Som meg som foretrekker langsjakk og ser 0,5 dette kvartalet
Redigert 17.08.2023 kl 14:34
Du må logge inn for å svare
Rammern har aldri tatt feil og hvorfor det vet bare rammern
Redigert 17.08.2023 kl 14:45
Du må logge inn for å svare
Vampyren
23.08.2023 kl 08:35
2582
ALNG halverer utbyttet ☹️
On August 22, 2023, the Board authorized a cash dividend payment of NOK 0.25 per share to be paid in September.
On August 22, 2023, the Board authorized a cash dividend payment of NOK 0.25 per share to be paid in September.
Redigert 23.08.2023 kl 08:43
Du må logge inn for å svare
Hellboy
23.08.2023 kl 08:53
2539
Ja, litt overraskende.
Men, det er jo pga special survey på jollene i Q3, før de skal øke utbyttet igjen.
Og, Q2 var jo bra mtp inntjening :)
Men, det er jo pga special survey på jollene i Q3, før de skal øke utbyttet igjen.
Og, Q2 var jo bra mtp inntjening :)
Joppen
23.08.2023 kl 08:53
2539
Hmm… Rammeren sier 0,5 dette kvartalet og han tar aldri feil.. eller gjør han det?
Rammeren glemte vel at skip skal på vedlikehold innimellom…
Tilbake til 0,5 neste kvartal uansett.
Rammeren glemte vel at skip skal på vedlikehold innimellom…
Tilbake til 0,5 neste kvartal uansett.
Redigert 23.08.2023 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
Vampyren
23.08.2023 kl 10:37
2426
Guided off-hire for Q3 has been upped from 50 to 60 days in total (33% of the quarter). ☹️
nilsern
23.08.2023 kl 14:47
2325
Med 33 % off-hire er vi vel på ca 0,5 kr per aksje i inntjening i Q3, spørres vel om det blir mer enn 0,25 kr i utbytte da også?
Fokus
23.08.2023 kl 15:16
2286
Hei! Er det noen som kjenner til hva som skjuler seg bak «fastlønnskontrakt»? Iflg. Regnskapet: Selv om begge våre fartøyer vil gå gjennom sin planlagte andre spesialundersøkelse og pådra seg betydelige off-hire-perioder i tredje kvartal, vil fastlønnskontraktene gjøre det mulig for selskapet å fortsette å returnere verdi til våre aksjonærer også i denne perioden.
DividendYield
23.08.2023 kl 15:34
2268
Gull i pungen skrev Hvor er rammern?
Enten spiller han sjakk, eller ser sjakk på tv?
Nei , partiet pågår fortsatt ;)
Bra resultat , men størrelse på utbyttet dette kvartalet , var det som overrasket markedet . Det ble kommunisert økt utbytte for kommende kvartaler :)
Rammern gjør som Magnus og strekker ut en hånd (ikke som Magnus som gjør det mot en spiller som ikke møter til tid ) , men de som dumper ALNG aksjer .
Man vil måtte lete lenge for å finne en bedre aksje enn ALNG , når det gjelder årlig avkastning i tiden som kommer .
Bra resultat , men størrelse på utbyttet dette kvartalet , var det som overrasket markedet . Det ble kommunisert økt utbytte for kommende kvartaler :)
Rammern gjør som Magnus og strekker ut en hånd (ikke som Magnus som gjør det mot en spiller som ikke møter til tid ) , men de som dumper ALNG aksjer .
Man vil måtte lete lenge for å finne en bedre aksje enn ALNG , når det gjelder årlig avkastning i tiden som kommer .
Redigert 24.08.2023 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Vampyren
24.08.2023 kl 11:05
1992
Stor risiko for ytterligere forsinkelser her. Da kan du se langt etter utbytte, ramm. ☹️
Den påstanden sidestiller jeg med et dårlig bondetrekk , men du jobber for billigst mulige aksjer . Lykke til med din strategi .
Og Rammern legger ikke mye i 10 dagers avvik ut fra guidet , men høyere utbytte videre klinger bra .
Rammern følger volum og algoritmehandelen nøye ;) og bryr meg lite om at en vampyr har dukket opp .
Men som vampyren gjelder det å suge til seg når noen blør , det kan Rammern uten å kalle seg vampyr og komme med frykt innlegg ;)
Rammern ser bud på ALNG som en trigger ut fra kurs nå ( 8,56 ) og aksjesits og hvordan aksjen handles.
En løs og billig fugl som ALNG kan være attraktiv for flere nå .
Snublet innom sjakk for fire ( lagspill ) i Fredrikstad , da gjaldt det å ha sideblikk som man også må ha i aksjemarkedet . Morsomt navn på den måten å spille på
Noen på tråden som vet navnet på denne formen for sjakk ?
Jeg vet , men om det er noen andre er i sjakk miljøet så flagg det Sjakk og alt rundt er tross alt mer utfordrende enn aksjer
Og Rammern legger ikke mye i 10 dagers avvik ut fra guidet , men høyere utbytte videre klinger bra .
Rammern følger volum og algoritmehandelen nøye ;) og bryr meg lite om at en vampyr har dukket opp .
Men som vampyren gjelder det å suge til seg når noen blør , det kan Rammern uten å kalle seg vampyr og komme med frykt innlegg ;)
Rammern ser bud på ALNG som en trigger ut fra kurs nå ( 8,56 ) og aksjesits og hvordan aksjen handles.
En løs og billig fugl som ALNG kan være attraktiv for flere nå .
Snublet innom sjakk for fire ( lagspill ) i Fredrikstad , da gjaldt det å ha sideblikk som man også må ha i aksjemarkedet . Morsomt navn på den måten å spille på
Noen på tråden som vet navnet på denne formen for sjakk ?
Jeg vet , men om det er noen andre er i sjakk miljøet så flagg det Sjakk og alt rundt er tross alt mer utfordrende enn aksjer
Redigert 24.08.2023 kl 13:53
Du må logge inn for å svare
ALNG synes det er ok å komme under en større paraply ? Vi får se
Om det kommer videre vil det bli et dryss over nåværende aksjonærer
Selv kjøpt i dag og bud på selskapet er sannsynlig
Om det kommer videre vil det bli et dryss over nåværende aksjonærer
Selv kjøpt i dag og bud på selskapet er sannsynlig
Redigert 24.08.2023 kl 14:40
Du må logge inn for å svare
står videre her og er tåle modig som tradere er dårlig på , derfor banker Rammern børsen siste årene .En vampyr fra eller til betyr lite
Redigert 24.08.2023 kl 15:42
Du må logge inn for å svare
Plusser på for utbytte og det som senere kommer
Har plusset på og behøver ikke å gå innom finansportalen for å få beste rente
Redigert 24.08.2023 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
Best avkastning er ikke vanskelig, bare følg viktig og null fra noen
Redigert 24.08.2023 kl 16:04
Du må logge inn for å svare
Rammern solgte 9,01 får å ta billigere
aksjer senere . Gikk greit
aksjer senere . Gikk greit
Rammern vil alltid utfordre algoritmene for å komme videre
Redigert 24.08.2023 kl 16:24
Du må logge inn for å svare
Fasit kommer senere , men kurs nå er ok ut fra utbytte og kjøpt i dag
Redigert 24.08.2023 kl 16:52
Du må logge inn for å svare
CLCO
24.08.2023 kl 16:48
1712
Slettet brukerskrev Rammern vil alltid utfordre algoritmene for å komme videre
Hvor mye er tapene i Elkem kommet opp i rammern, 100 000kr? rammern har heller ikke solgt Alng på 9.01 :-)
Rammern taper ikke penger . Hele tiden i pluss ut fra gjort ,men kun 10 prosent i år
Redigert 25.08.2023 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Det norskbaserte rederiet Awilco LNG, eieren av to 156.000 cbm-skip, rapporterte høyere inntjening for andre kvartal i år på grunn av fastrentekontrakter for sine LNG-skip.
Selskapet rapporterte et overskudd for kvartalet på 11 millioner dollar, sammenlignet med 9 millioner dollar i forrige kvartal og 0 dollar i samme kvartal i fjor.
Netto fraktinntekter på 21,9 millioner dollar i andre kvartal økte fra 20,5 millioner dollar i forrige kvartal og 12,3 millioner dollar i sammenlignbart kvartal.
Ebitda nådde også 18,4 millioner dollar i andre kvartal, opp fra 16,6 millioner dollar i første kvartal og 6,8 millioner dollar i andre kvartal i fjor.
Selskapets styre godkjente et kontantutbytte på 0,25 kroner per aksje.
Fartøy i dokk
Awilco LNG sa at fartøyutnyttelsen var 100 prosent i andre kvartal og for første halvår totalt, sammenlignet med 88 prosent og 94 prosent for samme perioder i fjor.
Netto TCE kom inn på henholdsvis $ 120.500 og $ 117.150 per dag for andre kvartal og første halvår, sammenlignet med henholdsvis $ 56.400 og $ 67.400 per dag for samme perioder i fjor.
Selskapets skip leies ut på tidscertepartier med fast rente, og det første skipet åpner i tredje kvartal 2024.
I november i fjor sikret Awilco LNG en ny charteravtale med en fast varighet på rundt 18 måneder for den 2013-bygde WilForce. Denne kontrakten startet i slutten av januar 2023.
I juni avslørte firmaet en charteravtale med en "ledende europeisk LNG-importør" for en fast periode på tre år, og den 2013-bygde WilPride serverer denne kontrakten. Denne kontrakten startet i desember i fjor.
I august gikk WilForce off-hire og inn i tørrdokk i Singapore for å utføre sin planlagte andre spesialundersøkelse.
I henhold til Awilco LNG er dette arbeidet i ferd med å bli fullført, og fartøyet skal etter planen være i drift igjen innen utgangen av måneden.
WilPride vil være off-hire slutten av august og i løpet av september for å utføre sin planlagte andre spesielle undersøkelse i Spania, og forventes å være på jobb igjen i slutten av september.
Dokkkostnaden forventes å være rundt 12 millioner dollar totalt, og fartøyene forventes å være off-hire i omtrent 60 dager totalt, inkludert posisjonerings- og reposisjoneringstid, sa Awilco LNG.
«Sterkt» kvartal
Awilco LNGs administrerende direktør Jon Skule Storheill sier i meldingen at selskapet rapporterte nok et «sterkt» kvartal på bakgrunn av fastrentekontrakter for både WilForce og WilPride.
– De sesongmessig lave spotratene gjennom hele andre kvartal er nå bak oss, og vi ser at rentenivået øker som vanlig for denne tiden av året, sier han.
– Selv om begge våre skip vil gå gjennom sin planlagte andre spesialundersøkelse med betydelige off-hire perioder i tredje kvartal, vil de faste inntjeningskontraktene gjøre det mulig for selskapet å fortsette å returnere verdier til våre aksjonærer også i denne perioden, sier Storheill.
Awilco LNG
Selskapet rapporterte et overskudd for kvartalet på 11 millioner dollar, sammenlignet med 9 millioner dollar i forrige kvartal og 0 dollar i samme kvartal i fjor.
Netto fraktinntekter på 21,9 millioner dollar i andre kvartal økte fra 20,5 millioner dollar i forrige kvartal og 12,3 millioner dollar i sammenlignbart kvartal.
Ebitda nådde også 18,4 millioner dollar i andre kvartal, opp fra 16,6 millioner dollar i første kvartal og 6,8 millioner dollar i andre kvartal i fjor.
Selskapets styre godkjente et kontantutbytte på 0,25 kroner per aksje.
Fartøy i dokk
Awilco LNG sa at fartøyutnyttelsen var 100 prosent i andre kvartal og for første halvår totalt, sammenlignet med 88 prosent og 94 prosent for samme perioder i fjor.
Netto TCE kom inn på henholdsvis $ 120.500 og $ 117.150 per dag for andre kvartal og første halvår, sammenlignet med henholdsvis $ 56.400 og $ 67.400 per dag for samme perioder i fjor.
Selskapets skip leies ut på tidscertepartier med fast rente, og det første skipet åpner i tredje kvartal 2024.
I november i fjor sikret Awilco LNG en ny charteravtale med en fast varighet på rundt 18 måneder for den 2013-bygde WilForce. Denne kontrakten startet i slutten av januar 2023.
I juni avslørte firmaet en charteravtale med en "ledende europeisk LNG-importør" for en fast periode på tre år, og den 2013-bygde WilPride serverer denne kontrakten. Denne kontrakten startet i desember i fjor.
I august gikk WilForce off-hire og inn i tørrdokk i Singapore for å utføre sin planlagte andre spesialundersøkelse.
I henhold til Awilco LNG er dette arbeidet i ferd med å bli fullført, og fartøyet skal etter planen være i drift igjen innen utgangen av måneden.
WilPride vil være off-hire slutten av august og i løpet av september for å utføre sin planlagte andre spesielle undersøkelse i Spania, og forventes å være på jobb igjen i slutten av september.
Dokkkostnaden forventes å være rundt 12 millioner dollar totalt, og fartøyene forventes å være off-hire i omtrent 60 dager totalt, inkludert posisjonerings- og reposisjoneringstid, sa Awilco LNG.
«Sterkt» kvartal
Awilco LNGs administrerende direktør Jon Skule Storheill sier i meldingen at selskapet rapporterte nok et «sterkt» kvartal på bakgrunn av fastrentekontrakter for både WilForce og WilPride.
– De sesongmessig lave spotratene gjennom hele andre kvartal er nå bak oss, og vi ser at rentenivået øker som vanlig for denne tiden av året, sier han.
– Selv om begge våre skip vil gå gjennom sin planlagte andre spesialundersøkelse med betydelige off-hire perioder i tredje kvartal, vil de faste inntjeningskontraktene gjøre det mulig for selskapet å fortsette å returnere verdier til våre aksjonærer også i denne perioden, sier Storheill.
Awilco LNG
Redigert 25.08.2023 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
Rammern doblet aksjesitsen i ALNG i går og ser gunstige muligheter frem mot ex utbytte
Clco og Elkem er også satsning videre
Kjøpte Elkem og Alng tungt i går , har vile dag i dag
Men husk kurs nå for ALNG når vi kommer til 2024 minus aksjeutbytte i perioden
kjøper 8,7
Clco og Elkem er også satsning videre
Kjøpte Elkem og Alng tungt i går , har vile dag i dag
Men husk kurs nå for ALNG når vi kommer til 2024 minus aksjeutbytte i perioden
kjøper 8,7
Redigert 26.08.2023 kl 06:23
Du må logge inn for å svare
NYK ønsker nye LNG-drevne PCTC velkommen i sin flåte
Bilde: China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing)
China Merchants Jinling Shipyard i Nanjing har levert det fjerde LNG-drevne rene bil- og lastebilskipet til Japans shippinggigant NYK.
Ifølge en uttalelse fra skipsbyggeren fant leveringsseremonien for den LNG-drevne PCTC, Sumire Leader, sted 14. august og før planen.
Dette er det fjerde og siste fartøyet med en kapasitet på 7.000 enheter NYK bestilte ved det kinesiske verftet i februar 2021.
China Merchants-verftet leverte det første fartøyet i denne batchen, Jasmine Leader, den 31. januar, det andre, Wild Rose Leader, den 20. april og det tredje, Freesia Leader, den 26. juni.
De 200 meter lange fartøyene har WinGDs 7X62DF-2.1 totaktsmotorer kombinert med akselgeneratorer, DC-koblinger og batterisystemer.
NYK posisjonerer LNG-drivstoff som en av broløsningene inntil fremtidige nullutslippsskip er realisert og planlegger å ta levering av totalt 20 nye LNG-drevne bilskip innen 2028.
Det tok levering av Japans første LNG-drevne PCTC, Sakura Leader, i oktober 2020, etterfulgt av leverin
Bilde: China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing)
China Merchants Jinling Shipyard i Nanjing har levert det fjerde LNG-drevne rene bil- og lastebilskipet til Japans shippinggigant NYK.
Ifølge en uttalelse fra skipsbyggeren fant leveringsseremonien for den LNG-drevne PCTC, Sumire Leader, sted 14. august og før planen.
Dette er det fjerde og siste fartøyet med en kapasitet på 7.000 enheter NYK bestilte ved det kinesiske verftet i februar 2021.
China Merchants-verftet leverte det første fartøyet i denne batchen, Jasmine Leader, den 31. januar, det andre, Wild Rose Leader, den 20. april og det tredje, Freesia Leader, den 26. juni.
De 200 meter lange fartøyene har WinGDs 7X62DF-2.1 totaktsmotorer kombinert med akselgeneratorer, DC-koblinger og batterisystemer.
NYK posisjonerer LNG-drivstoff som en av broløsningene inntil fremtidige nullutslippsskip er realisert og planlegger å ta levering av totalt 20 nye LNG-drevne bilskip innen 2028.
Det tok levering av Japans første LNG-drevne PCTC, Sakura Leader, i oktober 2020, etterfulgt av leverin
Rammern traff blinken i Elkem , pilen er kastet mot CLCO 142,9
I ALNG tar vi utbytte som er ok i denne runden
Vampyren får mene noe videre ---------
Men vil nok ikke møte rammern ved å flytte sjakk brikker
I ALNG tar vi utbytte som er ok i denne runden
Vampyren får mene noe videre ---------
Men vil nok ikke møte rammern ved å flytte sjakk brikker
Redigert 26.08.2023 kl 07:09
Du må logge inn for å svare
Husk Rammern har en sønn som underholder seg med matte i ferien og bestiller bøker ut fra det
Neppe noen som opplever at allerede ved frokostbordet skal noe løses
Jobber nå for et selskap nært Oslo og ble head huntet
Neppe noen som opplever at allerede ved frokostbordet skal noe løses
Jobber nå for et selskap nært Oslo og ble head huntet
Redigert 26.08.2023 kl 07:28
Du må logge inn for å svare
Selv har han ikke kjøpt 1 aksje , men nyter utsikten fra der han bor og gitt som mulighet fra Rammern
CLCO
26.08.2023 kl 16:54
1200
traff blink i Elkem lol nå må jeg le. Da kursen var på rundt 30 hadde du allerede et tap på 70 000, nå er kursen falt ytterligere 40% kjenner jeg ramern rett så har han ikke solgt med tap på mellom 70-120 000. så skryter du av at du har fått en liten oppgang på noen skarve aksjer du kjøpte nå rundt 22 kr jeg gir meg ende over.