Here’s why we think Questerre is well worth watching!!!!

Slettet bruker
QEC 12.08.2023 kl 21:31 45075

https://finance.yahoo.com/news/heres-why-think-questerre-energy-120925809.html

In the last three years Questerre Energy's earnings per share took off; so much so that it's a bit disingenuous to use these figures to try and deduce long term estimates. Thus, it makes sense to focus on more recent growth rates, instead. Questerre Energy's EPS shot up from CA$0.0079 to CA$0.012; a result that's bound to keep shareholders happy. That's a fantastic gain of 56%.

Careful consideration of revenue growth and earnings before interest and taxation (EBIT) margins can help inform a view on the sustainability of the recent profit growth. Questerre Energy shareholders can take confidence from the fact that EBIT margins are up from -224% to 14%, and revenue is growing. That's great to see, on both counts.

sigj2
05.09.2023 kl 09:16 4983

Lurer på om de har spudda de 3 nye brønnene i Kakwa nå 🤑
Peter Sellers
05.09.2023 kl 09:32 4913

@Fjellbris, hvor har du økt produksjon fra? Håper du har rett i det men det er ikke forventet økning i 2023 iflg MB, ref googleearth som trakk estimatet sitt på 5-7kr nettopp pga decline.
googleearth11
05.09.2023 kl 09:42 4875

Nå siterer du meg feil. I alle fall tolker feil. Det er estimert produksjonsøkning høsten 23/vinteren 24, noe som står klart og tydelig i årsrapporten. Jeg hadde ikke forventet nedgang i q1 og q2, men produksjonsøkningen pga nye brønner kommer. Om estimatet på 5-7 kr kommer 31.12 eller 30/6-24 er forsåvidt ett fett for meg, da jeg har 5-årshorisont.
Peter Sellers
05.09.2023 kl 10:04 4833

@ge11, den er grei!
Stock Walker
05.09.2023 kl 21:18 4533

Hei
Jeg har tenkt på spørsmålene dine fordi de berører noe helt vesentlig. Men mine svar er kun antagelser i mangel av konkret informasjon fra QEC. Hva ditt første spørsmål angår, tenker jeg at Clean Tech kan ha et begrenset bruksområde fordi teknologien baserer seg på elektrifisering fra vannkraft. Som vi vet er
Quebec Canadas største vannkraftprovins mens Alberta er Canadas største produsent av naturgass og olje.
Ditt neste spørsmål om hvorfor ikke MB har promotert og solgt dette til oljeindustrien, er langt mer alvorlig. Et sporadisk svar kan være at MB er redd for å røpe forretningshemmeligheter. Men dette ville ikke vært noe problem hvis Binnion hadde tatt patent på teknologien. Da kunne han lisensiert ut teknologien til internasjonale oljeselskaper og tjent gode penger uten å miste eierskapet til Clean Tech mens han ventet på gjennombrudd i Quebec. Jeg har forgjeves prøvd å finne ut om Questerres Clean Tech er patentert.
Redigert 05.09.2023 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
uptrade
05.09.2023 kl 22:24 4420

SW:
Hva om det er enklere å selge lisenser på teknologien, dersom de kan bevise at det faktisk fungerer?

Anerikke jeg, men jeg tenker at det kunne vært store penger på å lisensiert ut teknologien og ikke minst, gull verdt å klaske det på bordet hos politikerne.
Dåsemannen
06.09.2023 kl 06:17 4318

Dere må slutte å narre dere selv ved å drømme om Clean Tech’en til skrønemakeren Binnion. NEI…De 8 ansatte i dette knøttlille selskapet har IKKE oppfunnet noen revolusjonerende teknologi som resten av olje-verden higer etter, men ikke får lov til å se ennå. Dette blir like dumt som at jeg gjemmer en haug med søppel under en presenning i garasjen, og påstår at jeg har funnet opp en flyvende tallerken som ingen får lov til å se. Merk at hver gang Binnion snakker om Clean Tech, så dreier det seg om svulstige beskrivelser av hvor viktig det er med rettferdighet i verden etc - aldri noen konkrete, tekniske beskrivelser. Alt vi har, er vel noen tegninger med illustrasjoner av skyer og berggrunn, og med piler som får det til å se ut som et superhappy økosystem. Det er ikke sånn som dette seriøse ingeniører jobber! Men for all del… Hvis Binnion det at Binnion tegner inn en indianer og en bjørn med smilefjes på Clean Tech tegningene sine får dere til å sove bedre om natten, så gjerne for meg. Vent og se hvis det blir pilotbrønn; da kommer det til å bli en lang rekke forsinkelser og bortforklaringer fra Binnion. Det er vel sånn han har holdt på de siste 27 årene.
Slettet bruker
06.09.2023 kl 06:29 4302

Du ved reelt ikke, om det forholder sig sådan, men du “tror” det, ik? 😉
Dåsemannen
06.09.2023 kl 06:47 4285

Du høres ut som naboene mine; «Kanskje han faktisk har en flygende tallerken under den presenningen i garasjen».
Neida, jeg VET selvfølgelig ingenting. Har bare litt vanskelig for å se for meg at 8 ansatte i en brakkerigg i Canada skal ha klart det ingeniørmessige kunststykket som titusenvis av andre, høykompetente oljeingeniører verden over ikke har klart.
Slettet bruker
06.09.2023 kl 06:56 4378

Ok, så har vi det på plads, altså at du ingenting ved om det 👍
tynnidioten
06.09.2023 kl 07:17 4350

Du har selvfølgelig et meget godt poeng, Dåsemannen.
Det underbygges av den elendige kursutviklingen. Det er mye som skurrer.
Upup
06.09.2023 kl 08:19 4263

Hvis du mener det er som å kjøpe et lodd så blir det da som at du leverer Eurojackpott-kupong hver uke samtidig som du er inne på Eurojackpott-forum daglig og klager på at ingenting skjer, du vinner jo aldri jo. I tillegg har du stort behov for å forklare alle andre som kjøper lodd hvor liten sjans det er for å vinne. Da ville jeg sagt at det var på tide å komme seg videre og f.eks. kjøpe et eller annet verdipapir som du ikke anser å være et lodd.
Fjellbris
06.09.2023 kl 08:36 4672

Helt enig👍
tynnidioten
06.09.2023 kl 08:43 4696

Vi får håpe på en god børsdag med den høye oljeprisen.
Yzf R1
06.09.2023 kl 09:35 4762

Nå har de vel innleigd folk til slikt men det viste du kansje ikke
Peter Sellers
06.09.2023 kl 10:11 4679

@Yzf R1, men hvorfor har ikke dette blitt testet ut tidligere eller solgt litt lisenser til oljebransjen fra MB? Hva med Clean Tech programmet dersom de får pilot og dette ikke holder hva det lover, har vi da sittet og ventet på dette i ett par år? Da gjenstår mitt siste spørsmål, hva da med erstatningen, kan myndighetene da si at dere fikk sjansen men det holdt ikke mål, kan vi da oppleve at erstatningen vil begrense seg?
Fjellbris
06.09.2023 kl 13:19 4622

Helt enig👍 Er det ting man lurer på, inkl. konstruktivt kritikk enten av det ene eller andre slag, ta det opp med selskapet, send Mail eller delta på møter, Q presentasjoner, generalforsamlinger osv. Og….., mange bør også starte med å lese Q rapportene…..😉
Peter Sellers
06.09.2023 kl 13:36 4618

@Fjellbris, vil aksjekursen gå opp dersom man leser Q rapportene og av at ting ikke utvikler seg slik vi ønsker? Det er jo vanskelig å bli klok på denne aksjen Fjellbris og jeg skal nok ut etterhvert dersom pilot meldes og ikke full utnyttelse vil skje, Har fått nok, jeg har vært med stort sett fra 2018 og kjenner at nok er nok snart. Tror mange føler det samme som meg og ikke ønsker å selge med tap samt at vi får jo se hva som kommer på bordet nå i Oktober, så vi får si tvi tvi alle sammen :))
smoke
06.09.2023 kl 13:50 4633

kjære deg.. den er jo på vei opp nå :G
Peter Sellers
06.09.2023 kl 13:56 4625

@Fjellbris, når det gjelder kontakt med ledelsen så sier ikke de noe som helst de bare beroliger deg som aksjonær, de drar ikke en dritt opp av hatten om jeg lurer på noe! Jeg kan fortelle deg at Grand Coupe hadde kontakt med Jason/Binnion 1-2 ganger i måneden når han var skikkelig tungt inne. Han fortalte at absolutt ingenting av det de lovte hadde skjedd på alle de årene han var inne så at de plutselig skal fortelle meg noe kan du utelukke....neida her blir det bare å sitte stille til Oktober så får vi HÅPE at det kommer noe med litt klem i, men jeg må innrømme at jeg er litt i tvil!!
Peter Sellers
06.09.2023 kl 14:14 4597

@smoke, opp av gjørma?? aksjen greier rett og slett ikke å etablere seg over 2kr til tross for at selskapet tjener gode penger, penger på bok og er gjeldfritt, så at noen fortsatt sier halleluja til dette selskapet er for meg en gåte med 23 år på børs og fortsatt surrer rundt 1,70-1,75kr (kan det ha noe med tillit å gjøre)? Ps, Questerre har 2
datterselskaper: Magnus Energy Inc (2005) og Terrenex LTD registrert oppkjøpt av Qec i 2008 til orientering
smoke
06.09.2023 kl 15:21 4488

Tror ikke noen for 23 år siden regnet med at det skulle bli forbud mot å ta ut gassen, ei heller regnet de med finanskrise, oljecrack, covid bare for å nevne noen småting som ikke er Binnions personlige skyld.. Under oljekrisa så Reduserte Ledere og Styret lønna med 20% og arbeiderene gikk med på 10% for å holde skuta og oss flytende, sier en mer om dem enn dine ord gjør. At lille QEC får så mye plass i debatten om gassen er stort sett engasjemanget til Binnon, han har tross alt fått topp plass på "hitlista til miljøgerilian" ,gjør ikke det hvis de ikke frykter ham.
sigj2
06.09.2023 kl 15:54 4416

Herlig!
Noen som har gjort leksa si 🤑
tynnidioten
06.09.2023 kl 16:08 4489

For oss som var med i Canargo så var vel ikke det heller noen suksess.
sigj2
06.09.2023 kl 16:25 4446

Hehe canargoaksjonærene hadde baller av stål husker jeg,synd de bare fant vann.var vel Binna sin feil det å selv om han slutta lenge før det.
Sosekopp 1
06.09.2023 kl 16:42 4423

Hei sigj2
Canargo tjente jeg faktisk penger på men kollegaene på jobb kalte meg for en god Sosekopp når de hørte hva jeg investerte i.
Ting tar tid over dammen, kanskje vi må gå for produksjonsøkning ifbm nye brønner før vi ser kurs over 2kr igjen.
Hilsen Sosekopp 1
Peter Sellers
06.09.2023 kl 17:54 4305

@smoke, ja da gjenstår det bare og se om det blir noe ut av det!! Binnion har så helt klart stor egen interesse av at det blir suksess med den kjempepotten med aksjer han sitter med, det skjønner alle....nå har vi gang på gang blitt lovet produksjonsøkning men det motsatte skjer, nå skal jo produksjon opp i Q3 og Q4 Vi er jo godt inne i Q3 så hvorfor melder han ikke ut til oss aksjonærer at den har startet, for vi forventer at den har startet? MB har jo meldt mye i år som ikke er meldepliktig så kom on la oss få vite om økningen har startet!! Det er litt typisk på disse trådene at det alltid er en hele masse unnskyldninger både om det ene og det andre....Bevares jeg ønsker jo at dette skal ta av så igjen jeg er VELDIG spent på det som kommer i Oktober:))
Stock Walker
06.09.2023 kl 18:00 4298

For å supplere PS, er det all grunn til å ta Binnions uttalelser med en stor porsjon skepsis.
Eksempelvis forespeilet Qec sine aksjonærer i 2018 et produksjonsmål på over 5000 fat om dagen.
En annen uttalelse i samme artikkel som jeg viser til, har i ettertid heller ikke slått til. Sitat Binnion:
– Vårt mål er å få et pilotprosjekt godkjent neste år, og så vil vi forhåpentligvis produsere gass året etter, sier han.

https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
Peter Sellers
06.09.2023 kl 18:31 4237

@Stock Walker, ref Grand Coupe slik har det vært opp igjennom årene GC var inne allerede i 2008, masse lovnader som ikke skjedde,, så igjen det blir Veldig spennende og se hva som kommer i Oktober :)) så til deg Fjellbris dersom det er av interesse så hadde jeg inngang på 2,32 og har snittet meg ned til 1,92 iom at du er skeptisk til oss som er kritiske til aksjen om vi er inne eller ikke (for man må jo ikke svartmale eller være negativ) her skal det være halleluja og kun positive innlegg, JEG ER INNE MEN LANGT IFRA FORNØYD :))
Fjellbris
06.09.2023 kl 18:48 4237

PS - godt du da kan selge deg ut på 1,92 å gå break Even og re investere i andre aksjer. Ikke lenge til vi er der (1,92) tror jeg, ei heller kr 2 så du får litt vellfortjent (!!) gevinst etter å ha vært inne siden 2018😀 Lykke til med snarlig exit☺️
Peter Sellers
07.09.2023 kl 06:21 3903

@Fjellbris god morgen, skal nok ikke ut på break even jeg vil prøve og få med meg litt profit for break even er tap med tanke på inflasjon vi har hatt fram til nå. Håper jo på en løsning med Bill21 eller pilot, er redd erstatningsspørsmålet kan trekke for langt ut i tid hvis det skulle ble en rettsak, TIME WILL SHOW, ha en fin dag :))

Fjellbris
07.09.2023 kl 08:26 3723

Takk og det samme til deg PS :-)
Stock Walker
07.09.2023 kl 18:36 3323

Sitat: "...., så igjen det blir Veldig spennende og se hva som kommer i Oktober :))"
Hvorfor blir det spennende å se hva som kommer i oktober? Jeg antar at du sikter til Qec. Men har du virkelig forhåpninger om at myndighetene vil omgjøre et frackingmoratorium som har eksistert i mange år, og som meg bekjent har vært støttet av 3 ulike regjeringer uavhengig av politisk ståsted?
Jeg må innrømme at jeg har gamblet på at flere som tenker som deg og har kjøpt aksjer i påvente av et forventningsrally frem til oktober. Allerede nå kan jeg skilte med papirfortjeneste. Men som det fremgår av mitt spørsmål, sitter jeg på salgstasten fordi jeg ganske enkelt har null tro på at myndighetene vil omgjøre frackingmoratoriet. Hvorfor jeg røper min strateg, er fordi ingen på dette forumet tar hensyn til hva et anonymt nick som mitt skriver.Det skjønner jeg godt.