Vekstselskap som begynner å tjene penger.

Bullogull
HBC 25.08.2023 kl 12:27 914

Kom med kvartalls rapport i dag og det er veldig hyggelig lesning. Kan anbefale å lese seg litt opp på selskapet.
Bullogull
25.08.2023 kl 14:55 870

Mange som leter etter gull og selskaper i vekst som ligger litt under radaren. Vel, hbc kan være et fint lodd å ha i porteføljen. Renta stiger så vekstselskaper som klarer seg burde prises høyere. Legger det bare ut som et tips så kan folk selv gjøre sine konklusjoner. Ser for meg at det kan bli trangt inn døra når alle oppdager hvilket potensiale som ligger i selskapet.
Mister83
25.08.2023 kl 15:26 857

HBC er et ekstremt spennende selskap som begynner å få skikkelig fart nå. 100% vekst YoY, positivt driftsresultat for første gang. Kreftstudiene som de har lagt i eget spinn off er ekstremt spennende. Resultatene de har in vitro viser en ekstremt spennende effekt på prostata kreft. Lykkes selskapet i denne runden trolig spin off være verdt betydelig mer enn HBC. Husk HBC eier 75% av spin off.

Utover det har selskapet flere avtaler og nye produkter som tydelig begynner å materialisere seg i form av omsetning.

Dette er et vekst selskap som begynner å tjene penger og som bør prises betydelig høyere. Dersom de ikke har vekst kvartal over kvartal så prises de til EV/Sales x6 . Ser man på andre vekst case på børsen så prises de fleste til rundt EV/Sales x10 og oppover.

Jeg har denne som en klar doblingsfavoritt for året.
Babbai
25.08.2023 kl 15:35 844

Spm er jo hvilken kurs neste emi kommer på. De har kun 16m på bok. De kjørte emi i fjor rundt samme tid. Da hadde de 5m igjen
Mister83
25.08.2023 kl 15:41 829

HBC har hentet penger på høyere kurs hver eneste gang, i tillegg har de en ubenyttet kredittfasilitet på 30 millioner så det er jeg ikke veldig bekymret for.

Ser at største eier, et europeisk PE-fond, kjøper det meste som selges.
BioNord
26.08.2023 kl 11:24 763

Denne oppgangen er også en bred oppgang.
Salget øker i alle regioner de opererer og på alle typer produkter. Er derfor ganske sikker på at denne oppgangen ikke er noe blaff
topp20
08.11.2023 kl 09:29 463

HBC stiger i et fallende marked i påvente av q3 rapportering. Her må det være noe som lekker ut tenker jeg. Det er i så fall ikke første gang det skjer.