vow lurer på bunnen og en korreksjon

Jogeir
VOW 25.08.2023 kl 18:03 53192

Hvor ender denne aksje ? Teste siste bunn ?
Hva om mange aktører får rett i at vi skal ha en solid korreksjon snart. Flere og flere selger seg ned og ut, da kan det vel bli tøffe tak ut døra om en korreksjon er på trappene i aksjemarkedet, utløst av finanskrise fra Kina.
Redigert 25.08.2023 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2023 kl 01:34 3974

Historiske kurser må aldri legges i bunn for tanker om fremtidige kurser. Jeg husker Norsk Data, som ble en gedigen suksess, for deretter å gå konkurs, primært fordi de ikke klarte å omstille seg. Å kombinere regnskapstall med TA og makro er en bedre strategi…
PS: Jeg vet alt for lite om VOW , og har ikke vurdert de nye tall, men ser at de har lite cash. Kan det komme en emisjon her?
Redigert 31.10.2023 kl 03:43 Du må logge inn for å svare
Fredpåjord
31.10.2023 kl 07:26 3799

En ting er ihvertfall sikkert.
Det Hammers driver med på sin egen lukkede trå er i beste fall villedene. Tenk å ha en lukket tråd der hen svarer seg selv. Da burde det gå opp ett lys for fler om at troverdigheten er borte.

Kurser går opp og ned. At Vow straffes hardt i går og den siste tiden er med rette. Det lukter emisjon når cashen er såpass lav for ett selskap som skal bli større. Det har vært snakket om de store kontraktene i lang tid uten at noe har skjedd. Så kanskje med tiden vil det snu. Slik jeg ser det må du forvente å tape mer før en eventuelt opptur begynner.

Lykke til. Men aldri hør på en person som kun ønsker å debatere mot seg selv. (Hammers).
Karybdis
31.10.2023 kl 07:40 3766

Når H hausser selskap bør det være et salgssignal. Det var samme greia med Hex.Comp. som han begynte å hause etter solid opptur; en del år siden, riktignok. Men han bortforklarte alt sammen. Han kommer sikkert til å gjøre det samme her. Han kjøper og selger på riktig tidspunkt og han har i tillegg vært ærlig å advart andre i forkant. Han er jo ellers bedre kjent for å forkynne dårlige nyheter med «sin linjal». Han går sikkert med «bikkja si» nå og vil nok gjøre det en stund til, vil jeg tro.
KES
31.10.2023 kl 07:42 3559

Endring av hovedinnlegg i sine tråder i takt med utvikling, for å fjerne sine tidligere skriverier er også lite voksent ! Det skjer hele tiden med innlegg til H.
KES
31.10.2023 kl 07:55 3504

CapitaL skrev Innlegget er slettet
Vet ikke hva du sikter til, men mine skriverier står seg - særlig etter gårsdagens begivenheter.
Listen
31.10.2023 kl 08:55 3564

Utfordringen er om VOW vil trenge finansiering, hvilket er tilfelle iht mine analyser. Nåværende inntjening er for svak til både å vokse samt betjene gjeld på 650 mill. I tillegg kan settes spørsmålstegn ved verdiene i balansen, dvs eierandelen i VGM og goodwill.
Beja27
31.10.2023 kl 09:15 3518

Hvis ordrene lar vente på seg er vel også bemanningen et tema vil jeg tro ?
Redigert 31.10.2023 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Stepping
31.10.2023 kl 09:18 3527

Nå kjøper enten ledelsen massivt denne uken og sier det ekstremt høyt og skaper ro i rekkene ellers så sitter vi sikkert her og er like undrende langt inn i advent .
Beja27
31.10.2023 kl 09:38 3489

At det kommer insidekjøp her tror jeg neppe
Hvorfor skal de det? De har mer enn nok fra før. Det må i tilfelle være for ren kursstøtte, og gir ingen varig mening
Redigert 31.10.2023 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
CapitaL
31.10.2023 kl 09:55 3540

TA er ikke verd fem flate øre.. det er ikke derfor kursen faller som en stein!
Det er som du skriver villedende opplysninger som er gitt ved rapporteringene.. Det var f.eks tidligere CFO som antydet positiv kontantstrøm i løpet av H1.. og så har vi jo den vedr ETEL.. system orders will follow shortly. Det er massevis av eksempler på sånt. Nå er det bare reelle ordrer på land som kan stoppe videre kursfall. Det bør komme noe før VGMs pengebehov blir akutt og trekker morselskapet med seg nedover.
Stepping
31.10.2023 kl 09:59 3586

Nei hvorfor skulle de det? mon tro mon tro? FORDI det hadde punktert spekulasjoner om en grisete kriseemisjon. Betryggende om ledelsen /store aksjonærer som vet mye kjøper på 10, da slipper vi mye uro . Jeg blir ikke beroliget av at de har store poster allerede, tror tvert om det kan motivere til rettet emisjon på utrolig lav pris. Hvis en skal ta eksempel fra eks Archer kurs ca 5 kroner emisjon 1 krone . På kurs 9,3 som i dag vil vel det si emi aksjer rundt 1,9 kr . Det er leit om en selv ikke får kjøpt tilsvarende sin aksjepost, ikke får eller ikke har råd. Nå har selskapet på en måte varslet og beklaget så de har vel sitt på det rene om de vil hente penger.
KES
31.10.2023 kl 10:07 3375

TA gjelder bare «andre» aksjer ? Hvorfor konfronterer du ikke elefanten i rommet når TA omtales i andre aksjer, eller da «nytt kjøpssignal VOW» ble satt på 17 kr iført samme elefant ? Sannheten var at det var ett salgssignal, noe alle visste på forhånd. TA gjelder absolutt i VOW. Sier du at Admin Hugen tar feil med sin TA i Finansavisen i går hvor fall mot 6 kr er ett av scenarioene?
Stepping
31.10.2023 kl 10:13 3581

Kan vi ikke begynne igjen med å gjette på hvor neste kontrakter kommer fra?? Hvor neste kontrakt de taper penger på kommer fra?
Gozilla
31.10.2023 kl 10:16 3606

Hva med Nestle. Hammers har jo predikerer at en av de hemmelige kontraktene de taper penger på er med det firmaet.

Før jul ser vi, 5kroningen.

Den du vet, den med hull i!
Nsxnsx
31.10.2023 kl 10:26 3581

For hver krone den faller kjøper jeg litt mer, oppturen skal nok komme men ingen klarer å time bunn.

Hva skjer om de bekrefter en 2 milliarders kontrakt i disse dager ? (den er jo annonsert, bare ikke bekreftet)
Stepping
31.10.2023 kl 10:38 3618

Den med hull i ja, krans på møneveggen osv osv, Kanskje ss hadde holdt prisen på denne litt mer edruelig om han hadde hatt tilgang til forum.
Beja27
31.10.2023 kl 11:37 3594

Nei, det hadde ikke vært betryggende . Snarere tvert i mot. Og hvis en ikke forstår hvorfor er det manglende kunnskap om aksjeregler
Jeg ser det er flere som maser om insidekjøp.Men det kan en bare glemme . Helt meningsløst hvis en har millioner av aksje rtil en tiendedel av dagens kurs.
Reiten &CO driver ikke veldedighet
Redigert 31.10.2023 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Stepping
31.10.2023 kl 12:22 3500

Hjelpe meg for en argumentasjon, om dem er redd for snittet sitt får dem opprette en ny konto da . Som du sier så driver dem ikke veldedighet , nettopp da er det bra tegn om dem kjøper på 10 og tenker dem kan selge på 10,10 eller 11 eller 12 eller hva vet jeg. Om de ikke kjøper så tyder jo mye på at den kan handles billigere senere. Med så dramatisk fall og ingen forretningsfolk, som sitter tett på nedslaget kjøper ??
The Observer
31.10.2023 kl 12:31 3493

Men Vow som selskap er fortsatt i live?
Stepping
31.10.2023 kl 12:42 3461

Når kommer første rasering av kursmål og salgsanbefaling? Talla kom Søndag ( etter godnattsang) da bør vel Onsdag ,Torsdag være tid nok? Kanskje smadre det sammen med at FED bukspretter Nasdaq?
Beja27
31.10.2023 kl 15:22 3267

Ingen logikk i det du skriver. Nybegynner? Håpløs diskusjon
Et insidekjøp hjelper ikke selskapet en dritt. En rettet emisjon vil gjøre det hvis de får med seg større investorer. Tror neppe de større aksjonærene vil ta alt selv
da de har mer enn nok aksjer fra før
Redigert 31.10.2023 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2023 kl 15:56 3197

« TA er ikke verd fem flate øre» For noe sprøyt! Mer enn 60% av all handel skjer med datamaskiner/ algoritmer. Hadde det ikke vært for TA hadde jeg tapt penger i de aksjer jeg har vært investert i. Utvelgelse av investerbare aksjer skjer ikke med TA, men når man skal kjøpe og selge er det et flott verktøy, som OFTE varsler at noe er i gjæret, lenge før vi får disse « water under the bridge» nyheter. Du mister alt av troverdighet når du tar på deg så store skylapper… Det er fint å vite hvordan et fotballag har gjort det i det siste, noe som ikke er ensbetydende med at det avgjør om de vinner neste match…. Å bare skrike at laget kommer til å vinne fordi de var gode en gang i sin tid har lite for seg.
Redigert 31.10.2023 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Stepping
31.10.2023 kl 16:33 3094

Hvem snakker om å hjelpe selskapet?? Skal tråden være full av tynne nerver og spekulering i emisjon så fortsetter alle som nå, er ledelse int i å sende ett signal så kjøper de. De vet kanskje ikke selv,, Kanskje de vil holde muligheten for å hente penger åpen , eller allerede er veldig langt i prosessen med tilrettelegge? Da kjøper mann selvfølgelig ikke på 9,5 om mann vet de kommer for salg til 1,9. PS veldig bra argument dette med nybegynner , noe du har lykkes mye med i ditt livsløp??
Beja27
31.10.2023 kl 17:47 2963

Vi kommer ikke lenger med denne diskusjonen. Lykke til med å vente på insidekjøp
Stepping
31.10.2023 kl 18:12 2917

Det er ingenting å vente på, enten så gjøres det noe drastisk for å peke en retning ( som ett kjøp) eller så regnes nok dette papiret som dødt for seriøse investeringer . Å betale 9,5 som noen har gjort i dag virker naivt. Så kan det jo komme håndfast info som gir retning ,men jeg tror ikke snakk om kanskjekontrakter og "snarlig kontantstrøm " holder nå lengre .
Beja27
31.10.2023 kl 19:02 2835

Hvis det var så enkelt som at ledelsen kjøper noen aksjer var det ikke farlig
CapitaL
31.10.2023 kl 20:52 2783

Du tok ikke poenget mitt.. Kursen i Vow falt pga en negativ melding, ikke pga tekniske signaler.. Spør forøvrig de som har fulgt aksjen i årevis hvor mange feilsignaler TA har gitt i aksjen. Om du satt med aksjer i Vow på søndag kveld da den negative meldingen kom, hadde du sittet like i klisteret som alle oss andre...

Foreslår at du tar av deg dine egne skylapper.. bedreviter!



KES
31.10.2023 kl 21:00 2899

Hjelpes, TA viser hva saueflokken gjør over tid. Aksjen er og forblir i en fallende trend, og rekylen opp i 17 kr er helt normalt i en fallende trend. Der tolket H det feil, og ble som kjent nytt salgssignal. Nå er jo som kjent tidligere bunner rundt 10 brutt, med enormt volum, og videre nedgang signaliseres.

Det er jo dette som er TA - og med fallende trend, følger ofte bad news før det enten ender med emisjon, skifterett, eller snur opp pga det fundamentale snur opp. Kronen svekkes til de grader denne uka, inflasjonen vil med det øke her og renten settes trolig opp i desmeber. Gift for VOW sin virksomhet, etter infoen søndag.
CapitaL
31.10.2023 kl 21:16 2957

Skulle mene at svekket krone er bra for Vow som har mesteparten av inntektene i dollar og euro.. mht lånefinansieringen i DNB.
KES
31.10.2023 kl 21:20 2961

Har de gjeld i samme valuta som inntektene ?
Hvorfor setter de ikke salg i NOK, som andre gjør - da vil vel utlendingene synes det er gunstig, slik mange utlendinger om dagen gjør.

minsin
31.10.2023 kl 21:30 3018

Prinsippet i TA er ofte at en negativ nyhet kommer sjeldent alene- det kommer ofte påfølgende negative nyheter.....utafra det kan du tolke en fremtidig nedadgående trend.Vow passer fint inn i det mønstret.
CapitaL
31.10.2023 kl 21:40 3094

Gjelden er i NOK. Underleverandørene befinner seg i andre land, i likhet med mange ansatte.
KES
31.10.2023 kl 22:11 3047

Hvordan er rentekostnader nå vs 1-2 år siden ? Valuta påvirker dette ? Og inflasjon - kombinert med svært lave marginer. Ikke rart dette her er for usikkert for mange å ha fingrene i. TA viser akkurat det.
Slettet bruker
31.10.2023 kl 22:37 3041

Problemer med egoet? Du kan ikke skyte fra hofta, for deretter å skylda på offeret at du ble en drapsmann.
At konkrete nyheter ikke er gjenspeilet teknisk er en bra ting… Det tyder på at info ikke har vært på avveier. Du blander pærer og epler.
Å skyte på alt som ikke er 200% innenfor din frimerketenkning ER å ha store skylapper. Og ja, mest sannsynlig vet jeg bedre enn deg. Det var en god observasjon 👏👏
Redigert 31.10.2023 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Framtia
01.11.2023 kl 00:05 2970

Tror ikke du har noe belegg for å hevde at fallende trender i TA følges av dårlige nyheter! Dårlige eller gode nyheter påvirker heller TA og trender i ene eller andre retningen, noe som selvfølgelig er logisk. TA er en oppskrift på flokkmemtalitet og da blir selvfølgelig resultatet deretter...
KES
01.11.2023 kl 08:37 2208

Ser på lukket avd at man ikke ser sammenheng mellom 35 mill EUR, og mcap.....Sier ikke rent lite. Jeg trodde kunnskapsnivået lå høyere.
Ikke rart man kun ønsker å diskutere på lukket avdeling.

Ikke ett ord om bommert på TA 17 kr med kjøpsanbefaling, men trekker heller andres TA i tvil, inkl Finansavisens TA mandag. Tror det er best man skriver om natta på lukket avd.....tråd mente jeg.....!