vow lurer på bunnen og en korreksjon

Jogeir
VOW 25.08.2023 kl 18:03 53415

Hvor ender denne aksje ? Teste siste bunn ?
Hva om mange aktører får rett i at vi skal ha en solid korreksjon snart. Flere og flere selger seg ned og ut, da kan det vel bli tøffe tak ut døra om en korreksjon er på trappene i aksjemarkedet, utløst av finanskrise fra Kina.
Redigert 25.08.2023 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
Pilteri
25.08.2023 kl 19:03 20270

Det blir så ille at jeg tør ikke tenke på det en gang selv om jeg ikke eier en eneste aksje. Kursen hammres ned mot null😉
Foggy
25.08.2023 kl 22:06 20134

Mulig litt uheldig tidspunkt å prøve seg på en tung analyse på en fredags kveld Pilteri. Mandag kanskje...🤔
Jogeir
26.08.2023 kl 07:32 19964

Siste oppdatering på det tekniske:

STAY SHORT
Our system’s recommendation today is to STAY SHORT. The previous SHORT signal was issued on 23.08.2023, 2 days ago, when the stock price was 13.68. Since then VOW.OL has fallen by -8.63%.
There is no change in the overall bearish tone with bears still at the helm. The share price is below the confirmation level, and the signal suggests to STAY SHORT. The current price levels demonstrate the wisdom of our previous SHORT signal.
Jogeir
28.08.2023 kl 09:52 19541

Ser no at noen her redigerer bort tidligere innlegg, også opningsinnlegg skrevet for 1 år siden. I tillegg har egne tekniske analyser på 17 kr hvor man mente 50 var neste plutselig også er borte. Virker ikke helt seriøst å gjøre slikt.
Commodore27
28.08.2023 kl 11:29 19427

Skjebnens veier er uransakelige. Det gjelder i høyeste grad for VOW ASA. Selv om noen prøver seg på det motsatte
Jogeir
28.08.2023 kl 13:41 19288

Hvordan gikk dette?

LOGIKKEN stemte ikke i det hele tatt.
HELT ANDRE forhold må spille inn for å få til en slik utvikling.

https://www.tradingview.com/x/5pcbIcUE/

MERK den gula bobla. Den markerer overgangen fra H1 til H2.
Ringer det en bjelle? Hos meg KIMER det. Plutselig falt alle brikkene raskt på plass. Fordi: "Fangen" hadde sluppet fri!!!!
Da bobla var passert og vi befant oss i H2 begynte kursen raskt å stige igjen - og det i stadig brattere takt.

Personlig tror jeg nå vi skal gjøre som VOW - som uoffisielt kaller seg VOW 2.0 (den større og sterkere utgaven). Nå er det NULL bindinger!
Jeg tror vi også kan begynne å omtale VOW-kursen på sikt som 2.0. At alt terrengtap kommer raskt tilbake + mye mer!.
Commodore27
28.08.2023 kl 15:08 19173

Er det så at det forventes oppgang i VOW ASA? Det er jeg tvilende til uten revolusjonerende ting på land
Trekker en fra gjelden er ikke verdien mer enn halvparten av dagens markedsverdi. En kan gjerne klage på at jeg nevner gjeld , men alle som har gjeld et at en ikke bare kan vifte den vekk.
VGM derimot står trolig foran en riimelig bra oppgang
PS Erna S sa nettopp at Co2 vil gå mot 2000, så det taler til VOW sin fordel
Redigert 28.08.2023 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Framtia
28.08.2023 kl 20:45 18925

Du er rimelig blind må jeg få lov å si! På grensen til skadefro! "Revolusjonerende" nyheter på land! Ja nettopp! Nyheter på land kommer, men de er neppe "Revolusjonerende". Du fikk muligens ikke med deg presentasjonen!? Anser du det som helt "usannsynlig"at VOW vil lykkes, så burde du sannsynligvis heller satse på annet enn VGM! Hvordan kan du forklare at VGM skal lykkes, var det ikke for VOW!? Mulig du tror VOW bare farer med juks og fanteri og holder aksjonærene for narr! Det er jo en mulighet, men det ville vært straffbart! Så da spør jeg rett ut! Hvor vil du med all negativiteten!?
Hammers
28.08.2023 kl 21:30 18852

Da det midlertidig svake Q2 ble presentert et stykke inn i Q3 hadde VOW allerede bokført en landlig ordre på 270 mill.
DEN kommer til uttrykk i Q3. MAO; VOW var på sporet igjen allerede da Q2 ble presentert.

MYE MER kan ventes.
Redigert 28.08.2023 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
29.08.2023 kl 09:21 18645

De som IKKE handlet på lavt 12 tall får bare takke seg selv når ordrene blir bekreftet :)
Commodore27
29.08.2023 kl 09:36 18608

Jeg forholder meg til situasjonen og hva som blir levert. Håp og tro får andre kose seg med. Det har lite med økonomi å gjøre
Slettet bruker
29.08.2023 kl 09:44 18565

Vow ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen har brutt et støttenivå på kort sikt og gitt salgssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved cirka 10.80 kroner og motstand ved cirka 17.30 kroner. Negativ volumbalanse indikerer at selgerne er aggressive mens kjøperne er passive, og svekker aksjen. RSI er under 30 etter kursnedgangen de siste ukene. Aksjen har et sterkt negativt momentum og videre nedgang indikeres. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som understøtter det negative trendbildet.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100933&tck=VOW&product=2
Nsxnsx
29.08.2023 kl 10:40 18488

Volumet i aksjen er altfor lavt til å konkludere en retning. Enkelthandler på 1000 aksjer endrer kursen fra 0.5 til 1,-
Man kan ikke indikere noe utifra disse volumene.....
Commodore27
29.08.2023 kl 10:42 18481

Når en tidligere hausser er blitt negativ er det vel fare på ferde
Wickstrøm
24.10.2023 kl 16:50 17995

Siden de låste tråden i ettermiddag, får vi hente opp ulåst:

Fra Norske Bulls i ettermiddag:

Our system’s recommendation today is to STAY IN CASH. The previous SELL signal was issued on 16.10.2023, 7 days ago, when the stock price was 13.96. Since then VOW.OL has fallen by -9.89%.
The downtrend seems secure and the bears are confident and happy. The share price is below the confirmation level and the signal is suggesting to STAY IN CASH. The current price levels demonstrate the wisdom of our previous
Beja27
24.10.2023 kl 17:56 17905

Er det disse som driver med candlesticks som mener dette? Det er mange rare måter å søke sannheten på
Når det gjelder kursen så er den vel der den bør være i forhold til inntjening og overskudd.
Nøkternt sett i det øvre skikt
Personlig har jeg ikke større post i VOW enn at jeg kan gå ut og inn i løpet av en dag.
Å sitte langsiktig "all in" kan bli en kostbar affære
Men en kan selvsagt kjøpe aksjer til sine barn/nærstående og la dem ligge i skuffen
Det har ikke jeg tålmodighet til
Redigert 24.10.2023 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Wickstrøm
24.10.2023 kl 18:15 17863

Teknisk analyse er noe forstanderskapet i VOW menigheten tar svært seriøs, men stort sett bare når det går oppover. Når det går nedover, da latterliggjøres det. Slik er det i VOW menigheten. Candlestick har vel en gevinst på over 10 % så langt........
The Observer
24.10.2023 kl 18:31 17825

Karbon låser en Vow tråd fordi det blir for mye barnehage og drittslenging. Ja vel.
«Hadde enda dere som bidrar med bare møkk faktisk hatt noe å komme med som man kunne diskutert, så hadde det vært noe.»

Alt av opplysninger an ordrer, og mulige ordrer, er belyst opp og ned med svimlende omsetningsmuligheter etc. Takk til dere som prøver å holde motet oppe hos aksjonærene og kanskje vinne noen nye interessenter for aksjen. Dere har gjort en meget fin jobb selv om kursen stadig trender nedover.
Da må det være på sin plass å kunne diskutere hvorfor aksjen med så stort potensial fortsetter sin negative ferd med omsetning som en pølsebodaksje. Hva er det som gjør at ikke kapitalsterke investorer hiver seg på kjøpsknappen?

Et eller annet er feil, og det bør man kunne diskutere uten å bli beskylt for å spre møkk.
Det er etter alle solemerker et kjempepotensial i aksjen ut fra seriøs og god info om både ordre som allerede er i boks, og veldig sannsynlige kjempeordrer som vil komme i høst.

Likevel mangler aksjen tillit i markedet, og da bør man kunne diskutere mulig årsak til hvorfor Vow har så svak tillit i aksjemarkedet.
Wickstrøm
24.10.2023 kl 20:52 17734

På dagens liste går denne banken ut av lista:

CITIBANK, N.A. UT 267.400 stk aksjer !

18.10 gikk denne ut:

PICTET & CIE (EUROPE) S.A. UT 757.900 stk aksjer.

Hvordan skal dette tolkes, som at "proffene" selger til småsparerne ? Hvorfor tar "proffene" exit med såpass "stor" oppside som predikeres av indre sirkel ?
Wickstrøm
24.10.2023 kl 20:54 17723

Denne fra E24 i dag, og her ser man hvordan Citybank leker mellom egne kontier. Ubegripelig faktisk at ikke tilsyn og børsen reagerer. Det er åpenbart manipulering. Antallet i kjøp og salg mellom kontoene stemmer nøyaktig på antallet.

Åpenbart at det manipuleres, og at aksjen er ønsket ned, og at det er mye skjult short for tiden her, som i andre tilsvarende aksjer.

Største kjøp i selskapet
Privatperson
Organisasjon
Aksjonær
Endring
Endring i %
Aksjebeholdning
Eierandel
1. CITIBANK EUROPE PLC
+127 661
↑ 0,1112%
127 661
0,11%


Største salg i selskapet
Privatperson
Organisasjon
Aksjonær
Endring
Endring i %
Aksjebeholdning
Eierandel
1. CITIBANK, N.A.
-127 661
↓ -0,1112%
139 715
0,12%
2. MERRILL LYNCH INTERNATIONAL
-8 263
↓ -0,0072%
917
0,0008%
Redigert 24.10.2023 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Beja27
24.10.2023 kl 20:57 17711

Jeg tenkte jeg skulle sjekke aksjonærlisten på hjemmesiden
Men den er død som en sild
Har ikke verdens beste internettlinje, men kom i hvert fall ikke inn
Redigert 24.10.2023 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Wickstrøm
24.10.2023 kl 21:00 17699

Disse tallene er dagsferske og hentet på siste tilgjengelige lister. Nye data i kveld ca kl 23.
Beja27
24.10.2023 kl 21:17 17659

Det er dessverre fritt fram for alle slags kjeltringstreker. Jeg har av og til undret meg over om det er noen vits å drive med dette
Skatten øker , og småaksjonærer kommer til kort ved manipulering og Robot-handel
Snart kommer det vel en ny runde med opsjoner til de ansatte også
Da nytter det lite at det kommer noen Minikontrakter til firma en nesten ikke klarer å uttale navnet på ;(
Redigert 24.10.2023 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Framtia
24.10.2023 kl 21:43 17611

Det er ikke første gang jeg observerer at selger og kjøper er lik! Beste måten å kjøre ned en aksje uten at det koster noe ...Også en fin måte å utløse stop loss på, så vær observang om dere benytter SL!
YNWA250505
24.10.2023 kl 21:56 17572

Jeg tror bunnen er kr 10. Ditt kommer vi i løpet av kort tid
Hammers
24.10.2023 kl 22:05 17543

Wickstrøm
I dag kl 20:52 144
"På dagens liste går denne banken ut av lista: CITIBANK, N.A. UT 267.400 stk aksjer !
18.10 gikk denne ut: PICTET & CIE (EUROPE) S.A. UT 757.900 stk aksjer.
Hvordan skal dette tolkes, som at "proffene" selger til småsparerne ? Hvorfor tar "proffene" exit med såpass "stor" oppside som predikeres av indre sirkel ? "
_________________________________________
- Citybank er for liten til at et evt salg betyr noe som helst.
- P&C er fortsatt VOW's 13. største aksjonær (0,66% av VOW). Det har selskapet vært sammenhengende i en lengre periode.
- Personlig synes jeg det er LAVMÅL når folk presenterer ren LØGN på forumet.
- NEI, jeg gidder ikke å diskutere med dere - ville kun rette opp i en BEVISST LØGN!
CapitaL
24.10.2023 kl 22:19 17497

Forståelig at Karbon låser tråden sin når man leser hva de ferske nickene over innlegget ditt serverer... Men for all del, synes du de har vettuge innspill å komme med så ok... jeg deler ikke det synet iallfall.

Ellers, tilliten er åpenbart borte og tiltroen til at Badin vil levere noe annet enn fagre ord er tydeligvis også borte om man ser på prisingen av aksjen.
Her er noen mulige forklaringer jeg anser for å være medvirkende årsaker til det, og det går på den (med dagens prising) verdiløse landbaserte delen:

- Kurspleie og oppsnakk i 21, før emisjon der eierne samtidig kjørte nedsalg.. Tillitsknekk nr. 1
https://e24.no/boers-og-finans/i/2djPWy/pyttsan-sier-egentlig-vow-styret-om-dagens-kursfall

- Utspill i mediene om høy verdsettelse og syting om formuesskatt.. Tillitsknekk nr.2
https://www.nettavisen.no/okonomi/gronn-gr-nder-ble-tvunget-til-nedsalg-i-var-fortvilet-over-formuesskatten/s/12-95-3424175310

-CHE-reaktoren som skulle bygges og ferdigstilles før nyttår 22.. Jeg tror faktisk at den ennå ikke er helt ferdigstilt.. da hadde det nok blitt meldt og lagt ut bilder på LinkedIn.;) Man var også trygge på at kjøper ville bli funnet innen ferdigstillelse, dvs innen utgang 22.
Kjøper er nå funnet (VGM), men uten at noen finansieringsløsning foreløpig er presentert. Hvordan skal VGM betale for herligheten? Tillitsknekk nr.3
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-builds-large-scale-pyrolysis-reactor-to-meet-increased-demand-for

Jeg stiller meg også (som kjent) spørrende til dette 2.500 tonns anlegget som VOW har satt opp på Follum. Her er jo eierskap og drifting et eneste stort sammensurium. Anlegget kom også som en overraskelse på aksjonærene og markedet.. og er selvsagt også en medvirkende årsak til den negative kontantstrømmen. Useriøst og tillitsknekk nr.4

Generelt magert med informasjon ut til markedet.. og LinkedIn er fortsatt en heller dårlig kommunikasjonskanal.

Begge CFO tok hatten og gikk på samme tid.. Lite tillitsvekkende det også.

Mer generelt, og alt går på Industrials:

-AlcerolMittal.. ingen klingende mynt derfra foreløpig. Den avtalen var medvirkende til oppgangen i 2021.
-Intet nytt vedr GRTgaz og samarbeidet foreløpig.
Generelt litt laber ordreinngang innen industrials foreløpig.. sett i forhold til ledelsens skapte forventninger. Man burde gått stillere i dørene og heller overrasket positivt. Å skape forventninger og være overoptimistiske mht tidsplaner bidrar til skuffelse når ordrer uteblir..

Hva er så positivt ?

- USA-ordren som egentlig kom i fjor og det er først i Q3 i år den får innvirkning på regnskapet.
- Man får kjørt i gang et biokullanlegg for metallindustrien.. Det blir et "utstillingsvindu".
- En rekke store prosjekter er langt fremskredne og bør nærme seg investeringsbeslutning. Her er det ikke snakk om ny design på pappesker, men ordrer i flere hundremillionersklassen.
- Avgjørelse i UK er like rundt hjørnet (ETEL)
- H2 ligger an til rekordtall

Da har jeg kommet med noen innspill til mulige årsaker til den kraftige kurssvekkelsen det siste året.

Synspunkter?
Karbon
25.10.2023 kl 08:41 17277

The: observer:

Ingen grunn til at du skulle føle deg truffet av det jeg skrev på tråden jeg låste. Jeg viste jo spesifikt til personer som dukker opp igjen med nye nick kun for å sabotere. På denne tråden er samme person inne med flere nick, etterhvert som de ser ut til å være slettet. Men det ser ut til å være ryddet opp i nå, og jeg har fått fram.poenget mitt. Så da åpnes tråden igjen.
royroy
25.10.2023 kl 09:13 17220

👏🏼👏🏼 Godt og balansert skrevet.

Ellers synd med alle disse nicksene til trollet som begynner å komme til overflaten.
Stepping
25.10.2023 kl 09:46 17139

Ja her ramser du opp mye bra , Hegnar seansen etter Q2 var også en ydmykende flau affære . Da hadde mann ikke mye lyst å fronte ar mann hadde aksjer. Nå er jo melodien her at kursen skal gå voldsomt på «oppdatering « for Q3??? Tenker vi ender med nedgang , er redd selskapet må komme med ting på utgiftssiden . Kronekurs, rente, strømpris osv. Så går det ca 2,5 dager så er melodien her at svake Q3 skal toppes med bra Q4 . Mange inntekter som kom i Q4 i stedet for Q3. Hvorfor sitter disse utrolige blrsstjernene år etter år etter år i denne hengemyra her av en pølsebod ?
Beja27
25.10.2023 kl 10:15 17095

Jeg syns ikke en skal gå til angrep på HB før en har ryddet i eget reir. Og det ser ut til at CapitaL er i ferd med å gjøre At vedkommende tar selvkritikk for tidligere optimisme er prisverdig. Håper andre følger etter.Det vil aksjen kursmessig tjene på
Nsxnsx
25.10.2023 kl 10:22 17088

Etter fall fra 50 ish så må jeg si at jeg trodde inngang på 15 ish skulle vise seg å være en grei investering.

Så feil kan man ta....
Stepping
25.10.2023 kl 10:59 17021

Det er naturlig å tenke slik at den er billig i forhold til hva den har vært. Men dersom ett selskap viser seg å drive dårlig og skal fortsette å drive dårlig så er jo ingen pris for lav, da finnes det ingen bunn i min bok, eks xxl, forretningsideen fungerer jo ikke.
upsidedown
25.10.2023 kl 14:14 16878

Punkt 1 og særlig punkt 2 førte til at aktive shortere fikk et solid nakkegrep på kursutviklingen. Det er ikke mye short i VOW, men det trengs ikke heller, da kjøpersiden gjennomgående er svak eller nær fraværende.

En god begynnelse for VOW vil være å levere kvartalsvise oppdateringer etter normal standard. Akkurat nå er markedet avventende da VOW-ledelsen fusket da de presenterte oppdatering i Q1 og underslo at marginene var under press da VGM ikke har gjort opp for seg i tråd med forventningene.

Det andre, som rammer VOW indirekte, er at Elkem signaliserer at de vil vurdere særdeles nøye om de vil investere videre i Norge. Det vil trolig ha innvirkning på VGM hvis Elkem legger baller død i Norge.

https://newsweb.oslobors.no/message/602023

«The challenging macro-economic environment is also affecting our markets. This
is impacting Elkem's results in the third quarter, and we will evaluate
reductions in our cost base as well as our investment plans accordingly. In
addition, we are surprised and disappointed by the Norwegian government's
proposal for changes in the CO2 compensation scheme. If finally approved, this
significantly reduces the attractiveness of future investments in Norway
compared to other parts of the world. The lack of dialogue has also added
uncertainty related to important framework conditions. We now have to evaluate
what this means for investment plans at our production sites in Norway. The
longer-term trends of the green and digital transitions remain strong, driving
demand for advanced materials shaping a better and more sustainable future,"
says Elkem's CEO, Helge Aasen.
Redigert 25.10.2023 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Stepping
25.10.2023 kl 16:24 16765

Tar sistemann ut lyset og leverer nøkkelen hos miljødepartementet?
Framtia
25.10.2023 kl 16:45 16715

Overgang til bruk av biokull skal i utgangspunktet lette CO2 avgiftene til Elkem og derfor bedre bunnlinjen...Hvor de velger å investere er selvfølgelig en annen sak og neppe en vurdering som bare gir pluss i regnskapet, uansett avgjørelse...
Hammers
25.10.2023 kl 18:09 16625

"Biokull har ca 7% større effektivitet enn fossilt kull". Kilde; CEO i VGM under Q1 Update i mai i år.

Det vil ikke være på Follum ELK vil kutte.
Skal Elkem etter hvert kutte på noe blir det i så fall på "fossile anlegg".

En ikke-sak for VGM og Follum.
Redigert 25.10.2023 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Framtia
25.10.2023 kl 20:15 16484

Godt å høre! Enda bedre marginer altså! Nå er det vel like før VGM begynner å lempe ut 1000-vis av tonn med biopellets😉 Regner med at fin-"tuning" av anlegget blir utført innen kort tid, basert på godt erfaringsgrunnlag fra tilsvarende produksjonslinjer levert av VOW.

PS! Kan det være at VOW venter med Q-update'n til VGM har første batch med biokull ferdig....?
Redigert 25.10.2023 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.10.2023 kl 00:05 16297

I november starter VGM sin Lj 7 - den som skal produserer 2.500 tonn biokarbon pr år.
Det blir en rolig start. De nyansatte operatørene skal lære seg anlegget å kjenne på "lavt turtall".

Her om dagen ble lageret for trepellets fylt opp med 10 tonn.
En pellets som er energikilden under forbrenningsprosessen uten tilførsel av oksygen.
Ila måneden skrur man opp tempoet og kjører forhåpentligvis for fullt ved inngangen til desember.

Når testmåneden er over vil VGM ha oppskriften klar når anlegget på 20.000 tonn biokull pr år starter i 2024!
Da blir det utrolig morsomt å være aksjonær. Da gjelder det også å ha kjøpt en viss eierandel på f.eks dagens pressede kurser.

Det er NÅ VGM er billig - noe den neppe vil være etter det store anleggets oppstart i 2024.
Redigert 26.10.2023 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
CapitaL
26.10.2023 kl 08:43 16122

Jeg synes ikke VGM fremstår billig på dagens nivå.. Må jo nesten le litt når det prates om at det skal inn store medeiere og investorer for å finansiere milliardanleggene men overskuddet skal gå i lomma på VGM :)) Her er det store og uavklarte mangler vedr finansiering og det meste ellers, og så lenge man ikke vet hva som blir løsningen, blir det bare gjettverk alt sammen. Hvor ble det av "bygge, eie og drifte" ? Man har ikke penger til det første anlegget en gang.. og noen løsning presenteres ikke for markedet heller. Dermed virker det som CHE-reaktoren ble bestilt av VGM før finansiering faktisk var på plass. Jeg regnet med det motsatte men tok visst feil...

Ellers husker jeg pepperen jeg fikk da jeg våget å antyde at det ikke ville bli full produksjon på 2.500 tonneren før utpå nyåret..
Det er nesten rørende å se hvordan folk kommer løpende etter mens de later som ingenting.