AKOBO - Snart positiv kontantstrøm, utbytte og vekst
Akobo Minerals har drevet med leting etter gull i Akobo-området i Etiopia siden 2009. Selskapet ble notert på Euronext Growth i 2021. Etter å ha kartlagt en svært mineralrik gullåre i Segele-distriktet har selskapet investert i bygging av en gruve og et mineralprosesseringsanlegg for å få gullet opp av bakken.
Alle tillatelser og myndighetsgodkjenninger er på plass, inkludert aksept for bruk av internasjonale banker til å holde på selskapets midler. Gunstige skatt og royalty-avtaler foreligger. Alt er avklart rundt salg og videreforedling av prosessert gull. Det eneste som gjenstår er å ferdigstille mineralprosesseringsanlegget. Selve gruvedriften er outsourcet til IW Mining, mens selskapet skal drive mineralprosesseringsanlegget selv.
Ut fra bilder og kommunikasjon fra selskapet virker det plausibelt at hovedanlegget kommer i produksjon rundt månedsskiftet september-oktober. I mellomtiden produseres det antagelig noe gull allerede med bruk av et noe mindre prosesseringsanlegg.
Når hovedanlegget kommer i gang kan selskapet se frem til svært positiv kontantstrøm i et par år gitt de reservene som så langt er påvist.
I tillegg til åren i Segele har selskapet også flere andre prioriterte leteområder, hvorav området angitt som Gingibil for øyeblikket blir betegnet som det mest lovende.
Som aksjonærer står vi overfor en veldig spennende forvandling i dette selskapet i nær fremtid, der man skal gå fra å leve på aksjonærenes regning til å tjene gode penger om kun kort tid. Dette blir spennende. Både å følge oppstarten, men også å følge alle mulighetene for bonusfunn i de forskjellige leteområdene.
Alle tillatelser og myndighetsgodkjenninger er på plass, inkludert aksept for bruk av internasjonale banker til å holde på selskapets midler. Gunstige skatt og royalty-avtaler foreligger. Alt er avklart rundt salg og videreforedling av prosessert gull. Det eneste som gjenstår er å ferdigstille mineralprosesseringsanlegget. Selve gruvedriften er outsourcet til IW Mining, mens selskapet skal drive mineralprosesseringsanlegget selv.
Ut fra bilder og kommunikasjon fra selskapet virker det plausibelt at hovedanlegget kommer i produksjon rundt månedsskiftet september-oktober. I mellomtiden produseres det antagelig noe gull allerede med bruk av et noe mindre prosesseringsanlegg.
Når hovedanlegget kommer i gang kan selskapet se frem til svært positiv kontantstrøm i et par år gitt de reservene som så langt er påvist.
I tillegg til åren i Segele har selskapet også flere andre prioriterte leteområder, hvorav området angitt som Gingibil for øyeblikket blir betegnet som det mest lovende.
Som aksjonærer står vi overfor en veldig spennende forvandling i dette selskapet i nær fremtid, der man skal gå fra å leve på aksjonærenes regning til å tjene gode penger om kun kort tid. Dette blir spennende. Både å følge oppstarten, men også å følge alle mulighetene for bonusfunn i de forskjellige leteområdene.
Redigert 13.08.2023 kl 23:58
Du må logge inn for å svare
Tokerod
28.11.2023 kl 13:09
3548
Husk at det står en del krav i lisensene mtp ESG ! Oppfylles ikke disse kravene kan lisensene ryke. Hvorvidt alle rundt trenger å vite om denne prosessen er noe annet. Det kunne vært internt mellom Etiopia og amab. Så kunne vi som aksjonærer fått oppdateringer gull å gruve. Punktum.
GullogGråstei
28.11.2023 kl 12:39
3557
Jeg liker ESG profilen til selskapet, men er enig med Grantchester at det er viktig at vi har en CEO som klarer å synliggjøre til aksjonærene at man ikke dermed mister fokus på det å skape verdier for aksjonærene som kjerneoppgaven og kjerneprioriteringen til selskapet. Nå er vi inne i en fase der det må leveres på forventninger. Det er ikke nok å ha ambisjoner og vyer.
Grantchester
28.11.2023 kl 11:30
3586
Takk for kommentar. Det handler ikke om å like eller ikke like ledelsen, selv om jeg har ment at CEOs person ikke vekker tillit. Jeg har kun påpekt alvorlige svakheter ved ledelsen - de står jeg ved. Når det gjelder ESG kulturen kan den oppfattes som 'greenwashing' når den overdrives og tar fokuset fra hva selskapet driver med. Dette er flere som har påpekt. Pussig at du løfter Kong Leopold av alle. Belgierne må ha vært de, og med stor margin, som forlot Afrika på den mest rotete måten. Etter å ha bodd i Kinshasa i to år har jeg en del førstehåndserfaringer.
Redigert 28.11.2023 kl 11:33
Purdey
28.11.2023 kl 05:26
3680
Og du trenger ikke skylde alt på ledelsen. Vi har skjønt at du ikke liker den av en eller annen grunn. Jeg tenker 13 år er plenty erfaring. Kong Leopold, cecil Rhodes og Henry Morton Stanly hadde heller ikke masse Afrika erfaring, men de gjorde det jo "ganske bra" i Afrika. Men denne ledelsen har tenkt å legge seg på en litt annen ESG kultur enn den pisken som har funket i Afrika i 400 år. De har vært i afrika i 13 år så de vet hva de driver med. Det som har skjedd her er at de istedet for å bare selge hele dritten og finne nytt sted å lete på, ville de utvinne og ta ut gullet selv. Og siden de ikke kan gruvedrift hyret de inn et annet selskap tll denne jobben. Og disse har vel masse erfaring fra afrika? Det er jo de som har kødda det til. Ja ledelsen er ansvarlig for å ha valgt feil samarbeidspartner. Blir bare litt dumt å si det er din skyld at flisleggeren du har leid inn, la gulv med motfall i gulvet eller?
Ja, vi er enig i at komunikasjonen har vært for dårlig siste 1,5 mnd. Så langt ut i forsinkelsen burde vi blitt oppdatert tettere.
Det jeg lurer på er om vi kan gå på dette firma med et økonomisk krav? I stedet for inntekt har vi måtte låne penger siste 6 mnd. Her kan det hende ledelsen ikke har vært flinke nok til å sikre seg i kontrakten.
Er bare en drøy uke til q3. Da tipper jeg vi får en del svar.
Ja, vi er enig i at komunikasjonen har vært for dårlig siste 1,5 mnd. Så langt ut i forsinkelsen burde vi blitt oppdatert tettere.
Det jeg lurer på er om vi kan gå på dette firma med et økonomisk krav? I stedet for inntekt har vi måtte låne penger siste 6 mnd. Her kan det hende ledelsen ikke har vært flinke nok til å sikre seg i kontrakten.
Purdey
28.11.2023 kl 05:26
3673
Og du trenger ikke skylde alt på ledelsen. Vi har skjønt at du ikke liker den av en eller annen grunn. Jeg tenker 13 år er plenty erfaring. Kong Leopold, cecil Rhodes og Henry Morton Stanly hadde heller ikke masse Afrika erfaring, men de gjorde det jo "ganske bra" i Afrika. Men denne ledelsen har tenkt å legge seg på en litt annen ESG kultur enn den pisken som har funket i Afrika i 400 år. De har vært i afrika i 13 år så de vet hva de driver med. Det som har skjedd her er at de istedet for å bare selge hele dritten og finne nytt sted å lete på, ville de utvinne og ta ut gullet selv. Og siden de ikke kan gruvedrift hyret de inn et annet selskap tll denne jobben. Og disse har vel masse erfaring fra afrika? Det er jo de som har kødda det til. Ja ledelsen er ansvarlig for å ha valgt feil samarbeidspartner. Blir bare litt dumt å si det er din skyld at flisleggeren du har leid inn, la gulv med motfall i gulvet eller?
GullogGråstei
28.11.2023 kl 00:06
3719
Jeg er enig i at det er feil å bare skylde på Afrika-faktoren. Hvis forretningsidéen er å lykkes i Afrika, er det styrets og ledelsens oppgave å mestre dette. Iallfall er det styrets og ledelsens oppgave å tilpasse forventninger og kommunisere med norske aksjonærer på en måte som ivaretar tillit i den relasjonen. Hvis ledelsens forventning er at ting tar tid, er det dette man må guide på. Det er viktig å ikke holde ting skjult. Hvis ledelsen lar seg overraske av Afrika-faktorer igjen og igjen er det ledelsen som har et problem. Transparens er viktig.
Grantchester
27.11.2023 kl 21:56
3814
Risikoen har lagt i å ha en CEO (og delvis styre) uten den nødvendige bakgrunnen. Ikke skyld alt på 'Afrika'.
Purdey
27.11.2023 kl 18:20
3845
På kort sikt tror jeg denne missæren med mining selskapet er svært skadelig. Den bekrefter jo bare Afrika risikoen. Og denne betydelige forsinkelsen vil henge ved historien som en risiko aksje inntil pengeflyten vasker bort gamle minner. Dette er utrolig kjedelig.
Når det er sagt, dagens meldig lover godt og vi må nå være svært nære det vi har ventet på. Offesiell åpning er klart, bare noen menn i dress får ryddet kalenderen for å få tatt fine bilder.
Jeg gleder med til q3 rapporten, håper vi da får en god forklaring, en fremdriftsplan. Og kanskje noe nytt om Gingibil. Prøveborringen der er vel også kanskje forsinket for å prioritere resurser til å få igang segele.
Når det er sagt, dagens meldig lover godt og vi må nå være svært nære det vi har ventet på. Offesiell åpning er klart, bare noen menn i dress får ryddet kalenderen for å få tatt fine bilder.
Jeg gleder med til q3 rapporten, håper vi da får en god forklaring, en fremdriftsplan. Og kanskje noe nytt om Gingibil. Prøveborringen der er vel også kanskje forsinket for å prioritere resurser til å få igang segele.
GullogGråstei
27.11.2023 kl 15:32
3888
Det kan ha vært et veldig godt kjøp. Vi har lenge trodd at vi står i en transformasjon fra aksjonærfinansiert virksomhet til gode inntekter, men det har latt vente på seg. Nå kan vi fiaktisk være der. Om et par måneder kan caset fremstå veldig mye mer derisket enn det har vært på en god stund.
Krokke
27.11.2023 kl 15:11
3879
Inne,
Alltid spennende med slike gullselskaper.
Lykkes de går kursen svært høyt....
Kjøpte i dag, denne nyheten var svært positiv for selskapet...
Alltid spennende med slike gullselskaper.
Lykkes de går kursen svært høyt....
Kjøpte i dag, denne nyheten var svært positiv for selskapet...
GullogGråstei
27.11.2023 kl 14:32
3892
Vi må ikke glemme hvordan ekspertisen som undersøkte prosjektet med en uavhengig tredjepart i forbindelse med gullån-finansieringen var veldig positive til de geologiske forutsetningene som Akobo opererer under. Det er en veldig verdifull gullåre der, stadfestet av andre tredjepartslaboratorier, og det er også mange muligheter for å øke reservene og gjøre nye funn i området.
Jeg håper at de har tatt læringskurven rundt operativ drift nå, og at det kan gå litt mer på skinner fremover. Da kan de kanskje også fokusere litt mer på leting igjen.
Jeg håper at de har tatt læringskurven rundt operativ drift nå, og at det kan gå litt mer på skinner fremover. Da kan de kanskje også fokusere litt mer på leting igjen.
Tokerod
27.11.2023 kl 12:40
3933
Har selv stoppet dca. Men selger ikke. Er enda store inntekter / kursvekst / utbytte i vente. Hadde bare håpet det kunne skje hånd i hånd med bedre info. Forstår jo hvorfor det har vært tyst…. «Bommet på åre» hadde ikke jeg skrevet høyt om heller.
GullogGråstei
27.11.2023 kl 11:13
3962
Ja, det ser ut som det er en del selgere. Gitt at de faktisk kommer i gang med produksjonen nå, vil jeg imidlertid tro at det er feil tidspunkt å selge på. Dessverre er det forståelig at noen kanskje frykter med trøbbel i horisonten, gitt de historiske problemene vi har sett det siste året. Samtidig skaper også denne historikken en pessimisme som gjør det lettere for selskapet å overraske positivt. Neste kvartal trenger ikke å være ekstremt godt for å fremstå mer oppløftende enn det forrige.
Tokerod
27.11.2023 kl 10:20
4001
Kjellemo skrev Ok... Nå kom det litt omsetning.🌞
Omsetning å omsetning. Virker som folk har venta på første gode nyhet til å komme seg ut av aksjen. 500k å 0% i skrivende. Ordredybden er mye høyere på salg enn kjøp.
GullogGråstei
27.11.2023 kl 10:03
4014
Akobo har tidligere signalisert at de har forhandlet om å in-house mining-operasjonene etter at den innleide partneren tydelig har gjort noen ganske grunnleggende tabber i byggingen av gruven. Det har vært problemer med vanninntrenging og ikke minst fullstendig uaksaeptabelt at selskapet bommet på åren.
Det er godt å høre at de nå har åren tilgjengelig og at produksjonen kan begynne. Produksjon på det store anlegget er det som virkelig vil gi positiv kontantstrøm. Jeg håper at de kommer igang med dette så fort som mulig.
Jeg dørmmer om enda bedre fremdrift, men er selvfølgelig glad for at det kommer en konkret fremdriftsmelding i dag.
Det er godt å høre at de nå har åren tilgjengelig og at produksjonen kan begynne. Produksjon på det store anlegget er det som virkelig vil gi positiv kontantstrøm. Jeg håper at de kommer igang med dette så fort som mulig.
Jeg dørmmer om enda bedre fremdrift, men er selvfølgelig glad for at det kommer en konkret fremdriftsmelding i dag.
Redigert 27.11.2023 kl 11:14
Tokerod
27.11.2023 kl 09:44
1780
However, hitting the ore body has been delayed by several months due to rectifying major mistakes by the former contract miner. The knowledge acquired by the Akobo Minerals team during this period will enable more accurate extraction estimates from the underground mine and refined production schedules for the plant.
«Former contract miner» er det ny ?
«Former contract miner» er det ny ?
Kjellemo
27.11.2023 kl 09:43
1723
Ligger ikke meldt på børs, på Nordea sine sider. Interessen er like laber som vanlig. Merkelige greier.
Tokerod
27.11.2023 kl 09:23
1717
GullogGråstei
22.11.2023 kl 23:52
1977
Jeg hadde et innlegg rett over her. Kan bare si meg enig med resten av dere. Jeg vil ha informasjon og er skuffet over kommunikasjonen.
Jeg tror ikke at vi blir holdt for narr, men det er vanskelig å konkludere med annet enn at ledelsen ikke har hatt kontroll på det de holder på med. Det har vært sagt en del ting som ikke har holdt vann og ting tar lang tid. Det gjør at tilliten er tynnslitt. Jeg vet ikke mer enn dere og har ikke fått svar på eposter i det siste.
Det kan kanskje hende at selskapet har blitt mer forsiktig med aksjonærdialog på epost etter noteringen i Nord-Amerika og at dette forklarer tausheten. De har strenge regler der.
Jeg tror ikke at vi blir holdt for narr, men det er vanskelig å konkludere med annet enn at ledelsen ikke har hatt kontroll på det de holder på med. Det har vært sagt en del ting som ikke har holdt vann og ting tar lang tid. Det gjør at tilliten er tynnslitt. Jeg vet ikke mer enn dere og har ikke fått svar på eposter i det siste.
Det kan kanskje hende at selskapet har blitt mer forsiktig med aksjonærdialog på epost etter noteringen i Nord-Amerika og at dette forklarer tausheten. De har strenge regler der.
Tokerod
22.11.2023 kl 17:59
2019
Nei ikke si sånn.
Lurer på hvor gullågrå er også. Han har alltid hatt et godt overblikk og vært flink til å oppdatere oss her i forum.
Lurer på hvor gullågrå er også. Han har alltid hatt et godt overblikk og vært flink til å oppdatere oss her i forum.
Purdey
22.11.2023 kl 17:23
2029
Det eneste som er værre enn dårlige nyheter er vel ingen nyheter.
På investormøte med sb1 markets mai 22 ble det sagt potensiell oppstart av segele mot slutten av 2022. Og dagbøter om anlegget ikke var i drift innen 1 mars 2023......
Jeg liker dårlig manglen på informasjon på dette stadiet. Er jo ikke greit når tanker om vi har blitt holdt for narr, begynner å komme krypende.
På investormøte med sb1 markets mai 22 ble det sagt potensiell oppstart av segele mot slutten av 2022. Og dagbøter om anlegget ikke var i drift innen 1 mars 2023......
Jeg liker dårlig manglen på informasjon på dette stadiet. Er jo ikke greit når tanker om vi har blitt holdt for narr, begynner å komme krypende.
GullogGråstei
22.11.2023 kl 12:56
2066
Det er grunn til å være skuffet over hvor lang tid dette har tatt. Jeg er iallfall frustrert. Samtidig er det nå grunn til å tro at produksjon bør være rett rundt hjørnet. Jeg stoler da primært på bildene av anlegget fra oktober og den opplevde ferdiggraden man kan tolke ut av dette.
Jeg mistenker ikke at det er rot i selskapsstrukturen eller at sentrale aktører bevisst forsøker å føre noen bak lyset, men det fremstår som om man mangler både rutine og kompetanse på det å starte operativ gruvedrift og at dette har skapt de forsinkelsene som vi nå opplever. Alle kan gjøre tabber, men det er et litt tynnslitt forhold til tilliten man hadde til ledelsen av selskapet. Den eneste måten å rette opp dette er å komme i gang med produksjon og levere konsistent på produksjonsestimater og salg av gull. Bare det å komme i gang vil forandre mye. Klarer man også å drive med forutsigbarhet og nå produksjonsforventninger, vil det bli enda bedre.
Mangelen på informasjon er ikke bra.
Jeg mistenker ikke at det er rot i selskapsstrukturen eller at sentrale aktører bevisst forsøker å føre noen bak lyset, men det fremstår som om man mangler både rutine og kompetanse på det å starte operativ gruvedrift og at dette har skapt de forsinkelsene som vi nå opplever. Alle kan gjøre tabber, men det er et litt tynnslitt forhold til tilliten man hadde til ledelsen av selskapet. Den eneste måten å rette opp dette er å komme i gang med produksjon og levere konsistent på produksjonsestimater og salg av gull. Bare det å komme i gang vil forandre mye. Klarer man også å drive med forutsigbarhet og nå produksjonsforventninger, vil det bli enda bedre.
Mangelen på informasjon er ikke bra.
Tokerod
21.11.2023 kl 06:28
2168
Det er datterselskap til amab. Er vell gjennom dette selskapet eventyret startet i Afrika.
Grantchester
20.11.2023 kl 17:28
2231
Er det noen so har undersøkt koblingene mellom ABYSSINIA RESOURCES DEVELOPMENT AS og Akobo Minerals ?
Edit: Og AKOBO DEVELOPMENT INTERNATIONAL AS som deler nøkkelpersoner og drives fra en beskjeden enebolig i Oslo ?
Edit: Og AKOBO DEVELOPMENT INTERNATIONAL AS som deler nøkkelpersoner og drives fra en beskjeden enebolig i Oslo ?
Redigert 20.11.2023 kl 17:33
Grantchester
20.11.2023 kl 17:18
2232
All erfaring og forskning tyder på at en ledelse uten lang erfaring med gruvedrift vil ha et handikap i denne meget komplekse bransjen. Å åpne en gruve er ikke det samme som å åpne en Rema1000 butikk. Hvor mange plattformsjefer tror du det er i Nordsjøen uten tung relevant maritim/offshorebakgrunn ?
Tokerod
20.11.2023 kl 11:08
2211
Omsetting på 10 aksjer om dagen. Hva gjør dere med flere millioner aksjer ? Hadde ikke klart å selge aksjer for 1000kr en gang uten å sende aksjen ned 20-70%.
Klimaks
20.11.2023 kl 10:08
2203
Har også sendt e-post til ledelsen,men stille som i graven. Har det skjedd noe?
Føler informasjonsflyten rundt Segele har stoppet opp og er bekymret for hva som skjer.
Har et ikke ubetydelig beløp investert i Akobo og synes at de skylder oss aksjonærer informasjon rundt dette både om det er negativ eller positiv utvikling. Antar at det er det sistnevnte og at det nok en gang er forsinkelser grunnet vær?
Det skulle jo være offisiell åpning i slutten av oktober,men har hverken sett noe slikt på LinkedIn eller på hjemmesidene deres?
Føler informasjonsflyten rundt Segele har stoppet opp og er bekymret for hva som skjer.
Har et ikke ubetydelig beløp investert i Akobo og synes at de skylder oss aksjonærer informasjon rundt dette både om det er negativ eller positiv utvikling. Antar at det er det sistnevnte og at det nok en gang er forsinkelser grunnet vær?
Det skulle jo være offisiell åpning i slutten av oktober,men har hverken sett noe slikt på LinkedIn eller på hjemmesidene deres?
Purdey
18.11.2023 kl 02:32
2327
Njæ det er jo ikke helt riktig da. De har vært flinke til å oppdatere, nå er det desverre litt tynt og vi burde blitt opplyst om status. Stillhet er værre en dårlig nytt.
Akobo Minerals har holdt på i Etiopia i mer enn 10 år så de definitivt afrika kompetanse. Hvorfor må ceo a gruvekompetanse? Han må vel heller ha drift av selskap kompetanse og det har han i godt monn. Gruvekompetansen har de fått inn nå som drift av gruve ble aktuelt. Noe det kun ble for 1,5 år siden. Og jeg tipper ceo har mer gruvekunnskap en hva andre ceos ville hatt.
Men dog jeg er ganske missfornøyd med hvorfor vi ikke har fått noen oppdatering siden q2. Om ikke annet så er det bare en mnd igjen til q3.
Akobo Minerals har holdt på i Etiopia i mer enn 10 år så de definitivt afrika kompetanse. Hvorfor må ceo a gruvekompetanse? Han må vel heller ha drift av selskap kompetanse og det har han i godt monn. Gruvekompetansen har de fått inn nå som drift av gruve ble aktuelt. Noe det kun ble for 1,5 år siden. Og jeg tipper ceo har mer gruvekunnskap en hva andre ceos ville hatt.
Men dog jeg er ganske missfornøyd med hvorfor vi ikke har fått noen oppdatering siden q2. Om ikke annet så er det bare en mnd igjen til q3.
Grantchester
15.11.2023 kl 11:07
2449
Begredelig oppførsel av toppledelsen; elendig å kommunisere, ingen Afrika erfaring, ingen formell kompetanse innenfor geologi/geofysikk og ingen erfaring fra gruvedrift. Fire ingredienser til en oppskrift på fiasko.
Redigert 15.11.2023 kl 11:10
Tokerod
11.11.2023 kl 12:18
2658
Nå er ikke jeg noen advokat. Kan hende jeg tolket helt feil.
§ 5-2.Informasjonspliktens innhold
Selskapet skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår selskapet, jf. verdipapirhandelloven § 2-2 første til tredje ledd.
Når akobo snakker om oppstart er vell dette som noe direkte angår selskapet.
Hvis oppstart er forsinket eller liknende er vell dette også noe da som direkte angår selskapet.
Er dem ikke if lov pliktige å fortelle oss noe. Mtp at de alt har sakt A men vi er godt på overtid og burde hørt noe om B
§ 5-2.Informasjonspliktens innhold
Selskapet skal uoppfordret og umiddelbart offentliggjøre innsideinformasjon som direkte angår selskapet, jf. verdipapirhandelloven § 2-2 første til tredje ledd.
Når akobo snakker om oppstart er vell dette som noe direkte angår selskapet.
Hvis oppstart er forsinket eller liknende er vell dette også noe da som direkte angår selskapet.
Er dem ikke if lov pliktige å fortelle oss noe. Mtp at de alt har sakt A men vi er godt på overtid og burde hørt noe om B
Kjellemo
11.11.2023 kl 09:11
2552
Er skremmende stille fra firmaet synes jeg. Skulle skjedd ting her nå.
Purdey
11.11.2023 kl 08:55
2533
Tokerod skrev Pleier dere få respons hvis dere sender brev / Mail ?
Ja jeg har fått gode svar fra Jørgen, men nå har han ikke svart på spm om fremdrifta. Sendte for en uke siden.
Tokerod
06.11.2023 kl 10:42
2732
All time LOW ! Så langt ned har jeg aldri vært i en aksje noen gang.. spennende farvann
Purdey
02.11.2023 kl 15:26
2934
Ja jeg er skuffa, det skulle jo bli dagbøter om vi ble forsinka utover Februar.... jeg har sendt en mail m forespørsel om hva status er. Vi kan umulig være langt unna. Men uansett så er det mange timelines som ikke har blitt nådd nå. Og det er dumt for frem til q1.23 har de vært veldig on target m hva de har kommunisert. Nå er det veldig stille. Selv på Linkedin....
Tokerod
02.11.2023 kl 13:51
2953
Uansett går vi i blinde. Aksjen har blitt en gamble. Jeg vet NADA om dagen. Bare det som sakt tidligere… og det som er sakt er det også NADA hold i virker det som. Sier det igjen : er på tide at akobo starter å oppdatere aksjonærene sine. Vi har forståelse for forsinkelser å dårlig nytt. Men ikke stillhet.
mimer
02.11.2023 kl 09:09
3010
Jeg lser det slik:
9 450 000 warrants ga rett til tegning av inntil 945 000 aksjer, altså 10 warrants / aksje. Gyldighet fra 1.11.20 til 31.10.23.
442 000 aksjer har blitt innløst tidligere i perioden (er sikkert børsmeldt), mens de siste 500 000 ble innløst nå før fristen gikk ut.
Helt greit opplegg, men stusser over den lave kursen, 2,50. Var kursen virkelig så lav for 3 år siden?!
Det er vel vanlig å sette innløsningskurs på warrants høyere enn aksjekursen på tildelingstidspunktet. For at det skal være noe å strekke seg etter for den som mottar warrants, som gjerne er styre og ledelse etc.
9 450 000 warrants ga rett til tegning av inntil 945 000 aksjer, altså 10 warrants / aksje. Gyldighet fra 1.11.20 til 31.10.23.
442 000 aksjer har blitt innløst tidligere i perioden (er sikkert børsmeldt), mens de siste 500 000 ble innløst nå før fristen gikk ut.
Helt greit opplegg, men stusser over den lave kursen, 2,50. Var kursen virkelig så lav for 3 år siden?!
Det er vel vanlig å sette innløsningskurs på warrants høyere enn aksjekursen på tildelingstidspunktet. For at det skal være noe å strekke seg etter for den som mottar warrants, som gjerne er styre og ledelse etc.
Purdey
01.11.2023 kl 16:36
3090
Kan noen oversette dette til norsk?
Har jeg forstått dette riktig ?
Noen har hatt rett på 9.450.000warrants til 2,5kr frem til 31.10.24 av disse ble 945.000 innløst av en og 500.000 av en annen. Altså kun ca 15% av utstedte warrenst er innløst i perioden.
Har jeg forstått dette riktig ?
Noen har hatt rett på 9.450.000warrants til 2,5kr frem til 31.10.24 av disse ble 945.000 innløst av en og 500.000 av en annen. Altså kun ca 15% av utstedte warrenst er innløst i perioden.