ZENITH 2023 p2

JobPeterson
ZENA 01.09.2023 kl 00:07 180613

Seeing as the zenith 2023 thread has reached a limit and I couldn’t post I have created a continuation thread.

Nice summary on the USA update the other day, I pretty much agree with most things written.

https://investornytt.no/zenith-energy-med-nytt-oppkjop-posisjonert-for-vekst-i-usa/

Det lille børsnoterte olje og gass selskapet Zenith Energy har siste ukene kommet med en rekke mindre oppkjøp og børsmeldinger. Skal vi tro en kilde til Investornytt er dette starten på en ny satsning for det lille olje og gasseselskapet.
Det var klokken tolv i dag at selskapet som er notert på Oslo børs meddelte at de hadde kjøpt opp CYAP, som et et mindre selskap som er notert på OTC markedet i USA.

Transaksjonsummen er nær 400,000 dollar og skal være et strategisk grep Zenith gjør for å ha et datterselskap med investeringer direkte i USA

Oppkjøpsraid

Zenith har siste månedene gjort en rekke oppkjøp av eksisterende produksjon av olje og gass i USA.

Først ut var transaksjonen i juni der selskapet tilegnet seg med Stateside Energy LLC der selskapet inngår samarbeid og tilegner seg eierandeler med økt produksjon.

I juli meldte selskapet om det andre oppkjøpet av totalt 155 olje og gassbrønner, slik Inevstornytt forstår dette er det flere brønner aktive og gir produksjon inn. 47 brønner er aktive og transaksjon summen rundt 600,000 dollar. Lokasjonen skal være i Texas og fører til innteksstrøm for selskapet.

Klar taktikk

Ved å tilegne seg eksisterende produksjon som større olje selskaper ønsker å bli kvitt, kan Zenith Energy tilegne seg svært billige eierandeler for å øke kontantstrømmen inn i selskapet. Kilden vi har pratet med mener dette er som å kjøpe en dollar for 10 cent og kan være en svært lukrativ strategi av selskapet fremover.

Særlig Texas har mange oljefelt der operatører og større selskaper selger unna eiendeler til gi bort pris for å satse på nye og større felt. Om Zenith lykkes med dette vil de skape store aksjonærverdier.



Utskjelt – turnaround kandidat?

Selskapet har hatt en turbulent reise på Oslo Børs og børsverdien omtales som svært lav skal vi tro våre kilder. Bare olje og gass delen i Italia skal kunne forsvare dagens prising ifølge vår kilde som har fulgt selskapet tett i mange år. Tilliten er lav nå – men det virker som om ledelsen tar grep.

Mange bekker små

Selskapet har nå gjort tre oppkjøp i USA og virker å rette blikket mot USA etter en feilslått satsning i Tunisia. Investornytt skal lage en analyse av selskapet og finne ut mer i tiden som kommer.

Kilden sier også har Zenith har som mål å gjøre mange gode og billige oppkjøp for å nå en solid produksjon i USA. Om så er tilfellet er Zenith en aksje å følge med på fremover.

I korte trekk skal siste oppkjøpet være for å sikre seg kontrollen over et notert selskap i USA for å kunne lettere gjøre flere oppkjøpog ha tilgang på kapital, samt at det styrker posisjonen i US markedet.

Allroad18
22.09.2023 kl 11:06 3727

Man har kunnet lastet opp på disse nivåer uendelig lenge, man kan laste opp til man spyr. Hvorfor ta sjansen på å laste opp enda mer? Det eneste som skjer er at tapene kan bli større og tallene enda rødere..
Billyjojimbob
22.09.2023 kl 10:07 3742

Spiller du i orkesteret på Titanic😁Nå når dansken har blitt en Herman spørs det om pos strokes trumfer baiss fremover,time will tell👍🇧🇻
Climbing
22.09.2023 kl 09:55 3740

Antaglig bare noen "seed prosjekter" først, så et mye større prosjekt som nok tar mye lengre tid å utvikle. Det er vanlig måte å gjøre Kaz entry på.
Barneskirenn
22.09.2023 kl 00:11 3934

Jepp. Men det vil vel ikke være den største operasjonen for disse feltene...? Gitt at det var produksjon 600+200 i 2019.
olje
21.09.2023 kl 22:44 3868

Jeg synest ikke det er rart at noen laster opp på de nivåene her, jeg har troa på flere gode nyheter der ting blir stadfestet. Da burde vi lett gå 100% før vi mesker i oss juleribba...men som jeg alltid sier, hver sitt valg. Jeg kunne iallefall ikke dy meg, lastet opp mere i dag.
Blientotre
21.09.2023 kl 22:03 3910

Jeg er nysgjerrig på hvem og hvorfor denne personen som kjøpte 14mill aksjer i en sleng kan være.
Aqualight
21.09.2023 kl 22:01 3905

@Barneskirenn - Husk at tilføje at der ikke kommer nogen olie op i år, selvom de når til enighed i år (2023), bare som en service oplysning, til de nye.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 21.09.2023 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
21.09.2023 kl 21:53 3858

Ny aksjonær? Vi som har vært med på sirkus Zenith i 3 år, har erfart at 3 «mou»’s ikke betyr en dritt. 😊
Derfor ingen reaksjon fra markedet..

Men, jeg har stor tro på at de skal klare å komme til enighet, og at disse 3 oppkjøpene er noe som kan passe Zenith.
Blir ingen reaksjon fra markedet før 100% avtale, og boed øker.
Climbing
21.09.2023 kl 20:42 3816

Helt enig ned Kniko. Bate de 3 MOU'd i Kazakhstan har allerede en "verdi" som et troverdig Lodd. Antar kursen går til 30 øre med engang, dersom 3 kjøpsavtaler undertegnes. Normalt burde 10 % av dette vært reflektertiakskjekursen nå, slik at 8 øre nå hadde vært normalt. La oss se om markedet skjømænner hvor bra dette kan være?
Kniko
21.09.2023 kl 20:03 2269

Det er veldig mye som hinter til at det kommer kursdrivende nyheter i sept/okt/nov.
29 sept: oppdatering i rettsak
Okt: oppdatering om USA acquisition/CYAP
Nov: 3x felter i Kazakhstan.

Jeg tror de har blitt erfarne nok og funnet en ny strategi som de kan lykkes med. Og jeg tror også at de har timet spleise riktig sammen med gode nyheter. De vet nok at å kjøre spleis før de meldte om Benin og Yemen hadde vært en dårlig ide.
jantt
21.09.2023 kl 19:49 2292

ok en 3 uger gammel nyhed. Nej så sker der intet.

Markedet vil se nogle kontanter komme i kassen
jantt
21.09.2023 kl 19:20 2305

Gad vide om det kan betyde noget for kursen ?? hmmm

Luca Benedetto, President, and director, commented, "We are pleased that Zenith Energy has acquired a majority stake in CYAP, in line with its development strategy, to have a stable presence in USA, the largest capital market inf the world. We look forward to reporting to stockholders and the investment community on our development plan for CYAP before the end of October 2023."

https://www.prnewswire.com/news-releases/cyber-apps-world-inc-announces-change-in-control-301934773.html

JobPeterson
21.09.2023 kl 17:18 2346

Aqualight If Zenith announce good news within the next month or two that doubles the share price then consolidation would have been time perfectly. The lower the price for consolidation the better in my opinion.
LittleNoisyBoy
21.09.2023 kl 14:14 2476

jeg har trukket alle mine ordre for nå. og venter på en stoooor gave til julaften
Climbing
21.09.2023 kl 14:07 2481

Har megwt stor tro på det iallefall. AC kan FSU meget godt fra før!! Ig benytter topp lokal ekspertise.
Blientotre
21.09.2023 kl 13:08 2527

Jøss, plutselig ble det kjøpt 14mill aksjer i en smell.
Redigert 21.09.2023 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
21.09.2023 kl 12:08 2610

Enig. Ganske sikker faktisk (med en klype salt, pga. historikken til Zenith) på at de kommer til enighet her innen 30.nov, og at feltene er små nok til at vi ikke må gjennom problemer/lang prosess hos myndighetene.
Mulighetene i Kazak ser meget lovende ut for Zenith. Jeg ser litt lysere på caset nå for fremtiden.
Climbing
21.09.2023 kl 10:35 2750

Zenith kommer til å få til de 3 Assets under MOU's i Kazakhstan. Det er perfect match med USA selskapet de har kjøpt og som er notert. I tillegg har Kazakhstan og USA svært godt forhold. Kazakhstan har mange assets av den type som Zenith søker, og som krever lite penger up front for å få tak. Men krever noe for å komme igang.
LittleNoisyBoy
21.09.2023 kl 08:34 2882

jeg/dere må passe på å fjerne ordrene som ligger under spleiseverdien.
futureistoday
21.09.2023 kl 04:41 3010

Vi kan vel ikke bore på felter vi ikke har? I usa har vi vel ikke overtatt noen felter enda…
Hektor
21.09.2023 kl 00:17 3017

Noen som kjenner til regler hvor lenge et selskap kan ligge under 10 øre på Euronext Growth før en må gjøre tiltak? Finner bare en generell regel for Oslo Børs? Var en som nevnte en periode for litt siden på Growth, mener kursen som ble nevnt var 10 øre. Isåfall stemmer vell dette med tidslinjen til Zenith Energy.

4.1 MINSTE KURSVERDI
Kursverdien av Utstederens Aksjer skal ikke være lavere enn NOK 1. Dersom kursverdien har vært
lavere enn NOK 1 over en periode på seks måneder, skal styret iverksette tiltak for å tilfredsstille kravet
så snart som praktisk mulig og senest fire måneder etter utløpet av seks måneders perioden.
Redigert 21.09.2023 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Gullit
20.09.2023 kl 22:17 3113

Litt av utfordringen er knyttet mot Tunisia, her så man for seg ytterligere oljesalg og penger til utvikling. Disse pengene bør uansett komme. Så har man vert inne og utforsket nye felt i nye land noe som kunne gitt oss en enorm økning ganske så hurtig. Deisse to sammen har nok gjort att enkelte andre ting har blitt litt tilsidesatt .. men vi har fått felt i USA og med 3 mou nå nylig så kan dette virkelig sette igang produksjonen for Zenith.
Aqualight
20.09.2023 kl 21:21 3080

Nu er du med på at der er 2 steder vi kan borer i morgen tidlig ikke sandt? Italien og USA , men det sker ikke! Det burde jo være oplagt at skabe værdier for aktionærerne de steder man kan, er det ikke nogenlunde det der står i samtlige RNS? Hvorfor sker det så ikke! Der mangler ikke borerig og der mangler ikke mandskab - og der mangler ikke transport muligheder i USA eller aftagere i Italien!

Så hvad er udfordringen, tror du?

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
20.09.2023 kl 20:41 3168

Negativ? Overhoved ikke - men jeg er blevet meget konkret og jeg påpeger blot det som rigtig mange sidder og tænker.

Og lige for at runde den RNS af, ja den er vedtaget tidligere i år, med flertal, men at lave den øvelse NU, med den nuværende situation, det er bare klodset i min optik.

Jeg ser da helst at aktien stiger, og gerne 500% - jeg ser det bare ikke med den nuværende situation.

Men kom da gerne med jeres vurdering af firmaet og hvordan i er kommet frem til jeres anslået vurdering.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 20.09.2023 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Aqualight
20.09.2023 kl 20:32 3191

Det har jeg ikke nej, og lige nu handler det ikke om håb, men hvad der bliver kommunikeret og ikke overholdt.

Husk lige at der sidder investorer med store aktie poster, som er bliver stillet en udvikling i udsigt igennem en hel del år efterhånden.

Når det ene fatamorgana afløser det næste, så bliver man en smule metal træt.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 20.09.2023 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
jantt
20.09.2023 kl 19:59 3254

Puha du er blevet mere negativ end mig og du var ellers så positiv.
50 % tror jeg dog ikke på.
Nu må vi se hvad der sker, men de må snart komme med konkret og ikke bare luftkasteller
Barneskirenn
20.09.2023 kl 19:49 3256

«Nu har jeg heller ikke noget håb omkring at kursen skal yderligere ned, men jeg kan se skriften på væggen, og de 5-6 største investorer har nok fået en mail, om at der mangler lidt penge på kontoen, og om de vil købe lidt aktier - det har de så nok sagt nej til, og for ikke at stå med 4 milliarder aktier er eneste alternativ at lave et split, for at udstede nye aktier til de kommende planer»

Du har fått Mail i dag av AC, med andre ord?
Barneskirenn
20.09.2023 kl 19:48 3258

-Spleis ble vedtatt på GF i våres…
-Det ble nylig meldt at de ikke skal finansiere via emisjon...?
Allroad18
20.09.2023 kl 19:29 3283

Dette var jo meldt tidlig i vår at det skulle komme, om timingen er riktig vet ikke jeg, men er redd for at kursen fortsetter samme vei som den har gjort uten solide og håndfaste nyheter(les:konkrete handlinger).
Alle her vet hvorfor en spleis kommer, den burde forøvrig kommet for over ett år siden..

"En aksjespleis er motsatt prosess, altså at antall aksjer blir færre, og dermed prises hver enkelt aksje høyre. Dette forekommer ofte i selskaper som har hatt en dårlig utvikling på børs, hvor aksjen handles for bare noen få øre. Ved en spleis kan man da få aksjen opp på en mer normal aksjekurs, så den (igjen) handles i kroner og ikke øre. Dette gjør at avstanden mellom kjøper- og selgerkurs (spreaden) blir tettere.
Med andre ord så hverken skapes eller reduseres verdsettelsen av selskapet ved en aksjesplitt eller spleis. Men det kan gi psykologisk verdi i markedet."
Nå er jeg forøvrig av gamlesorten og mener at mange desimaler bak ett komma er kun for at det skal forekomme flere transaksjoner - og dette tjener børs, meglerhus osv mer penger på. Så det hadde vært mye mer fair for alle småsparere at man opererte med 0,50 og ikke 0,5000 om dere skjønner. Så når kursen skal opp så tilbys det 0,51 og ikke 0,5001 for å skape enda mer transaksjoner og øretrilling. Amen
Bonzo2015
20.09.2023 kl 19:25 3239

Hvorfor mener du det blir ny fallhøyde pga spleis. Ren psykologi.?.
Ikke ha fokus på aksjekursen, men se på markedsverdien på selskapet i forhold til hva selskapet prøver å oppnå.Da sover vi roligere.