$$$PGS$$$ (✅️) K for Kontrakt✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.09.2023 kl 11:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
WillyWonka
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
Redigert 22.09.2023 kl 11:28
Du må logge inn for å svare
VantageVolante
05.09.2023 kl 10:47
3383
Idag har (hadde) jeg litt frie midler, så tok aksjer for noen få 10-tusener på 7,53. DE skulle egentlig gå til nye fordekk 911 pluss forstillingskontroll, og vinterdekk til vinterbruksbil Audi A6.
Men noe forteller meg at jeg heller bruker opp de penga nå og evnt selger etter Q3 på høyere kurs. Så sånn sett kjan det hende test av 7,5 pays off, istedet for test av motstand oppe på åtterballen.
Ris: Har det, etter hva du ser, noe å si om close er over 7,5 eller 7,7 idag?
Men noe forteller meg at jeg heller bruker opp de penga nå og evnt selger etter Q3 på høyere kurs. Så sånn sett kjan det hende test av 7,5 pays off, istedet for test av motstand oppe på åtterballen.
Ris: Har det, etter hva du ser, noe å si om close er over 7,5 eller 7,7 idag?
Oljeprisutviklingen gir upartisk svar på det ...
unikum
05.09.2023 kl 10:42
3412
7,92 i går, helt naturlig 7,51 i dag... Det meste er naturlig i Pgs. Shortere har det enkelt om de forstår sin besøkelse tid snart. Her er det bare å hamstre aksjer. Vi veit hva som kommer i Q3-Q4 om man har så lang horisont.
FaeniHelvete
05.09.2023 kl 10:42
3407
Nå var det vel strengt tatt 1 dag, uten at jeg helt ser hva det er du prøver å få frem. Tror du dødsfallet til Kokkeluren forlenger invasjonen av Ukraina?
Men likte den da 😄 "Trippel rekyl i rekylitettens rekylitat."
rischioso
05.09.2023 kl 10:34
3411
Nå konsolideres rett på oversiden av det tekniske gulvet på 7,5 så det virker kun å være et tidsspørsmål før vi snur nesa opp igjen. Omsetningen er for lav å regne noe som betyr at shorterne glimrer med sitt fravær så utviklingen er ene og alene trader styrt. Legger vi så til at FIH har entret scenen med sin kjedsommelige baissing så er jo bare det alene et gedigent kjøpssignal.
Håven er nå ute og det er det flere som burde ha ...;)
Håvmesteren
Håven er nå ute og det er det flere som burde ha ...;)
Håvmesteren
Klarsynte Fih minutter før Wagner-flyet deiset i bakken😅
"Foran oss har vi altså en resesjon og påfølgende nedgang og slutten på invasjonen av Ukraina. "
"Foran oss har vi altså en resesjon og påfølgende nedgang og slutten på invasjonen av Ukraina. "
Redigert 05.09.2023 kl 10:34
Hvor blir det av slutten på krigen og resesjonen som du rådet oss til å selge på her forleden?
Skulle jo komme dobbel rekyl i dag.
FaeniHelvete
05.09.2023 kl 10:22
3408
Problemstillingen er vel at du slenger ut ørten påstander om dagen, stort sett hver dag, og overskriften og åpningsinnlegget endres i samme takt. Når frekvensen på nye påstander er såpass høy, så er det jo ikke akkurat et under at selv du treffer en gang i blant.
Trippel rekyl i rekylitettens rekylitat.
Trippel rekyl i rekylitettens rekylitat.
Grøntgress
05.09.2023 kl 09:59
3662
Angående drittpakker fra Dnb/SEB så sendte jeg en mail til Stenberg tidligere i år da Dnb serverte sin håpløse analyse. Les nøye ordene til Bård og gjør deg selv opp en mening om du tror på disse to håpløse analytikerne som ledelsen i PGS selvsagt ikke kan kontrollere over hva de enn måtte komme med! "Faktisk lavere estimater for i år en det vi rapporterte ifjor".
Hei ......,
Vi adresserte kontantstrøm og forventet likviditet på plansje 15 og 16 i Q1 presentasjonen.
Jeg har hatt dialog med Steffen Evjen i DNB som dekker PGS og gitt tilbakemelding der vi mener det er behov for å presisere informasjon.
Han er klar over det jeg har kommunisert. Hovedsaklig relatert til «GAP» analysen under der han gjør noen forenklinger som underbygger synet hans på PGS, men han opplyser imidlertid om fakta i teksten under boksen, som vi kommuniserte i Q1 presentasjonen plansje 16.
Hovedårsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i år enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjør det vi kan for å gi analytikerne best mulig forutsetninger til å modellere PGS. Analytikerne må imidlertid lage sine egne estimater.
Hei ......,
Vi adresserte kontantstrøm og forventet likviditet på plansje 15 og 16 i Q1 presentasjonen.
Jeg har hatt dialog med Steffen Evjen i DNB som dekker PGS og gitt tilbakemelding der vi mener det er behov for å presisere informasjon.
Han er klar over det jeg har kommunisert. Hovedsaklig relatert til «GAP» analysen under der han gjør noen forenklinger som underbygger synet hans på PGS, men han opplyser imidlertid om fakta i teksten under boksen, som vi kommuniserte i Q1 presentasjonen plansje 16.
Hovedårsaken til at han kommer med den konklusjonen han presenterer i analysen i dag er estimatene hans som er lave, og han har faktisk lavere estiamter i år enn det vi rapporterte i fjor. Vi gjør det vi kan for å gi analytikerne best mulig forutsetninger til å modellere PGS. Analytikerne må imidlertid lage sine egne estimater.
Ja gnukk i vei. Den lange trenden er det som betyr noe for de fleste av oss.
Nyt livet og ha en fin dag 🏖
Nyt livet og ha en fin dag 🏖
SoLong
05.09.2023 kl 09:51
3701
Det hausses hele tiden om generasjonssikrende velstand.
Men, i hvilken generasjon?
Men, i hvilken generasjon?
Du snakket om 3 siffret.
Omnislash
05.09.2023 kl 09:45
3753
Ikke bare det, men det er en langt mindre lønnsom næring per kvm med "funn". Energieffektiviteten/potensen til vindmøller er forsvinnende lav sammenlignet med olje og gass.
Idiotforklart var det jeg som ble, når jeg snakket om tosifret på én krone (derfor venter jeg med å fortelle om neste nivå til vi er en tredjedel på vei på 33,33 for å slippe så mye dritt)
Redigert 05.09.2023 kl 09:45
Piloten
05.09.2023 kl 09:44
3713
Lykkes de ikke med kjernevirksomheten olje&gass? Forklar. Du utelot CCS som krever årevis med seismisk overvåkning. Men det var sikkert tilfeldig..
Ja, solgte 190.000.- på ca 12.- så traff greit på den med gav 4.93.-
rischioso
05.09.2023 kl 09:43
3673
RE - se hvor vi er på vei
* Bare vi blir ferdige med test av det tekniske gulvet på 7,5 - og det holder - så snur vi nesa oppover igjen ...;)
* Bare vi blir ferdige med test av det tekniske gulvet på 7,5 - og det holder - så snur vi nesa oppover igjen ...;)
Trodde du på 13 i vinter? Alle trenger ikke være optimistiske, bipolare PGS gir gjennom året både negative og positive rett, har vi sett. PGS gikk sterkere i vinter enn de fleste trodde; bemerk at toppene strekker seg høyere og høyere for hver gang ... se hvor vi er på vei
Redigert 05.09.2023 kl 09:41
SoLong
05.09.2023 kl 09:37
3721
Kjernevirksomheten er leting etter olje. Når ikke det lykkes, så fokuseres det stadig på alternative virksomheter som vindkraft og mineraler. Problemet er at etablering av en vindpark skjer en gang og så er man arbeidsløs.
Har svart mange ganger jeg, men er man en smule kritisk så blir man idiot forklart. Atter alle eksperter her skulle vi sett 3 siffret for leeeengst. Står fortsatt på mitt at vi kan se 9 tallet før jul.
Når olja ikke virker så setter du din lit til Stig Myseth og Zimbabwe? Det finnes nok folk som danser i stua over en regnskur i juni, overbevist om at strømprisene til vinteren er under kontroll.
🌊💎
"Men Norge brygger også på en stor mulighet: Utvinning av metaller under havet.
– Vi har alle tenkt at utvinning av metaller fra havbunnen umulig kan være lønnsomt. Men vi sa det samme om oljen. Jeg mener dette representerer en spennende mulighet for hele den norske offshorenæringen.
– Den maritime klyngen i Norge er veldig sterk. Det ville være tragisk om Norge ikke klarte å posisjonere seg der. Norge har de største mineralressursene i verden, nest etter Fiji."
🌊💎
"Men Norge brygger også på en stor mulighet: Utvinning av metaller under havet.
– Vi har alle tenkt at utvinning av metaller fra havbunnen umulig kan være lønnsomt. Men vi sa det samme om oljen. Jeg mener dette representerer en spennende mulighet for hele den norske offshorenæringen.
– Den maritime klyngen i Norge er veldig sterk. Det ville være tragisk om Norge ikke klarte å posisjonere seg der. Norge har de største mineralressursene i verden, nest etter Fiji."
🌊💎
Piloten
05.09.2023 kl 09:22
2900
Slettet brukerskrev Rekyl opp eller ned?
Istedenfor å stille alle disse spørsmålene kan vel du komme med noen svar? Vi venter i spenning...
Rekyl opp eller ned?
Slettet brukerskrev Det her gir jo bare dobbel rekyl i morgen. Så, tusen millioner takk 🙏
Og det må de ha forstått ... jo mer jeg tenker på det ... it makes perfekt sense: med olje og OSX i BULLmode må de PGSkritiske, eller skal vi si "Skinn-PGS-kritiske" i Danske Bank ha forstått at gårsdagens "drittpakke" bare ville gi DOBBEL REKYL i dag ... ... ... 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊
Redigert 05.09.2023 kl 09:13
Du vet at enkelte fornøyde ikke forstår sitt eget beste? Mange i den kategorien her.
Det at kursen sliter med MA-200 samtidig som oljen (som etter sigende er håpet) stanger mot topp siste året er gjerne heller ikke særlig negativt?
Det at kursen sliter med MA-200 samtidig som oljen (som etter sigende er håpet) stanger mot topp siste året er gjerne heller ikke særlig negativt?
Ja, går jo godt om dagen. Nok et betonggulv som ble knust.
Stig Myrseth putter makt bak sitt ord. Som brennende forkjemper for økt leting etter Kritiske Mineraler er han i dag på forsiden av FA etter å ha startet gruvedrift i Afrika.
Obs vi minner om hva han tidligere har sagt også om Marine Havbunnsmineraler💎🌊 i Norge:
https://www.finansavisen.no/lordag/2021/02/05/7620490/megatrenden-som-vil-herje-i-aksjemarkedet
Men Norge brygger også på en stor mulighet: Utvinning av metaller under havet.
– Den maritime klyngen i Norge er veldig sterk. Det ville være tragisk om Norge ikke klarte å posisjonere seg der. Norge har de største mineralressursene i verden, nest etter Fiji.
https://www.finansavisen.no/blogg/2023/08/05/8026981/det-gronne-skiftet-vil-gi-en-mineralboom
Megatrenden over alle megatrender, sier Stig Myrseth.
For å si det på godt norsk, så vil vi se en «revenge of the old economy».
På samme måte som den gangen vil resultatet bli en supersykel i råvarer. Det positive bildet for råvarenæringen underbygges av at det har vært investert lite i ny kapasitet siden 2014.
Den andre store politiske prioriteten er kampen mot klimaendringene
Konsekvensen av disse to politiske og ideologiske valgene er at verdensøkonomien nå står overfor en investeringsbølge i fysisk infrastruktur som vi ikke har sett maken til siden byggeboomen i Kina etter årtusenskiftet
Vesten har tatt et sikkerhetspolitisk valg. Ukraina-krigen og økende spenninger rundt Taiwan har ført til at USA og Europa reduserer importavhengigheten fra Kina og Russland. Fabrikker som ble lagt ned etter årtusenskiftet og flyttet til Kina, må nå flyttes tilbake.
Obs vi minner om hva han tidligere har sagt også om Marine Havbunnsmineraler💎🌊 i Norge:
https://www.finansavisen.no/lordag/2021/02/05/7620490/megatrenden-som-vil-herje-i-aksjemarkedet
Men Norge brygger også på en stor mulighet: Utvinning av metaller under havet.
– Den maritime klyngen i Norge er veldig sterk. Det ville være tragisk om Norge ikke klarte å posisjonere seg der. Norge har de største mineralressursene i verden, nest etter Fiji.
https://www.finansavisen.no/blogg/2023/08/05/8026981/det-gronne-skiftet-vil-gi-en-mineralboom
Megatrenden over alle megatrender, sier Stig Myrseth.
For å si det på godt norsk, så vil vi se en «revenge of the old economy».
På samme måte som den gangen vil resultatet bli en supersykel i råvarer. Det positive bildet for råvarenæringen underbygges av at det har vært investert lite i ny kapasitet siden 2014.
Den andre store politiske prioriteten er kampen mot klimaendringene
Konsekvensen av disse to politiske og ideologiske valgene er at verdensøkonomien nå står overfor en investeringsbølge i fysisk infrastruktur som vi ikke har sett maken til siden byggeboomen i Kina etter årtusenskiftet
Vesten har tatt et sikkerhetspolitisk valg. Ukraina-krigen og økende spenninger rundt Taiwan har ført til at USA og Europa reduserer importavhengigheten fra Kina og Russland. Fabrikker som ble lagt ned etter årtusenskiftet og flyttet til Kina, må nå flyttes tilbake.
Her gjelder det å ikke blande kortene. Rosseposten har gjennomført en aldri så liten trendanalyse, og resultatet er krystallklart. Minst populær i vår undersøkelse var Kålrabien:
https://www.nrk.no/rogaland/kalrabien-blir-mindre-og-mindre-populaer-1.16536412?fbclid=IwAR1F8WTvIQfhHUf_AwPN8GQkODqOlA6jH-fHnt8vdDEOBh9jxfs1e-SnCAg
"Kålrabien blir mindre og mindre populær"
"Før var den en del av husmannskosten til det norske folk. Nå vet mange ungdommer så vidt hva den heter, eller hva den brukes til."
"– Mange unge har aldri har lært om den."
På den andre siden av skalen finner vi seismikkaksjen PGS. "Lille Store PGS". Aksjen som måned inn og måned ut topper både omsetningslister, omtale og aktivitet på forum. Historien har vist at da kommer også den Episke Kursexplosjonen. Man bes ta en titt på chartene til Apple, Tesla og Bitcoin for å gjennkjenne GjennombruddsØyeblikket ... ... ... 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊
https://www.nrk.no/rogaland/kalrabien-blir-mindre-og-mindre-populaer-1.16536412?fbclid=IwAR1F8WTvIQfhHUf_AwPN8GQkODqOlA6jH-fHnt8vdDEOBh9jxfs1e-SnCAg
"Kålrabien blir mindre og mindre populær"
"Før var den en del av husmannskosten til det norske folk. Nå vet mange ungdommer så vidt hva den heter, eller hva den brukes til."
"– Mange unge har aldri har lært om den."
På den andre siden av skalen finner vi seismikkaksjen PGS. "Lille Store PGS". Aksjen som måned inn og måned ut topper både omsetningslister, omtale og aktivitet på forum. Historien har vist at da kommer også den Episke Kursexplosjonen. Man bes ta en titt på chartene til Apple, Tesla og Bitcoin for å gjennkjenne GjennombruddsØyeblikket ... ... ... 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊 🌊🌊🌊
Redigert 05.09.2023 kl 08:45
Det vel uten unntak at nedsiden treffer, kunne jo vært morsomt om oppside på teknisk analyse treffer en gang.
PerUlv Den ene
05.09.2023 kl 08:06
3644
Hei Ris...
Om du legger "Anchors" på NOK 1,2630 ATL fredag 21 januar 2022 og års topp NOK 13,1550 fra fredag 03 mars i år ser du at vi penetrerte Fibonacci 61,80% midt juni for så og danne en markant bunn rundt NOK 4,9560.Selv om dette virker brutalt viser det en matematisk forsmak på hva som kommer.
For oss som trader CFD`er var det derfor essensielt å legge ny "grunnmur" her, noe som også ble gjort fra NOK 5,70 og nedover.
Om du legger "Anchors" på NOK 1,2630 ATL fredag 21 januar 2022 og års topp NOK 13,1550 fra fredag 03 mars i år ser du at vi penetrerte Fibonacci 61,80% midt juni for så og danne en markant bunn rundt NOK 4,9560.Selv om dette virker brutalt viser det en matematisk forsmak på hva som kommer.
For oss som trader CFD`er var det derfor essensielt å legge ny "grunnmur" her, noe som også ble gjort fra NOK 5,70 og nedover.
Redigert 05.09.2023 kl 08:07
rischioso
05.09.2023 kl 00:16
4388
Hvilke 2 tall har du lagt til grunn for å finne Fibonacci ratio of 61.8%?
geo01
04.09.2023 kl 23:47
4492
Det var det jeg tenkte og skrev,salg fra SEB måtte komme ved et teknisk brudd opp.
De legger frem en lav prognose på fri kapital og ikke masseutvanning eller annet søl de ha mot gjeld tidligere.
Det var teknisk riktig på tekniskk rett kurs og komme med på.
Nå henger de seg opp i rentene Pgs betaler og kaller det råtne lån.
Om jeg skal velge Dnb eller SEB blir det begge med kolera og pest i kroppen.
De dumme andre analytikerne sier gull og utbytte.
Får ikke dette boldet til og stemme men taktisk lurt av SEB som burde vært satt bak lås og slå etter og skremt bort halve aksjonærbestanden tidligere.De øker i tilegg kursmålet??
Nå får de passet skrevet i pannen i q3 og må tygge mange karameller med jukset sitt.
Pgs skal opp mot 10 har jeg tippet før q3.
De legger frem en lav prognose på fri kapital og ikke masseutvanning eller annet søl de ha mot gjeld tidligere.
Det var teknisk riktig på tekniskk rett kurs og komme med på.
Nå henger de seg opp i rentene Pgs betaler og kaller det råtne lån.
Om jeg skal velge Dnb eller SEB blir det begge med kolera og pest i kroppen.
De dumme andre analytikerne sier gull og utbytte.
Får ikke dette boldet til og stemme men taktisk lurt av SEB som burde vært satt bak lås og slå etter og skremt bort halve aksjonærbestanden tidligere.De øker i tilegg kursmålet??
Nå får de passet skrevet i pannen i q3 og må tygge mange karameller med jukset sitt.
Pgs skal opp mot 10 har jeg tippet før q3.
PerUlv Den ene
04.09.2023 kl 23:04
4672
PerUlv Den ene skrev Hehe.... Jepp.... Kjempefornøyd. Men det skjønner jo ikke du bæra av...
Og bare for å opplyse deg...
Tallenes tale er klare. men ikke de du "leter etter". Har prøvd å forklare det før. Matematikken er nådeløs og DNB har mye av skylda. hehe.....
Det er ikke verre en dette. DNB sitt kursmål NOK 0,50 øre med påfølgende ATL NOK 1,2630 og topp NOK 13,15 gir matematikken spillerom for retracement Fibonacci 61,80%
Tallenes tale er klare. men ikke de du "leter etter". Har prøvd å forklare det før. Matematikken er nådeløs og DNB har mye av skylda. hehe.....
Det er ikke verre en dette. DNB sitt kursmål NOK 0,50 øre med påfølgende ATL NOK 1,2630 og topp NOK 13,15 gir matematikken spillerom for retracement Fibonacci 61,80%
PerUlv Den ene
04.09.2023 kl 22:51
4761
Hehe....
Jepp.... Kjempefornøyd. Men det skjønner jo ikke du bæra av...
Jepp.... Kjempefornøyd. Men det skjønner jo ikke du bæra av...