Beitnes i børsnoterte Element er varslet om personlig gigantsøks

Bene
ELE 23.11.2018 kl 08:46 19239

Her kan det bli trangt fremover.... Tror Beitnes har en del andre ting å fokusere på nå fremover enn bare Element...



Skandalen rundt det svenske pensjonsfondet Falcon Funds rammer nå den Malta-baserte nordmannen Lars Christian Beitnes. Han er nemlig styreleder i det norske børsnoterte selskapet Element asa.

Selskapet har en broket historie under navnet Intex Resources. I mars i fjor kom Falcon Funds inn som eier i Element asa med 20 prosent av aksjene, og reddet i praksis selskapet fra en krise.

https://www.dn.no/marked/element/falcon-fund/lars-christian-beitnes/bors-topp-varslet-om-kjempesoksmal/2-1-478908
Redigert 21.01.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Bene
23.11.2018 kl 08:59 8652

23/11-2018 06:14:00: (ELE) Element mister finansdirektør
Kim Andre Evensen slutter.

Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Element-mister-finansdirektoer
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
badkrukan
23.11.2018 kl 09:05 8656

rally!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 09:09 8627

Helt utrolig, hvordan kan ELE ha en slik styreformann?
Vet ikke ELE hvor avgjørende det er med tillitt i markedet?
Så kan en bare spørre seg hvilken rolle denne styreformannens relasjon til selskapet White November Fund har spilt inn når avtalen med BO ble inngått?
https://whitenovember.com/staff/lars-beitnes/
https://www.proff.no/rolle/lars-christian-beitnes/-/283059/

......Furthermore, ABO has an obligation to redeliver 5,750,000 borrowed shares in Element pursuant to a loan agreement With Paschi International Limited and the White November Fund. .........
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
badkrukan
23.11.2018 kl 09:22 8548

somebodys going to jail....
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
tommbakk
23.11.2018 kl 09:55 8447

Jeg er en av de som har nevnt Beitnes og hans historikk tidligere, men det har blitt avskrevet av enkelte her inne.

For, som de(n) samme har sagt klart ifra om va angår Element:

Ting ser unektelig bra ut!

Hmmmm, la oss oppsummere de siste par dagene:

-Element bytter revisor grunnet samarbeidsvansker. (Kanskje han ikke uten videre ville godkjenne styrets regnskap...? Hvem vet)
-Finansdirektøren slutter som en følge av omstendighetene rundt ovennevnte.
-Beitnes står overfor et søksmål i Sverige

Jo...

Ting ser vel unektelig bra ut...

Fy faen...

Det var surt å selge seg ut på 1.90 i august. Men stakkars de jævlene som sitter fast i denne DRITTEN fremdeles...og som tror på de mest ukritiske hausserne her.

Enkelte burde skamme seg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
badkrukan
23.11.2018 kl 10:52 8346

helt enig! det har ikke akkurat vart samtalsklima her inne i elementtrådene.

https://forum.hegnar.no/thread/7247/view/111776/0
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Bene
23.11.2018 kl 11:28 8247

Privatinvestor Haakon Sæter er fjerde største aksjonær i Element og har tidligere figurert på toppen av eiersiden. Han erkjenner at han ikke har helt peiling på alt som skjer i selskapet om dagen.

Les også:
Positiv til «dødsspriallån»: – Jeg mener det er en gunstig finansiering for selskapet
– Kursen har falt fra seks kroner til 1,30 kroner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om det. Det er ikke bra, sier Sæter, som mener låneavtalen Element har inngått er komplisert.

– Det er vanskelig å forstå de meldingene med Alpha Blue Ocean som har solgt, flaggemeldinger, konvertert aksjer, ikke konvertert aksjer, warrants, og så videre, sier han.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
23.11.2018 kl 12:49 8109

Krypto er i en bølgedal og noe av luften har forsvunnet fra ballongen, hadde Ele kjørt en emisjon på kr 5,- når kursen var tilstede hadde vi sluppet utvanning på konvertible lån. som blir dumpet ut etter konvertering. Nå er det lånegiverene som har høstet gevinst i steden for sette et nytt gulv i aksjen som ved ordinær emisjon.

Når overlevelses strategi fra Unoterte blir standard på Oslo Børs er vi inne i en faresone. Jeg bommet på min inngang i går, men jeg kjøper på trend og lykkejegere som driver kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 13:03 8054

NaiveNormenn
I dag kl 12:49 30
Krypto er i en bølgedal og noe av luften har forsvunnet fra ballongen, hadde Ele kjørt en emisjon på kr 5,- når kursen var tilstede hadde vi sluppet utvanning på konvertible lån. som blir dumpet ut etter konvertering.

Helt korrekt, det er akkurat det jeg og flere andre har skrevet om i månedsvis.
ELE kunne nok fint ha kjørt en emisjon rundt kr 5 og med 80 millioner nye aksjer ville det i tilfelle gitt 400 millioner uten den enorme utvanningen en ser nå (akkurat som Hunter Group m.m)?. Men Lars Christian Beitnes (styrefomannen) og Cecilie Grue insiterte på at "dødsspirallån" skulle benyttes (og en hviste jo hvordan det ville gå, les også om Induct og Lavonotv) og da må en spørre seg hvorfor det?
Og hvilke interessekonflikter og hva som egentlig ligger i avtalen mellom White November Fund og BO?
(ABO has an obligation to redeliver 5,750,000 borrowed shares in Element pursuant to a loan agreement With Paschi International Limited and the White November Fund.)
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 13:33 7960

baisserne popper opp som paddehatter. nå må dere ikke glemme at ele er verd ca 8.5 kroner med 200 mill aksjer slik ståa er idag uavhengig av hvilke folk og bakgrunn de har som er i ledelsen. Fundamentalt ser det unektelig bra ut!!

så hjelper det sikkert å skryte av at man har solgt seg ut på 1.90 kr...
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 13:56 7879

Det var surt å selge seg ut på 1.90 i august

og hva var kjøpskurs? skjønner at du kanskje ikke vil fortelle det...men nå er det jo ikke noen hemmelighet hvorfor du er så grinete på eletrådene.

hilsen verbatim som skal komme med ett godt råd: ikke kjøp aksjer om du kun handler på følelser. det er viktig å lese seg opp på de selskapene man investerer i. du kan ikke forvente å kjøpe ene dagen og bli søkkrik dagen derpå. og når det ikke skjer så surves det...men dere er jo flere baissere i samme båt så kanskje det heller ville vært lurt å opprette en ny tråd som dere baissere kan snakke sammen og konkurrere om hvem som har det fælest?

nå er det jo litt urolig børsklima og i tillegg black friday..så jeg anbefaler dere heller å spare pengene til jul og kjøpe noe godt til dere og familiene deres. så kan vi som har råd til begge deler kose oss og ri av denne verdensomspennende stormen på børsen????
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Prøv
23.11.2018 kl 14:16 7789

Sitter med et lite minus her i ele men har fått snittet ned kursen veldig mye no. Kjøpte litt mer i dag. Plutselig går denne fort opp. Mange av de store som har mange aksjer sitter å med minus men de har råd til det og har go tid. Det har jeg å. Bare å vente her så ser vi både 2,3 og 4 igjen. Ser det er mange som er sure no. Men hvis dokk ikke har trua lenger så har dere vel ikke tenkt å kjøpe mer heller da. Så da er det bare å gå videre å kjøp no annet som kansje her gått veldig bra i det siste. Kansje dere kjøper på topp igjen så snur det der å. Nei her er d bare å legg aksjene i skuffen og ta dem frem til sommeren. Kansje dere blir glad.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.11.2018 kl 14:31 7721

Man skal ikke se biort i fra at det vil bli en etterforskning relatert til transjefinansieringen gjennom BO og ikke minst Beitnes sin rolle opp i det hele.

Det er i så fal ikke første gangen at BO blir gått etter i sømmene, ei heller vil det være det for Beitnes.

Det er vel gjerne slik at de som ligner mest finner hverandre og dette samarbeidet virker ikke å være noe unntak i så måte...
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Bulldog
23.11.2018 kl 16:21 7540

3 oktber 2017: Alpha Blue Ocean Advisors Ltd (benevnt som BO i trådene her) 03 Oct 2017 INCORPERATION https://beta.companieshouse.gov.uk/company/10993260/filing-history

4. oktober 2017: Børsmelding: Blue Ocean Advisors ('BO') inngikk en konvertibel låneavtale med frittstående
tegningsretter (den 'Konvertible Fasiliteten) med Element ASA ('Selskapet') den
4. oktober 2017, hvoretter BO kunne investere inntil NOK 50 millioner i
Selskapet i 10 transjer med konvertible obligasjoner og frittstående
tegningsretter over de neste tre årene.


Blue Ocean Advisors (BO) ble satt opp som et selskap dagen før de lånte Element penger - de såkalte dødspirallånene/trasjene. Merkelig...………..
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 16:31 7430

Kanskje meldes det at selskapet er konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Lille
23.11.2018 kl 16:45 7360

Har selskapet gjeld ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.11.2018 kl 16:54 7315

Godt fremgravd og ikke overaskende overhodet....

Benyttet et navn veldig likt et annet med asiatisk opprinnelse som man tidligere trodde det var en link til og det har vel også vært meningen at man skulle tro....

Det ville heller ikke overraske meg om Hr Beitnes på en eller annen måte dro personlige fordeler av dette samarbeidet hvor han da har tjent på at aksjonærene har lidd store tap noe som i så fall ikke er første gangen - more to come....
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Møre75
23.11.2018 kl 16:54 7277

Vil vel tro at kapitalen er i orden
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.11.2018 kl 20:50 7039

Trukket sitt kandidatur - mao, vi kan dermed gå ut i fra at ledelsen har hatt et ønske om å ta noen krumspring revisjonsselskapet ikke ville være med på....

https://newsweb.oslobors.no/message/464375

Og da er det også naturlig å knytte finansdirektørens avgang til det samme....
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 21:05 6941

Lars Beitnes slutter aldri og overraske?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
tuja
23.11.2018 kl 21:06 6920

Mcap 154mill kr. Say no more.

AMI kommuniserte i første halvdel av 2017 at de var komfortable med at prisene
på «premium pellets» ville fortsette å handles rundt de 10 siste års
gjennomsnittspris på 130 USD/dmt. På grunn av dette justerte Ambershaw i fjor
sitt prisestimat for interne budsjettformål fra historisk lave 95 USD/dmt til
130 USD/dmt, noe som ga en netto nåverdi (NPV) på USD 499 millioner.

Basert på utsiktene og handel i den øvre enden av et gjennomsnittlig
prisintervall på 240-280 USD/dmt, er NPV nå potensielt tre ganger høyere, med
forbehold om endelig gjennomgang av investeringsbudsjettet, som skal godkjennes
innen 1. mars 2018.

«Vi forventer å se høy etterspørsel i overskuelige fremtid som et resultat av
den strukturelle tilbudsmangelen på DR-graderte pellets», sier Rajan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 21:10 6883

tuja

det hjelper lite å komme med unektelig gode fundamentale innlegg nå. baisserne er i en baisserrus som ikke ligner grisen.

men det ser bra ut og ele er på salg. vi vet jo at det er verdier for ca 8.50 med 200 mill aksjer slik ståa er nå???
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Sorlandsinvest
23.11.2018 kl 21:31 6796

Det jeg mener enten den nåværende ledelse, eller evt. ny ledelse med Storvestre i spissen må gjøre er følgende:
- leie inn UAVHENGIGE folk med bransjekunnskap og erfaring for å gjøre en UAVHENGIG vurdering av selskapets assets. Gå gjennom alt av dokumentasjon i Kanada, i Filipinene, i Marokko - så prise inn risiko, utviklingsprosent, og komme med en verdi som alle kan forstå og forholde seg til. Betalt analyse rett og slett. Trenger ikke være kursmål, men noe som er forståelig for folk flest.

Nå sitter vi 5-6 stk. her og har våre egne beregninger på hva ting kan være verdt, så sier Beitnes at aksjen burde ligge rundt 10 kr (men har faen ikke kjøpt en eneste aksje på privaten i år), så sier Rikstoto at ELE er verdt 10 øre, og Yess minner oss på de 25 mill ELE skal betale til EHGF daglig.

Vi trenger en synliggjøring av verdiene, som er utført av en uavhengig aktør. Så får vi ta det derifra. Får heller at noen seriøs, uavhengig analytiker sier at Mindoro er verdt 5 øre, enn at vi skal synse, og nåværende ledelse tåkelegge alt...

Ellers - lykke til videre til alle som er inne. Vi snakkes nok en dag, enten i køen på fattigkassa, eller på en strand ved Rivieraen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 21:40 6757

Ellers - lykke til videre til alle som er inne. Vi snakkes nok en dag, enten i køen på fattigkassa, eller på en strand ved Rivieraen.


det blir nok rivieraen skal du se☀️?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
23.11.2018 kl 21:51 6724

Det foregår en makt kamp og en rasjonalisering i ledelsen der jeg tror Beitnes har fått mistillit pga hans krumspring som markedet og daglig leder har reagert på. Han et på vei ut og Storvestre er ikke et dårlig valg han har vel ca 12 mill aksjer og Beitnes har kun opsjons avtalene. Jeg kan tenke meg at de har tenkt å sette ut hele økonomi delen av selskapet til et eksternt selskap. Derfor sa nok finans direktøren opp på dagen. At Grue innkaller til en EGF må ha flere årsaker enn den som er nevnt i børsmeldingen.

Men det må være helt andre grunner til at selskapet sendte ut en MH. Vanligvis er det børsen som gjør dette hvis en aksje begynner å bevege seg unaturlig ift informasjonen i markedet. For min del skal dem gjerne mose kursen til 0.50 om dem vil. Merkverdig stille fra oddivar og lille. Særlig den først nevnte ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
23.11.2018 kl 21:55 6688

nopetter.

Må jo la ådseleterne få spise i fred. Julekvelden kom tidlig i år for mange ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
23.11.2018 kl 22:06 6638

nopetter.

Hvem er det som sier at det var ELE som trigget MH? Det virker langt mer sannsynlig at dette kom fra OSE som ønsket å få en avklaring på situasjonen fra selskapet. Jeg tror ikke det er en direkte sammenheng mellom OSE's MH og det at PwC trekker sitt kandidatur.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
23.11.2018 kl 22:07 6629

Ok ?
Det er to andre spørsmål jeg har. Hvorfor selger ikke BO, og hvem har interesse i å gruse kursen. Jeg tror ikke det er slik Storvestre sier i dagens DN at det kun er små aksjonærene som dumper generelt.

At kursen ble most bare pga CFO forlot selskapet stiller jeg meg undrende til. At PWC ikke ville ta revisor oppdraget kan jeg forstå når det er store uklarheter i ledelsen.

Oddivar
Det var innholdet i børsmeldingen som fikk meg til å trekke denne konklusjonen
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
23.11.2018 kl 22:24 6569

Her tror jeg dessverre det er stor fare for å "sause" sammen sakene. At disse forholdene faller sammen i tid er rene tilfeldigheter, men det skaper en "perfect storm" som skaper bonanza på diskusjonsforaene.

DN oppslaget med Beitnes kan utmerket godt være en velregissert drittpakke av journalister som elsker blod. Saken med revisorbytte og oppsigelse av CFO skyldes nok mest sannsynlig (jeg vil si tilnærmet 100%) samarbeidsproblemer mellom selskapet (les: CFO )og revisor (som meldingen også sier).Jeg kjenner den bransjen relativt godt og vet det kreves et godt samarbeid mellom CFO og revisor for å ha gode og effektive prosesser med god kvalitet og med tydelig arbeidsdeling. Her mener selskapet at dette samarbeidet (eller revisor mener det) ikke har fungert godt nok og ber om endring. Disse samarbeidsproblemen kan ha sin årsak hos CFO eller revisor, uavhengig av hvordan regnskapene ser ut.

At PwC trekker sitt kandidatur tror jeg er en konsekvens av støyen som har oppstått rundt selskapet (revisorer er av natur risikoaverse) og ikke regnskapsmessig forhold eller redusert ønske om å skaffe seg en ny kunde/utfordring.

I sum kan dette tvinge frem endringer av en eller annen art. Regner med at selskapet og styret bruker tiden fornuftig nå til å finne gode bærekraftige løsninger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
23.11.2018 kl 22:32 6537

Høres fornuftig ut

Men at nedsalget skyldes kun disse forholdene tror ikke jeg noe på. Siden aksjen ble most ytterligere idag må være at noen vet mere enn andre, eller at de som har drevet på med nedsalget hele forrige uke og denne uken og månedene før der, fikk en boost til dette gjennom CFO sin avgang idag. De leitet bare etter en god grunn til å fortsette dumpingen.

Når har journalister skrevet om positive forhold. Dem lever av å skrive negative nyheter for de vet at det er dette publikum vil ha. Derfor er farmen o.l krangle program populære år etter år. Jeg er sikker på at det ligger en agenda bak dette nedsalget
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 22:33 6718

"DN oppslaget med Beitnes kan utmerket godt være en velregissert drittpakke av journalister som elsker blod."

Altså, for å få klarhet i det her. Hva i artikkelen er du vil definere som en "drittpakke". At de sier hva som skjer? At han blir saksøkt, at han har en ekstremt frynsete historie? Sannheten er en "drittpakke" når man er tungt nok inne og har nok minus på konto.

At CFO tar på seg ryggsekken og går, og revisor nekter å ta oppdraget samme dag, en "tilfeldighet"? Altså, jeg sa tidligere i dag at Ele er langt fra konk så lenge de kan fortsette å trykke aksjer ned i gapet på hvemansen. Men, det er vanskelig å ikke dra paralleller med flere konkisbuler akkurat nå. En revisor med stor kapasitet som nekter å ta på seg betalt arbeid? Nei, det går ikke an å ignorere sånt.

Vil man være blind så kan man gjerne være blind. Skrifta er på veggen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
23.11.2018 kl 22:41 6666

Hva du tror er helt opp til deg, Hektar, så får jeg basere min oppfatning på den informasjonen jeg har skaffet til veie.

At DN skulle komme med denne storyen og innholdet i den var vel ikke noen stor overraskelse - gitt deres DN Magasin oppslag for noen uker siden. Mer overraskende (eller ikke) var det at den kom så sent. Malta Today hadde jo skrevet om dette for en uke siden.

Jeg kjenner ikke alle fakta her, og det tror jeg ikke du eller noen andre heller gjør, selvom man uttrykker seg med stor selvsikkerhet om temaet.

Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Tresvika
23.11.2018 kl 22:50 6636

Kanskje pwc har en forhistorie med Beitnes, eller Aschim f.eks og ombestemte seg når de fikk litt mer info? Noen som vet noe om det?
Jeg synes teorien til Oddivar om problemene mellom CFO og revisor høres plausibel ut, og i rettferdighetens navn vet vi ikke om den svenske pensjonskassa har et legitimt krav mot Beitnes. Indisiene ser imidlertid ikke bra ut.
Skrifta er på veggen men språket er foreløpig utydelig, så foreløpig er alt bare synsing og teorier. Håper Storvestre kommer inn i styret, det hadde vært gull. I alle fall kortsiktig.
En ting er sikkert, fortsettelsen blir spennende
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 23:01 6638

Er akkurat pga sånt at jeg ofte sier at for enkelte er det langt mer hensiktsmessig å opprette en støttegruppe på Facebook heller enn en diskusjonstråd på HO. Diskusjoner vil man helst ikke ha, fakta vil man ignorere for sin egen tro, håp og drømmer. Da er en gruppe med likesinnede hvor man kan stille spørsmål ved alt som ikke er overveldende positivt samt forkynne sin kjærlighet uten å bli dømt det perfekte stedet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 23:08 6591

Hektar,

Du kommer bare med spekulasjoner.
Følgende er meldt fra ELE denne uken:

- Element går inn i viktige faser og økt kompleksitet i krevende utviklingsprosjekter i flere land
- Revisorskiftet angår ikke integriteten til selskapets regnskaper
- Vi har innledet en prosess for å styrke finans- og regnskapsfunksjonen til selskapet
- (Finansdirektøren) har besluttet å søke nye utfordringer utenfor selskapet som en følge av reorganiseringen av våre finans- og regnskapsfunksjoner

Det ser ut til at dette arbeidet ble startet opp lenge før dagens melding.
Siden tidligere i høst har ELE hatt en rekrutteringsprosess ift finans- og regnskapsfunksjonen i selskapet.
Dette har blant annet vært utlyst i stillingsannonser for flere uker siden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
oddivar
23.11.2018 kl 23:10 6602

Hektar.

Ikke kom og fortell meg at jeg ikke tar relevante "fighter" med selskapet. Jeg er også kritisk til at selskapet tilsynelatende ikke har helt kontroll på situasjonen i Canada. Har signalisert dette på andre diskusjonsfora.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
nopetter
23.11.2018 kl 23:20 6559

Problemet med Canada kan man ikke legge skylden på Element eller Ambershaw fordi de trodde at de skulle få ADEX lisensen denne måneden noe sikkert delstats byråkratiet I Ontario hadde signalisert tidligere i år. Jeg er sikker på at at first nation reservatet og politikerne ville ha ytterligere informasjon fra Ambershaw og dermed utsatte de lisensen med 2-3 mnd. Det er akkurat dette Canada er beryktet for. Et massivt tungrodd og sendrektig byråkrati og politikere som dem såkalt skulle gjøre mer lettvint ved å digitalisere prosessene. Ja akkurat. Det er garantert first nation reservatet som har vært tungen på vekt skålen i denne prosessen. Det var de som stoppet opplegget de skulle igangsette I januar i år da de skulle tokenisere jernmalm konsentratet. De kunne selvfølgelig ikke gå ut med dette fordi de lett kunne ha stoppet hele prosessen i flere år

Som plaster på såret så fikk de "prøve produsere" 100k tonn jernmalm og prosessere dette til 20k tonn FE 68. Dette brydde markedet seg nada om. Og slett ikke moserne som hadde en agenda om å fortsette grusingen
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 23:29 6525

Det jeg sier er spekulasjon, det Oddivar sier er ikke det, got it ;) Selv når man ignorerer fakta.

Igjen, opprett en støttegruppe. "Vi som ELSKER Element" eller noe sånn. Det hadde vært langt bedre for egen psyke, siden dere nekter plent å ta stilling til det som faktisk foregår.
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
habbu
23.11.2018 kl 23:38 6472

Dette er en svært interessant situasjon. Nå kan det faktisk ikke bli værre for Element, verken som selskap eller som i Elements aksjonærer - nå er det snart tid for vinn eller forsvinn.

Jeg personlig har både shortet og holdt aksjen, dette har vært en perfekt "shorters stock". Men jeg må ærlig innrømme at jeg er usikker på det nåværende tidspunkt om jeg vil "shorte" eller "kjøpe". Hvorfor? Fordi selskaper totalt sett er priset til verdien av de "3 nødvendige transjene" og de har ca. gjennomført 2 allerede. Dette ekskluderer alle verdier selskapet besitter både av fysiske og ideologiske. Når sant skal sies, så er det faktisk verdien på selskapet og hva man som selskap er i stand til å skape/ikke skape av verdier som i prinsippet bør være "innbakt" som basis for markedsverdien.

Når jeg leser her på forumet så prøver jeg å undersøker, diskutere og forstå relevant informasjon som avkrefter/bekrefter mine hypoteser og jeg anser det som et fint forum for debatt i så henseende. Men det er jo selvfølgelig mye svada, som man også finner i alle andre fora.

Jeg ønsker å benytte anledningen til å ønske alle lykke til og jeg håper virkelig at de klarer å redde selskapet fra denne underlige situasjonen, jeg tror oppriktig at de har noen gode ideer og besitter skarpe verdier som på sikt vil ha stor verdi i de riktig hender (mer verdi enn 1 Kr aksjen).

Hadde jeg hatt ressurser og kunnskapen skulle jeg kjøpt hele selskapet selv. Jeg håper og tror at noen andre har samme tanken og skal personlig stå klar med pengesekken dersom folk er villige til å selge for under 1 KR.

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare