$$$PGS$$$ (✅️) K for Kontrakt✨️
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.09.2023 kl 11:40
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
WillyWonka
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent på denna, må bli avklaring idag eller mandag
Redigert 22.09.2023 kl 11:28
Du må logge inn for å svare
Rå Ja, vi er i samme « Båt « her og som sagt har det ikke vært aktuellt å gjøre annet enn å øke aksjebeholdningen de siste mnd. På lavt 5 tall. Fornøyd med det 😊Så det er flott at vi longere nå faktisk får uttelling i dag og noe mer fremover 👍😃🤑 Gratulerer med gode valg i PGS 👍🌬🌬🌬🦅🦅🦅🚢🚢🚢🚢
Satser på stigende kurser innen seismikk nå fremover 😇
Satser på stigende kurser innen seismikk nå fremover 😇
Nestoren
18.09.2023 kl 19:02
5134
"Det sammenslåtte selskapet ser bra ut for 2024 basert på våre estimater, men vi sliter med å forstå hvorfor TGS betaler den høye premien for PGS."
Selvsalgt må denne klovnen forsvare det råtne kursmålet han hadde på PGS. Klovn forblir klovn.
Selvsalgt må denne klovnen forsvare det råtne kursmålet han hadde på PGS. Klovn forblir klovn.
WillyWonka
18.09.2023 kl 19:07
5001
Kanskje slutte som analytiker hvis man ikke forstår det? Utrolig hvor inkompetent det er mulig å være
skadi
18.09.2023 kl 19:20
4713
Kjører vel en emisjon på den, når det kommer så langt. Emisjon kunnskapsnivå i PGS systemet kan vise seg å være verdifull framover for TGS. 🤣
Piloten
18.09.2023 kl 19:21
4704
Danske Banks analyser er farget av det faktum at de har blitt en woke bank som ikke skal finansiere olje & gass ( f.o.m.jan 23). Snakk om stakeholder capitalism av verste sort. De får leke med vindmøllene sine og se hvor det bringer banken deres
Stockflow
18.09.2023 kl 19:23
4643
Noen som kan si om dette er rett regnet ift. den teoretiske endret sluttkursen i dag? Sikkert noen som hadde bedre karakter i mattematikk på skolen enn meg🤣
Rubin
18.09.2023 kl 19:24
4641
Man blir jo ikke feit av å «spise grønt». 🤢
La oss andre nyte «biffen» i mange år til…😉
La oss andre nyte «biffen» i mange år til…😉
PHOinvestor
18.09.2023 kl 19:27
4575
dette var jo positivt, de store gutta pleier jo å få mye større rabatt en dette. Oppgang i morgen ?
Stockflow
18.09.2023 kl 19:36
4483
Det er jo som flere skriver at dette er ingen «kriseemisjon», sett i mine øyne også.. Men hadde jo vært kjekt om dette kom i samme melding i dag tidlig samtidig med melding om fusjon🫣
Kontur
18.09.2023 kl 19:38
4452
Fikk tegnet, minstebeløp riktignok, men ok. 100 000€
Kurs 9,61. 7,74% rabatt
Blir bra dette, gratulerer til alle aksjonærer.
Sitt i PGS og bli rik, stemmer jo bra det.
Kurs 9,61. 7,74% rabatt
Blir bra dette, gratulerer til alle aksjonærer.
Sitt i PGS og bli rik, stemmer jo bra det.
HAS
18.09.2023 kl 19:43
4360
Moderat rabatt, og helt fair at bytteforholdet ble noenlunde korrekt "balansert" før emisjonen ble annonsert.
Dette blir et flott selskap:)
Dette blir et flott selskap:)
Billyjojimbob
18.09.2023 kl 19:44
4348
cm punk skrev Blir vel bare ca 5% rabatt hvis sluttkursen var 10.1
Tipper alle får rabatt,emikurs er aldri noe gulv👍
Stockflow
18.09.2023 kl 19:57
4165
Ja, angrer som f… nå🥴 Holdt på å selge da jeg tenkte det ikke blei noen pangstart i mårra som var å gå glipp av, heller en nedtur fra åpning som en kunne tjent litt på… Nå viser det seg vel å bli det,,, kanskje.. Har ikke vært med på emisjoner før så liten erfaring med hvordan selskapene/markedet reagerer.. Men det er vel forskjell på det utifra årsak til emisjon.
Kontur det er deg vel unt å bli rikere. Du har vært rimelig straight og ærlig og holdt på din strategi så det er godt gjordt. Du er nok av de større private aktører i PGS tenker jeg ! Uansett « når det regner på Presten ….så Dryp det som oftest også på Klokkeren 😊
Lykke til 👍🤑🌬🌬🌬🦅🦅🦅🚢🚢🚢
Lykke til 👍🤑🌬🌬🌬🦅🦅🦅🚢🚢🚢
Redigert 18.09.2023 kl 20:11
WillyWonka
18.09.2023 kl 20:03
4055
5% rabatt til deltakerne i emisjon på Oslo børs sier vel sitt. Ble nok overtegnet rimelig greit. Utvanner eksisterende aksjonærer marginalt. Bedringen finansielt oppveier selve utvanningen. Tror markedet reagerer nøytralt til positivt. Men PGS skal uansett konverge mot kursen til TGS iforhold til bytteforhold faktoren, så hvis TGS står rolig så skal PGS opp i det korte bildet.
Redigert 18.09.2023 kl 20:07
5thplanet
18.09.2023 kl 20:04
4056
Det er viktig å forstå at dette ikke er noen kriseemisjon, dette er bare for å gjøre fusjonen og lånebetingelsene bedre . Det kan godt hende den åpner opp imorgen til og med.
Grøntgress
18.09.2023 kl 20:05
4066
Tror du kan ta det helt med ro. Solgte omtrent alt jeg hadde i PGS, men denne skal videre. Om ikke i morgen så på onsdag når Pareto holder sin energi konferanse. Tenker seismikk blir viet en del oppmerksomhet på podiet med spørsmål til det nye selskapet.
Blue Cow Group
18.09.2023 kl 20:05
4048
Sånn jeg ser det får longers paradise enda litt mer glassklart vann og kommer stadig mer nærtstående. Avisene skriver mye rart idag, men slår du sammen det alle sier finner jeg fremdeles ingen nedside i å sitte long og bli med på nye pgs hvis du fortsatt har trua på et seismikkmarked i bedring. Vi får refinansiert gjelda til et mer normalt nivå, sikkert Nibor + 3,5/3,6 istedetfor 13,5%, minimal overlapping i bibliotek mellom selskapa og istedetfor å frykte et shearwater på vei til børs er det nå heller de som må lure på hvordan de skal agere på oss.
Vi har fått 2stk 20+% oppganger på under 2mnd nå mens TA har sagt hold, vi longere har fått en herlig reise fra under 7kr idet gjeldsforfall mars-24 ikke lenger var et problem og fram til nå. Gearinga minsker, men sjansene for suksess øker. Enten kjøp mer nå eller bare sitt på henda, H1-24 kommer før vi aner det.
Vi har fått 2stk 20+% oppganger på under 2mnd nå mens TA har sagt hold, vi longere har fått en herlig reise fra under 7kr idet gjeldsforfall mars-24 ikke lenger var et problem og fram til nå. Gearinga minsker, men sjansene for suksess øker. Enten kjøp mer nå eller bare sitt på henda, H1-24 kommer før vi aner det.
elnomi
18.09.2023 kl 20:10
3954
Hvorfor i alle dager blir det gjennomført en emisjon nå?
Er det for at shortere skulle få dekke seg inn uten å tape alt for mye??
Er det for at shortere skulle få dekke seg inn uten å tape alt for mye??
unikum
18.09.2023 kl 20:11
3937
Opp 12,5 % normalt sett i forhold til rabatt ofte skjer rundt 20 % . Da havner vi jo over 11 kroner på starten. Det hadde jo vært veldig hyggelig da.
FaeniHelvete
18.09.2023 kl 20:13
3889
Artige skrev Vinnerne er de som solgte på slutten av dagen.
Jepp.
Rent umiddelbart så synes jeg dette ser direkte svakt ut. I et langt svakere marked hvor man ikke visste om selskapet kom til å overleve, så takket man altså kontant nei til nærmere 6 milliarder for biblioteket. I et sterkere marked, etter en rekke emisjoner, flere båter i drift, refinansiering for å gjøre gjelden håndterbar, så takker man altså ja til en fusjon hvor PGS verdsettes til 9,3 milliarder.
At vi som aksjonærer i tillegg får en utvanning i fleisen i form av enda en emisjon, er jo litt som ass to mouth..Noen liker det, men for de fleste så er det en stygg bismak.
Vi kan vel trygt konstatere at markedsutsiktene ikke er i nærheten av å være så solide som Rune&Co har gitt uttrykk for.
Rent umiddelbart så synes jeg dette ser direkte svakt ut. I et langt svakere marked hvor man ikke visste om selskapet kom til å overleve, så takket man altså kontant nei til nærmere 6 milliarder for biblioteket. I et sterkere marked, etter en rekke emisjoner, flere båter i drift, refinansiering for å gjøre gjelden håndterbar, så takker man altså ja til en fusjon hvor PGS verdsettes til 9,3 milliarder.
At vi som aksjonærer i tillegg får en utvanning i fleisen i form av enda en emisjon, er jo litt som ass to mouth..Noen liker det, men for de fleste så er det en stygg bismak.
Vi kan vel trygt konstatere at markedsutsiktene ikke er i nærheten av å være så solide som Rune&Co har gitt uttrykk for.
unikum
18.09.2023 kl 20:17
3825
Lurt å lese seg litt opp noen ganger. Ett stikk ord er: praktiske ved gjennomføring av fusjoneringen
unikum
18.09.2023 kl 20:19
3857
Hei hei f... h... ingenting er solgt! kun fusjon og etter hvert får vi andre aksjer men det er det samme for deg når du ikke har noen!
Redigert 18.09.2023 kl 20:21
Blue Cow Group
18.09.2023 kl 20:20
3840
Sannsynligvis fordi de regna med at folk ville gå bananas etter TPGS-aksjer uansett, så dette er en gylden anledning for nye TPGS å hente inn 1,5mrd nærmest uten betydning for kursutvikling framover. Det vi potensielt kan få i framtida av at nye TPGS har 1,5mrd ekstra på bok overstiger utvanninga på 5% glatt. Oppkjøp, investeringer etc, kanskje t.om.enda bedre rentebetingelser og, selv om jeg regner med de ville skrytt av det hvis det var sånn.
Utvanning og fordeling av aksjer i dag har fint lite å si i 2025 feks. Da er vi alle i samme Ramford-båt uansett og har godt av et økonomisk solid TPGS som kan øyne nye muligheter.
Utvanning og fordeling av aksjer i dag har fint lite å si i 2025 feks. Da er vi alle i samme Ramford-båt uansett og har godt av et økonomisk solid TPGS som kan øyne nye muligheter.
Ingenting går i himmelen,så krakket tipper höyeste kurs imorgen på 9.02 kroner. Så får en se hvor det ender. krakket liker ikke emisjon. Det er nok lenge til 10.10 kroner igjen tipper jeg.Hallelulja stemningen roer seg nok ned.
Krakket ser seadrill som det beste å investere i fremover.
Krakket ser seadrill som det beste å investere i fremover.
Redigert 18.09.2023 kl 20:27
5thplanet
18.09.2023 kl 20:25
3707
Har vi fått en ny u-viten troller med null kompetanse mellom øra? 😂
cm punk
18.09.2023 kl 20:26
3702
krakket får holde seg til aksje-nm på e24, lekepenger er lurest i starten
Blue Cow Group
18.09.2023 kl 20:26
3691
Det koster ikke 1,5mrd da unikum. Husker ikke hvor, (mulig FA) der TGS sa de gjorde det for et økonomisk solid selskap i det nye TGS/PGS, mens PGS la også til noe ala "I tilfelle markedssvingninger før sammenslåinga er komplett". Noe man KAN tolke som at PGS fortsatt ikke er 100% sikre på å få betalt TLB i mars-24 uansett hvor sprøtt det høres ut mtp ekstra $75m lån de fortalte om på Q2-dagen. Jeg aner ikke hva annet han kan ha ment, åpen for forslag! ;)
Seadrill er ingen konkursrytter lenger. og er blitt en cash maschine.
Vargus
18.09.2023 kl 20:30
3608
Utvanning ??? Snakk om 5 små prosenter. Dette er bare positivt. Er nok mange som blir pos overraska imorra 💯
Jeg likte sammenslåingen,men den emisjonen hadde jeg ikke noe sans for. Emisjonen gir ofte nedgang etterpå.
cm punk
18.09.2023 kl 20:30
3615
Billyjojimbob skrev Tipper alle får rabatt,emikurs er aldri noe gulv👍
Under 5% rabatt iforhold til sluttkurs, men 7.7% rabatt iforhold til fusjonverdsettelse tgs 👍
HAS
18.09.2023 kl 20:31
3602
Kanskje "markedssvingninger" fordrer kapital til reaktivering og utrustning av en båt til?
Nickhead
18.09.2023 kl 20:34
3526
Tikk-takk Tikk-takk
Ser vi lavt 9 tall i morgen??
Skulle ikke forundre meg,jeg får jo som oftest rett
Ser vi lavt 9 tall i morgen??
Skulle ikke forundre meg,jeg får jo som oftest rett