Potensielle Interessenter for HYON
for å holde brainstormingen litt samlet, så oppretter jeg en egen tråd på dette.
Målet er å brainstorme omkring hvilke selskaper som kan være interessert i et samarbeid/i HYON
Formålet med denne tråden er i første omgang å få selskapsnavn ned på blokken, derfor denne korte posten
For å starte ballet - 2 umiddelbare tanker er:
- Greenstat: de er en potensiell nøkkelkunde + skal på børs en gang
- Norwegian Hydrogen: - de ER en nøkkelkunde idag + skal på børs en gang + sitter i styret i HYON + kjenner HYON inn og ut
next?
Målet er å brainstorme omkring hvilke selskaper som kan være interessert i et samarbeid/i HYON
Formålet med denne tråden er i første omgang å få selskapsnavn ned på blokken, derfor denne korte posten
For å starte ballet - 2 umiddelbare tanker er:
- Greenstat: de er en potensiell nøkkelkunde + skal på børs en gang
- Norwegian Hydrogen: - de ER en nøkkelkunde idag + skal på børs en gang + sitter i styret i HYON + kjenner HYON inn og ut
next?
YNWA250505
27.10.2023 kl 10:34
3091
Nei nei nei, ingen avtale er signert. Dvs de har signert en avtale om at de skal prøve å se om det er mulig å komme frem til en avtale. Absolutt ingenting er sikkert, men at kursen vil ligge mellom 20-25 øre i 5-6 uker tror jeg nok. Håper du får minst 50 øre for dine aksjer Nisse68. Men ikke forvent at de blir enige i desember og det kan gå langt inn i 2024 før svaret foreligger. Elgnomi har nevnt Alternus som et slikt eksempel og der har det kommet utsettelser på utsettelser med påfølgende kraftig kursnedgang. Uansett, lykke til
mancity
27.10.2023 kl 10:39
3063
Hadde det vært fremlagt bud langt over dagens børskurs hadde aksjen gått kraftig opp.. etter min mening ikke mulig å holde dette skjult i månedsvis uten lekkasjer.
helloween
27.10.2023 kl 10:40
3071
Riktig at det står ikke bindende, noe som det alltid står til signering er unnagjort. Nå har de brukt 1,5 måneder før denne intensjonsavtale så tipper dette blir done deal. Men ingen er sikkert før endelig pennestrøk. Men dagens mcap er god RR🙂
helloween
27.10.2023 kl 10:42
3069
Går ikke måneder, vi er i november om noen dager. Dette skal presenteres før gf
freddiemercury
27.10.2023 kl 11:34
2996
kan Fortesque eller et spin of av dem være interessert i HYON ?
https://www.finansavisen.no/industri/2023/10/27/8050371/internasjonal-gruvegigant-satser-pa-norsk-hydrogen
https://www.finansavisen.no/industri/2023/10/27/8050371/internasjonal-gruvegigant-satser-pa-norsk-hydrogen
thypoon
27.10.2023 kl 12:00
2952
Vært fint om kursen endelig kunne stabilisere seg over 30 øre. Risikoen er på oppsiden erter dagens melding, hvorfor, se på mcap.
helloween
27.10.2023 kl 12:11
2926
Norwegian hydrogen er størst eier i Hyon. De har også kontrakt med Hyon sin hydrogen satsing. De har vel fått inn 100 mil for å kjøpe asset,patenter og avtaler som Hyon skal selge😅😬
Redigert 27.10.2023 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.10.2023 kl 13:10
2874
Det var to interesserte i skallet til Hyon og nå er det kun en igjen som heller ikke er sikker. Fortsatt ren gambling og lotto. Lykkes de kan det bli til en kurs som ligger mellom 30-50 øre. Kommer de ikke til enighet er det rasering av kursen. Så lett og så vanskelig. Fortsatt kun tro og håp og ren gambling uten substans
helloween
27.10.2023 kl 13:21
2856
Jøss, går du på barneskolen enda?
Interessenter i flertall kan være 2 eller flere. Hvordan drar du konklusjonen ved at det er Interessentene som har trekt seg?? Du tror ikke at det er hyon som har valgt den med best "bud" til hyon?? Hvordan konkluderer du med at den de har skrevet intensjonsavtale med ikke er sikker?? Kanskje dette fordi det er flere juridisk aspekter som skal avklares/settes på papir før underskrift .
Du har en rar måtte å sette dette i ett negativt lys uten å ha peiling på hva du skriver.
Er faktisk ferdig med å argumentere med deg, lykke til videre med enn hva du prøver på🙈😆
Interessenter i flertall kan være 2 eller flere. Hvordan drar du konklusjonen ved at det er Interessentene som har trekt seg?? Du tror ikke at det er hyon som har valgt den med best "bud" til hyon?? Hvordan konkluderer du med at den de har skrevet intensjonsavtale med ikke er sikker?? Kanskje dette fordi det er flere juridisk aspekter som skal avklares/settes på papir før underskrift .
Du har en rar måtte å sette dette i ett negativt lys uten å ha peiling på hva du skriver.
Er faktisk ferdig med å argumentere med deg, lykke til videre med enn hva du prøver på🙈😆
YNWA250505
27.10.2023 kl 17:25
2706
Du er meg en fin type. Skjeller ut andre som ikke deler ditt syn. Samtidig så skriver du at du tipper dette vil gå bra. TIPPER som i ren LOTTO stil der altså. Klart den ene av to har trukket seg da de ikke blir enige. Eller kanskje Hyon har sagt at de ikkevil gå videre med denne aktøren. Utfallet og saken er helt lik. De ble ikke enige. I ditt hode tror du sikkert at et bud på 2 kroner pr aksje ikke ble godtatt av Hyon og nå prøver de å komme til enighet med den siste interesenten. Og de wr garantert villige til å betale overpris for noe som uansett ville bli oppløst. Tror du folk leker butikk? Virker som om det er du som er i barneskolen ennå. At du forsøker å fremstå som om du har peiling på Hyon og denne saken er i beste fall patetisk da det ikke er mulig å vite noe som helst om utfallet. Ingenting er mulig å regne hjem. Så her er det kun tro og håp ned null substans. Fakta kan noen ganger gjøre vondt. Bare mangler Elgnomi nå som skal si noe dritt om Alternus. Han har jo truffet bra der også. Nodl skal jeg la ligge. Men få opp øya, alt er ikke rosenrødt i Hyon. Ja det kan gå ok og ja det kan gå dritt
Du hausser og lyver om et selskap som er ren møkk.
At du har samvittighet til å forsøke lure folk inn i dette rottereiret. helt utrolig at det finnes folk som handler aksjer her, må vel være folk som har lyst til å påføre seg selv maksimalt med smerte.
At du har samvittighet til å forsøke lure folk inn i dette rottereiret. helt utrolig at det finnes folk som handler aksjer her, må vel være folk som har lyst til å påføre seg selv maksimalt med smerte.
elnomi
27.10.2023 kl 19:57
2636
Et selskap som er ren møkk?
Hva er det for et slags språk?
For noe vås og vask munnen din før du skriver er et godt råd.
Noen støvsugde markedet for alle aksjer opp til 32 øre. At den senere ble solgt litt ned for å få kursen ned spiller liten rolle. Markedsverdien på hele selskapet er kun 11.1 millioner.
Kan du vise til noen eksempler der børsskall har gått for under +30 millioner?
Har du i det hele tatt lest børsmeldingene fra HYON?
Legger ved den siste fra i dag https://newsweb.oslobors.no/message/602373
Ha litt tolmodighet og du vil sannsynligvis bli godt belønnet for det.
Hva er det for et slags språk?
For noe vås og vask munnen din før du skriver er et godt råd.
Noen støvsugde markedet for alle aksjer opp til 32 øre. At den senere ble solgt litt ned for å få kursen ned spiller liten rolle. Markedsverdien på hele selskapet er kun 11.1 millioner.
Kan du vise til noen eksempler der børsskall har gått for under +30 millioner?
Har du i det hele tatt lest børsmeldingene fra HYON?
Legger ved den siste fra i dag https://newsweb.oslobors.no/message/602373
Ha litt tolmodighet og du vil sannsynligvis bli godt belønnet for det.
Redigert 27.10.2023 kl 19:58
Nisse 68
27.10.2023 kl 20:53
2600
Snakket med ledelsen i ettermiddag og de synes det er trist at noen aksjonærer mener at innholdet i dagens melding skuffer. De var nødt til å gi en nøytral og objektiv info om hvor de er. De er i en prosess med en mulig fusjon. Tolk dette som dere vil, men dette er spennende og kan bli noe mye større enn 0,2 kr. Neste melding kan komme når som helst, så vi har nok spenning til uka :) God Helg!!
helloween
30.10.2023 kl 10:46
2333
Ganske spesielt at Univid som også er ett skall og børsen har send melding at de vil kaste de ut av børsen prises til det dobbelte av Hyon. Univid var nær en intensjonsavtale og Hyon har skrevet en intensjonsavtale..
helloween
30.10.2023 kl 12:11
2254
Vanskelig å si men de vil presentere dealen før generalforsamlingen i desember
thypoon
30.10.2023 kl 12:32
2268
Ikke mye fart i hyon erter fredagens gladsak! Ble handlet for nesten millionen fredag, i dag er det null volum..
YNWA250505
30.10.2023 kl 13:57
2214
Kan dette skje med Hyon også: Univid , tidligere DLTx, ligger an til å bli dagens børstaper, der aksjen ligger ned 37,1 prosent til 0,26 kroner. På fredag ble det kjent at Oslo Børs har bestemt at aksjene i investeringsselskapet skal strykes fra børsen. Siste noteringsdag er satt til 11. desember. Styret har varslet at avgjørelsen skal ankes. Ifølge Oslo Børs oppfyller ikke selskapet opptakskravene for å omsettes på børs lenger. Selskapet har tidligere høstet kritikk fra Oslo Børs, etter brudd på frister og mangelfull kommunikasjon tilknyttet et salg. Univid er i praksis et børsskall på jakt etter ny virksomhet.
helloween
30.10.2023 kl 14:07
2219
Hadde du følgt litt med i timen så hadde du fått med deg hvorfor univid blir strøket og hvilke kriterier som gjelder på de 2 forskjellige børsene 😉
Uansett så popper du opp med å prøve og vi dette over til noe negativt for ørtene gang
Uansett så popper du opp med å prøve og vi dette over til noe negativt for ørtene gang
Nisse 68
30.10.2023 kl 14:41
2193
Kan dere ikke holde dere til fakta. Det er en mulig FUSJON på gang. Blir det noe av så kommer aksjen til å¨stige MYE. Blir det ikke noe av så må aksjonærene dele de pengene som er igjen. Har du tro på fusjonen så KJØP aksjer nå, har du ikke trua så vent å se eller selg, verre er det ikke. Jeg har STOR TRO på FUSJON :)
Geirpede
30.10.2023 kl 18:07
2115
Er det noen som har oppdatert info om salg og kjøp av de største eierne den siste tiden/ 2 uker?!
freddiemercury
30.10.2023 kl 18:15
2099
for å svare på spm ditt konkret:
topp 50 per 27.10. Topp 50 total +51 310 +0,11% 47 316 448 85,1623%
topper 50 per 13.10: Topp 50 total +273 194 +0,59% 46 558 356 83,7804%
topp 50 har økt med 758 092 aksjer siste 14 dagene
topp 50 per 27.10. Topp 50 total +51 310 +0,11% 47 316 448 85,1623%
topper 50 per 13.10: Topp 50 total +273 194 +0,59% 46 558 356 83,7804%
topp 50 har økt med 758 092 aksjer siste 14 dagene
Geirpede
30.10.2023 kl 18:28
2105
Ok takker og bukker og får håpe at flere av topp 5 også øker fremover før ting avklares. Det gir jo en hvis trygghet når det skjer!
YNWA250505
30.10.2023 kl 19:43
2039
Jeg poengterer bare at det er enkelte her inne dvs omtrent alle sammen som hele tiden spør om jeg har hørt om et annet skallselskap som er solgt under kr 30mill. Tror ikke noen er villige til å betale 30mill for Univid. Nok om det, Hyon er ren gambling og ja seff kan det bli en løsning som er til det beste for dagens aksjonærer, men det kan også gå andre veien. Derfor er dette lotto. Tro, håp og kjærlighet, ikke noe annet. Noen ganger kan det gå bra i de fleste tilfeller er det småløkene som brenner seg. Se bare på NODL uten å sammenligne disse to sakene. Dere kan jo ikke argumentere mot meg om dette? Kan gå bra, kan gå til H. Det er det vi kaller lotto eller å tippe på oddsen er kanskje bedre. 50/50 om det blir seier, eller tap, men det kan også bli uavgjort. Men gambling er det uansett.
Geirpede
30.10.2023 kl 21:28
1983
Joda dette er gambling men lotto er det ikke da vi har info som mer ligner på oddsen gambling)! Dvs at vi har noe å gå ut ifra! Vi ser jo om de 5-10 største selger eller ikke og gjør de ikke det så må jo det være en bra pekepinn for å være med videre siden de sitter i styre og/eller jobber i selskapet ang den nye fusjonen!Jeg er med så lenge innsiderne og de største eierne holder eller øker sine aksjeposter. Jeg får bare ønske lykke til anyway
helloween
30.10.2023 kl 23:13
1918
non-binding term sheet er siste steg før endelig avtale, og kalle det ren gambling og lotto får stå på din kappe.
En non-binding term sheet er en uforpliktende avtale som beskriver de grunnleggende vilkårene og betingelsene for en investering.
Altså de grunnleggende vilkårene og betingelsene er allerede begge inneforstått med, men det gjenstår detaljert som må på plass før endelig avtale.
Dette er en helt normal praksis ved merge, fusjon og andre business samarbeid.
Interessentene har banket på døren til Hyon, og ikke motsatt så ser dette som rimelig done deal. Men selvfølgelig alltid en risiko som alt annet
En non-binding term sheet er en uforpliktende avtale som beskriver de grunnleggende vilkårene og betingelsene for en investering.
Altså de grunnleggende vilkårene og betingelsene er allerede begge inneforstått med, men det gjenstår detaljert som må på plass før endelig avtale.
Dette er en helt normal praksis ved merge, fusjon og andre business samarbeid.
Interessentene har banket på døren til Hyon, og ikke motsatt så ser dette som rimelig done deal. Men selvfølgelig alltid en risiko som alt annet
Redigert 30.10.2023 kl 23:14
freddiemercury
31.10.2023 kl 09:10
1806
Morn,
Akkurat disse nente personene hjelper det ikke å følge. De sitter uansett i inside om de vet noe og kan verken kjøpe eller selge
I følge meldingen vil avtalen involvere et eksternt selskap.
Slik jeg ser det er man enig om alt, men at det andre selskapet skal godkjenne noe formelt før de signerer. Det være seg styrebesluttninger etc tror jeg
Vi får se
Akkurat disse nente personene hjelper det ikke å følge. De sitter uansett i inside om de vet noe og kan verken kjøpe eller selge
I følge meldingen vil avtalen involvere et eksternt selskap.
Slik jeg ser det er man enig om alt, men at det andre selskapet skal godkjenne noe formelt før de signerer. Det være seg styrebesluttninger etc tror jeg
Vi får se
Nisse 68
31.10.2023 kl 09:48
1759
Dette var måten de kunne gjøre det på nå, ingen panikk i dette. Helt normalt at dette må opp i styre og stell.......Mye mer POSITIVT enn å legge ned selskapet. Håper de som selger under 0,3 nå får seg en skikkelig smell. De måtte komme med noe etter over en måned i stillhet, ledelsen er positive og de legger snart frem avtalen :) KJØP.....
Nå sitter ikke jeg på noen ren innsideinformasjon - men ut i fra det jeg nylig har hørt, så vil dette bli en veldig fin løsning for aksjonærene.
Sjekk ellers oppdatert liste som er lagt ut som jeg anser som veldig positivt også:
Topp 50 øker med + 191 088 aksjer. Innsidere kan som tidligere nevnt her i tråden verken kjøpe eller selge.
Sjekk ellers oppdatert liste som er lagt ut som jeg anser som veldig positivt også:
Topp 50 øker med + 191 088 aksjer. Innsidere kan som tidligere nevnt her i tråden verken kjøpe eller selge.
Det har vært sterk interesse fra tre selskaper. Jeg jobber selv i maritim sektor. Viktig for meg å presisere at jeg ikke har aksjer i Hyon. Hadde jeg ikke vært bundet økonomisk til mitt eget selskap vil jeg så definitivt anbefale å kjøpe dere inn på nåværende kurs. Sjeldent en vil få en slik mulighet slik jeg ser det. Hvorfor?
Jeg har indirekte kjennskap til et av selskapene som over to uker var i intensiv dialog og forsøkte å kjøpe Hyon. Siden jeg ikke kan navngi selskapet vet jeg med sikkerhet at de la inn et inn et bud på 78 mill NOK for hele selskapet. Ved enkel matematikk utgjør det 1,44 kroner / aksje. De anser verdiene, patentene, kontrakter Hyon har inngått, børsnoteringen og det fremførbare underskuddet som svært lukrativt.
Hva de to andre selskapene har bydd aner jeg ikke, og jeg vet heller ikke hvem de er i sluttforhandlinger med nå. Siden selskapet jeg har kjennskap til ikke fikk bli med videre anser jeg jo selvfølgelig at de har blitt overbydd.
Som flere andre her har påpekt er det småaksjonærene som har kjørt ned kursen de siste måneder. Ved overnevnte punkter - i tillegg til at Hyon har penger på bok, så forstår jeg godt at selskapet som priset nå er massivt underpriset.
Andre punkter som gjør Hyon svært ettertraktet:
1) Uttalse fra Jens Berge, Konsernsjef i Norwegian Hydrogen: "Han hevder teknologien Hyon utarbeider er kritisk for å etablere maritim infrastruktur for hydrogen." - Kilde:
https://www.finansavisen.no/industri/2023/08/16/8029416/kollaps-i-hydrogenmygg-vi-har-tatt-ansvar-frem-til-na
Legg også merke til i den artikkelen om Jens Berge sin kommentar rundt større investering i Hyon gjennom Norwegian Hydrogen: "– Vi registrerer det som skjer i Hyon og at dårlig støtte fra resten av industrien fører selskapet til en situasjon der det kreves støtte fra andre industrielle aktører for å fortsette. Vi håper fremdeles på at det kan finnes løsninger, sier Jens Berge."
SÅ dukket denne opp for 4 dager siden: https://www.oceanhywaycluster.no/news/fortescue-with-large-investment-in-norwegian-hydrogen?fbclid=IwAR2g-gxAXIpzWHKhu039aoSl9C4giapaMBjM3goc8VtJvYZZKrzdJHqz97s - Fortescue, a global green energy, metals and technology company, has invested close to NOK 100 million (AU $13.5 million) to become a shareholder in Norwegian Hydrogen, a leader in Nordic green hydrogen projects. Fortescue is developing a global portfolio of green hydrogen and green ammonia projects, with two potential projects already in the pipeline across Norway.
Kommentar: Norwegian Hydrogen er største aksjonær i Hyon. Som den ene artikkelen nevnt her har Jens Berge etterlyst ekstern investering før de selv til ta stilling til å investere mer i Hyon. Det har de nå fått på plass. Timingen på denne annonseringen kombinert med det vi vet av nyheter gjør meg skråsikker på at Norwegian Hydrogen (sammen med Fortescue) er den andre aktøren som har vist sterk interesse. Om det er de Hyon er i sluttforhandlinger med aner jeg ikke,
2) ENOVA. "Enova planlegger nye støtteprogram for hydrogen og ammoniakk i fartøy med lansering i 2024. Programmene skal bidra til å etablere de første lønnsomme verdikjedene for hydrogen og ammoniakk på sjøen ved å stimulere etterspørselssiden" kilde: https://www.finansavisen.no/industri/2023/08/16/8029416/kollaps-i-hydrogenmygg-vi-har-tatt-ansvar-frem-til-na
-----------------------
Kort oppsummert er altså Hyon nå i sluttforhandlinger med et firma. Det ene firmaet jeg har kjennskap til fikk raskt avslag på sitt forespeilede bud på 78 millioner kroner, 1.44 kroner aksjen. De to andre selskapene som har vært inne, inkl det firmaet de er i sluttforhandlinger med nå kjenner jeg ikke til. Vil jo anta at budet her ligger over. Med dagens aksjekurs (0,24) snakker vi altså om en oppside på minimum 500%. Vent og se, det blir hyggelige tider for dere som er inne i denne aksjen!
Ellers vil jeg nesten si jeg har følelsen av at dette har vært et lite stunt i fra ledelsen i Hyon om tidligere uttalse om avvikling av selskapet. De har hele tiden visst at det er store verdier og patenter i selskapet, i tillegg til at Enova vil satse betydelig mer i 2024. Hyon vil utgjøre en nøkkelrolle i den såkalte "hydrogen value chain for maritime sector ". Håper bare selskapet forblir Norsk.
Jeg har indirekte kjennskap til et av selskapene som over to uker var i intensiv dialog og forsøkte å kjøpe Hyon. Siden jeg ikke kan navngi selskapet vet jeg med sikkerhet at de la inn et inn et bud på 78 mill NOK for hele selskapet. Ved enkel matematikk utgjør det 1,44 kroner / aksje. De anser verdiene, patentene, kontrakter Hyon har inngått, børsnoteringen og det fremførbare underskuddet som svært lukrativt.
Hva de to andre selskapene har bydd aner jeg ikke, og jeg vet heller ikke hvem de er i sluttforhandlinger med nå. Siden selskapet jeg har kjennskap til ikke fikk bli med videre anser jeg jo selvfølgelig at de har blitt overbydd.
Som flere andre her har påpekt er det småaksjonærene som har kjørt ned kursen de siste måneder. Ved overnevnte punkter - i tillegg til at Hyon har penger på bok, så forstår jeg godt at selskapet som priset nå er massivt underpriset.
Andre punkter som gjør Hyon svært ettertraktet:
1) Uttalse fra Jens Berge, Konsernsjef i Norwegian Hydrogen: "Han hevder teknologien Hyon utarbeider er kritisk for å etablere maritim infrastruktur for hydrogen." - Kilde:
https://www.finansavisen.no/industri/2023/08/16/8029416/kollaps-i-hydrogenmygg-vi-har-tatt-ansvar-frem-til-na
Legg også merke til i den artikkelen om Jens Berge sin kommentar rundt større investering i Hyon gjennom Norwegian Hydrogen: "– Vi registrerer det som skjer i Hyon og at dårlig støtte fra resten av industrien fører selskapet til en situasjon der det kreves støtte fra andre industrielle aktører for å fortsette. Vi håper fremdeles på at det kan finnes løsninger, sier Jens Berge."
SÅ dukket denne opp for 4 dager siden: https://www.oceanhywaycluster.no/news/fortescue-with-large-investment-in-norwegian-hydrogen?fbclid=IwAR2g-gxAXIpzWHKhu039aoSl9C4giapaMBjM3goc8VtJvYZZKrzdJHqz97s - Fortescue, a global green energy, metals and technology company, has invested close to NOK 100 million (AU $13.5 million) to become a shareholder in Norwegian Hydrogen, a leader in Nordic green hydrogen projects. Fortescue is developing a global portfolio of green hydrogen and green ammonia projects, with two potential projects already in the pipeline across Norway.
Kommentar: Norwegian Hydrogen er største aksjonær i Hyon. Som den ene artikkelen nevnt her har Jens Berge etterlyst ekstern investering før de selv til ta stilling til å investere mer i Hyon. Det har de nå fått på plass. Timingen på denne annonseringen kombinert med det vi vet av nyheter gjør meg skråsikker på at Norwegian Hydrogen (sammen med Fortescue) er den andre aktøren som har vist sterk interesse. Om det er de Hyon er i sluttforhandlinger med aner jeg ikke,
2) ENOVA. "Enova planlegger nye støtteprogram for hydrogen og ammoniakk i fartøy med lansering i 2024. Programmene skal bidra til å etablere de første lønnsomme verdikjedene for hydrogen og ammoniakk på sjøen ved å stimulere etterspørselssiden" kilde: https://www.finansavisen.no/industri/2023/08/16/8029416/kollaps-i-hydrogenmygg-vi-har-tatt-ansvar-frem-til-na
-----------------------
Kort oppsummert er altså Hyon nå i sluttforhandlinger med et firma. Det ene firmaet jeg har kjennskap til fikk raskt avslag på sitt forespeilede bud på 78 millioner kroner, 1.44 kroner aksjen. De to andre selskapene som har vært inne, inkl det firmaet de er i sluttforhandlinger med nå kjenner jeg ikke til. Vil jo anta at budet her ligger over. Med dagens aksjekurs (0,24) snakker vi altså om en oppside på minimum 500%. Vent og se, det blir hyggelige tider for dere som er inne i denne aksjen!
Ellers vil jeg nesten si jeg har følelsen av at dette har vært et lite stunt i fra ledelsen i Hyon om tidligere uttalse om avvikling av selskapet. De har hele tiden visst at det er store verdier og patenter i selskapet, i tillegg til at Enova vil satse betydelig mer i 2024. Hyon vil utgjøre en nøkkelrolle i den såkalte "hydrogen value chain for maritime sector ". Håper bare selskapet forblir Norsk.
Redigert 31.10.2023 kl 20:11
Møyfrid
31.10.2023 kl 20:16
2700
Se der du! Klemmer til med nytt nick og drar på med manipulerende info! Sånt liker vi på HO. Bare så synd storebror ser deg….
Nisse 68
31.10.2023 kl 21:13
2648
Ja, hvis dette er sant så har vi noen spennende dager foran oss :) Håper nå at de som selger på under 0,3 våkner snart. Fikk nye 90.000 aksjer i dag og har nå over 2 millioner aksjer. Dette kan bli helt vilt, så jeg gjentar KJØP!!!!!!
Hei Møyfrid,
Jeg forstår bekymringen din, og jeg beklager hvis innlegget mitt virket manipulerende. Min intensjon var å dele den informasjonen jeg har om Hyon basert på mine kilder, uten å spekulere i pågående forhandlinger. Mitt mål var å gi en oppdatering basert på de fakta jeg har, informasjon jeg er sikker er kjent for flere. Kontakt gjerne en tilknyttet selskapet, så er jeg sikker på at de ikke vil avkrefte dette. Må samtidig nevne at jeg ikke har noen kjennskap til sluttforhandlingene Hyon er med i nå, ei heller hvilket selskap det gjelder. Ønsker deg en fin kveld.
Jeg forstår bekymringen din, og jeg beklager hvis innlegget mitt virket manipulerende. Min intensjon var å dele den informasjonen jeg har om Hyon basert på mine kilder, uten å spekulere i pågående forhandlinger. Mitt mål var å gi en oppdatering basert på de fakta jeg har, informasjon jeg er sikker er kjent for flere. Kontakt gjerne en tilknyttet selskapet, så er jeg sikker på at de ikke vil avkrefte dette. Må samtidig nevne at jeg ikke har noen kjennskap til sluttforhandlingene Hyon er med i nå, ei heller hvilket selskap det gjelder. Ønsker deg en fin kveld.
Det virker som du har gjort et grundig vurderingsarbeid før du økte din investering i Hyon. Tenker fort det kan bli en av dine beste økonomiske investeringer.
Nisse 68
31.10.2023 kl 23:15
2539
Ja, det hadde vært hyggelig :) Har hatt trua hele veien, men det er for mange småsparere som ikke har kunnskap og er redde for å miste noen tusen lapper. Dette har ødelagt mye de siste ukene. Hvis det du sier er sant, så får jeg igjen for å lese meg opp. Har hatt kontakt med ledelsen flere ganger og de kan nesten ikke si noe. Men lure er de, og jeg er helt sikker på at dette går bra. Kursen vil stige enormt fremover, og skulle det komme ut noen rykter i tillegg til det du sier, så tar den helt av. Har aldri vært redd for å bruke mye penger her. Takk for at du delte dette :) Hva begynner kursen på i morgen??
YNWA250505
31.10.2023 kl 23:19
2536
elnomi skrevInnlegget er slettet
Hahahaha, i morgen kjøper jeg kanskje mer 🙈🙈🙈 Her skal Elgnomi lure inn flere så hun kan komme seg ut uten for stort tap. 80% tapt i NODL kan fort bli det samme i Hyon. Gullhaugen har fått enda ett nick med to innlegg om Hyon og rett etterpå så kommer Elgnomi med et innlegg. Gullet og Gnomen er samme person
YNWA250505
31.10.2023 kl 23:23
2542
Nisse68 da, please ikke hør på dette surret her fra en tulling med nytt nick. Det lyser jo Gullhaugen lang vei. Dette er forsøk på kursmanipulering av verste sort.
Nisse 68
31.10.2023 kl 23:32
2563
Tja, det er jo dette som er spennende :) Ingen vet hva som er sant. Jeg har trua uansett og venter i spenning på avgjørelsen :) Ha en fin kveld :)
martin757564
31.10.2023 kl 23:37
2574
Her må jeg si meg enig med ynwa. Er også dukket opp en ny bruker på hyon investors på facebook som kom inn 26 oktober i gruppen, og siden har lagt ut 2 innlegg for og hause opp aksjen. Nyeste innlegget var deling av første kommentaren til william, bare få minutter etter at han hadde lagt den ut. Er positiv til Hyon selv, men her må dere bruket hodet og se at det er en person med flere kontoer som sprer falsk informasjon i ett forsøk på og hause opp aksjen
Så flott! Unner deg det Nisse68- og unner virkelig selskapet Hyon videre eksistens. 2023 har vært et tøft år for flere som opererer i denne sektoren, men det gleder meg at det vil satses kraftigere på en grønnere omstilling i 2024. Det Hyon besitter at teknologi og patenter er avgjørende for at Hellesylt Hydrogen hub (HHH) skal bli en realitet. Norwegian Hydrogen AS (som for øvrig er største aksjonær i Hyon) har stor interesse av selskapet.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17991114/enova-vil-stotte-utvikling-av-maritime-verdikjeder-for-ammoniakk-og-hydrogen-nye-program-planlagt-for-hydrogen-og-ammoniakk-i-fartoy?publisherId=17848299&lang=no
https://hyon.energy/products-projects
https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
https://entec.no/nyheter/entec-evotec-entrer-hydrogen-markedet/
https://norwegianhydrogen.com/news/ready-for-construction-start-at-hellesylt-hydrogen-hub : "Norwegian Hydrogen AS is the project owner, while Hyon AS, SINTEF AS, Gexcon AS, Tafjord Kraftproduksjon AS, Hexagon Raufoss AS, Stranda Municipality and Fiskerstrand Holding AS are key partners."
Ellers verdt å nevne at selskapet var verdsatt til 130 millioner kroner før listing på børs. Det har siden den gang blitt signert flere avtaler og skjedd mye spennende.
Selv med penger på bok til å drifte ut året sendte styret ut en pressemelding hvor de vurderte å avvikle selskapet i august måned. Personlig virker det veldig rart synes jeg når det skal satses hardere på grønnere omstilling i 2024, i tillegg til at Hyon er en "key player" for realiseringen av hydrogenverdikjeden innen maritim sektor. Jeg kjenner ikke til selskapet de er i sluttforhandlinger om nå, men tenker det er verdt å merke seg at Norwegian Hydrogen har uttalt at de ikke er avvisende til å skyte inn mer midler i Hyon dersom de får inn en ekstern investor/ selskap. Det er mange verdier her som folk flest kanskje ikke er klar over, utover de som også tidligere er meldt i tråden her. Børsmeldingen meldt ut nå sist om at de er i sluttforhandlinger med et selskap burde ikke være noen overaskelse - anser det heller som ganske utrolig at kursen ikke beveget seg etter dette.
Jeg heier på Hyon og alle andre aktører som ønsker å utvikle hydrogenprosjekter i maritim sektor. 2024 blir året. Lykke til alle aksjonærer.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/17991114/enova-vil-stotte-utvikling-av-maritime-verdikjeder-for-ammoniakk-og-hydrogen-nye-program-planlagt-for-hydrogen-og-ammoniakk-i-fartoy?publisherId=17848299&lang=no
https://hyon.energy/products-projects
https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl
https://entec.no/nyheter/entec-evotec-entrer-hydrogen-markedet/
https://norwegianhydrogen.com/news/ready-for-construction-start-at-hellesylt-hydrogen-hub : "Norwegian Hydrogen AS is the project owner, while Hyon AS, SINTEF AS, Gexcon AS, Tafjord Kraftproduksjon AS, Hexagon Raufoss AS, Stranda Municipality and Fiskerstrand Holding AS are key partners."
Ellers verdt å nevne at selskapet var verdsatt til 130 millioner kroner før listing på børs. Det har siden den gang blitt signert flere avtaler og skjedd mye spennende.
Selv med penger på bok til å drifte ut året sendte styret ut en pressemelding hvor de vurderte å avvikle selskapet i august måned. Personlig virker det veldig rart synes jeg når det skal satses hardere på grønnere omstilling i 2024, i tillegg til at Hyon er en "key player" for realiseringen av hydrogenverdikjeden innen maritim sektor. Jeg kjenner ikke til selskapet de er i sluttforhandlinger om nå, men tenker det er verdt å merke seg at Norwegian Hydrogen har uttalt at de ikke er avvisende til å skyte inn mer midler i Hyon dersom de får inn en ekstern investor/ selskap. Det er mange verdier her som folk flest kanskje ikke er klar over, utover de som også tidligere er meldt i tråden her. Børsmeldingen meldt ut nå sist om at de er i sluttforhandlinger med et selskap burde ikke være noen overaskelse - anser det heller som ganske utrolig at kursen ikke beveget seg etter dette.
Jeg heier på Hyon og alle andre aktører som ønsker å utvikle hydrogenprosjekter i maritim sektor. 2024 blir året. Lykke til alle aksjonærer.
Redigert 01.11.2023 kl 00:28
Da må jeg dessverre skuffe deg YNWA. Forferdelig lag du holder med forresten.
Jeg må si jeg undres litt over alle dine negative kommentarer i tråden her, og hva din intensjon egentlig er? Har du tidligere kjøpt deg dyrt og gått i tap - og derfor erger du deg over muligheten nå alle har for en rimelig inngang? Måten du formulerer deg på, hvordan du fort går i forsvarsposisjon, samt hyppig bruk av emojis gjør at jeg ikke kan ta dine innlegg særlig seriøst. Er du skeptisk til det jeg har nevnt må du gjerne sende en mail til ledelsen og få det avkreftet hvis det er det du tror. Jeg står inne for det jeg har skrevet her.
Forstår heller ikke hvorfor du er så negativ etter selskapets siste børsmelding hvor det kommer frem at de er i sluttforhandlinger, som i dette tilfelle bare er formaliteter.
Ønsker deg uansett en riktig god kveld YNWA. Sov godt.
Jeg må si jeg undres litt over alle dine negative kommentarer i tråden her, og hva din intensjon egentlig er? Har du tidligere kjøpt deg dyrt og gått i tap - og derfor erger du deg over muligheten nå alle har for en rimelig inngang? Måten du formulerer deg på, hvordan du fort går i forsvarsposisjon, samt hyppig bruk av emojis gjør at jeg ikke kan ta dine innlegg særlig seriøst. Er du skeptisk til det jeg har nevnt må du gjerne sende en mail til ledelsen og få det avkreftet hvis det er det du tror. Jeg står inne for det jeg har skrevet her.
Forstår heller ikke hvorfor du er så negativ etter selskapets siste børsmelding hvor det kommer frem at de er i sluttforhandlinger, som i dette tilfelle bare er formaliteter.
Ønsker deg uansett en riktig god kveld YNWA. Sov godt.
elnomi skrevInnlegget er slettet
Oi oi oi oi.
Enten så deler du her sensitiv informasjon som kan skade selskapet og gjennom sin børssensivitet er fullstendig ulovlig.
Den andre muligheten er at du er tungt lastet og lyver slik det renner; også dette kan være en kriminell handling.
I begge tilfeller bør du politianmeldes. At dette gikk adm. hus forbi er ytterst betenkelig.
Enten så deler du her sensitiv informasjon som kan skade selskapet og gjennom sin børssensivitet er fullstendig ulovlig.
Den andre muligheten er at du er tungt lastet og lyver slik det renner; også dette kan være en kriminell handling.
I begge tilfeller bør du politianmeldes. At dette gikk adm. hus forbi er ytterst betenkelig.
Redigert 01.11.2023 kl 01:20
Slettet brukerskrev Feil adressat
Her må jeg si du er krass monitor1!
Flott, jeg liker å få tilsvar - både ros og kritikk.
Det som jeg har delt har ingenting med sluttforhandlingene å gjøre. Som tidligere nevnt har jeg ingen informasjon om hverken hvilket selskap det gjelder, ei hvilke betingelser de har kommet frem til. Selskapet jeg derimot har kjennskap til er ute av forhandlingene. Budet de ga ble ikke akseptert. Dette nevnte jeg i mitt foregående innlegg.
Jeg jobber innen den maritime sektoren og har et eget firma. Eier selv ingen aksjer, hverken i Hyon eller andre selskaper. Alle mine inntekter (sett foruten boliglån etc) går til dekke driften av selskapet jeg er involvert i. Må ellers tilføye at jeg brenner for prosjekter som Hyon med flere andre aktører ønsker å få realisert - nemlig hydrogensatsingen innen martim transport. Dette ser jeg på som fremtiden. Det er et område jeg selv har vært lidenskapelig opptatt av de siste årene, og jeg mener det vil være en skandale om Hyon (inkl andre selskaper) blir kjøpt ut av Norge.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og håper du får litt mer sinnsro i morgen. God natt
Flott, jeg liker å få tilsvar - både ros og kritikk.
Det som jeg har delt har ingenting med sluttforhandlingene å gjøre. Som tidligere nevnt har jeg ingen informasjon om hverken hvilket selskap det gjelder, ei hvilke betingelser de har kommet frem til. Selskapet jeg derimot har kjennskap til er ute av forhandlingene. Budet de ga ble ikke akseptert. Dette nevnte jeg i mitt foregående innlegg.
Jeg jobber innen den maritime sektoren og har et eget firma. Eier selv ingen aksjer, hverken i Hyon eller andre selskaper. Alle mine inntekter (sett foruten boliglån etc) går til dekke driften av selskapet jeg er involvert i. Må ellers tilføye at jeg brenner for prosjekter som Hyon med flere andre aktører ønsker å få realisert - nemlig hydrogensatsingen innen martim transport. Dette ser jeg på som fremtiden. Det er et område jeg selv har vært lidenskapelig opptatt av de siste årene, og jeg mener det vil være en skandale om Hyon (inkl andre selskaper) blir kjøpt ut av Norge.
Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og håper du får litt mer sinnsro i morgen. God natt
Aldara
01.11.2023 kl 01:40
2586
Sprekt å komme med dette WilliamB. Hva sitter du igjen med selv for å dele dette?
Hei Aldara. Håpet mitt er at vi får realisert hydrogenløsningen innen maritim sektor, noe jeg personlig tenker vil sette Norge ordentlig på kartet internasjonalt. Uten Hyon vil dette stagnere. Her trenger vi Hyon sammen med andre aktører, viser til tidligere linker jeg har lagt ut. Behovet for dette vil bli enormt i tiden fremover. Er selvfølgelig kjempepositiv til at Hyon etter all sannsynlighet får videre eksistens. Frykten er at selskapet (ikke bare Hyon) skal komme i hendene til utenlandske selskaper. Jeg unner ikke Norge dette.
Ovenfor trofaste aksjonærer som har sittet i Hyon lenge blir jeg derfor lei meg for å se alle de negative innspillene til enkelte brukere her, hvor mye av det de skriver er vesentlige feil / eller har store mangler. Jeg har over flere år vært innom forumet her titt og stadig, dog har jeg aldri hatt en aktiv bruker her. Derfor tenker jeg det er viktig å også stille kritiske spørsmål på hva deres agenda er. Når det kommer til feilinformasjon så blir selvfølgelig kursen manipulert og presset ned når det er en aksje med liten omsetning. Dette vil også skremme potensielle nye investorer. Jeg snakker ikke her generelt bare om Hyon.
Etter å ha studert aksjeregisteret sitter de største aksjonære stille i båten, eller kjøper flere aksjer. Det er en tydelig trend over de siste uker, og det bør gi indikasjon på at de har tro på selskapet, ikke bare tidligere - men også nå i fremtiden. Jeg ser topp 50 aksjonærer sitter på 47 491 118 aksjer, tilsvarende 85,45%. Trekker vi fra de er det da kun 8 076 403 (<15%) aksjer igjen hvor deler av de er i fritt omløp. Studerer en nøye de siste handler og salg over de siste uker er det en tydelig trend at det er småaksjonærene som selger. Større investorer er selvfølgelig interessert i en lavest mulig inngang. Forståelig med en negativ kurs sånn sett, men føler samtidig med de som selger seg ut billig før oppkjøpet blir formalisert.
Når det kommer til hva kursen vil bli etter oppkjøp blir det bare spekulering. Det viktigste for meg er ikke kursen (siden jeg ikke er aksjonær) - men videre eksistens. Håper det svarer spørsmålet ditt Aldara.
Ovenfor trofaste aksjonærer som har sittet i Hyon lenge blir jeg derfor lei meg for å se alle de negative innspillene til enkelte brukere her, hvor mye av det de skriver er vesentlige feil / eller har store mangler. Jeg har over flere år vært innom forumet her titt og stadig, dog har jeg aldri hatt en aktiv bruker her. Derfor tenker jeg det er viktig å også stille kritiske spørsmål på hva deres agenda er. Når det kommer til feilinformasjon så blir selvfølgelig kursen manipulert og presset ned når det er en aksje med liten omsetning. Dette vil også skremme potensielle nye investorer. Jeg snakker ikke her generelt bare om Hyon.
Etter å ha studert aksjeregisteret sitter de største aksjonære stille i båten, eller kjøper flere aksjer. Det er en tydelig trend over de siste uker, og det bør gi indikasjon på at de har tro på selskapet, ikke bare tidligere - men også nå i fremtiden. Jeg ser topp 50 aksjonærer sitter på 47 491 118 aksjer, tilsvarende 85,45%. Trekker vi fra de er det da kun 8 076 403 (<15%) aksjer igjen hvor deler av de er i fritt omløp. Studerer en nøye de siste handler og salg over de siste uker er det en tydelig trend at det er småaksjonærene som selger. Større investorer er selvfølgelig interessert i en lavest mulig inngang. Forståelig med en negativ kurs sånn sett, men føler samtidig med de som selger seg ut billig før oppkjøpet blir formalisert.
Når det kommer til hva kursen vil bli etter oppkjøp blir det bare spekulering. Det viktigste for meg er ikke kursen (siden jeg ikke er aksjonær) - men videre eksistens. Håper det svarer spørsmålet ditt Aldara.
Redigert 01.11.2023 kl 02:20
Du fikk lest innholdet i min feil adresserte kommentar? Det er i så fall veldig beklagelig…