🏡🐷🌲
Sweetspot
15.08.2023 kl 15:59 3065

🟦🟦🟦🟦💣
🟦🟦🟦💣🟦
🟦🟦💣🟦🟦
🏚💣🏡🐷🌲

4 på rad BINGO..

0 Short innen Q3??
Obxserver
15.08.2023 kl 15:59 3062

Transcripten fra Q2 er lagt ut: https://www.pgs.com/globalassets/investor-relations/reports-and-results/q2-2023-transcript-2023-07-20.pdf

"Then over to New Energy. I have talked a few times now about the site characterization for offshore wind parks where we have entered this market
during this quarter and where we're seeing a lot of interest. And just to explain a little bit for those of you not familiar with this, the site characterization
market for offshore wind parks is today dominated by typically 2D surveys and 2 geotechnical surveys in kind of sequence, 1 2D, 1 geotechnical,
2D geotechnical, something along those lines. This obviously takes time.
And what we are trying to do, we are trying to introduce a 3D solution, which is what we have introduced there, which gives an ultra-high-density
picture of the first 100 meters of the subsurface. And the idea here is to accelerate the knowledge of the subsurface so that the wind park providers
can start building earlier and, therefore, massively save investments and these kind of things. In addition to that, we are trying to replace the
sequential seismic geotechnical by providing a better seismic image. And we are receiving considerable client interest for our solution."

"And we expect also to buy another set of these ultra-high-density streamers so that we can
have 2 operations for next summer because we're seeing such massive interest"!! (MASSSiiiiiV)

" But yes, we expect to have competition. Right now, we think we are the, more or less, the only provider." (MONOPOL)

Investere i hvilket selskaper....????

"It also gives us the opportunity to invest in either equipment or companies or make profitable decisions for the company without having to worry
about whether it will actually impact the liquidity at one point in time. So that's why it increases our financial robustness and flexibility. That is kind
of the main point of this $75 million new loan here. We absolutely expect to repay it from cash flow before its maturity."
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:01 3047

Den har jeg verken sett - eller funnet.

Det var en som la ut noen notater vedkommende hadde gjort seg, men det var kun noen korte korte setninger.

Så hvis noen finner dette, er det supert. Tror imidlertid ikke det finnes en sånn lenke til HELE presentasjonen.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:03 4676

Støyen står du for selv sant vel?
Ved å skrike hver dag hvor idiotisk Coltrane er (som hadde aksjer for 1.000.000.000 NOK i selskapet (du har sikkert 12.000 kjenner jeg typen rett, hehe). Hvor idiotisk prisingen er, stort sett alle på forumet er tullinger, ingen ser det du ser. Jeg gidder ikke pingponge multipler med deg. Jeg ser på deg som kunnskapsløs og i villfarelse om aksjemarkedets verdsettelsesmekanismer. Believe you me, jeg vet at du selv mener å være tett på professor, hehe. Pass på så du ikke faller av hesten da Napoleon, få nesen i vater, hehe.
Redigert 15.08.2023 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Klabbeføre
15.08.2023 kl 16:03 4668

Olja stuper og PGS holder seg bra, er nok tilbakelevering av short på gang

Short er smarte og dekker inn på rød børs og fallende oljepris, tipper de har kjøpt tilbake shorten ila noen dager

Hadde de ikke gjort dette hadde PGS lett gått 20-30% på grønn børs
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:04 4693

Er du sikker på dette?

Det er åpenbart at det gjelder bunnfast.

Men jeg tenker at også flytende må ankres alle veier, og kanskje det hadde betydning for oppankringen. På et stort flytende vindfelt så blir det maaaaaaaaange ankre. Og disse må sitte veldig godt. Men det kan være at seismikk ikke trengs i det hele tatt for det. Det høres egentlig plausbielt ut, men jeg er ikke 100% sikker. For kostnadene vil være ekstremt store om disse greiene ankres dårlig og sliter seg.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:06 4651

NULL SUBSTANS, as always.

Masse setninger. Men IKKE ett ord av verdi for andre.

Hva mener du om PGS og TGS sin P/B og P/E?

Ja, jeg synes det er/var IDIOTISK av Coltrane å selge på den måten de har gjort over børs på lav kurs. Og også at de ikke har tatt ledelsen i PGS i øra og fått dem til å få fram verdiene FØR de solgte på stadig lavere kurser i markedet på sommeren.

Per nå er kursen lavere enn da de solgte, så salget ser ikke spesielt lurt ut nå. Og jeg tror det vil se enda dummere ut OM oljeprisen holder seg og markedet IKKE kollapser.

Nå gidder jeg ikke diskutere med deg så lenge det er NULL substans.
Redigert 15.08.2023 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
15.08.2023 kl 16:15 4548

Kursen er rett på oversiden av 8 og du virker sur allerede - i morgen ser vi med stor sannsynlighet 7 tallet - hva da - vil det være ledelsens feil - det oxo ...?...;)
Redigert 15.08.2023 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:15 4540

TGS er en pengemaskin, PGS kan bli det samme.
Tenker du ikke på hvorfor enkelte selskaper omsettes på lave multipler? Tenker du ikke at det finnes årsaker? Som feks at slike selskaper ikke klarer å generere regnskaper som går i pluss.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:23 4465

Fantastisk "analyse".

Gå og kjøp TGS da vel.

Du får fortsette å se på det som har vært. Ikke det som er, eller forventes og kan komme. Det er sistnevnte som har betydning for verdsettelsen.
rischioso
15.08.2023 kl 16:29 4379

Dagens kurs avspeiler jo nettopp det som forventes kan komme så da betyr nok det at dine forventninger ligger milevis over markedets - og det må du jo få lov til uten at andres forventninger blir for idiotiske å regne...;)

Olja - næmere %-en ned
Alle futtene over dammen - næmere %-n ned

https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price

Det ser ikke bra ut for morgendagen ...
Slettet bruker
15.08.2023 kl 16:34 4381

Så sikker jeg kan bli, dette er besvart av tidligere ansatt i PGS.
Samtidig er det verdt å melde at bunnfast vil dominere markedet.
rischioso
15.08.2023 kl 16:42 4279

Beklager, men du virker å være en av forumets største feilkilde - den skal du ha og det er jo en prestasjon det oxo ...;)

Flytende havvind vil dominere markedet og det av flere grunner:

LES, LÆR og del fakta:

https://www.fornybarnorge.no/havvind/fakta-om-havvind/
Nestoren
15.08.2023 kl 17:09 3936

Den linken er utgått på dato dessverre.
@Palerider - Ingen svar fra Bård. Purrer i morgen.
Geiren
15.08.2023 kl 17:11 3938

Ikke f… om flytende havvind vil dominere. Her snakker vi kostnader på minimum 5 kr per KWtime i 10 år framover. Bunnfast er knapt halv kost, på land kanskje 20% kost sammenlignet med flytende.
Flytende må ha enorme subsidier.
SoLong
15.08.2023 kl 17:12 3921

Coltrane har sikkert snakket med ledelsen, før de bestemte seg for å selge.
Det hele snakk om de har tro på bedre avkastning av pengen et annet sted.
Kontur
15.08.2023 kl 17:20 3878

Artig, masse troll her. Redd for oppgang de😂
SoLong
15.08.2023 kl 17:24 3864

Hvor er oppgangen?. Ned nesten 2 prosent i dag. Ned 5 kroner fra 13.
Blue Cow Group
15.08.2023 kl 17:37 3753

8,142 delt på 5 gir ca 63% oppgang på 6,5 uker. Noen få heldige traff nok også på like under 5 for 6,5uker siden. Og veldig mange flere her inne påstår nok også nå i ettertid å ha truffet på under 5 :D
5thplanet
15.08.2023 kl 17:43 3688

Du er faktisk kleinere og mindre saklig en Nick og BMWx5 du. Æsj. Få deg bort fra forumet eller oppfør deg.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 17:44 3738

Hehe, joda stå på du gutt. Ring Rune i morgen og spør hvorfor ikke aksjekursen er 18 ettersom noen har beregnet assets tilsvarende. Flytt telefonen 20cm fra øret og vent på latteren.

Slettet bruker
15.08.2023 kl 17:50 3752

Der har du et poeng (Palerider lever i villfarelse).
Du kan med fordel heve nesetippen og Palerider senke sin.
Og på samme tid ønsker vi alle det samme, pgs i 20kr?
Slettet bruker
15.08.2023 kl 17:51 3743

Info jeg har er fra tidligere Pgs ansatt.
Stole på han eller deg som ikke vet opp og ned på vix, gratulerer med det forresten😂😂, smått urolig fra en såkalt proff, ye right😳
Det finnes ikke større klovn enn deg her inne, sikkert kult å høre det titalls ganger om da n.
Piss og vas og søppel 24/7
Kontur
15.08.2023 kl 17:53 3729

Hva er din interesse i PGS da?
Har du tro på selskapet?
Vurderer du å kjøpe aksjer i PGS?
Lafreri
15.08.2023 kl 18:06 3619

Danielson, pale rider avkledde deg helt. Du ville ikke svare han. Bare nye angrep uten noen substans.
SoLong
15.08.2023 kl 18:10 3592

Selvfølgelig er jeg et troll ansatt av baissere og shortere.
Alby
15.08.2023 kl 18:12 3621

Nå håper jeg selskapet kommer frem noe med solid substans 😎
BIFFogBÆRNÉ
15.08.2023 kl 18:20 3530

Yes! Rentekutt i Kina. Dette vil ha positive effekter tror Roger Berntsen i Nordnet.
Opec+ er vistnok meget bestemt på å holde oljeprisen oppe.
Europeiske aksjer er også underpriset ift amerilanske.

Nei som så mange ganger før. Dette vil helst gå bra!

Forslag om at ukraina gir opp enkelte landområder. Mot nato medlemskap. Kan kansje være en gamechanger i krigen?

Mine aksjer er ikke tilsalgs på sisse nivåene (selvom jeg er meget pent i pluss nå)
Redigert 15.08.2023 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2023 kl 18:24 3489

I beg to differ..
Fyren er clueless. Hva du holder på med her er vanskelig å forholde seg til. Noen skal megle, noen skal støtte - tenk heller selv. Klærne er på kan jeg forsikre.

Ingen angrep - fyren må bare jekke seg ned noen hakk. Det har han sikkert blitt fortalt tidligere på en eventuell arbeidsplass eller i et eventuelt nabolag.
Slettet bruker
15.08.2023 kl 18:30 3447

Hva tenker du på da?
Selskapet ser ut til å gjøre det meste riktig spør du meg. Bortsett fra å legge ut et excel-sheet øverst på pgs.com med verdier på assets (da selger jeg).

Blue Cow Group
15.08.2023 kl 18:31 3436

Der beviste du Lafreti rett igjen gitt, null substans, bare bråk, som visse andre ("andre") hustroll vi sliter med her på tråden..