Superrederi offer for robotmassakre etter redusert utbytte
Det er nesten komist å se hvordan roboter får folk til å hive aksjer fra seg i ren panikk i møte med fakta som alle har visst om i snart et år. Bortsett fra redusert utbytte i Q2, var inntektene og resultatet bedre enn noensinne.
Alle har visst om at de to skipene skulle inn til oppgradering i Q3, som er over om en måned, men det ser likevel ut til å komme som en overraskelse på market.
Det får en til ¨lure på hva kunnskapsnivået er blant en del av selskapets aksjonærer.
Nå er aksjen senket med 90 øre, nesten 10%, trass i økte inntekter, men med redusert utbytte med 25 øre, og konstatering av fakta alle har visst om.
Nå sitter jeg long i denne fantastiske aksjen, men det er likevel ikke mulig å la være å irritere seg av hvor idiotisk aksjonærer oppfører seg for ingenting.
Leser man her, blir fallet bortimot absurd:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/23/8031169/100-prosent-uttelling-for-awilco-lng
Alle har visst om at de to skipene skulle inn til oppgradering i Q3, som er over om en måned, men det ser likevel ut til å komme som en overraskelse på market.
Det får en til ¨lure på hva kunnskapsnivået er blant en del av selskapets aksjonærer.
Nå er aksjen senket med 90 øre, nesten 10%, trass i økte inntekter, men med redusert utbytte med 25 øre, og konstatering av fakta alle har visst om.
Nå sitter jeg long i denne fantastiske aksjen, men det er likevel ikke mulig å la være å irritere seg av hvor idiotisk aksjonærer oppfører seg for ingenting.
Leser man her, blir fallet bortimot absurd:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/23/8031169/100-prosent-uttelling-for-awilco-lng
Redigert 24.08.2023 kl 12:30
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Fokus
24.08.2023 kl 13:02
7440
Ja, det er lett å glemme historikken.
25.08.22 var kursen kr. 5.51 og med en kurs idag på ca: 8,50 er verdistigningen på ca: 55%.
Med samme inngang gir kr 1,25 en avkastning på 23% (i tillegg) og mer kommer, så jeg har ikke vært borte i noe lignende siste året.
25.08.22 var kursen kr. 5.51 og med en kurs idag på ca: 8,50 er verdistigningen på ca: 55%.
Med samme inngang gir kr 1,25 en avkastning på 23% (i tillegg) og mer kommer, så jeg har ikke vært borte i noe lignende siste året.
Aramis
24.08.2023 kl 14:04
7392
Jeg klager ikke på gevinsten med en inngangspris på rundt 1,50, men i november 2022 hadde Pareto et kursmål på 14 kroner. Ingenting har skjedd som skulle endre den analysen.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/29/7964537/pareto-hoyner-sitt-kursmal-pa-awilco-lng
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/11/29/7964537/pareto-hoyner-sitt-kursmal-pa-awilco-lng
nilsern
25.08.2023 kl 01:00
7298
Tja…. Når det ble 25 øre i utbytte i Q2, og man vet at over en tredjedel av Q3 forsvinner i offhire pga dokking/klassing, da er fet vel neppe realistisk med høyere utbytte før om et halvt år. Og da er det under ett pr igjen til ett av skipene skal ut på markedet, samtidig med en drøss nybygg. Tenker at realistisk utbytte ligger på 2,5 kr samlet for de neste seks kvartalene. Da synes et kursmål på 14 kr å være vel optimistisk! Frem mot 2026 øker flåten med 50%, ca 250 skip…..
Aramis
25.08.2023 kl 03:29
7272
Det er skrevet mange artikler om de lovende utsiktene for LNG-flåten i årene som kommer. Stadig nye terminaler bygges og Europa og Kina er sultne på LNG. De fleste analytikere ser for seg et marked med rater fra 120 -150 000 pr. dag i mange år fremover, trass i flåteøkningen.
Du nevner offhire pga dokking/klassing, men det er da ikke noe nytt! Dette har man da visst i lang tid, så hvorfor er man plutselig overrasket??
Siden selskapet holdt tilbake halve det forventede utbyttet, trass i økte inntekter, er det god grunn til å tro at det blir 50 øre igjen ved neste korsvei, altså om tre måneder.
Jeg føler meg trygg på at LNG-markedet kommer til å bli kokhett i flere år fremover.
Du nevner offhire pga dokking/klassing, men det er da ikke noe nytt! Dette har man da visst i lang tid, så hvorfor er man plutselig overrasket??
Siden selskapet holdt tilbake halve det forventede utbyttet, trass i økte inntekter, er det god grunn til å tro at det blir 50 øre igjen ved neste korsvei, altså om tre måneder.
Jeg føler meg trygg på at LNG-markedet kommer til å bli kokhett i flere år fremover.
Aramis
25.08.2023 kl 12:55
7207
'Fremstår som ganske tåpelig å selge nå.
"LNG is set for stronger growth, as domestic supply in key gas markets will not keep up with demand growth. Demand is expected to grow 3.4 percent per annum to 2035, with some 100 million metric tons of additional capacity required to meet both demand growth and decline from existing projects."
https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/oil%20and%20gas/our%20insights/global%20gas%20outlook%20to%202050/global%20gas%20outlook%202050_final.pdf
,
"LNG is set for stronger growth, as domestic supply in key gas markets will not keep up with demand growth. Demand is expected to grow 3.4 percent per annum to 2035, with some 100 million metric tons of additional capacity required to meet both demand growth and decline from existing projects."
https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/oil%20and%20gas/our%20insights/global%20gas%20outlook%20to%202050/global%20gas%20outlook%202050_final.pdf
,
Ja , merk at LNG drevne skip øker markant i tiden som kommer og selskapet guidet høyere utbytte for kommende kvartaler
Redigert 28.08.2023 kl 07:23
Du må logge inn for å svare
2 dager til ex utbytte , utbetaling 14.09
Spotcharterratene for den globale tankflåten for flytende naturgass (LNG) fortsatte å øke denne uka, med Stillehavsraten som steg over $ 120 000 per dag, ifølge Spark Commodities.
I forrige uke bikket spot LNG-frakt i Stillehavet $ 100 000 per dag for første gang siden begynnelsen av januar, med raten på Spark25-ruten på $ 108 500 per dag, mens spotraten på Atlantic Spark30-ruten steg til $ 101 500 per dag.
«Samtidig med trusselen om at australske streiker lettet litt denne uken, fortsatte bullish momentum i LNG-fraktmarkedet, med LNG-frakt som steg $ 14 250 per dag denne uka, for å nå $ 122 750 per dag på Pacific Spark25-ruten,» sa Edward Armitage, Sparks kommersielle analytiker, til LNG Prime på fredag.
I mellomtiden steg spotraten i Atlanterhavsbassenget $ 12.750 per dag uke for uke for å nå $ 114.250 per dag, sa han.
I forrige uke bikket spot LNG-frakt i Stillehavet $ 100 000 per dag for første gang siden begynnelsen av januar, med raten på Spark25-ruten på $ 108 500 per dag, mens spotraten på Atlantic Spark30-ruten steg til $ 101 500 per dag.
«Samtidig med trusselen om at australske streiker lettet litt denne uken, fortsatte bullish momentum i LNG-fraktmarkedet, med LNG-frakt som steg $ 14 250 per dag denne uka, for å nå $ 122 750 per dag på Pacific Spark25-ruten,» sa Edward Armitage, Sparks kommersielle analytiker, til LNG Prime på fredag.
I mellomtiden steg spotraten i Atlanterhavsbassenget $ 12.750 per dag uke for uke for å nå $ 114.250 per dag, sa han.
nilsern
28.08.2023 kl 10:21
6996
Hvilken relevanse har spotratene for Awilco, all den tid skipene har ett, respektive to og et halvt år igjen på TC-avtaler?
På sikt mer enn du vektlegger for evigheter siden kommunisert vanlig vedlikehold på skipene og betydning for utbytte videre .
Aramis
28.08.2023 kl 14:33
7008
Ja, alt er kommunisert for evigheter siden, men markedet oppfører seg som om det er et sjokk!
Er virkelig kunnskapsnivået på børsen så skremmende lavt?
Eneste positive er at det blir mulig å laste opp denne juvelen til solid underkurs før den fortsetter oppover igjen. Denne meningsløse duppen er selvfølgelig bare midlertidig.
Er virkelig kunnskapsnivået på børsen så skremmende lavt?
Eneste positive er at det blir mulig å laste opp denne juvelen til solid underkurs før den fortsetter oppover igjen. Denne meningsløse duppen er selvfølgelig bare midlertidig.
Redigert 28.08.2023 kl 14:33
Du må logge inn for å svare
Fokus
29.08.2023 kl 10:59
6862
Hvordan er investeringer i ALNG sammenlignet med FLNG, dersom en ser litt på regnskapstall?
ALNG (2 skip):
Omsetning pr. 2/23 på US$ 42.881.000 = $ 118.455 pr. dag pr. skip.
Nettores. Pr. 2/23 på $ 20.089.000 = $ 55.494 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 20.089.000 : 132.548.611 aksjer = US$ 0,151 (US$ 0,151 x kurs 10,50 = NOK 1,57 : aksjekurs NOK 8,80 = 17,84%).
Utbytte: kr 0,75 : 8,80 = 8,52%
Belåning: $ 214.329.000 - Likvide midler $ 33.774.000 = $ 180.555.000 ($ 180.555.000 : 2 skip = $ 90.277.500 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 8,80 x 132.548.611 = kr 1.166.427.780 : 2 = kr 583.213.888.
Verdi pr. Skip: kr 1.166.427.780 : 10,50 = $ 111.088.360 + $ 180.555.000 = $ 291.638.360 : 2 = $ 145.819.180
FLEX (13 skip):
Omsetning siste 1/2 år på $ 179.204.000 = $ 76.160 pr. dag pr. skip.
Nettores. Siste 1/2 år på $ 55.547.000* = $ 23,607 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 55.547.000* : 54.520.325 aksjer = $ 1.019 ($ 1.019 x kurs 10,50 = kr 10,70 : aksjekurs kr 338,80 = 3,16%).
*(NB! Inkl. Ex.ord.post på $ 14.494.000 i kvt.2/23 (Gain/(loss) on derivatives))
Utbytte: $ 1,50 x 10,50 = kr 15,75 : 338,80 = 4,65%
Belåning: $ 1.926.177000 - Likvide midler $ 482.500.000 = $ 1.443.677.000 ($ 1.443.677.000 : 13 skip = $ 111.052.000 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 338,80 x 54.520.325 = kr 18.471.486.000 : 13 = kr 1.420.883.550
Verdi pr. Skip: kr 18.471.486.000 : 10,50 = $ 1.759.189.150 + $ 1.443.677.000 = $ 3.202.286.615 : 13 = $ 246.374.319
FLEX tok en refinansiering/opplåning i 1/23 og styrket kontantbeh., noe det ser ut til å være behov for, dersom dei skal klare 10% i årlig utbytte ($ 0,75 pr. Kvt.). Resultatet fra driften ligger langt bak 10% avkastning, og «derivatives» kan jo gå begge veier.
Så langt jeg kan se, ser ALNG ut som et bedre og sikrere valg på papiret enn FLNG.
ALNG (2 skip):
Omsetning pr. 2/23 på US$ 42.881.000 = $ 118.455 pr. dag pr. skip.
Nettores. Pr. 2/23 på $ 20.089.000 = $ 55.494 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 20.089.000 : 132.548.611 aksjer = US$ 0,151 (US$ 0,151 x kurs 10,50 = NOK 1,57 : aksjekurs NOK 8,80 = 17,84%).
Utbytte: kr 0,75 : 8,80 = 8,52%
Belåning: $ 214.329.000 - Likvide midler $ 33.774.000 = $ 180.555.000 ($ 180.555.000 : 2 skip = $ 90.277.500 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 8,80 x 132.548.611 = kr 1.166.427.780 : 2 = kr 583.213.888.
Verdi pr. Skip: kr 1.166.427.780 : 10,50 = $ 111.088.360 + $ 180.555.000 = $ 291.638.360 : 2 = $ 145.819.180
FLEX (13 skip):
Omsetning siste 1/2 år på $ 179.204.000 = $ 76.160 pr. dag pr. skip.
Nettores. Siste 1/2 år på $ 55.547.000* = $ 23,607 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 55.547.000* : 54.520.325 aksjer = $ 1.019 ($ 1.019 x kurs 10,50 = kr 10,70 : aksjekurs kr 338,80 = 3,16%).
*(NB! Inkl. Ex.ord.post på $ 14.494.000 i kvt.2/23 (Gain/(loss) on derivatives))
Utbytte: $ 1,50 x 10,50 = kr 15,75 : 338,80 = 4,65%
Belåning: $ 1.926.177000 - Likvide midler $ 482.500.000 = $ 1.443.677.000 ($ 1.443.677.000 : 13 skip = $ 111.052.000 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 338,80 x 54.520.325 = kr 18.471.486.000 : 13 = kr 1.420.883.550
Verdi pr. Skip: kr 18.471.486.000 : 10,50 = $ 1.759.189.150 + $ 1.443.677.000 = $ 3.202.286.615 : 13 = $ 246.374.319
FLEX tok en refinansiering/opplåning i 1/23 og styrket kontantbeh., noe det ser ut til å være behov for, dersom dei skal klare 10% i årlig utbytte ($ 0,75 pr. Kvt.). Resultatet fra driften ligger langt bak 10% avkastning, og «derivatives» kan jo gå begge veier.
Så langt jeg kan se, ser ALNG ut som et bedre og sikrere valg på papiret enn FLNG.
Noe annet er at ALNG kan være et mål for oppkjøp ut fra både det ene og andre ;)
Median analytikere som dekker ALNG er 13,17
Rammern + + plusser på i dag .
Noe tatt på 8,64 og følger algoritmene for videre muligheter og rammern følger IKKE brikke intelligens i aksjemarkedet eller forsider/klikk artikler ;)
Men ut fra Rammern er det født en som Lervik / Røkke støtter seg på
Cognite får til tider oppdatert noe innen matematikk ut fra en evig innen opptatt av matte og sjakk
Rammern + + plusser på i dag .
Noe tatt på 8,64 og følger algoritmene for videre muligheter og rammern følger IKKE brikke intelligens i aksjemarkedet eller forsider/klikk artikler ;)
Men ut fra Rammern er det født en som Lervik / Røkke støtter seg på
Cognite får til tider oppdatert noe innen matematikk ut fra en evig innen opptatt av matte og sjakk
Redigert 29.08.2023 kl 13:41
Du må logge inn for å svare
Så er hen for smart til å stå i jobben ,selv ikke sikker for valg videre .
Aksjer og regnestykker ut fra nå blir ikke vektlagt , ser videre
Har alle de smarte flyttet til Sveits ,Rammern tviler på det .Muligens står de tilbake som tapere . Tett på der det finnes muligheter har de fått avstand og vil komme tilbake til overflaten , når de dykker dypere inne i konsekvensene av eget valg .
Husk rammern er en sportsfisker og hobby bonde og dårlige valg har jeg aldri valgt i aksjemarkedet.
Men forfulgt av noen tradere med noe annet ment ut fra kortsiktig ,skal man leve med
Aksjer og regnestykker ut fra nå blir ikke vektlagt , ser videre
Har alle de smarte flyttet til Sveits ,Rammern tviler på det .Muligens står de tilbake som tapere . Tett på der det finnes muligheter har de fått avstand og vil komme tilbake til overflaten , når de dykker dypere inne i konsekvensene av eget valg .
Husk rammern er en sportsfisker og hobby bonde og dårlige valg har jeg aldri valgt i aksjemarkedet.
Men forfulgt av noen tradere med noe annet ment ut fra kortsiktig ,skal man leve med
Redigert 30.08.2023 kl 11:55
Du må logge inn for å svare
Men hvor enkelt er det. Ikke mulig
Aramis
29.08.2023 kl 16:41
6766
Dagens sluttkurs er bare latterlig. men slik er børsen. Rasjonalitet er ikke en del av spillet.
OI morgen er kursen minst 25 øre lavere, etter utbytte, og vi er da nede på 8,47. Bare en måned igjen av 3. kvartal, og før den tid er det fullt kjør igjen.
OI morgen er kursen minst 25 øre lavere, etter utbytte, og vi er da nede på 8,47. Bare en måned igjen av 3. kvartal, og før den tid er det fullt kjør igjen.
nilsern
30.08.2023 kl 00:25
6688
Skal nok betydelig mer ned i morgen enn 25 øre. Tipper vi nærmer oss 8 blank. Det skjedde etter forrige ex-dato, da alle var sikre på 50 øre fast utbytte hvert kvartal, og begge skipene i drift. PT ligger de vel i dokk begge to? Blir ikke mye revenue av slikt…..
nilsern
30.08.2023 kl 00:26
6810
Skal nok betydelig mer ned i morgen enn 25 øre. Tipper vi nærmer oss 8 blank. Det skjedde etter forrige ex-dato, da alle var sikre på 50 øre fast utbytte hvert kvartal, og begge skipene i drift. PT ligger de vel i dokk begge to? Blir ikke mye revenue av slikt…..
Aramis
30.08.2023 kl 03:21
6908
Nei, men helledussen, da. Dette er jo gammelt nytt! Og neste kvartal er det fullt kjør igjen!
Redigert 30.08.2023 kl 03:22
Du må logge inn for å svare
På tide med nytt nick nilsern ?
Helt Nils
Å være helt Nils er ikke helt bra. Man er vel alt fra ganske ufiks til helt dust. Men hvem var den første dusten/Nilsen?
Ref : språkrådet
Helt Nils
Å være helt Nils er ikke helt bra. Man er vel alt fra ganske ufiks til helt dust. Men hvem var den første dusten/Nilsen?
Ref : språkrådet
Redigert 30.08.2023 kl 10:56
Du må logge inn for å svare
Aramis
30.08.2023 kl 11:23
6780
Hva skal man si til dette? Minus 25 øre i utbytte i dag og aksjen stiger! :-)
Beklager, men her tuller jeg fælt. Lot meg lure et øyeblikk av Nordfonds merkelige graf og tall som sier at aksjen steg en stund. Lurer på hvorfor de ikke opererer med gårsdagens sluttkurs som utgangspunkt og viser det reelle kursfallet??
Beklager, men her tuller jeg fælt. Lot meg lure et øyeblikk av Nordfonds merkelige graf og tall som sier at aksjen steg en stund. Lurer på hvorfor de ikke opererer med gårsdagens sluttkurs som utgangspunkt og viser det reelle kursfallet??
Redigert 31.08.2023 kl 00:07
Du må logge inn for å svare
Svar fra nils(ern) kommer sikkert , men har hen mer å gå på .Vi har mer fokus på CLCO noen burde fulgt Rammern på den veien .
Som før enkelt å gjøre noe ut fra algoritmehandel som foregår bare ut fra handel og noen ører tjent
Rammern ser kroner som i clco ved lavt volum ut fra verdier i aksjekurs og går videre. Kjøper 149 ,40
Som før enkelt å gjøre noe ut fra algoritmehandel som foregår bare ut fra handel og noen ører tjent
Rammern ser kroner som i clco ved lavt volum ut fra verdier i aksjekurs og går videre. Kjøper 149 ,40
Redigert 30.08.2023 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
rammern vil ikke delta i et gubbeforum i sveits , heldigvis er rammern klokere og ligger på vent når det er klokt for videre . Kostnadene ved flyturen er i overkant stiv ;)
Redigert 30.08.2023 kl 14:43
Du må logge inn for å svare
MrChub
05.09.2023 kl 12:19
6447
Når vil denne kunne begynne å bevege seg opp mot kursmål, og hva vil kunne utløste en plutselig boost opp? Forventes det noen nyheter snart? Hvor langt frem har de kontrakter og vil kunne betale utbytte? Gikk inn i denne på ca 8 blank, og med 1,25 totalt i utbytte vil jeg si at denne har vært særs lønnsom så langt 😊👍
Liker forøvrig å se at det er høyere etterspørsel etter aksjen enn hva som ligger ute til salgs 👌
Liker forøvrig å se at det er høyere etterspørsel etter aksjen enn hva som ligger ute til salgs 👌
Redigert 05.09.2023 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
nilsern
05.09.2023 kl 17:45
6371
Aksjen gikk relativt raskt opp til 9 kr, men har motstand der. Ser ut som om det er seigt å få den vider opp. Dette kvartalet forsvant over en tredjedel av inntekten pga 10-års overhaling/klassing, så alt over 25 øre i utbytte i november vil overraske. Deretter kan du regne med 50 øre hvert kvartal til og med Q3 24. Tenker at kursen vil ligge rundt 9 kr pluss/minus fram til det blir avklart om de får forlenget eller får ny kontrakt på det skipet som går ut av dagens avtale i august 24. Det andre skipet (Wilpride?) er under kontrakt ut 2025, og drar inn godt med cash i hele perioden. Personlig tror jeg ikke på noe kraftig kursoppgang, men er fornøyd med 20% pluss i direkteavkastning. Husk at Awilco er et lite rederi, med bare to båter. Da blir man sårbare. BW LPG fremstår nok som et mer fristende sted å sette pengene, hvis det er i gassfrakt man vil være eksponert, et mye større selskap, med tilsvarende eller høyere utbytte.
TommyTo
06.09.2023 kl 08:40
6262
Fra Q2 rapporten:
"Den 22. august 2023 ga styret fullmakt til utbetaling av kontantutbytte på NOK 0,25 per aksje i September. Etter å ha fullført den pågående tørrdokken av begge fartøyene, forventer styret å øke utbyttet utbetalinger de neste kvartalene."
"The dividend resolved for second quarter 2023 take into account the ongoing drydocking of both vessels. "
Jeg tolker dette som muligheter for mer enn 0.25 i utbytte neste kvartal.
NB: Potensiell trigger for ALNG (også fra Q2 rapporten:)
"The process to agree on quantum related to the collision involving WilForce back in 2019 has not made any significant progress during the quarter and the Company is still working towards a positive outcome and final settlement. No effects of the claim will be reflected in Awilco LNG’s financial statements until the awarded compensation is determined and received. "
"Den 22. august 2023 ga styret fullmakt til utbetaling av kontantutbytte på NOK 0,25 per aksje i September. Etter å ha fullført den pågående tørrdokken av begge fartøyene, forventer styret å øke utbyttet utbetalinger de neste kvartalene."
"The dividend resolved for second quarter 2023 take into account the ongoing drydocking of both vessels. "
Jeg tolker dette som muligheter for mer enn 0.25 i utbytte neste kvartal.
NB: Potensiell trigger for ALNG (også fra Q2 rapporten:)
"The process to agree on quantum related to the collision involving WilForce back in 2019 has not made any significant progress during the quarter and the Company is still working towards a positive outcome and final settlement. No effects of the claim will be reflected in Awilco LNG’s financial statements until the awarded compensation is determined and received. "
Hellboy
19.09.2023 kl 11:12
5881
Ja, men husk at PAS skriver at det er etter utbytte. Og, de forventer at neste Q gir 0,25 som dette kvartalet pga surveys. Og at de fom Q4 er opp på 0,5 i utbytter igjen. Blir jo relativt pent det, og 13 er jo et par prosent opp fra dagens kurs :D
MrChub
28.09.2023 kl 11:39
5617
Ser vi for oss muligheten for at ett større rederi vil kunne kjøpe opp ALNG i nær fremtid?
Lynmann
30.09.2023 kl 11:20
5500
Her er det eit tap at me ikkje kan få dei hyppige og svært innsiktsfulle kommentarane til spammern.
Han tok aldri feil.
Iflg eige utsakn.
Gratulerar med å få fjerne dette øydeleggjande vesenet som fekk leggja ei klam hånd over forumet i alt for mange år. No vert ein spart for å sjekka innom berre for å få finna ut at nok ein gong var ein utsett for ikkje noko anna enn regelrett tidstjuveri.
Han tok aldri feil.
Iflg eige utsakn.
Gratulerar med å få fjerne dette øydeleggjande vesenet som fekk leggja ei klam hånd over forumet i alt for mange år. No vert ein spart for å sjekka innom berre for å få finna ut at nok ein gong var ein utsett for ikkje noko anna enn regelrett tidstjuveri.
unge_trauste
04.10.2023 kl 15:40
5204
Jeg ser ikke for meg det. Da må vi se en større rabatt til NAV.
The Godfather
19.10.2023 kl 09:29
4944
Fearnley Securities i dag
LNG: Term continues to see pressure
The past week has been busy with a swathe of fixtures being done; however, term rates have continued to decline. 1yr TC for two strokes fell 7.6% w/w to USD 110k/d, a level not seen since February/March of 2022 just as we approach the high season for LNG shipping. Looking at longer term contracts (3-5yrs), there is some firming as the discount to the 1yr period charters seemingly has disappeared as the market is pricing an uptick in demand from 2026.
Spot rates got some help last week from rising LNG prices and was showed flat development w/w. According to Fearnley LNG, most of 4q23 availability lays in the hands of portfolios/projects and that the volatility in the product market makes releasing tonnage expensive. Hence, closing the bid-ask spread on freight rates becomes the largest challenge heading into the new year. On a more bullish note, there have been some charterers returning to the market for Nov-23 through Feb-24 coverage, a possible early sign of an eventual tightening.
LNG: Term continues to see pressure
The past week has been busy with a swathe of fixtures being done; however, term rates have continued to decline. 1yr TC for two strokes fell 7.6% w/w to USD 110k/d, a level not seen since February/March of 2022 just as we approach the high season for LNG shipping. Looking at longer term contracts (3-5yrs), there is some firming as the discount to the 1yr period charters seemingly has disappeared as the market is pricing an uptick in demand from 2026.
Spot rates got some help last week from rising LNG prices and was showed flat development w/w. According to Fearnley LNG, most of 4q23 availability lays in the hands of portfolios/projects and that the volatility in the product market makes releasing tonnage expensive. Hence, closing the bid-ask spread on freight rates becomes the largest challenge heading into the new year. On a more bullish note, there have been some charterers returning to the market for Nov-23 through Feb-24 coverage, a possible early sign of an eventual tightening.
Hellboy
24.10.2023 kl 16:03
4766
Egentlig smått utrolig at man fortsatt får handlet ALNG på disse nivåene.
Personlig kastet jeg ut et par aksjer med lavt utbytte i dag og byttet de med ALNG når kursen gikk under 8.1
Altså, nå som dokkingen og 5-års-kontollen er over er vi snart tilbake på 0.5 i kvartalsutbytte, og evt høyere. Noen som ikke vil ha disse utbyttene?
Personlig kastet jeg ut et par aksjer med lavt utbytte i dag og byttet de med ALNG når kursen gikk under 8.1
Altså, nå som dokkingen og 5-års-kontollen er over er vi snart tilbake på 0.5 i kvartalsutbytte, og evt høyere. Noen som ikke vil ha disse utbyttene?
DividendYield
24.10.2023 kl 16:29
4731
Utbyttene er bra, men det er vel ratene fremover som gjør aksjonærer lunkne? Ikke det samme nivået som vi så for ett år siden. Dessuten er det vel ventet en del nye fartøy på vannet?
Hellboy
24.10.2023 kl 16:48
4696
Ratene er gode så vidt jeg kan se.
Og få baljer som kommer på vannet fremover. Skal man ta med et siste aspekt, er vel dette selskapet med sine 2 joller en enkel oppkjøpskandidat.
Og få baljer som kommer på vannet fremover. Skal man ta med et siste aspekt, er vel dette selskapet med sine 2 joller en enkel oppkjøpskandidat.
Gull i pungen
15.11.2023 kl 08:19
4149
Oslo (Infront TDN Direkt): Awilco LNG fikk en ebitda på 11 millioner dollar i tredje kvartal 2023, mot 18,4 millioner i andre kvartal 2023.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport onsdag.
Selskapet vil utbetale et utbytte på 0,35 kroner pr aksje som vil bli betalt ut i desember.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport onsdag.
Selskapet vil utbetale et utbytte på 0,35 kroner pr aksje som vil bli betalt ut i desember.
-
«
- 1
- 2 »