Here’s why we think Questerre is well worth watching!!!!

Slettet bruker
QEC 12.08.2023 kl 21:31 46266

https://finance.yahoo.com/news/heres-why-think-questerre-energy-120925809.html

In the last three years Questerre Energy's earnings per share took off; so much so that it's a bit disingenuous to use these figures to try and deduce long term estimates. Thus, it makes sense to focus on more recent growth rates, instead. Questerre Energy's EPS shot up from CA$0.0079 to CA$0.012; a result that's bound to keep shareholders happy. That's a fantastic gain of 56%.

Careful consideration of revenue growth and earnings before interest and taxation (EBIT) margins can help inform a view on the sustainability of the recent profit growth. Questerre Energy shareholders can take confidence from the fact that EBIT margins are up from -224% to 14%, and revenue is growing. That's great to see, on both counts.

Fjellbris
06.09.2023 kl 13:19 4726

Helt enig👍 Er det ting man lurer på, inkl. konstruktivt kritikk enten av det ene eller andre slag, ta det opp med selskapet, send Mail eller delta på møter, Q presentasjoner, generalforsamlinger osv. Og….., mange bør også starte med å lese Q rapportene…..😉
Peter Sellers
06.09.2023 kl 10:11 4783

@Yzf R1, men hvorfor har ikke dette blitt testet ut tidligere eller solgt litt lisenser til oljebransjen fra MB? Hva med Clean Tech programmet dersom de får pilot og dette ikke holder hva det lover, har vi da sittet og ventet på dette i ett par år? Da gjenstår mitt siste spørsmål, hva da med erstatningen, kan myndighetene da si at dere fikk sjansen men det holdt ikke mål, kan vi da oppleve at erstatningen vil begrense seg?
Yzf R1
06.09.2023 kl 09:35 4866

Nå har de vel innleigd folk til slikt men det viste du kansje ikke
Slettet bruker
06.09.2023 kl 08:43 4800

Vi får håpe på en god børsdag med den høye oljeprisen.
Upup
06.09.2023 kl 08:19 4367

Hvis du mener det er som å kjøpe et lodd så blir det da som at du leverer Eurojackpott-kupong hver uke samtidig som du er inne på Eurojackpott-forum daglig og klager på at ingenting skjer, du vinner jo aldri jo. I tillegg har du stort behov for å forklare alle andre som kjøper lodd hvor liten sjans det er for å vinne. Da ville jeg sagt at det var på tide å komme seg videre og f.eks. kjøpe et eller annet verdipapir som du ikke anser å være et lodd.
Slettet bruker
06.09.2023 kl 07:17 4454

Du har selvfølgelig et meget godt poeng, Dåsemannen.
Det underbygges av den elendige kursutviklingen. Det er mye som skurrer.
Slettet bruker
06.09.2023 kl 06:56 4482

Ok, så har vi det på plads, altså at du ingenting ved om det 👍
Dåsemannen
06.09.2023 kl 06:47 4389

Du høres ut som naboene mine; «Kanskje han faktisk har en flygende tallerken under den presenningen i garasjen».
Neida, jeg VET selvfølgelig ingenting. Har bare litt vanskelig for å se for meg at 8 ansatte i en brakkerigg i Canada skal ha klart det ingeniørmessige kunststykket som titusenvis av andre, høykompetente oljeingeniører verden over ikke har klart.
Slettet bruker
06.09.2023 kl 06:29 4406

Du ved reelt ikke, om det forholder sig sådan, men du “tror” det, ik? 😉
Dåsemannen
06.09.2023 kl 06:17 4422

Dere må slutte å narre dere selv ved å drømme om Clean Tech’en til skrønemakeren Binnion. NEI…De 8 ansatte i dette knøttlille selskapet har IKKE oppfunnet noen revolusjonerende teknologi som resten av olje-verden higer etter, men ikke får lov til å se ennå. Dette blir like dumt som at jeg gjemmer en haug med søppel under en presenning i garasjen, og påstår at jeg har funnet opp en flyvende tallerken som ingen får lov til å se. Merk at hver gang Binnion snakker om Clean Tech, så dreier det seg om svulstige beskrivelser av hvor viktig det er med rettferdighet i verden etc - aldri noen konkrete, tekniske beskrivelser. Alt vi har, er vel noen tegninger med illustrasjoner av skyer og berggrunn, og med piler som får det til å se ut som et superhappy økosystem. Det er ikke sånn som dette seriøse ingeniører jobber! Men for all del… Hvis Binnion det at Binnion tegner inn en indianer og en bjørn med smilefjes på Clean Tech tegningene sine får dere til å sove bedre om natten, så gjerne for meg. Vent og se hvis det blir pilotbrønn; da kommer det til å bli en lang rekke forsinkelser og bortforklaringer fra Binnion. Det er vel sånn han har holdt på de siste 27 årene.
uptrade
05.09.2023 kl 22:24 4524

SW:
Hva om det er enklere å selge lisenser på teknologien, dersom de kan bevise at det faktisk fungerer?

Anerikke jeg, men jeg tenker at det kunne vært store penger på å lisensiert ut teknologien og ikke minst, gull verdt å klaske det på bordet hos politikerne.
Stock Walker
05.09.2023 kl 21:18 4637

Hei
Jeg har tenkt på spørsmålene dine fordi de berører noe helt vesentlig. Men mine svar er kun antagelser i mangel av konkret informasjon fra QEC. Hva ditt første spørsmål angår, tenker jeg at Clean Tech kan ha et begrenset bruksområde fordi teknologien baserer seg på elektrifisering fra vannkraft. Som vi vet er
Quebec Canadas største vannkraftprovins mens Alberta er Canadas største produsent av naturgass og olje.
Ditt neste spørsmål om hvorfor ikke MB har promotert og solgt dette til oljeindustrien, er langt mer alvorlig. Et sporadisk svar kan være at MB er redd for å røpe forretningshemmeligheter. Men dette ville ikke vært noe problem hvis Binnion hadde tatt patent på teknologien. Da kunne han lisensiert ut teknologien til internasjonale oljeselskaper og tjent gode penger uten å miste eierskapet til Clean Tech mens han ventet på gjennombrudd i Quebec. Jeg har forgjeves prøvd å finne ut om Questerres Clean Tech er patentert.
Redigert 05.09.2023 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
googleearth11
05.09.2023 kl 09:42 4979

Nå siterer du meg feil. I alle fall tolker feil. Det er estimert produksjonsøkning høsten 23/vinteren 24, noe som står klart og tydelig i årsrapporten. Jeg hadde ikke forventet nedgang i q1 og q2, men produksjonsøkningen pga nye brønner kommer. Om estimatet på 5-7 kr kommer 31.12 eller 30/6-24 er forsåvidt ett fett for meg, da jeg har 5-årshorisont.
Peter Sellers
05.09.2023 kl 09:32 5017

@Fjellbris, hvor har du økt produksjon fra? Håper du har rett i det men det er ikke forventet økning i 2023 iflg MB, ref googleearth som trakk estimatet sitt på 5-7kr nettopp pga decline.
sigj2
05.09.2023 kl 09:16 5087

Lurer på om de har spudda de 3 nye brønnene i Kakwa nå 🤑
Fjellbris
04.09.2023 kl 23:06 2598

Det er måten du skriver på, lite innhold og substans forøvrig men med negativ vinkling. Gjelder ikke bare deg her inne, fullt lovlig å skrive negativt selvfølgelig, men med begrunnelse.
Tror jeg også har spurt deg før - vis heller innlegg du har postet som er positiv til QEC? Tror forøvrig du er en trader, helt ok det også selvfølgelig.
Forøvrig over og ut herfra nå.
Redigert 04.09.2023 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2023 kl 23:02 2563

Jeg har flere ganger spurt om du kan komme med et eksempel på at jeg er negativ til QEC.
Fjellbris
04.09.2023 kl 22:57 2438

Vi har vel alle tapt / vunnet på våre aksje investeringer gjennom livet. Man lærer så lenge man lever, jeg følger nå kun 4-5 selskaper, mange har jeg tidligere tatt tap i, realisert det og satser videre i andre aksjer jeg nå har mer tro på. Har man ikke troen på det man er investerte i (gjelder også øvrige ting i livet slik jeg ser der), så er det bare å selge og bruke energi og analyse på andre selskaper/komme seg videre. Så enkelt og så vanskelig. Bruke mye av sin fritid på forum i en aksje man sier man er investert (tungt) i og så bare være negativ til aksjen/ selskapet, slikt skjønner jeg ikke, tror da også kun at agendaen er at man ønsker seg billige aksjer / man tradere og skriver som man gjør og bruker det Nick som passer om man er inne eller ute. HO børsforum skulke kun tillatt en bruker og et Nick med pålogging via bank id, utrolig at dette forumet fortsatt er som det er der mange skriver bak ulike Nick og skifter kappe som med vinden om man er inne/ute, slik får traderne holde på….For meg mister dette forumet sin verdi da det skrives så mye rart samt seriøse skribenter med substans i innleggene gidder ikke bidra lenger.
Redigert 04.09.2023 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.09.2023 kl 22:43 2465

Meget enig Fjellbris 👍 Jeg forstår heller ikke, at man ejer og bruger så meget tid på en aktie, når man ikke tror på selskabet, men sådan er der så meget og i princippet, så er det jo ens egen sag.
Slettet bruker
04.09.2023 kl 22:42 2469

Hvis man ser på dette som et lodd (Quebec) tror man ikke på oppgang med utelukker det ikke.
Da er det uriktig å oppfordre til å selge "og komme seg videre i livet". Jeg anser det faktisk som ganske usaklig. Jeg er stadig uenig med deg men aldri sagt noe slikt til deg. Du har sikkert et godt liv.
Alle har sin risikoprofil.
Ved å ha mange «lodd» holder det at et slår til.
Redigert 04.09.2023 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
04.09.2023 kl 21:43 2572

Helt enig, tror man ikke på økning av kurs i selskap man er investert i kan man like gjerne selge og komme seg videre i livet / i andre aksjer. Og at QEC med økt produksjon og olje/gass priser i Q3 og Q4 kommer til å stige, samt avklaring erstatning og/eller pilot i oktober trenger man heller ikke tvile så mye på. Ivertfall gjør ikke jeg det og er investert i QEC deretter.
sigj2
04.09.2023 kl 19:32 2777

Klart det kommer mer å mer,strikken blir bare strammere å strammere.nesten 2 mill i volum idag 🤑
Slettet bruker
04.09.2023 kl 19:00 2858

«mer kommer etter Q3,….og Q4😉«

Nå er du i gang igjen.
sigj2
04.09.2023 kl 18:40 2897

Repsol angrer nok nå nå som det blir erstatning hehe synd for de 🙈
Peter Sellers
04.09.2023 kl 18:06 2960

@Stock Walker, ja det er riktig at Qec kjøpte Repsol sine lisenser mens det fortsatt var forbud mot fracking ellers så hadde nok ikke Repsol sluppet disse lisensene!
Stock Walker
04.09.2023 kl 18:01 2956

Sitat: "...,men man ikke håndheve loven for lisenser som er tildelt FØR loven tredde i kraft."

Etter hva jeg har lest meg til, ble største parten av Qecs lissenser kjøpt fra Repsol mens det var moratorium mot fracking.
Fjellbris
04.09.2023 kl 18:01 2939

PS ja ser du har skrevet tidligere du har en pott på 200000 aksjer, skjønner jo da at du må snakke ned kursen på investeringen din «24/7»😂🤣
Peter Sellers
04.09.2023 kl 16:55 3034

@Fjellbris, ja jeg har en pott med aksjer og har fortalt mang en gang at jeg sitter kun pga mulighetene i Quebec,pilot/erstatning. Dersom det ikke hadde vært et tema med Quebec så hadde jeg ikke vært i aksjen FB :)) Jordan er heller ikke noe tema for meg for der har det bare vært prat og atter prat siden 2016!!
Peter Sellers
04.09.2023 kl 16:41 3069

@Fjellbris, joda flott med oppgang selvom jeg ikke har sjekket i dag og håper det vil vedvare og tar gjerne 2kr!! :)) rart at ingen har noen mening rundt Clean Tech Fjellbris hva mener du om det jeg skrev eller er det sånn at tema er litt touch'i?? forøvrig ha en fin kveld men imøteser ser et svar på spørsmålet mitt :))
Fjellbris
04.09.2023 kl 16:01 3157

Fin opptur i dag PS, men glede seg over det? Nei bedre med litt «kos med missnøye» fra de som sier de eier mye aksjer i selskapet😂😉
Fjellbris
04.09.2023 kl 15:58 3159

PS - du trenger ikke vente 12 mnd. på løft i kursen i QEC, så pessimist er vel heller ikke du innerst inne? Du fikk et fint løft i dag og mer kommer etter Q3,….og Q4😉
Redigert 04.09.2023 kl 15:58 Du må logge inn for å svare