MPC Utbytteaksje nummer 1
Da ble den gamle tråden lagt ned med over 10 000 kommentarer.
Men nytt forum gir oss forhåpentligvis en nyansert og god samtaletråd videre om gullkalven MPCC.
Med kun dager unna Q2 rapport for selskapet kan man merke forventningene stiger. Før forrige utbytte lå kursen og stanget litt over 21,1kr pr aksje. Altså rundt 5% over dagens inngangsbillett.
Ifølge finanstilsynet er plasserte shorter på selskapet 0.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Videre har 6 meglerhus en kjøpsanbefaling på aksjen.
Her er alle velkommen til å utveksle synspunkter. Om en er fan eller skeptiker kan meninger rundt aksjen deles. Uansett hva man velger må jeg si lykke til for alle investorer. Store eller små.
Legger ved et investeringsark for MPC. Det kan du finne her
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/htmlview#
Noe som kan gi trygghet i investeringen din. Øverst i arket kan du velge år(2023 + NCT for å se 2023) for å se avtaler som er gående på hvert enkelt skip, om den har avtalte fraktpriser pr skip og hele selskapet. Helt øverst i selve arket kan man se forventet avkastning LIVE oppdatert, samt kurs for både aksjen, dollar, og Euro. Jeg bruker dette arket for å finne ro og trygghet. Her kan man se tidligere år for aksjen samt avtaler MPC har gjort frem i tid på sine skip.
Men nytt forum gir oss forhåpentligvis en nyansert og god samtaletråd videre om gullkalven MPCC.
Med kun dager unna Q2 rapport for selskapet kan man merke forventningene stiger. Før forrige utbytte lå kursen og stanget litt over 21,1kr pr aksje. Altså rundt 5% over dagens inngangsbillett.
Ifølge finanstilsynet er plasserte shorter på selskapet 0.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Videre har 6 meglerhus en kjøpsanbefaling på aksjen.
Her er alle velkommen til å utveksle synspunkter. Om en er fan eller skeptiker kan meninger rundt aksjen deles. Uansett hva man velger må jeg si lykke til for alle investorer. Store eller små.
Legger ved et investeringsark for MPC. Det kan du finne her
https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/htmlview#
Noe som kan gi trygghet i investeringen din. Øverst i arket kan du velge år(2023 + NCT for å se 2023) for å se avtaler som er gående på hvert enkelt skip, om den har avtalte fraktpriser pr skip og hele selskapet. Helt øverst i selve arket kan man se forventet avkastning LIVE oppdatert, samt kurs for både aksjen, dollar, og Euro. Jeg bruker dette arket for å finne ro og trygghet. Her kan man se tidligere år for aksjen samt avtaler MPC har gjort frem i tid på sine skip.
Redigert 25.08.2023 kl 11:52
Du må logge inn for å svare
Det meldes om mangel på skip og økende rater. Norges Rederiforbund er blant dem som har påpekt at det er svært tidkrevende å seile utenom Rødehavet og Suezkanalen. Det vil medføre store forsinkelser og forstyrrelser i verdens varehandel, ifølge forbundets direktør Harald Solberg.
Redigert 16.12.2023 kl 21:36
Du må logge inn for å svare
Droner og raketter mot skip i Zueskanalen og tørke å lite vann i Panamakanalen pluss 18millioner shortaksjer. Nyttårsrakettene er fyrt av.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/12/16/8072870/containerskip-unngar-rodehavet
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/12/16/8072870/containerskip-unngar-rodehavet
Redigert 17.12.2023 kl 09:44
Du må logge inn for å svare
Ta invest
17.12.2023 kl 10:16
11198
Hva vil dette si for kontraktene nå og fremtidige kontrakter for Mpcc ? For dagens kontrakter blir det vel ingen påvirkning?
Londonmannen
17.12.2023 kl 10:29
11205
Nei, men det var vel en analytiker som påpekte at MPCC hadde så lite kontrakter inn i 2025. Som jeg den gang påpekte, det kan vel hende at akkurat det er bevisst fra ledelsens side all den tid de forventer at ratenivået vil stige innen feedersegmentet frem mot 2925. Hvorfor inngå kontakter på dagens relativt lave nivå når de etter ledelsen analyser vil få bedre betalt senere?
tipper at langcontainerfraktfirmaene må sikre seg at varene kommer frem til kundene og går inn å bestiller dyrt hos MPCC. De har fortsatt kapasitet igjen i 2024
Redigert 17.12.2023 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
Ratene stiger sterkt og ettersørselen etter båter øker.
– Vi kan vente oss at fraktrater og oljepris vil stige, og det er ganske opplagt med tanke på den økte distansen og forsinkelsen det er å seile rundt Kapp. Det må prises inn, sier analytiker Hammer i Arctic Securities.
– Vi kan vente oss at fraktrater og oljepris vil stige, og det er ganske opplagt med tanke på den økte distansen og forsinkelsen det er å seile rundt Kapp. Det må prises inn, sier analytiker Hammer i Arctic Securities.
Investeringsøkonom i Nordnet, Mads Johannesen, omtaler situasjonen som svært spent. Han forventer at shippingoppturen vil fortsette så lenge usikkerheten ligger i luften.
Akutt Suez-mulighet: – Attraktivt alternativ for investorer
Containeraksjer stiger voldsomt som følge av Suez-spenningene.
Publisert 18. des. 2023 kl. 11.56
Containeraksjer stiger voldsomt som følge av Suez-spenningene.
Publisert 18. des. 2023 kl. 11.56
Bullen
18.12.2023 kl 13:00
9801
Vesten må nok gå sammen og angripe Houthiene i Jemen. Eller helst komme opp med andre alternativer som stopper angrepet på skipene.
En veldig farlig situasjon som lett kan eskalere. Ikke så lett å se at dette går fort over.
En veldig farlig situasjon som lett kan eskalere. Ikke så lett å se at dette går fort over.
Petter Haugen:i ABG;
– Kan bli mer enn nok
til at ratene dobler seg
– Kan bli mer enn nok
til at ratene dobler seg
Londonmannen
18.12.2023 kl 17:46
9526
Morten
Fornøyd med salget på kr 13,-? Du burde nok sittet i ro. Men ser det var også andre som mente at kursen skulle videre ned. Men slik gikk det ikke. Og med uroen i Rødehavet så vil noknkursen dra seg ytterligere nordover i tiden som kommer.
Fornøyd med salget på kr 13,-? Du burde nok sittet i ro. Men ser det var også andre som mente at kursen skulle videre ned. Men slik gikk det ikke. Og med uroen i Rødehavet så vil noknkursen dra seg ytterligere nordover i tiden som kommer.
General T
18.12.2023 kl 18:12
9458
Slettet brukerskrev Petter Haugen:i ABG; – Kan bli mer enn nok til at ratene dobler seg
Tank rater
General; yes
Akutt Suez-mulighet: – Attraktivt alternativ for investorer
Containeraksjer stiger voldsomt som følge av Suez-spenningene.
Publisert 18. des. 2023 kl. 11.56
Akutt Suez-mulighet: – Attraktivt alternativ for investorer
Containeraksjer stiger voldsomt som følge av Suez-spenningene.
Publisert 18. des. 2023 kl. 11.56
I går var alles øyne rettet mot den spente situasjonen i Suezkanalen og Rødehavet.
Det førte til bred shippingopptur på Oslo Børs, og analytikerne venter at dette skal fortsette (kilde E24)
Det førte til bred shippingopptur på Oslo Børs, og analytikerne venter at dette skal fortsette (kilde E24)
Balle Chlorin
20.12.2023 kl 20:40
7638
Her skal det kjøpes Storebrand. Var til vurdering tidligere, men duppen forrige uke avgjorde det.
Strøm, Julemat, Gaver, Avgifter, Fellesutgifter, Renter, Bilservise og internetabonement.
Gentry
20.12.2023 kl 23:46
7232
Skal man bruke utbyttet i morgen for å kjøpe flere MPC aksjer? Holder utbytte nivoet seg i 2024? Og aksjekursen? Gud Jul!
skatter
Roffa1
21.12.2023 kl 12:00
6598
Bmwx1 skrev Noen med sbanken som har mottat utbytte i dag?
Har Sbanken og fortsatt ikke fått inn noe
Nei men husker forrige gang kom det mellom kl 14 og 15
Fink
21.12.2023 kl 14:12
6334
Sbanken er altså blitt et 'konsept' i DnB.
DnB har alltid visst å tjene penger på å beholde dem lengst mulig.
DnB har alltid visst å tjene penger på å beholde dem lengst mulig.
Roffa1
21.12.2023 kl 14:24
6360
Roffa1 skrev Har Sbanken og fortsatt ikke fått inn noe
Nå var det på plass hos meg
heiatufte
22.12.2023 kl 01:41
5840
World Container Index - 21 Dec
Drewry’s World Container Index increased by 9% to $1,661 per 40ft container this week
Drewry’s World Container Index increased by 9% to $1,661 per 40ft container this week
desirata
22.12.2023 kl 02:39
5823
Denne raten per 40' teu er av betydning for de store Mærsk, MSC, o.l.
MPC sine båter går på Time charter T/C dvs betalt per dag. De bruker seile gjennom ikke Suez /Rødehavet nevneverdig. Men uroen bidrar positivt uansett, kan binde opp tonnasje rundt Afrika.
MPC sine båter går på Time charter T/C dvs betalt per dag. De bruker seile gjennom ikke Suez /Rødehavet nevneverdig. Men uroen bidrar positivt uansett, kan binde opp tonnasje rundt Afrika.
Les dagens DN ; Over 150 skip med over to millioner containere verdier på over 1000 milliarder kroner har endret kurs vekk fra Rødehavet. Spotprisen for å sende en container fra Shanghai til London er firedoblet på en uke.
bådleguten
22.12.2023 kl 09:26
5518
Lite motstand i shippingindeksen, mange reinvesterer vel utbyttet idag?
Nadok
22.12.2023 kl 09:49
5452
Etter en turbulent tid på aksjekurs, Suezproblemer, og DNB markets analyser synes jeg markedet begynner å svare synsere og krigshissere.
MPC leverer stødige utbytter og aksjonærene holdes godt fornøyd med en ledelse som viser stødighet. De holder seg tro mot tidligere rapporter og lovnader. Aksjonærlistene øker i antall og flere ønsker å være med. Som om ikke det er nok øker også eksisterende aksjonærer andelen aksjer med utbyttene de får.
Ifølge finanstilsynet ref
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Så er nå også shortingen oppe på et anstendig nivå. Siste short plassert 18.12.2023. Dette kan nok bli en turbulent tid fremover for shortere. Eller kanskje aksjonærene. Om aksjonærene(?) da får riktig og kursen øker vil vi også kanskje sitte i en shortskvis snart. Da vil aksjekursen svare med å få gode hopp.
Gratulerer til alle som velger å tjene på investeringene sine. Uansett om det blir de få store eller de mange små så er MPC et selskap som leverer. Det har de gjort i mange år og de som velger å borde skipene er velkommen på laget.
MPC leverer stødige utbytter og aksjonærene holdes godt fornøyd med en ledelse som viser stødighet. De holder seg tro mot tidligere rapporter og lovnader. Aksjonærlistene øker i antall og flere ønsker å være med. Som om ikke det er nok øker også eksisterende aksjonærer andelen aksjer med utbyttene de får.
Ifølge finanstilsynet ref
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Så er nå også shortingen oppe på et anstendig nivå. Siste short plassert 18.12.2023. Dette kan nok bli en turbulent tid fremover for shortere. Eller kanskje aksjonærene. Om aksjonærene(?) da får riktig og kursen øker vil vi også kanskje sitte i en shortskvis snart. Da vil aksjekursen svare med å få gode hopp.
Gratulerer til alle som velger å tjene på investeringene sine. Uansett om det blir de få store eller de mange små så er MPC et selskap som leverer. Det har de gjort i mange år og de som velger å borde skipene er velkommen på laget.
nucleus
22.12.2023 kl 10:43
5348
Valgte å fylle på med mere MPCC aksjer idag. Viser jo lojalitet mot selskapet som gir meg utbytte- hehe.