ZENITH 2023 p2

JobPeterson
ZENA 01.09.2023 kl 00:07 180609

Seeing as the zenith 2023 thread has reached a limit and I couldn’t post I have created a continuation thread.

Nice summary on the USA update the other day, I pretty much agree with most things written.

https://investornytt.no/zenith-energy-med-nytt-oppkjop-posisjonert-for-vekst-i-usa/

Det lille børsnoterte olje og gass selskapet Zenith Energy har siste ukene kommet med en rekke mindre oppkjøp og børsmeldinger. Skal vi tro en kilde til Investornytt er dette starten på en ny satsning for det lille olje og gasseselskapet.
Det var klokken tolv i dag at selskapet som er notert på Oslo børs meddelte at de hadde kjøpt opp CYAP, som et et mindre selskap som er notert på OTC markedet i USA.

Transaksjonsummen er nær 400,000 dollar og skal være et strategisk grep Zenith gjør for å ha et datterselskap med investeringer direkte i USA

Oppkjøpsraid

Zenith har siste månedene gjort en rekke oppkjøp av eksisterende produksjon av olje og gass i USA.

Først ut var transaksjonen i juni der selskapet tilegnet seg med Stateside Energy LLC der selskapet inngår samarbeid og tilegner seg eierandeler med økt produksjon.

I juli meldte selskapet om det andre oppkjøpet av totalt 155 olje og gassbrønner, slik Inevstornytt forstår dette er det flere brønner aktive og gir produksjon inn. 47 brønner er aktive og transaksjon summen rundt 600,000 dollar. Lokasjonen skal være i Texas og fører til innteksstrøm for selskapet.

Klar taktikk

Ved å tilegne seg eksisterende produksjon som større olje selskaper ønsker å bli kvitt, kan Zenith Energy tilegne seg svært billige eierandeler for å øke kontantstrømmen inn i selskapet. Kilden vi har pratet med mener dette er som å kjøpe en dollar for 10 cent og kan være en svært lukrativ strategi av selskapet fremover.

Særlig Texas har mange oljefelt der operatører og større selskaper selger unna eiendeler til gi bort pris for å satse på nye og større felt. Om Zenith lykkes med dette vil de skape store aksjonærverdier.



Utskjelt – turnaround kandidat?

Selskapet har hatt en turbulent reise på Oslo Børs og børsverdien omtales som svært lav skal vi tro våre kilder. Bare olje og gass delen i Italia skal kunne forsvare dagens prising ifølge vår kilde som har fulgt selskapet tett i mange år. Tilliten er lav nå – men det virker som om ledelsen tar grep.

Mange bekker små

Selskapet har nå gjort tre oppkjøp i USA og virker å rette blikket mot USA etter en feilslått satsning i Tunisia. Investornytt skal lage en analyse av selskapet og finne ut mer i tiden som kommer.

Kilden sier også har Zenith har som mål å gjøre mange gode og billige oppkjøp for å nå en solid produksjon i USA. Om så er tilfellet er Zenith en aksje å følge med på fremover.

I korte trekk skal siste oppkjøpet være for å sikre seg kontrollen over et notert selskap i USA for å kunne lettere gjøre flere oppkjøpog ha tilgang på kapital, samt at det styrker posisjonen i US markedet.

JobPeterson
04.10.2023 kl 10:26 3675

I will buy on the London market this week it’s very cheap there
JobPeterson
04.10.2023 kl 10:26 3658

the traders and MMs are wiping out the weak investors and the spread bets in margin call. there wil be a big rebound shortly on the barrage of good news we have to come.
rischioso
04.10.2023 kl 09:15 3655

Selskapet lever, produserer og tjener penger så det meste av nedsiden er nå tatt ut så da bør man fokusere på de nærstående triggerne som ligger i loopen:

1. 3x MOU Kazakhstan
2. 3x oppdateringer USA
3. Erstatninger Afrika

* Mao, sannsynligheten er høy for at det veldig snart kommer en rekyl og den får man med seg om man har en smule tålmodighet og ikke minst benytter anledningen til å plukke her nede - JustSayin ...;)
Redigert 04.10.2023 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
futureistoday
04.10.2023 kl 08:16 3720

LittleNoisyBoy skrev Spiller dere yatzy?
Når enn kaster ut meninger uten noe som helst fakta eller mening om hvorfor så er det greit og balansere det med samme mynt motsatt retning tenker jeg😂😂
kalle2023
04.10.2023 kl 00:07 3651

Ja da får vi se hva som kommer først av 3 eller 6 tallet
Bonzo2015
03.10.2023 kl 20:58 3765

Ja, Blienotre😊 du mente i et innlegg at en ikke burde drive med aksjer om en ikke hadde råd til å abonnere på Investornytt…..
Mulig du har rett i det, men ikke så dumt å tilegne seg litt grunnleggende kunnskap om aksjebegreper i tillegg.
Kjekt å vite forskjell på spleis og splitt..
Allroad18
03.10.2023 kl 20:11 3815

Vel lyger å lyger, tror du må google spleis før du uttaler deg..Aksjespleis betyr at flere aksjer slås sammen, så det er du som lyger. Dersom du hadde 1 mill aksjer, så ble de spleiset til 100K aksjer. Løgn nr 2,som du kommer med, er at dette gir et større tap av aksjeverdien, det er også feil. Verdien er akkurat den samme, bortsett fra at antall aksjer er redusert, men til en høyere kurs enn den gamle. 0,05 i verdi ble 0,50 fordi man spleiset sammen x antall aksjer(10), men aksjekapitalen og verdien er den samme.
Blientotre
03.10.2023 kl 16:56 3943

Her lyger du å kaller det en spleis, som vil si et større tap av aksjeverdien - men det var en splitt som ble gjennomført.
futureistoday
03.10.2023 kl 16:28 3981

Nærmer seg snart 6 tallet, som for noen uker siden, veldig kjekt! Her har vi masse godt i vente😃
kalle2023
03.10.2023 kl 16:24 2968

Nærmer seg snart 3 tallet, som for en uke siden ville vært 3 øre. Svært imponerende. Her er d snart ingen ting igjen
tsu for all
03.10.2023 kl 14:57 3081

lån, det er jo det AC skriver....

+ di har mye penger etter siste emisjon :)
Redigert 03.10.2023 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Jotun71
03.10.2023 kl 14:33 3123

hei, har Zena nok økonomiske muskler til å vente på resultater da?
Fluefiskeren
03.10.2023 kl 14:04 3156

I og for seg riktig da dom ikke kan ankes.

Men saksbehandlingen kan ta lang tid. Jeg er aksjonær i PNOR som ligger i en voldgiftsak med Senegal ang. to lisenser. Den ble registrert i juli 2018 og arbeidet startet i januar 2019. Den er er ennå ikke avsluttet, men det har ikke skjedd noen utvikling siden 1.juni 2022. Ligger fremdeles som «pending».

Så skal det sies at det ble en pause i voldgiftsaken på ca et halvt år siden partene innledet direkte forhandlinger som ikke førte frem.
rischioso
03.10.2023 kl 13:47 3192

Både ja og nei, men som en tommelfinger regel så er tidslinjen fra start til mål for en voldgiftssak aldri lenger enn 12mdr om den gjennomføres helt. Når det er sagt så skjer det ofte at partene inngår et forlik før en voldgiftsavgjørelse foreligger og det kan skje når som helst i voldgiftsprosessen så med det i minnet så kan ting gå langt raskere.
Redigert 03.10.2023 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.10.2023 kl 13:41 3205

Du sier du sitter med aksjer, men slår ned på en hver optimisme - vennligst ikke undervurder intelligensen vår ...;)

Det sier seg selv at det ikke skal mye positivitet til før den negative trenden er snudd og materialisering av 1 eller flere av de 3 siste Kazakhstan MOU'er vil gjøre akkurat det uavhengig av hva du mener eller vil ha oss til å tro at du mener. Børs er mye psykologi og som aksjonær så er optimisme derfor viktig. Om du ikke har troen så selg, men for oss andre som mener at positive ting kan skje fremover så er det vår rett til å highlighte det og hvorfor uten at du skal bestemme hvor positive vi skal være ...;)
Lord Wincheste
03.10.2023 kl 13:30 3228

Voldgiftsaker går mye raskere, det er det de er til for....
LittleNoisyBoy
03.10.2023 kl 13:11 3240

takk. ja det virker alt går i "slow motion" i det afrikanske kontinentet
futureistoday
03.10.2023 kl 12:55 3238

Det er en stund siden de utnevnte sin representant, 7 september for og være eksakt. Ser det har blitt nevnt i afrikanske nyheter den 29 september som nok er det du henviser til. Men de henger endel etter

Jeg har lagt ut link til saken der du kan følge siste nytt i tidligere innlegg
Redigert 03.10.2023 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
SebRiberac
03.10.2023 kl 12:14 3276


Tunisia har nå utnevnt sin juridiske representant. Rettsmøtet starter snart, så kan vi motta vår skyldige betaling.
Allroad18
03.10.2023 kl 10:37 3384

Jeg maser ikke, jeg var oppe klokka 0520 idag, så jeg er våken😎, jeg har sittet med aksjer siden 2020(tror mitt første kjøp var på rundt 0,04) og har snittet ned og ned i i årenes løp, hvorfor skal jeg selge med tap? Jeg henviser til haussing om at "snart skal det skje, nå er vi snart i mål osv" Dette jammeret har pågått i over 2 år, og som jeg nevnte i innlegget mitt, vi ser kursutviklingen som en pekepinne på hvordan det står til- og kursen min venn den har gått ned og ned. Jeg har ikke mistet håpet, men jeg foretrekker at vi demper optimismen noen hakk.
futureistoday
03.10.2023 kl 10:08 3421

Hvem skal våkne opp? Har du våknet opp? Har du aksjer her? Hvorfor har du ikke våknet og solgt i tilfelle? Har du ikke aksjer her? Hvorfor maser du på hva alle andre skal da? Hva er ditt mål med innlegget ditt?
Allroad18
03.10.2023 kl 09:21 3464

Haussing og overoptimisme hjelper ikke, det har dere vel snart oppdaget. Kursen er et levende eksempel på tiltroen til selskapet og den sier alt! Som Aqualight sier, det er svært lite handel i aksjen, og det betyr at det er lite eller ingen interesse for noen å tape mer penger, eller at caset er for risikabelt. Vi kommer til å falle videre, da det ikke er noe som tilsier kursstigning, og snart er vi tilbake der vi var før spleisen, og vi er enda fattigere- nei, dere må våkne opp!
rischioso
03.10.2023 kl 03:18 3600

Ja - og det kan skje raskere enn de fleste så for seg og av samme grunn blir det spennende og se hva som kommer ut av de 3 Kazakhstan MOU'ene - mye er gjort selv om kun 1 materialiserer seg og en avklaring er forventet senest og innen utgangen av november for alle 3 noe som betyr at triggende melding(er) kan tikke inn hvilken dag som helst fremover - timing is everything så her gjelder det å ikke sove i timen..;)

https://newsweb.oslobors.no/message/598696

https://newsweb.oslobors.no/message/599526

https://newsweb.oslobors.no/message/599765
Redigert 03.10.2023 kl 03:26 Du må logge inn for å svare
Aqualight
02.10.2023 kl 19:56 3822

Der plejer nu at være rimelig højt til loftet på dette forum Allroad18, så mon ikke det går.

Der er meget få, investorer der vil have det her projekt Zenith Energy til at lykkedes, som jeg. - men der er en historik som går en del år tilbage, som fortæller at selv når "bolden" ligger på pletten, og ALT er "ligetil" så falder dealmaker i sine snørebånd (lisser) igen og igen og igen. og uanset hvor mange MOU der er lavet historisk, i firmaet, så er det aldrig endt ud med en eneste boe!

Hvis der kommer olie op af jorden i år 2023, som vi står for, så er det ikke mindre end et mirakel - jeg minder lige om endnu en gang, at det ikke er muligheder der mangler, men nok mere evner og økonomi, beklageligvis.

Der er 0 handel i UK og yderst begrænset i Norge - jeg kan kun opfordre til at skrive til firmaet endnu en gang , for at få svar på de emner jeg har lagt på den anden tråd.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
JobPeterson
02.10.2023 kl 19:22 3856

Agreed the trading games will be played at these levels with shorts and longs back and forth until we get worth while news. I can guarantee you that once good news comes that positively affects the market cap the shorts will be closed and the price will double within trading days. Mark my words.
rischioso
02.10.2023 kl 12:13 4062

Du er ikke frekk mot andre enn deg selv som skiter i eget reir....;)

Fra spøk til alvor - for det første så er ikke jeg noen nykommer verken på børs eller i dette caset og for det andre så har det vært nærmest null interesse for aksjen en god periode og slikt gir fritt spillerom for algoritme/robothandel som er stilt inn den gale veien så de er nok slettes ikke lei, men sikkert kjempefornøyde som klarer å sende kursen ned dag etter dag på mikrovolum slik de er stilt inn. Når det er sagt så er det ingenting som varer evig og denne nedgangen på slikt grunnlag er ikke noe unntak og av samme grunn er det stor sannsynlighet for at det veldig snart vil snu opp igjen for at robotene skal finne reelle selgere og ikke bare bytte aksjer seg i mellom. Slik går no dagan på børs i påvnte av nytt av betydnig - og det kommer når det kommer og da gjelder det å være inne i forkant - faktisk ikke mer komplisert enn som så...;)
Redigert 02.10.2023 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Allroad18
02.10.2023 kl 11:40 4088

Med fare for å være frekk; Å plukke på dette nivået har man kunnet gjort i månedsvis! Eneste forskjellen er spleisen. Til og med robotene er lei...Det kan godt hende det er en god anledning for nykommere i aksjen, men vi som har gjort oss ferdige med plukkingen for lenge siden, og innser at risikoen ikke står i stil med avkastningen engang, da plukker man ikke mer, men sitter stille i håp om å få igjen pengene. Jeg har sett meg lei av røde tall, lovvord og fantasier. Til de som husker våte drømmer om 1,- engang og hjernen gikk amok, det betyr at vi må opp til 10,- idag for å tjene like mye. Så lykke til med plukkingen! Og nedgangen fortsetter med hjelp av noen få hundrelapper. Aksjen burde vært splittet på 100,- og ikke 10,-
Redigert 02.10.2023 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
02.10.2023 kl 11:39 4050

Det "fundamentale" (håpet) har blitt vesentlig bedre siste mnd med de tre nyhetene fra Kazakhstan. Som jeg mener det er både stor sannsynlighet for at Zenith skal få til en avtale, OG at dette er noe som vil passe Zenith for å utvikle videre.
rischioso
02.10.2023 kl 11:09 4085

Etter 1 uke med over 25% nedgang på mikroomsetning hovedsaklig basert på algoritme/robot handel og ikke det fundamentale så vil det komme en rekyl tilbake så og starte plukkingen rundt dette nivået er nok ikke det dummeste - JustSayin ...;)
Felixcat
02.10.2023 kl 10:51 4106

I alle fall tydelig lett å få ned kursen, mulig før eget kjøp. Kun en omsetning etter klokken 09:00. Hele 22 stykk aksjer kjøpt klokken 10:10 for kr 100, hundre kroner.
JobPeterson
02.10.2023 kl 00:30 4332

Pitti skrev Innlegget er slettet
Yes it will
JobPeterson
01.10.2023 kl 21:28 4407

Kazakhstan ready to increase oil supplies to Germany, president says
Reuters
September 28, 20231:54 PM GMT+1Updated 3 days ago

BERLIN, Sept 28 (Reuters) - Kazakhstan is ready to increase oil supplies to Germany, Kazakh President Kassym-Jomart Tokayev said on Thursday after talks with German Chancellor Olaf Scholz in Berlin.

Tokayev said Kazakhstan has shipped 500,000 metric tonnes of crude to Germany's Schwedt refinery via Russia's Druzhba pipeline this year, sales that began after Berlin decided to stop buying Russian oil.

"At our German friends' request, I have confirmed our country's readiness to increase oil supplies and make them long-term," Tokayev told a briefing.

He did not say by how much such shipments could increase.

"Kazakhstan is an important partner for us to broaden our supply channels, for example in the import of crude oil, and to make us independent of Russian energy supplies," Scholz told the same briefing.

"We also look to Kazakhstan as a partner when it comes to critical raw materials to shape the energy transition. And we agree that the necessary transport routes must be expanded more quickly."
Allroad18
01.10.2023 kl 12:15 4515

Vi noterer at det har blitt oktober og i morgen er det uke 40, det har skjedd mye i 2023, men det har ikke kommet aksjonærene noe tilgode likevel. Det gjenspeiler seg i aksjekursen som har gitt oss minus 48-50% avkastning i år. Vi har opplevd at lovende prosjekter har blitt skrinlagt og nye land og muligheter plutselig har "dukket" opp. Det er viktig at siste delen av 2023 blir mer oppløftende enn året hittil, og med det mener jeg at det må komme svært håndfaste og konkrete meldinger som har substans og gir klingende mynt i kassa. Vi gir ikke opp ennå, men vi er nå inne i siste kvartal av året og det begynner å haste!