EAM SOLAR – Et helt unikt case som kan stige 4000%

Sabi
EAM 21.08.2023 kl 15:15 16646

https://investornytt.no/eam-solar-et-helt-unikt-case-som-kan-stige-4000/

EAM SOLAR – Et helt unikt case som kan stige 4000%

Av nevneverdige assets eier EAM Solar 4 mindre solparker i Italia og har ok med cash. Denne aksjen kan enkelt gå over 50 NOK når folk blir kjent de juridiske prosessene selskapet er involvert i.
Redigert 21.08.2023 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
I går kl 20:55 1095

800 000euro inn og 5,8mill euro ut. Blir det kronerulling igjen nå da gutter? Når skal dere lære?

Osvaldsen
Touchd0wn
I går kl 21:34 1018

Tvilsomt mer enn knapper og glansbilder det spilles for.
Det ble stilt fra gullduoen om ikke annet.
Gg
Redigert i går kl 23:12 Du må logge inn for å svare
cm punk
I går kl 22:48 877

Fullstendig natta her, ta skattefradraget folkens 37,8%
Manon1
I dag kl 07:15 673

5,2 mill euro som eam solar er dømt til å betale, utgjør 42 øre per aksje. her har folk blitt lurt ombord.
Vangen
I dag kl 08:41 561

Når en ser tilbake på trådstarten her i august 2023 og det vises til investornytt - som jo bare er vås og haussing fra en viss E.T - sine elleville fabuleringer om 4000% oppgang, så burde det ikke være til noens store overraskelse at EAM først kommer med melding om tilbakebetaling av subsidier kvelden før det kommer melding om tapt sak i Brescia. Her er det naturlig å få mistanke om at ledelsen anført av V.J har lagt opp til en smash slik at de som fikk vite om Brescia også fikk solgt seg ut i går da kursen var opp 20%. Skittent spill? Kondolerer uansett til dere som kjøpte frem til klokken 15.06 i går. Nå er det jo bare høyesterettsaken i Milano igjen og det kan ta lang tid før det kommer noe derfra. Og selskapet må jo ha penger til advokatlønn om saken i Brescia skal ankes, så da er vel emi på 1 øre et aller siste halmstrå? Håpløse greier. Eller hva sier du, Gullhaugen? Kommet deg hjem fra Granka? 🍹
Redigert i dag kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Tony83
I dag kl 08:45 543

So you anticipate even further decline today? Yesterday's was not an overreaction?
LV-Invest
I dag kl 08:47 535

Gullhaugen hører vi neppe mer fra. På den andre siden er ikke dom rettskraftig før alle ankemuligheter er brukt opp. Dersom ankemuligheter benyttes, og som EAM sier i melding i går, er det "a number off reasons" til å anke, kan det gå lang tid før "boten" eventuelt skal infries. For min del spiller det liten rolle om tapet blir på 70% (ca. nå) eller 100% (ved konkurs).
Redigert i dag kl 08:53 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 09:47 412

Opp 30%. Hvem blir svarte per? Selskapet er tilnærmet konk. Noen er crazy.
LV-Invest
I dag kl 09:50 402

Som nevnt; Caset er ikke tapt før dom er rettskraftig
Manon1
I dag kl 10:13 343

LV invest, selskapet er 100 prosent insolvent og etter aksjekoven(om de ikke henter inn mer cash noe jeg tror blir vanskelig) er selskapet pliktig å melde oppbud/konkurs. dette skulle vært gjort for lenge siden.tvistemålet i italia er bare ett halmstrå, og hvem i all verden vil kaste gode penger etter dårlige penger i dette caset? det er 95 prosent sikkert at kravet på 5.8 mill euro må betales og det er langt under 50 prosent kjangs for at det kommer penger inn fra italia rettsak.
LV-Invest
I dag kl 10:22 314

Manon1: Ser i tidligere innlegg har du ikke vært like negativ. ett eksempel:

Manon1
14.11.2024 kl 18:24
2723
Fra XI forum, en skribent som er seriøs og som ofte treffer med sine anslag. Det som gjør caset ekstra spennende er at det kun er 153 millioner aksjer og i dag ble 84 millioner av de tilgjengelige akjsene omsatt. kan bli vanskelig å få kjøpt eam aksjer og kursen kan presses skyhøyt. mange av de som sitter på aksjene nå kommer til å holde på de frem mot jul. jeg tror kansje kursen kan presses over kronen igjen.

Prøvd å grave i siste Q-rapport samt infomøte 28.10 for å snekre sammen et forsøk på NAV-beregning - UTEN ikke avgjorte saker, dvs noenlunde håndfaste verdier som EAM med rimelig sannsynlighet kan realisere. Net cash under er inkl emisjon nto kr 14 mill og FIT-refusjon midtverdi kr 6,5 mill.

Anslaget er altså *47 øre pr aksje*, dvs plenty oppside selv med andre saker satt til null:

Fra Q3-rapport:
In the final award of 29 February 2024 in the Milan arbitration, EAM was awarded an estimated net compensation payable by Aveleos SA of *EUR 2 729 796* after interest is applied as of 22 May 2024. However, the Company does not foresee to receive such amounts without further legal procedures in conjunction with international collection procedures. The final award in the arbitration does, however, open for the possibility of releasing pledges relating to Aveleos on the SPV ENS1, thus *enabling EAM to sell the four remaining power plants* in Italy. Such sale will release a significant amount of liquidity for the Company.

Infomøte 28. Okt:
Etterbetaling av utestående FIT for ENFO25
forventet i 4.kv. 2024. Kan beløpe seg til
*netto NOK 5 til 8 millioner*. Usikkerheten er
knyttet til GSEs endelige avregning.

EAM pr aksje
Nto cash inkl emi 19 973 0,13
Solparker est. 20 000 0,13
Voldgiftsdom 31941 0,21
*71 914 0,47*
Manon1
I dag kl 10:29 302

Jeg tok en trade på dette inlegget fra XI skribent rett etter emisjonen, kjøpte på 0,17 solgte på 0,22. var trygt å trade rett etter emi men takket for meg når jeg leste meg opp og satte meg inn i caset. har og tradet rec på tidspunkt det har vært "trygt" å trade luft. l
MC Axel
I dag kl 12:06 184

and if they were to win their billion-dollar claim, which no one knows in advance, then it could get wild!

My question is, how much will the eam solar share go up if their case is granted?

It's a high risk share

Do you remember this one?

https://www.advokatbladet.no/ber-oslo-tingrett-behandle-milliardkrav-i-privat-straffesak/177112
HarryKiri
I dag kl 12:23 151

Hvis du har et urealisert tap på ca 70% så sørg for å realisere det ASAP
Da sikrer du ca 26,5% skattefradrag ( 70% * 37,8%)- så kan du evt. kjøpe deg inn igjen til samme kurs og spekulere videre.