BWE. Fremtiden er rosenrød.

Fluefiskeren
BWE 18.08.2023 kl 13:11 372099

Forrige tråd ble stengt da den ble for stor. Jeg tar derfor og starter en ny. Det passer bra da BWE er inne i en ny fase. Tre produksjonsbrønner er boret med godt resultat i Gabon og tre gjenstår. Kjøp av asset i Brasil venter på godkjennelse som kan komme når som helst.

Og gassfeltet, Kudu, kan bli mye større enn man trodde. Klipper inn litt fra en fersk artikkel Gunnarius la ut tidligere i dag:

« The Ministry of Mines and Energy says the country's Kudu gas reserves are expected to increase to 10 trillion cubic feet (TCF) from the current estimated 1.3 TCF.

The revised figure is due to the associated gas found within the Graff-1 well by Shell, Yonker, and TotalEnergies' enormous Venus-1 offshore discovery.

Petroleum Commissioner Maggy Shino said the discovery of light crude oil reserves has transformed the landscape of the Kudu gas field.

"We are seeing that we now have a possibility of us increasing this 1.3 TCF of natural gas to up to ten TCF of gas because of the associated gas that we are seeing within the graph, within the Yonker and within Venus," she said on Wednesday.

The revelation has the potential to reshape the energy landscape in Namibia and the wider Southern African Development Community (SADC) region. »

https://thebrief.com.na/index.php/component/k2/item/3348-namibia-s-kudu-gas-reserves-projected-to-increase-tenfold

10 Tcf tilsvarer 1,9 milliarder boe. Her kan man med god grunn ta i bruk betegnelsen elefant hvis dette innfris.
Redigert 18.08.2023 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
Kristoballs
20.09.2023 kl 11:40 4234

Vanskelig å si med sikkerhet, men det er fristende å tenke at dette er nye prospekter som de har definert ut fra den nye seismikken.

• Additional opportunities already identified
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 11:25 4247

Kan noen forklare meg hva de røde områdene på kartet av Kudu på side 14 i presentasjonen betyr?
gunnarius
20.09.2023 kl 11:08 4128

solb, fornektelse og trass i markedet. Neste trinn i "de fire sorgfasene" blir aksept og forløsning. Man må bare la psykologien få råde, så kommer fjerde og siste trinn - aksept og forløsning.

Det synes som om BWE er på oppløpet ifm. funding av Maromba. Dette sa CEO Arnet mer om ifm. Q2 CC, Q&A bolken. Dvs. package(s) som de holdt på å sette i sammen. Meldes finansiering – fullt eller delt - vil være en trigger i aksjen. BWE aksjen hemmes mest sannsynlig av dette utestående moment.

• Final investment decision remains subject to conclusion of project financing

Drilling campaign Golfinho – gammelt nytt?

Fra presentasjonen i dag:

• Prepare Golfinho infill well campaign

Fra BNamericas:
BW Energy plans to begin Brazil drilling campaign in March

BnamericasPublished: Monday, January 16, 2023

According to one of the sources, BW has already hired offshore vessels to support its Golfinho campaign and will use a logistics base in Espírito Santo state capital Vitória to support the works.

https://www.bnamericas.com/en/news/bw-energy-plans-to-begin-brazil-drilling-campaign-in-march

Min påstand er den samme: BWE lar ikke Golfinho fortsette med decline i oljeproduksjon og relativt høy OPEX, med mindre det blir 1 stk- in-fill med olje og 1 stk. in-fill med gass asap, jf. drilling campaign som jeg tror ikke drøyer lenge til før BWE melder.

Ditto hva angår tappe Camarupim gassen og tie-back FPSO CdV, men først borekampanjen Golfinho.

Dagens presentasjon – musikk i mine ører. Her blir det penger, mye penger!
Redigert 20.09.2023 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
solb
20.09.2023 kl 10:54 4150

Vet ikke om jeg skal le eller gråte? BWE skaper verdier som aldri før, og produksjonen øker i ekspressfart. Men kursen ligger stadig betraktelig lavere enn hva den var da produksjonen var under 10k b/d. Noe er fundamentalt galt, og jeg har ikke svaret på gåten.
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 10:35 4147

Ser ut til å ha blitt tatt imot ganske positivt. I grønt på en dag hvor Brent har falt to dollar siden børslukk i går lar seg høre.
gunnarius
20.09.2023 kl 09:13 4265

Meget bra oppdatering/presentasjon.

For Dussafu, se side 8/19:

Dussafu production update

• Situation in Gabon is stable with the transitional government

• Current Dussafu production of ~29,000 bbls/day

• 3 liftings expected in Q4 2023

Også meget god produksjon på Golfinho, hvor det trolig blir løfting i oktober:

• Field production stabilised at ~10,000 bbls / day
after extended shut-down

Aksjonærene bes spesielt legge merke til at BWE har planlagt øke eierandelen i BM-ES-23, BWE benevner denne som Brigadeiro, men dette er egentlig selve brønnen, hvor det er funnet overveldende bra med gass/kondensat. Den andre brønnen med funn er Quindim. Positivt at BWE har planlagt øke eierandelen som operatør, fra 65% til:

1) BW Energy set to increase ownership to 76.47% as one of the field partners is planning to exit the license

Registrert hos ANP og utsatt pga. BWE kjøpte av Petrobras::

NASJONAL ORGAN FOR PETROLEUM, NATURGASS OG BIODRIVNSEL
STYREVEDTAK

ADMINISTRATIV(E) PROSESS(ER): 48610.008538/2012-52

STYREMØTE Nr.: 1.109
DATO: 01.12.2023
RD-nr.: 17/2023

EMNE:

Analyse av anmodningen om å utsette erklæringen om kommersialitet (DC) for vurderingsplanene for olje- eller naturgassfunn (PADs) for brønn 1 -BRSA-926D-ESS (Brigadeiro) og brønn 1-BRSA - 936D-ESS (Quindim), konsesjonskontrakt nr. 48610.007979/2004 (BM-ES-23), operert av Petróleo Brasileiro SA VEDTAK: Styret for National Agency of Petroleum, Natural Gas and Biofuels - ANP, vurderer hva som er inneholdt i prosess nr. 48610.008538/2012-52, og basert på rekkefølgen av forslag til behandling av styret nr. 12/2022/SEP, i teknisk uttalelse nr. 295/2022/SEP -E-ANP, i uttalelse nr. 335/2022/PFANP/PGF/AGU, i ordre nr. 2189/2022/PFANP/PGF/AGU og i notat nr. 4367/2022/PFANP/PGF/AGU vedtar, enstemmig blant de tilstedeværende: Godkjenne utsettelse av erklæringen om kommersialitet av evalueringsplanene for funn av olje eller naturgass fra brønn 1-BRSA-926D-ESS (PAD Brigadeiro) og brønn 1-BRSA-936D-ESS (PAD Quindim), blokk ES-M-525, konsesjonskontrakt nr. 48610.007979/2004 (BM-ES-23), operert av Petrobras , i nitten måneder fra datoen for operatørens krav, som slutter 29. desember 2023.

Dokument signert elektronisk av SERGIO ALONSO TRIGO, Superintendent of Governance and Strategy, 01.12.2023, kl. 18.21, ifølge offisielle Brasília tid, basert på kunst. 4. § 3. i dekret nr. 10 543 av 13. november 2020.

https://atosoficiais.com.br/anp/resolucao-de-diretoria-n-17-2023-analise-do-pleito-de-postergacao-da-declaracao-de-comercialidade-dc-dos-planos-de-avaliacao-de-descobertas-de-petroleo-ou-gas-natural-pads-do-poco-1-brsa-926d-ess-brigadeiro-e-do-poco-1-brsa-936d-ess-quindim-contrato-de-concessao-n-48610007979-2004-bm-es-23-operado-pela-petroleo-brasileiro-s-a

Media har skrevet en del om BM-ES-23 ifm. BWEs kjøp og betegner funnene i Brigadeiro og Quindim som selve rosinen i pølsa ifm. transaksjonen med Petrobras. Går BWE løs på disse to brønnene, som allerede er kategorisert med funn, men ikke er kjent med endelig størrelse, blir egentlig neste steg produksjonsboring/utbygging. Denne er ny for de fleste i markedet og ikke vurdert av noen analytikere, etter hva jeg kan se. Ligger bra med gass/kondensat reserver her.

Kudu og Maromba blir det mer om senere i dag.

Redigert 21.09.2023 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
zavva
20.09.2023 kl 08:32 4347

Mye spennende fra dagens presentasjon:

* Produksjonen går bedre enn tidligere meldt - ligger nå på 29.000 fat. Dvs BWE for øyeblikket har en netto produksjon på over 30.000 fat inkl Golfinho.
* Som gunnarius tidligere har bekreftet så blir det 3 løftinger til BWE fra Dussafu i Q4.
1) 4Q 2023 liftings expected to be two 650kbbls cargoes and one 950kbbls cargo
- Det vil si 2,2mill fat - med dagens oljepris er det enorme mengder cash. I tillegg kommer løfting fra Golfinho. La oss si det kommer rundt
900k fat fra Golfinho. Da vil en få topplinje på 260-280musd i Q4 - til sammenligning var omsetning i HELE 2022 på 278musd og da var kursen periodevis godt over dagens nivå.

*Hibiscus reservoir and well performance above expectations - Drilling results show larger resource than previously modelled
* MYE spennende rundt Kudu - dette er en grei oppsummering: Potential world class asset in the highly attractive Orange Basin
* Nærmer FID Maromba - tipper Q1/Q2 24 om de lander finansiering.

Om en legger på 40k fat fra Maromba i 2026 ser det ut som selskapet vil kunne ha en netto produksjon på rundt 80.000 fat pr dag. Ser ut som det er inkludert
de 2 planlagte in-fill wells på Golfinho. I tillegg vil en da ha ytterligere muligheter på Golfinho (gass fra Camarupim) og Kudu som rosinen i pølsa.

På den negative siden så får en ingenting nytt knyttet til ESP problematikken men jeg mener dagens oljepris samt utmerket performance fra reservoir betyr MYE mer enn kortsiktige ESP problemer. Selskaper er on-track til 40.000 fat fra Dussafu innen utgangen av 2023.

Angående Kudu så merker jeg mer særlig dette: Transformational project for Namibia’s power situation and successful development of a
significant renewable potential. Dette harmonerer godt med potensiell utbygging av blå og grønn hydrogen. Skal ikke se bort i fra at BW Group og andre aktører ser muligheten til å sikre seg deler av elektrisiteten fra Kudu til å bygge ut en fornybarsatsning i Namibia. Det passer igjen godt med det faktum at Kudu Gas to power prosjektet vil generere mer elektrisitet enn det foreløpig er behov for i Namibia. "Keen interest from additional private off
takers of gas and power"
Redigert 20.09.2023 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
solb
20.09.2023 kl 08:21 4379

Fra meldingen idag. Hva kan dette bety?
" the ongoing development of a new concept for the Maromba field in Brazil based on a dry tree development with five initial wells."
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 18:04 4592

«Energy Invest: Namibia 2023 to Launch at African Energy Week 2023 in October»

Tar bare litt av innholdet:

« The 100-page publication also explores trade and investment opportunities within Namibia’s support sectors, including power, transport and infrastructure, featuring an update from BW Energy on its flagship Kudu gas-to-power project, highlighting the expansion of Namibia’s principal ports and positioning the country as a trade a regional logistics hub within the SADC.»

Det må vel bety at det vil komme noe om seismikken som ble ferdigskutt i mai, men vi får det kanskje før det?

https://energycapitalpower.com/energy-invest-namibia-2023-launch-aew/

Redigert 19.09.2023 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
solb
19.09.2023 kl 16:58 4639

Og ikke glem at med gjeldende oljepris, er Golfinho med prod.skip, rørledninger, samt Camarupim m.m. nedbetalt og i BWE sitt fulle eierskap, på under ett år. Totalverdien av BWE må jo øke dramatisk.
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 16:37 4519

Bare en liten anmerkning. Du sier at vi må regne med litt nedetid på Adolo og likevel bruker du 365 dager i regnestykke ditt. Jeg tror dog du er konservativ i ditt snitt på 35 000 bopd gross for 2024. Det bør bli en del høyere, men selvsagt avhengig av at de to siste brønnene går etter plan og det ikke tar for lang tid å fikse pumpene.

Og first oil på Maromba er vel guidet til slutten av 2026. Kudu snakkes det vel om 2026 rett og slett, men ikke glem fase 2 på Hibiscus/ Ruche. Det er vel snakk om seks nye brønner da.
Kristoballs
19.09.2023 kl 15:32 4580

Det er mye fokus på hva vi kan forvente av Q3 & Q4 med en realtivt komplisert løftekabal. Det hadde vært enklere og mer oversiktlig om partnerskapet hadde solgt lastene sammen og delt inntektene etter eierandel. Men vi må vel bare akseptere at de følger et system etter gjeldende regler, greit nok.

Personlig synes jeg det er mer interessant å løfte blikket litt og regne på hva vi kan forvente fra Dussafu over en periode, for eksemplel for 2024 som helhet.

Boringen av Hibiscus gikk helt fint, antar at de nå lykkes med å bore to brønner til på Ruche. Jeg har ikke sett noe tall på hva vi kan forvente av produksjon fra Ruche, kan kanskje anta noe i nærheten av Hibiscus, la oss si rundt 5000/dag fra hver brønn. Dette bør være nok til å nærme seg kapasiteten på Adolo på 40.000/dag.

Noen videre antagelser og kvalifiserte gjetninger:
* Det bryter ikke ut borgerkrig i Gabon
* Det nye regimet finner ikke noe snusk i utbetalingene fra BWE til Bongo
* Et par - tre av ESPene har issues, noe nedetid må forventes for å reparere
* Worst case, noen 10-talls millioner i (rig?)kostnader for å reparere ESPer
* Noe nedetid på Adolo for vedlikehold etc.
* Oljepris snitt på ~$80/fat for 2024
* En all-inclusive produksjonskost på $30(?)/fat, gir $50 pr fat til partnerene i lisensen
* Må være lov å håpe på en gjennomsnittlig produksjon for 2024 på ~35.000 fat/dag? For høyt? For lavt?

Da har vi for BWE 73,5% av 35.000 fat pr dag = ca 25.000

Etter kostnader: 25.000 X 365 X $50 = $456 millioner

Med en dollarkurs på 10 så ender vi på 4,56 milliarder NOK til BWE fra Dussafu for 2024.

Golfinho kommer i tillegg + muligens noe fra Camarupim.

I 2025 - 2026 kommer nye betydelige volumer fra Golfinho, Kudu og Maromba.

Er det noe jeg har oversett her? Kanskje tar jeg feil og dette ender med total bust som dagens aksjekurs tilsier? I motsatt fall så må markedet snart begynne å løpe etter etterhvert som BWE-kassa rigges til å flomme over av cash.
Redigert 19.09.2023 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 13:05 4685

Ja, Kudu er spennende. Tilgrensende blokk er jo PEL 83 som du skriver med Galp som operatør. Riggen de skal benytte ligger til kai i Las Palmas på sin vei til Namibia. Holder fast på mitt estimat at spudd blir sånn omtrentlig månedskiftet oktober/november hvis den snart kommer seg fra Las Palmas nå.
gunnarius
19.09.2023 kl 13:04 4627

Ja og helt ubegripelig, men det visste dere. Kursmålene spriker og så har bl.a. Pareto NOK 50 for BWE. Lavere for PEN. Her må man stole på seg selv og egen innsikt, samt ikke glemme at det er produksjonen som påvirker inntektsgrunnlaget med høy oljepris - iallefall fortløpende. .

Selv med hva som foreligger av produksjon for BWE i Q4 og videre, vil medføre FCF som vil overraske positivt.

Hva som har imponert meg mest med selskapet i det siste, er betydningen av Kudu feltet i Namibia. Jeg sier feltet, fordi det kan vise seg at det for den del mot vestlig grense vs. PL083 - og Galp skal bore to letebrønner i Q4 - kan vise seg - sammen med ny 3D seismikk, at BWE sitter på olje også. Uansett vil trolig reservegrunnlaget for gass bli skrudd kraftig opp, Kudu feltet vurderes som som jokeren for BWE.

Finner det meget underlig om ikke BWE speeder opp med å tappe Camarupim gassen v/tie-back FPSO CdV. Hvorfor dette ikke allerede er planlagt og meldt ut i markedet synes merkelig, men kan jo komme. Rent generelt, er sterkt kritisk til avholdenheten i å booste produksjon av gass og olje ifm. den siste Petrobras handelen. Igjen, her kan BWE overraske positivt. Noe som egentlig vil fortone seg som helt naturlig. Selv med Lula ved makten - og god fungerende O&G industri i Brasil - anses Brasil som mer fordelaktig enn Gabon, som nå har blitt mindre transparent.

BWE må gi gass i Brasil. Ja, det koster. Hva kan egentlig tie-back fra Camarupim til FPSO egentlig medføre av capex. Og BWE kan selge rundt 10.000 boe/dag. Gassen går i 12" pipeline - eies av BWE - onshore og videre inn i det nasjonale distribusjonssystemet. Kan ikke skjønne, ettersom det tok BWE 18 mnd. for first oil Dussafu, at selskapet både kan få boret de to in-fill brønnene og koblet opp, samt få fart på gassen fra Camarupim. Mer olje og gass fra både Camarupim og Golfinho, burde kunne være mulig innen et to års perspektiv. Bakgrunnen for min påstand finnes i Petrobras teaser av januar 2020. Skjer det lite eller ingenting her, vil trolig dette være den direkte årsaken til at min interesse for BWE vil avta, med tilhørende konsekvenser.

Selskapet har gjort veldig mye riktig. Om det skorter på kompetanse er usikkert. Men stang-ut har ikke blitt uvanlig. Enkelte uønskede hendelser må man kunne regne med når det dreier seg om offshore prosjekter. Det er vel helst tidsforsinkelsene som har plaget markedet mest.

Nå foreligger to scenarioer ifm. de to Hibiscus brønnene med ESP feil. Enten ordnes det hele raskt og til lav kostnad eller så blir det workover og innleie av dedikert rigg og trolig gjort senere.

Blir det suksess med den første Ruche-brønnen online i november, kommer egentlig produksjonen on-track. Dvs. det kan bli månedlige løftinger. Hver på ca. 950.000 fat. For all del - ikke ille i dag heller med ca. 800.000 fat som løfting per mnd. med dagens produksjon på Dussafu. Så oljeprisen har høy impact.
gunnarius
19.09.2023 kl 12:49 4645

Slettet - kom ikke direkte til innlegget.
Redigert 19.09.2023 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 12:14 4684

Takk for den. Det er uvanlig stor forskjell i kursmål for PEN og BWE. Fem kroner høyere for PEN. Har hatt inntrykk av at BWE ofte har blitt vurdert til høyere kursmål og kursstigning enn PEN.
Spitzer
19.09.2023 kl 12:06 4704

Arctics langsiktige oljeprisanslag er på 80 dollar fatet. Dette ligger til grunn som en av hovedkomponentene når meglerhuset regner seg frem til en verdi på selskapene som opererer i sektoren. Aksjeanalytiker Daniel Stenslet synes flere av de børsnoterte aksjene har en god risiko versus belønning (risk/reward).

Han ser betydelig oppside i alle de tre store olje- og gasselskapene Equinor, Aker BP og Vår Energi. Samtidig ser han rundt 50 prosent oppside i de noe mindre aktørene BW Energy og Panoro.

https://www.dn.no/olje/oljeprisen/oljemarkedet/ole-rikard-hammer/analytiker-spar-hoyere-oljepriser-og-kursfest-i-oljeaksjer/2-1-1518736
solb
19.09.2023 kl 10:57 4776

Skal vi tro "West Leo" blir transittrigg for gassen fra både Kudu, Graff, Venus og Jonker? Enorme gassmengder.
solb
19.09.2023 kl 10:38 4796

Jeg stusset på dette jeg også. Trakk den konklusjonen at det er snakk om så store gassmengder at det nok skal realiseres både gasskraftverk samt eksport av blå hydrogen?
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 10:23 4789

Tilbake til artikkelen solb la ut i går. Er det bare jeg som stusser ?

Shino said the Kudu Gas project is expected to use common green hydrogen infrastructure, to be located in Lüderitz. The southern harbour town is set to be an energy hub for Namibia.

The envisioned Kudu gas project will be used to produce blue hydrogen for export purposes. Blue hydrogen is hydrogen produced from natural gas with a process of steam methane reforming, where natural gas is mixed with very hot steam and a catalyst.

Her snakkes det om både grønn og blå hydrogen. Jeg har hele tiden trodd at gassen skulle brukes i et gasskraftverk for å produsere strøm på det lokale markedet. Ikke til eksport av hydrogen.
gunnarius
18.09.2023 kl 22:59 3701

Etter å ha skrevet etterfølgende innlegg på PEN tråden, innså jeg at her er det grunnlag for optimisme for BWE i Q4. Derfor limes det inn på en BWE tråd også:

CFO Sæthre (BWE) sa ifm. Q2 at det ble partner-løfting i august og september. Dvs. PEN og GOC.

Lavere oljepris i august enn september, så for PENs del best med september.

BWE skal iallefall ha sin første antatte løfting i oktober:

Ref. Q2 presentasjonen side 8/22:

• Next lifting to BW Energy of ~950,000 barrels expected in
October 2023

https://www.bwenergy.no/siteassets/bwe-quarterly-reports/bw-energy-q2-2023-presentation.pdf

I tillegg sa BWE ifm. Q2 at planen er månedlig løfting - og at alle tre går til BWE i Q4. Hva CFO sa og mente fikk jeg også bekreftet på mail fra selskapet.

Nå blir det jo trolig noe endring vedr. volum i løftingene - gitt Dussafu JV skal opprettholde lifting schedule, Noe lavere volum i produksjon enn først antatt, men mnd. løfting er fremdeles fullt mulig. Da med noe lavere volum.

For min del legges ikke til grunn annet enn at de månedlige løftingene opprettholdes. Muligens med noe lavere volum - og alle tre i Q4 går til BWE.

Månedlig løfting - og ikke 100% produksjon for de to Hibiscus brønnene med ESP feil - månedlig løfting med 950.000 fat blir igjen mulig ved/etter den tid første Ruche-brønnen er kommet online i Q4.

Vanskelig å si eksakt, men for BWEs del ligger det an til at BWE løfter i Q4 - gitt første Ruche brønn kommer online medio november - ca. 2.5 mill fat med olje.

For BWE og med netback >$50 for ca. 2.5 mill. fat i Q4 på Dussafu og ca. $40 mill. i form av FCF fra Golfinho i Q4 - ikke forstår jeg hvorfor BWE-aksjen raukjøres.
Redigert 18.09.2023 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
gunnarius
18.09.2023 kl 17:19 3827

Selv om denne flaggmeldingen angår PEN, har den indirekte relevans for BWE også.

https://newsweb.oslobors.no/message/599709

Ettersom PEN guider ca. 13.000 f/d i produksjon etter de 6 H/R brønnene tidlig i 2024, vil PEN ha ca. 7.000 f/d som kommer fra Dussafu. Dvs. hoveddelen vil komme fra Dussafu.

Har veldig liten tro på at Hortulan AS kjøper 500.000 PEN aksjer, uten å ha sondert terrenget i forkant. Med størstedelen av PENs produksjon på Dussafu, må denne investoren ha et rimelig avslappet forhold til både militærjuntaen i Gabon og ESP-problematikken med Hibiscus brønnene.

Dette må bety at Hortulan AS har god tro på PEN som selskap, men også at denne investoren har et avslappet forhold til det som bl.a. markedet stresser BWE aksjen for.
Redigert 18.09.2023 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.09.2023 kl 16:43 3870

Stadig ny spenning rundt funnene i Orange Basin i Namibia

« Has TotalEnergies struck fresh blockbuster oil discovery at global hotspot?

Critical exploration probe has been wrapped up by French supermajor - results awaited

18 September 2023 13:33 GMT UPDATED 18 September 2023 14:04 GMT
By Iain Esau in London
TotalEnergies has completed its closely watched Nara-1X exploration probe offshore Namibia, with an announcement thought to be imminent on what could be another blockbuster oil discovery.

The ultra-deepwater Nara-1X probe was drilled by drillship Tungsten Explorer in the red-hot Orange basin in Block 2912.»

Denne brønnen er relativt langt fra Venus-funnet, men på samme blokk.

Se side 7 her:

https://sintanaenergy.com/wp-content/uploads/2023/06/sintana_corp_presentation_june-23.pdf

https://www.upstreamonline.com/exclusive/has-totalenergies-struck-fresh-blockbuster-oil-discovery-at-global-hotspot-/2-1-1520108

Redigert 18.09.2023 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.09.2023 kl 15:54 3878

Det siste var ukjent for meg i hvert fall.

Men jeg savner link. I følge forumreglene har du ikke lov til å la være å gjøre det. Lær av Gunnarius. Det kan også være interessant i seg selv hvem som skriver dette og hint.
solb
18.09.2023 kl 15:33 3874

Siste om Kudu. Googleoversettelse.
"På sesjonen gjorde hun det klart at oljefunn er en annen historie enn Kudu-gassfeltet, med sistnevnte på et avansert stadium for bare å ta en endelig investeringsbeslutning for å tiltrekke seg den nødvendige kapitalen.

Kudu Gas anses å kunne produsere sin første kraft innen 2026, og eksportere til nasjonale og regionale markeder. Prosjektet ses nå i et annet lys etter nylige oljefunn utenfor kysten av Namibia.

– Gassprosjektet Kudu utvikler seg for å drive fremtiden. Ved å dele detaljene, går viktige strømsalgsordninger fremover. Feltet har potensial til å produsere rundt 820 megawatt elektrisitet, noe som er langt mer enn nasjonalt forbruk, sier Shino.

Gassfeltet Kudu ligger i det nordlige Orange-bassenget, om lag 130 kilometer utenfor kysten, og ble oppdaget i 1974. Ressursen er foreløpig avgrenset av syv påfølgende brønner.

I 2017 inngikk BW Energy en farm-in-avtale for en 56% operert eierandel, med National Petroleum Corporation of Namibia (Namcor) med en 44% joint venture-andel.

I 2021 signerte BW Energy en farm-up-avtale med Namcor, noe som økte selskapets eierandel til 95% i lisensområdet, hvoretter transaksjonen ble avsluttet i 2021.

Shino sa at Kudu Gas-prosjektet forventes å bruke felles grønn hydrogeninfrastruktur, som skal ligge i Lüderitz. Den sørlige havnebyen er satt til å være et energiknutepunkt for Namibia.

Det planlagte gassprosjektet Kudu skal brukes til å produsere blått hydrogen til eksportformål. Blått hydrogen er hydrogen produsert fra naturgass med en prosess med dampmetanreformering, hvor naturgass blandes med veldig varm damp og en katalysator."
Fluefiskeren
18.09.2023 kl 14:18 3944

Huffa. Ikke nevn kvartalspresentasjoner. Da faller vi jo alltid😁
gunnarius
18.09.2023 kl 13:39 3992

Vi er på høyde her oto1.

Har nå mesteparten innen O&G i BWE. Med mindre noe eksepsjonelt skulle skje, blir det å sitte rolig til Q3 er presentert - og sannsynligvis videre også med et eller annet ratio forhold.
oto1
18.09.2023 kl 13:28 4006

Gunnarius

Ja, det er ingenting galt med bwe, bortsett fra feil på 2 x esp.

Om de må bruke riggen til å fikse dette vet vi ikke, ikke sikkert bwe vet det selv.
Uansett mener jeg de må få i gang produksjon på de 2 siste brønnene, da vil de kunne fikse de 2 uten at det går ut over totalproduksjonen (om vi antar maks 40k kapasitet på Adolo).
Det kan tenkes at det ville vært mer lønnsomt å fikse problemene før boring av siste brønn, men det er en avgjørelse bwe er fullt kapable til å regne ut selv, og de sitter med all kunnskapen vi ikke har.

Skal de bruke en mnd med riggtid på dette, når det kanskje ikke blir nødvendig, og droppe en lete- produksjonsbrønn?
Tror vi skal slappe av noen mnd slik at bwe får fullføre boreprogrammet, fikset esp'ene og kanskje gjort et funn eller to til.
gunnarius
18.09.2023 kl 12:49 4005

BWE meldte 13. september at produksjonen - med den ene Hibiscus brønnen med 50% og den andre som foreløpig shut-in - var på 26.500 f/d.

Nå bores første Ruche-brønn. Kommer trolig online før/samtidig Q3 medio november. Selv med å beholde disse to Hibiscus-brønnene med status quo ut året, vil gi utmerket FCF for BWE i Q4.

Som sagt, BWE meldte 13. september gross produksjon på Dussafu med 26.500 f/d, Med første Ruche-brønn online vil det ta 1. mnd. for å løfte 950.000 fat,.

BWE guidet ifm. Q2 løfting månedsvis. Med produksjon 26.500 f/d i dag, kan det løftes ca. 800.000 fat månedsvis. Dvs. partner løfting august og september og BWEs løfting i oktober, planlagt med 950.000 fat, kan reduseres til 800.000 fat - og samtidig gi god FCF for partnere med løfting aug/sept. og for BWE i oktober/november/desember. Dvs. 2.4 mill fat med olje til BWE om det løftes f.eks. 800.000 fat hver gang (eks Ruche i Q4). Og en oljepris >$90!

Igjen, dette skjemaet (800.000 fat) kan følges - noe mindre fat som løftes hver gang - selv om de to Hibiscus brønnene forblir med feil/shut-in ut året.

Løftes det som BWE har guidet med f.eks. 3x i Q4 - sammen med FCF ca. USD 40 mill. fra Golfinho - bør bli et kanon Q4 for BWE.

Men som mange ganger tidligere - liv og lære. Vil kun få presisert - potensialet for BWE er absolutt tilstede, selv om Hibiscus brønnene trøbler pga. ESP.

Tross alt, tanken må da være å få dette korrigert asap.

Pareto konferansen 20-21 september.
Redigert 18.09.2023 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
oto1
18.09.2023 kl 12:20 3972

At bwe har installert esp'er der pumpen kan tas opp uten rig er i alle fall sikkert.
Det ble sagt på 2Q webcast.

Akkurat hvilken type de har vet jeg ikke.

Og det er heller ikke sikkert at pumpen faktisk kan taes opp uten rig, selv om det bør være mulig.

Poenget mitt er at om dette koster 8 mill usd per brønn så vil revenue med 40k fat/d og oljepris 90 være 3,6 mill usd per dag.
Så det å fikse en esp vil bety 2-3 dager med revenue.
I verste fall.
MartinM
18.09.2023 kl 11:16 3960

Ingenting som tyder på noe nedsalg. Les tidligere i tråden her.
Fluefiskeren
18.09.2023 kl 09:55 4041

From Q1:

« New dataset to further enhance depositional model and de-risk potential upside targets
‒ Covers ~5,000 Sq. km including gravity and magnetic datasets
‒ To guide decision making, an initial report is due 60 days after completion
‒ Further processed data available from late Q3
‒ Final dataset expected after 12 months

From half year report:

« In October 2022, BW Energy entered into an agreement for the acquisition of ~5,000 sq. km of 3D seismic to further enhance the depositional model, additional reservoir presence, and identify potential upside targets in the Kudu PPL-003 licence. Acquisition was successfully completed in May 2023, and early- stage interpretations are expected in the second half of 2023. An initial review shows excellent seismic data quality. The final processed seismic results are expected to be available in the first half of 2024. The company expects to increase the Kudu licence reserve estimate based on the new seismic data and recent positive exploration drilling results from other nearby Orange Basin licences. The current proven reserve estimate is 1.3 billion cubic feet of gas.»

But nothing about when they willl update the market.
Foreigner
18.09.2023 kl 09:41 4050

I have been expecting BWE to come up with update on the Kudu survey results but am unsure now if they have overstepped the date when they have promised some more news. But after looking for any indication when they would provide more results I cannot actually found anything.

Does anyone remember when/if they have said anything about updating the market regarding Kudu?
solb
18.09.2023 kl 09:18 4042

Skal ikke BW Group snart komme igang med nedsalget?
Fluefiskeren
16.09.2023 kl 23:30 4420

Det er vanskelig for oss her å konkludere når selskapet selv ikke vet sikkert hva som kreves. Vi må bare tro det er i de beste hender og det løser seg relativt fort uten at det kreves bruk av rigg. Slik det gjorde for Vaalco.

Det er i hvert fall positivt at brønnene overpresterer i forhold til målet på 30 000 bopd. Det forundrer meg litt at det for hver brønn meldes at den er som forventet. Nå har vi tre på 6000 bopd pluss en på 6500 bopd. En brønn til på 6000 bopd så er målet nådd og en brønn igjen. Målet tilsvarer jo «bare» 5000 bopd.

Mulig de forventer lavere på de to siste. De skal jo bores på et annet felt.