$$$PGS$$$ (✅️) K for Kontrakt✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.09.2023 kl 11:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
WillyWonka
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
Redigert 22.09.2023 kl 11:28
Du må logge inn for å svare
Liffo
16.09.2023 kl 02:04
6142
2. innbetaling av restskatt nærmer seg…. Skal en selge Pgs,arc, emgs eller Ber for å betale den…. Eller litt av hver?btw… arc Ber er kjøpt under emi pris
Redigert 16.09.2023 kl 02:13
Grøntgress
16.09.2023 kl 05:42
6090
Hver bidige dag prater du om nedgang, selvsagt må du treffe innimellom.
VantageVolante
16.09.2023 kl 09:02
5770
Nuvel.
Det vites ikke hva Q3 vil bringe. Båtene har hatt gode tider dette kvartalet, men som alltid når det er mye MC-jobber er det usikkerhetsmomenter tilknyttet inntektsføring når og til hvilken pris.
LS er som alltid ren tipp, men jeg synes det ihvertfall er plausibelt at LS dette kvartalet kan bli bra. Begrunner det ikke med annet enn at LS Q1 og Q2 tilsammen er unormalt lavt, og at oljeprisen i Q3 har vært på stigende. Da er muligheten tilstede for at oljeselskapene drar på litt, slik jeg ser det.
HVIS Q3 blir bedre enn konsensus, vil det naturligvis få markedet til å tenke: Hva da med Q4? Håpet er da at posisjonering starter etter Q3.
Spennende blir det uansett. Og for meg er det et signal om noe bra at det er observert folk ombord på Explorer. PGS nevnte selv denne skuta som et alternativ for reaktivering på Q2. Ikke glem det.
Det vites ikke hva Q3 vil bringe. Båtene har hatt gode tider dette kvartalet, men som alltid når det er mye MC-jobber er det usikkerhetsmomenter tilknyttet inntektsføring når og til hvilken pris.
LS er som alltid ren tipp, men jeg synes det ihvertfall er plausibelt at LS dette kvartalet kan bli bra. Begrunner det ikke med annet enn at LS Q1 og Q2 tilsammen er unormalt lavt, og at oljeprisen i Q3 har vært på stigende. Da er muligheten tilstede for at oljeselskapene drar på litt, slik jeg ser det.
HVIS Q3 blir bedre enn konsensus, vil det naturligvis få markedet til å tenke: Hva da med Q4? Håpet er da at posisjonering starter etter Q3.
Spennende blir det uansett. Og for meg er det et signal om noe bra at det er observert folk ombord på Explorer. PGS nevnte selv denne skuta som et alternativ for reaktivering på Q2. Ikke glem det.
VantageVolante
16.09.2023 kl 09:08
5853
Oljeprisen korrigerte tilbake til over 94 igår kveld. Det er viktig. At det droppet kom på fredag, etter kevnt sig nedover gjennom mye av dagen, er også en forklaring på nedgang kurs PGS.
Hadde oljeprisen holdt seg, eller steget litt, tror jeg 8,6 vill røket. Deretter ville det blitt fall på flaggemeldingen, men sluttkurs kunne allikevel blitt rundt 8,6.
Samma faen, den lille nedgangen igår med dropp i oljepris og flagging er da vel ikke noe å bry seg om. Sluttkurs fredag er jo høyere enn sluttkurs onsdag.
Hadde oljeprisen holdt seg, eller steget litt, tror jeg 8,6 vill røket. Deretter ville det blitt fall på flaggemeldingen, men sluttkurs kunne allikevel blitt rundt 8,6.
Samma faen, den lille nedgangen igår med dropp i oljepris og flagging er da vel ikke noe å bry seg om. Sluttkurs fredag er jo høyere enn sluttkurs onsdag.
VantageVolante
16.09.2023 kl 09:09
5907
Det er jo bare når han er ute.
Når han er inne er f.eks Q3 noe som vil bli et eventyr.
Når han er inne er f.eks Q3 noe som vil bli et eventyr.
portion
16.09.2023 kl 09:43
5792
Sanco Swift har kommet trygt frem til New York,er nok ikke mange dagene før den er full gang:)
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:204290/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:204290/zoom:14
VantageVolante
16.09.2023 kl 10:25
5597
Den vil da ha arbeid ut Q4 og nesten hele Q1 bare på denne ene vindjobben. Ikke bli overassket om den da går direkte til ny vindjobb der borte, som ikke er meldt enda.
De snakker ikke om å ha 2 skip rigget for vind for morro skyld. Hinthint
De snakker ikke om å ha 2 skip rigget for vind for morro skyld. Hinthint
VantageVolante
16.09.2023 kl 10:27
5605
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
"dessverre" kom oljeoppgangen allerede igår kveld. Hadde håpet på 93 USD ved start Oslo mandag morgen. Men i det lengre løp spiller det ikke noen rolle. Håper olja vil ligge mellom 90 og 100 de neste åra. Høyere er heller ikke bra for verdensøkonomien.
unikum
16.09.2023 kl 11:00
5574
Etter at flaggmeldingen kom falt kursen ned til 8,21 snudde der selv om olja var nede. Hit men ikke lenger, deretter sterkt kjøp opp til 8,34 med høy og stigende omsetning igjen. Ett snytt sterkt tegn. 7,5 mill aksjer i slutthandelen er nok en greie vi får oversikt på ut i uka og ikke forklaringen til ris. Fra 8,21 var det utrolig mange eller få på kjøpeknappen med ønske å handle stort og det så vi resultatet av. Olja opp ,passet selvsagt ikke usa men det var jeg skrev at den blir presset ned før åpning og vil dra seg opp igjen ut i handelen. 10 10 nærmere for hver dag. Første tegn i går i mitt hode var st shortere fikk hjelp med tilbakekjøp, synlig eller usynlig hvem veit.
Takk for god redegjørelse som selv de sløveste av oss burde kunne følge
_⎕_
(૯૮❍¡)
˘
Protip:
https://www.nstauthority.co.uk/news-publications/news/2023/net-zero-boost-as-carbon-storage-licences-accepted/
1 måned seismikk per allerede utdelte licenser. Men hvilken monopolist tar det hele?
🎩🎲😊💰
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⠤⠐⠲⣦⠀⠀⠀⠐⡍⠥⠂⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣴⣿⣦⡀⠠⠛⣧⡀⣀⠐⢑⢄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⢀⡄⠀⠀⠈⠣⡻⣿⠦⠐⠒⠚⠉⠣⠀⠀⠁⢕⢄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⡠⡔⠒⠃⢣⢀⣀⠀⢠⢊⠆⠁⠀⠀⠀⢀⠀⠁⠀⠀⠀⠊⡘⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⢆⠠⠤⠀⠠⣦⣿⣿⣿⣾⣾⣁⡀⣀⡠⠀⢈⣈⡉⠃⠀⢠⡢⣚⡮⢖⢄⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠙⠻⣿⣿⣿⣿⡮⠔⣂⠡⣬⣤⣤⣴⣿⣿⣾⠁⠀⠙⢕⣄⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠘⣿⣿⣿⣧⠓⠀⢊⣿⣿⣿⣿⠿⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠁⠵
⠀⠀⠀⠀⠀⢆⠀⠀⠀⣰⣿⣿⣿⣿⢤⠀⠸⣿⡟⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠘⢷⣶⣾⣿⣿⣿⣿⠁⠀⣷⣦⣿⣷⣄⡠⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⢹⣿⡿⣿⡿⠀⢠⣿⣿⣿⣿⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠻⠿⠞⠇⠐⡊⢹⣿⣿⣿⡇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣀⣤⣿⣿⣿⠿⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⢸⣿⣿⠟⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⠈⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠣⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀(jepp du gjettet riktig ✅️)
(૯૮❍¡)
˘
Protip:
https://www.nstauthority.co.uk/news-publications/news/2023/net-zero-boost-as-carbon-storage-licences-accepted/
1 måned seismikk per allerede utdelte licenser. Men hvilken monopolist tar det hele?
🎩🎲😊💰
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⠤⠐⠲⣦⠀⠀⠀⠐⡍⠥⠂⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣴⣿⣦⡀⠠⠛⣧⡀⣀⠐⢑⢄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⢀⡄⠀⠀⠈⠣⡻⣿⠦⠐⠒⠚⠉⠣⠀⠀⠁⢕⢄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⡠⡔⠒⠃⢣⢀⣀⠀⢠⢊⠆⠁⠀⠀⠀⢀⠀⠁⠀⠀⠀⠊⡘⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⢆⠠⠤⠀⠠⣦⣿⣿⣿⣾⣾⣁⡀⣀⡠⠀⢈⣈⡉⠃⠀⢠⡢⣚⡮⢖⢄⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠈⠙⠻⣿⣿⣿⣿⡮⠔⣂⠡⣬⣤⣤⣴⣿⣿⣾⠁⠀⠙⢕⣄⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠘⣿⣿⣿⣧⠓⠀⢊⣿⣿⣿⣿⠿⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠁⠵
⠀⠀⠀⠀⠀⢆⠀⠀⠀⣰⣿⣿⣿⣿⢤⠀⠸⣿⡟⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠘⢷⣶⣾⣿⣿⣿⣿⠁⠀⣷⣦⣿⣷⣄⡠⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⢹⣿⡿⣿⡿⠀⢠⣿⣿⣿⣿⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠻⠿⠞⠇⠐⡊⢹⣿⣿⣿⡇⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢀⣀⣤⣿⣿⣿⠿⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⢸⣿⣿⠟⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⡇⠈⠛⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠣⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀(jepp du gjettet riktig ✅️)
Redigert 16.09.2023 kl 11:31
21 licences shared by a total of 14 companies
Almost 10% of total UK greenhouse gas emissions could be stored in new licence locations
Bacton could be Energy Transition Hub – home to carbon storage, offshore wind, and hydrogen production
It is exciting to award these licences and our teams will support the licensees to bring about first injection of carbon dioxide as soon as possible. We will also continue to work with industry and government to enable further licensing activity and back the UK’s drive to net zero emissions.”
It is estimated that as many as 100 storage licences will be needed to meet the requirements for reaching net zero and the volume of applications received for the first round demonstrated the industry’s desire for further opportunities.
Almost 10% of total UK greenhouse gas emissions could be stored in new licence locations
Bacton could be Energy Transition Hub – home to carbon storage, offshore wind, and hydrogen production
It is exciting to award these licences and our teams will support the licensees to bring about first injection of carbon dioxide as soon as possible. We will also continue to work with industry and government to enable further licensing activity and back the UK’s drive to net zero emissions.”
It is estimated that as many as 100 storage licences will be needed to meet the requirements for reaching net zero and the volume of applications received for the first round demonstrated the industry’s desire for further opportunities.
Nå er det en del som fikk kvittet seg med sine aksjer rundt psykologisk motstand på 8.5-8.6 , bra på sett og vis , de som blir med videre er enten de som er stek i troen eller de med høyere snitt . Neste uke er FED og akkurat dette møte kan være det aksjemarkedet har ventet på i snart 1.5 år, signaler om at rentetoppen er nære og inflasjonen under kontroll .. Ser bra ut tallene ..Blir nok som alltid litt nervøsitet rundt men nærliggende å tro på en solid lettelses rally her .. Så har vi Golden cross estimert uken etter . I min bok er 10 next stop rimelig kjapt👍.. Og etter det med få børsdager før en guiding med store forventninger , og ikke minst selve tallene vil vi rase gjennom 11.7 -13 og muligens ser kurstoppen så langt i år. My very good bet uten noe TA feste bare på ren historikk og logikk , vi vet alle hvor fort det går fra dette nivået opp… Ha en flott helg alle peggy frender 😎.. Happy days 💯
VantageVolante
16.09.2023 kl 11:33
6099
Sant nok.
Men man ser at noen av algoritmene til de store aktørene nok er innstilt på å reagere mot oljeprisen "live".
Ofte følger PGS olja begge veier, men ikke alltid.
Men man ser at noen av algoritmene til de store aktørene nok er innstilt på å reagere mot oljeprisen "live".
Ofte følger PGS olja begge veier, men ikke alltid.
Her ligger det meste tilrette for at trenden med Sterk oppgang uke for uke glir over i God Gammaldags MONSTEROPPGANG disse ukene fram til over Q3👹👹👹
Redigert 16.09.2023 kl 11:36
VantageVolante
16.09.2023 kl 11:52
6105
At de i det hele tatt satt den på 5,4 er jo merkelig. Et par kroner under de andre.
👹👹👹 godt å få de mest lettskremte ut av papiret 😅😅😅 https://youtube.com/shorts/tYutaR51tCg?si=wkWmSGRCTFUt-MLy
Platinum365
16.09.2023 kl 11:58
6285
LS ja, får håpe det kommer noe positivt. Pleier å være ganske svakt med LS i Q3? Q4 derimot blir festlig, i Q4 pleier LS å være sterke. Men LS har avtatt i år, så det orker jeg ikke spekulere så mye i. Ellers så blir Q4 sikkert litt dårligere pga at de ikke har fått inn alle casha pga regnskapsførsel, og så venter vi på Q1 for at disse inntektene virkelig skal vise seg.
Sånn det pleier å være, for min del er Q4 alt, og ja 13kr kommer.
Q3 blir det sikkert flere spørsmål rundt LS, terminering, Brasil osv, det blir sikkert vevd sammen i noe negativt.
De store hvalene som reddet selskapet i emisjonen hvor argumentet ene og alene var Brasil-kontrakten, har nok ikke glemt dette helt ennå.
Og det er selvfølgelig en stor ripe i lakken fra ledelsen
Sånn det pleier å være, for min del er Q4 alt, og ja 13kr kommer.
Q3 blir det sikkert flere spørsmål rundt LS, terminering, Brasil osv, det blir sikkert vevd sammen i noe negativt.
De store hvalene som reddet selskapet i emisjonen hvor argumentet ene og alene var Brasil-kontrakten, har nok ikke glemt dette helt ennå.
Og det er selvfølgelig en stor ripe i lakken fra ledelsen
Snart skinner solen atter på oss PGSere. Imens er det bare å feste og hygge seg https://youtu.be/YAu3yOGGt0g?si=RYOIWTOHozhQ4emw 🧚♂️
TonyB
16.09.2023 kl 13:14
6090
Hei Platinum 🤩
Ja, i 2020 og 2021 var late sales i Q3 svake med henholdsvis 28,3 og 24,8. Det var disse årenes desidert svakeste kvartal. Så var jo disse årene noget spesielle. I 2022 var late sales derimot 71,8 (men bare det 3 beste kvartalet). Late sales på årsbasis i 2022 var på 326,7. Skal vi klare det nivået måtte vi klart ca 246 fordelt på siste to kvartal. I 2022 var q2 ekstraordinær med 108,2 pga høye trans.fees.
Vi får se. Vi får håpe oljeselskapene har kjørt på litt nå i Q3. Tror uansett vi etterhvert skal se at økte utnyttingsgrader og økte rater skal gjøre underverker med regnskapene. Det viktige for meg er markedsutsiktene og PGS sin posisjon i den og posisjonering i de ulike seismikk-nisjene. Looking good!
Ja, i 2020 og 2021 var late sales i Q3 svake med henholdsvis 28,3 og 24,8. Det var disse årenes desidert svakeste kvartal. Så var jo disse årene noget spesielle. I 2022 var late sales derimot 71,8 (men bare det 3 beste kvartalet). Late sales på årsbasis i 2022 var på 326,7. Skal vi klare det nivået måtte vi klart ca 246 fordelt på siste to kvartal. I 2022 var q2 ekstraordinær med 108,2 pga høye trans.fees.
Vi får se. Vi får håpe oljeselskapene har kjørt på litt nå i Q3. Tror uansett vi etterhvert skal se at økte utnyttingsgrader og økte rater skal gjøre underverker med regnskapene. Det viktige for meg er markedsutsiktene og PGS sin posisjon i den og posisjonering i de ulike seismikk-nisjene. Looking good!
Redigert 16.09.2023 kl 13:24
Platinum365
16.09.2023 kl 14:50
5807
Hei Tony
Ja vi krysser fingrer og tær, håper startskuddet går for fullt nå 😍
Ja vi krysser fingrer og tær, håper startskuddet går for fullt nå 😍
unikum
16.09.2023 kl 14:56
5795
Slettet brukerskrev Takk for god redegjørelse som selv de sløveste av oss burde kunne følge
He he vi alle er vel litt sløve og når slike ting skjer er det som regel ikke kun ett svar som er riktig. I dette tilfelle ikke lett å forstå flaggmelding kommer 45 mi før stenge tid fredagen. Regner de at de fleste har tatt helg slik at det er fritt fremfor enkelte? Det gikk unna, det har det forsovet ikke skjedd tidligere i denne uka på den måten. Så mye grums det er i aksje markedet så har vi erfart at de store hjelper hverandre som igjen går utover oss små investorer
ABG Sundal Collier: Olje- og tankaksjer er feilpriset
Bengt Jonassen i ABG Sundal Collier påpeker at aksjemarkedet priser inn langt verre inntjeningsfall enn det han og andre analytikere mener er realistisk.
Publisert 17. sep. 2023 kl. 10.10
-Oslo Børs er en energitung børs, og vi tror ikke investorene kan unngå å ha en eksponering mot dette, sier Bengt Jonassen i ABG Sundal Collier.
– Markedet priser inn at inntjeningen skal falle kraftig for olje- og tankaksjer, men både vi og analytikerne generelt mener at dette ikke kommer til å skje – noe som i sin tur betyr at disse aksjene er feilpriset…. Osv
Bengt Jonassen i ABG Sundal Collier påpeker at aksjemarkedet priser inn langt verre inntjeningsfall enn det han og andre analytikere mener er realistisk.
Publisert 17. sep. 2023 kl. 10.10
-Oslo Børs er en energitung børs, og vi tror ikke investorene kan unngå å ha en eksponering mot dette, sier Bengt Jonassen i ABG Sundal Collier.
– Markedet priser inn at inntjeningen skal falle kraftig for olje- og tankaksjer, men både vi og analytikerne generelt mener at dette ikke kommer til å skje – noe som i sin tur betyr at disse aksjene er feilpriset…. Osv
Fangal
17.09.2023 kl 11:00
4469
Må si meg enig at her er det noe muffens.Posisjonen ble satt den 21.06.23 på 5,4 Normalt pleier vel shorts å enten øke eller redusere med sånne tap,mens her virker det som de har glemt ut hele posisjonen sin.Legger også merke til at posisjonen er slettet i historiske posisjoner En kan jo begynne å spekulere i om den faktisk er reel?? MERKELIG må jeg si 🙄🙄https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Redigert 17.09.2023 kl 11:02
danmark1
17.09.2023 kl 11:10
4462
Olieservice har stået stille, medens olieprisen bare stiger og stiger og ordrebøgerne bliver fyldt op. Der er mange aktier i olieservice, der er helt fejlpriset.
Grøntgress
17.09.2023 kl 12:00
4309
Kun 2 uker gjenstår av Q3 og september før den spennende oktober måneden. Onsdag 15.30 skal energi konferansen til Pareto følges med på live. Kan fort komme noen triggere til kursen her..
Bennyfyfasan
17.09.2023 kl 15:24
3782
Det er ikke tvil om at PGS er feilpriset - men hvor mye kan man diskutere seg gul og blå til.
I ukene som kommer vil vi få ett løft om ikke noe skjer innen politikk eller børs som man ikke har sett for seg. Oljeprisen er så sterk tidlig på høsten at det vil bli brutalt for mange etterhvert. Det vil influere på inflasjonstall - som igjen gjør noe med internasjonal rentesetting. MEN - det er ikke tvil om at det er mange triggere. Vi har Q3....man har energimesser som kommer til å koke over med oljeprisen som bakteppe etc etc.
Jeg tror vi får ett betydelig løft - men jeg tror også det kommer minst 2 angrep på kursen før 10 okt. Da snakker jeg skikkelige aggressive stop loss raid. Pga de er uforutsigbar...sitter jeg stille :-)
I ukene som kommer vil vi få ett løft om ikke noe skjer innen politikk eller børs som man ikke har sett for seg. Oljeprisen er så sterk tidlig på høsten at det vil bli brutalt for mange etterhvert. Det vil influere på inflasjonstall - som igjen gjør noe med internasjonal rentesetting. MEN - det er ikke tvil om at det er mange triggere. Vi har Q3....man har energimesser som kommer til å koke over med oljeprisen som bakteppe etc etc.
Jeg tror vi får ett betydelig løft - men jeg tror også det kommer minst 2 angrep på kursen før 10 okt. Da snakker jeg skikkelige aggressive stop loss raid. Pga de er uforutsigbar...sitter jeg stille :-)
Nickhead
17.09.2023 kl 15:58
3714
Det viser seg, at det dummeste du kan gjøre er å sitte stille.
Bare spør longerne, som ikke har fått være med på oppturen.
Nå vil jo de komme med en helt annen fremstilling, basert på at
men det får jo være deres sak
Bare spør longerne, som ikke har fått være med på oppturen.
Nå vil jo de komme med en helt annen fremstilling, basert på at
men det får jo være deres sak
Det er jo flott at du har funnet en metode som funker for deg nick. Men det er nok flere måter skjønner du. Å løpe hodeløst rundt og kjøpe og selge i vilden sky passer nok i virkeligheten kun for de ydderst få. En ser jo inne på kursprat på PGS face at jo mindre de kan, jo mer snakkes det om stadig kjøp og salg.
Nickhead skrevInnlegget er slettet
Nei, jeg får tilgang til noen flere penger nå, og ser også på muligheten for å øke belåningen endel
Londonmannen
17.09.2023 kl 16:19
3696
Ikke fått være med på oppturen? Hva er dette for noe tøv? Jeg gikk inn i PGS i april/mai 2022 og har en tidshorisont frem mot 2024/25. Jeg sitter stille for jeg behersker ikke trading. Når vi kommer frem mot årsskiftet 24/25 kan vi snakkes om hva jeg vil ha hatt i fortjeneste. At enkelte, dyktige tradere vil ha tjent mer enn meg på PGS lever jeg godt med. Men jeg er fortsatt overbevist at jeg skal få en rimelig heftig fortjeneste på min PGS investering.
Komodo
17.09.2023 kl 17:08
3580
Tipper vi får en vesentlig korreksjon den dagen selskapet legger fram positive kvartalstall, det blir et vendepunkt. Vi er nok flere her inne som må innrømme at dette har tatt lengre tid enn vi så for oss for et år eller to siden. Men selvfølgelig, de har hatt store kostnader med å oppgradere og sette i drift skip som har ligget i opplag og alt det drar med seg. De må sope inn en del dollar bare for å betale det. Men når de først får haka over vannet kommer det etterhvert til å bli noen voldsomme overskudd. Det blir veldig spennende å se tredjekvartalstallene.
Kontur
17.09.2023 kl 17:42
3492
Nickhead skrev Du fikk sikkert med deg nedturen/nedturene også😊
Du snakker jo kun om nedtur