Xplora - Norsk 100 bagger kandidat?

Womby123
XPLRA 17.08.2023 kl 18:39 25801

Er ikke analytiker...men...Xplora er et teknologi-selskap som også er et vekstselskap. De er priset til P/S under 1. Det alene bør heve øyenbrynene...

Leste boken "100 bagger stocks" (eller noe sånt) for noen år siden. 

Prøvd å lete etter norske 100-bagger-kandidater i det siste. Har ikke klart å finne noen. Untill now...

Jeg tenker at Xplora lett kunne vært priset til 3x omsetning. Hvor mye omsetter de for i 2023? Ikke vet jeg, men 600 millioner eller høyere virker sansynlig.

I så fall 1.8 mrd (3 x omsetning...3 x 600 mill= 1.8 mrd). Det vil si 3-4 x høyere enn dagens børsverdi.

Men ...saken er...kjære venner........smart klokker for barn...hm...hvor mange barn finnes det i verden?..Vet ikke..........er ikke analytiker.......men tenker......det finnes ekstremt mange barn...som ikke har Xploras smartklokker....på bakgrunn av dette tenker jeg at Xplora er en norsk 100 bagger kandidat. Det betyr at Xplora potensielt........kan stige 100 ganger i verdi fra dagens børsverdi...........hehehehehe............ja i så fall blir jeg rik........men det er dette jeg tenker.........hehe.

Advarsel: jeg er ikke profesjonell analytiker. Og...heheheh.........jeg har solgt alt annet.......heheeh...jeg er nå all inn i Xplora...hehhhehe 
Julle91
20.12.2024 kl 21:45 1069

«Med denna positiva utveckling och Xploras strategiska tillväxtambitioner, kan det vara fördelaktigt att hålla aktier i Xplora. Företaget visar potential för framtida tillväxt och expansion inom sin sektor.»
Kalleklovn547
21.12.2024 kl 14:25 921

Nå er alt i boks etter ISP har godkjent oppkjøpet! Dette er det mest geniale oppkjøpet jeg har sett på mange år. Xplora kan gå flere ganger i 2025 og veien til 100 har aldri vært kortere!
Julle91
22.12.2024 kl 18:19 756

Hva tenker dere om morgendagen?
Er Doro oppkjøpet i boks nå?
Hva er kursen når vi går inn i 2025?
Kalleklovn547
22.12.2024 kl 22:12 683

På mandag bør aksjen opp kraftig! Ellers så er det triggere i fleng her:
- Aksjen flyttes fra Euronext Growth til hovedlisten. Dette vil gjøre at langt flere fond, osv kan og må kjøpe aksjen
- Q4 kommer til å bli mega
- Selskapet kommer til å generere veldig mye cash fremover med Doro inkludert. De er asset light, så her kommer det enten flere oppkjøp, tilbakekjøp av aksjer, utbytter, etc

Et av selskapene med høyest vekst på oslo børs får man til EV/EBITDA 2025 4x!
Kalleklovn547
27.12.2024 kl 13:32 177

Sten Kirkbak - KANDIDAT TIL ÅRETS TRØNDER

Juryens begrunnelse:

«Som trøndersk gründer og oppfinner av Xplora smartklokke for barn har 47 år gamle Sten Kirkbak fra Trondheim oppnådd en imponerende prestasjon med sitt børsnoterte selskap, som nå har rundt 120 ansatte i åtte land. Xplora har fått fantastisk respons og har skapt arbeidsplasser for mange, samtidig som selskapet er i stadig utvikling. Hans nytenkende tilnærming og imponerende innsats gjør ham til en person Trøndelag virkelig kan være stolte av.»

…og alt tyder på at 2025 blir et veldig, veldig bra år for Xplora!