ZENITH 2023 p2

JobPeterson
ZENA 01.09.2023 kl 00:07 183495

Seeing as the zenith 2023 thread has reached a limit and I couldn’t post I have created a continuation thread.

Nice summary on the USA update the other day, I pretty much agree with most things written.

https://investornytt.no/zenith-energy-med-nytt-oppkjop-posisjonert-for-vekst-i-usa/

Det lille børsnoterte olje og gass selskapet Zenith Energy har siste ukene kommet med en rekke mindre oppkjøp og børsmeldinger. Skal vi tro en kilde til Investornytt er dette starten på en ny satsning for det lille olje og gasseselskapet.
Det var klokken tolv i dag at selskapet som er notert på Oslo børs meddelte at de hadde kjøpt opp CYAP, som et et mindre selskap som er notert på OTC markedet i USA.

Transaksjonsummen er nær 400,000 dollar og skal være et strategisk grep Zenith gjør for å ha et datterselskap med investeringer direkte i USA

Oppkjøpsraid

Zenith har siste månedene gjort en rekke oppkjøp av eksisterende produksjon av olje og gass i USA.

Først ut var transaksjonen i juni der selskapet tilegnet seg med Stateside Energy LLC der selskapet inngår samarbeid og tilegner seg eierandeler med økt produksjon.

I juli meldte selskapet om det andre oppkjøpet av totalt 155 olje og gassbrønner, slik Inevstornytt forstår dette er det flere brønner aktive og gir produksjon inn. 47 brønner er aktive og transaksjon summen rundt 600,000 dollar. Lokasjonen skal være i Texas og fører til innteksstrøm for selskapet.

Klar taktikk

Ved å tilegne seg eksisterende produksjon som større olje selskaper ønsker å bli kvitt, kan Zenith Energy tilegne seg svært billige eierandeler for å øke kontantstrømmen inn i selskapet. Kilden vi har pratet med mener dette er som å kjøpe en dollar for 10 cent og kan være en svært lukrativ strategi av selskapet fremover.

Særlig Texas har mange oljefelt der operatører og større selskaper selger unna eiendeler til gi bort pris for å satse på nye og større felt. Om Zenith lykkes med dette vil de skape store aksjonærverdier.



Utskjelt – turnaround kandidat?

Selskapet har hatt en turbulent reise på Oslo Børs og børsverdien omtales som svært lav skal vi tro våre kilder. Bare olje og gass delen i Italia skal kunne forsvare dagens prising ifølge vår kilde som har fulgt selskapet tett i mange år. Tilliten er lav nå – men det virker som om ledelsen tar grep.

Mange bekker små

Selskapet har nå gjort tre oppkjøp i USA og virker å rette blikket mot USA etter en feilslått satsning i Tunisia. Investornytt skal lage en analyse av selskapet og finne ut mer i tiden som kommer.

Kilden sier også har Zenith har som mål å gjøre mange gode og billige oppkjøp for å nå en solid produksjon i USA. Om så er tilfellet er Zenith en aksje å følge med på fremover.

I korte trekk skal siste oppkjøpet være for å sikre seg kontrollen over et notert selskap i USA for å kunne lettere gjøre flere oppkjøpog ha tilgang på kapital, samt at det styrker posisjonen i US markedet.

Kniko
30.11.2023 kl 12:24 3604

https://www.nordnet.no/market/stocks/18141360-zenith-energy

Kvartalsrapport Q2 (Det betyr vel halvårsrapport), 1 Nov. Kom bare ny Financial Calendar. Ofte de bare endrer uten å oppdatere med egen børsmelding.
https://live.euronext.com/node/12290425
patek5146
30.11.2023 kl 13:28 3513

Så er middags pausen ovre, AC har nu 3 timer til at trylle en kanin op af hatten hvis det passer med denne dato, er bange for at en del vil smide aktier ud hvis der ikke kommer noget positivt da alt tro på AC vil være borte med blæsten.
Barneskirenn
30.11.2023 kl 13:37 3474

New Kazakhstan subsidiary and pre-contract terms

November 30, 2023

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

New Kazakhstan subsidiary and pre-contract terms

Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to announce that, as it is now in the advanced stage of finalising terms for the potential acquisition of oil production and development assets, it has incorporated a subsidiary in the Republic of Kazakhstan, named Zenith Munay LLP.

With reference to the three memorandums of understandings (the “Memorandums”) announced to the market during the month of September 2023, the Company is pleased to announce that after comprehensive technical, legal, and financial due diligence, it has agreed to formalise a pre-contractual framework with the seller for an opportunity comprising two oilfields with a near-term production potential of approximately 400 barrels of oil per day, located in the Atyrau Region of Kazakhstan (the “Potential Acquisition”).

The Company expects to soon be able to formalise a binding agreement for completion of the Potential Acquisition, subject to local regulatory approvals, and will update the market accordingly.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:

“Zenith has made significant progress in its business development activities in the Republic of Kazakhstan, having evaluated a great number of potential opportunities.

It is our intention to achieve circa 400 barrels of oil per day as a starting point prior to gradually scaling up production via field rehabilitation operations and the drilling of new wells made possible by acquiring an asset with a favourable geology and material reserves.

We look forward with enthusiasm to our near-term progress and to delivering on our publicly announced strategy of being a profitable, revenue generating oil production and development business.”
Aqualight
30.11.2023 kl 13:39 3465

Endnu en RNS uden substans - Held og Lykke fremadrettet til AC.

Zenith Energy Ltd. (LSE: ZEN; OSE: ZENA; OTCQB: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to announce that, as it is now in the advanced stage of finalising terms for the potential acquisition of oil production and development assets, it has incorporated a subsidiary in the Republic of Kazakhstan, named Zenith Munay LLP.



With reference to the three memorandums of understandings (the "Memorandums") announced to the market during the month of September 2023, the Company is pleased to announce that after comprehensive technical, legal, and financial due diligence, it has agreed to formalise a pre-contractual framework with the seller for an opportunity comprising two oilfields with a near-term production potential of approximately 400 barrels of oil per day, located in the Atyrau Region of Kazakhstan (the "Potential Acquisition").



The Company expects to soon be able to formalise a binding agreement for completion of the Potential Acquisition, subject to local regulatory approvals, and will update the market accordingly.



Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:



"Zenith has made significant progress in its business development activities in the Republic of Kazakhstan, having evaluated a great number of potential opportunities.



It is our intention to achieve circa 400 barrels of oil per day as a starting point prior to gradually scaling up production via field rehabilitation operations and the drilling of new wells made possible by acquiring an asset with a favourable geology and material reserves.



We look forward with enthusiasm to our near-term progress and to delivering on our publicly announced strategy of being a profitable, revenue generating oil production and development business."

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
JobPeterson
30.11.2023 kl 13:41 3456

Boooom Kazakhstan looking good
Haraldhaarfage
30.11.2023 kl 14:11 3346

Ender nok noen % i pluss i dag, og fortsette ned i morgen.
Ingenting er avgjort her. Godkjenning fra lokale myndigheter osv,m. Hvor lang tid skal man forvente at denne kontrakten blir formalisert?
Kommer så lite vettugt ut av meldingene til Zena atte fy.!!
olje
30.11.2023 kl 14:22 3294

Jada...men dette tror jeg han banker igjennom. I tillegg så kommer det til å bli liv i aktiviteten over dammen. Tror faktisk Sør Sudan kommer også men uavhengig av det så går jeg for en reprise av kursutviklingen for en tid tilbake. Mitt kursmål før Julen ringes inn er forsiktige 1,5 kroner med en topp rett under 2. Lykke til!
olje
30.11.2023 kl 14:27 3268

Når det sagt så er det helt hinsides at vi ligger under 1 krone, gleder meg til noen begynner å pirke litt i denne her, da kan det gå høyt, følg med!!
Billyjojimbob
30.11.2023 kl 16:16 3111

Er det en bra dag eller ei😁🇧🇻👍
Furuen
30.11.2023 kl 16:23 3114

ja, her stilles det ikke store krav.
Gullit
30.11.2023 kl 16:31 3088

Klarer ikke se noe noe positivt nei, nå kommuniserer han med markedet på dagen man ønsket. Helt greit att de er i sluttfasen av avtaler, man skal ikke forhaste seg. Er ikke snakk om å kjøpe en kasse bananer. Synes dette virker lovende. Mangen her forventet stillhet, de ble stille..
JobPeterson
30.11.2023 kl 16:43 3085

400 bopd to start from Kazakhstan sounds very good to me
olje
30.11.2023 kl 16:45 3121

Å la det fortsette å være stille mens vi plukker aksjer fra alle utslitte nervevrak som sitter i denne aksjen.
Aqualight
30.11.2023 kl 16:58 3078

Ja han kommunikere med marked fordi han er presset HELT op i hjørnet. Og hvad har vi reelt fået oplyst? Han har købt sig ubegrænset tid, fuldstændig som han plejer, det er ikke negativt det er meget håndterbart! Og meget virkeligt.

Vil i selv finde den håndfuld RNS med tidligere udmeldinger om lovning på det ene og det andet, som aldrig er opfyldt eller skal jeg?

Og hvis i skal kloge jer på forhandlinger og hvor lang tid det tager, så spørg, jeg har en ganske solid erfaring indenfor det felt.

Det er en 0 RNS - uanset hvad vej man vender det, og ALLE kan se det.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Allroad18
30.11.2023 kl 17:25 3036

Utrolig hvordan dere holder på positiviteten her inne, dere ser jo ikke annet enn en skyfri himmel, og det synes jeg er godt gjort med en aksje som har gått ned 90% på 5 år! Ja, jeg har vært med i over tre år, men det tok meg nesten 2 år før jeg begynte å innse at AC ikke leverer annet enn fancy ord og fine tall om mulig produksjonsmengde. Dagens "nyhet" føyer seg inn i rekken av ord uten handling. Ja, ting tar tid, men nå må det leveres og det må ikke skje flere glipper- jeg skjønner ikke hvordan han kan glippe på så mange saker som han har skrytt av siste 3 årene, men aldri kommet i mål? Hva gjør han han feil liksom? Det er derfor jeg mener at et lederbytte må kunne være på sin plass. Jeg ønsker ikke å realisere et tap i hundretusenkronersklassen, men vi nærmer oss 2024, og jeg håper selvsagt jeg slipper å selge med et sinnsykt tap.
kalle2023
30.11.2023 kl 17:59 2997

Dagens melding er et godt eksempel på at AC er svært presset og han er fullstendig klar over at han måtte melde noe. Denne meldingen sier ikke mer en forrige mld om MOU. AC har med dagens mld kun "kjøpt" seg mer tid, og videre tidsestimat skives det ingen ting om. Tror ikke zenith er kommet noe videre med forhandlinger i Kaz. Går disse mou i vasken (som dem sikkert gjør) skylder AC helt sikkert på myndighetene som han oppgir i meldingen må godkjenne overtakelsen. Blir det enda en ny rettsak fra Kaz også?
Slettet bruker
30.11.2023 kl 18:00 3008

Dette er nok en meningsløs nyhet som føyer seg i rekken.
Dette har vi sett før - sist med avtalen i Benin.

Omsatt for skarve 169 000kr viser bare hvor lite tro markedet har for Zeniths troverdighet for at avtalen gjennomføres.


jantt
30.11.2023 kl 18:06 2986

Meget skuffende, men det var forventet.
Endnu en fugl på taget.
Lord Wincheste
30.11.2023 kl 18:20 2966

Jeg har null troverdighet til denne meldingen før det foreligger en håndfast avtale. Hvilket selskap har han skrevet avtalen med? Hvem kan må gå i sømmene for å sjekke at dette faktisk stemmer og hvem er signaturansvarlig for motparten. AC er i mitt hode villig til å gjøre hva som helst for å holde presset unna. Denne italieneren er sleipere enn flere av de norske topppolitikerne og Freyr lederne til sammen
Fluefiskeren
30.11.2023 kl 18:25 2965

Det er helt vanlig at det selskapet man gjør en avtale med ikke vil ha oppgitt sitt navn.

Og hvis han er så sleip som du sier så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du er aksjonær. Da hadde jeg solgt.
Redigert 30.11.2023 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Gullit
30.11.2023 kl 19:33 2902

Tror du selv på det du sier. Har han ikke andre å forholde seg til i Kazakhstan ? tror du ikke noen hadde plukket det opp om det var ren løgn han holdt på med? Nå er du stusselig Aqua !!
Konjagi
30.11.2023 kl 20:00 2856

Aqua...må si jeg noe trist når jeg leser dine seneste innlegg. Slik jeg erfarte dine tidligere innlegg var at de var rimelig nøytrale, velbegrunnet og faktabasert.
Hva har skjedd? Dine innlegg er for tiden preget av bitterhet og oser av negativ holdninger til Zenith og spesielt CEO.
Som vi diskuterte tidligere er en investering i et microselskap som Zenith risikabelt og skal dette gi resultater må mye falle på plass. Og ikke minst, det vil ta tid. Vi snakker ofte om 7-10 år for å bygge noe i nærheten av etablert og overlevelse
Redigert 30.11.2023 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Hektor
30.11.2023 kl 20:18 2827

... hadde også en god dialog med CEO tidligere etter det som ble skrevet.
Aqualight
30.11.2023 kl 21:18 2769

@Konjagi - Fair nok.

- Faktabaseret ja, absolut, og det er mine indlæg faktisk stadig. Jeg hiver faktisk blot de ting frem i lyset som han har fortalt marked!
- Jeg sætter lige 2 meget tykke streger under at det IKKE for mig handler om pengene, tabet er accepteret og det har jeg, og mange andre kendt fra starten, jeg minder lige om at jeg faktisk købte STORT ind da firmaet blev "erklæret konkurs", Herbius, Svartsyn og underregnet handlede i vildskab.
- Jeg er på INGEN måde bitter, jeg har dog lov til at stille nogle meget konkrete spørgsmål, og have en holdning til hvad der sker i firmaet, jeg er i modsætning til en håndfuld andre skribenter rent faktisk medejer af firmaet (aktionær)
-Der er en uhyggelig tendens til at jeg og andre skal forsvare sig, men at den virkelige "truble maker" går fri, har du bemærket det?
- Du har ret, det tager ofte en del år at få et firma af denne type op at stå.......... men så minder jeg lige om at om et øjeblik er der så gået 17 år her i forretningen, ZEN blev grundlagt i 2007! så 10 år mere end dit laveste estimat og 7 år længere end dit høje estimat.

Jeg håber det kastede lidt lys over tingende? - Jeg har lavet en liste med en håndfuld spørgsmål i den anden tråd, ved du hvorfor de ikke er besvaret af direktøren? det har jeg et ganske godt bud på, det har nok noget at gøre med at konsekvenserne er for store for ham.................

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
30.11.2023 kl 21:40 2856

Jeg har ikke sagt han lyver, så den påstand kan du godt trække tilbage.

Det jeg har sagt er at han ikke har leveret de sidste mange år og at han endnu en gang har givet en RNS uden nogen form for udløb eller dato.

Og om jeg tror på det selv? gør nu dig selv den tjeneste at læs de sidste 50 RNS der er udsendt, og så hold dem op i mod den virkelige verden.

Det er helt i orden at vi ikke er enige, men nok mest fordi du ikke vil accepterer dit tab!

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Lord Wincheste
30.11.2023 kl 22:38 2849

Jeg jubler ikke over disse greiene. For det første, hvem som helst kan skaffe seg avtaler med 200 fat olje x 2. Dette er ikke en stor greie. For det andre, AC under enormt press, presser ut dette i 12 time, og det er fremdeles ikke signert noe som helst.
De vakre ord om Kazakstanske sletter og geologiske forhold kan han putte et visst sted. Få fyren ut av ledelsen og inn med en skikkelig entreprenør
Gullit
01.12.2023 kl 04:26 2744

Har kjempetro på att det løsner med USA og KaZ. Så hvorfor har jeg tapt noe? Hva tenker du om veien videre om vi får til KaZ og USA? Bør vi inn i Sudan? Du har helt sluttet å snakke om muligheter Aqua!! Besynderlig!! Nå har du muligheten…….
Aqualight
01.12.2023 kl 07:57 2664

Det er fint du stadig er overbevist om at alt nok skal blive godt.

Hvorfor har du ikke undersøgt, forholdene i USA? Eller i kaz?

USA - Hvis ikke du kan regne ud at man ikke får + 100 felter kastet i nakken, “gratis” - så har de ingen værdi, så kan jeg ikke overbevise dig, men undersøg selv forholdene om de tørre felter i området.

KAZ - hvis og jeg skriver HVIS, det nogensinde bliver til at få olie op, OG solgt, så er det et mirakel - det er et export forbud af olie frem til den 18 december 2023 - og du kan være sikker på at det bliver forlænget igen igen igen.

Selvfølgelig skal vi ikke ind i Sudan, landet er brændt ned til grunden og enhver aftale er uden værdi, et er at få olien op, noget helt andet er at få den solgt og transporteret - det er et håbløst projekt de næste mange mange år.

Er jeg negativ nu? Ovenstående er igen fakta. - så hvorfor skal firmaet prissættes højere end det er nu?

Hvis vi skal prissætte efter forhåbninger og overbevisning, så kan vi jo bare lege at vi ligger i forhandlinger med at overtage 10 % af Saudi Aramco - og så skal kursen jo være 500$

Held og Lykke med køb og salgsarbejdet i dag.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
01.12.2023 kl 08:15 2634

Hvorfor sa du nylig att du hadde 51% tro på att de lykkes? Du lyver så det renner av deg Aqua. Forstår du har tapt mer enn du burde her. Fin regel er å ikke ha alle eggene i en kurv, samt kun satse penger man kan tape. Du virker ekstremt såret!!
futureistoday
01.12.2023 kl 08:36 2594

Aqualight ønsker muligens og kjøpe mer aksjer på all time low?

Vi er alle som følger med klar over utviklingen i zena, og dårlig håndtering fra styret i retningen firmaet har tatt. Jeg personlig har milliontap og ser enda ett håp for fremtiden. Flere av prosjektene til zenith er det andre faktorer som har spilt inn og ødelagt for oss.
Men det har blitt dårlig håndtert i etterkant synes jeg. Spesielt hvordan ting blir formidlet til oss aksjonærer.
Hele styret burde blitt sparket og fått inn noen ildsjeler som faktisk kan skape verdier.

Men det er lys i tunnelen mtp voldgiftskrav og rettssaker.
Så er det mange spm som står ubesvarte ang Italia, kan, usa, Tunisia osv….
Liverbirds
01.12.2023 kl 08:44 2570

Den SERIØSE gruppa du startet kan du egentlig bare slette, Aqualight
Mr DT
01.12.2023 kl 08:56 2529

WTF
Lord Wincheste
01.12.2023 kl 08:58 2514

Det er ingen av oss som ikke ønsker at Zena skal lykkes Liverbirds. Problemet er at AC er mer opptatt av å få til så sinnsykt gode "kremmer-dealer" at han blir lurt selv. Han er for smålig. Vi trenger en med pondus og trøkk som har fokus på å skape verdier ut av det som er under jorda hvor det er rammebetingelser for å få det til. En som sørger for at investorer har lyst til å være med. Jeg sier PT, så appelerer kun en lav aksjekurs og svulstige ord fra faderen til småinvestorer som ikke kjenner AC godt nok. Der er han god. Jeg har selv fremdeles god tro på at det kan fås verdier ut av Tunisia, men jeg har liten tro på AC som en drivende dyktig oljemann.
Aqualight
01.12.2023 kl 08:58 2505

Du er velkommen til at forlade gruppen.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
keisam
01.12.2023 kl 10:24 2345

Beste som har kommet på lang tid: "Hele styret burde blitt sparket og fått inn noen ildsjeler som faktisk kan skape verdier."
Kan sikkert inkludere sjefen selv AC.

AC har snakket om muligheter i mange år, både her og der. Enkelte av disse mulighetene har Zena full kontroll på selv og samtidig blir det ikke noe av. Utviklingsmulighetene i Italia ble snakket om for få år siden, strømproduksjonen skulle økes slik at de høyere gass/strømprisene skulle utnyttes. Zenas grunnmur er ikke komplett og Italia burde blitt utnyttet på en slik måte at første laget er blitt komplett.

Det styret og AC har bevist de siste årene er ikke holdbart. Kan ikke se bort fra at hensikten til ledelsen er å holde dette firmaet passe varmt så de får tatt ut mest mulig i lønn og pensjon, deretter leve godt på sine eldre dager. Andrea er 67 år og alt taler for det meste renner ut i sanden. Sannsynligheten for at han skal lykkes er minimal, jamfør siste årenes suksessrate. Kanskje det eneste håpet nå er domstolene og deres beslutninger. Hvis man vinner frem med søksmålene burde Italia selges, nedbetale alt av gjeld, legge ned selskapet og betale resten ut til aksjonærene.
Allroad18
01.12.2023 kl 10:24 2342

Plukker dere aksjer? Ser ikke sånn ut, kursen er historisk lav og jeg kan ikke se at volumet på handlene tyder på noe plukking, bare bytting av aksjer på lavt og latterlig nivå.
Gullit
01.12.2023 kl 10:48 2288

kalle2023 skrev Innlegget er slettet
Ser vi det samme i Zenith??? !! Meget mulig. Kanskje enda mer dollar også…


Aksjen har dermed femdoblet seg siden Awilco Drilling i forrige uke fikk medhold i den andre av to voldgiftssaker mot Keppel FELS-verftet og ble tilkjent 43 millioner dollar.