Er dette begynnelsen på slutten for Element asa...??...

rischioso
ELE 23.11.2018 kl 03:13 19274

Det virker rett og slett som at selskapet er på veg til å gå opp i liminga:

PERFORMANCE

(1) En masse lovnader, utsettelser, nye utsettelser, stillhet og nye lovnader i en fishy coctail....

a) Asset Backed Token - som skulle gi tilgang til betydelig med ikke utvannende kapital og som ble først lovet innen utgangen av des-17, så i løpet av første kvartal, så ble den strukturert til en utility token som ikke gir tilgang på betydelig kapital så ble den meldt å være i sluttfasen i juli hvor ting skulle være på plass i august og sept så helt stille - alt hva de har levert i løpet av over 1 år siden token ideen tok form (okt-17) er et WP som er estimert til å ta maks noen mdr å lage....

https://www.elementasa.com/news/2017/signs-agreement-to-develop-asset-backed-digital-token

b) Etter 3/4 år kom omsider WP med tilhørende tidsestimat for å lande avtaler med andre gruveeiere i tillegg til å gjennomføre PRE-TGE og Ordinær TGE:

https://newsweb.oslobors.no/message/454866

c) Siste oppdatering sa som kjent ikke noe som helst om Token delen som vi har ventet på i over et år, men en ny ide ble presentert - et ikke gjennomførbarbart Mindoro eventyr som vi kan påregne blir utsatt, og igjen utsatt frem til det igjen blir stille også her...

https://www.elementasa.com/news/2018/planlegger-semi-industriell-test-produksjon-med-crsm-teknologien-i-kina

d) Kapitaltilgang på midlertidig hold gjennom utsatt transje3 som igjen betyr at man ikke får gjort opp for eierandeler i CMT så tidlig som mulig som igjen ville ha blitt mye rimeligere og ikke minst så stopper det muligheten for å kunne etablere asset backed tokens fordi man ikke møter kravet om proof of asset…

https://newsweb.oslobors.no/message/463077

e) AMI er godt på vei til å bli et nytt Mindoro hvor man er gått vekk i fra en fullverdig pellets produksjon som skulle gi inntekter til å gjelde produksjon av konsentrat som skulle finansiere det kostbare pelletsutstyret til igjen å kun gjelde prøve produksjon av pellets for bruk i markedsføring som de allerede utførte i 2017 og som ikke gir noen inntekter og kun utgifter...

https://ambershaw.ca/news

f) En fullverdig produksjons lisens er blitt til en stadig utsatt og forsinket midlertidig og begrenset lisens for igjen å gjenta noe som senest ble gjort i fjor....

https://www.elementasa.com/news/2018/ambershaw-har-gjennomført-interagency-panel-briefing-og-forsetter-arbeidet-mot-adex-tillatelse

-------------------------------

LEDELSEN

(2) Styreformann Beitnes sin historiske scamkarriere tatt med buksa nede og måtte betale millionbøter for uregelmessigheter og ulovligheter :

https://www.dn.no/aksjer/aksjehandel/bors/oslo-bors/storaksjonarer-fikk-aksjerabatt-pa-98-prosent-dette-er-ikke-bra-ikke-bra/1-1-5711127

(3) Søksmål med basis i beskyldninger fra den Svenske Pensjonsmyndigheten som insinuerer nye og gjentagende uregelmessigheter og ulovligheter ifb.m tap på 800m fremsatt i en rapport av ingen ringere enn KPMG som ikke er noen hvem som helst og av samme grunn bør man ta det de skriver på alvor....

https://www.dn.no/marked/element/falcon-fund/lars-christian-beitnes/bors-topp-varslet-om-kjempesoksmal/2-1-478908

(4) EGF ifb.m revisorbytte....

https://newsweb.oslobors.no/message/464204

(5) Finansdirektøren melder sin avgang.....

https://newsweb.oslobors.no/message/464304

--------------------------------

Alt dette sett i sammenheng trigger alt annet enn godfølelsen - eller hva mener folket?
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
tuja
23.11.2018 kl 12:09 5609

Velkommen, Helloween.

Tenker det er en knallgod inngang.
Det er mye støy rundt Beitnes, men jeg velger å tro på at selskapet leverer varene, da med tanke på AMI og CMT.
Skulle det poppe opp ett token-salg innen julen ringes inn, blir det en stor bonus. Valgte selv å øke eksponeringen i dag.
Teknisk er det også god støtte rundt +/- 1,15kr.

:)
Møyfrid
23.11.2018 kl 12:11 5595

Q3 kan uten tvil bli en interessant seanse.

Q&A delen vil toppe det hele.
FAR100
23.11.2018 kl 12:12 5588

tuja. prøver selv å få noen aksjer på 1,2. noen er alltid kjappere enn meg på kjøpsknappen, nå må jeg sitte i ro foran skjermen kanskje får jeg noen på 1,2....
helloween
23.11.2018 kl 12:15 5572

Tuja

Kjøpte kun på magefølelsen:)
Noe må man gjøre mens enn venter på IOX skal eksplodere?
Sorlandsinvest
23.11.2018 kl 12:16 5557

FAR100 er derfor du skrev "SELG" tidligere i dag vel :)

Samme greia som med rikstoto, som bruker i snitt 8 timer daglig på å opplyse folk hvorfor dette er børsens mest elendige case når han ligger på kjøp lengre nede, og snur med en gang han har kjøpt. Det tragiske er at nybegynnere går på det og taper penger...
FAR100
23.11.2018 kl 12:21 5537

sorland... du fikke ikke med deg hvorfor jeg skrev selg. ikke fordi jeg vil kjøpe, men bare for at jeg vil at kortsiktige går ut av aksjen.
Har snitt over 3.
Slettet bruker
23.11.2018 kl 12:27 5508

FAR100

Vet ikke om jeg forstår hvorfor, men du må gjerne minne meg på denne dagen, om du mener det er til hjelp for deg eller andre.

At jeg sitter på sidelinjen her, medfører også en viss risiko for å gå glipp av en opptur. Det kan jeg leve med.
helloween
23.11.2018 kl 12:30 5494

Spør du meg så sier eg ja, men spør du de som sitter utenfor så sier de nei.
Valgets kval?
FAR100
23.11.2018 kl 12:33 5473

takk for svaret ?
rischioso
23.11.2018 kl 12:46 4323

Det at det kommer en egen melding for å fortelle om hvorfor finansdirektøren slutter lukter ikke bra...

ELE:FINANSDIREKTØR VIL SLUTTE SOM FØLGE AV REORGANISERING
Oslo (TDN Direkt): Finansdirektør Kim Andre Evensen i Element vil slutte i stillingen som en følge av reorganisering av finans- og regnskapsfunksjoner, ifølge en melding fra selskapet torsdag kveld.
-Kim Andre har besluttet å søke nye utfordringer utenfor selskapet som en følge av reorganiseringen av våre finans- og regnskapsfunksjoner. Vi takker Kim Andre for bidragene til selskapet de seneste to årene og ønsker ham lykke til fremover, sier administrerende direktør Cecile Grue i Element.
TDN Direkt finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 7055

* Spesielt når vi kjenner til at selskapets styreformann mest sannsynlig og i nærmeste fremtid vil være under etterforskning i tillegg til at det også er kalt inn til EGF for å bytte ut revisor...

Her virker det å være flere lik i skapet som vil kunne komme ramlende ut i tiden fremover....
Redigert 23.11.2018 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 14:40 4227

for det er unormalt at folk slutter og starter i nye jobber?
FAR100
23.11.2018 kl 14:46 4203

MCAP på 155 mill.
rischioso
23.11.2018 kl 14:52 4187

Synes den oppramsende fremstillingen i DN var meget treffende både i innhold og rekkefølge:

Finansdirektør trekker seg. Vil bytte revisor. Styreleder står overfor privat gigantsøksmål - Nå stuper aksjen...

https://www.dn.no/

--------------------------

Jeg har sagt det før og ser det igjen - det er gjerne kun toppen av isfjellet det som nå er avdekket og av samme grunn bør man stålsette seg for det som kan komme i kjølvannet fremover....
Redigert 23.11.2018 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
tuja
23.11.2018 kl 14:56 4163

OSLO BØRS - MATCHING HALT
BØRSPAUSE / HANDELSPAUSE
Newsweb
A matching halt has been imposed in anticipation of an announcement from the company.
Namtrah
23.11.2018 kl 14:56 4155

Hva er neste nå? Er det flere som har trukket seg, er token en fiasko eller suksess, eller tar Beitnes hatten sin og går?
Smitty
23.11.2018 kl 14:58 4143

Trading halt! Nå kommer det noen opdateringer her snart!
Donkey-Kong
23.11.2018 kl 14:58 4143

Nå er det svært mye usikkerhet i selskapet! Er spent på nyhetene som kommer nå. Forhåpentligvis leverer selskapet noen positive nyheter nå, ellers tror jeg kursen blir gruset i nærmeste fremtid.
Tresvika
23.11.2018 kl 15:03 4115

Skjer her nå a???
Fikk akutt behov for nervemedisin kjenner jeg ??
Donkey-Kong
23.11.2018 kl 15:08 4057

Eneste positivt med dette nå er at kursen ikke faller mer i dag? men hvis det ikke er good news som kommer er det ingen vits i å drømme om en kurs over 1,0kr med det første. Er en enda mer usikker periode vi går inn i nå.
tuja
23.11.2018 kl 15:08 4052

https://www.dn.no/bors/element/rikard-storvestre/lars-christian-beitnes/gruveselskap-raser-pa-borsen-aksjonarene-gir-bort-aksjene-sine-pa-black-friday/2-1-484165

Kaster ikke kortene

Rikard Storvestre, som kontrollerer 8,65 prosent av aksjene i Element, åpner for selv å gå inn som styreleder.

– Jeg er ikke udelt negativ til å se om jeg bør gå inn selv eller sette folk i styret. Jeg har allerede begynt å se etter kandidater til styret både til styrelederverv og styremedlemmer. Jeg har såpass store verdier her at jeg vil nok følge dette tett, sier Storvestre.

Fredag har han aksjer for 13,5 millioner kroner. Han gikk for alvor inn i Element i januar i år da kursen lå rundt fire kroner. De siste ukene har han kjøpt seg kraftig opp samtidig som aksjekursen har falt. Med andre ord har Storvestre lidd store papirtap. Nå er kursen nede på 1,2 kroner etter at aksjen har rast 12 prosent fredag.

– Aksjonærene gir bort aksjene sine på Black Friday. Her er det enten å kaste kortene eller å ta grep, og jeg er nå ikke den som kaster kortene først i sånne selskaper, jevnfør Norske Skog, he he, sier Storvestre.



KAN KOMME NOE BRA UT AV DETTE. STORVESTRE INN, BEITNES UT. :)
Slettet bruker
23.11.2018 kl 15:17 3999

Er nok bare kunngjøring ifbm styret.
Men hadde gjort seg med noe om Mindoro ;)
Slettet bruker
23.11.2018 kl 15:21 3957

Nå forstår kanskje flere hvorfor Storvestre har frigjort masse kapital...

Som han sier til DN idag:
- Aksjonærene gir bort aksjene sine.
rischioso
23.11.2018 kl 15:23 3933

Det er vel svært lite som tyder på at token er blitt en suksess etter 1 havarert asset backed token og 1 strukturert (utility) token som ikke lengre nevnes med et ord på tross av at den er langt på overtid....

Om det blir flere som trekker seg gjenstår og se, men at det vil komme mer etter hvert på den ene eller andre måten skal vi ikke se bort i fra og da ikke positivt...

Når det kommer til Beitnes så håper jeg ikke han tar hatten og går ut døra, men heller at de hiver han ut av vinduet fratatt det meste inkludert hatten for makan til sleskete svinepels skal man vel lete lenge etter...

Han får fremover sikkert nok av tid til å legge nye planer om nye ideer - kanskje sammen med en av hans like som Christer Tromsdal, men om det blir ute i det fri eller bak murene - akkurat gjenstår og se...
Redigert 23.11.2018 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
milk
23.11.2018 kl 15:28 3865

Snipp snapp snute,så var det eventyret ute..... Storvestre taper så det holder,det gjorde han også i Norske Skog! Han er ingen børsguru,bare en egosentrisk fjott :-)

Bankmanden
23.11.2018 kl 15:33 3818

Børspause: Tipper det er melding om at TOKEN tullet er skrinlagt.
Kan og så være at PWC har gitt beskjed om at de ikke kan påta seg oppdraget som revisor etter å ha snakka med E Y.
rischioso
23.11.2018 kl 15:34 3800

Vi burde sette pris på at det er noen som vil prøve å ta grep når sånt skjer, men om det vil være til noen nytte er det jo ingen garanti for. Sæter og Storvestre har tapt stort før så det blir i så fall ikke første gangen.

Virker som at Storvestre nå vil ta den samme rollen som Christen Sveaas gjorde i NSG, og som vi kjenner til så endte det med tap for Sveaas - uten sammenligninhg forøvrig....

Hvordan det vil gå her vil være helt avhengig av hva selskapet faktisk har gjort for når vi kjenner til at Beitnes tidligere er tatt for å lure markedet og igjen står ovenfor et gigantsøksmål fra Sverige om det samme så er det ikke veldig sikkert at ståa i selskapet er slik han har fremstilt det som - heller tvert i mot....
Redigert 23.11.2018 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 15:35 3802

Tokensvindel. Helt utrolig tulleaksje
Tresvika
23.11.2018 kl 15:42 3752

Får snu litt på overskriften og håpe at det ikke er begynnelsen på slutten, men derimot slutten på begynnelsen for Element ASA.
Om Beitnes forsvinner er vel det utelukkende positivt for resten av oss aksjonærer, men sitter med en magefølelse at det er flere skjeletter på vei ut av skapet her.
rischioso
23.11.2018 kl 15:44 3743

Etablerer gjerne en ny tråd med den overskriften om det blir tilfellet, men det gjenstår først og se hva som faktisk kommer frem...
stark
23.11.2018 kl 15:49 3707

Sidder klar med både kiks og grøn Tuborg - Så må vi se hvilket der skal indtages.

Stark
Redigert 23.11.2018 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 16:00 3647

Om Storvestre skulle erstatte Beitnes som "arbeidende styreleder", og aller helst kastet Beitnes på hodet og r.... ut døra så hadde det vært verdt en tredobling av aksjen tror jeg.

Børspause sent på en fredag ja, jeg er av oppfatningen at gode nyheter gis ikke etter stengetid i sånne tøyseaksjer, det er helst da man gir dårlige nyheter sånn at markedet får helgen til å roe seg ned og man (forhåpentligvis) unngår fullstendig kollaps. Men, hvem vet. De kan vel melde alt mellom himmel og jord. Noe av faktisk substans er det vel heller usikkert med, men vi får nå se. Spennende er det nå :-)
Redigert 23.11.2018 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.11.2018 kl 16:05 3619

RE - Børspause sent på en fredag ja, jeg er av oppfatningen at gode nyheter gis ikke etter stengetid i sånne tøyseaksjer, det er helst da man gir dårlige nyheter sånn at markedet får helgen til å roe seg ned og man (forhåpentligvis) unngår fullstendig kollaps.

* Spot-On, jeg satt også med den samme tanken, men for aksjonærenes skyld så får vi håpe på at vi tar feil.....Det som også er bekymringsverdig er at selskapet på tross av at kursen er nede på dette nivået ikke foretar støttekjøp som de meldte at de skulle gjøre - men når alt kommer til alt så går vel også dette bare inn i rekken av ugjorte ting som var lovet gjort...
Redigert 23.11.2018 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
thypoon
23.11.2018 kl 16:12 3570

Ris Otto sitter vel lastet til båten i dette sluket...
rischioso
23.11.2018 kl 16:14 3560

Slike innlegg kommer når man ikke har lest et eneste innlegg før man poster...:)

KUN 4 min igjen av denne børsdagen så noen melding før stengetid kan vi vel skyte en pil etter...
Redigert 23.11.2018 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
FAR100
23.11.2018 kl 16:17 3583

Syke folk som blir glad og tilfreds på andre sine tap og elendighet.
Mange av dem er samlet i denne tråd.
Redigert 23.11.2018 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 16:21 3560

Blir ingen handel før mandag ihvertfall. Uansett hva som meldes så er vel Element i og for seg sikret mot konkurs så lenge de har avtalen med ABO, og mtp ansatte osv (så fremt ikke ledere og styret er altfor griske) så har de umåtelig god tid til å snu skuta mot mer seriøse prosjekter enn dette krypto fanteriet og gruver i land hvor man ikke får lov til å drifte.

Kommer vel før 5 skulle man tro, om ikke så er det nok snakk om pågående forhandlinger som man bare kan gjette utfallet av akkurat nå.


Red: Far100 - Dere har vært kraftig advart opp og i mente blant annet av meg selv når det gjaldt kryptogreia dere mente skulle gi milliarder i kassa. Sa ifra om problemene rundt dette tidligere i år, men da fikk jeg klar beskjed om å passe meg, dere finansgeniene hadde stålkontroll her i gården og nå WP kom så skulle jeg få passet mitt påskrevet så det holdt. Jau... jeg HÅPER for deres skyld at de melder at de har prestert å bli kvitt Iron token, at det finnes folk dumme nok til å kjøpe de.
Redigert 23.11.2018 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.11.2018 kl 16:29 3519

RE - jeg HÅPER for deres skyld at de melder at de har prestert å bli kvitt Iron token, at det finnes folk dumme nok til å kjøpe de.

* En børspause kommer ikke av den grunn for da hadde jo selskapet levert som de lovet og ikke minst så hadde det blitt en del av oppdateringen for bare kort tid siden noe det ikke ble....
Det ligger nok noe helt annet bak denne børspausen...