Oslo=kun 0 utslipps drosjer fra år 2023
Ja det går nå i full fart mot 0 utslipps drosjer i Oslo. Jeg er overbevist om at Hydrogen drosjer vil komme mer og mer.
https://min.e24.no/a/jPex9n
https://min.e24.no/a/jPex9n
Redigert 20.01.2021 kl 00:32
Du må logge inn for å svare
Strømnettet i Oslo tåler ikke særlig storstilt påkobling av elbiler før strøm nettet krakker.
Å oppskalere nettet med nye strømkabler blir sinnsykt dyrt og dermed dyrere å drifte elbiler
Hydrogen er den soleklare løsningen.
Å oppskalere nettet med nye strømkabler blir sinnsykt dyrt og dermed dyrere å drifte elbiler
Hydrogen er den soleklare løsningen.
Andypandy1
23.11.2018 kl 09:14
2038
Men å oppskalere nettet dobbelt så mye for å drive elektrolyse av hydrogen istedenfor lading av elbiler blir ikke sinnsykt dyrt?
PSI- Investor
23.11.2018 kl 09:17
2018
Å legge nett til Tyskland klarer de jo fint da, så det står vel mer på ev vilje
Yes. Hydrogen er den nye soleklare løsningen. Taxieiere i Stockholm går for Toyota Mirai FuelCell. En 0 utslipps taxi med lang rekkevidde. Les mere her:
http://www.mynewsdesk.com/se/cabonline-group-ab/pressreleases/taxikurir-aer-det-foersta-taxibolaget-i-europa-som-tar-ut-tvaa-stycken-toyota-mirai-vaetgas-bilar-som-taxi-med-vatten-som-enda-utslaepp-2802580
http://www.mynewsdesk.com/se/cabonline-group-ab/pressreleases/taxikurir-aer-det-foersta-taxibolaget-i-europa-som-tar-ut-tvaa-stycken-toyota-mirai-vaetgas-bilar-som-taxi-med-vatten-som-enda-utslaepp-2802580
PSI- Investor skrev Å legge nett til Tyskland klarer de jo fint da, så det står vel mer på ev vilje
Å grave i Oslos gater for å øke tverrsnittet på strømkablene er en enorm kostnad.
Det er bare en del av problemet , høyspentnettet må oppskaleres og kontaktpunkter for utak avstrøm er også en betydelig kostnad om det blir gitt tilatelse til alle hustander.
Særlig kostnad blir det i større bygg og boligkonplekser.
I tilegg er det press på parkeringgsplasser og private biloopstillingsplasser.
Hydrogen er den komplette fremtiden for ren energi til transport næringen mm.
Det er bare en del av problemet , høyspentnettet må oppskaleres og kontaktpunkter for utak avstrøm er også en betydelig kostnad om det blir gitt tilatelse til alle hustander.
Særlig kostnad blir det i større bygg og boligkonplekser.
I tilegg er det press på parkeringgsplasser og private biloopstillingsplasser.
Hydrogen er den komplette fremtiden for ren energi til transport næringen mm.
Å frembringe strøm til punktvis oppskalering av fyllestasjoner for hydrogen er en overkommelig kostnad , da det kan etableres på særdeles færre og strategiske plasser på hoved transportveiene.
Kanskje holder det med 50 fyllestasjoner i Oslo.
Kanskje holder det med 50 fyllestasjoner i Oslo.
Hydrogenstason åpnet igår på Hvam nord for Lillestrøm langs E6.
Det er bare en i en lang rekke fyllestasjoner som vil poppe opp i nær fremtid i Norge.
Det er bare en i en lang rekke fyllestasjoner som vil poppe opp i nær fremtid i Norge.
Wanker
23.11.2018 kl 10:26
1687
Det var faktisk en Mirai-taxi på stasjonsåpninga i går, så det finnes noen slike her. Men veldig praktisk kan det ikke være, om man må kjøre to-tre mil for å fylle.
Hvis byrådet nå kunne støtte en stasjon på Ryen direkte, uten å vente på ENOVA, så ville det straks hjelpe.
Med skikkelige stasjoner på Kjørbo, Ryen, Hvam og Ås, dekker man behovet til mange flere hydrogen-biler enn de som finnes på veien i dag!
Inntil 100 000 i støtte til hydrogen-taxi: https://www.dagbladet.no/nyheter/nekter-for-a-ha-brutt-valglofte-om-a-bygge-flere-hydrogen-stasjoner-na-vil-byraden-betale-taxi-sjaforer-for-a-kjope-hydrogenbil/68638091
(Ikke noe under at HyOp gikk på dunken med slike leketøysstasjoner. "Vi har 7-8 biler innom hver dag, så inntil videre holder kapasiteten akkurat, sier Ulf Hafseld". LOL!
Hvis byrådet nå kunne støtte en stasjon på Ryen direkte, uten å vente på ENOVA, så ville det straks hjelpe.
Med skikkelige stasjoner på Kjørbo, Ryen, Hvam og Ås, dekker man behovet til mange flere hydrogen-biler enn de som finnes på veien i dag!
Inntil 100 000 i støtte til hydrogen-taxi: https://www.dagbladet.no/nyheter/nekter-for-a-ha-brutt-valglofte-om-a-bygge-flere-hydrogen-stasjoner-na-vil-byraden-betale-taxi-sjaforer-for-a-kjope-hydrogenbil/68638091
(Ikke noe under at HyOp gikk på dunken med slike leketøysstasjoner. "Vi har 7-8 biler innom hver dag, så inntil videre holder kapasiteten akkurat, sier Ulf Hafseld". LOL!
nordnes
23.11.2018 kl 10:33
1657
Det er vel en stasjon i Sandvika også. Forøvrig er det raskere å kjøre et par mil for fylle hydrogen, enn å lade et batteri. Forøvrig vil jeg tro at drosje(ne) passerer disse stasjonene flere ganger daglig.
OZZY
23.11.2018 kl 11:08
1549
PSI- Investor skrev Å legge nett til Tyskland klarer de jo fint da, så det står vel mer på ev vilje
La oss få tilbake Uber bilene nå så blir det bra.
I heard that as well regarding to the UBER Taxis that will give a impulse to the H2 Energy and motivate the rest of brands... I'm not sure if is only Hyundai that has H2 vehicles availables due the rest are working with prototype.... H2 can be closer than everybody expect !!!!
I crossing my fingers for the Norwegian government invest part of his fond in this technology, the oil come down and with the oil the Norwegian economy so it is important to take advantage in this since NEL is pioneer for many many years, has the experience, the contacts and Norway the money to make this even bigger.... :)