Xplora - sterkt Q2 og rigget for videre vekst (X10 2023)
Xplora Technologies Q2 23 – Presentation:
https://youtu.be/eF1v_uhGxWk
Sterkt case og stort potensialet for videre vekst 2023 - 2024.
Her er det bare å henge seg på.
https://youtu.be/eF1v_uhGxWk
Sterkt case og stort potensialet for videre vekst 2023 - 2024.
Her er det bare å henge seg på.
Redigert 18.08.2023 kl 09:48
Du må logge inn for å svare
EuroNextUp
18.08.2023 kl 10:16
1387
Presentasjon - last ned og les deg opp:
https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/report/e340dec3a438a916bb38726c5894b28d.pdf
https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/report/e340dec3a438a916bb38726c5894b28d.pdf
Kalleklovn547
18.08.2023 kl 12:04
1339
Denne aksjen har gått fullstendig under radaren for alt av fond, investorer, retail, osv.. Er vel kun ABG som har aktiv dekning nå. Jeg ser potensial for å mangedoble pengene. De vokste inntektene med 72% i Q2 og er nå priset til EV/EBITDA på ca 4.5x 2024, om man tror på EBITDA vekst i 2024
elnomi
18.08.2023 kl 12:59
1286
Det er fint å lage X-antall nye tråder når en skal hause en aksje, klarer vi å få laget en 2-3 nye tråder denne helgen?
Er det ikke så enkelt at det er salg av helg vanlige smartklokker som dette selskapet selger?
Det er vel ingenting som tilsier at dette er unikt og produktet er unikt og gjør at potensialet er så stort!
Selskapet sitter vel ikke med patenter og eierrettigheter til smartklokkene og dette er vel noe som enkelt alle og enhver kan levere/selge?
Hvordan skal en klare å holde prisen og marginene i et market med mange aktører og sterke konkurrenter?
Hva er det unike i forretningsmodellen til selskapet?
Er det ikke så enkelt at det er salg av helg vanlige smartklokker som dette selskapet selger?
Det er vel ingenting som tilsier at dette er unikt og produktet er unikt og gjør at potensialet er så stort!
Selskapet sitter vel ikke med patenter og eierrettigheter til smartklokkene og dette er vel noe som enkelt alle og enhver kan levere/selge?
Hvordan skal en klare å holde prisen og marginene i et market med mange aktører og sterke konkurrenter?
Hva er det unike i forretningsmodellen til selskapet?
Redigert 18.08.2023 kl 12:59
Du må logge inn for å svare
Jeg svarte deg på dette spørsmålet i den andre tråden, men du måtte bare finne et nytt sted å baisse?
Kalleklovn547
18.08.2023 kl 15:58
1204
Dette har du fått svar på før og du kan enkelt lese deg opp på deres hjemmesider. De er markedsleser på smartklokker til barn. Hva er din agenda og hva er det du ikke forstår?
marked1
20.08.2023 kl 15:06
1086
Har dere sett reklamen Xplora kjører nå på TV2? Nå kan man kjøpe en Xplora klokke inkludert et abonnement fra OneCall til 135 kr pr mnd.
Dette blir det etterspørsel etter når alle skal i gang med skole og fritid nå etter sommeren 👌🏼💰⌚️
Dette blir det etterspørsel etter når alle skal i gang med skole og fritid nå etter sommeren 👌🏼💰⌚️
Redigert 20.08.2023 kl 15:21
Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
31.08.2023 kl 21:57
791
Utrolig at nyheten under ikke har blitt diskutert her. Dette er nok et eksempel på de store tingene som er i ferd med å skje i selskapet!
Xplora Technologies enters into revenue sharing model with two Nordic telcos
Oslo, 29 August 2023 – Xplora Technologies AS ("Xplora") today announced it has entered into revenue sharing models with two leading Nordic telcos.
Xplora´s new telco revenue sharing model is now fully implemented in two Nordic markets. OneCall (Telia) and Elisa, two leading telcos in Norway and Finland, have started to sell Xplora smartwatches through their distribution channels.
Xplora receives a monthly recurring service revenue in addition to the traditional hardware margin. Xplora saw a 60 percent growth in its sales in Finland in August year-over-year as a result of extended distribution through Elisa´s sales channels and direct sales to its existing customer base.
In Norway Xplora expects its brand awareness to improve as a result of OneCall´s Back-to-school TV commercials.
Xplora aims to expand this new, innovative recurring revenue model to markets outside of the Nordics. Xplora´s smartwatches are currently being sold by telcos such as Vodafone, Telefonica and Deutsche Telekom.
The principle and objective with such a revenue sharing model toward our telco partners was presented during our Q2 23 presentation on August 17.
Xplora Technologies enters into revenue sharing model with two Nordic telcos
Oslo, 29 August 2023 – Xplora Technologies AS ("Xplora") today announced it has entered into revenue sharing models with two leading Nordic telcos.
Xplora´s new telco revenue sharing model is now fully implemented in two Nordic markets. OneCall (Telia) and Elisa, two leading telcos in Norway and Finland, have started to sell Xplora smartwatches through their distribution channels.
Xplora receives a monthly recurring service revenue in addition to the traditional hardware margin. Xplora saw a 60 percent growth in its sales in Finland in August year-over-year as a result of extended distribution through Elisa´s sales channels and direct sales to its existing customer base.
In Norway Xplora expects its brand awareness to improve as a result of OneCall´s Back-to-school TV commercials.
Xplora aims to expand this new, innovative recurring revenue model to markets outside of the Nordics. Xplora´s smartwatches are currently being sold by telcos such as Vodafone, Telefonica and Deutsche Telekom.
The principle and objective with such a revenue sharing model toward our telco partners was presented during our Q2 23 presentation on August 17.
Kalleklovn547
03.11.2023 kl 08:21
438
Utrolig bra Q3 tall! Faktisk bedre enn jeg ventet! Inntektene er nesten like høye som Q2, som hadde en positiv engangseffekt på 30m NOK.
Baissere som har fryktet emisjon kan bare glemme dette. Selskapet har netto cash på 33m (total cash på 115m) og positiv EBITDA som øker med 28m NOK i kvartalet alene!
Andre høydepunkter:
- Inntektsvekst på 37%
- Recurring service revenues +30% y/y to NOK 55.6m
- ARR of NOK 222m
- 226k subscriptions, up 54% y/y, of which 189k are connectivity subscriptions, 5k are revenue share subscriptions and 32k are premium service subscriptions
- Gross profit +45% y/y to NOK 86.3m
Baissere som har fryktet emisjon kan bare glemme dette. Selskapet har netto cash på 33m (total cash på 115m) og positiv EBITDA som øker med 28m NOK i kvartalet alene!
Andre høydepunkter:
- Inntektsvekst på 37%
- Recurring service revenues +30% y/y to NOK 55.6m
- ARR of NOK 222m
- 226k subscriptions, up 54% y/y, of which 189k are connectivity subscriptions, 5k are revenue share subscriptions and 32k are premium service subscriptions
- Gross profit +45% y/y to NOK 86.3m