EAM SOLAR – Et helt unikt case som kan stige 4000%
https://investornytt.no/eam-solar-et-helt-unikt-case-som-kan-stige-4000/
Av nevneverdige assets eier EAM Solar 4 mindre solparker i Italia og har ok med cash. Denne aksjen kan enkelt gå over 50 NOK når folk blir kjent de juridiske prosessene selskapet er involvert i.
Av nevneverdige assets eier EAM Solar 4 mindre solparker i Italia og har ok med cash. Denne aksjen kan enkelt gå over 50 NOK når folk blir kjent de juridiske prosessene selskapet er involvert i.
Redigert 21.08.2023 kl 15:16
Du må logge inn for å svare
HMPInvest
13.02.2025 kl 17:22
6321
Star skrev Skal vi opp mot 100øre
If one consider the stake +2 000 000 000 nok, and the fact that the hearing is already within a month and decision expected shortly after I would be surprised if the stock doesn't move substantially higher prior to the hearing.
Potential settlement may come as a consequence prior to the hearing as well . . . well this is intriguing to say the least.
The potential in this stock is wild.
As pointed out by MC Axel, 16-17 nok per share if they get the full monty.
Potential settlement may come as a consequence prior to the hearing as well . . . well this is intriguing to say the least.
The potential in this stock is wild.
As pointed out by MC Axel, 16-17 nok per share if they get the full monty.
Redigert 13.02.2025 kl 17:25
HP17
13.02.2025 kl 17:36
6279
Og ikke glem at motparten nå kan få kalde føtter når saken er tilbake i høyesterett. Les den grundige vurderingen fra høyesterett tidligere på en annen tråd. Tar motparten sjansen på at høyesterett omgjør dommen? Eller kan de ønske å få saken snarlig ut av verden med et forlik på noen hundre millioner (10%-20%) av totslkravet?
MC Axel
14.02.2025 kl 08:24
5894
I agree!
I don't believe in a settlement that is less than 10 NOK per share. We must not forget that the lawsuit has been going on for many years and it is not cheap
It has hindered all EAM Solar plans that they have had over the years
I don't believe in a settlement that is less than 10 NOK per share. We must not forget that the lawsuit has been going on for many years and it is not cheap
It has hindered all EAM Solar plans that they have had over the years
nesiva
14.02.2025 kl 09:35
5837
Økte litt. Vanligvis hadde jeg solgt på 40% opp - men dette kan gå videre det. Må ha litt spenning i livet
MC Axel
14.02.2025 kl 13:03
5774
Yes!
If stock trading continues at this pace, all 153 million shares will change hands within an hour. That's CRAZY! and a GOOD sign!!!
As I said, I'm holding on to my 3 million shares because everything changed now that the Supreme Court has taken up the case!
:)
If stock trading continues at this pace, all 153 million shares will change hands within an hour. That's CRAZY! and a GOOD sign!!!
As I said, I'm holding on to my 3 million shares because everything changed now that the Supreme Court has taken up the case!
:)
Redigert 14.02.2025 kl 13:05
skadi
14.02.2025 kl 13:22
5725
Jeg kan ikke huske at jeg har opplevd det før at 100 prosent, eller mer, av aksjetall i et selskap blir omsatt på en børsdag. Helt sprøtt.
Selvsagt blir en god del trådet flere ganger og andre ikke, men dagens total tall blir bare helt vilt.
Selvsagt blir en god del trådet flere ganger og andre ikke, men dagens total tall blir bare helt vilt.
MC Axel
14.02.2025 kl 13:29
5709
I agree. EAM is still super cheap, so I think the stock will continue to trade at a high level!
Anything under 1 NOK is cheap!
Anything under 1 NOK is cheap!
oryx
14.02.2025 kl 14:01
5650
Her er noen tips i aksjemarkedet basert på egne erfaringer, for de som finner det nyttig:
Leste en gang at hvis man finner et undervurdert case som kan gå og gå flere hundre prosent over lang tid og man har tenkt å bli med en aksje opp til en visst kursnivå, feks 4 - 5 kroner ++ i EAM, så er det liten grunn til å sitte og følge med aksjekursen fra minutt til minutt. Det medfører ofte bare at man gjør feile valg, selger seg ut for tidlig og selger når man heller burde ha kjøpt.
Man bør la aksjen gjøre sine intradags bevegelser på veien oppover, og ikke følge med hele tiden. Jeg har aldri tjent så mye penger i aksjemarkedet som etter at jeg begynte å følge den strategien.
Husk at EAM begynte først i går med sin stigning. Mange har ennå ikke fått aksjen på radaren eller hatt muligheten til å kjøpe seg inn. Husk også at ingen bryr seg om hva du har av inngangsverdi på dine aksjer. Når aksjen omsettes så kraftig som nå og mange kjøper og selger, så får investorene stadig høyere snittkurs i denne, og oppfatningen av hva som er et billig kursnivå flyttes stadig oppover.
Innen 18. mars tenker jeg kursen i EAM er nærmere 5 kroner enn dagens nivå. Så får man selv tenke gjennom sitt eget valg av strategi på veien oppover. Med den sterke interessen investorene viser i EAM nå ser jeg ikke bort i fra at aksjen handles over 2 kroner før neste helg.
Lykke til og god helg!
Leste en gang at hvis man finner et undervurdert case som kan gå og gå flere hundre prosent over lang tid og man har tenkt å bli med en aksje opp til en visst kursnivå, feks 4 - 5 kroner ++ i EAM, så er det liten grunn til å sitte og følge med aksjekursen fra minutt til minutt. Det medfører ofte bare at man gjør feile valg, selger seg ut for tidlig og selger når man heller burde ha kjøpt.
Man bør la aksjen gjøre sine intradags bevegelser på veien oppover, og ikke følge med hele tiden. Jeg har aldri tjent så mye penger i aksjemarkedet som etter at jeg begynte å følge den strategien.
Husk at EAM begynte først i går med sin stigning. Mange har ennå ikke fått aksjen på radaren eller hatt muligheten til å kjøpe seg inn. Husk også at ingen bryr seg om hva du har av inngangsverdi på dine aksjer. Når aksjen omsettes så kraftig som nå og mange kjøper og selger, så får investorene stadig høyere snittkurs i denne, og oppfatningen av hva som er et billig kursnivå flyttes stadig oppover.
Innen 18. mars tenker jeg kursen i EAM er nærmere 5 kroner enn dagens nivå. Så får man selv tenke gjennom sitt eget valg av strategi på veien oppover. Med den sterke interessen investorene viser i EAM nå ser jeg ikke bort i fra at aksjen handles over 2 kroner før neste helg.
Lykke til og god helg!
Redigert 14.02.2025 kl 16:32
skadi
14.02.2025 kl 14:34
5610
Helt enig. Blir nok en god del skriving og lesing om EAM i helgen. Den aktuelle markedskap er fortsatt utrolig lav i forhold til det kravet som EAM med sin gode rett krever av motparten.
HMPInvest
14.02.2025 kl 15:43
5440
Agree, now and then, though not very often, you'r lucky to find cases like EAM . . . Thanks to you guys who pitched it here, AC Axel etc . . . Much appreciated.
I must admit, I was a bit hesitant in the beginning, a few weeks back, but as I started reading about the case and more info materialized it seemed for me to be a quite clear legal case. The contradiction in ruling by the under courts became obvious. Which now seems to be the conclusion by the Supreme Court, since they granted the appeal on that fact. The proceeding is speedy, which makes it even more attractive - by 18th March we know.
Intriguing nxt and coming weeks, indeed.
I must admit, I was a bit hesitant in the beginning, a few weeks back, but as I started reading about the case and more info materialized it seemed for me to be a quite clear legal case. The contradiction in ruling by the under courts became obvious. Which now seems to be the conclusion by the Supreme Court, since they granted the appeal on that fact. The proceeding is speedy, which makes it even more attractive - by 18th March we know.
Intriguing nxt and coming weeks, indeed.
Redigert 14.02.2025 kl 18:16
IDGAF
14.02.2025 kl 16:25
5412
Sant så Sant 👍
Denne vil "fly" videre oppover neste uker mot 18 mars..
Tross alt opp 50% idag på syk omsetning 🤑
Kan ikke gå over 100% hver dag 😅
En gjør ikke panikk salg i ett slikt unikt case som dette 🙈 Jeg fikk ihvertfall kjøpt meg enda noen flere tusen aksjer og klar for neste uke ✅
Denne vil "fly" videre oppover neste uker mot 18 mars..
Tross alt opp 50% idag på syk omsetning 🤑
Kan ikke gå over 100% hver dag 😅
En gjør ikke panikk salg i ett slikt unikt case som dette 🙈 Jeg fikk ihvertfall kjøpt meg enda noen flere tusen aksjer og klar for neste uke ✅
Lord Wincheste
14.02.2025 kl 18:07
5281
Er det noen som virkelig kan saken godt i kjernen? Tror de fleste har fått med seg at de som har solgt Solcellepaneler har forfalsket opprinnelses land for å motta subsidier. Dette er de dømt for hos den italienske staten. De samme har solgt og forfalsket disse panelene til EAM, sant? Så er dette ikke vektlagt i subsidie saken hos EAM?
Noen som kan kortversjonen og kan belyse dette og hvorfor saken nå er anderledes? Er det nye momenter?
Noen som kan kortversjonen og kan belyse dette og hvorfor saken nå er anderledes? Er det nye momenter?
MC Axel
14.02.2025 kl 18:31
5234
Hi Lord Winchester
This is from HP17 and it's good reading
https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view?usp=sharing
There are also some misunderstandings with dates and information, which I understand the court was misinformed about or did not take into account, etc.
From what I've read, this is definitely a scam.
Hope this is helpful. :)
Good weekend
This is from HP17 and it's good reading
https://drive.google.com/file/d/1MSyoarVGtAvcWRrCVZBgwmNzhfJQKt_h/view?usp=sharing
There are also some misunderstandings with dates and information, which I understand the court was misinformed about or did not take into account, etc.
From what I've read, this is definitely a scam.
Hope this is helpful. :)
Good weekend
Lord Wincheste
15.02.2025 kl 14:40
4881
Takk, her var det mye å "bite" i.
Er det det at motpart i saken er dømt for svindel som gjør at saken stiller seg annerledes nå tenker du?
Hvis de er dømt for svindel i en akkurat lik sak av italienske domstoler, så må vel dette komme EAM til gode?
Og er det det faktum at høyesterett nå tar en ny vurdering. Det må jo være noe nytt for at de skal gjøre det, ikke sant?
Er det lurt av EAM å inngå forlik mot de såkalte svindlerne? Bør de heller kjøre løpet fullt ut mot de, og så kjøre den andre saken i høyesterett.
Tanker her MC Axel eller andre? Ellers takker for mye god informasjon og deling av saken
Er det det at motpart i saken er dømt for svindel som gjør at saken stiller seg annerledes nå tenker du?
Hvis de er dømt for svindel i en akkurat lik sak av italienske domstoler, så må vel dette komme EAM til gode?
Og er det det faktum at høyesterett nå tar en ny vurdering. Det må jo være noe nytt for at de skal gjøre det, ikke sant?
Er det lurt av EAM å inngå forlik mot de såkalte svindlerne? Bør de heller kjøre løpet fullt ut mot de, og så kjøre den andre saken i høyesterett.
Tanker her MC Axel eller andre? Ellers takker for mye god informasjon og deling av saken
Redigert 15.02.2025 kl 14:40
HP17
15.02.2025 kl 18:50
4738
Investornytt følger opp EAM.
Tenker kursen fortsetter opp mot kr 1 til uka?
https://investornytt.no/vill-handel-i-eam-solar-alle-aksjene-omsatt-to-ganger/
Tenker kursen fortsetter opp mot kr 1 til uka?
https://investornytt.no/vill-handel-i-eam-solar-alle-aksjene-omsatt-to-ganger/
MC Axel
15.02.2025 kl 20:18
4681
Not "akkurat lik sak" in the same case
This is the same case, with the same scammers, same solar parks and same fake documents etc.
Read this Lord W
"Styret mener retten har unnlatt å ta stilling til de faktiske bevisene som ble lagt frem i rettssaken i 2019, hvor det ble bevist at EAM mottok falsifiserte dokumenter under kontraktsforhandlingene med Aveleos. Disse dokumentene er de samme som ankedomstolen la til grunn for å dømme for svindel mot den italienske staten.
– For det første er de dømt for svindel mot den italienske staten på grunn av de forfalskede dokumentene. De samme dokumentene ble brukt til å bedra oss. Det er en åpenbar logisk feil her, sier Jakobsen"
https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/10/8190474/eam-solar-anker-beslutning
I find it hard to see the EAM verdict not being overturned, otherwise the Supreme Court will have to overturn the verdict that the Italian state won, and that is not going to happen. Everyone knows that the documents are forged, and the court cannot ignore them, because these are precisely the documents that were the crucial part of the fraud
This is the same case, with the same scammers, same solar parks and same fake documents etc.
Read this Lord W
"Styret mener retten har unnlatt å ta stilling til de faktiske bevisene som ble lagt frem i rettssaken i 2019, hvor det ble bevist at EAM mottok falsifiserte dokumenter under kontraktsforhandlingene med Aveleos. Disse dokumentene er de samme som ankedomstolen la til grunn for å dømme for svindel mot den italienske staten.
– For det første er de dømt for svindel mot den italienske staten på grunn av de forfalskede dokumentene. De samme dokumentene ble brukt til å bedra oss. Det er en åpenbar logisk feil her, sier Jakobsen"
https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/10/8190474/eam-solar-anker-beslutning
I find it hard to see the EAM verdict not being overturned, otherwise the Supreme Court will have to overturn the verdict that the Italian state won, and that is not going to happen. Everyone knows that the documents are forged, and the court cannot ignore them, because these are precisely the documents that were the crucial part of the fraud
MC Axel
15.02.2025 kl 20:30
4820
Thank you! 👍
This is the wildest share trading volume in a stock in which I am a shareholder that I have seen in my 20 years in the stock market 😶..
and I think it will continue, especially when people have really come to understand what has happened now in this particular case and that the odds have turned in EAM's favor
"og EAM Solar krevde erstatning på 2,5 milliarder."
This is the wildest share trading volume in a stock in which I am a shareholder that I have seen in my 20 years in the stock market 😶..
and I think it will continue, especially when people have really come to understand what has happened now in this particular case and that the odds have turned in EAM's favor
"og EAM Solar krevde erstatning på 2,5 milliarder."
Redigert 15.02.2025 kl 20:42
skadi
15.02.2025 kl 20:38
4823
Og hvis folk sammenligner markedskap på litt over 70 millioner mot størrelsen på kravet på langt over en milliard kroner. 😳
X-43 scramjet
15.02.2025 kl 20:44
4822
Kan bli dyrt å handle EAM hvis går fort til 3 kr før rettssaken
Peter Sellers
16.02.2025 kl 09:01
4561
@MCA, god morgen, her er det bare å sitte rolig i båten for aksjen kommer til å får ett skikkelig løft i løpet av neste uke, blir nok kraftig økning allerede på mandag med det som ligger foran oss, ha en fin dag :))
X-43 scramjet
16.02.2025 kl 09:14
4540
EAM er farlig, sist gikk den fra 50 øre til 10 kr. Jo høyere aksje kurs jo sterkere er EAM på børsen. Mange som vil sikre en posisjon før utfall rettssaken erstatning 2.5 milliarder
Lord Wincheste
16.02.2025 kl 10:19
4467
Grunnlov og lov.
For å få fremmet en anke til Høyesterett over en dom av lagmannsretten, trengs det samtykke fra Høyesteretts ankeutvalg. Vilkåret for å få samtykke er etter prosesslovene normalt at en avgjørelse fra Høyesterett vil ha prinsipiell betydning – den må gi viktig rettslig veiledning også for andre saker. Selv om en avgjørelse bare er rettslig bindende for partene i saken, vil den, nettopp fordi Høyesterett er en prejudikatdomstol, rent faktisk få virkning for alle som er involvert i liknende saker.
For å få fremmet en anke til Høyesterett over en dom av lagmannsretten, trengs det samtykke fra Høyesteretts ankeutvalg. Vilkåret for å få samtykke er etter prosesslovene normalt at en avgjørelse fra Høyesterett vil ha prinsipiell betydning – den må gi viktig rettslig veiledning også for andre saker. Selv om en avgjørelse bare er rettslig bindende for partene i saken, vil den, nettopp fordi Høyesterett er en prejudikatdomstol, rent faktisk få virkning for alle som er involvert i liknende saker.
LV-Invest
16.02.2025 kl 10:40
4424
Glem nå ikke at EAM rettssakene foregår ii det italienske
rettsvesenet, ikke i det norske.
rettsvesenet, ikke i det norske.
MC Axel
16.02.2025 kl 10:51
4409
👍
Yes, it is the main basis for all courts in the West and in Italy, for that matter, for the rest of the world
Yes, it is the main basis for all courts in the West and in Italy, for that matter, for the rest of the world
MC Axel
16.02.2025 kl 10:56
4436
Yes, we can easily reach scramjet speed here in the EAM stock🙂
The stock and the company are currently priced ridiculously cheaply (75 MNOK) and the claim is 2.5 billion NOK
The stock and the company are currently priced ridiculously cheaply (75 MNOK) and the claim is 2.5 billion NOK
X-43 scramjet
16.02.2025 kl 11:48
4367
Det er 30 gangeren 0.50 kr x 30 er 15 kr. Så 16 kr med 2.5 milliarder tilkjent erstatning svindel solparkene er riktig pris EAM
Lord Wincheste
16.02.2025 kl 12:43
4389
Uten tvil en del risiko her. Men ønsker motpart et forlik er liten tvil om at de skjønner at de ligger dårlig an. Slår saken i EAMs favør i Mars er det noen her som blir styrtrike. Ser ikke helt at italienske domstoler bevisst ikke styrer etter "Rules of Law".
Hva kan neste instans være om de ikke tenker å være konsekvente?
Hva kan neste instans være om de ikke tenker å være konsekvente?
X-43 scramjet
16.02.2025 kl 13:33
4321
Mange som trodde alt var over i 2024. Er nok bare en utsettelse. Nå er 18.mars meget viktig dato for EAM. Lykke til for alle med litt tålmodighet så svinger denne litt frem til rettssak avgjørelsen
IDGAF
16.02.2025 kl 13:49
4273
🎯
Dette blir stooooort ja 🔥
Som sagt lest meg xtra kraftig opp i helgen.. Saken til EAM er sterkere enn noengang 😉
Kjøper lett enda mer i morgen 😎
Blir en SPINNVILL uke 🤑
🚀🚀🚀
Dette blir stooooort ja 🔥
Som sagt lest meg xtra kraftig opp i helgen.. Saken til EAM er sterkere enn noengang 😉
Kjøper lett enda mer i morgen 😎
Blir en SPINNVILL uke 🤑
🚀🚀🚀
Peter Sellers
17.02.2025 kl 07:23
3708
@Rassen, tapt mye på denne aksjen tidligere?? Du Virker bitter!!
HP17
17.02.2025 kl 08:41
3701
Volumet på fredag var skyhøyt og med en snittkurs for alle handler på over 0,51. Tenker ferden settes videre mot 0,80-1 denne uken?
Kort tid til saken behandles av Italiensk høyesterett og bare det at de tok saken er et godt signal. High risk, det må en være obs på.
Kort tid til saken behandles av Italiensk høyesterett og bare det at de tok saken er et godt signal. High risk, det må en være obs på.
Redigert 17.02.2025 kl 08:42
Lord Wincheste
17.02.2025 kl 11:12
3511
En ting er 100% sikkert. Den vil trades voldsomt så det vil bli mange opp og nedturer. Det fine er at det settes nye bunner og veien er oppover. Hadde ikke høyesterett tatt i saken hadde aksjen vært død. De tar ikke i saker uten at nye momenter skal vurderes. Av betydning
IDGAF
17.02.2025 kl 12:25
3452
Jupp 😎
Nå har jeg posisjonert meg til x antall tusen aksjer her. Som jeg kan leve bra med og heller ikke ødelegge nattesøvnen 🙈
Er kun penger... Penger jeg ikke har problemer med å tape !
Men som kan maaaaange dobbles 🤑 Slike muligheter MÅ tas..
Nå kan denne seile sin egen sjø frem mot 18 Mars og logger av denne tråden inntil videre..
Begynner å bruke tiden på å posisjonere meg i NOSIUM B istedet ✅ Svensk diamant 💥
LYKKE TIL ALLE SAMMEN med Eam meg inkludert 🥳
Nå har jeg posisjonert meg til x antall tusen aksjer her. Som jeg kan leve bra med og heller ikke ødelegge nattesøvnen 🙈
Er kun penger... Penger jeg ikke har problemer med å tape !
Men som kan maaaaange dobbles 🤑 Slike muligheter MÅ tas..
Nå kan denne seile sin egen sjø frem mot 18 Mars og logger av denne tråden inntil videre..
Begynner å bruke tiden på å posisjonere meg i NOSIUM B istedet ✅ Svensk diamant 💥
LYKKE TIL ALLE SAMMEN med Eam meg inkludert 🥳
MC Axel
17.02.2025 kl 13:12
3337
I'm super calm
It's hard to understand why people are willing to give away their shares cheaply
They're going to regret it
Good luck
It's hard to understand why people are willing to give away their shares cheaply
They're going to regret it
Good luck
HMPInvest
17.02.2025 kl 13:50
3246
Bounce back is probably very good buy opportunity, technically support can be found at 0.35-ish, fib 50% .
Trucker-22
17.02.2025 kl 13:53
3347
Dritten krakker nå, og jeg har glemt hvor mange aksjer du har MCA?
MC Axel
17.02.2025 kl 13:55
3982
👍
People get scared too easily, but forget that something big has happened in the stock, which has also been the reason for the upswing
EAM is priced far too cheaply compared to the news that has come out
People get scared too easily, but forget that something big has happened in the stock, which has also been the reason for the upswing
EAM is priced far too cheaply compared to the news that has come out
elnomi
17.02.2025 kl 14:00
4007
Jeg tror det er to eller flere aktører som samarbeider og kanskje også tar en «naken short»? Ingen store har så mange aksjer der nedsalget og dumpingen begynte påfallende «samtidig». Tror vi slutter godt opp på 0,4 tallet.
SAUDIKING
17.02.2025 kl 14:16
3935
Store forventninger til erstatning, derfor også krefter som vil styre kursen ned.Holder på mine aksjer, dette utfallet skal jeg ha med.
Redigert 17.02.2025 kl 14:17
vikingfan
17.02.2025 kl 14:24
3915
Trekk alle salg langt over 1 kr.
La folk få betale for å komme seg inn.
La folk få betale for å komme seg inn.