Here’s why we think Questerre is well worth watching!!!!
https://finance.yahoo.com/news/heres-why-think-questerre-energy-120925809.html
In the last three years Questerre Energy's earnings per share took off; so much so that it's a bit disingenuous to use these figures to try and deduce long term estimates. Thus, it makes sense to focus on more recent growth rates, instead. Questerre Energy's EPS shot up from CA$0.0079 to CA$0.012; a result that's bound to keep shareholders happy. That's a fantastic gain of 56%.
Careful consideration of revenue growth and earnings before interest and taxation (EBIT) margins can help inform a view on the sustainability of the recent profit growth. Questerre Energy shareholders can take confidence from the fact that EBIT margins are up from -224% to 14%, and revenue is growing. That's great to see, on both counts.
In the last three years Questerre Energy's earnings per share took off; so much so that it's a bit disingenuous to use these figures to try and deduce long term estimates. Thus, it makes sense to focus on more recent growth rates, instead. Questerre Energy's EPS shot up from CA$0.0079 to CA$0.012; a result that's bound to keep shareholders happy. That's a fantastic gain of 56%.
Careful consideration of revenue growth and earnings before interest and taxation (EBIT) margins can help inform a view on the sustainability of the recent profit growth. Questerre Energy shareholders can take confidence from the fact that EBIT margins are up from -224% to 14%, and revenue is growing. That's great to see, on both counts.
Fjellbris
12.08.2023 kl 21:46
20239
Spot on analyse og beskrivelse nåtid vs fortid (med emi spøkelse hengende over oss) QEC Elly, som jeg skulle sagt (og har sagt lenge) det selv dette😀👍👌 Takk for at du for at du deler!
Og pilot/erstatning som blir avgjort i oktober nevnes heller ikke her med et ord, = «tilnærmet ren bonus på kursen».
Og pilot/erstatning som blir avgjort i oktober nevnes heller ikke her med et ord, = «tilnærmet ren bonus på kursen».
Redigert 12.08.2023 kl 21:50
Du må logge inn for å svare
Tænkte det samme, Fjellbris 😎
QEC er et helt andet selskab i dag, end for bare 1-2 år siden. Gældfrit og tjener gode penge på eksisterende brønde i Kakwa, samt Read Leaf og Jordan i pipen. Hertil kommer Quebec med enten erstatning eller pilot/udvinding 😉
QEC er et helt andet selskab i dag, end for bare 1-2 år siden. Gældfrit og tjener gode penge på eksisterende brønde i Kakwa, samt Read Leaf og Jordan i pipen. Hertil kommer Quebec med enten erstatning eller pilot/udvinding 😉
Fjellbris
12.08.2023 kl 23:36
19992
Blir hyggelig når den dagen kommer og du får innfridd ditt mål a kr 3,- Elly. Regner med det også bare er et delmål på vei oppover, uansett så tror jeg ikke det er så lenge til du får innfridd det😀
Ja, det gør det og ovenstående artikel bekræfter bare, at det nok skal ske før eller siden 😉 MEN som du skriver, så er 3 NOK kun et delmål, da værdien med tiden bliver meget højere.
Redigert 13.08.2023 kl 08:19
Fjellbris skrev 👍 Og ha en fortsatt fin søndag😀
@Fjellbris.....god start på ugen, det bliver spændende at følge de næste par måneder og Oktober er ikke langt væk :-)
Se denne her: http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
Se denne her: http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
Redigert 14.08.2023 kl 11:33
Fjellbris
14.08.2023 kl 12:16
18276
Meget hyggelig, og flott at diverse «tallknusere» endelig også nå begynner å få øynene opp for QEC. En av børsens beste kandidater mtp. Risk & Reward har vi sagt lenge, med P/E på 23 ser jeg ikke mye nedside fremover uansett hva utfallet blir i oktober😀
Helt enig, ikke mye downside herfra.
Det skal nok blive godt og kun 7 uger til Oktober :-)
Går mot høst og Oktober er ikke langt væk, så spændende tider for QEC, uanset hvad den mye kritiske skare herinde påstår!
https://www.finansavisen.no/energi/2023/08/17/8029547/oljeinvesteringene-oker-kraftig-i-norge
Olie & Gas er stadig fremtiden mange år frem og det vil man også indse i Quebec :-)
Olie & Gas er stadig fremtiden mange år frem og det vil man også indse i Quebec :-)
1013
20.08.2023 kl 14:57
15619
Super nyhed det bliver vildt når tilladelsen kommer gas fra QEC.
Ja tak.
Ja tak.
En «Super nyhed» (uten at jeg har lest den) vil selvfølgelig sende aksje til himmels.
hgsd33
20.08.2023 kl 15:55
15515
Greit og vite at den føderale miljøministeren forsvarer oljeutvinning i nabokommunen. Da er det på tide resten av gjengen stikker fingeren i jorda og tillater utvinning av gass i Québec.
Slettet brukerskrev NOK 3 på mandag ?
Alt er muligt 😉 Har lovet 3 NOK og det vil jo ske før eller siden og du ved det godt, selvom du kæmper imod.
Jeg «kæmper ikke imod» men konstanterer fakta - at QEC ikke står i 3.
Dåsemannen
20.08.2023 kl 23:37
14639
Den "godkjenningen" alle snakker om innebærer vel bare tillatelsen til å kjøre en testbrønn. Altså ta på seg store kostnader for å bore en brønn og forhåpentligvis bevise at "Zero Emission" teknologien man skryter av, faktisk fungerer. Hvis testresultatene er tilfredsstillende, så er vel dette et godt argument for å få lov til å faktisk produsere. Og det er vel først da, ved godkjenning av produksjon, at aksjekursen virkelig skyter fart. Eventuell godkjenning i oktober, altså godkjenning av pilotbrønn, er vel kun et delmål, og utløser sannsynligvis ikke annet enn et forventningsrally og "pump & dump" i aksjekursen. Eller har jeg misforstått noe her?
Når det er sagt... QEC er selvfølgelig altfor lavt priset i dag. Cashflow og allerede eksisterende produksjon burde nok tilsi et sted rundt 3 kroner allerede. Så jeg blir ikke forbauset om vi ser en reprising av selskapet i løpet av høsten.
Når det er sagt... QEC er selvfølgelig altfor lavt priset i dag. Cashflow og allerede eksisterende produksjon burde nok tilsi et sted rundt 3 kroner allerede. Så jeg blir ikke forbauset om vi ser en reprising av selskapet i løpet av høsten.
Peter Sellers
21.08.2023 kl 07:05
14443
@Dåsemannen god morgen, ja det er helt riktig at vi hvis vi får tillatelse til pilot så må resultatet av Clean Tech programmet bevise at det er så bra som lovet før myndighetene godtar full utvinning!
Slettet brukerskrev Jeg «kæmper ikke imod» men konstanterer fakta - at QEC ikke står i 3.
Skarp melding fra deg, at du kan konstatere, at den ikke står i 3 NOK :-).........men det kommer og om det bliver i dag, eller om en uge eller om 6 mdr. er for mig fløftende ligegyldigt.
Spennende å gå gjennom børsmeldingene på morningen.
Ikke ofte QEC har noe å melde.
Ikke ofte QEC har noe å melde.
Slettet brukerskrev Spennende å gå gjennom børsmeldingene på morningen. Ikke ofte QEC har noe å melde.
Kanskje like greit siden samtlige børsmeldinger fra Qec trigger børsfall..