$$$PGS$$$ (â ïž) K for Kontraktâšïž
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
22.09.2023 kl 11:40
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
WillyWonka
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent pÄ denna, mÄ bli avklaring idag eller mandag
https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/10685
Spent pÄ denna, mÄ bli avklaring idag eller mandag
Redigert 22.09.2023 kl 11:28
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nestoren
20.09.2023 kl 18:23
6047
SkjĂžnner ikke at noen vil heller ha oppkjĂžp av PGS enn Ă„ gĂ„ sammen med TGS. NĂ„r disse to selskapene gĂ„r sammen sĂ„ reduseres det med en konkurrent og skape et superselskap. Ă
bli casha ut pÄ 12-15 sÄ er eventyret over. Med TGS lever eventyret videre.
MrBoring
20.09.2023 kl 18:30
5969
Ja, hva vil du?? Ok, trodde du ropte pÄ meg. ;-)
Jeg tar deg pÄ ordet og hÄper du holder deg borte. Du vil ikke bli savnet av meg.
Jeg tar deg pÄ ordet og hÄper du holder deg borte. Du vil ikke bli savnet av meg.
Tigerberget
20.09.2023 kl 18:34
5971
Du trekker deg ikke.
Du reiser pÄ jobb igjen uten tilgang til forumet.
Dessverre sĂ„ er du tilbake om 4 ukerâŠ.pĂ„ en langt hĂžyere kurs.
Du reiser pÄ jobb igjen uten tilgang til forumet.
Dessverre sĂ„ er du tilbake om 4 ukerâŠ.pĂ„ en langt hĂžyere kurs.
Reality check:
https://www.finansavisen.no/politikk/2023/09/20/8037746/storbritannia-utsetter-forbud-mot-fossilbiler?internal_source=sistenytt
Storbritannia utsetter forbud mot fossilbiler
Et britisk forbud mot nye bensin- og dieselbiler utsettes, ifÞlge statsminister Rishi Sunak. Britene vil dessuten fÄ fortsette med gassoppvarming av boliger.
I tillegg sa statsministeren at det ikke kommer noe forbud mot olje- og gassleting i den britiske delen av NordsjÞen. Han vil heller ikke innfÞre nye avgifter for Ä fÄ folk til Ä fly mindre.
https://www.finansavisen.no/politikk/2023/09/20/8037746/storbritannia-utsetter-forbud-mot-fossilbiler?internal_source=sistenytt
Storbritannia utsetter forbud mot fossilbiler
Et britisk forbud mot nye bensin- og dieselbiler utsettes, ifÞlge statsminister Rishi Sunak. Britene vil dessuten fÄ fortsette med gassoppvarming av boliger.
I tillegg sa statsministeren at det ikke kommer noe forbud mot olje- og gassleting i den britiske delen av NordsjÞen. Han vil heller ikke innfÞre nye avgifter for Ä fÄ folk til Ä fly mindre.
kongsberg1
20.09.2023 kl 18:51
5782
Fikk bare lyst til Ă„ lime inn denne.
kongsberg1
10.09.2023 kl 10:21
3183
Her jobbes det pÄ alle fronter.
PGS er med, bÄde olje og fornybar.
Storbritannia skal dele ut over 100 olje- og gasslisenser
Storbritannia planlegger Ă„ dele ut over 100 nye olje- og gasslisenser i NordsjĂžen for Ă„ bidra til Ăžkt energiuavhengighet, sier landets regjering. Her skal det vel investeres hundrevis av milliarder, ser hvor fokuset er, energisikkerhetâŠâŠ
Storbritannia: Vil bidra med over 20 milliarder kroner til klimafond
PĂ„ G20-toppmĂžtet i India lover statsminister Rishi Sunak at Storbritannia vil bidra med en sum tilsvarende over 20 milliarder kroner til FNs grĂžnne klimafond.
Redigert 10.09.2023 kl 10:24
Her rides alle hester samtidig.
kongsberg1
10.09.2023 kl 10:21
3183
Her jobbes det pÄ alle fronter.
PGS er med, bÄde olje og fornybar.
Storbritannia skal dele ut over 100 olje- og gasslisenser
Storbritannia planlegger Ă„ dele ut over 100 nye olje- og gasslisenser i NordsjĂžen for Ă„ bidra til Ăžkt energiuavhengighet, sier landets regjering. Her skal det vel investeres hundrevis av milliarder, ser hvor fokuset er, energisikkerhetâŠâŠ
Storbritannia: Vil bidra med over 20 milliarder kroner til klimafond
PĂ„ G20-toppmĂžtet i India lover statsminister Rishi Sunak at Storbritannia vil bidra med en sum tilsvarende over 20 milliarder kroner til FNs grĂžnne klimafond.
Redigert 10.09.2023 kl 10:24
Her rides alle hester samtidig.
Redigert 20.09.2023 kl 19:03
BWMx5
20.09.2023 kl 20:03
5303
Jeg tĂžrr faan ikke selge storkonton min..lukter dobling her.
Stockflow
20.09.2023 kl 20:15
5457
BWMx5 skrev https://www.finansavisen.no/forum/post/5609805
Takk skal du hađ
BWMx5 skrev https://www.finansavisen.no/forum/post/5609805
Summary:
Improving contract rates and margins
Sequential MultiClient revenue increase
Significant progress in offshore wind and
established strategic node collaboration
Establishing the premier energy data
company
Improving contract rates and margins
Sequential MultiClient revenue increase
Significant progress in offshore wind and
established strategic node collaboration
Establishing the premier energy data
company
Redigert 20.09.2023 kl 20:40
portion
20.09.2023 kl 20:33
5444
Da kan vi vel legge det ballen dÞ ogsÄ da;)
Fed: Resesjonsfaren borte
Resesjonsfaren er omtrent helt borte, ifĂžlge Feds nye prognoser. Derfor blir det fĂŠrre rentekutt neste Ă„r.
Fed: Resesjonsfaren borte
Resesjonsfaren er omtrent helt borte, ifĂžlge Feds nye prognoser. Derfor blir det fĂŠrre rentekutt neste Ă„r.
"the Premier Energy Data
Company" of the World
HĂžrer ikke hjemme i lille Norge denne ENERGY-TECH KJEMPEN!
Company" of the World
HĂžrer ikke hjemme i lille Norge denne ENERGY-TECH KJEMPEN!
Sweetspot
20.09.2023 kl 20:37
5644
Fusjon, og den nye sjefen lover sterke tall..
Blir fine julegaver i Ă„rđ€đ€đ€
Blir fine julegaver i Ă„rđ€đ€đ€
FaeniHelvete
20.09.2023 kl 20:40
5754
Det hadde vĂŠrt fint.
Hva tenker vi nÄ om Q3 for TGS og PGS, er det kjedelige resultater for den ene sÄ pÄvirkes den andre
Hva tenker vi nÄ om Q3 for TGS og PGS, er det kjedelige resultater for den ene sÄ pÄvirkes den andre
Kontur
20.09.2023 kl 20:41
5790
I morgen er det oppgjĂžrsdato for emiaksjene, etter det vil jeg tro her blir ytterligere stigning.
Til og med negative SEB ser 12,50. Det fusjonerte selskapet er mindre verdt enn de var hver for seg for noen Ă„r siden.
Innen 1 Ă„r vil vi ha doblet verdiene, minst.
KjĂžp PGS folkens, vi er allerede rike men rikere skal vi bli
Til og med negative SEB ser 12,50. Det fusjonerte selskapet er mindre verdt enn de var hver for seg for noen Ă„r siden.
Innen 1 Ă„r vil vi ha doblet verdiene, minst.
KjĂžp PGS folkens, vi er allerede rike men rikere skal vi bli
Liker det du sier der :)
Ja ble mye oppgang Ä misse for de som trodde pÄ "resesjonen som skulle komme FORDI Þkonomien var sÄ brennhet".
Remember: Fear of a False Factor er alltid Bull som faenâ ïž
Remember: Fear of a False Factor er alltid Bull som faenâ ïž
Redigert 20.09.2023 kl 20:45
Platinum365
20.09.2023 kl 22:11
4919
Videre hvis fusjonsbeslutning blir godkjent, sÄ er det regler rundt hva som er lov Ä foreta seg fra det overdragende selskap ang avtaleinngÄelser. Blir nok turbulent ja, og mange muligheter for trading for de som liker det. Det kan ogsÄ igjen bli en hemsko for Q1 kontrakt, Q2?
Omnislash
20.09.2023 kl 22:16
4857
Jeg ville ikke lagt den ballen dÞd, nei. Det er i beste fall utsatt. Den vestlige befolkningskollapsen, eldrebÞlgen og ikke minst Kina sin allerede pÄbegynte kollaps vil gjÞre det helt uunngÄelig - spÞrsmÄlet er hvilke selskaper som kan tjene pÄ det. Jeg tror denne fusjonen gjÞr at vi stÄr sterkere!
Platinum365
20.09.2023 kl 22:27
4740
Som media skriver sÄ er det PGS som tjener mest pÄ fusjonen, ettersom hÞy rente blir lavere, og nÄ med emisjonene og et bibliotek av verdi 6 mrd, sÄ er transaksjonen «gratis» for TGS. Vinn vinn for begge, men i intervjuet med Johansen sÄ innrÞmmer han at det er hardt om dagen. Vi fÄr se. Husk Ä gevinstsikre, legger inn ny sikring pÄ 12, 12.5 og 12.95.
Oldking
20.09.2023 kl 22:32
4712
Det grĂžnne skiftet kommer visst ikke til Ă„ dekke verdens energibehov pĂ„ ganske sĂ„ lenge. Kanskje ikke fĂžr om flere tiĂ„r. Inntil da trengs olje ogsĂ„. Men den mĂ„ bli renere. Ellers kommer en Ăžkende mengde klimaaktivister til Ă„ lage mer og mer spetakkel. Og med god grunn. SĂ„ karbonfangst og lagring er en forutsetning for at fortsatt utvinning av olje og gass kan aksepteres av kloden selv og dens befolkning. Tgs og Pgs vil i Ăžkende grad bli brukt til Ă„ finne gode lagringsplasser pĂ„ havbunnen. Og til Ă„ pĂ„se at de ikke lekker. Store og viktige oppgaver. Godt betalte ogsĂ„âŠ.
Platinum365
20.09.2023 kl 22:40
4641
Vet ikke hva man skal si til det.
At et «grÞnt skifte» er ikkeeksisterende uten ytterligere «grÞnnvasking»?
At et «grÞnt skifte» er ikkeeksisterende uten ytterligere «grÞnnvasking»?
Nestoren
20.09.2023 kl 22:49
4524
TGS fÄr en massiv skattefordel som ikke blir snakket nok om + bÄter og bibliotek. Det er stor fordel for begge parter, men jeg synes TGS kan vÊre glade for at de ikke trengte Ä betale noe cash.
Londonmannen
20.09.2023 kl 23:10
4337
Karbonfangst og lagring hÞres vel og bra ut. Men ville det ikke vÊrt langt bedre dersom CO2 kunne blitt brukt som rÄvare til nye produkter til bruk i det grÞnne skiftet? Hvorfor grave ned et rÄstoff som kan utnyttes? For meg synes det Ä vÊre bortkastede ressurser Ä pumpe CO2 ned i undergrunnslager, nÄr det etterhvert finnes langt mer fornuftige metoder Ä ta hÄnd om CO2.
Platinum365
20.09.2023 kl 23:13
4297
Platinum365 skrev Enig, derfor mitt anfÞrselstegn vedrÞrende «gratis».
«Gratis»:
Skattefordel 7-800 mill
Bibliotek 6 mrd
ForhĂžyelse i aksjekapital ca 2 mrd
Noen bÄter med tilhÞrende cashflow diskontert ca 3 mrd 5 Är
Kostnadsreduserende synergieffekter (passive greier mÄ jeg si) 500 mill
= «gratis»
Som Johansen oppsummerer; vi er sterke i SĂžr-Amerika, de er sterke i Middelhavet/ Europa.
Som PGS aksjonÊr i disse Ärene fra 2020, sÄ er det litt trist, men tilliten er tynnslitt, og slik TGS ser det, sÄ er disse to ute.
Det er blitt foretatt en due dilligence hvor de kom frem til at konkurransetilsynenet(myndighetene) i de respektive landene ikke vil ha noen sÊrlige innvendinger mhht fusjonen, det i seg selv tilsier et marked i nedadgÄende trend?
Skattefordel 7-800 mill
Bibliotek 6 mrd
ForhĂžyelse i aksjekapital ca 2 mrd
Noen bÄter med tilhÞrende cashflow diskontert ca 3 mrd 5 Är
Kostnadsreduserende synergieffekter (passive greier mÄ jeg si) 500 mill
= «gratis»
Som Johansen oppsummerer; vi er sterke i SĂžr-Amerika, de er sterke i Middelhavet/ Europa.
Som PGS aksjonÊr i disse Ärene fra 2020, sÄ er det litt trist, men tilliten er tynnslitt, og slik TGS ser det, sÄ er disse to ute.
Det er blitt foretatt en due dilligence hvor de kom frem til at konkurransetilsynenet(myndighetene) i de respektive landene ikke vil ha noen sÊrlige innvendinger mhht fusjonen, det i seg selv tilsier et marked i nedadgÄende trend?
Redigert 20.09.2023 kl 23:18
Det er vel ikke markedskreftene og etterspĂžrselen som styrer reglene for en fusjon?
Platinum365
20.09.2023 kl 23:25
4353
Reglene for en fusjon er nedtegnet i aksjeloven.
Markedskreftene derimot er hÞyst aktuelle i dette tilfellet. Hvor ledelsen i de respektive selskapene er den utÞvende makt, og som Johansen sier at nÄ begynner «lobbyvirksomheten» for Ä fÄ dette til Ä bli en realitet.
EtterspÞrsel etter en fusjon tenker du pÄ? Den vil bli bestemt pÄ generalforsamling.
Sum av summarum sÄ er det vel som Rune oppsummerte det: «det er penger det og»
Markedskreftene derimot er hÞyst aktuelle i dette tilfellet. Hvor ledelsen i de respektive selskapene er den utÞvende makt, og som Johansen sier at nÄ begynner «lobbyvirksomheten» for Ä fÄ dette til Ä bli en realitet.
EtterspÞrsel etter en fusjon tenker du pÄ? Den vil bli bestemt pÄ generalforsamling.
Sum av summarum sÄ er det vel som Rune oppsummerte det: «det er penger det og»
Oldking
20.09.2023 kl 23:33
4542
Det viktigste er at oljen blir mer akseptabel fordi den blir renere. SÄ hvis den metoden du peker pÄ er bra, sÄ heier jeg pÄ den ogsÄ. Kanskje det er behov for begge siden det haster sÄnn?
Platinum365
21.09.2023 kl 00:30
7206
Hva tenker dere om yielden i T(P)GS sett opp mot feks tank de neste 3 Ă„rene?
Nestoren
21.09.2023 kl 00:48
7162
Mine eneste tanker er at syklusen kommer til Ă„ vare lenger enn det tank pleier Ă„ ha. Med konsolideringen kommer TPGS til Ă„ ha jobb omtrent hele tiden.
Platinum365
21.09.2023 kl 01:06
7115
Det ogsÄ er riktig, for meg vel og merke.
Uavhengig av det sÄ tror jeg ikke det er vedlig mye mer Ä hente nÄ i seismikk, derfor bÞrsnotering av Shearwater (selge pÄ topp), derfor konsolidering av selskapene(pÄ topp/rente topp), osv. ForsÞker Ä skvise sitronen opp til 12-13. men det har sine drawbacks.
Uavhengig av det sÄ tror jeg ikke det er vedlig mye mer Ä hente nÄ i seismikk, derfor bÞrsnotering av Shearwater (selge pÄ topp), derfor konsolidering av selskapene(pÄ topp/rente topp), osv. ForsÞker Ä skvise sitronen opp til 12-13. men det har sine drawbacks.
Ja.du er inne pÄ noe der.....
Kontur
21.09.2023 kl 06:27
6785
TGS hadde ikke gjort dette om de ikke ser en oppside.
En kjempesvĂŠr oppside
KjÞp PGS nÄ fremover og bli med pÄ den oppturen. FÞrst som PGS aksjonÊr fordi det vil bli mer og mer tydelig hvorfor TGS ivret for en avtale og dernest som aksjonÊr i det sammenslÄtte selskap, verdens ledende.
Vinn vinn vinn
Dette er da ikke vanskelig
En kjempesvĂŠr oppside
KjÞp PGS nÄ fremover og bli med pÄ den oppturen. FÞrst som PGS aksjonÊr fordi det vil bli mer og mer tydelig hvorfor TGS ivret for en avtale og dernest som aksjonÊr i det sammenslÄtte selskap, verdens ledende.
Vinn vinn vinn
Dette er da ikke vanskelig