vow lurer på bunnen og en korreksjon
Hvor ender denne aksje ? Teste siste bunn ?
Hva om mange aktører får rett i at vi skal ha en solid korreksjon snart. Flere og flere selger seg ned og ut, da kan det vel bli tøffe tak ut døra om en korreksjon er på trappene i aksjemarkedet, utløst av finanskrise fra Kina.
Hva om mange aktører får rett i at vi skal ha en solid korreksjon snart. Flere og flere selger seg ned og ut, da kan det vel bli tøffe tak ut døra om en korreksjon er på trappene i aksjemarkedet, utløst av finanskrise fra Kina.
Redigert 25.08.2023 kl 18:04
Du må logge inn for å svare
Hjelpes, TA viser hva saueflokken gjør over tid. Aksjen er og forblir i en fallende trend, og rekylen opp i 17 kr er helt normalt i en fallende trend. Der tolket H det feil, og ble som kjent nytt salgssignal. Nå er jo som kjent tidligere bunner rundt 10 brutt, med enormt volum, og videre nedgang signaliseres.
Det er jo dette som er TA - og med fallende trend, følger ofte bad news før det enten ender med emisjon, skifterett, eller snur opp pga det fundamentale snur opp. Kronen svekkes til de grader denne uka, inflasjonen vil med det øke her og renten settes trolig opp i desmeber. Gift for VOW sin virksomhet, etter infoen søndag.
Det er jo dette som er TA - og med fallende trend, følger ofte bad news før det enten ender med emisjon, skifterett, eller snur opp pga det fundamentale snur opp. Kronen svekkes til de grader denne uka, inflasjonen vil med det øke her og renten settes trolig opp i desmeber. Gift for VOW sin virksomhet, etter infoen søndag.
CapitaL
31.10.2023 kl 20:52
3146
Du tok ikke poenget mitt.. Kursen i Vow falt pga en negativ melding, ikke pga tekniske signaler.. Spør forøvrig de som har fulgt aksjen i årevis hvor mange feilsignaler TA har gitt i aksjen. Om du satt med aksjer i Vow på søndag kveld da den negative meldingen kom, hadde du sittet like i klisteret som alle oss andre...
Foreslår at du tar av deg dine egne skylapper.. bedreviter!
Foreslår at du tar av deg dine egne skylapper.. bedreviter!
Hvis det var så enkelt som at ledelsen kjøper noen aksjer var det ikke farlig
Stepping
31.10.2023 kl 18:12
3280
Slettet brukerskrev Vi kommer ikke lenger med denne diskusjonen. Lykke til med å vente på insidekjøp
Det er ingenting å vente på, enten så gjøres det noe drastisk for å peke en retning ( som ett kjøp) eller så regnes nok dette papiret som dødt for seriøse investeringer . Å betale 9,5 som noen har gjort i dag virker naivt. Så kan det jo komme håndfast info som gir retning ,men jeg tror ikke snakk om kanskjekontrakter og "snarlig kontantstrøm " holder nå lengre .
Vi kommer ikke lenger med denne diskusjonen. Lykke til med å vente på insidekjøp
Stepping
31.10.2023 kl 16:33
3457
Hvem snakker om å hjelpe selskapet?? Skal tråden være full av tynne nerver og spekulering i emisjon så fortsetter alle som nå, er ledelse int i å sende ett signal så kjøper de. De vet kanskje ikke selv,, Kanskje de vil holde muligheten for å hente penger åpen , eller allerede er veldig langt i prosessen med tilrettelegge? Da kjøper mann selvfølgelig ikke på 9,5 om mann vet de kommer for salg til 1,9. PS veldig bra argument dette med nybegynner , noe du har lykkes mye med i ditt livsløp??
« TA er ikke verd fem flate øre» For noe sprøyt! Mer enn 60% av all handel skjer med datamaskiner/ algoritmer. Hadde det ikke vært for TA hadde jeg tapt penger i de aksjer jeg har vært investert i. Utvelgelse av investerbare aksjer skjer ikke med TA, men når man skal kjøpe og selge er det et flott verktøy, som OFTE varsler at noe er i gjæret, lenge før vi får disse « water under the bridge» nyheter. Du mister alt av troverdighet når du tar på deg så store skylapper… Det er fint å vite hvordan et fotballag har gjort det i det siste, noe som ikke er ensbetydende med at det avgjør om de vinner neste match…. Å bare skrike at laget kommer til å vinne fordi de var gode en gang i sin tid har lite for seg.
Redigert 31.10.2023 kl 20:37
Ingen logikk i det du skriver. Nybegynner? Håpløs diskusjon
Et insidekjøp hjelper ikke selskapet en dritt. En rettet emisjon vil gjøre det hvis de får med seg større investorer. Tror neppe de større aksjonærene vil ta alt selv
da de har mer enn nok aksjer fra før
Et insidekjøp hjelper ikke selskapet en dritt. En rettet emisjon vil gjøre det hvis de får med seg større investorer. Tror neppe de større aksjonærene vil ta alt selv
da de har mer enn nok aksjer fra før
Redigert 31.10.2023 kl 15:55
Stepping
31.10.2023 kl 12:42
3824
Når kommer første rasering av kursmål og salgsanbefaling? Talla kom Søndag ( etter godnattsang) da bør vel Onsdag ,Torsdag være tid nok? Kanskje smadre det sammen med at FED bukspretter Nasdaq?
Stepping
31.10.2023 kl 12:22
3863
Hjelpe meg for en argumentasjon, om dem er redd for snittet sitt får dem opprette en ny konto da . Som du sier så driver dem ikke veldedighet , nettopp da er det bra tegn om dem kjøper på 10 og tenker dem kan selge på 10,10 eller 11 eller 12 eller hva vet jeg. Om de ikke kjøper så tyder jo mye på at den kan handles billigere senere. Med så dramatisk fall og ingen forretningsfolk, som sitter tett på nedslaget kjøper ??
Nei, det hadde ikke vært betryggende . Snarere tvert i mot. Og hvis en ikke forstår hvorfor er det manglende kunnskap om aksjeregler
Jeg ser det er flere som maser om insidekjøp.Men det kan en bare glemme . Helt meningsløst hvis en har millioner av aksje rtil en tiendedel av dagens kurs.
Reiten &CO driver ikke veldedighet
Jeg ser det er flere som maser om insidekjøp.Men det kan en bare glemme . Helt meningsløst hvis en har millioner av aksje rtil en tiendedel av dagens kurs.
Reiten &CO driver ikke veldedighet
Redigert 31.10.2023 kl 11:41
Stepping
31.10.2023 kl 10:38
3981
Den med hull i ja, krans på møneveggen osv osv, Kanskje ss hadde holdt prisen på denne litt mer edruelig om han hadde hatt tilgang til forum.
Nsxnsx
31.10.2023 kl 10:26
3944
For hver krone den faller kjøper jeg litt mer, oppturen skal nok komme men ingen klarer å time bunn.
Hva skjer om de bekrefter en 2 milliarders kontrakt i disse dager ? (den er jo annonsert, bare ikke bekreftet)
Hva skjer om de bekrefter en 2 milliarders kontrakt i disse dager ? (den er jo annonsert, bare ikke bekreftet)
Gozilla
31.10.2023 kl 10:16
3969
Hva med Nestle. Hammers har jo predikerer at en av de hemmelige kontraktene de taper penger på er med det firmaet.
Før jul ser vi, 5kroningen.
Den du vet, den med hull i!
Før jul ser vi, 5kroningen.
Den du vet, den med hull i!
Stepping
31.10.2023 kl 10:13
3944
Kan vi ikke begynne igjen med å gjette på hvor neste kontrakter kommer fra?? Hvor neste kontrakt de taper penger på kommer fra?
TA gjelder bare «andre» aksjer ? Hvorfor konfronterer du ikke elefanten i rommet når TA omtales i andre aksjer, eller da «nytt kjøpssignal VOW» ble satt på 17 kr iført samme elefant ? Sannheten var at det var ett salgssignal, noe alle visste på forhånd. TA gjelder absolutt i VOW. Sier du at Admin Hugen tar feil med sin TA i Finansavisen i går hvor fall mot 6 kr er ett av scenarioene?
Stepping
31.10.2023 kl 09:59
3949
Nei hvorfor skulle de det? mon tro mon tro? FORDI det hadde punktert spekulasjoner om en grisete kriseemisjon. Betryggende om ledelsen /store aksjonærer som vet mye kjøper på 10, da slipper vi mye uro . Jeg blir ikke beroliget av at de har store poster allerede, tror tvert om det kan motivere til rettet emisjon på utrolig lav pris. Hvis en skal ta eksempel fra eks Archer kurs ca 5 kroner emisjon 1 krone . På kurs 9,3 som i dag vil vel det si emi aksjer rundt 1,9 kr . Det er leit om en selv ikke får kjøpt tilsvarende sin aksjepost, ikke får eller ikke har råd. Nå har selskapet på en måte varslet og beklaget så de har vel sitt på det rene om de vil hente penger.
CapitaL
31.10.2023 kl 09:55
3903
TA er ikke verd fem flate øre.. det er ikke derfor kursen faller som en stein!
Det er som du skriver villedende opplysninger som er gitt ved rapporteringene.. Det var f.eks tidligere CFO som antydet positiv kontantstrøm i løpet av H1.. og så har vi jo den vedr ETEL.. system orders will follow shortly. Det er massevis av eksempler på sånt. Nå er det bare reelle ordrer på land som kan stoppe videre kursfall. Det bør komme noe før VGMs pengebehov blir akutt og trekker morselskapet med seg nedover.
Det er som du skriver villedende opplysninger som er gitt ved rapporteringene.. Det var f.eks tidligere CFO som antydet positiv kontantstrøm i løpet av H1.. og så har vi jo den vedr ETEL.. system orders will follow shortly. Det er massevis av eksempler på sånt. Nå er det bare reelle ordrer på land som kan stoppe videre kursfall. Det bør komme noe før VGMs pengebehov blir akutt og trekker morselskapet med seg nedover.
At det kommer insidekjøp her tror jeg neppe
Hvorfor skal de det? De har mer enn nok fra før. Det må i tilfelle være for ren kursstøtte, og gir ingen varig mening
Hvorfor skal de det? De har mer enn nok fra før. Det må i tilfelle være for ren kursstøtte, og gir ingen varig mening
Redigert 31.10.2023 kl 09:39
Stepping
31.10.2023 kl 09:18
3890
Nå kjøper enten ledelsen massivt denne uken og sier det ekstremt høyt og skaper ro i rekkene ellers så sitter vi sikkert her og er like undrende langt inn i advent .
Hvis ordrene lar vente på seg er vel også bemanningen et tema vil jeg tro ?
Redigert 31.10.2023 kl 09:28
Listen
31.10.2023 kl 08:55
3927
Utfordringen er om VOW vil trenge finansiering, hvilket er tilfelle iht mine analyser. Nåværende inntjening er for svak til både å vokse samt betjene gjeld på 650 mill. I tillegg kan settes spørsmålstegn ved verdiene i balansen, dvs eierandelen i VGM og goodwill.
CapitaL skrevInnlegget er slettet
Vet ikke hva du sikter til, men mine skriverier står seg - særlig etter gårsdagens begivenheter.
Endring av hovedinnlegg i sine tråder i takt med utvikling, for å fjerne sine tidligere skriverier er også lite voksent ! Det skjer hele tiden med innlegg til H.
Karybdis
31.10.2023 kl 07:40
4129
Når H hausser selskap bør det være et salgssignal. Det var samme greia med Hex.Comp. som han begynte å hause etter solid opptur; en del år siden, riktignok. Men han bortforklarte alt sammen. Han kommer sikkert til å gjøre det samme her. Han kjøper og selger på riktig tidspunkt og han har i tillegg vært ærlig å advart andre i forkant. Han er jo ellers bedre kjent for å forkynne dårlige nyheter med «sin linjal». Han går sikkert med «bikkja si» nå og vil nok gjøre det en stund til, vil jeg tro.
Fredpåjord
31.10.2023 kl 07:26
4162
En ting er ihvertfall sikkert.
Det Hammers driver med på sin egen lukkede trå er i beste fall villedene. Tenk å ha en lukket tråd der hen svarer seg selv. Da burde det gå opp ett lys for fler om at troverdigheten er borte.
Kurser går opp og ned. At Vow straffes hardt i går og den siste tiden er med rette. Det lukter emisjon når cashen er såpass lav for ett selskap som skal bli større. Det har vært snakket om de store kontraktene i lang tid uten at noe har skjedd. Så kanskje med tiden vil det snu. Slik jeg ser det må du forvente å tape mer før en eventuelt opptur begynner.
Lykke til. Men aldri hør på en person som kun ønsker å debatere mot seg selv. (Hammers).
Det Hammers driver med på sin egen lukkede trå er i beste fall villedene. Tenk å ha en lukket tråd der hen svarer seg selv. Da burde det gå opp ett lys for fler om at troverdigheten er borte.
Kurser går opp og ned. At Vow straffes hardt i går og den siste tiden er med rette. Det lukter emisjon når cashen er såpass lav for ett selskap som skal bli større. Det har vært snakket om de store kontraktene i lang tid uten at noe har skjedd. Så kanskje med tiden vil det snu. Slik jeg ser det må du forvente å tape mer før en eventuelt opptur begynner.
Lykke til. Men aldri hør på en person som kun ønsker å debatere mot seg selv. (Hammers).
Historiske kurser må aldri legges i bunn for tanker om fremtidige kurser. Jeg husker Norsk Data, som ble en gedigen suksess, for deretter å gå konkurs, primært fordi de ikke klarte å omstille seg. Å kombinere regnskapstall med TA og makro er en bedre strategi…
PS: Jeg vet alt for lite om VOW , og har ikke vurdert de nye tall, men ser at de har lite cash. Kan det komme en emisjon her?
PS: Jeg vet alt for lite om VOW , og har ikke vurdert de nye tall, men ser at de har lite cash. Kan det komme en emisjon her?
Redigert 31.10.2023 kl 03:43
Framtia
30.10.2023 kl 23:41
2094
Det vi har opplevd mht totalt manglende informasjon til markedet den siste tiden er alvorlig. Spesielt villedende når det fra ledelse tidigere ble hevdet at VOW har vært forskånet mot store prisøkninger og inflasjon! Ser at noen allerede begynner å skissere fall mot 6 kroner og da blir det normalt slik som de mest negative predikterer...🤔Det eneste som kan jobbe mot TA er gode nyheter og massivt sådan! Noe det har vært lite av i det siste! I hvertfall den troverdige utgaven..
Redigert 30.10.2023 kl 23:42
Carrera
30.10.2023 kl 22:17
2196
Hammers
19.03.2021 kl 21:13
"Om et par uker er det igjen den 1.april.
HVIS kursen da står i kr 60 vil det si at jeg på 2 år har hatt en stigning fra kr 8 til kr 60. Dvs. 650% i perioden - eller 325% pr år.
Står kursen i 50 den 1.april er stigningen på 525%.
At jeg forlot tidlig under "koronaraset" og kunne starte på nytt fra kr 12,35 er en annen historie - og er en ren bonus i forhold til de 650% ene.
Hvis den samme stigningstakten fortsetter de neste 2 år vil kursen ligge rundt kr 450 den 1.april 2023. (60+650% = 450)
Fra 50 blir kursen i så fall ca kr 310. Pent - det også.»
19.03.2021 kl 21:13
"Om et par uker er det igjen den 1.april.
HVIS kursen da står i kr 60 vil det si at jeg på 2 år har hatt en stigning fra kr 8 til kr 60. Dvs. 650% i perioden - eller 325% pr år.
Står kursen i 50 den 1.april er stigningen på 525%.
At jeg forlot tidlig under "koronaraset" og kunne starte på nytt fra kr 12,35 er en annen historie - og er en ren bonus i forhold til de 650% ene.
Hvis den samme stigningstakten fortsetter de neste 2 år vil kursen ligge rundt kr 450 den 1.april 2023. (60+650% = 450)
Fra 50 blir kursen i så fall ca kr 310. Pent - det også.»
Karbon
30.10.2023 kl 22:07
2203
Pilteri:
Husker veldig godt Tandberg. Etter å ha vært høyt oppe krakket den fullstendig etter en profit warning,.og var helt nede i 17 kroner ( husker ikke fra hvor høyt nivå, men mener det var fra over 100). Så leverte de som vanlig igjen, og gikk opp til 150 etter ikke altfor lang tid.
En stund senere skjedde det samme med Tandberg Television. En stygg PW sendte aksjen rett i kjelleren, etter å ha vært oppe i langt over 100. Men den hentet seg inn igjen etter kort tid, og gikk fort opp til 100-150.
Det finnes mange mange andre eksempler, dette var to jeg tok på hukommelsen fordi jeg var inne i begge selskapene da det stormet som verst. Og jeg kom godt ut av det den gangen.
Ellers så er TGS et selskap som har levert PW mange ganger, og alltid kommet sterkt tilbake.
Husker veldig godt Tandberg. Etter å ha vært høyt oppe krakket den fullstendig etter en profit warning,.og var helt nede i 17 kroner ( husker ikke fra hvor høyt nivå, men mener det var fra over 100). Så leverte de som vanlig igjen, og gikk opp til 150 etter ikke altfor lang tid.
En stund senere skjedde det samme med Tandberg Television. En stygg PW sendte aksjen rett i kjelleren, etter å ha vært oppe i langt over 100. Men den hentet seg inn igjen etter kort tid, og gikk fort opp til 100-150.
Det finnes mange mange andre eksempler, dette var to jeg tok på hukommelsen fordi jeg var inne i begge selskapene da det stormet som verst. Og jeg kom godt ut av det den gangen.
Ellers så er TGS et selskap som har levert PW mange ganger, og alltid kommet sterkt tilbake.
Redigert 30.10.2023 kl 22:09
Lurte på det samme………..
Stepping
30.10.2023 kl 21:43
2252
Huff, topper alle taper overskrifter i alle media i dag. Sikkert verre i morgen, når tallknuserne har fått noen dager på talla så blir det sikkert griseslakt. Hvordan har det vært mulig å drive selskapet slikt i skjul?