Superrederi offer for robotmassakre etter redusert utbytte
Det er nesten komist å se hvordan roboter får folk til å hive aksjer fra seg i ren panikk i møte med fakta som alle har visst om i snart et år. Bortsett fra redusert utbytte i Q2, var inntektene og resultatet bedre enn noensinne.
Alle har visst om at de to skipene skulle inn til oppgradering i Q3, som er over om en måned, men det ser likevel ut til å komme som en overraskelse på market.
Det får en til ¨lure på hva kunnskapsnivået er blant en del av selskapets aksjonærer.
Nå er aksjen senket med 90 øre, nesten 10%, trass i økte inntekter, men med redusert utbytte med 25 øre, og konstatering av fakta alle har visst om.
Nå sitter jeg long i denne fantastiske aksjen, men det er likevel ikke mulig å la være å irritere seg av hvor idiotisk aksjonærer oppfører seg for ingenting.
Leser man her, blir fallet bortimot absurd:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/23/8031169/100-prosent-uttelling-for-awilco-lng
Alle har visst om at de to skipene skulle inn til oppgradering i Q3, som er over om en måned, men det ser likevel ut til å komme som en overraskelse på market.
Det får en til ¨lure på hva kunnskapsnivået er blant en del av selskapets aksjonærer.
Nå er aksjen senket med 90 øre, nesten 10%, trass i økte inntekter, men med redusert utbytte med 25 øre, og konstatering av fakta alle har visst om.
Nå sitter jeg long i denne fantastiske aksjen, men det er likevel ikke mulig å la være å irritere seg av hvor idiotisk aksjonærer oppfører seg for ingenting.
Leser man her, blir fallet bortimot absurd:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/23/8031169/100-prosent-uttelling-for-awilco-lng
Redigert 24.08.2023 kl 12:30
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
The Observer
14.10.2024 kl 10:55
797
Lite rederi med en meget aksjonærvennlig utbyttepolitikk. Man kan ikke vente topp utbetalinger hvert år, men i 2023 utdelte rederiet 1,60 pr aksje. sett i forhold til dagens kurs på 7,40 så er det et utbytte på 21,5%. Hittil i år har det blitt utbetalt 2 kr i utbytte. Det gir mot dagens kurs 27%. Og muligens kan det bli en utbetaling til før nyttår.
Intet vokser het inn i himmelen, men er man villig til å satse litt spektakulært så ......
Intet vokser het inn i himmelen, men er man villig til å satse litt spektakulært så ......
Ikke_viktig
03.06.2024 kl 11:48
1376
Har ikke spesielt stor tro på at LNG frakt blir spesielt bra de neste to årene og kostnadsmessig er de ikke spesielt lavt heller. Break even post refinansiering er litt høyere enn i 2023 så holder meg unna denne på dagens kurser. Regner med rundt nullresultater de neste to årene så ikke interessant med tanke på at de får bare to-tre gode kvartaler fremover før det smeller hardt ned på inntjeningen…
Kvisla
03.06.2024 kl 10:37
1412
Er fornøyd med inngang på 8,6 selv om jeg er sent ute. Har dessverre prioritert to andre aksjer så ikke fått med meg oppgang fra 6. Nå sitter jeg lenge her og vil få utbytter. Enormt store utbytter på gang fremover i forhold til aksjekursen:) Takk for det!
Aramis
21.02.2024 kl 13:58
1869
Aksjen har falt kraftig den siste tiden, trass i store inntekter som vil fortsette fremover, og solid utbytte. Her er det mye mismot ute og går, uten, slik jeg ser det, grunnlag i virkeligheten.
Her er til pessimistene:
"Natural gas markets are expected to see a return to strong growth in 2024, primarily driven by the industrial and power sectors in fast-growing economies in Asia and gas-rich countries in Africa and the Middle East. An expected return to average winter weather conditions, after an exceptionally mild 2023, is expected to support higher demand for space heating in the Northern Hemisphere. However, the continued expansion of renewables and improving nuclear availability are likely to temper requirements for gas-fired power generation in mature markets"
https://www.iea.org/reports/gas-market-report-q1-2024
Her er til pessimistene:
"Natural gas markets are expected to see a return to strong growth in 2024, primarily driven by the industrial and power sectors in fast-growing economies in Asia and gas-rich countries in Africa and the Middle East. An expected return to average winter weather conditions, after an exceptionally mild 2023, is expected to support higher demand for space heating in the Northern Hemisphere. However, the continued expansion of renewables and improving nuclear availability are likely to temper requirements for gas-fired power generation in mature markets"
https://www.iea.org/reports/gas-market-report-q1-2024
Ikke_viktig
21.02.2024 kl 11:15
1933
Tror det kan være en grei ide å kjøpe nå før Q4. Hvis de har fått en betydelig reduksjon i cash break even så vil aksjen fly høyt. Må huske på at den ene kontrakten varer en stund så om det skulle falle kraftig i ratene så vil en del gamle skuter bli skrotet og balansen gjenopprettes fort. Jeg avventer flere kjøp frem til jeg vet cash break even, men jeg eier litt allerede så for min del spiller det liten rolle om den går opp eller ned... Blir veldig interessant med ny break even. Tipper det sitter en god del penger på sidelinjen og vurderer kjøp om den er lav nok...
unge_trauste
21.02.2024 kl 10:48
1961
Her var det virkelig blitt stille, gitt, mens markedet leter etter en bunn i denne. Nå kommer Q4-tallene snart (den 28.), og da vil i alle fall jeg prøve å regne på nytt på cash breakeven.
Høsten i år kan bli tung, men ALNG går nok ikke konkurs. Jeg har ingen aksjer, men kunne tenke meg å plukke opp noen etterhvert.
Høsten i år kan bli tung, men ALNG går nok ikke konkurs. Jeg har ingen aksjer, men kunne tenke meg å plukke opp noen etterhvert.
unge_trauste
16.01.2024 kl 15:08
2291
Har ikke fulgt med på denne på en stund, men vurderer å kjøpe meg inn igjen. Har noen noen idé om hva denne refinaniseringen som de meldte om for litt siden innebærer? Vi får vel mer detaljer på Q4-rapporten. Cash breakeven blir viktig for meg.
-trauste
-trauste
Stigendekurs
16.01.2024 kl 13:09
2348
Kan være greit å få med resten av informasjonen og.
Etter salget eier Fiducia AS 243.158 aksjer i Awilco LNG, tilsvarende en eierandel på 0,18 prosent.
Etter salget eier Fiducia AS 243.158 aksjer i Awilco LNG, tilsvarende en eierandel på 0,18 prosent.
Stigendekurs
16.01.2024 kl 13:04
2359
Date/time 19.12.2023, ALNG
INSIDE INFORMATION
Awilco LNG ASA – Settlement of collision claim
Reference is made to the Quarterly report for the third quarter 2023, earlier Quarterly and Annual Reports, and stock exchange releases since June 2019 where our vessel WilForce was struck by another vessel in the Singapore straits. Awilco LNG ASA (the Company) is pleased to announce a full and final settlement agreement between owners and insurance companies on both sides.
According to the settlement agreement the Company will receive approximately USD 4.9 million as full and final compensation for cost and lost time following the collision. As no effects of this claim have been reflected in Awilco LNG’s financial statements the compensation received will be booked as income in the fourth quarter of 2023.
Jon Skule Storheill Chief Executive OfficerMobile: +47 91 34 43 56Per HeibergChief Financial Officer
INSIDE INFORMATION
Awilco LNG ASA – Settlement of collision claim
Reference is made to the Quarterly report for the third quarter 2023, earlier Quarterly and Annual Reports, and stock exchange releases since June 2019 where our vessel WilForce was struck by another vessel in the Singapore straits. Awilco LNG ASA (the Company) is pleased to announce a full and final settlement agreement between owners and insurance companies on both sides.
According to the settlement agreement the Company will receive approximately USD 4.9 million as full and final compensation for cost and lost time following the collision. As no effects of this claim have been reflected in Awilco LNG’s financial statements the compensation received will be booked as income in the fourth quarter of 2023.
Jon Skule Storheill Chief Executive OfficerMobile: +47 91 34 43 56Per HeibergChief Financial Officer
Vampyren
16.01.2024 kl 12:47
2378
Oslo (Infront TDN Direkt): Fiducia AS, som er kontrollert av styremedlem Jon Aksel Torgersen i Awilco LNG, har solgt 200.000 aksjer i Awilco LNG til kurs 7,90 kroner, ifølge en melding tirsdag.
Gull i pungen
15.01.2024 kl 08:53
2517
DNB Markets
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD59.1k/day, down 8% on USD64.3k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD59.1k/day, down 8% on USD64.3k/day compared to last quote.
Gull i pungen
07.01.2024 kl 09:42
2980
Mistanke om sabotasje mot tysk gassrørledning
https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/01/06/mistanke-om-sabotasje-mot-tysk-gassrorledning/
https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/01/06/mistanke-om-sabotasje-mot-tysk-gassrorledning/
Gull i pungen
12.12.2023 kl 10:58
3292
DNB Markets
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD133.5k/day, unchanged on USD133.5k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD133.5k/day, unchanged on USD133.5k/day compared to last quote.
Fokus
06.12.2023 kl 14:11
3488
OK, men da er du i LPG-markedet og ikke i LNG-markedet.
Markeder utvikler seg forskjellig.
Husk også at ALNG har hatt begge skipene til oppgradering i tilsammen 2 mnd. i 3/23, så ser vi på LNG-markedet så langt i 2023, så er det vel ALNG som utmerker seg.
Markeder utvikler seg forskjellig.
Husk også at ALNG har hatt begge skipene til oppgradering i tilsammen 2 mnd. i 3/23, så ser vi på LNG-markedet så langt i 2023, så er det vel ALNG som utmerker seg.
nilsern
06.12.2023 kl 12:36
3542
Tja, Avance 173% ytd
Bwlpg 134 % siden des. 22.
I tillegg kommer utbytte for begge disse.
Bwlpg 134 % siden des. 22.
I tillegg kommer utbytte for begge disse.
Fokus
05.12.2023 kl 21:21
3656
Hvor henter du data dine fra?
ALNG: kurs 01.01.23 kr 6,80 idag kr. 7,97 = + 17,1% + utbytte kr 1,60 = 23,5% = Totalt 40,6% (Utbytte NOK 1,60 i år)
FLEX: kurs 01.01.23 kr 280,20 idag kr 311,60 = + 11,2% + utbytte kr 35,44 = 12,6% = Totalt 23,8% (Utbytte US$ 3,375 i år)
COOL: kurs 17.03.23 kr 122,17 idag kr 131,80 = + 7,9% + utbytte kr. 8,61 = 7,1% = Totalt 14,9% (Utbytte US$ 0,82 i år)
Utbytte i US$ x med kurs kr 10,50.
COOL er på børs fra 17.03.23, dvs mangler kurs pr. 01.01.23.
ALNG: kurs 01.01.23 kr 6,80 idag kr. 7,97 = + 17,1% + utbytte kr 1,60 = 23,5% = Totalt 40,6% (Utbytte NOK 1,60 i år)
FLEX: kurs 01.01.23 kr 280,20 idag kr 311,60 = + 11,2% + utbytte kr 35,44 = 12,6% = Totalt 23,8% (Utbytte US$ 3,375 i år)
COOL: kurs 17.03.23 kr 122,17 idag kr 131,80 = + 7,9% + utbytte kr. 8,61 = 7,1% = Totalt 14,9% (Utbytte US$ 0,82 i år)
Utbytte i US$ x med kurs kr 10,50.
COOL er på børs fra 17.03.23, dvs mangler kurs pr. 01.01.23.
nilsern
05.12.2023 kl 13:21
3747
Hvor ligger bunnen på denne? Ser vi sekstallet før nyttår? Etter en flott reise har vi som er long i ALNG gått glipp av den kursdoblingen som de fleste andre gassrederiene på Oslo børs har hatt de siste 12 månedene. Kjenner jeg blir lei....
Vampyren
18.11.2023 kl 22:52
4078
Fremtiden ja. Det ser stygt ut.
WilForce fixed until August 2024
Da blir det en stygg reduksjon i inntjeningen. De kommer ikke til å oppnå i nærheten av dagens inntjening.
LNG markedet ser veldig svakt ut i 2024.
WilForce fixed until August 2024
Da blir det en stygg reduksjon i inntjeningen. De kommer ikke til å oppnå i nærheten av dagens inntjening.
LNG markedet ser veldig svakt ut i 2024.
Aramis
17.11.2023 kl 01:28
4261
Vampyren skrev Svake tall. ☹️
Svake tall? Har du ikke fått med deg at begge skipene var gjennom oppgradering i løpet av 3. kvartal?
Nå er det fremtiden som gjelder. Vi er allerede gjennom halve 4. kvartal, og om det sier CEO STorheill:
"Both vessels are back on their fixed rate contracts, and we expect fourth quarter earnings to be in line with
second quarter." :-)
Nå er det fremtiden som gjelder. Vi er allerede gjennom halve 4. kvartal, og om det sier CEO STorheill:
"Both vessels are back on their fixed rate contracts, and we expect fourth quarter earnings to be in line with
second quarter." :-)
Vampyren
15.11.2023 kl 10:26
4405
Pareto
EBIDA came in at USD 11,1m , some 3-5% below PAS and cons.
Marginally higher D&A and net interest as well so net profit ended at USD 3,3m., 15-20% below cons. and PAS
EBIDA came in at USD 11,1m , some 3-5% below PAS and cons.
Marginally higher D&A and net interest as well so net profit ended at USD 3,3m., 15-20% below cons. and PAS
Gull i pungen
15.11.2023 kl 08:19
4434
Oslo (Infront TDN Direkt): Awilco LNG fikk en ebitda på 11 millioner dollar i tredje kvartal 2023, mot 18,4 millioner i andre kvartal 2023.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport onsdag.
Selskapet vil utbetale et utbytte på 0,35 kroner pr aksje som vil bli betalt ut i desember.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport onsdag.
Selskapet vil utbetale et utbytte på 0,35 kroner pr aksje som vil bli betalt ut i desember.
Hellboy
24.10.2023 kl 16:48
4982
Ratene er gode så vidt jeg kan se.
Og få baljer som kommer på vannet fremover. Skal man ta med et siste aspekt, er vel dette selskapet med sine 2 joller en enkel oppkjøpskandidat.
Og få baljer som kommer på vannet fremover. Skal man ta med et siste aspekt, er vel dette selskapet med sine 2 joller en enkel oppkjøpskandidat.
DividendYield
24.10.2023 kl 16:29
5017
Utbyttene er bra, men det er vel ratene fremover som gjør aksjonærer lunkne? Ikke det samme nivået som vi så for ett år siden. Dessuten er det vel ventet en del nye fartøy på vannet?
Hellboy
24.10.2023 kl 16:03
5050
Egentlig smått utrolig at man fortsatt får handlet ALNG på disse nivåene.
Personlig kastet jeg ut et par aksjer med lavt utbytte i dag og byttet de med ALNG når kursen gikk under 8.1
Altså, nå som dokkingen og 5-års-kontollen er over er vi snart tilbake på 0.5 i kvartalsutbytte, og evt høyere. Noen som ikke vil ha disse utbyttene?
Personlig kastet jeg ut et par aksjer med lavt utbytte i dag og byttet de med ALNG når kursen gikk under 8.1
Altså, nå som dokkingen og 5-års-kontollen er over er vi snart tilbake på 0.5 i kvartalsutbytte, og evt høyere. Noen som ikke vil ha disse utbyttene?
The Godfather
19.10.2023 kl 09:29
5230
Fearnley Securities i dag
LNG: Term continues to see pressure
The past week has been busy with a swathe of fixtures being done; however, term rates have continued to decline. 1yr TC for two strokes fell 7.6% w/w to USD 110k/d, a level not seen since February/March of 2022 just as we approach the high season for LNG shipping. Looking at longer term contracts (3-5yrs), there is some firming as the discount to the 1yr period charters seemingly has disappeared as the market is pricing an uptick in demand from 2026.
Spot rates got some help last week from rising LNG prices and was showed flat development w/w. According to Fearnley LNG, most of 4q23 availability lays in the hands of portfolios/projects and that the volatility in the product market makes releasing tonnage expensive. Hence, closing the bid-ask spread on freight rates becomes the largest challenge heading into the new year. On a more bullish note, there have been some charterers returning to the market for Nov-23 through Feb-24 coverage, a possible early sign of an eventual tightening.
LNG: Term continues to see pressure
The past week has been busy with a swathe of fixtures being done; however, term rates have continued to decline. 1yr TC for two strokes fell 7.6% w/w to USD 110k/d, a level not seen since February/March of 2022 just as we approach the high season for LNG shipping. Looking at longer term contracts (3-5yrs), there is some firming as the discount to the 1yr period charters seemingly has disappeared as the market is pricing an uptick in demand from 2026.
Spot rates got some help last week from rising LNG prices and was showed flat development w/w. According to Fearnley LNG, most of 4q23 availability lays in the hands of portfolios/projects and that the volatility in the product market makes releasing tonnage expensive. Hence, closing the bid-ask spread on freight rates becomes the largest challenge heading into the new year. On a more bullish note, there have been some charterers returning to the market for Nov-23 through Feb-24 coverage, a possible early sign of an eventual tightening.
unge_trauste
04.10.2023 kl 15:40
5490
Jeg ser ikke for meg det. Da må vi se en større rabatt til NAV.
Lynmann
30.09.2023 kl 11:20
5785
Her er det eit tap at me ikkje kan få dei hyppige og svært innsiktsfulle kommentarane til spammern.
Han tok aldri feil.
Iflg eige utsakn.
Gratulerar med å få fjerne dette øydeleggjande vesenet som fekk leggja ei klam hånd over forumet i alt for mange år. No vert ein spart for å sjekka innom berre for å få finna ut at nok ein gong var ein utsett for ikkje noko anna enn regelrett tidstjuveri.
Han tok aldri feil.
Iflg eige utsakn.
Gratulerar med å få fjerne dette øydeleggjande vesenet som fekk leggja ei klam hånd over forumet i alt for mange år. No vert ein spart for å sjekka innom berre for å få finna ut at nok ein gong var ein utsett for ikkje noko anna enn regelrett tidstjuveri.
MrChub
28.09.2023 kl 11:39
5901
Ser vi for oss muligheten for at ett større rederi vil kunne kjøpe opp ALNG i nær fremtid?
Hellboy
19.09.2023 kl 11:12
6167
Gull i pungen skrev Pareto nedjusterer kursmål til 13 kroner (14)
Ja, men husk at PAS skriver at det er etter utbytte. Og, de forventer at neste Q gir 0,25 som dette kvartalet pga surveys. Og at de fom Q4 er opp på 0,5 i utbytter igjen. Blir jo relativt pent det, og 13 er jo et par prosent opp fra dagens kurs :D
TommyTo
06.09.2023 kl 08:40
6547
Fra Q2 rapporten:
"Den 22. august 2023 ga styret fullmakt til utbetaling av kontantutbytte på NOK 0,25 per aksje i September. Etter å ha fullført den pågående tørrdokken av begge fartøyene, forventer styret å øke utbyttet utbetalinger de neste kvartalene."
"The dividend resolved for second quarter 2023 take into account the ongoing drydocking of both vessels. "
Jeg tolker dette som muligheter for mer enn 0.25 i utbytte neste kvartal.
NB: Potensiell trigger for ALNG (også fra Q2 rapporten:)
"The process to agree on quantum related to the collision involving WilForce back in 2019 has not made any significant progress during the quarter and the Company is still working towards a positive outcome and final settlement. No effects of the claim will be reflected in Awilco LNG’s financial statements until the awarded compensation is determined and received. "
"Den 22. august 2023 ga styret fullmakt til utbetaling av kontantutbytte på NOK 0,25 per aksje i September. Etter å ha fullført den pågående tørrdokken av begge fartøyene, forventer styret å øke utbyttet utbetalinger de neste kvartalene."
"The dividend resolved for second quarter 2023 take into account the ongoing drydocking of both vessels. "
Jeg tolker dette som muligheter for mer enn 0.25 i utbytte neste kvartal.
NB: Potensiell trigger for ALNG (også fra Q2 rapporten:)
"The process to agree on quantum related to the collision involving WilForce back in 2019 has not made any significant progress during the quarter and the Company is still working towards a positive outcome and final settlement. No effects of the claim will be reflected in Awilco LNG’s financial statements until the awarded compensation is determined and received. "
nilsern
05.09.2023 kl 17:45
6657
Aksjen gikk relativt raskt opp til 9 kr, men har motstand der. Ser ut som om det er seigt å få den vider opp. Dette kvartalet forsvant over en tredjedel av inntekten pga 10-års overhaling/klassing, så alt over 25 øre i utbytte i november vil overraske. Deretter kan du regne med 50 øre hvert kvartal til og med Q3 24. Tenker at kursen vil ligge rundt 9 kr pluss/minus fram til det blir avklart om de får forlenget eller får ny kontrakt på det skipet som går ut av dagens avtale i august 24. Det andre skipet (Wilpride?) er under kontrakt ut 2025, og drar inn godt med cash i hele perioden. Personlig tror jeg ikke på noe kraftig kursoppgang, men er fornøyd med 20% pluss i direkteavkastning. Husk at Awilco er et lite rederi, med bare to båter. Da blir man sårbare. BW LPG fremstår nok som et mer fristende sted å sette pengene, hvis det er i gassfrakt man vil være eksponert, et mye større selskap, med tilsvarende eller høyere utbytte.
MrChub
05.09.2023 kl 12:19
6734
Når vil denne kunne begynne å bevege seg opp mot kursmål, og hva vil kunne utløste en plutselig boost opp? Forventes det noen nyheter snart? Hvor langt frem har de kontrakter og vil kunne betale utbytte? Gikk inn i denne på ca 8 blank, og med 1,25 totalt i utbytte vil jeg si at denne har vært særs lønnsom så langt 😊👍
Liker forøvrig å se at det er høyere etterspørsel etter aksjen enn hva som ligger ute til salgs 👌
Liker forøvrig å se at det er høyere etterspørsel etter aksjen enn hva som ligger ute til salgs 👌
Redigert 05.09.2023 kl 13:42
Du må logge inn for å svare
rammern vil ikke delta i et gubbeforum i sveits , heldigvis er rammern klokere og ligger på vent når det er klokt for videre . Kostnadene ved flyturen er i overkant stiv ;)
Redigert 30.08.2023 kl 14:43
Du må logge inn for å svare
Svar fra nils(ern) kommer sikkert , men har hen mer å gå på .Vi har mer fokus på CLCO noen burde fulgt Rammern på den veien .
Som før enkelt å gjøre noe ut fra algoritmehandel som foregår bare ut fra handel og noen ører tjent
Rammern ser kroner som i clco ved lavt volum ut fra verdier i aksjekurs og går videre. Kjøper 149 ,40
Som før enkelt å gjøre noe ut fra algoritmehandel som foregår bare ut fra handel og noen ører tjent
Rammern ser kroner som i clco ved lavt volum ut fra verdier i aksjekurs og går videre. Kjøper 149 ,40
Redigert 30.08.2023 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
Aramis
30.08.2023 kl 11:23
7068
Hva skal man si til dette? Minus 25 øre i utbytte i dag og aksjen stiger! :-)
Beklager, men her tuller jeg fælt. Lot meg lure et øyeblikk av Nordfonds merkelige graf og tall som sier at aksjen steg en stund. Lurer på hvorfor de ikke opererer med gårsdagens sluttkurs som utgangspunkt og viser det reelle kursfallet??
Beklager, men her tuller jeg fælt. Lot meg lure et øyeblikk av Nordfonds merkelige graf og tall som sier at aksjen steg en stund. Lurer på hvorfor de ikke opererer med gårsdagens sluttkurs som utgangspunkt og viser det reelle kursfallet??
Redigert 31.08.2023 kl 00:07
Du må logge inn for å svare
På tide med nytt nick nilsern ?
Helt Nils
Å være helt Nils er ikke helt bra. Man er vel alt fra ganske ufiks til helt dust. Men hvem var den første dusten/Nilsen?
Ref : språkrådet
Helt Nils
Å være helt Nils er ikke helt bra. Man er vel alt fra ganske ufiks til helt dust. Men hvem var den første dusten/Nilsen?
Ref : språkrådet
Redigert 30.08.2023 kl 10:56
Du må logge inn for å svare
Aramis
30.08.2023 kl 03:21
7195
Nei, men helledussen, da. Dette er jo gammelt nytt! Og neste kvartal er det fullt kjør igjen!
Redigert 30.08.2023 kl 03:22
Du må logge inn for å svare
nilsern
30.08.2023 kl 00:26
7098
Skal nok betydelig mer ned i morgen enn 25 øre. Tipper vi nærmer oss 8 blank. Det skjedde etter forrige ex-dato, da alle var sikre på 50 øre fast utbytte hvert kvartal, og begge skipene i drift. PT ligger de vel i dokk begge to? Blir ikke mye revenue av slikt…..
nilsern
30.08.2023 kl 00:25
6977
Skal nok betydelig mer ned i morgen enn 25 øre. Tipper vi nærmer oss 8 blank. Det skjedde etter forrige ex-dato, da alle var sikre på 50 øre fast utbytte hvert kvartal, og begge skipene i drift. PT ligger de vel i dokk begge to? Blir ikke mye revenue av slikt…..
Aramis
29.08.2023 kl 16:41
7054
Dagens sluttkurs er bare latterlig. men slik er børsen. Rasjonalitet er ikke en del av spillet.
OI morgen er kursen minst 25 øre lavere, etter utbytte, og vi er da nede på 8,47. Bare en måned igjen av 3. kvartal, og før den tid er det fullt kjør igjen.
OI morgen er kursen minst 25 øre lavere, etter utbytte, og vi er da nede på 8,47. Bare en måned igjen av 3. kvartal, og før den tid er det fullt kjør igjen.
Men hvor enkelt er det. Ikke mulig
Så er hen for smart til å stå i jobben ,selv ikke sikker for valg videre .
Aksjer og regnestykker ut fra nå blir ikke vektlagt , ser videre
Har alle de smarte flyttet til Sveits ,Rammern tviler på det .Muligens står de tilbake som tapere . Tett på der det finnes muligheter har de fått avstand og vil komme tilbake til overflaten , når de dykker dypere inne i konsekvensene av eget valg .
Husk rammern er en sportsfisker og hobby bonde og dårlige valg har jeg aldri valgt i aksjemarkedet.
Men forfulgt av noen tradere med noe annet ment ut fra kortsiktig ,skal man leve med
Aksjer og regnestykker ut fra nå blir ikke vektlagt , ser videre
Har alle de smarte flyttet til Sveits ,Rammern tviler på det .Muligens står de tilbake som tapere . Tett på der det finnes muligheter har de fått avstand og vil komme tilbake til overflaten , når de dykker dypere inne i konsekvensene av eget valg .
Husk rammern er en sportsfisker og hobby bonde og dårlige valg har jeg aldri valgt i aksjemarkedet.
Men forfulgt av noen tradere med noe annet ment ut fra kortsiktig ,skal man leve med
Redigert 30.08.2023 kl 11:55
Du må logge inn for å svare
Median analytikere som dekker ALNG er 13,17
Rammern + + plusser på i dag .
Noe tatt på 8,64 og følger algoritmene for videre muligheter og rammern følger IKKE brikke intelligens i aksjemarkedet eller forsider/klikk artikler ;)
Men ut fra Rammern er det født en som Lervik / Røkke støtter seg på
Cognite får til tider oppdatert noe innen matematikk ut fra en evig innen opptatt av matte og sjakk
Rammern + + plusser på i dag .
Noe tatt på 8,64 og følger algoritmene for videre muligheter og rammern følger IKKE brikke intelligens i aksjemarkedet eller forsider/klikk artikler ;)
Men ut fra Rammern er det født en som Lervik / Røkke støtter seg på
Cognite får til tider oppdatert noe innen matematikk ut fra en evig innen opptatt av matte og sjakk
Redigert 29.08.2023 kl 13:41
Du må logge inn for å svare
Noe annet er at ALNG kan være et mål for oppkjøp ut fra både det ene og andre ;)
Fokus
29.08.2023 kl 10:59
7150
Hvordan er investeringer i ALNG sammenlignet med FLNG, dersom en ser litt på regnskapstall?
ALNG (2 skip):
Omsetning pr. 2/23 på US$ 42.881.000 = $ 118.455 pr. dag pr. skip.
Nettores. Pr. 2/23 på $ 20.089.000 = $ 55.494 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 20.089.000 : 132.548.611 aksjer = US$ 0,151 (US$ 0,151 x kurs 10,50 = NOK 1,57 : aksjekurs NOK 8,80 = 17,84%).
Utbytte: kr 0,75 : 8,80 = 8,52%
Belåning: $ 214.329.000 - Likvide midler $ 33.774.000 = $ 180.555.000 ($ 180.555.000 : 2 skip = $ 90.277.500 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 8,80 x 132.548.611 = kr 1.166.427.780 : 2 = kr 583.213.888.
Verdi pr. Skip: kr 1.166.427.780 : 10,50 = $ 111.088.360 + $ 180.555.000 = $ 291.638.360 : 2 = $ 145.819.180
FLEX (13 skip):
Omsetning siste 1/2 år på $ 179.204.000 = $ 76.160 pr. dag pr. skip.
Nettores. Siste 1/2 år på $ 55.547.000* = $ 23,607 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 55.547.000* : 54.520.325 aksjer = $ 1.019 ($ 1.019 x kurs 10,50 = kr 10,70 : aksjekurs kr 338,80 = 3,16%).
*(NB! Inkl. Ex.ord.post på $ 14.494.000 i kvt.2/23 (Gain/(loss) on derivatives))
Utbytte: $ 1,50 x 10,50 = kr 15,75 : 338,80 = 4,65%
Belåning: $ 1.926.177000 - Likvide midler $ 482.500.000 = $ 1.443.677.000 ($ 1.443.677.000 : 13 skip = $ 111.052.000 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 338,80 x 54.520.325 = kr 18.471.486.000 : 13 = kr 1.420.883.550
Verdi pr. Skip: kr 18.471.486.000 : 10,50 = $ 1.759.189.150 + $ 1.443.677.000 = $ 3.202.286.615 : 13 = $ 246.374.319
FLEX tok en refinansiering/opplåning i 1/23 og styrket kontantbeh., noe det ser ut til å være behov for, dersom dei skal klare 10% i årlig utbytte ($ 0,75 pr. Kvt.). Resultatet fra driften ligger langt bak 10% avkastning, og «derivatives» kan jo gå begge veier.
Så langt jeg kan se, ser ALNG ut som et bedre og sikrere valg på papiret enn FLNG.
ALNG (2 skip):
Omsetning pr. 2/23 på US$ 42.881.000 = $ 118.455 pr. dag pr. skip.
Nettores. Pr. 2/23 på $ 20.089.000 = $ 55.494 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 20.089.000 : 132.548.611 aksjer = US$ 0,151 (US$ 0,151 x kurs 10,50 = NOK 1,57 : aksjekurs NOK 8,80 = 17,84%).
Utbytte: kr 0,75 : 8,80 = 8,52%
Belåning: $ 214.329.000 - Likvide midler $ 33.774.000 = $ 180.555.000 ($ 180.555.000 : 2 skip = $ 90.277.500 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 8,80 x 132.548.611 = kr 1.166.427.780 : 2 = kr 583.213.888.
Verdi pr. Skip: kr 1.166.427.780 : 10,50 = $ 111.088.360 + $ 180.555.000 = $ 291.638.360 : 2 = $ 145.819.180
FLEX (13 skip):
Omsetning siste 1/2 år på $ 179.204.000 = $ 76.160 pr. dag pr. skip.
Nettores. Siste 1/2 år på $ 55.547.000* = $ 23,607 pr. dag pr. skip.
Nettores. pr. aksje : $ 55.547.000* : 54.520.325 aksjer = $ 1.019 ($ 1.019 x kurs 10,50 = kr 10,70 : aksjekurs kr 338,80 = 3,16%).
*(NB! Inkl. Ex.ord.post på $ 14.494.000 i kvt.2/23 (Gain/(loss) on derivatives))
Utbytte: $ 1,50 x 10,50 = kr 15,75 : 338,80 = 4,65%
Belåning: $ 1.926.177000 - Likvide midler $ 482.500.000 = $ 1.443.677.000 ($ 1.443.677.000 : 13 skip = $ 111.052.000 pr. skip).
Børsverdi pr. skip: kr 338,80 x 54.520.325 = kr 18.471.486.000 : 13 = kr 1.420.883.550
Verdi pr. Skip: kr 18.471.486.000 : 10,50 = $ 1.759.189.150 + $ 1.443.677.000 = $ 3.202.286.615 : 13 = $ 246.374.319
FLEX tok en refinansiering/opplåning i 1/23 og styrket kontantbeh., noe det ser ut til å være behov for, dersom dei skal klare 10% i årlig utbytte ($ 0,75 pr. Kvt.). Resultatet fra driften ligger langt bak 10% avkastning, og «derivatives» kan jo gå begge veier.
Så langt jeg kan se, ser ALNG ut som et bedre og sikrere valg på papiret enn FLNG.
-
«
- 1
- 2 »