$$$PGS$$$ 😊🌬🌬🩅🩅🚱🚱 Brudd opP

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
31.08.2023 kl 23:40
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.08.2023 kl 13:46 329147

bergsmofs

VantageVolante skrev Olja gĂ„r. Spent pĂ„ om det blir brudd denne gangen. Normalt sett gĂ„r da ogsĂ„ pgs, bortsett fra etter .. 

Positive tendenser for olja ja pĂ„ august,s siste dag. Det ligger vel litt i kortene at et brudd opp kan komme nĂ„ fremover. Peggy er jo DNB sementert nĂ„ pĂ„ 7 tallet sĂ„ da er det vel naturlig Ă„ tenke at om olja reagerer oppover nĂ„ sĂ„ fĂžlger Peggy pĂ„. Dessuten kommer Q 3 nĂŠrmere for hver dag. Med hĂžyt aktivitetsnivĂ„ og mange bĂ„ter i arbeid sĂ„ renner det nu inn en del grunker. Kan bli en fin hĂžst og ikke minst at vi kan slippe litt ut av det klamme grep nu utover 😊🌬🌬🩅🩅🚱🚱

Redigert 31.08.2023 kl 22:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
unikum
18.08.2023 kl 15:15 4532

Lurer egentlig pÄ hvem er som har puttet ei krone pÄ denne ris igjen? Om han har rett ? Ett av 30 innlegg bÞr gÄ inn , tenker jeg. Han snuppa vel sikker de fÄ pÄ 7,99....
VantageVolante
18.08.2023 kl 15:21 4536

Bare du som vet vet du

10 sek pÄ 7 og du hoverer.

Var 10 sek pÄ 7 her om dagen ogsÄ, men gikk kjapt opp igjen. Er det en som til stadighet uttrykker seg som om han vet, sÄ er det deg.
citius
18.08.2023 kl 15:22 4504


Med renter og Kina i fokus, sÄ kan man ikke utelukke en generell markedskorreksjon
hva det kan bety for PGS-aksjen kan ingen si

Justerer markedet seg med noen prosenter, kanskje et sted mellom 5 - 10 prosent
sÄ slipper sannsynligvis ikke denne unna en justering
Aksjen er jo ned 5 prosent bare i dag, sÄ noe er jo tatt her og nÄ

Spennende pÄ mandag, fÄr ikke hÄpe den blir blÄ.............som blÄmandag

Som sagt, Kina og renter sliter pÄ de store aktÞrene sin tÄlmodighet
rischioso
18.08.2023 kl 15:24 4495

HÄven er ute, fortsatt litt slunken, men bÄde klar for og plass til flere 7nok aksjer - og de kommer - kanskje ikke i dag, men snart ...;)
10PS
18.08.2023 kl 15:27 4516

Oslo (Infront TDN Direkt): PGS har inngÄtt et ettÄrig strategisk samarbeid med inApril for streamer- og OBN-markedet.
Det fremgÄr av en melding fredag.
Det strategiske samarbeidet med inApril utvider vÄrt tjenestetilbud og kapasitet i kontrakt- og MultiClient-segmentene, og videre styrker PGS sin posisjon i et forbedrende seismikkmarked, sier administrerende Rune Olav Pedersen i PGS.
PGS kunngjÞr kontraktstildelinger og MultiClient-prosjekter som bÞrsmelding hvis kontrakten har en verdi pÄ 10 millioner dollar eller mer, MultiClient-prosjekter med en varighet pÄ 2 mÄneder eller mer eller strategiske viktige kontrakter, opplyses det.
VantageVolante
18.08.2023 kl 15:28 4512

Se der ja, nÄ uttrykker du deg som om du vet igjen, samtidig som du pÄpeker hvor ille det er nÄr andre "vet".

Det var den bjelken da........og ikke kom Ä si det er du som 2 x10s har fÄtt noe som helst i den hÄven din pÄ 7-tallet. Jeg vet ingenting om fremtiden jeg, slik du gjÞr. Men jeg kan si at jeg tror ikke du fÄr noe 7-ere oppi der.

Og vipps, sÄ gikk olja opp igjen. Kan gÄ videre, kan snu ned igjen. Jeg vet ikke, men det gjÞr jo du.

Kan driste meg til at jeg "vet" en ting, og det er at PGS-kursen pÄvirkes av oljeprisen. Instantly

Som nÄ......
Redigert 18.08.2023 kl 15:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
BIFFogBÆRNÉ
18.08.2023 kl 15:29 4523

Ah kjip dag. Ruglete greier. HÄper pÄ bedring neste uke
Slettet bruker
18.08.2023 kl 15:30 4504

Man teller lammene pÄ slutten av hÞsten;) , neste uke har vi ikke engang begynt pÄ, kan ta feil, ellers kan et par gode meldinger sprenge disse TA nivÄene 
 Den som lever fÄr sett.. Jeg kan leve med Ä ta feil, siden jeg uansett ikke realiserer ..
observer009
18.08.2023 kl 15:33 4448

Haha , ser ut som du har funnet din rolle som den korn veiviseren for blinde hÞns! Kanskje du kan hjelpe dem med Ä finne et par briller ogsÄ?
Redigert 18.08.2023 kl 15:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
18.08.2023 kl 15:37 4411

Han solgte rubb og rake pÄ 7-tallet her forleden, derfor.

Han tror folk er stokk staur idioter ogsÄ, med pÄstanden om at han nÄ sitter med 80% av PGS-potten pÄ long. Han sa ogsÄ at tradingpotten pÄ 20% tilsvarte nesten 100000 aksjer. Ergo at han sitter med ca 400000 pgs aksjer. Yeah right
Nickhead
18.08.2023 kl 15:37 4432

Du er en amatĂžr
Du kommer alltid til Ă„ vĂŠre en amatĂžr.
Happy skvett !!
Sweetspot
18.08.2023 kl 15:39 4422

Olja da..
Bipolar ass
VantageVolante
18.08.2023 kl 15:40 4410

Némmen, hva skjer? Jo, olja opp og det samme med PGS, det er hva som skjer NÅ.

rischioso
18.08.2023 kl 15:43 4378

Nei min venn - nÄ mÄ du roe ned noen hakk. Jeg pÄpekte Mr X sin dÄrlige trackrecord - og har ikke noe med min langt bedre trackrecord Ä gjÞre. Hadde jeg bommet like mye som han sÄ hadde jeg gÄtt langt mer stille i dÞrene. Skal man tas nÄr man tar feil sÄ bÞr man ogsÄ kunne feire nÄr man fÄr rett for ellers gir det jo ingen mening.

Aldri vÊr redd for Ä rose nÄr det er pÄ sin plass sÄ fÄ du ogsÄ retten til Ä straffe - Ä bare straffe uansett hvordan ting gÄr blir bare komisk stÞy ...;)
10PS
18.08.2023 kl 15:47 4309

Denne samarbeids meldingen er viktigere enn folk har fÄtt med seg.
VantageVolante
18.08.2023 kl 15:50 4279

For min del er jeg en av de fÄ som bÄde roser og riser. Den tok, du, det er jeg sikker pÄ.

X sin track pÄ Ä vÊre generÞs nok til Ä dele det han fÄr snust opp er meget bra, selv om alt tar lenger tid enn forespeilet. Brasil. New York. Egypt. Egypt igjen. Alle disse ble "meldt" her fÞr de ble bÞrsmeldt.

Hva X sin handelstrack er, vet jeg ikke mye om da det interesserer meg mitt i rattata.
Sweetspot
18.08.2023 kl 15:54 4254

Inne fĂžr mandag. Jupp.
Slettet bruker
18.08.2023 kl 15:54 4288

Ja, men i dag drukner alt. En seimikk lillebror meldte utbytte og var 5-6 pluss. Men rett i minus pga bredt hysteri.

Tenk Ă„ bare kjĂžpe pĂ„ slike dager😃
Slettet bruker
18.08.2023 kl 15:55 4321

Ville nok kanksje vurdert det ja ... ... ...
Redigert 18.08.2023 kl 16:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
DĂžlle
18.08.2023 kl 16:05 4237

Er olja 85-86 pÄ mandag er dagens tapere vinnere pÄ mandag.
Men fytte rakkern sÄ mye stÞy pÄ denna trÄn. Den ene er vistnok enda flinkere enn den andre til Ä treffe pÄ inn og ut. Impressing
rischioso
18.08.2023 kl 16:06 4242

RE - Jeg kan leve med Ă„ ta feil, siden jeg uansett ikke realiserer ..

* Det var det mange som sa i FLYR og XXL ogsÄ - noe som viste seg Ä ikke vÊre en god strategi ....

Utfordringen fremover er makroen. Mao, det er Ä forvente at det vil komme flere rÞde dager som i dag sÄ ingen hast med Ä komme seg inn pÄ 8 tallet nÄr vi snart og mest sannsynlig kan kjÞpe sÄ mye vi vil pÄ 7 tallet - JustSayin ... ;)
Redigert 18.08.2023 kl 16:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Travis-Bickle
18.08.2023 kl 16:30 3980

3 millioner i slutt auksjonen...

God krangle helg, om dere bruker "BaĂŻse" nicket eller "Hause" nicket deres......

WillyWonka
18.08.2023 kl 16:31 3986

For de som nevner oljepris i makrobildet. Det er ikke viktig at den flyr opp i 110 og ned igjen og er volatil. De som tjener direkte pÄ dagen mer pÄ hÞy oljepris er oljeprodusenter og rigger.

For seismikk sÄ er det viktigste at den er stabilt hÞy, langt mer positivt at utsiktene for vedvarende stram oljepris (80+), kontra at den er i 70 ogsÄ pang i 110 ogsÄ ned igjen etc.

Dette har med at man ser knapphet over tid, og at det mÄ investeres i mer leting.
BIFFogBÆRNÉ
18.08.2023 kl 16:51 3815

Jeg er imponert. Imponert over de som alltid kjÞper billigst og selger dyrest. Da hadde ikke jeg sittet pÄ fa og tradet med en mill eller to.......


Selv klarer jeg bare Ä kjÞpe passe billig. Og selge noe dyrere. Solgte en post idag. Desverre fÄr jeg nesten si. Makro lÊgger greit nÄ... kjedelig Ä vÊre ute, men tipper Ä gjÞre en passe grei inngang til uka eller etter der.

(Var ikke tro mot planen min)

Redigert 18.08.2023 kl 16:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Blue Cow Group
18.08.2023 kl 17:15 3627

Hvis man klarer Ä se vekk fra stÞyen fra de daglige trollerne sÄ finnes det noen ganske sÄ imponerende hoder her inne. Newrep f.eks i gÄr som "spÄdde" at alle bÞrser ville gÄ ned i dag pga Evergrande-kollaps. BÄde presisert nÄr nedturen skulle komme og hvorfor.
SÄ har du andre her som sitter og roper "ned ned ned" hver bidige dag og hoverer som det ikke fins noen morgendag de fÄ ganga de har rett, og holder seg borte de dagene de tar feil. Minner om utrykket "en klokke som har stoppet viser fortsatt riktig 2 ganger i dÞgnet". Ikke voldsomt imponerende... vet at de selv har et annet syn pÄ det sÄklart, man blir ikke nett-troll uten en solid dose selvfornektelse i baggen ;)
Slettet bruker
18.08.2023 kl 17:18 3760

😅 "Disclaimer: Produktet bþr ikke inntas av folk med hþyt blodtrykk,
Nerver som kokt spagetti.
Blir sint av Ä trÄkke pÄ legoklosser og med hÞy "keyboard courage"
Nilsok
18.08.2023 kl 17:35 3733

Fortsatt et stykke til 7,60 da din selvgode drittsekk . Just saying ;)
rischioso
18.08.2023 kl 17:40 3730

Det er nok det som er problemet for mange - at de fÞler seg nakne nÄr de er ute og derfor ikke klarer Ä vÊre ute mer enn noen 10-Þringer av gangen - det er slik FOMO fÞlelsene virker ...

Jeg for min del tror at du gjorde et godt valg denne gangen og at du med stÞrste sannsynlighet vil kunne kjÞpe deg inn igjen pÄ et lavere nivÄ. Ingen dramatikk i sluttauksjonen verken den ene eller andre veien for det ble omsatt for knappe 16m noe som ligger godt under snittet pÄ 10% av hele dagens omsetning, men det som er langt mer viktig er at kursen ble solgt ned i sluttauksjonen (fra 8,13 til 8,09) og ikke minst at dagens nedgang kom pÄ rekordomsetning noe som hver for seg og til sammen svekker det tekniske bildet.

Legger vi sÄ til oljeprisen fortsetter Ä befinne seg i den lave enden av 80 og at investorfrykten har vÊrt Þkende den siste tiden som et resultat av svekket makro - i.e fortsatte renteÞkninger, prod nedgang i Kina, mindre etterspÞrsel etter olje og ikke minst mislighold av gigantiske entreprenÞr lÄn ogsÄ i Kina som vil kunne ryste resten av verden for Ä nevne noe sÄ er det Ä forvente flere knallrÞde bÞrsdager fremover.

Av samme grunn er mitt bet at det vil bli meget volatilt fremover hvor den siste tids utfordringer med mislykkede forsÞk pÄ Ä komme seg pÄ oversiden av 8,5 vil fÞre til at kursen uten triggende nytt av betydning veldig snart og igjen vil sige pÄ undersiden av 8 tallet og ta ny sats et eller annet sted pÄ 7 tallet om og nÄr makroen tillater det.

God helg Þnskes alle og nÄr jeg sier alle sÄ inkluderer det ogsÄ de som har bommet mest og nettopp disse vil kunne ha mest utbytte av Ä spandere knappe 22 minutter ved Ä fÞlge linken under for Ä fÄ en bedre forstÄelse av hvorfor virkeligheten ikke nÞdvendigvis er slik man tror den er - alltid:

https://www.youtube.com/watch?v=oYp5XuGYqqY
Redigert 18.08.2023 kl 17:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Piloten
18.08.2023 kl 17:47 3687

SĂ„ mange ord. SĂ„ lite innhold. God helg😎
HAS
18.08.2023 kl 18:16 3516

I innlegget finner du nĂžkkelordene "uten triggende nytt".

Skal ikke mye til fĂžr hele bildet er endret.....:)
BWMx5
18.08.2023 kl 18:51 3360

«Tror det er veldig, veldig fÄ som trenger Ä vite hva du ogsÄ gjÞr. Du er og blir ett rÄttent egg i kurven.


.
StĂžrste komikeren/klovnen pĂ„ forumet er det vel ingen som helst tvil om hvem er. Bare tragisk at du ikke skjĂžnner det selvđŸ˜‚Â»
Rogue
18.08.2023 kl 18:56 3345

NĂŠĂŠĂŠĂŠĂŠĂŠĂŠ....
Veldig ofte enig med deg i de dine tekniske vurderinger i et kortsiktig bilde, selv om argumentasjonen din for Ă„ fremheve det blir altfor pompĂžs og vid med div makro skremsler etter min smak.
Men kred for mange treff👍

Tror du denne gangen tar feil....

Rent teknisk ser olja ut til Ä snu om du ser pÄ rsi kurven samt c-sticks...
Om den gjĂžr det kan det fort hende vi kan kalle dagen i dag for en dyyyyp konsolidering đŸ€ŁđŸ€Ł

Snart vet vi mer, sÄ fÄr vi se om jeg (tok et tungt bet pÄ tampen) sitter klistra i waiting game eller om andre i running...

Uansett, god helg đŸ€˜đŸ»đŸ˜‰
Rubin
18.08.2023 kl 19:00 3316

Alltid enkelt Ä finne argumenter bÄde for oppgang og nedgang nÄr en tenker som en kortsiktig trader. Ja, Kina har visse Þkonomiske og andre problemer, men India (som har flere innbyggere enn Kina) fosser fremover med god vekst og et stadig Þkende behov for olje og gass. ForÞvrig sÄ benytter man oljeprodukter i de fleste solgte produkter i dag, og de som tror pÄ lÞgnen om at elektriske «plastbiler» vil redde verden og redusere olje og gassforbruket det neste tiÄret har nok blitt vel mye hjernevasket.

Konklusjonen er at PGS vil svĂžmme i penger de neste 10 Ă„rene
💰💰💰
Alt som kreves av oss aksjonĂŠrer er Ă„ vĂŠre litt tĂ„lmodig 👍

PS! NĂ„ er olja opp mot 85$ igjen. Nedturen til Risern varte ikke lenge

Redigert 18.08.2023 kl 19:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
18.08.2023 kl 19:22 3221

Korrekt.
Olja pÄ 85 og OSX i grei pluss.
cm punk
18.08.2023 kl 19:25 3210

Da er vi over 8.50 igjen pĂ„ mandag 🏃🏿🏃🏿🏃🏿
Stein McDuck
18.08.2023 kl 19:31 3234

Det hadde gjort meg glad :-)
HÄper at det kommer en kontrakt for litt ekstra rekyl og at de fleste er ferdig med Ä ta gevinst for denne omgangen. SÄ vidt jeg kan se har det bÄde vÊrt motstand og stÞtte pÄ ca 8 tidligere en del ganger, sÄ la oss hÄpe det blir en stÞtte denne gangen og at vi kan komme oss opp til motstanden rundt 8.5/8.6 og blÄse oss gjennom!
rischioso
18.08.2023 kl 20:23 2980

RE - Alltid enkelt Ä finne argumenter bÄde for oppgang og nedgang nÄr en tenker som en kortsiktig trader.

* Vel, det virker ikke Ä vÊre vanskelig for deg Ä finne argumenter for at PGS vil svÞmme i penger om noen Är og det pÄ tross at de ikke har klart generere overskudd siden starten av supersyklusen for snart 6 kvartaler eller 1,5 Är siden hvor kvartalet som skulle snu skuta er uteblitt hvor man da bare flytter forventningene ti neste kvartal og til neste og til neste ...

Konklusjon - det er langt enklere Ä treffe i det korte bildet hvor variablene man skal forholde seg til er bÄde nÊre og kjente enn Ä skulle tippe kurs flere Är inn i fremtiden hvor det meste er ukjent og usikkert og er det noe som er sikkert sÄ er det at det ikke finnes noen garanti for at det vill gÄ som du tror og av samme grunn er det bÄde smart og riktig Ä tidvis gevinstsikre deler av posisjonen for nÄr man ikke helt vet hva morgendagen bringer sÄ vet man i alle fall ikke hva neste Är vil bringe selv om mange virker Ä tro det - men for all del, hver sin strategi ...;)
Redigert 18.08.2023 kl 20:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
danielson
18.08.2023 kl 20:51 3235

Parr tips til rosseposten dersom mÄlet fortsatt er mindre av det dere 10 forelskede kaller stÞy (jeg mener dere legger opp til stÞyen selv - mer eller mindre trygler om de). ForstÄelig nok, til tider dÞr forumet nÄr kritikere/baissere uteblir. 20 longere som ikke ville sett negativitet i en oljepris pÄ 50 er ikke morro.

Hvorfor kan ingen gi noe som helst kred til Investornytt - snakk om timing, hehe.

Hvorfor kan dere aldri innrĂžmme at 5-10% nedgang er ukult.

Dere er like onetrack minded som baisserne, verken mer eller mindre. Absolutt ingenting av negativitet aksepteres. Like nyansert som bitre 70Ă„r gamle kjerringer.

Var det sweetspot eller hva faen du heter som skrev «9 eller 10 i dag??» basert pÄ dagens melding? Tre ut av hulen din og fortell hvor feil du tok.

Slutt Ă„ forherlige dere selv, dere er faen ikke guds gave til finans.

Og god helg.
Slettet bruker
18.08.2023 kl 20:54 3484

He he, du Ris du Ris😂 At det blir volatilt er vel godt kjent, er vel en kjensgjerning at det blir volatilt hele hĂžsten. At vi skal duppe under 8 er vel sĂ„ og si garantert. Og med resten av dine antakelser vil jeg kalle det en helgardering.. Du er sikret Ă„ fĂ„ rett i noe her😉 Synd at de «super optimistiske» hele tiden stiller som garantister for at du fĂ„r rett da de hele tiden utelukkende ser kun stigning inn i himmelen.